Ik zie gasten die niet deadliften met grotere traps dan ik. Ik weet het, ik ben qua deadlift nog maar een noob met mijn moeizame 5x105kg, maar ik ben gewoon genetisch genaaid qua traps en armen. Ik heb gewoon een iso assistance exercise nodig om die dingen te stimuleren.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs
Ik neem een liter halfvolle melk mee, die drink ik om 16:00 op, dan ga ik sporten, dan whey shake, dan avond eten, dan nog wat pindas / gekookte eieren / casseine / kwark / etc tot ik aan mijn doel cals zit.quote:
Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet etenquote:En wat ervaren jullie als de specifieke voordelen?
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs
[..]
Eens.
ah nou zie ik hetquote:Op donderdag 19 april 2012 10:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Hij bedoeld dat hij zelf 22 kg is gegroeid.
Zelfde hier. IF als tool werkt het beste als je under maintenance wil eten voor bv cutten, of als je een endo bent die altijdquote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef Zith het volgende:
Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet eten
voor mij geldt ongeveer 22kg!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?![]()
2,5jr terug woog ik 68kg, nu bijna 95kg. Kan wel een kg af, maar het zijn toch echt bijna 25 hele kg's hoor.
Elke kg is bevochten door me, dus belangrijk
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Zo dan, ook maar eens een keer reageren.
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Zo dan, ook maar eens een keer reageren.
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
Ik heb een hele tijd gehad dat ik pas rond 5 uur wat at (voordat ik ging krachttrainen), omdat ik geen zin had om te ontbijten en lunchen, en op gegeven moment heb je 's ochtends en 's middags inderdaad geen hongergevoel meer, maar ik merk wel dat ik dan (in ieder geval mentaal) niet zo scherp ben als dat ik zou zijn met wat eten (en dus energie) in m'n lichaam.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).
Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).
Nee, ik wil er gewoon serieus aan beginnen nu. Ipv weer maar een beetje aankloten.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?
Bij de squats lukt de form prima, maar bij de deadlifts bolt m'n rug veels te veel. Het eten lukt prima, al is het soms een beetje gehannes s'avonds ivm met horeca werk.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:37 schreef Yamcha het volgende:
[..]
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.
Bij deadlifts en squats is het belangrijk dat je form in orde is voordat je zwaar gaat tillen, oefen dus eerst inderdaad met een lege stang en vraag mensen van de sportschool of ervaren lui of je naar je form willen kijken of het in orde is. Voor jezelf kan je veel fimpjes kijken met juiste form van bijv. Rippetoe.
En denk eraan dat als je echt wil aankomen je goed en veel moet eten, zorg ervoor dat je je eetschema in orde maakt.
Omdat het lichaam zich nog niet aangepast heeft. Dan krijg je altijd een dip. Precies hetzelfde als je bijvoorbeeld gewend bent om veel koolhydraten te eten en omschakelt naar amper koolhydraten. Daarvan kun je je ook behoorlijk gaar door voelen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:56 schreef SeanFerdi het volgende:
Het is trouwens ook niet voor niets dat je een productiviteitsdip ziet rond de Ramadan.
Oei, geef daar maar eens antwoord op.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
IF is voornamelijk een tool voor in de cut om makkelijker je kcal targets te halen en je hormonen op peil te houden. HET IS GEEN HANDIGE TOOL VOOR BULKING zoals ik hierboven al had geschreven. Powerlifters geven geen zier om lichaamsvet, en we zien de laatste jaren genoeg voorbeelden van (natural) bodybuilders die IF toepassen.quote:Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
Je lichaam is gemaakt en ontwikkeld om te vasten. De mens is voor het grootste gedeelte hunter-gatherer geweest en voedsel is er nooit echt in overvloede geweest. Dat er tegenwoordig zoveel voedsel geproduceerd en reclame voor gemaakt word, betekent niet dat je elke paar uur wat te hoort eten. Waarom denk je dat er zoveel gezondheidsvoordelen aan vasten zitten?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |