Dus bij jou hebben ze het niet zo op feiten?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:22 schreef Zith het volgende:
oh shit die kerel heeft aan mijn universiteit gestudeerd
Waarschijnlijk onderschat je het aantal calorieën dat je eet en overschat je het aantal calorieën dat je met sport verbrandt. Het kan ook water zijn trouwens.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden. Onderhoud 2600+-, zit dagelijks rond de 1900/2000/2100, en dan fiets ik nog 2x in de week 500kcal per keer weg, en dan 2x krachttraining,en 30minuten rennen na de krachttraining. Kijk ik gister op de weegschaal, ben ik zelf een halve kilo bijgekomen.![]()
Vorig jaar mei begonnen met krachttraining, 74 kilo, tot 2 maanden geleden. Nu weeg ik 78 kilo. Maar eraf, niks![]()
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.
Nou, hij zegt dat hij net nergens mee eens was dus ik denk dat dit een goed teken isquote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef seto het volgende:
[..]
Dus bij jou hebben ze het niet zo op feiten?
Vul ieder dag in op caloriechecker.nl ,en dan zit ik altijd wel goed. Echter, als ik dagelijks ga cardio'n, zeg 45minuten,en ik laat de krachttraining even een tijdje weg. Ga ik dan niet al mijn spiermassa kwijtraken dat ik het laatste jaar heb opgebouwd?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:27 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk onderschat je het aantal calorieën dat je eet en overschat je het aantal calorieën dat je met sport verbrandt. Het kan ook water zijn trouwens.
Niet alles, maar je verliest zeker weten spieren omdat je de stimulus weghaalt die je spieren nodig hebben om te blijven zoals ze zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Vul ieder dag in op caloriechecker.nl ,en dan zit ik altijd wel goed. Echter, als ik dagelijks ga cardio'n, zeg 45minuten,en ik laat de krachttraining even een tijdje weg. Ga ik dan niet al mijn spiermassa kwijtraken dat ik het laatste jaar heb opgebouwd?
ik deed het vroeger altijd met een vetmeter, die zijn nu uitverkocht?quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden. Onderhoud 2600+-, zit dagelijks rond de 1900/2000/2100, en dan fiets ik nog 2x in de week 500kcal per keer weg, en dan 2x krachttraining,en 30minuten rennen na de krachttraining. Kijk ik gister op de weegschaal, ben ik zelf een halve kilo bijgekomen.![]()
Vorig jaar mei begonnen met krachttraining, 74 kilo, tot 2 maanden geleden. Nu weeg ik 78 kilo. Maar eraf, niks![]()
Zou de oorzaak hiervan zijn dat ik anti-depressiva slik? of eet ik te weinig? Met 2000kcal per dag voel ik me ook klote vaak,en heb altijd honger,vooral savonds.
Gewicht zegt niks over je vet%, heb je dat gemeten? Ik weeg ook weer 10kg meer dan in de zomer, maar merk aan m'n kleding dat het de goede kant op gaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Godverdomme, ben nu al 2 maanden aan het proberen vet te verbranden.
Hoezo is dat beter?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:11 schreef Mortaxx het volgende:
Ben sinds twee maanden ook aan het trainen en lees hier al een tijdje mee. Nu kreeg ik zojuist na het squatten van iemand de tip om een handdoek om de bar te doenomdat ik anders m'n nekwervels beschadig en een hernia kan oplopen.
Naar aanleiding hiervan toch eens gaan zoeken naar correcte vorm van de bar plaatsen en ik heb de bar dus zoals positie 1 in dit filmpje, maar het is dus beter om positie 3 = lowbar te gebruiken?
Bij mijn sportschool gaat dat via zo'n weegschaal, maar iedereen zegt dat dat niet nauwkeurig is.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik deed het vroeger altijd met een vetmeter, die zijn nu uitverkocht?
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:30 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool gaat dat via zo'n weegschaal, maar iedereen zegt dat dat niet nauwkeurig is.
Bij de sportschool hebben ze wel duurdere waarschijnlijk. Maar als je je progressie wit meten is het wel makkelijk. Steeds op dat ding en opschrijven, of as er bonnetjes uitkomen die bewaren.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.
Het hangt er helemaal van af wat je precies wilt met je squat. WIl je zo zwaar mogelijk squatten dan lukt dat beter met low-bar. Maar low-bar is daarom ook veel belastender voor je gehele lichaam en als je een split doet wil je misschien wel wat meer de quads targetten.quote:
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, vroeg me af waarom hij dacht dat low bar beter was.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal van af wat je precies wilt met je squat. WIl je zo zwaar mogelijk squatten dan lukt dat beter met low-bar. Maar low-bar is daarom ook veel belastender voor je gehele lichaam en als je een split doet wil je misschien wel wat meer de quads targetten.
Ik neem ook aan dat de ene lichaamsbouw wat beter voor de ene squat is dan de andere.
Zoiets bedoel je?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat werkt idd niet. Een snelle google zal je helpen. 6,95 heb je zon ding binnen 2 dagen in huis.
Beter bedoelde ik eigenlijk zwaarder mee, niet echt goede woordkeuze... Maar ga volgende keer dus eens low-bar proberen.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:54 schreef seto het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, vroeg me af waarom hij dacht dat low bar beter was.
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.htmlquote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
low bar krijg je wel meer druk op je onderrug omdat het meer een good mornings idee krijgt.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Beter bedoelde ik eigenlijk zwaarder mee, niet echt goede woordkeuze... Maar ga volgende keer dus eens low-bar proberen.
quote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.html
Inderdaad, maarja dan worden ze bulky en dat willen ze nietquote:Op woensdag 18 april 2012 17:18 schreef CarbonC het volgende:
Vandaag weer een vrouw gezien die fatsoenlijk aan krachttraining deed. Echt zo jammer dat niet veel meer vrouwen dat doen: de meeste KT-ende vrouwen hebben een lekker lijf, IMHO.
Ik denk anders dat de oude Grieken (spartaaaaa!) er ook wat van konden. Mooie chest heeft deze knakker trouwensquote:Op woensdag 18 april 2012 18:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Eugene wordt als eerste bodybuilder gezien.
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodybuilding
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje viesquote:Op donderdag 19 april 2012 00:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Inderdaad, maarja dan worden ze bulky en dat willen ze niet.
Maar kom op, dit is toch lekker?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een gaar artikelquote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.simplyshredded(...)round-the-world.html
Komop manquote:50. Be A Gamer
The popular and very active video game Dance Dance Revolution can provide a great workout, according to researchers from the University of Wisconsin, La Crosse.
They reported that adult subjects burned as many as 10 calories per minute playing the game, which is equivalent to a good run.
Ik wou dat ik mannenarmen hadquote:Op donderdag 19 april 2012 00:58 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje vies
Je zit boven onderhoud dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:23 schreef Anno2012 het volgende:
Probeerde net bij Wikipedia die foto te vervangen door die van Zyzz, maar dat lukt dus niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik denk anders dat de oude Grieken (spartaaaaa!) er ook wat van konden. Mooie chest heeft deze knakker trouwens
Volgens mij ben je overtraind; zo'n deprimerende houding tov een getrainde chick is echt niet gezond. Mannenarmen... *hier stond een janksmiley als ik de code ervan wist*quote:Op donderdag 19 april 2012 00:58 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik zou haar niet mn bed uit schoppen maar die mannenarmen vind ik beetje vies
Ah daarom dusquote:Op donderdag 19 april 2012 01:01 schreef Jajong het volgende:
[..]
Wat een gaar artikel.
[..]
Komop man
Volgens mij moet je een account hebben en ingelogd zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:01 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Probeerde net bij Wikipedia die foto te vervangen door die van Zyzz, maar dat lukt dus niet.
Weet toch zeker dat die vroeger gewoon kon.
Brinta, elke ochtend een grote soepkom, altijd. En twee gekookte eieren.quote:Op donderdag 19 april 2012 07:10 schreef ZuidGrens het volgende:
Pfff, weinig slaap deze week. Iedere dag vroeg op en ik eet ook te weinig. Net weer te laat uit bed waardoor ik alleen wat water met twee scheppen Whey kon nuttigen
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:12 schreef kidkash19 het volgende:
Of gewoon niks
Geen gezeur met haasten ook, Groot glas water en wat visolie
Dat. Ik giet er altijd een shake in direct na het opstaan en maak van de gelegenheid gebruik om ook direct een capsule visolie, een capsule ginseng en een vitaminepil naar binnen te gooien. Vervolgens op het werk een sloot brinta en een appel of banaan en ik zit weer geramd (tot een uur of 11:00quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Dat werkt gewoon niet voor iedereen.
Dat valt reuze mee, ik heb mn hele leven niks anders gedaan als goed ontbijten. Ben nu 2 maanden bezig met IF en echt ik voel me beter dan ervoor.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Echt serieus als ik dat doe ga ik voor 9:00 van m'n graad.
Ik vind het fijn dat het werkt voor je absoluut. Maar het werkt gewoon niet voor iedereen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:19 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, ik heb mn hele leven niks anders gedaan als goed ontbijten. Ben nu 2 maanden bezig met IF en echt ik voel me beter dan ervoor.
Geen hongergevoel niks. Blijf op ongeveer op hetzelfde gewicht alleen mn vet% gaat langzaam omlaag
Dit is eigenlijk wel een goed idee; ik zit momenteel op 10 plakken brood per dag en wordt er een beetje gek van eigenlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:20 schreef Sapstengel het volgende:
Wheyshake en havermout met volle melk. Direct 900kcal als ontbijt.
Ik werd ook gek van brood inderdaad. Doe nu altijd 50gr havermout in een halve liter melk en dat een stuk of 3 keer per dag. Veel makkelijker weg te krijgen dan brood en havermout heeft 60gr koolhydraten per 100gram.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:33 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk wel een goed idee; ik zit momenteel op 10 plakken brood per dag en wordt er een beetje gek van eigenlijk.
iets meer melk, wat havermout en een scoop whey voor die extra proteine.
Eigen brood bakken. Sneeen zijn 2x zwaarder dan bakkers brood, je kan er alles in stoppen wat je wilt, en dan gewoon 200gram kipfile en een beetje kaas over 8 boterhammen heen verdelen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik werd ook gek van brood inderdaad. Doe nu altijd 50gr havermout in een halve liter melk en dat een stuk of 3 keer per dag. Veel makkelijker weg te krijgen dan brood en havermout heeft 60gr koolhydraten per 100gram.
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugsquote:Op donderdag 19 april 2012 03:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik wou dat ik mannenarmen had
Begin trouwens een beetje resultaat te zien in m'n traps. Ze zijn nog steeds ernstig klein, maar de BB shrugs lijken hun werk zachtjes aan te gaan doen.
Eens.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik ben geen 25 22kg gegroeid door niks te eten 's ochtends.
Echt serieus als ik dat doe ga ik voor 9:00 van m'n graad, staan m'n spieren helemaal leeg, en kom ik nooit aan m'n 4000kcal per dag.
Ik zie gasten die niet deadliften met grotere traps dan ik. Ik weet het, ik ben qua deadlift nog maar een noob met mijn moeizame 5x105kg, maar ik ben gewoon genetisch genaaid qua traps en armen. Ik heb gewoon een iso assistance exercise nodig om die dingen te stimuleren.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs
Ik neem een liter halfvolle melk mee, die drink ik om 16:00 op, dan ga ik sporten, dan whey shake, dan avond eten, dan nog wat pindas / gekookte eieren / casseine / kwark / etc tot ik aan mijn doel cals zit.quote:
Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet etenquote:En wat ervaren jullie als de specifieke voordelen?
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
build big traps > aquire strong deadlift, disregard shrugs
[..]
Eens.
ah nou zie ik hetquote:Op donderdag 19 april 2012 10:19 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Hij bedoeld dat hij zelf 22 kg is gegroeid.
Zelfde hier. IF als tool werkt het beste als je under maintenance wil eten voor bv cutten, of als je een endo bent die altijdquote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef Zith het volgende:
Het is heel lastig om aan je doel-cals te komen, en dat voor mij als uber endo die het liefst zo veel mogelijk eet. Tot 15:30 heb ik gewoon echt geen honger. Normaal, zonder IF, als ik ontbijt, 11:00 iets eet, 13:00, 16:00 etc... dan heb ik echt na 1.5 uur 2 uur al weer zit om te eten. Met IF heb ik na mijn avondmaaltijd (totaal zo'n 1500 cals op) echt geen honger meer terwijl ik toch nog zo'n 500-600 cals moet eten
voor mij geldt ongeveer 22kg!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Waarom heb je van mijn 25kg 22kg gemaakt?![]()
2,5jr terug woog ik 68kg, nu bijna 95kg. Kan wel een kg af, maar het zijn toch echt bijna 25 hele kg's hoor.
Elke kg is bevochten door me, dus belangrijk
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Zo dan, ook maar eens een keer reageren.
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:16 schreef Voltreffer het volgende:
Zo dan, ook maar eens een keer reageren.
Lees al een tijdje mee maar het blijft toch lastig om de oefeningen te herkennen, maar youtube biedt uitkomst. Altijd al skinny geweest, maar wil nu gewoon een keer goed doorpakken, ben flink meer gaan eten (van 3 boterhammen naar 12 bv.) en probeer ook wat meer te letten op wat er binnenkomt.
Zelf aan het beginnen, maar door m'n drukke werkschema komt het er gewoon niet van om vaker dan 2 en heel soms 3x per week te trainen. Zit momenteel met een stage waar ik vaak de 45+ uur haal, en daarbovenop komt dan nog 4x s'avonds werk. Hierdoor kan ik dus meestal alleen op dinsdag en zaterdag ochtend knallen (Sportschool is maar open tot 12 en zondags gesloten). Kost me wel een ochtendje uitslapen, maar je moet wat.
Maakt het wel lastig om een fatsoenlijk schema op te bouwen, omdat ik soms het idee heb er maar zoveel mogelijk oefeningen in te douwen. Dinsdag pak ik meestal benen / borst (Squat, bench press e.d.). Om dan zaterdag Rug / Bi/triceps te pakken om en om. Waar ik dan meestal in de week dat ik op zaterdag biceps pak, maandag nog 1 of twee oefeningen triceps doe.
Maar hierdoor heb ik vaak het gevoel dat ik eigenlijk van beide net niet doe. Ik lees hier veel over de deadlifts, maar heb enorm moeite met de houding. Hoe is hier het beste op te trainen? Gewoon enkel de stang en zonder gewicht? Of wel gewoon flink pakken?
Kan ik hiermee nu wel gewoon beginnen met een SS schema, of is twee keer per week daarvoor gewoon te beperkt? Welke oefeningen buiten compound oefeningen (Squat's e.d.) raden jullie aan? En hoe m'n deadlift houding te verbeteren?
Ik heb een hele tijd gehad dat ik pas rond 5 uur wat at (voordat ik ging krachttrainen), omdat ik geen zin had om te ontbijten en lunchen, en op gegeven moment heb je 's ochtends en 's middags inderdaad geen hongergevoel meer, maar ik merk wel dat ik dan (in ieder geval mentaal) niet zo scherp ben als dat ik zou zijn met wat eten (en dus energie) in m'n lichaam.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).
Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:43 schreef Autobandje het volgende:
Iedereen die denkt dat ie plat gaat als ie zou IFen: je lichaam maakt het hongerhormoon ghreline aan in anticipatie op eten. Als je altijd ontbijt dat moet je daardoor ook haast eten, maar als je weekje aan de IF zit dan past je lichaam zich aan en heb je echt 0 problemen met honger (gaat echt makkelijk).
Nee, ik wil er gewoon serieus aan beginnen nu. Ipv weer maar een beetje aankloten.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Vraagje "Gewoon een keer goed doorpakken", klinkt als iets tijdelijks, tot na de zomer tijdelijks, klopt dit?
Bij de squats lukt de form prima, maar bij de deadlifts bolt m'n rug veels te veel. Het eten lukt prima, al is het soms een beetje gehannes s'avonds ivm met horeca werk.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:37 schreef Yamcha het volgende:
[..]
SS is gewoon een aanrader, ook al kan je maar 2x per week. Elke training squats, deadlifts en bench en dan kan je op dag A overhead press en bent over row en op dag B chin/pull-ups en dips toevoegen.
Bij deadlifts en squats is het belangrijk dat je form in orde is voordat je zwaar gaat tillen, oefen dus eerst inderdaad met een lege stang en vraag mensen van de sportschool of ervaren lui of je naar je form willen kijken of het in orde is. Voor jezelf kan je veel fimpjes kijken met juiste form van bijv. Rippetoe.
En denk eraan dat als je echt wil aankomen je goed en veel moet eten, zorg ervoor dat je je eetschema in orde maakt.
Omdat het lichaam zich nog niet aangepast heeft. Dan krijg je altijd een dip. Precies hetzelfde als je bijvoorbeeld gewend bent om veel koolhydraten te eten en omschakelt naar amper koolhydraten. Daarvan kun je je ook behoorlijk gaar door voelen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:56 schreef SeanFerdi het volgende:
Het is trouwens ook niet voor niets dat je een productiviteitsdip ziet rond de Ramadan.
Oei, geef daar maar eens antwoord op.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
Dat staat er niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Dus als mensheid zouden we veel beter af zijn als we allemaal zouden vasten overdag?
IF is voornamelijk een tool voor in de cut om makkelijker je kcal targets te halen en je hormonen op peil te houden. HET IS GEEN HANDIGE TOOL VOOR BULKING zoals ik hierboven al had geschreven. Powerlifters geven geen zier om lichaamsvet, en we zien de laatste jaren genoeg voorbeelden van (natural) bodybuilders die IF toepassen.quote:Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
Je lichaam is gemaakt en ontwikkeld om te vasten. De mens is voor het grootste gedeelte hunter-gatherer geweest en voedsel is er nooit echt in overvloede geweest. Dat er tegenwoordig zoveel voedsel geproduceerd en reclame voor gemaakt word, betekent niet dat je elke paar uur wat te hoort eten. Waarom denk je dat er zoveel gezondheidsvoordelen aan vasten zitten?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:08 schreef 16meter het volgende:
Waarom zijn er nog geen serieuze krachtsporters (powerlifters/bodybuilders) die het toepassen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |