Handremmetje? Bij de Espace zit de handrem op de blokken aan de achterkant, dus handrem aantrekken is gewoon een remactie op de achterwielen. Dit in combinatie met remmen op de motor levert een aardige vertraging op. En je moet hem eens hoger dan zijn toeren begrenzer erin gooien, remt ook knap hard.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.
Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
In plaats van ruitenwisservloeistofte gaan sproeien, gas los
te laten of zelfs te remmen
ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
sissy, wel de woorden maar niet de daden..
Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken..
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderwegquote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..quote:Op woensdag 4 april 2012 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.
quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Doet me deugd dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg
Ik rij onderweg wel door, je zal mij niet snel onder de Vmax zien rijden. Eerder erbovenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Precies zo zie ik he ookquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Sterker nog, het mag niet:quote:Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef dester_martijn het volgende:
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
quote:U mag een rouwstoet bestaande uit motorvoertuigen niet doorsnijden. Deze verkeersregel geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen en als de voertuigen van de rouwstoet voorzien zijn van officiële rouwstoetvlaggen.
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.quote:
Dit dus...quote:Op woensdag 4 april 2012 20:11 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Haaahahaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haaahaha
Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.
Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...
Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
boe-hoe.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Laten merken dat iemand normaal moet doen kan ook zonder geschreeuw/gescheld/obscene gebaren.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Ik blijf er dan altijd rustig achter, beetje kijken hoe mensen zichzelf bijna kapotrijden in die vrachtwagen![]()
<snip>
Al doe ik best vaak aan slipstreamen als ik niet al teveel haast hebGewoon lekker met 100 achter een vrachtwaggen plakken, en inhalen als er de kans bestaat gesandwiched te worden
Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder fascinerend om te zien ! Soms zie je zelfs vrachtwagens elkaar inhalen en dan op een centimeter voorsprong weer terug naar rechts gaan, dat ik al klaar zit om een vluchtstrook op te duiken![]()
In de cultuur rijden? Wat?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooienquote:Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Ik denk modder, dat ligt er genoeg daarquote:Op donderdag 5 april 2012 09:43 schreef D0808 het volgende:
[..]
Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooien
[Bij gebrek aan bananen schakelen ze dan ook regelmatig over op stront]
en hoe voelde dat?quote:Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.
Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper.
Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft.
Ik heb het lichtgroene vermoeden dat Turquaz in zijn uitleg niet bepaald serieus was.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In de cultuur rijden? Wat?
En omdat je nu ergens anders bent vind je het dus normaal dat je verhaal mag gaan halen als iemand je erop wijst dat je asociaal bezig was?
Als iemand je dus omver rijdt met een kameel, en je gooit die banaan, dan mag die andere je zonder problemen even in elkaar komen matten. Dat is wat je probeert te beweren althans. Beetje achterlijk, maar volkomen normaal bij jou blijkbaar. Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp inquote:
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in
Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.
Nog een irritatiepuntje: Licht voeren.
Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.
.
Gisteren reageerden er toch 2 van de 3. Waarvan nummer 2 ook nog even bedanktequote:Op donderdag 5 april 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.
Je zult er maar achter rijden! Had ik een tijdje geleden. Zaten achter een trekker, gaat de auto voor de auto die voor mij reed, ineens naar rechts en rijdt zo het water in... We reden 30! op een 80km weg... (later bleek er een wesp in de auto te zitten waardoor hij blijkbaar in paniek raakte ofzo... Aangezien de berm tussen de weg en het water zeker 2 keer de breedte van een auto is...)quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Grijze auto, grijs asfalt, grijze dag. En geen licht. En dan maar hopen dat je gezien wordt? (zeker omdat je weet dat er veel ingehaald wordt...)quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Nog een irritatiepuntje: Licht voeren.
Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.
.
Ach, je moet maar denken, hij mocht er zeker niet op afgelopen nacht....quote:Op donderdag 5 april 2012 11:58 schreef dribbel79 het volgende:
Ik vind de Audi S5 een mooie wagen, maar werd op een stuk over 120 meter binnen de bebouwde kom ingehaald terwijl ik al 65 reed...met klaar geweld ramde ie voorbij (verdrijvingsvlak meenemen en alles)...een paar aandachtspunten (auto die uit een uitrit kwam van rechts) werd geen rekening mee gehouden/ niet gezien en later (na 300 meter) stond ik een halve meter achter hem bij de rotonde te wachten voor de schoolbus die voorbij reed...
Mijn duimpje omhoog vertelde hem dat ie als een idioot bezig is...zijn reactie: geen
Was met een andere auto.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voorquote:Op donderdag 5 april 2012 07:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.
Maar plakken achter een vrachtwagen doe ik nooit. Ik vertrouw die dingen niet en ik kan er niet doorheen kijken (en weet dus niet wat er voor hem gebeurt)
Over plakken achter een vrachtwagen gesproken, ik stond ooit eens bij een stoplicht. Vooraan stond een vrachtwagen (zo'n grote) met daarachter een wat oudere sedan. Deze had z'n auto zo dicht op die vrachtwagen staan, dat hij met z'n neus onder de vrachtwagen stond...
[..]
Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...
oh dat is wel coolquote:Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.
Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper.
Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft.
Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...quote:Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor.
Ik sein altijd. Op de A9 en de A22 heb je veel stukken (spitsstrook open, komend vanuit Haarlem op de A9, 2e baan, vrachtwagen die de Wijkertunnel in wil) waar je veel kan seinen. Doen ze trouwens ook als je met sleurhut ofzo ze inhaalt. Of een vrachtwagen die al op de A22 rijdt en jij er bij Beverwijk op komt, tunnel in. Ook even seinen en hij komt keurig naar rechts, jij kan gelijktijdig naar links en niemand heeft last van elkaar. Ook A9/A5 heeft zo'n mooi stuk, 2 banen opschuiven.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voor
[..]
oh dat is wel coolik gebaar ook altijd als mensen moeten invoegen
ik kan harder remmenquote:Op donderdag 5 april 2012 13:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.quote:
Motorquote:Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.
Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef muhahaha het volgende:
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.
Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Klopt. Maar als jij op zo'n afstand zit dat je beide zijspiegels van een vrachtwagen kan zien, dan zit je er echt ver achter. Maar dat is in ieder geval de afstand die je tijdens rijles/examen moet houden. Jij moet er voor zorgen dat je zichtbaar bent, of hij daar wel of niet iets mee doet merk je wel als hij/zij (bijvoorbeeld) van baan verwisseld. Maar omdat jij er zo'n eind achter rijdt, levert dat geen enkel probleem op en heb je genoeg tijd om er op te reagerenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
De hebben aangeleerd dat het normaal is van te voren aan te geven dat je naar de linkerbaan wilt als je rechts rijdt. Dus knipperlicht aan, spiegelen, gaan. Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef Tijn het volgende:
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.
Je vergeet de 2e keer spiegelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.
Wel even vermelden voor alle meelezende dames dat deze activiteiten niet zijn bedoeld om te kijken of je maskara nog wel goed zit.quote:
Blinkertjes werken bij mij toch echt prima - zal inderdaad wel aan het label liggen, die van mij heeft een G'tje :-)quote:Op donderdag 5 april 2012 20:56 schreef dribbel79 het volgende:
En wat is dat met de knipperlichten op bmw's, audi's en bmw's?? Die doen het geen van allen...alles voor een label a of b denk ik...
Hoofd uit het raam en roepen :quote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen met een toyota aygo en een sticker achterop, 'ik rij goedkoper!' . zo naar confronterendVooral in de file.
het was geen wijf ook nog eens van nietquote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoofd uit het raam en roepen :
MAAR JE BENT WEL EEN WIJF !!!
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was geen wijf ook nog eens van niet
Waarom koop je anders een Aygo?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannen
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordigquote:Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef Geerd het volgende:
Of meneer Chrysler die even naar links komt omdat tie vind dat iedereen maar 75 moet rijden![]()
En ook nog denken dat tie sneller is
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,quote:Op donderdag 5 april 2012 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordig
Das een 300C. Das een behoorlijk grote bak.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,
[ afbeelding ]
Ja, niet voor de lange afstanden... Ik heb ooit eens een Aygo als leen auto gehad. Hij reed alleen lekker op de 50, 60 en 80 km stukken, maar op de autoweg vond ik het al niets meer, laatst aan de snelweg... En het is niet dat ik geen kleine auto gewend was, aangezien we zelf een Yaris en en Starlet (beide 1.3) hadden.quote:
Aantal verkeersdoden per 100.000 inwonersquote:Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
Wat voor prachtige bijzonder mooie auto rijd jij dan?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe Aveo toch ook wel een leuk wagentje vind, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaakquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zijn geen "Chevrolets" zoals Chevrolet het bedoelt, zijn gewoon gare europese opels met een amerikaans logo erop
Alhoewel vanaf de Cruze nog wel om aan te zien... Maar ja, worden er nog wel mooie (betaalbare) wagens gemaakt tegenwoordig?
Het antwoord daarop is: Op een uitzondering na, NEE!
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Voor een deel heb je gelijk. Echter, voor een heleboel mensen is er gewoon geen ander alternatief. Fietsen is te ver, openbaar vervoer is er niet. En 1x in week (en 2x in de week om de week) zit ik echt alleen in de auto. En waar ik naar toe ga? Naar m'n werk of naar huis...quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
De oplossing voor het verkeer en milieuvervuiling daarmee is nog altijd minder rijden.
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Ik zit daar wel eens over te peinzen. Al die auto's die constant maar over de weg zoeven... waar is men altijd maar weer naar toe? En in 95% van de auto's zit maar 1 persoon. Dat kan ook stukken efficienter.
"Ja maar ik moet direct weg kunnen" zijn dan veelgehoorde argumenten... Jah....
Mensen zijn verslaafd aan de file en de randstad. Een klant van me zit buiten de randstad en had mensen nodig, ging werven onder file-rijders en OV-ers op het station en wat blijkt.. de randstad wordt zo als het middelpunt van de aarde gezien dat velen het idee hebben dat als ze daar niet elke dag om 09:00 op een kantoorstoel zitten ze niet meer mee doen. Klant in kwestie is een internationeel opererend bedrijf, maar heeft door de niet-randstad-locatie dus best moeite mensen te vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Stel je voor, dat je op je fiets naar je werk kan
Ik werk al jaren in de Randstad en de meeste bedrijventerreinen zijn met de fiets superslecht bereikbaar. Kantoorpanden met 500 parkeerplekken hebben meestal niet meer dan 2-3 parkeervakken aan fietsenstalling nodig voor de fietsers. Overigens komen mensen die om de hoek wonen ook met de auto, want:quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Voor die ene vergadering buiten de deur in de maand moeten sommige mensen nou eenmaal een leaseauto hebben, "dat hoort gewoon bij de functie".quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:41 schreef Tijn het volgende:
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?
Waar staat dat ik dat niet doe? Over mensen die vanachter hun - pc in dit geval - zitten te roeptoeteren gesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Tja, alleen jammer dat je (in de provincie) bijna niet bij de trein komt... Eerst 10km fietsen, dan m'n fiets op een onbeveiligde plek stallen, dan 30 minuten met de trein, dan 10 minuten lopen. (en dan heb ik de wachttijden van de trein nog niet meegerekend, want die rijdt met wat geluk elk half uur en zodra het maar enigszins buiten de spits is, elk uur) Of 35 minuten met de auto. Wel carpoolen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
Mag het weer een klein beetje ontopic? voor andere overwegingen, overpeinzingen en dagboekverhalen hebben we de SC
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
Dat is irritant want:quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:06 schreef Accordtje het volgende:
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
Ja precies. Zo denk ik er dus ook over, echter ook bij mij werkt de werkgever daar niet aan mee. En dat zal bij heel veel bedrijven zo zijn, want we staan allemaal 's ochtends in de file omdat de baas wil dat we om 9.00 uur op kantoor zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaarghquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ok, mijn irritatie voor vandaag:
Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...
Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte
Ach, al doe je je knipperlicht 3 kwart aan, rijden mensen er nog steeds op... Heb ik zeer regelmatig. En dan niet, net zoals ik vanmorgen, per ongeluk, maar dan kijken ze je aan zo van: heb je wat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh
Wellicht de TomTom die begint te piepen dat je net te hard rijdt?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Ik vind de trein echt afgrijselijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Want het knopje is stuk of...?quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezenquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Had tijdje geleden ook iemand die bij elk zijstraat/bocht/stoplicht(met groen dan) ging remmen/vertragen om overzicht te krijgen ofzoquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen[ afbeelding ]
Dat ook idd. Sommige mensen durven bijna niks te doen als er egens zich in de weide omgeving nog een ander voertuig bevindtquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Of andersom, dat mensen zich in hun voertuig de rotonde op storten, dan in hun drie bijna uit de bocht zeilen, ineens heel hard bijremmen, terugschakelen naar twee, daardoor de fietser op de rotonde bij het uitvoegen niet zien, weer in de ankers moeten dan wel gierend optrekken om die fietser maar vooral geen voorrang te gunnen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
En hoe:quote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
Als je na drie kansen nog steeds niet opgereden bent wil ik nog weleens m'n toeter gebruiken. Ik vind het gewoon ergerlijk hoe traag sommige mensen zijn in het verkeer en hoe slecht ze vooruit kijken. Dat zie je op rotondes dan ook heel erg. In principe kun je op de rotonde zelf ook al zien of er fietsers aankomen die je dan moet voorlaten, daarvoor hoef je niet bij het verlaten van de rotonde nog eens te remmen om dan pas om je heen te kijken of er iets aankomt. Dat had je al veel eerder kunnen doen en dan had je dus ook niet hoeven af te remmenquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Let er wel even op dat die chauffeur pas begint met remmen nadat 'ie de eerste auto geraakt heeft. In een normale situatie is dat dus echt niet het geval.quote:
Vandaag ook gehad. Breed transport voor me, heel treintje achter 1 figuur dat er niet voorbij durft, terwijl deze brede convoi op de vluchtstrook reed. En oja, vervolgens bij het stoplicht na de snelweg tussen voorste voertuig en vrachtwagen gaan staan. Ben er maar achter gebleven, moest er daar ook af.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:45 schreef Gwywen het volgende:
Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn
Bij mijn auto gaat de cruise-control d'raf wanneer:quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Selespeed automaat.quote:
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik ga wel vaak meteen door naar links als er veel verkeer rechts is en er nog veel mensen moeten invoegen, maar niet in één streep. Gewoon voor het invoegen al kijken wat er op de linkerstrook aankomt, op de rechterstrook aangekomen nog een keer kijken en dan meteen door. Het alternatief is anders vaak invoegen, in de ankers voor degene voor je die voor jou wil invoegen met 20km snelheidsverschil, hopen dat degene achter jou oplet of erger nog, degene die achter jou met dezelfde snelheid wil invoegen goed oplet en doorheeft dat ik op het ho-ijzer intrap en niet na het invoegen op mij klapt, en dan wachten tot de mensen die wel meteen doorvliegen naar links mij ertussen laten. Dan beter vooruit kijken denk ik. Lukt het niet, soit, blijf ik rechts.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:02 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
ik rij ook veel op cruisecontrol. idd irritant maar het is een gevolg van je cruisecontrol natuurlijk. hak maar een adaptieve cruisecontrolquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:17 schreef TR08 het volgende:
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.
Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt
Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen
Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4moeten gaan gooien
![]()
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan.
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
Dat is wel een punt inderdaad. Maar dan wel zolang de auto achter je niet veel harder gaat dan jij en eerder is opgeschoven. Anders had je gewoon moeten wachten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.
Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doenEn ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:38 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
Nee dan niet inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef TR08 het volgende:
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
Nou als ik op de linkerbaan aan kom waaien en bij zoeen invoegplek zeilen een stel met 80 zo naar de linkerbaan en ik moet echt in de ankers, krijgen ze van mij het volle licht te zien, en de claxon. Wegens gevaarzetting. En meestal verwachten ze geen reprimande, je ziet ze verschrikt kijken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.
Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doenEn ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:11 schreef H-D het volgende:
[..]
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
Jij weet wat je doet maar dat vrouwtje niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
Hey; ho; let's go!quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach...
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.
Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
Inderdaad. Snap het probleem ook niet zoquote:Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Descendent het volgende:
[..]
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m.
Kan je ongeveer nagaan hoe lastig het is met de vrachtwagen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hey; ho; let's go!![]()
Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.
Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen.
Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..
Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
Hangt weer van je instelling af denk ik. Als je een haast-haast-plankgas-instelling hebt, dan is een vrachtwagen een flinke verstoring van je tempo. Voor mensen die zich kunnen inleven in anderen en de weg niet zien als hun territorium valt het wel mee. Ik vind in ieder geval een opgefokte bumperlikker irritanter en gevaarlijker dan een vrachtwaggel*quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers.
Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komtquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:09 schreef TR08 het volgende:
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.
100 is wel een mooie snelheid.
• Het schiet net wat meer op dan 80
• Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring, ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.
Hij zegt specifiek auto's bij dat punt, dus ik ging uit van auto's, niet van vrachtwagensquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd?![]()
Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid. Als al die auto's 100 rijden dan lijkt me toch wel dat er echt meer lawaai is dan wanneer ze allemaal 80 rijden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:
De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.
Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.
Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.
Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid.
Dat wist ik niet maar ik ben er ook lang niet geweestquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring,
Op de TU Delft stonden daarover heel andere berichten in de krant....tenminste toen de snelheid naar 80 gezet werd. Toen nam de uitstoot ook juist toe met lagere snelheid.quote:ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
Helaas, dit gaat niet op. Remafstand is maar weinig afhankelijk van (beladings)gewicht van een voertuig. Meer gewicht op de banden betekent meer weerstand, dus kan er sterker geremd worden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden..
Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:
De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.
Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.
Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
En dan schakel je op zo'n moment dus terug wanneer je wilt inhalenquote:Op zondag 8 april 2012 15:04 schreef matttor het volgende:
[..]
Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?
En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
Dit ligt toch echt gewoon aan jou.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh
Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit ligt toch echt gewoon aan jou.![]()
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan.![]()
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
waarom niet dan?quote:Op zondag 8 april 2012 23:54 schreef Ferdo het volgende:
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?
Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen.
Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
Dan moet je mijn instructeur even bellen, die heeft me aangeleerd RICHTING aan te geven, OOK als je bij een rotonde aankomt en links af wil slaan.quote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dit ligt toch echt gewoon aan jou.![]()
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan.![]()
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
Nadeel van links richting aangeven is heel snel duidelijk - met name bij de categorie bestuurders die geen twee dingen tegelijk kunnen doen, en dus met een links knipperlicht toch de rotonde verlaten, Of misschien nog net 1 keertje rechts knipperen als ze al bezig zijn met insturen van de exit.quote:Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...
Een besmuikte glimlach en opgestoken duim doen wonderen.quote:Op maandag 9 april 2012 08:54 schreef Ziba het volgende:
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg. En dan bedoelen ze een tweebaans rotonde, linksknipperen op een enkelbaansrotonde of toeleidende weg naar een enkelbaansrotonde is kompleet overbodig.quote:Op maandag 9 april 2012 09:48 schreef TR08 het volgende:
Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah.![]()
het is wel duidelijker maar niet verplicht nee.quote:Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:
[..]
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).quote:Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:
[..]
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
ik vind het ook prettig maar verplicht is het niet.quote:Op maandag 9 april 2012 10:13 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).
Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.
Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoorquote:Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:
Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theoriequote:Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien
en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zaktquote:Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie.
Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk![]()
En mijn instructeur heeft me juist aangeleerd dat het niet verplicht is, maar wel gewenst om te doen. Het maakt het gewoon even net iets duidelijker voor degene aan de overkant van de rotonde dat je linksaf gaat.quote:Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoorIk heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien
Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.quote:Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef densmee het volgende:
[..]
en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Nou nee mij is dat ook aangeleerd hoor. En zò oud ben ik nou ook weer nietquote:Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers
Oh! Ik wilde niet de indruk wekken een van jullie daarvan te beschuldigen, alleen dat ik er zelf wel eens op een rotonde rijd en dan mensen zie twijfelen als ik geen knipperlicht aan heb.quote:Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar okquote:Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoorIk heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.quote:
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..quote:Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles..
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)quote:Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.
En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen.
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.quote:Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaanquote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.
In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.quote:Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen.
Wát een bullshit zegquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hrquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.quote:Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wát een bullshit zeg![]()
Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.
Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomenquote:Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.quote:Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.quote:Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.
Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wilquote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Invoegen met 70 is makkelijker?quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..quote:Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.quote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Je sig past bij je:quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
Het is, zoals ik al zei, andersom. Er komt een groep mensen de trein uit, die lopen over een parkeerplaats, een haantje de voorste glipt de auto in en verwacht direct te kunnen wegrijden. Tja, of je wacht een halve minuut en iedereen is voorbij.quote:Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..
Daarom... Mensen schrikken zich rot. Werkt ook bij een klap op de deur ofzo trouwens hoor.quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
Bij zebrapaden loop ik gewoon door...quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
inderdaad ja, ook zo kansloos...quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:11 schreef dylanrr het volgende:
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.
Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.
De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
Deed ik ook vaak. Hier vlakbij is zo'n rotonde waar mensen fietsers en voetgangers stelselmatig over het hoofd zien of expres negeren. Rustig blijven, voor laten gaan en dan een bonk op het dak. Zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt: schrikken ze dan krijg je zo'n hulpeloos "ja sorry"-gebaar, doen ze alsof ze het niet doorhebben dan zijn het gewoon van die honden die expres doordruktenquote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
ford ka's hatenquote:Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef huize het volgende:
Ford Ka's.
Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:23 schreef knep het volgende:
[..]
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
Yep, met pasen was dit duidelijk. Rechts: daar rijden de vrachtwagens en langzame auto's. Midden: Daar rijdt bijna iedereen, ongeveer vmax -10. Links: Daar rijden mensen die wel willen doorrijden, of mensen die inhalen met 2 km/h verschil.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:22 schreef knep het volgende:
[..]
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie.
Owja, heel irritant. Ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik ga naar rechts als het kan en rijd daar de maximum snelheid. Als ik daarbij rechts inhaal, so be it.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...quote:Op woensdag 11 april 2012 00:36 schreef tsjeck het volgende:
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend![]()
Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort. Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE, iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Ik moet voor mijn woonwerkverkeer binnen 6km 5 keer in- en uitvoegen (waarvan 1 keer tussen twee snelwegen in) en ik zit dus vaak achter deze figuren. En word dus gedwongen om op een levensgevaarlijke manier in te voegen.. Als ik de kans krijg probeer ik er langs te komen of ga ik zitten bidden dat het stoplicht voor de invoegstrook net voor mij op rood gaat zodat ik normaal snelheid kan maken. Ik heb nu een paar keer gehad dat het me lukte op een veilige manier in te halen (zijn gelukkig wel een paar mogelijkheden voor, maar werkt alleen als er niet iemand op de linkerbaan zit die in hetzelfde tempo rijdtquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.
Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Verschrikkelijk hoe ze daar rijden. Zelfs 's nachts heb je die kneuzen die gewoon op de 2e baan van links blijven karren met nog net geen 100km/uur. En dan hebben ze nog steeds niets in de gaten wanneer je ze rechts inhaalt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2012 09:56 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...
dat ze 100 rijden is voor mij geen probleem, al reden ze 50. maar dat linksrijden irriteert me zo mateloos aaaaaaarghhghrhgehrwehrwsfquote:Op woensdag 11 april 2012 10:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.
Dit inderdaad. Verbaas ik mij ook zo vaak over, ken het zelfs nog een stapje erger. Op de 60 weg 40 rijden en vervolgens in de 30 zone 60 gaan rijden...quote:Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaad
Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd
Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeerquote:Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaad
Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd
Je hebt het nu zo vaak over de begrenzer... We noemen het de cruise control normaal gesproken. Er wordt namelijk helemaal niets begrenst.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeerIk kan met dan ineens heel goed aan de regels houden!)
(ik moet eerlijk zeggen, sinds ik die nieuwe auto met begrenzer heb, kan ik me veel minder druk maken om plakkers! ze kunnen me toch niet meer opduwen zonder dat ik het door heb)
Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een cruisecontrol houdt je snelheid vast en hetzelfde, een begrenzer bewaakt, lijkt mij, je maximale snelheid.
Wat een luxe weer, dat wil ik ook welquote:Op woensdag 11 april 2012 13:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.
Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that"quote:Op woensdag 11 april 2012 13:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat een luxe weer, dat wil ik ook wel.
Trek je van die irritatie maar niks aan, jij rijdt tenslotte relaxed.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that"
Maar ik denk dat ik daarmee een irritatie ben voor velen (aangezien ik me dus altijd netjes aan de maximum snelheid houd en dus ook niet sneller ga! [m.u.v. die 10% die ik er altijd boven op gooi, dus 55 in 50, 88 in 80, etc])
Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zegquote:Op woensdag 11 april 2012 01:16 schreef Len93 het volgende:
Voor onze vaste volgers: http://programma.bnn.nl/1(...)r-van-nederland/home
wow. Soms heb je dat inderdaad. 't schiet wel op, dat wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:12 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend zo hard geblokt in de file dat ik het helemaal zat was naar huis.
Ben binnendoor gereden en bij elke kruispunt linker/rechterbaan of busbaan en er gewoon langsknallen. Gewoon BAM. Sorry aan iedereen die ik heb laten schrikken, maar let maar een beetje op wat er in je spiegels gebeurd, of iig voor je.
met de auto kan je niet echt worden geblokt in de filequote:Op woensdag 11 april 2012 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
ooo, een motor. Ik dacht dat je dit met de auto deed.
Ja zondequote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef Daeron het volgende:
[..]
Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zeg
Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooitquote:Op woensdag 11 april 2012 19:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja zonde.
Alleen ik krijg wel het gevoel dat het in scene is gezet... Ik bedoel, zo dom is niemand toch?
Wel leuk meisje verder om te zien, maar jammer van het complete gebrek aan (verkeers)inzicht.
Alleen de meeste mensen in dat programma rijden zo slecht, dat moet wel in scene gezet zijn lijkt me...
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooitik negeer die werkzaamheden bordjes ook altijd, samen met mij de rest van nederland.
En je bent hier verbaast over? Rij je zelf wel eens op de weg?vind het opzich allemaal nog wel meevallen hoor.. zo zie ik ze dagelijks
Dat zei die ene toch ook? Ik ben 7 keer opgegaan en toen heb ik hem uit medelijden gekregen. En die andere trutten die rijden nooit.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?
En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)"quote:Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?
En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
Maar dat is privéterrein.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:28 schreef TR08 het volgende:
Je moet eens op een raffinaderij/chemische plant gaan rijden...wegen 2x zo breed, 3x zo lang, kaarsrecht en dan mag je wel 10(!) km/u
En dan staan er van die flitsers van de lokale eigenaar die donders goed weten dat ze hun baas/eigen collega's niet met de lasergun moeten pakken
Gaat voornamelijk om remweg en reactietijd. Immers, rijd je langzamer, heb je minder afstand afgelegd voordat je remt en hoef je minder hard te remmen.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:51 schreef Yreal het volgende:
Alsof die wegwerkers bij die lagere snelheid de klap met een auto wel overleven, vraag ik mij altijd af
Staat er met 80 op de snelweg ineens iemand voor een auto, is ie nog steeds dood want dat kan niemand remmenquote:Op woensdag 11 april 2012 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gaat voornamelijk om remweg en reactietijd. Immers, rijd je langzamer, heb je minder afstand afgelegd voordat je remt en hoef je minder hard te remmen.
Snap ik van die tramrails, maar daar ben je met de auto niet bang voor toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat zei die ene toch ook? Ik ben 7 keer opgegaan en toen heb ik hem uit medelijden gekregen. En die andere trutten die rijden nooit.
(ik ben trouwens ook bang voor tramrailsmaatje van mij is eens moeilijk hard op zijn bek gegaan vlak voor me toen hij de tramrails over ging.)
En te hard rijden op onverantwoorde plekken. Tja, zat. Ik kan alleen wel remmen.
Misschien rijd ik dan te weinig om die dingen tegen te komen of is mijn geheugen zo slecht dat ik dat alweer vergeten benquote:Op woensdag 11 april 2012 21:10 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)"![]()
En zoals Yreal al zegt, de tafrelen van de slechtste chauffeur voltrekken zich dagelijks op de Nederlandse wegen, inclusief het onverantwoord hard rijden door 30-zones. Tja rara hoe komen toch al die zijwaartse aanrijdingen tot stand
Nee joh, ze probeert echt niet te remmen. Ze ziet die auto gewoon ECHT nietquote:Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Snap ik van die tramrails, maar daar ben je met de auto niet bang voor toch?
En dat van dat remmen... zou dat iets met d'r schoenen te maken hebben? Heb je gezien wat ze aan had? Ik weet niet of ik daarmee zou durven rijden hoor...
Ik zie nog wel een remspoor achter die auto anders...quote:Op woensdag 11 april 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee joh, ze probeert echt niet te remmen. Ze ziet die auto gewoon ECHT niet
Je snapt hoop ik toch wel de reden dat je er maar 30 mag? Na 50 meter zie ik al een bord die waarschuwt voor overstekende kinderen, parkeervakken haaks op de weg en een basisschool + kinderdagverblijf iets verderop.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:
dit is bij mij in de buurt. http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,63.28,,0,8.19
Ook meteen de reden dat ik 30 zones haat. Elke dag weer. Perfecte kaarsrechte wegen met overzicht te over. Rij er dan ook altijd 50.
Even verderop is de weg tig keer onoverzichtelijker en is er een winkelcentrum, daar mag je weer wel 50.quote:Op donderdag 12 april 2012 02:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Je snapt hoop ik toch wel de reden dat je er maar 30 mag? Na 50 meter zie ik al een bord die waarschuwt voor overstekende kinderen, parkeervakken haaks op de weg en een basisschool + kinderdagverblijf iets verderop.
Ja maar 3 km is bij stapvoets rijden op een rechte lange weg echt heeeeeeel ver. Dan vallen die 30 zones ineens best mee.quote:
Ik woon zelf aan een 30km weg. Kaarsrecht, met overzicht. Er wordt ook regelmatig veel te hard gereden. En dus ook beesten dood gereden. Er spelen kinderen (geen stoep), die kunnen zomaar ineens de straat op duiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:
dit is bij mij in de buurt. http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,63.28,,0,8.19
Ook meteen de reden dat ik 30 zones haat. Elke dag weer. Perfecte kaarsrechte wegen met overzicht te over. Rij er dan ook altijd 50.
Reed jij ook al voorop in zo'n rij?quote:Op donderdag 12 april 2012 07:42 schreef resque het volgende:
zucht het was weer zover hoor. 2 baans 120 weg. Aan de rechter kant aantal vrachtauto's, deze rijden niet superdicht achter elkaar, maar eigenlijk net te dicht bij elkaar om steeds weer naar rechts te gaan. Rijdt er 1 of andere malloot 120 op de linker baan en deze gaat niet steeds naar rechts zodat andere mensen er langs kunnen... zooo irritant iemand die de maximale snelheid rijdt...
oh wacht... ik reed voorop...laat ze maar lekker kleven hahahaha
"De maximale snelheid" is geen absolute waarde. Tussen 120 km/u op je teller en 124 km/u op je TomTom kan zomaar meer dan 10 km/u snelheidsverschil zitten.quote:Op donderdag 12 april 2012 07:42 schreef resque het volgende:
zooo irritant iemand die de maximale snelheid rijdt...
Vlakbij mij in de buurt: http://g.co/maps/x6cs9quote:Op woensdag 11 april 2012 21:10 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)"![]()
En zoals Yreal al zegt, de tafrelen van de slechtste chauffeur voltrekken zich dagelijks op de Nederlandse wegen, inclusief het onverantwoord hard rijden door 30-zones. Tja rara hoe komen toch al die zijwaartse aanrijdingen tot stand
Op de weg van huis naar stage is ook een stukje (1km ongeveer) 50 ipv 80 vanwege werkzaamheden. Ze zijn een weggetje dat een provinciale weg kruist aan het bestraten: http://g.co/maps/ep5xqquote:Op woensdag 11 april 2012 21:48 schreef 2cv het volgende:
Op een 60-km () weg een auto met aanhanger op de rechterhelft die even een oprit in wil rijden. 3 auto's komen er aan, en ik dacht nog 'dat doet 'ie vast niet' maar toch stuurt die lamlul z'n auto zo achteruit dat de voorkant er van ook op de linkerweghelft komt. De auto voor mij remde als een idioot en ik ook. Ik heb me zelfs voor genomen dat als ik de auto voor mij niet meer kon ontwijken om dan maar een tuin in te sturen.
En op een weg waar je 80 mag mag je plotseling nog maar 50 over een lengte van 5km. Reden ? In de berm (10 meter breed ofzo) staan op 2 plekken een paar mensen met een minigravertje boompjes te planten.
Nee, ze zijn daar al klaar. Toen ik vorige week vrijdag (dus niet afgelopen!) daar langs reed (tussen de middag) waren ze bezig de laatste hand te leggen. Dat kruisende weggetje is al weer helemaal open! (eerst waren die blauwe pijl borden nog afgeplakt, maar die gelden nu ook weer).quote:Op donderdag 12 april 2012 09:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Op de weg van huis naar stage is ook een stukje (1km ongeveer) 50 ipv 80 vanwege werkzaamheden. Ze zijn een weggetje dat een provinciale weg kruist aan het bestraten: http://g.co/maps/ep5xq
Er staan aan de zijkant twee van die wit/rood gestreepte borden terwijl ze zo'n 300 meter (ongeveer in het dorp) van de kruising af aan het straten zijn. En daardoor mag je daar maar 50 voor een bepaalde tijd..
Jij woont hier in de buurtquote:Op donderdag 12 april 2012 09:28 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, ze zijn daar al klaar. Toen ik vorige week vrijdag (dus niet afgelopen!) daar langs reed (tussen de middag) waren ze bezig de laatste hand te leggen. Dat kruisende weggetje is al weer helemaal open! (eerst waren die blauwe pijl borden nog afgeplakt, maar die gelden nu ook weer).
Kom er dagelijks langs, van en naar m'n werk en ik heb er ook al auto's en trekkers over zien rijden, vanaf de boerderij tot in het dorp... Ze zijn gewoon weer vergeten de borden weg te halen...quote:Op donderdag 12 april 2012 09:29 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jij woont hier in de buurt!
Ah oke, ik kwam er vorige week donderdag voor het laatst langs. Toen waren ze er nog mee bezig
Zoals gewoonlijk in die gemeentequote:Op donderdag 12 april 2012 09:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Kom er dagelijks langs, van en naar m'n werk en ik heb er ook al auto's en trekkers over zien rijden, vanaf de boerderij tot in het dorp... Ze zijn gewoon weer vergeten de borden weg te halen...
Ach, ik moet bekennen dat ik daar maar 1 keer me (vrijwillig, dus niet gedwongen door een voorligger) aan de 50 heb gehouden en dat was die ene vrijdag middag omdat er toen voor het eerst duidelijk tekenen waren van werkzaamheden (niet dat ze werkten, want het was lunchtijd)
Baas!quote:Op donderdag 12 april 2012 09:37 schreef lipjes het volgende:
gisteren weer een vrouw in een veel te grote auto die nog even snel ervoor dacht te gaan.
knalde weer bijna achterop met een claxon, scheldkannonade en een vingertje tot gevolg van mijn kant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |