SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Ik zou het op beginnende moobs gooien door ietwat hoog vetpercentage.quote:
1) Iets onder onderhoudsniveau eten om vet te verliezen en
2) Krachttraining doen om spieren te bouwen. Omdat je een beginner bent, kun je prima spieren opbouwen ondanks dat je onder onderhoudsniveau eet.
Hou dit een maandje of 2-3 vol (en natuurlijk daarna gewoon doorgaan* ) en het ziet er al een stuk beter uit.
* word niet zo'n huisvrouw die '10 kilo voor haar huwelijksdag wil afvallen om in de trouwjurk te passen'. Je wil toch gvd de rest van je huwelijk er óók goed uitzien, en niet alleen op je trouwdag. Zou meteen m'n verloving ervoor verbreken
Confidence through competence![]()
Is dit schema in orde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and then...![]()
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
Of toch du vader?![]()
Ik zou borst/triceps doen en rug/biceps. Dan heb je wat ik zou doen als ik een split moest doen.
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende isolatieoefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je beginner bent, zou ik een SS/SL-achtige fullbody schema aanraden. Om het maar even verwarrender te maken.Confidence through competence![]()
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:38 schreef Zith het volgende:
behalve..
Zou ook willen zeggen dat 3 verschillende oefeningen voor 1 spier (biceps) wat overkill is (je traint je quads of triceps maar met 1 oefening) en je triceps zijn 60% van je bovenarm en biceps 20% ofzo), maar dit soort uitspraken zorgen nog al voor opwinding in dit topic![]()
Ik bedoel meer het verschil in aantal (isolatie) biceps oefeningen vs (isolatie) triceps oefeningen, terwijl triceps genetisch grotere spieren zijn die je armen sneller groot laten lijken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
In theorie wel. Maar ik wil niet weten hoe m'n armpjes er uit hadden gezien als ik altijd maar 3 setjes biceps/triceps per week had gedaan.
Zelfswikipedia
zegt het
lolquote:De musculus triceps brachii wordt meestal eenvoudigweg de triceps genoemd. Deze term (Latijn voor "driehoofdig") kan echter gebruikt worden voor elke skeletspier met drie aanhechtingspunten. De triceps zorgt voor ongeveer zestig procent van de massa van de arm. Mensen die hun armspieren trainen met gewichten verwaarlozen vaak deze spiergroep ten voordele van de musculus biceps brachii.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ach so. Valt wel iets voor te zeggen, opzich..
Hij heeft trouwens 2 triceps oefeningen i.p.v. 1 in z'n schema staan. En ook 2 voor biceps.
Hammer curl = brachialis/brachioradialis![]()
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:45 schreef 16meter het volgende:
Hammer curl = brachialis/brachioradialisI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:36 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zou sowieso borst/triceps en rug/biceps doen ipv borst/biceps en rug/triceps.
Verder, op rug dag: Ik zou DB BORs vervangen met BB BORs. Verder zou ik er nog een pulldown beweging in gooien, of nog beter: chinups/pullups. Dan heb je niet alleen maar rows (en DL, maar dat pakt niet echt heavy je lats).
Geen abs isolatie? (doe ik zelf ook niet trouwens, maar zou eigenlijk wel moeten)
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Fibo 2012?
http://www.fibo.de/home_1.html?sprache=niederlaendisch![]()
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt. Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.Of toch du vader?![]()
dit. Ik doe ook altijd even wat abs na de training.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.4 x 5 a 6.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?![]()
3 worksets en dan 2 warmup sets met opbouwend gewicht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?
Vandaag na 8 weken trainen mijn 90 kg squat gehaald
Wordt wel steeds moeilijker om hem uit de shoulderpress bench te halen![]()
Solidere basis voor compounds krijg je door compounds te doen met lineare progressie. De compounds van vorige week zijn dan de basis geweest voor de compounds deze week.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.
Rippetoe z'n stukken over de core, abs en hoe die samengaan met compounds/powerliften (ik begrijp dat je niet al te veel van hem gediend bent maar puur voor andere geinteresseerden![]()
Abs: http://startingstrength.com/articles/abs_rippetoe.pdf
Core Stability training: http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdfDat moet je niet doen, zie Panzermausquote:Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroepen dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen
Dat vind ik ook irritant, en dan zitten ze te kijken of je ze wel ziet dat ze zoveel reps doen..quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:15 schreef Zith het volgende:
Verder nog even mijn kritiek op hoe 95% van de mensen hun ab/core trainen:
Eindeloze reps zonder extra gewicht (maar gewoon hun eigen gewicht).
Echt, iedereen snapt voor de andere spiergroeien dat 5-12 reps met steeds zwaardere gewichten zorgen voor spiergroei, maar als het om abs gaat zie je veel mensen oppeens 200x / tot failure crunches doen![]()
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoeveel sets (en reps) doen jullie met squatten?Confidence through competence![]()
Een sterkere core zorgt voor betere compounds, dat klopt. Maar sit-ups gaan je geen zwaardere squats/deadlifts geven. Dat is alsof 2 kg triceps isolatie je een sterkere bench press gaan geven.
Je moet zo zwaar mogelijk gaan binnen een bepaalde rep-range en dit elke keer zwaarder maken.Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tussen 3-5 sets en 5-10 reps. Probeer elke training het moeilijker te maken met meer sets/reps met als uiteindelijke doel steeds hoger gewicht bij perfecte form.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ja, bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:21 schreef Zith het volgende:
Zo doe ik dat sinds kort ook (als ik je goed begrijp), ik begin een gewicht met 5 reps, training erna 6, 7, 8 reps. En als ik 8x kan verhoog ik het gewicht met 7.5 - 10 kilo.
Ik moet ook wat meer met lineaire progressie gaan trainen. Notitieblokje vergeet ik altijd, of de pen. Misschien toch maar zo'n klote app proberen.![]()
Notitieblokje laat ik in m'n locker liggen. Misschien kun je hem in je sporttas laten?Confidence through competence![]()
En dan een ZOOI pennen in je tas, zodat je altijd back up hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:42 schreef Stereotomy het volgende:
Notitieblokje laat ik in m'n locker liggen. Misschien kun je hem in je sporttas laten?![]()
![]()
Ja zelfde. Veel oefeningen onthoud ik wel, maar er zijn er een aantal waarvan ik denk: Wtf was mijn gewicht ook alweer?
App werkt, maar geen zin om steeds mijn telefoon erbij te pakken als een autist. Neem idd volgende keer gewoon een notitieblokje mee of een printje van een Excell-sheet ofzo.![]()
Je kan deze zelf invullen, als je dan downscaled kun je ze op een kleiner formaat printen en zelf een boekje maken. http://www.bodybuilding.com/fun/printlogs.htm![]()
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:47 schreef Snakey het volgende:
Je kan deze zelf invullen, als je dan downscaled kun je ze op een kleiner formaat printen en zelf een boekje maken. http://www.bodybuilding.com/fun/printlogs.htm
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben het met je eens, en zoals ik zei, dat is ook voornamelijk mijn uitgangspunt. Mijn abs versterk ik door gewoon zwaar compounds te pakken en abs aan te spannen etc. Maar goed, ik denk dat het eigenlijk beter is om sowieso nog wat ab isolatie erbij te pakken om het goed te versterken, dan is dat in ieder geval niet je bottleneck.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Solidere basis voor compounds krijg je door compounds te doen met lineare progressie. De compounds van vorige week zijn dan de basis geweest voor de compounds deze week.
Rippetoe z'n stukken over de core, abs en hoe die samengaan met compounds/powerliften (ik begrijp dat je niet al te veel van hem gediend bent maar puur voor andere geinteresseerden![]()
Abs: http://startingstrength.com/articles/abs_rippetoe.pdf
Core Stability training: http://startingstrength.com/articles/core_stability_rippetoe.pdf
[..]
Dat moet je niet doen, zie Panzermaus
Wat betreft Panzer, daar heb je ook wel een punt. Maar goed, die doet/deed dan ook 3x per week bijna exclusief compounds, en in een split doe je dat niet, dus het ligt toch wel net iets anders.
Maar goed, ik doe zelf ook geen ab isolatie hoor.
Of toch du vader?![]()
fabels.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:52 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom zou je abs isolatie moeten doen? Pak je al genoeg met compound oefeningen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Nu nog?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:36 schreef Tinos85 het volgende:
Hopelijk niet te druk in de sportschool zo. Even rug/bicep trainen.
Ach, hier is de piek tussen 19:00 uur en 20:30 uur.
Zelf prefereer ik een training rond 17.00 uur, iedereen die dan 's middags traint is al weg, en iedereen die 's avonds wil trainen is dan nog thuis. En je kan meteen aanschuiven na de training.![]()
Ja ik had overdag geen tijd. Sportschool is open tot 2300. Tussen 1900 en 2100 is het altijd stervensdruk. Dus dan nu nog maar.![]()
Hoe precies komt het met de uren tussen mijn SL trainingen? Ik heb maandag om 9 uur savonds getraint, en wil morgen in de middag/namiddag gaan. Kan dat of moet ik die 48 uur echt precies aanhouden?![]()
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...![]()
Gewoon trainen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef Warsaw het volgende:
Hoe precies komt het met de uren tussen mijn SL trainingen? Ik heb maandag om 9 uur savonds getraint, en wil morgen in de middag/namiddag gaan. Kan dat of moet ik die 48 uur echt precies aanhouden?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
die moet je inderdaad niet een stelletje vieze ecto's noemen...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:58 schreef Snakey het volgende:
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...![]()
Haha, zijn wrede lui inderdaad. Heb een keer gezien dat ze een dronken kerel die iets te rebellieus was een steegje in trokken en zonder hem eruit kwamen. Hij kwam er een paar minuten later zeer bebloed uitgekropen. Was wild om te zien, en volgens mij niet geheel legaal.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:58 schreef Snakey het volgende:
Rond deze tijd wilje niet in de gym zijn hier volgens mij. Dan traint de Guardia Sivil met een man of 30...
Of toch du vader?![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:23 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
die moet je inderdaad niet een stelletje vieze ecto's noemen...![]()
Volgende week staan ze weer met mitrailleurs langs de weg. Geen grappen met die gasten.![]()
Kunnen we hier ook wel gebruiken.
Wie heeft deze testosteronverhogende shake trouwens al geprobeerd?
Klinkt best goed. En die buffe baas zal toch wel weten waar hij het over heeft?![]()
![]()
Is het normaal dat ik zeer agressief wordt van de manier waar hij op praat ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:42 schreef 16meter het volgende:
Klinkt best goed. En die buffe baas zal toch wel weten waar hij het over heeft?
[ afbeelding ]![]()
Ben vroeger wel eens van mijn bed gelicht door die fuckers in Salou.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Haha, zijn wrede lui inderdaad. Heb een keer gezien dat ze een dronken kerel die iets te rebellieus was een steegje in trokken en zonder hem eruit kwamen. Hij kwam er een paar minuten later zeer bebloed uitgekropen. Was wild om te zien, en volgens mij niet geheel legaal.![]()
Nope, heb hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef Weissman het volgende:
Is het normaal dat ik zeer agressief wordt van de manier waar hij op praat ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik gebruik ook jefit. hou alleen werksets bij. warm up doe ik op gevoel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Ik isoleer mijn biceps ook niet. En verder wat Zith zei: als je progessief belast denk ik dat je basis goed genoeg is. Het is niet verkeerd om extra abs werk te doen, als je maar wel genoeg herstelt om de volgende training af te leggen op hoger niveau. Ik denk dat je core van alle compounds al veel tijd nodig heeft om te herstellen, moet je na gaan met daar overheen nog eens isolatiewerk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:01 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad geclaimed, en dat is ook een beetje mijn uitgangspunt. Anderzijds, waarom zou je biceps isolatie moeten doen? Biceps zijn een minder functionele groep dan abs (+ obliques etc en de rest van de spieren die je core opmaken), maar die isoleer je ook.
Abs versterking = sterkere core = solidere basis voor compounds.Want?quote:"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat moet Zeta zijnquote:Op dinsdag 17 april 2012 22:56 schreef Dalliance het volgende:
Dat filmpje met die shake en dan die comment er bij op YouTube![]()
Of toch du vader?![]()
Gewoon op hun bek slaan met je prothese. Dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:29 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Volgende week staan ze weer met mitrailleurs langs de weg. Geen grappen met die gasten.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:12 schreef seto het volgende:
In de comments bij een ander filmpje:
[ afbeelding ]
Dat is die Ralph dus
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Haha ralphiequote:Op dinsdag 17 april 2012 23:23 schreef Ethanolic het volgende:
nej jonge feite bestaan tog ook nie dat moete jullie tog weteWetenschap is ni eg joh da is gwoon om mensu schijnsekaheid te geve
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Jefit is wel echt een fijne app voor als je net begint of je een nieuwe oefening gaat uitproberen, om nog even te kijken hoe de oefening gaat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vind zelf een de free form notitieblokjes makkelijker.
Related:
Heb gister jefit geprobeerd, maar tis lastig om een set toe te voegen. Ik moet nu van te voren m'n warm up sets toevoegen. Vond niet dat je dat makkelijk in de app tijdens je sets kon aanpassen.![]()
quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:43 schreef mtchel112 het volgende:
Morgen voor school trainen, lekker opgepomt in de wiskunde les zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch du vader?![]()
Kut man, WiFi is cataboolquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:42 schreef 16meter het volgende:
Hier is mijn semi-geheime recept voor een muscle building testosteron verhogende powershake. Hij is redelijk complex en moeilijk te mixen, maar heeft alle ingrediënten die je nodig hebt voor meer spiergroei en een licht verhoogde testosteronspiegel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 18-04-2012 08:00:35 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Misschien interressant voor mensen die IF overwegen:
http://www.marksdailyappl(...)a-method/#more-28762![]()
Goed linkje wel, thanksquote:Op woensdag 18 april 2012 07:31 schreef rapelsen het volgende:
Misschien interressant voor mensen die IF overwegen:
http://www.marksdailyappl(...)a-method/#more-28762
BEASTMODE![]()
Wat bevelen jullie aan in een deload week qua voeding (bulk)? Gewoon doorbunkeren of op onderhoud eten? Wild deze week nog even tegen mijn plateau aanknallen, maar volgende week toch even kalm aan."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
er zijn zoveel dingen om te melden, dus in geen bijzondere volgorde:quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:46 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik isoleer mijn biceps ook niet. En verder wat Zith zei: als je progessief belast denk ik dat je basis goed genoeg is. Het is niet verkeerd om extra abs werk te doen, als je maar wel genoeg herstelt om de volgende training af te leggen op hoger niveau. Ik denk dat je core van alle compounds al veel tijd nodig heeft om te herstellen, moet je na gaan met daar overheen nog eens isolatiewerk.
[..]
Want?
1) train jij je triceps alleen statisch?
2) je erector spinae bewegen tijdens een deadlift (wel, ook?), tot wel 10 cm verlengen zij tijdens de beweging. Dit geldt dus ook voor powercleans, rdl, etc. De antagonist (tegenhanger, dus je abs), wil je dan toch niet tekort doen door die alleen statisch te trainen?
3) een groot gedeelte van je load van bij een squat of dl (denk muv een FS), wordt gedragen via de basis van je lijf; voor je UB is dat je ruggegraat en dus omliggende spieren. Je pens wordt dus niet optimaal getraind zo.
4) Ik vind rippetoe een echte baas, maar ook hij zit er wel eens naast. Qua behaalde resultaten ga ik liever af op Wendler of op Tate, om maar eens 'n enkeling te noemen.
5) Bij elke andere sport buiten de gym / weg vd gewichten zijn je abbs een gewoon onderdeel van je lichaam; ze bewegen. Het doel mag dan wel nog steeds het doorgeven van kracht / stabiliseren van je romp zijn, dat doen ze in allerhande houdingen. Dan kan je toch niet alleen de rechte houding van bijv een squat trainen?
6) Ik denk dat abbzz training deels een slechte rep heeft bij sommige vanwege de eindeloze en verkeerd uitgevoerde crunches, alsmede vaak uitgevoerd door beach b0is.
7) algemeen; hoe maak je spieren sterker? Dat kan door drie zaken, eccentrische bewegingen, concentrische bewegingen en statische houdingen. Waarom alleen de derde pakken, en dan ook nog in een beperkte vorm?
[ Bericht 0% gewijzigd door mister_popcorn op 18-04-2012 08:56:43 ]hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Sinds een half jaar heb ik een traingsmaatje, daarvoor heb ik twee jaar alleen getraind.
Ik merkte toch dat ik in die jaren op een platvorm zat, en daardoor niet alles eruit haalde, maar mede door goede voeding behaalde ik toch resultaten.
Maar nu met een traingsmaatje schiet ik echt omhoog.
Ook miste ik een aantal grote compounds, zodoende ben ik niet lang geleden geleden pas begonnen met deadliften.
Maar dat schiet echt omhoog, begonnen met 70 kilo om de vorm goed te krijgen, maar binnen enkele weken zit ik nu al op de 120 kilo, ik heb het er echter wel moeilijk mee, ik moet wel erg ver door mijn knieen, maar dat zal mijn lengte van 2.05 zijn
Ook bankdrukken waar ik tijden lang op een platvorm zat van rond de 70 kilo, ben ik pas geleden de 100 kilo grens voorbij gegaan, waarna ik nu op de 110 kilo zit. (laatste set van 4).
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?![]()
Helaas meestal alleen, laatst was er wel even iemand waarmee ik samen kon trainen en direct 5kg bij de benchpress kon drukken; door de spotterveiligheid.![]()
Ben het met je eens en zat misschien te veel te denken aan de standaard crunches en waarom die (duidelijk) niet helpen bij compounds. Ik weet van Dave Tate bijv. dat hij 1x per week zn abs traint met de pulldown, met lage rep range.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
er zijn zoveel dingen om te melden, dus in geen bijzondere volgorde:
1) train jij je triceps alleen statisch?
2) je erector spinae bewegen tijdens een deadlift (wel, ook?), tot wel 10 cm verlengen zij tijdens de beweging. Dit geldt dus ook voor powercleans, rdl, etc. De antagonist (tegenhanger, dus je abs), wil je dan toch niet tekort doen door die alleen statisch te trainen?
3) een groot gedeelte van je load van bij een squat of dl (denk muv een FS), wordt gedragen via de basis van je lijf; voor je UB is dat je ruggegraat en dus omliggende spieren. Je pens wordt dus niet optimaal getraind zo.
4) Ik vind rippetoe een echte baas, maar ook hij zit er wel eens naast. Qua behaalde resultaten ga ik liever af op Wendler of op Tate, om maar eens 'n enkeling te noemen.
5) Bij elke andere sport buiten de gym / weg vd gewichten zijn je abbs een gewoon onderdeel van je lichaam; ze bewegen. Het doel mag dan wel nog steeds het doorgeven van kracht / stabiliseren van je romp zijn, dat doen ze in allerhande houdingen. Dan kan je toch niet alleen de rechte houding van bijv een squat trainen?
6) Ik denk dat abbzz training deels een slechte rep heeft bij sommige vanwege de eindeloze en verkeerd uitgevoerde crunches, alsmede vaak uitgevoerd door beach b0is.
7) algemeen; hoe maak je spieren sterker? Dat kan door drie zaken, eccentrische bewegingen, concentrische bewegingen en statische houdingen. Waarom alleen de derde pakken, en dan ook nog in een beperkte vorm?
Dat verschilt trouwens niet veel met Mark Rippetoe. Hij traint welliswaar niet maar hij geeft aan dat een sterkere core voor betere powerlifts zorgen, maar dat al die 'pussy ass' core stability training op een skippybal of crunches doen niet meer effect heeft dan met 3 bier door een druk cafe te navigeren. De basis, zoals hij zegt (en iedere powerlifter wat dat betreft), is low reps met steeds zwaardere gewichten.
Rippetoe is niet tegen assisting oefeningen, op zn site staan artikelen en videos voor de triceps extension, romanian deadlift etc., maar volgens hem zijn deze vooral van belang voor mensen die al zo gevorderd zijn dat alleen de compound doen geen progressie meer geeft. Zo vertelt hij dat toen hij competitief deadlifte, hij maar 1 dag deadlifts deed in de week, de rest van de tijd brak hij de beweging op in 3 onderdelen die hij individueel trainde. De reden waarom hij dit niet vertelt in zijn SS boek is omdat alle beginners dan gaan denken 'ah dus sterke mensen doen assisting oefeningen dus dat moet ik ook doen' terwijl ze beter af zijn met gewoon alleen de compound doen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 18-04-2012 09:21:39 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als je de rest exact hetzelfde houdt (wel gewoon doortrainen) zul je op trainingsdagen 100-200 kcal minder verbruiken. Als je Pietje Precies bent kun je dus *iets* minder eten tijdens een deload week.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:38 schreef star_gazer het volgende:
Wat bevelen jullie aan in een deload week qua voeding (bulk)? Gewoon doorbunkeren of op onderhoud eten? Wild deze week nog even tegen mijn plateau aanknallen, maar volgende week toch even kalm aan.
Maar het lijkt me allemaal niet noemenswaardig.Confidence through competence![]()
![]()
Wat een baasje
Hij doet 440 lb op 19 jarige leeftijdquote:The current record holder is Behdad Salimi of Iran, who snatched 472 lb.
Je zat ook het topic op startingstrength te lezen?
Zoals met alles tegenwoordig: solo.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:05 schreef Xlarge het volgende:
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
solo
Kom wel eens vrienden in de gym tegen en vroeg of laat verzanden we dan toch in nutteloze discussies als: 'Hoe bedoel je dat ik mijn biceps niet train als ik db flies doe?'Confidence through competence![]()
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:05 schreef Xlarge het volgende:
Het bevalt me veel beter met een traingsmaat dan alleen, trainen jullie veel met iemand, of meestal alleen ?![]()
![]()
Train altijd met dezelfde persoon. Ik begon alleen, maar toen ik hem vertelde hoe vet squats en deadlifts zijn kwam hij ze een keer proberen en sindsdien is hij er ook verslaafd aan geraakt.![]()
Whehe, dat kan natuurlijk ook, het is iig wel eerlijkquote:Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:48 schreef seto het volgende:
Voor je het weet haalt hij je ook over voor andere dingen.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Pics van de CrossFit chicksquote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef SunTzu het volgende:
Wat is deze, mijn buurjongen heeft me overgehaald om vandaag een keer mee crossfit te gaan doen.Confidence through competence![]()
Die zijn alleen lekker op 't internet.quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:50 schreef Jajong het volgende:
[..]
Die zijn alleen lekker op 't internet.![]()
Same here. Ben zelf 2 keer gevraagd, heb beide keren geweigerd. Want zoals Ahnold ook zegt in zijn boeken: een trainingsmaatje vinden is net als een huwelijk; je moet elkaar blind kunnen vertrouwen, motiveren en elkaar door dik en dun blijven steunen.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:06 schreef Snakey het volgende:
Alleen. Ik ben nog niemand tegen gekomen waar ik mee zou willen of kunnen trainen. Wel eens iemand tegen gekomen en het ook gevraagd, maar het antwoord was dat hij niet zo groot wilde worden...Waar woon je ? Want vraag me echt af of de crossfit gyms in NL ook echt crossfit-waardig zijn en niet een slap aftreksel daarvan.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef SunTzu het volgende:
Wat is deze, mijn buurjongen heeft me overgehaald om vandaag een keer mee crossfit te gaan doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 12:06:47 ]![]()
Een goede trainingsmaat vinden is moeilijk inderdaad. In Nederland omdat er niemand in de gym is die een vergelijkbaar schema heeft, of sowieso aan bodybuilding doet. In Spanje moeilijk omdat ik steenkolenspaans spreek, en de engelse gasten wil ik niet mee trainen omdat de meeste engelsen hier aan de kust scum of the earth is...quote:Op woensdag 18 april 2012 12:06 schreef Weissman het volgende:
Same here. Ben zelf 2 keer gevraagd, heb beide keren geweigerd. Want zoals Ahnold ook zegt in zijn boeken: een trainingsmaatje vinden is net als een huwelijk; je moet elkaar blind kunnen vertrouwen, motiveren en elkaar door dik en dun blijven steunen.
Een tijdje geleden was er wel een gozer waarmee ik had kunnen trainen. Welliswaar Spaans, maar met zijn kleine beetje engels en mijn kleine beetje Spaans hadden we wel wat conversaties, en hielpen elkaar regelmatig. Maar die is verdwenen, sinds anderhalve maand ofzo niet meer gezien helaas.![]()
Ik heb het dan wel getroffen met mijn trainingsmaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:18 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een goede trainingsmaat vinden is moeilijk inderdaad. In Nederland omdat er niemand in de gym is die een vergelijkbaar schema heeft, of sowieso aan bodybuilding doet. In Spanje moeilijk omdat ik steenkolenspaans spreek, en de engelse gasten wil ik niet mee trainen omdat de meeste engelsen hier aan de kust scum of the earth is...
Een tijdje geleden was er wel een gozer waarmee ik had kunnen trainen. Welliswaar Spaans, maar met zijn kleine beetje engels en mijn kleine beetje Spaans hadden we wel wat conversaties, en hielpen elkaar regelmatig. Maar die is verdwenen, sinds anderhalve maand ofzo niet meer gezien helaas.
Het was zowieso een oude bekende die ik al langer kon, het was geen vriend, maar een bekende uit het uitgaanscircuit.
Ook is hij aan het kuren, en wordt logischerwijs steeds sterker.
Zelf doe ik dat niet, maar ik probeer wel bij te blijven, en dat lukt best aardig, ik til mezelf ze wel steeds naar nieuwe grenzen.
Tja, en het schema, we hebben gewoon een vierdaagse split die we samen uitvoeren.
Pas geleden hebben we alleen de schouders opgesplitst bij de andere dagen, ik heb het eerder al vermeld.
Eigenlijk komen alle theorieen en ideeen van mij, en hij volgt gewoon![]()
![]()
Ik trainde jaaaaaaren geleden ook alleen, in een bodybuilders gym met alleen maar grote jongens om me heen. Die gasten vonden het wel grappig, zo'n klein ventje wat niet opgaf ondanks dat ik me met niemand kon meten daar.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:26 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik heb het dan wel getroffen met mijn trainingsmaat.
Het was zowieso een oude bekende die ik al langer kon, het was geen vriend, maar een bekende uit het uitgaanscircuit.
Ook is hij aan het kuren, en wordt logischerwijs steeds sterker.
Zelf doe ik dat niet, maar ik probeer wel bij te blijven, en dat lukt best aardig, ik til mezelf ze wel steeds naar nieuwe grenzen.
Tja, en het schema, we hebben gewoon een vierdaagse split die we samen uitvoeren.
Pas geleden hebben we alleen de schouders opgesplitst bij de andere dagen, ik heb het eerder al vermeld.
Eigenlijk komen alle theorieen en ideeen van mij, en hij volgt gewoon![]()
Anyway, ze holpen me dus regelmatig en het was altijd als ik een voor mij zwaar gewicht pakte dat ze zeiden 'neh, dat kan zwaarder, dat kan je best wel aan, hophop'. En dan hingen ze er nog wat schijven aan en ik deed het, en het lukte gewoon. Het is de push die je krijgt van een ander, de uitdaging om net dat meer te pakken dan je van jezelf denkt dat je kan. Die mentale bariere wordt beter en veel verder gerekt dan dat je alleen traint.![]()
In het begin ging ik alleen heen als vrienden ook heen gingen alleen er traint bijna niemand op vaste momenten. De hele tijd die shit moeten regelenDeze man gaat solo (meestal)
![]()
Hier ook solo, hoef me niet aan anderen aan te passen, pump up songs op mn ipod en focus, geen gelul![]()
iPodje in en gaan, lekker solo.Dat dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:40 schreef mtchel112 het volgende:
Hier ook solo, hoef me niet aan anderen aan te passen, pump up songs op mn ipod en focus, geen gelul![]()
![]()
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.![]()
Nog een reden om elke training te squattenquote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef Toverbal0 het volgende:
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.![]()
![]()
Je bent een vrouw mag ik hopen of homo?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef Toverbal0 het volgende:
ik ga sinds een maand samen met een vriendin! gaat in principe super, daarvoor altijd alleen getraind.
Mannen hier die hier met hun vriendin gaan laten ze lekker achter op de hometrainer en gaan squatten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: