abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109902967
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden

Afijn, we irriteren ons nogal. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

Dus. Post on..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 17:52:48 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109903258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:

[..]

Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.

Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Handremmetje? Bij de Espace zit de handrem op de blokken aan de achterkant, dus handrem aantrekken is gewoon een remactie op de achterwielen. Dit in combinatie met remmen op de motor levert een aardige vertraging op. En je moet hem eens hoger dan zijn toeren begrenzer erin gooien, remt ook knap hard.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 4 april 2012 @ 18:00:18 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109903531
't gaat rap met de topics. :) Mooie verhalen.

Ook irritant zijn de verkeerdafgesteldelichtbundels rijders. Sjongejonge, hebben ze een kast van een caravan of een laadbak erachter hangen, met teveel gewicht op de trekhaak, en dan uberhaupt niet het benul hebben dat de lichtbundels wel eens hoger dan normaal schijnen. Er zit zo'n fucking stelknopje in je auto om je bundels bij te stellen. Gaat helemaal electrisch, zo simpel als wat.
Dat je daar niet bij nadenkt, ik kan daar niet bij.

En sein je even met je lichten, krijg je een appelige blik terug, of een groet (ook wel komisch), of een middelvinger. 8)7 o|O
How can I make this topic about me?
pi_109903740
Mensen die als je met 120 iemand gaat inhalen zelf 140 rijden en dan direct opgefokt op je bumper hangen. :N
  woensdag 4 april 2012 @ 18:13:27 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109904060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
In plaats van ruitenwisservloeistof :') te gaan sproeien, gas los :') te laten of zelfs te remmen :') ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal :)
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
pi_109904229
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

sissy, wel de woorden maar niet de daden.. :')

Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken.. :|W
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk. :')
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 18:40:25 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109904968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg :)
pi_109905312
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
pi_109907162
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk. :')
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 19:34:52 #10
13368 NiGeLaToR
pi_109907505
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg :)
Doet me deugd dat ik niet de enige ben :) Ik ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug :)
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 19:44:47 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109908107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

[..]

Doet me deugd dat ik niet de enige ben :) Ik ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug :)
Ik rij onderweg wel door, je zal mij niet snel onder de Vmax zien rijden. Eerder erboven :@ Maar dan nog, je kan ook normaal rijden. Ruimte overlaten voor anderen en rechts rijden enzo. Het is niet zo moeilijk.
pi_109908674
Precies

Ik knal ook altijd lekker door, zolang het maar kan. Dus niet bij zebrapaden en shit. Wel altijd netjes ruimte geven om te laten invoegen enzo.

Niet dat mensen die ruimte nemen :')
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 19:56:15 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109908858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

[..]

Precies zo zie ik he ook ^O^ Ik kan me ook niet ergeren aan, zeg een vrachtwagen die inhaalt. Ik kan me gewoon niet irriteren aan andere in het verkeer!
pi_109909061
Ik blijf er dan altijd rustig achter, beetje kijken hoe mensen zichzelf bijna kapotrijden in die vrachtwagen :?

Bijzonder fascinerend om te zien ! Soms zie je zelfs vrachtwagens elkaar inhalen en dan op een centimeter voorsprong weer terug naar rechts gaan, dat ik al klaar zit om een vluchtstrook op te duiken :{

Al doe ik best vaak aan slipstreamen als ik niet al teveel haast heb :Y Gewoon lekker met 100 achter een vrachtwaggen plakken, en inhalen als er de kans bestaat gesandwiched te worden ^O^
  woensdag 4 april 2012 @ 20:06:48 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109909500
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef dester_martijn het volgende:
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
Sterker nog, het mag niet:
quote:
U mag een rouwstoet bestaande uit motorvoertuigen niet doorsnijden. Deze verkeersregel geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen en als de voertuigen van de rouwstoet voorzien zijn van officiële rouwstoetvlaggen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109909793
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:06 schreef error_404 het volgende:

[..]

Sterker nog, het mag niet:

[..]

Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 20:15:27 #18
13368 NiGeLaToR
pi_109910048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:11 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
Dit dus...

Wil niet de moraalridder uithangen, maar volgens mij is er een flink deel van onze landgenoten die het stukje opvoeding en fatsoen missen.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 20:16:16 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109910096
Links op de weg staat een vrachtwagen geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en de bus uit de tegenovergestelde richting vindt dat hij groter is en dus voorrang heeft. Toen stonden we dus tegenover elkaar. Helaas had ik haast, dus ik ben met 2 wielen op de stoeprand op 2cm afstand langs de bus gereden. Anders was ik blijven staan onder het mom van 'jij moet volgens de dienstregeling rijden, ik niet'.

En ja, alles was goed overzichtelijk en er zat zelfs een kromming in de weg waardoor de buschauffeur me extra goed kon zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 20:31:49 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109910990
Ik had net wel een mooie. Terwijl je al naast een verdrijvingsvlak rijdt gaat er nog een Audi je inhalen, om je vervolgens bijna van de weg af te drukken. Stukje weg daarna kan je aardig doorrijden, dus doe ik ook altijd en toevallig bleek dat hij dezelfde bestemming had. Meneer kneep hem op gegeven moment wel, iemand die jij raar inhaalt, naar je toetert (van de weg af gedrukt worden is genoeg gevaar) en vervolgens nog 2 km achter je aan rijdt. Nu reed ik wat steviger, ff harder optrekken, hem niet uit het oog verliezen. Hij vond het maar niets. Hij parkeerde de auto, ik reed door en parkeerde ergens anders. Zag dat ie hem toen al wel gedraaid had. Ik liep weg, maar vergat wat, dus weer terug (en via de bosjes kon je zo naar zijn auto), maar meneer durfde niet door te lopen. Bleef toch maar naar me loeren. 8)7

quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
_O_ _O_ })
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109913063
quote:

[..]

Haaahaha _O-

Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.

Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...

Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.

Probeerde hij ook een keer in Nederland, hij wilde iemand op een kapot remlicht attent maken. Ik heb nog nooit een mevrouw zo snel haar deur op slot zien rammen. Ze zag waarschijnlijk een ongeschoren Oostbloktype aan komen lopen en verwachtte het ergste _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 4 april 2012 @ 21:30:20 #22
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109913966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haaahaha _O-

Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.

Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...

Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
pi_109914413
quote:

[..]

Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
pi_109916837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
boe-hoe.
Quote van Tjabbo:
pi_109917542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Laten merken dat iemand normaal moet doen kan ook zonder geschreeuw/gescheld/obscene gebaren.
  woensdag 4 april 2012 @ 23:31:32 #26
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_109921547
Ooit een keer gehad dat zo'n typisch kereltje zich nogal agressief opstelde nadat ik op een parkeerterrein bij een winkelcentrum de voorrang nam (tegen zijn en zn aftandse kutpolo's zin) waar ik recht op had volgens de algemeen geldende verkeersregels. Dikke gebaren, toeteren, terwijl die aap zelf fout zat.

Kom ik m later in t winkelcentrum toevallig tegen; heb m even heel indringend aangekeken en hij wist niet hoe snel hij opeens bij een heel ander schap moest zijn.... :')

(ik ben vrij groot, maar vrij ongevaarlijk, maar ja, dat wist hij niet natuurlijk...) :P
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_109927394
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Ik blijf er dan altijd rustig achter, beetje kijken hoe mensen zichzelf bijna kapotrijden in die vrachtwagen :?
<snip>
Al doe ik best vaak aan slipstreamen als ik niet al teveel haast heb :Y Gewoon lekker met 100 achter een vrachtwaggen plakken, en inhalen als er de kans bestaat gesandwiched te worden ^O^
Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.

Maar plakken achter een vrachtwagen doe ik nooit. Ik vertrouw die dingen niet en ik kan er niet doorheen kijken (en weet dus niet wat er voor hem gebeurt)

Over plakken achter een vrachtwagen gesproken, ik stond ooit eens bij een stoplicht. Vooraan stond een vrachtwagen (zo'n grote) met daarachter een wat oudere sedan. Deze had z'n auto zo dicht op die vrachtwagen staan, dat hij met z'n neus onder de vrachtwagen stond...

quote:

[..]

Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...
pi_109927621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder fascinerend om te zien ! Soms zie je zelfs vrachtwagens elkaar inhalen en dan op een centimeter voorsprong weer terug naar rechts gaan, dat ik al klaar zit om een vluchtstrook op te duiken :{
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten. ;)

Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper. :)

Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft. :)
pi_109927733
quote:

[..]

In de cultuur rijden? Wat? :')

En omdat je nu ergens anders bent vind je het dus normaal dat je verhaal mag gaan halen als iemand je erop wijst dat je asociaal bezig was?

Als iemand je dus omver rijdt met een kameel, en je gooit die banaan, dan mag die andere je zonder problemen even in elkaar komen matten. Dat is wat je probeert te beweren althans. Beetje achterlijk, maar volkomen normaal bij jou blijkbaar. Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
pi_109929062
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooien :)

[Bij gebrek aan bananen schakelen ze dan ook regelmatig over op stront]
pi_109929232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:43 schreef D0808 het volgende:

[..]

Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooien :)

[Bij gebrek aan bananen schakelen ze dan ook regelmatig over op stront]
Ik denk modder, dat ligt er genoeg daar ^O^ ^O^
pi_109931314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:

[..]

Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten. ;)

Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper. :)

Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft. :)
en hoe voelde dat? :9
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 11:43:45 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109933139
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In de cultuur rijden? Wat? :')

En omdat je nu ergens anders bent vind je het dus normaal dat je verhaal mag gaan halen als iemand je erop wijst dat je asociaal bezig was?

Als iemand je dus omver rijdt met een kameel, en je gooit die banaan, dan mag die andere je zonder problemen even in elkaar komen matten. Dat is wat je probeert te beweren althans. Beetje achterlijk, maar volkomen normaal bij jou blijkbaar. Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Ik heb het lichtgroene vermoeden dat Turquaz in zijn uitleg niet bepaald serieus was.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:52 schreef resque het volgende:

[..]

en hoe voelde dat? :9
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in :')
pi_109933613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in :')
_O-
pi_109933685
quote:

[..]

Dus? Het is toch niet voor niks een eend.

Nog een irritatiepuntje: Licht voeren.

Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.

:|W .
  donderdag 5 april 2012 @ 11:58:38 #36
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109933749
Ik vind de Audi S5 een mooie wagen, maar werd op een stuk over 120 meter binnen de bebouwde kom ingehaald terwijl ik al 65 reed...met klaar geweld ramde ie voorbij (verdrijvingsvlak meenemen en alles)...een paar aandachtspunten (auto die uit een uitrit kwam van rechts) werd geen rekening mee gehouden/ niet gezien en later (na 300 meter) stond ik een halve meter achter hem bij de rotonde te wachten voor de schoolbus die voorbij reed...

Mijn duimpje omhoog vertelde hem dat ie als een idioot bezig is...zijn reactie: geen
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_109933809
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.

Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.
pi_109933869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:00 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.
Gisteren reageerden er toch 2 van de 3. Waarvan nummer 2 ook nog even bedankte ^O^.
pi_109933991
quote:

[..]

Je zult er maar achter rijden! Had ik een tijdje geleden. Zaten achter een trekker, gaat de auto voor de auto die voor mij reed, ineens naar rechts en rijdt zo het water in... We reden 30! op een 80km weg... (later bleek er een wesp in de auto te zitten waardoor hij blijkbaar in paniek raakte ofzo... Aangezien de berm tussen de weg en het water zeker 2 keer de breedte van een auto is...)

quote:

[..]

Grijze auto, grijs asfalt, grijze dag. En geen licht. En dan maar hopen dat je gezien wordt? (zeker omdat je weet dat er veel ingehaald wordt...)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:58 schreef dribbel79 het volgende:
Ik vind de Audi S5 een mooie wagen, maar werd op een stuk over 120 meter binnen de bebouwde kom ingehaald terwijl ik al 65 reed...met klaar geweld ramde ie voorbij (verdrijvingsvlak meenemen en alles)...een paar aandachtspunten (auto die uit een uitrit kwam van rechts) werd geen rekening mee gehouden/ niet gezien en later (na 300 meter) stond ik een halve meter achter hem bij de rotonde te wachten voor de schoolbus die voorbij reed...

Mijn duimpje omhoog vertelde hem dat ie als een idioot bezig is...zijn reactie: geen
Ach, je moet maar denken, hij mocht er zeker niet op afgelopen nacht....
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 12:08:44 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109934107
quote:

[..]

Was met een andere auto.
pi_109936773
Voetgangersoversteekplaats met verkeerslichten langs een drukke tweebaansweg. Opstopping met kleine file, en het voetgangerslicht kon elk moment op groen springen. Een meisje houdt haar auto even in zodat het oversteekpad vrij blijft en wil pas doorrijden als er voor haar weer wat ruimte is. Zit er achter haar een dikke zeug in een oud autootje die het daar niet mee eens was en ging toeteren en geirriteerd gebaren. Had zin om haar deur open te trekken en haar wat verkeersinzicht bij te brengen (ik stond er als voetganger naast wachtend om over te steken)
pi_109936922
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 07:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.

Maar plakken achter een vrachtwagen doe ik nooit. Ik vertrouw die dingen niet en ik kan er niet doorheen kijken (en weet dus niet wat er voor hem gebeurt)

Over plakken achter een vrachtwagen gesproken, ik stond ooit eens bij een stoplicht. Vooraan stond een vrachtwagen (zo'n grote) met daarachter een wat oudere sedan. Deze had z'n auto zo dicht op die vrachtwagen staan, dat hij met z'n neus onder de vrachtwagen stond...

[..]

Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voor

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:

[..]

oh dat is wel cool :Y ik gebaar ook altijd als mensen moeten invoegen :P
pi_109937149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor.

Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2012 @ 14:00:54 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109938498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voor

[..]

oh dat is wel cool :Y ik gebaar ook altijd als mensen moeten invoegen :P
Ik sein altijd. Op de A9 en de A22 heb je veel stukken (spitsstrook open, komend vanuit Haarlem op de A9, 2e baan, vrachtwagen die de Wijkertunnel in wil) waar je veel kan seinen. Doen ze trouwens ook als je met sleurhut ofzo ze inhaalt. Of een vrachtwagen die al op de A22 rijdt en jij er bij Beverwijk op komt, tunnel in. Ook even seinen en hij komt keurig naar rechts, jij kan gelijktijdig naar links en niemand heeft last van elkaar. Ook A9/A5 heeft zo'n mooi stuk, 2 banen opschuiven.
The summer is magic!

pi_109938995
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...
ik kan harder remmen :{w

Nee maar serieus, ik ben alleen bang voor vrachtwaggens als ze moeten gaan schuiven, bijvoorbeeld om bij knooppunt burgerveen op de a4 te blijven. Verder doen ze niet zoveel kwaad :{
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2012 @ 14:16:01 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109939085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik kan harder remmen :{w
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.
The summer is magic!

pi_109939108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Motor
pi_109941436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.
pi_109941476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.
pi_109941626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef muhahaha het volgende:
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109941747
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
pi_109942531
Wie is trouwens die dame in de op? :9
Ik zwaai naar dieren.
pi_109943228
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
pi_109944304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
Klopt. Maar als jij op zo'n afstand zit dat je beide zijspiegels van een vrachtwagen kan zien, dan zit je er echt ver achter. Maar dat is in ieder geval de afstand die je tijdens rijles/examen moet houden. Jij moet er voor zorgen dat je zichtbaar bent, of hij daar wel of niet iets mee doet merk je wel als hij/zij (bijvoorbeeld) van baan verwisseld. Maar omdat jij er zo'n eind achter rijdt, levert dat geen enkel probleem op en heb je genoeg tijd om er op te reageren :)
  donderdag 5 april 2012 @ 16:30:08 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109944376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.
pi_109944513
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef Tijn het volgende:
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.
De hebben aangeleerd dat het normaal is van te voren aan te geven dat je naar de linkerbaan wilt als je rechts rijdt. Dus knipperlicht aan, spiegelen, gaan. Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.
Schrik ik toch elke keer weer van (vooral in Frankrijk), als je een auto aan het inhalen bent en vlak voordat jouw neus bij zijn portier zit gaat opeens die knipper aan. Gezien het Nederlandse verkeer verwacht ik dan juist dat die auto ook subiet de linkerbaan op knalt, wat daar dus niet zo is.
pi_109944985
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.

Je vergeet de 2e keer spiegelen. ;)
pi_109945043
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:43 schreef vannelle het volgende:
Je vergeet de 2e keer spiegelen. ;)
Wel even vermelden voor alle meelezende dames dat deze activiteiten niet zijn bedoeld om te kijken of je maskara nog wel goed zit.
pi_109945643
Goed plan! ;)
pi_109949825
Vertegenwoordigers...

Ik zal ze niet allemaal over 1 kam scheren maar het merendeel is ronduit asociaal bezig op de weg.
Snijden, te hard rijden, geen knippertje gebruiken en snel over de zeik.

Vandaag ook weer.

Ik rijd met mn CF, trek op bij een verkeerslicht, 2 baans.
Aan de kant van de weg is een info bord. Word ik flink gesneden door zo'n gast omdat hij toch naar het info bord wou, dan praat ik over 1 meter... :{
  donderdag 5 april 2012 @ 20:56:23 #61
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_109955956
En wat is dat met de knipperlichten op bmw's, audi's en bmw's?? Die doen het geen van allen...alles voor een label a of b denk ik...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:07:34 #62
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109956638
Vandaag in Joure, tussen die grote rotonde en die kleine stond het verkeer muurvast. De ambulance die zwaailicht en sirene aan had, had moeite om er langs te komen. Het staat daar dagelijks vast en toch wordt er niets aan gedaan. Ik ben erg blij dat die ambulance niet voor mij onderweg was.
pi_109962083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:56 schreef dribbel79 het volgende:
En wat is dat met de knipperlichten op bmw's, audi's en bmw's?? Die doen het geen van allen...alles voor een label a of b denk ik...
Blinkertjes werken bij mij toch echt prima - zal inderdaad wel aan het label liggen, die van mij heeft een G'tje :-)
pi_109962838
Net op de snelweg klem, met een fossiel voor, fossiel naast en een gti op mijn achterband :X

Terwijl ik in 500 meter snelweg 2 banen naar links moet. En dat gaat nu niet als je klem zit tussen bejaarden :r
pi_109962913
Mensen met een toyota aygo en een sticker achterop, 'ik rij goedkoper!' . zo naar confronterend ;( Vooral in de file.
pi_109962959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen met een toyota aygo en een sticker achterop, 'ik rij goedkoper!' . zo naar confronterend ;( Vooral in de file.
Hoofd uit het raam en roepen :

MAAR JE BENT WEL EEN WIJF !!! ^O^
pi_109962987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoofd uit het raam en roepen :

MAAR JE BENT WEL EEN WIJF !!! ^O^
het was geen wijf ook nog eens van niet :(
pi_109963084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het was geen wijf ook nog eens van niet :(
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannen
pi_109963323
Of meneer Chrysler die even naar links komt omdat tie vind dat iedereen maar 75 moet rijden :')
En ook nog denken dat tie sneller is _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_109963325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannen
Waarom koop je anders een Aygo? :')
pi_109963442
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef Geerd het volgende:
Of meneer Chrysler die even naar links komt omdat tie vind dat iedereen maar 75 moet rijden :')
En ook nog denken dat tie sneller is _O-
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordig :')
pi_109964850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordig :')
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,
Ik zwaai naar dieren.
pi_109964894
http://www.chevrolet.nl/

allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf. :r
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 23:44:16 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109965286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Aan de gril te herkennen was het zoiets ,
[ afbeelding ]
Das een 300C. Das een behoorlijk grote bak.

De chevrolets die nu bij de dealer staan zijn allemaal nog te lelijk om in brand te steken.

Hmm, niet verkeerd:
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109970865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef Palomar het volgende:

[..]

Waarom koop je anders een Aygo? :')
Ja, niet voor de lange afstanden... Ik heb ooit eens een Aygo als leen auto gehad. Hij reed alleen lekker op de 50, 60 en 80 km stukken, maar op de autoweg vond ik het al niets meer, laatst aan de snelweg... En het is niet dat ik geen kleine auto gewend was, aangezien we zelf een Yaris en en Starlet (beide 1.3) hadden.
pi_109970902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
Aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners

Nederland - 4,1
Turkije - 13,4
Rusland - 18,7

Nee, echt! Gaat prima hoor.... 8)7
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 07:58:03 #77
13368 NiGeLaToR
pi_109970965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Wat voor prachtige bijzonder mooie auto rijd jij dan?
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:30:27 #78
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_109971199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

:')
Zijn geen "Chevrolets" zoals Chevrolet het bedoelt, zijn gewoon gare europese opels met een amerikaans logo erop :r

Alhoewel vanaf de Cruze nog wel om aan te zien... Maar ja, worden er nog wel mooie (betaalbare) wagens gemaakt tegenwoordig?
Het antwoord daarop is: Op een uitzondering na, NEE!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 08:41:17 #79
13368 NiGeLaToR
pi_109971319
Vind het zelf erg meevallen.. maargoed, kwestie van smaak. Sommige blijven gewoon hangen in de Opel Manta periode natuurlijk:

pi_109971344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:30 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

:')
Zijn geen "Chevrolets" zoals Chevrolet het bedoelt, zijn gewoon gare europese opels met een amerikaans logo erop :r

Alhoewel vanaf de Cruze nog wel om aan te zien... Maar ja, worden er nog wel mooie (betaalbare) wagens gemaakt tegenwoordig?
Het antwoord daarop is: Op een uitzondering na, NEE!
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe Aveo toch ook wel een leuk wagentje vind, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak :)
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 08:57:05 #81
13368 NiGeLaToR
pi_109971527
Vind 'm ook wel stoer kijken. Ben niet van de kleine auto's maar aangezien we er uiteindelijk massaal in rijden dan maar beter zoiets:

vrijdag 6 april 2012 @ 09:03:36 #82
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109971622
De oplossing voor het verkeer en milieuvervuiling daarmee is nog altijd minder rijden.
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?

Ik zit daar wel eens over te peinzen. Al die auto's die constant maar over de weg zoeven... waar is men altijd maar weer naar toe? En in 95% van de auto's zit maar 1 persoon. Dat kan ook stukken efficienter.
"Ja maar ik moet direct weg kunnen" zijn dan veelgehoorde argumenten... Jah....
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:05:46 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109971658
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:

Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 09:07:40 #84
13368 NiGeLaToR
pi_109971698
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.

Overigens is 1 auto per persoon een luxeding, maak de benzine 5 euro per liter en ik denk dat we in ene wel gaan carpoolen. Dit is namelijk aan de orde van de dag in landen waar inkomen veel lager is en brandstofprijzen relatief ook hoog - daar zie je zelden iemand alleen in de auto zitten :)
pi_109971700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
De oplossing voor het verkeer en milieuvervuiling daarmee is nog altijd minder rijden.

Ik zit daar wel eens over te peinzen. Al die auto's die constant maar over de weg zoeven... waar is men altijd maar weer naar toe? En in 95% van de auto's zit maar 1 persoon. Dat kan ook stukken efficienter.
"Ja maar ik moet direct weg kunnen" zijn dan veelgehoorde argumenten... Jah....
Voor een deel heb je gelijk. Echter, voor een heleboel mensen is er gewoon geen ander alternatief. Fietsen is te ver, openbaar vervoer is er niet. En 1x in week (en 2x in de week om de week) zit ik echt alleen in de auto. En waar ik naar toe ga? Naar m'n werk of naar huis...
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 09:09:33 #86
13368 NiGeLaToR
pi_109971736
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.
Mensen zijn verslaafd aan de file en de randstad. Een klant van me zit buiten de randstad en had mensen nodig, ging werven onder file-rijders en OV-ers op het station en wat blijkt.. de randstad wordt zo als het middelpunt van de aarde gezien dat velen het idee hebben dat als ze daar niet elke dag om 09:00 op een kantoorstoel zitten ze niet meer mee doen. Klant in kwestie is een internationeel opererend bedrijf, maar heeft door de niet-randstad-locatie dus best moeite mensen te vinden.

Stel je voor, dat je op je fiets naar je werk kan :7
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:14:27 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109971846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:09 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Stel je voor, dat je op je fiets naar je werk kan :7
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 09:17:22 #88
13368 NiGeLaToR
pi_109971907
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.
Ik werk al jaren in de Randstad en de meeste bedrijventerreinen zijn met de fiets superslecht bereikbaar. Kantoorpanden met 500 parkeerplekken hebben meestal niet meer dan 2-3 parkeervakken aan fietsenstalling nodig voor de fietsers. Overigens komen mensen die om de hoek wonen ook met de auto, want:
- kinderen naar school brengen
- kinderen ophalen
- kinderen naar sport brengen
- regen
- eng onderweg in het donker
- en de voornaamste reden: lui? :D

Zit nu veel op bedrijventerrein in A'dam ZO, lijkt me ook niet fijn fietsen :)
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:19:26 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109971968
Ik werk zelf in de binnenstad en daar is het een fietsdrukte van jewelste. Ik ga zelf trouwens ook niet met de auto, want parkeren is natuurlijk een crime.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 09:21:04 #90
13368 NiGeLaToR
pi_109972018
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag :)
pi_109972472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag :)
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:40:03 #92
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_109972479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
:Y

Of als OV een goede 2e optie is.
Ik werkte vroeger midden in het centrum van R'dam (naast Centraal station). Dan is het echt ideaal om met de trein te gaan (woon vlakbij station).
Was 30 minuten deur tot deur...
Auto was 20 minuten, maar dan moest je vervolgens 4 euro parkeerkosten per uur betalen :P
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:41:01 #93
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_109972501
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?
pi_109972526
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:41 schreef Tijn het volgende:
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?
Voor die ene vergadering buiten de deur in de maand moeten sommige mensen nou eenmaal een leaseauto hebben, "dat hoort gewoon bij de functie".
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2012 @ 10:15:58 #95
13368 NiGeLaToR
pi_109973358
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waar staat dat ik dat niet doe? Over mensen die vanachter hun - pc in dit geval - zitten te roeptoeteren gesproken :')
pi_109973383
Roeptoeteren, nieuw FOK woord? :D
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:32:19 #97
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109973795
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
pi_109974238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Tja, alleen jammer dat je (in de provincie) bijna niet bij de trein komt... Eerst 10km fietsen, dan m'n fiets op een onbeveiligde plek stallen, dan 30 minuten met de trein, dan 10 minuten lopen. (en dan heb ik de wachttijden van de trein nog niet meegerekend, want die rijdt met wat geluk elk half uur en zodra het maar enigszins buiten de spits is, elk uur) Of 35 minuten met de auto. Wel carpoolen.

Maar ik denk dat het grotendeels luiheid is. Stond laatst nog naast iemand en die maakte de opmerking dat het sneller was op de fiets maar toch met de auto gaan... Want dat was makkelijker... (ze woonde net buiten de 10km grens voor een parkeerplaats...)
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:55:50 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109974446
Mag het weer een klein beetje ontopic? voor andere overwegingen, overpeinzingen en dagboekverhalen hebben we de SC :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109974691
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
Mag het weer een klein beetje ontopic? voor andere overwegingen, overpeinzingen en dagboekverhalen hebben we de SC :*
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
pi_109974788
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
pi_109974812
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
pi_109974857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:06 schreef Accordtje het volgende:
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
Dat is irritant want:
a] de meeste in zo'n achterlijk 14%-bijtellinghok rijden
b] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat het toch niet hun eigen auto is
c] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat ze niet zelf voor benzine hoeven te betalen en denken door te moeten trappen om nog een beetje gang in hun 14% bijtellinghok te krijgen
d] bis.
pi_109974877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.

Ja precies. Zo denk ik er dus ook over, echter ook bij mij werkt de werkgever daar niet aan mee. En dat zal bij heel veel bedrijven zo zijn, want we staan allemaal 's ochtends in de file omdat de baas wil dat we om 9.00 uur op kantoor zijn.

Dat de overheid zich vervolgens richt op de automobilist vind ik echt bloed irritant. Die doen net of iedereen voor de lol in de file staat. Ze moeten nou eindelijk maar eens het bedrijfsleven gaan verplichten om thuiswerken toe te staan (uitzonderingen daargelaten).
pi_109974883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
pi_109974988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
Ach, al doe je je knipperlicht 3 kwart aan, rijden mensen er nog steeds op... Heb ik zeer regelmatig. En dan niet, net zoals ik vanmorgen, per ongeluk, maar dan kijken ze je aan zo van: heb je wat?
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:33:00 #107
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109975632
Vanochtend op het punt waar A28 en A27 samenkomen. Invoeggedeelte zal een kilometer zijn, waarbij het 'voegen' in de eerste 300 meter plaatsvindt. Auto met aanhanger rijdt op de meest rechter baan, voor een vrachtwagen en is op 200 meter van het einde van het invoeggedeelte.

Dan bedenkt mevrouw zich dat ze op de verkeerde baan zit en dat ze met circa 75 kilometer per uur (vrachtwagen moest al afremmen voor haar) even een aantal banen gaat oversteken op een punt waar niemand dat meer verwacht. Ik had gelukkig op tijd gezien wat er gebeurde en ben rechts gaan rijden, waardoor ik de vrachtwagen kon volgen die haar met gemak inhaalde.

Resultaat: een aantal bijna ongelukken op beide rijbanen doordat iemand met geen ervaring met een aanhanger de ochtendspits induikt. Ik was blij dat er weinig verkeer was op de weg vanmorgen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109975683
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
pi_109975934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Wellicht de TomTom die begint te piepen dat je net te hard rijdt?
Zijn dezelfde mensen die bij 3 rijbanen op de middelste gaan rijden omdat in hun TomTom daar het pijltje staat.
pi_109976098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind de trein echt afgrijselijk :{ helft v/d tijd is er iets mis op een traject, het is altijd irritant druk in de trein en hij brengt mij heel vaak niet precies waar ik zijn moet. Dus moet je weer verder reizen vanaf het station. Aansluitingen halen.

Dan dus 1000x liever de auto. En ja als het voor m'n werk is zit ik altijd alleen in de auto. Lekker relax ook wel.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:00:45 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109976667
quote:
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109976798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Want het knopje is stuk of...? :?
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:06:12 #113
258802 Yreal
henk..!
pi_109976906
quote:
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') 14.gif
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:58 #114
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109977007
Ik erger me altijd aan mensen die de invoegstrook niet gebruiken en hun auto meteen aan het begin met 60 km/h voor een vrachtwagen gooien. Heb al een paar keer gezien dat een vrachtwagen hem als een gek naar de linkerbaan moest gooien vanwege zo'n dwaas. Je zult daar maar net rijden.

Ook irritant: mensen die ergens de weg niet weten en met 20 km/h bij elke zijstraat remmen omdat ze dáár misschien rechts moeten, en dan half aarzelend hun knipperlicht alvast uitzetten, en dan toch maar niet, en dan met 20 km/h naar de volgende zijstraat doorrijden.
Zet hem dan gewoon even stil langs de kant van de weg en pak je 100.000 stratengids erbij als je geen navigatie hebt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:24:58 #115
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109977475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:04 schreef H-D het volgende:

[..]

Want het knopje is stuk of...? :?
Luiheid he? Is de oorzaak van veel problemen op de weg.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109977553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') [ afbeelding ]
Had tijdje geleden ook iemand die bij elk zijstraat/bocht/stoplicht(met groen dan) ging remmen/vertragen om overzicht te krijgen ofzo :{

En het was in de stad dus dan ging ze van 40/45 naar 20/25 oid.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:33:03 #117
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109977743
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
pi_109977869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Dat ook idd. Sommige mensen durven bijna niks te doen als er egens zich in de weide omgeving nog een ander voertuig bevindt
pi_109998802
quote:
Of andersom, dat mensen zich in hun voertuig de rotonde op storten, dan in hun drie bijna uit de bocht zeilen, ineens heel hard bijremmen, terugschakelen naar twee, daardoor de fietser op de rotonde bij het uitvoegen niet zien, weer in de ankers moeten dan wel gierend optrekken om die fietser maar vooral geen voorrang te gunnen...

Was vanmiddag weer feest op de A50 trouwens. Allemaal mensen met sleurhutten, hun halve inboedel op het dak en vooral veel Duitsers in die Ferien. Elke keer als ik netjes naar rechts ging werd ik vervolgens klemgereden omdat niemand je dan weer naar links laat gaan. Zat ik dus weer met 80 km achter een vrachtwagen te kijken hoe zo'n hele kermis met wapperende lakens langs de ramen voorbij kwam kachelen. Je bent eigenlijk gewoon dom als je je netjes gedraagt op die weg 8)7

Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach... ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110004102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
En hoe:
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:45:58 #121
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110004786
Ik zat een keer op een hele stille dag achter een vent die echt een kilometer voor hij een vrachtwagen of zo zag, naar de linker baan opschoof. Zag je zo'n vrachtwagen nét aan de horizon verschijnen, ging die vent al naar links.

Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn.

Het record traag inhalen staat op 9 minuten. Een klein wagentje schoot nét voor mij de linker baan op om de vrachtwagen in te halen die voor hem reed (ook zoiets: als je gaat inhalen en er rijdt één auto links, die ook nog eens veel harder gaat dan jij, laat die dan effe voor).
Negen minuten later was hij er dan toch eindelijk langs. Ik denk dat ze nog geen halve kilometer verschil in snelheid hadden.
Ik reed toen achter iemand aan, we waren met een paar auto's gegaan, de anderen zaten al lang en breed aan de koffie toen ik eindelijk eens aan kwam. :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:41:49 #122
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110007809
quote:
Als je na drie kansen nog steeds niet opgereden bent wil ik nog weleens m'n toeter gebruiken. Ik vind het gewoon ergerlijk hoe traag sommige mensen zijn in het verkeer en hoe slecht ze vooruit kijken. Dat zie je op rotondes dan ook heel erg. In principe kun je op de rotonde zelf ook al zien of er fietsers aankomen die je dan moet voorlaten, daarvoor hoef je niet bij het verlaten van de rotonde nog eens te remmen om dan pas om je heen te kijken of er iets aankomt. Dat had je al veel eerder kunnen doen en dan had je dus ook niet hoeven af te remmen }:| .
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

En hoe:
Let er wel even op dat die chauffeur pas begint met remmen nadat 'ie de eerste auto geraakt heeft. In een normale situatie is dat dus echt niet het geval.

Ik snap überhaupt die angst voor vrachtwagens niet. Als ik op een file af rijd ga ik echt niet speciaal links rijden omdat er toevallig een vrachtwagen achter me zit. Een vrachtwagen kan prima remmen. En als ik in m'n spiegel zie dat iemand niet remt en me gaat aanrijden dan duik ik snel even naar rechts de vluchtstrook op.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 01:51:13 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:45 schreef Gwywen het volgende:
Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn
Vandaag ook gehad. Breed transport voor me, heel treintje achter 1 figuur dat er niet voorbij durft, terwijl deze brede convoi op de vluchtstrook reed. En oja, vervolgens bij het stoplicht na de snelweg tussen voorste voertuig en vrachtwagen gaan staan. Ben er maar achter gebleven, moest er daar ook af.
Verder was het stervensdruk en leek het erop dat de helft wat net NH wegennet een ongeluk heeft gekend vandaag.
The summer is magic!

zaterdag 7 april 2012 @ 02:07:48 #124
252108 Len93
That's what she said.
pi_110012938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Bij mijn auto gaat de cruise-control d'raf wanneer:

- Je de rem intikt
- Het schuifje van 'On' naar 'Off' gaat.
- Als de ABS ingrijpt.

Veelal gebruik ik de eerste optie, daarbij moet ik wel zeggen dat de redenen waarom ik m'n auto van de cruise-control haal een langzamere voorligger is of dat de snelheidslimiet omlaag gaat.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 02:08:59 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012969
Koppeling niet?
The summer is magic!

zaterdag 7 april 2012 @ 02:09:39 #126
252108 Len93
That's what she said.
pi_110012995
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Koppeling niet?
Selespeed automaat.
Aandachtshoer.
pi_110014983
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
pi_110015183
quote:
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
pi_110015494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Ik ga wel vaak meteen door naar links als er veel verkeer rechts is en er nog veel mensen moeten invoegen, maar niet in één streep. Gewoon voor het invoegen al kijken wat er op de linkerstrook aankomt, op de rechterstrook aangekomen nog een keer kijken en dan meteen door. Het alternatief is anders vaak invoegen, in de ankers voor degene voor je die voor jou wil invoegen met 20km snelheidsverschil, hopen dat degene achter jou oplet of erger nog, degene die achter jou met dezelfde snelheid wil invoegen goed oplet en doorheeft dat ik op het ho-ijzer intrap en niet na het invoegen op mij klapt, en dan wachten tot de mensen die wel meteen doorvliegen naar links mij ertussen laten. Dan beter vooruit kijken denk ik. Lukt het niet, soit, blijf ik rechts.

Wat ook helpt is dat ik nooit haast heb. Voorheen met het OV of met carpoolen deed ik 1,5 uur tot bijna 2 over Zwolle-Apeldoorn, nu iets van 45 minuten van deur tot deur. Boeien als het 50 min wordt :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:50:03 #130
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110015566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:02 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:17:26 #131
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110015918
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.

Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt :')

Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen :')

Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4 8)7 moeten gaan gooien o|O
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan. -O-
pi_110016012
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:17 schreef TR08 het volgende:
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.

Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt :')

Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen :')

Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4 8)7 moeten gaan gooien o|O
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan. -O-
ik rij ook veel op cruisecontrol. idd irritant maar het is een gevolg van je cruisecontrol natuurlijk. hak maar een adaptieve cruisecontrol ;(
pi_110016193
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
pi_110016288
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:

Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:44:29 #135
14320 TR08
pi_110016404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.

Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doen :') En ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
pi_110016856
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doen :') En ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
Dat is wel een punt inderdaad. Maar dan wel zolang de auto achter je niet veel harder gaat dan jij en eerder is opgeschoven. Anders had je gewoon moeten wachten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:09:46 #137
14320 TR08
pi_110016971
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
pi_110016975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:

[..]

ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:10:32 #139
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110016994
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:38 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_110017002
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef TR08 het volgende:
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
Nee dan niet inderdaad.
pi_110017014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:14:55 #142
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110017091
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Nou als ik op de linkerbaan aan kom waaien en bij zoeen invoegplek zeilen een stel met 80 zo naar de linkerbaan en ik moet echt in de ankers, krijgen ze van mij het volle licht te zien, en de claxon. Wegens gevaarzetting. En meestal verwachten ze geen reprimande, je ziet ze verschrikt kijken.

Ook leuk is de mensen die op het laatste moment van helemaal links de afslag nemen. Niet omdat ze te laat zagen dat ze er hier af moesten, nee, gewoon, ze hebben haast, rijden hard, en dan halen ze nog even 6 auto's in om dan hup vlak voor de voorste langs, de afrit op te vliegen. En daar moeten ze keihard remmen vanwege de haakse bocht. Zo zinloos.
pi_110017120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:11 schreef H-D het volgende:

[..]

ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
pi_110017486
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Jij weet wat je doet maar dat vrouwtje niet.
Die kijkt naar links en ze verwacht geen rare stresskip die haar rechts voorbij gaat voor een rotonde.
Als je daar al zo'n stress hebt dan zul je dat overal in het verkeer wel hebben en in de volksmond noemen we dat boomklevertjes.
pi_110017778
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.

Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:10:08 #146
318842 Descendent
pi_110018449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:

Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach... ^O^
Hey; ho; let's go! :Y)

Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.

Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:11:40 #147
318842 Descendent
pi_110018488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.

Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m. :)
pi_110018724
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Descendent het volgende:

[..]

Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m. :)
Inderdaad. Snap het probleem ook niet zo :P
Maar sommige mensen vinden je meteen een malloot als je een beetje doorrijdt.
pi_110023775
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hey; ho; let's go! :Y)

Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.

Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen. :{
Kan je ongeveer nagaan hoe lastig het is met de vrachtwagen.
Uit laten rollen richting rotonde, kijken en anticiperen. rotonde oprijden om vervolgens door je dode hoek niet meer kunnen zien waar de volgende lading fietsers vandaan komen.
En als je er 1 niet gezien hebt krijg je opeens hele boze blikken en doodsverwensingen naar je kop geslingerd. En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..

Rotondes zijn gewoon kut en niet gemaakt voor vrachtwaggels, punt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:34:14 #150
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110026848
Nounou. Dit was een rotonde met 1 baan zonder fietsers, en ik ging gewoon links ruim om de dame heen, heel voorzichtig. Als ze toch was opgereden had ze me niet geraakt.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:48 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110030054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..
Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
The summer is magic!

pi_110031162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
pi_110032378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
Hangt weer van je instelling af denk ik. Als je een haast-haast-plankgas-instelling hebt, dan is een vrachtwagen een flinke verstoring van je tempo. Voor mensen die zich kunnen inleven in anderen en de weg niet zien als hun territorium valt het wel mee. Ik vind in ieder geval een opgefokte bumperlikker irritanter en gevaarlijker dan een vrachtwaggel*

*Uitzonderingen zoals truckers die onderweg internetten, bellen, van rijstrook verwisselen terwijl je ernaast zit of zwalkend over alle lijntjes Oosteuropees zitten te wezen daargelaten
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:52:59 #154
318842 Descendent
pi_110033274
Dat vrachtwagens irritant kunnen zijn is vaak niet eens de schuld van de vrachtwagen zelf. Bijvoorbeeld op de snelweg:
- Ja, inhalende vrachtwagens zijn irritant
- Maar de grootste irritatie wordt vaak veroorzaakt door mensen die zich (na al dan niet rechts de rij op de linkerbaan die de vrachtwagen wil inhalen ingehaald te hebben) als een malloot in de rij drukken waardoor de hele handel weer op de rem gaat -want veel mensen houden dan -juist dóór dit soort imbecielen- weinig afstand in de rij die de vrachtwaggel voorbij wil..... :{
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:09:51 #155
14320 TR08
pi_110033884
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
• Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
pi_110033962
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:09 schreef TR08 het volgende:
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:15:25 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110034094
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:30:23 #158
14320 TR08
pi_110034708
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:35:24 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110034924
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.
Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring, ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
pi_110035141
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
Hij zegt specifiek auto's bij dat punt, dus ik ging uit van auto's, niet van vrachtwagens :+

quote:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid. Als al die auto's 100 rijden dan lijkt me toch wel dat er echt meer lawaai is dan wanneer ze allemaal 80 rijden.

In ongeveer zes jaar tijd (sinds ik er op let) heb ik nog maar één keer bij iemand in de auto gezeten die consequent 80 in de 4 reed. Nu zijn er vast nog wel meer mensen zijn die het doen, maar veel zijn het (volgens mij) echt niet meer. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:44:28 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110035319
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid.
Inderdaad.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:10:01 #162
14320 TR08
pi_110036547
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring,
Dat wist ik niet maar ik ben er ook lang niet geweest :)
quote:
ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
Op de TU Delft stonden daarover heel andere berichten in de krant....tenminste toen de snelheid naar 80 gezet werd. Toen nam de uitstoot ook juist toe met lagere snelheid.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:19:21 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110036960
Dit is het rapport van Rijkswaterstaat over het herstellen van de snelheidslimiet van 100 km/u: http://www.rijkswaterstaa(...)es_tcm174-311821.pdf

Daar lees je ook dat de luchtkwaliteit wel degelijk is verbeterd doordat de limiet op 80 was gesteld. Omdat de luchtkwaliteit in de rest van de stad echter ook door andere oorzaken is verbeterd, is er volgens de regering ruimte ontstaan om de snelheidslimiet weer te verhogen en toch binnen de milieunormen te blijven.
pi_110052052
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden..
Helaas, dit gaat niet op. Remafstand is maar weinig afhankelijk van (beladings)gewicht van een voertuig. Meer gewicht op de banden betekent meer weerstand, dus kan er sterker geremd worden.

Ik heb daar wel eens een (Duits?) filmpje van gezien op youtube, met een vrachtwagen leeg en dezelfde vrachtwagen volbeladen. En dit vergeleken met de remafstands van een normale auto. Dit bleek allemaal niet zoveel uiteen te lopen.
  zondag 8 april 2012 @ 12:02:10 #165
14320 TR08
pi_110052140
Remkracht van de banden loopt vrijwel lineair op met de belasting inderdaad. Je krijgt met meer belasting hoogstens eerder problemen met over verhitte remschijven. Als je schijven zwaar genoeg zijn maakt gewicht haast niet uit voor de remweg. Je moet alleen wel zo alert zijn om gewoon keihard op de rem te stampen wanneer nodig.
  zondag 8 april 2012 @ 12:37:56 #166
14320 TR08
pi_110053137
Trouwens nog een andere irritatie:
Je hebt van die stukken waar je vaak tijdelijk 100 mag en dan ineens na een tijdje weer 120. De 100km/u zone wordt gecombineerd met een inhaal verbod voor vrachtwagens en als je 120 mag mag inhalen ook weer.

Gevolg: Iedereen stampt lekker op het gas om meteen ook weer vol in de ankers te moeten omdat die vrachtwagenjongens ook hun kans grijpen.

Doe dat dan andersom: 100 km/u zonder inhaal verbod en 120 met inhaal verbod. Tenzij 3-baans of breder. Dan wil ik wel even wachten cq eromheen.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 13:01:40 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110053837
Verschil 80 - 100 is ook nog eens kleiner dan 80 - 120! :P Maar die 100 zones, zijn die er juist niet vanwege de drukte?
The summer is magic!

zondag 8 april 2012 @ 13:20:15 #168
14320 TR08
pi_110054342
Ja, maar probleem is nu juist dat je de files en chaos direct na de zone alsnog aanricht.
pi_110057976
quote:

Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 20:03:11 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110068387
Ik had er net weer een. Mensen die in een niet overzichtelijke sbocht de bocht afsnijden en, als jij eraan komt, gewoon stoicijns doorrijden in plaats van naar rechts te sturen. Ik koop nog eens een roestbak van een paar tientjes puur om hem er daar tegen iemand op te zetten, man wat sta ik daar vaak stil (en dan rijd ik er net geen stapvoets) door deze debielen.
The summer is magic!

zondag 8 april 2012 @ 20:24:16 #171
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110069379
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:04 schreef matttor het volgende:

[..]

Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
En dan schakel je op zo'n moment dus terug wanneer je wilt inhalen :) .
  zondag 8 april 2012 @ 20:31:09 #172
14320 TR08
pi_110069734
Tsja, met dat soort verhalen kun je steeds wel van alles in twijfel gaan trekken....

De meest duidelijke voorbeelden die ik heb zijn mensen met passat T rooie D rooie I, Volvo V70's, Peugeot diesels (nieuw) met zesbakken, etc. Dit zijn de mensen waar ik het over had. Had je misschien ook wel enigszins aan mogen voelen voor je je reply tikte.

En dan nog als je een aygo hebt. Als je continue 70/80 rijdt zonder noodzaak tot sprintje in het vooruitzicht dan rijdt zo'n wagen ook prima in de 5.
Ik ken uberhaupt geen auto meer die bij 80 niet goed rijdt in de 5 (een oldtimertje met een 4-bak daargelaten :') ). En de mensen waar ik over klaagde twijfelen of ze uberhaupt al hoger dan 3 moeten.
pi_110072497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110076216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
pi_110081192
Het is mij (een kleine 20 jaar geleden) ook aangeleerd om links te knipperen bij 3/4 rond. maar ook om na een kwart te stoppen, en bij half rond naar rechts te gaan knipperen.
pi_110081768
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 00:13:55 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_110082707
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:54 schreef Ferdo het volgende:
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
waarom niet dan? :+
pi_110086067
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan moet je mijn instructeur even bellen, die heeft me aangeleerd RICHTING aan te geven, OOK als je bij een rotonde aankomt en links af wil slaan.

En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
pi_110086863
De rotonde is een aparte weg. Zolang je de rotonde niet verlaat ga je feitelijk rechtdoor. Links afslaan op een rotonde is niet mogelijk, Het is dus niet alleen feitelijk onjuist om richting naar links aan te geven als je rechtdoor gaat op de rotonde, het voegt ook niets toe. Een auto die afslaat zou je moeten herkennen doordat ie rechts richting aan geeft, een auto die niet afslaat doordat ie geen richting aan geeft. Een andere mogelijkheid is er niet.
  maandag 9 april 2012 @ 07:47:02 #180
333374 Lithia
Too serious
pi_110086869
Fietsers bumperkleven. :') Wekt alleen irritatie op.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_110086969
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...
Nadeel van links richting aangeven is heel snel duidelijk - met name bij de categorie bestuurders die geen twee dingen tegelijk kunnen doen, en dus met een links knipperlicht toch de rotonde verlaten, Of misschien nog net 1 keertje rechts knipperen als ze al bezig zijn met insturen van de exit.
Ik vind 't prima als je links richting aangeeft, maar zorg dan ook wel dat je op tijd weer rechts aangeeft. Verkeerd knipperen vind ik namelijk nog irritanter dan niet knipperen.
pi_110087150
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
  maandag 9 april 2012 @ 09:33:39 #183
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_110087493
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 08:54 schreef Ziba het volgende:
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
Een besmuikte glimlach en opgestoken duim doen wonderen.
  maandag 9 april 2012 @ 09:48:27 #184
14320 TR08
pi_110087668
Oh en van die auto's die 1 lampje te hoog afgesteld hebben. Volgens mij doet deze en gene het erom zodat dat licht lekker fel in je binnenspiegel loopt te stralen in de hoop dat je optieft. :')

Van mij zouden ze daar wel bonnen voor mogen schrijven. Het is keurig omschreven hoe lampen afgesteld moeten zijn en daar hou je je maar aan.

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
pi_110087901
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 09:48 schreef TR08 het volgende:

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg. En dan bedoelen ze een tweebaans rotonde, linksknipperen op een enkelbaansrotonde of toeleidende weg naar een enkelbaansrotonde is kompleet overbodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door D0808 op 09-04-2012 10:15:12 ]
pi_110087948
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
het is wel duidelijker maar niet verplicht nee.

echt irritant zijn die tokkies die op een drukke rotonde geen richting aangeven als ze eraf gaan :(
  maandag 9 april 2012 @ 10:13:34 #187
14320 TR08
pi_110088005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
pi_110088023
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 10:13 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
ik vind het ook prettig maar verplicht is het niet.
  maandag 9 april 2012 @ 10:23:41 #189
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_110088163
Nog een leuke die regelmatig voorkomt bij rotondes: voor de rotonde knipperlicht naar rechts aanzetten, :Y .

En vervolgens half of driekwart rond gaan, ;( .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_110088916
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:

Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
pi_110090090
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
pi_110090159
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110090177
quote:

[..]

Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
En mijn instructeur heeft me juist aangeleerd dat het niet verplicht is, maar wel gewenst om te doen. Het maakt het gewoon even net iets duidelijker voor degene aan de overkant van de rotonde dat je linksaf gaat.

Ik zie het zelf dus regelmatig op de drukkere rotondes dat de mensen bij iemand die geen richting aan geeft altijd staan te twijfelen of die nu geen richting aan geeft omdat het iemand is die pertinent geen richting aan geeft en toch rechtdoor zal gaan, of iemand die geen richting aan geeft omdat die het onnodig vindt om dat te doen op rotondes waar je linksaf slaat. Terwijl als er richting aan gegeven wordt, dan staan ze niet te twijfelen en wachten ze gewoon tot die voorbij is.
pi_110090184
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef densmee het volgende:

[..]

en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
  maandag 9 april 2012 @ 12:28:57 #195
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091111
Probleem is niet zozeer de onduidelijkheid die het linker-knipperlicht schept, maar de vele mensen die rotondes verlaten zonder een rechter-knipperlicht aan te doen.
Als je van de 5 mensen er 4 zonder knipperlicht eraf ziet gaan waardoor je (onnodig) langer moet wachten, kan ik me inbeelden dat er mensen zijn die het dan wel zat zijn en dan de gok maar nemen om de rotonde alvast op te rijden.

Dus in plaats van het linker-knipperlicht in te voeren bij de rontondes driekwart te nemen, kun je beter extra gaan letten op het gebruik van het rechter-knipperlicht.
Aandachtshoer.
pi_110091166
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
pi_110091196
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
Nou nee mij is dat ook aangeleerd hoor. En zò oud ben ik nou ook weer niet :P
  maandag 9 april 2012 @ 12:36:56 #198
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091335
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Oh! Ik wilde niet de indruk wekken een van jullie daarvan te beschuldigen, alleen dat ik er zelf wel eens op een rotonde rijd en dan mensen zie twijfelen als ik geen knipperlicht aan heb.
Aandachtshoer.
pi_110091934
Mijn irritatie is van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ook zijn er nog mensen bij die het presteren om groot licht in xenon te dragen op een drukke weg waar genoeg zicht is.
pi_110091971
quote:

[..]

Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
pi_110092122
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef D0808 het volgende:

[..]

Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110092288
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..

Heb zelfs wel eens 5 minuten bij een kruispunt staan wachten tot ik over kon steken, maar zeker 3/4 van het verkeer wat ik anders voorrang had moeten geven sloeg af in de richting waar ik uit kwam.. Had dus al heel vaak over kunnen steken, als die anderen hun knipperlichten maar gebruikten(slechts 1 of 2 hadden hun knipperlichten netjes aan....
Na die 5 minuten heb ik de auto er maar gewoon voor gegooid, blijkbaar precies voor iemand die wel rechtdoor wou, want hij reageerde erg boos.

Ik zet zelfs eigenlijk altijd netjes mijn knipperlichten op tijd aan.

Ik vermoed echter dat ik het geluk heb gehad een occasion te kopen waarvan de 1e eigenaar de optie knipperlichten op de bestellijst had aangekruist...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110092463
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
  maandag 9 april 2012 @ 13:20:29 #204
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110092584
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110092694
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.

Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaan O-)
pi_110093112
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?

Kom er maar in Jacobus Spee!
  maandag 9 april 2012 @ 13:37:41 #207
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093164
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
  maandag 9 april 2012 @ 13:41:03 #208
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093259
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
pi_110093379
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!

Verder mogen ze van mij wel wat doen aan het ikke eerst gedrag inderdaad. Geef elkaar wat de ruimte en gun elkaar wat.
  maandag 9 april 2012 @ 14:00:52 #210
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110093909
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 9 april 2012 @ 14:08:03 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110094152
quote:

[..]

Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
pi_110094340
Invoegers zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het invoegen, desnoods moeten ze onder aan de oprit wachten tot er plek komt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110094899
quote:

[..]

Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
  maandag 9 april 2012 @ 15:21:31 #214
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110096605
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
pi_110097421
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomen }:|
pi_110100098
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
pi_110100606
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.
pi_110101434
Spookrijders.

Had hier vanochtend een tegenligger. Gelukkig reed iedereen rechts. :X
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 17:55:24 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110101966
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
The summer is magic!

maandag 9 april 2012 @ 19:16:19 #220
258802 Yreal
henk..!
pi_110104709
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r

quote:

[..]

Invoegen met 70 is makkelijker? :{ ben je zo'n huisvrouw die het eng vind om met 100 van baan te wisselen? Ga eens heel gouw je rijbewijs inleveren... :')
pi_110105665
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
  maandag 9 april 2012 @ 19:45:06 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_110105815
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..

Ik heb wel last van mensen die per se pal voor je moeten gaan lopen. Dat je de bocht omgaat en dat mensen ineens extra snel/langzaam gaan lopen zodat je alsnog moet remmen om niet door ze heen te gaan.

En dan wil je eromheen en dan gaan ze weer voor je springen :') :|W
  maandag 9 april 2012 @ 20:36:06 #223
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110108265
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
pi_110112280
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Je sig past bij je:

communicatief 0,0
  maandag 9 april 2012 @ 21:50:39 #225
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_110112796
Mensen die geen voorrang nemen wanneer ze het wel hebben. Levert alleen maar twijfel en gevaarlijke situaties op.

Zo heb ik een vriend die auto's altijd voorrang geeft als we een zebrapad willen opsteken. Hij zwaait dan vriendelijk dat de auto door mag rijden. Maar ik loop gewoon door. Ik heb het al regelmatig gehad dat ik hierdoor bijna aangereden wordt. :(

Leuk als je vriendelijk voorrang wil geven. Maar damn wat kan het gevaarlijke onduidelijke situaties opleveren :r
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 23:49:35 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110119529
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..
Het is, zoals ik al zei, andersom. Er komt een groep mensen de trein uit, die lopen over een parkeerplaats, een haantje de voorste glipt de auto in en verwacht direct te kunnen wegrijden. Tja, of je wacht een halve minuut en iedereen is voorbij.
quote:

[..]

Daarom... Mensen schrikken zich rot. Werkt ook bij een klap op de deur ofzo trouwens hoor.
The summer is magic!

maandag 9 april 2012 @ 23:59:25 #227
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_110119931
Ford Ka's.

Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_110120461
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.

Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.

De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
pi_110120778
quote:

[..]

Bij zebrapaden loop ik gewoon door...
Heb wel eens(in Duitsland notabene) gehad dat iemand met slippende banden moest stoppen daardoor(en mij bijna ramde).. Jammer dan, maar je kon al zeker 100 meter terug zien dat wij bij het zebrapad stonden om over te steken(waren er net iets na de vorige auto...), blijf dan niet gewoon vol gas doorrijden.
Heb ik ook op de fiets(tenminste, op mijn oude fiets) en soms met de auto.. Als men zich achterlijk gedraagt, en net doet alsof hij/zij mij niet ziet terwijl ik voorrang heb, fiets ik gewoon door.. Met de auto alleen als de ander daardoor de voorkant zou rammen, zonder dat er iemand gewond door raakt....Voorkant zit namelijk vol met steenslag, en dan kan dat ook direct worden gerepareerd zonder dat het mij geld kost...

Laatst echter maar wel zelf vol in de ankers gegaan.. Vrouw hiel(met haar oud type Ka'tje) namelijk een paar jongedames op fietsen in in een onoverzichtelijke bocht, waarbij ik net van de andere kant aan kwam rijden.. Niet vol in de abs zou of betekenen dat de vrouw(met jong kind naast zich!) of met redelijke vaart tegen mij aan zou knallen of die fietsers omver zou rijden.
pi_110121110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:11 schreef dylanrr het volgende:
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.

Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.

De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
inderdaad ja, ook zo kansloos...
Zelf ook wel eens zulke taferelen meegemaakt..
Of van die mensen die het niet kunnen hebben dat je sneller bent op de snelweg, haal je ze in(rijden max 120, vaak minder) met 130 op de teller, nog geen 2 minuten later komen ze jou weer voorbij gescheurd, en gaan ze voor jou weer 100 rijden...
Of, dat je zo iemand inhaalt met de max snelheid die je taxibus halen kan(130, oude Transit...) en dat ze vervolgens precies naast je ook 130 gaan rijden, en dan wel op een dusdanige manier dat hun auto precies in mijn blinde hoek zit. Als je dan na een poosje weer naar rechts wil(want je ziet de auto niet, en hebt hem ook nog niet in je spiegels gespot) gaan ze opeens toeteren en reageren ze enorm boos...

Trouwens. Gister meegemaakt dat niet alleen Nederlanders vaak links rijden.. Op een 3-baans snelweg heb ik regelmatig rechts ingehaald, omdat links bezet was door snelverkeer, midden door iemand die 120 reed, en ik eraan kwam rijden met 140 op de cc, rechts, met minstens een km voor die auto die op de middenbaan rijd een vrachtwagen op rechts...
Ik weet dat het niet mag, maar op dat soort momenten ga ik (zeker als het druk is op de linkerbaan) echt niet in de remmen en voor die sukkel die het vertikt om naar rechts te gaan, maar ga ik hem gewoon zelf rechts voorbij.. In ik denk 10% van de gevallen snappen ze mijn hint en gaan ze als ik ze voorbij ben naar rechts... de overige 90% blijft stug in het midden rijden...
pi_110124587
quote:

[..]

Deed ik ook vaak. Hier vlakbij is zo'n rotonde waar mensen fietsers en voetgangers stelselmatig over het hoofd zien of expres negeren. Rustig blijven, voor laten gaan en dan een bonk op het dak. Zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt: schrikken ze dan krijg je zo'n hulpeloos "ja sorry"-gebaar, doen ze alsof ze het niet doorhebben dan zijn het gewoon van die honden die expres doordrukten :{w
pi_110129526
Mensen die de hele tijd op je bumper hangen terwijl je al iets harder dan de maximum toegestane snelheid rijd, en dan als er een bocht kom die je eenvoudig met de maximum toegestande snelheid kunt nemen opeens op de rem gaan (of gas loslaten) , om na de bocht weer zo snel mogelijk achterop je bumper te kunnen gaan hangen... :')
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 18:58:44 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110146919
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
The summer is magic!

pi_110147237
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef huize het volgende:
Ford Ka's.

Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
ford ka's haten _O_ _O_ _O_
pi_110147257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:09:06 #236
252108 Len93
That's what she said.
pi_110147568
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Aandachtshoer.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:11:21 #237
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110147699
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:20:05 #238
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110148192
Drukke stad waarbij meerdere kruispunten die kort op elkaar liggen vast lopen. En toch mensen die alleen op de wereld zijn, aids in hun ogen hebben en die doodleuk de complete kruising gaan blokkeren.
En jij die wel wacht voor de stopstreep (groen licht) word er natuurlijk niet tussen gelaten. Gauw gaatjes dicht rijden.. Stel je voor dat er iemand voor je komt.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:22:51 #239
11102 knep
Mountainfreak
pi_110164351
quote:
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie :').
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:23:43 #240
11102 knep
Mountainfreak
pi_110164390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:46:56 #241
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110165505
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:23 schreef knep het volgende:

[..]

Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.

Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
pi_110167005
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend :D

Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort :') . Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE :( , iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!

Anyhow, andere ergernissen zijn bumper klevende lui als je zelf niet harder kan (voorligger of maximaal toegestande snelheid), mensen die teveel achter het stuur doen behalve auto rijden, knipperlichten niet gebruiken bij rotondes (ARRGGHH! :|W ), links blijven rijden op snelwegen of niet kunnen anticiperen. Zo, dat lucht op :P
pi_110167701
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:22 schreef knep het volgende:

[..]

Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie :').
Yep, met pasen was dit duidelijk. Rechts: daar rijden de vrachtwagens en langzame auto's. Midden: Daar rijdt bijna iedereen, ongeveer vmax -10. Links: Daar rijden mensen die wel willen doorrijden, of mensen die inhalen met 2 km/h verschil. :{
  woensdag 11 april 2012 @ 01:16:08 #244
252108 Len93
That's what she said.
pi_110167736
Aandachtshoer.
  woensdag 11 april 2012 @ 09:05:21 #245
85962 ioko
I Appear Missing
pi_110170247
quote:
Owja, heel irritant. Ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik ga naar rechts als het kan en rijd daar de maximum snelheid. Als ik daarbij rechts inhaal, so be it.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_110171445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:36 schreef tsjeck het volgende:
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend :D

Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort :') . Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE :( , iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...
  woensdag 11 april 2012 @ 09:57:32 #247
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110171466
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:

[..]

Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110171945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef MrKikker het volgende:

[..]

Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.
pi_110172629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.

Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Ik moet voor mijn woonwerkverkeer binnen 6km 5 keer in- en uitvoegen (waarvan 1 keer tussen twee snelwegen in) en ik zit dus vaak achter deze figuren. En word dus gedwongen om op een levensgevaarlijke manier in te voegen.. Als ik de kans krijg probeer ik er langs te komen of ga ik zitten bidden dat het stoplicht voor de invoegstrook net voor mij op rood gaat zodat ik normaal snelheid kan maken. Ik heb nu een paar keer gehad dat het me lukte op een veilige manier in te halen (zijn gelukkig wel een paar mogelijkheden voor, maar werkt alleen als er niet iemand op de linkerbaan zit die in hetzelfde tempo rijdt 8)7 ). In de gevallen dat dat lukte zie ik ze vaak in mijn spiegel binnen de kortste keren aan de horizon verdwijnen als ik gewoon 100 rijdt. :|W
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 11 april 2012 @ 10:41:10 #250
14320 TR08
pi_110172695
Wat ook fijn is is als je -na een hele trein vrachtwagens ingehaald te hebben- even naar rechts gaat om ruimte te maken voor iemand die achter je rijdt. Dan zit je rechts, geeft diegene gas bij tot hij naast je rijdt en blijft daar rijden 8)7
pi_110172855
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk hoe ze daar rijden. Zelfs 's nachts heb je die kneuzen die gewoon op de 2e baan van links blijven karren met nog net geen 100km/uur. En dan hebben ze nog steeds niets in de gaten wanneer je ze rechts inhaalt.
pi_110174029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:56 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaad :')
Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd :+
  woensdag 11 april 2012 @ 11:29:53 #253
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110174203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:15 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.
dat ze 100 rijden is voor mij geen probleem, al reden ze 50. maar dat linksrijden irriteert me zo mateloos aaaaaaarghhghrhgehrwehrwsf :% :% :% :% :%
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 12:11:47 #254
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110175748
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd :+
Dit inderdaad. Verbaas ik mij ook zo vaak over, ken het zelfs nog een stapje erger. Op de 60 weg 40 rijden en vervolgens in de 30 zone 60 gaan rijden... 8)7
The summer is magic!

pi_110176199
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeer :P Ik kan met dan ineens heel goed aan de regels houden!)

(ik moet eerlijk zeggen, sinds ik die nieuwe auto met begrenzer heb, kan ik me veel minder druk maken om plakkers! ze kunnen me toch niet meer opduwen zonder dat ik het door heb :D)
pi_110177593
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeer :P Ik kan met dan ineens heel goed aan de regels houden!)

(ik moet eerlijk zeggen, sinds ik die nieuwe auto met begrenzer heb, kan ik me veel minder druk maken om plakkers! ze kunnen me toch niet meer opduwen zonder dat ik het door heb :D)
Je hebt het nu zo vaak over de begrenzer... We noemen het de cruise control normaal gesproken. Er wordt namelijk helemaal niets begrenst. ;)
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 13:05:56 #257
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110177943
Een cruisecontrol houdt je snelheid vast en hetzelfde, een begrenzer bewaakt, lijkt mij, je maximale snelheid.
The summer is magic!

pi_110178194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een cruisecontrol houdt je snelheid vast en hetzelfde, een begrenzer bewaakt, lijkt mij, je maximale snelheid.
Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:23:17 #259
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110178594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.
Wat een luxe weer, dat wil ik ook wel :Y .
pi_110178700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:23 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat een luxe weer, dat wil ik ook wel :Y .
Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that" :P

Maar ik denk dat ik daarmee een irritatie ben voor velen (aangezien ik me dus altijd netjes aan de maximum snelheid houd en dus ook niet sneller ga! [m.u.v. die 10% die ik er altijd boven op gooi, dus 55 in 50, 88 in 80, etc])
pi_110189144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that" :P

Maar ik denk dat ik daarmee een irritatie ben voor velen (aangezien ik me dus altijd netjes aan de maximum snelheid houd en dus ook niet sneller ga! [m.u.v. die 10% die ik er altijd boven op gooi, dus 55 in 50, 88 in 80, etc])
Trek je van die irritatie maar niks aan, jij rijdt tenslotte relaxed.

Zo'n begrenzer zit ook op de vrachtwaggel en ik gebruik het dagelijks.

Vandaag zal ik ook wel een irritante chauffeur zijn geweest die niet doorrijdt. Ik ben bezig om het verbruik terug te schroeven van 24L/100km naar 21L/100km.
Dat betekent dus vroeg van het gas af gaan en uit laten rollen. In de spiegel zag ik al zenuwachtige leaserijders, kijkend naar een gaatje om mij in te halen. :+
pi_110193030
Vandaag heb ik me ergens aan schuldig gemaakt.. ;(

Ik reed de hele afrit/oprit de brug op, op de snelweg achter een tering langzame Vrachtwaggel en daar achter een Ford Ka.
Ik was het beu, dus net wanneer de invoegstrook blokjes werden keek ik in me spiegel en om me schouder heen en gooide mijn auto gelijk helemaal links en gaf gas in de 4..

Toen op ik eenmaal net links was checkte ik mijn binnenspiegel en zag ik een passat achter mij vol in de ankers gaan en links en rechts manoeuvreren om mij niet te raken.. Toen ik dat zag gooide ik hem gauw in de 3 en trok mijn auto vol door om de afstand groot te maken..

Damn wat voelde ik mij daar een kluns zeg. Zeiken om anderen en het zelf meemaken. :(
Dont flame me, ik vond het echt kut.. :P
Quote van Tjabbo:
pi_110193374
quote:
Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zeg ;(
pi_110194384
Vanochtend zo hard geblokt in de file dat ik het helemaal zat was naar huis.

Ben binnendoor gereden en bij elke kruispunt linker/rechterbaan of busbaan en er gewoon langsknallen. Gewoon BAM. Sorry aan iedereen die ik heb laten schrikken, maar let maar een beetje op wat er in je spiegels gebeurd, of iig voor je.
  woensdag 11 april 2012 @ 19:17:11 #265
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110194631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:12 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend zo hard geblokt in de file dat ik het helemaal zat was naar huis.

Ben binnendoor gereden en bij elke kruispunt linker/rechterbaan of busbaan en er gewoon langsknallen. Gewoon BAM. Sorry aan iedereen die ik heb laten schrikken, maar let maar een beetje op wat er in je spiegels gebeurd, of iig voor je.
wow. Soms heb je dat inderdaad. 't schiet wel op, dat wel.
pi_110194756
Mweh, ik doe het meestal niet omdat je dan zoveel vebruikt, maar het rijdt heerlijk door. Als je het goed doet is het ook absoluut niet gevaarlijk.

Op kruispunten waar eigenlijk alleen mensen rechtdoor gaan kan je rustig van links of rechts komen aanrollen en dan bij groen ervoor duiken. Knappe automobilist die vanuit stilstand harder weg komt dan mijn motor rollend.

En je loopt geen risco gesandwiched te worden :Y
  woensdag 11 april 2012 @ 19:20:22 #267
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110194794
ooo, een motor. Ik dacht dat je dit met de auto deed.
pi_110195055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
ooo, een motor. Ik dacht dat je dit met de auto deed.
met de auto kan je niet echt worden geblokt in de file :P
  woensdag 11 april 2012 @ 19:27:06 #269
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110195171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef Daeron het volgende:

[..]

Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zeg ;(
Ja zonde :{ .
Alleen ik krijg wel het gevoel dat het in scene is gezet... Ik bedoel, zo dom is niemand toch?
Wel leuk meisje verder om te zien, maar jammer van het complete gebrek aan (verkeers)inzicht :N .

Alleen de meeste mensen in dat programma rijden zo slecht, dat moet wel in scene gezet zijn lijkt me...
pi_110195345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja zonde :{ .
Alleen ik krijg wel het gevoel dat het in scene is gezet... Ik bedoel, zo dom is niemand toch?
Wel leuk meisje verder om te zien, maar jammer van het complete gebrek aan (verkeers)inzicht :N .

Alleen de meeste mensen in dat programma rijden zo slecht, dat moet wel in scene gezet zijn lijkt me...
Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooit :') ik negeer die werkzaamheden bordjes ook altijd, samen met mij de rest van nederland.

En je bent hier verbaast over? Rij je zelf wel eens op de weg? :{ vind het opzich allemaal nog wel meevallen hoor.. zo zie ik ze dagelijks
  woensdag 11 april 2012 @ 19:33:53 #271
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110195667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooit :') ik negeer die werkzaamheden bordjes ook altijd, samen met mij de rest van nederland.

En je bent hier verbaast over? Rij je zelf wel eens op de weg? :{ vind het opzich allemaal nog wel meevallen hoor.. zo zie ik ze dagelijks
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?

En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
pi_110195959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?

En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
Dat zei die ene toch ook? Ik ben 7 keer opgegaan en toen heb ik hem uit medelijden gekregen. En die andere trutten die rijden nooit.

(ik ben trouwens ook bang voor tramrails :@ maatje van mij is eens moeilijk hard op zijn bek gegaan vlak voor me toen hij de tramrails over ging.)

En te hard rijden op onverantwoorde plekken. Tja, zat. Ik kan alleen wel remmen.
pi_110196827
Hier in de straat ook al genoeg gezien die vol voorbij scheuren en de zijstraat hier is nog onoverzichtelijker dan dat stuk waar zij reed.
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 21:03:50 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110201432
Net een. Trekker met aanhanger die gewoon pontificaal in het midden van de weg blijft rijden. De enige tegenligger die er knap langs mocht was een politieauto, voor de rest werd gewoon alles in de berm gedrukt.
The summer is magic!

pi_110201980
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)" :P

En zoals Yreal al zegt, de tafrelen van de slechtste chauffeur voltrekken zich dagelijks op de Nederlandse wegen, inclusief het onverantwoord hard rijden door 30-zones. Tja rara hoe komen toch al die zijwaartse aanrijdingen tot stand :')
Killing as few patients as possible.
pi_110203035
dit is bij mij in de buurt. http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,63.28,,0,8.19

Ook meteen de reden dat ik 30 zones haat. Elke dag weer. Perfecte kaarsrechte wegen met overzicht te over. Rij er dan ook altijd 50.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:28:39 #277
14320 TR08
pi_110203465
Je moet eens op een raffinaderij/chemische plant gaan rijden...wegen 2x zo breed, 3x zo lang, kaarsrecht en dan mag je wel 10(!) km/u :')

En dan staan er van die flitsers van de lokale eigenaar die donders goed weten dat ze hun baas/eigen collega's niet met de lasergun moeten pakken :')
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 21:42:06 #278
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110204514
quote:
99s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:28 schreef TR08 het volgende:
Je moet eens op een raffinaderij/chemische plant gaan rijden...wegen 2x zo breed, 3x zo lang, kaarsrecht en dan mag je wel 10(!) km/u :')

En dan staan er van die flitsers van de lokale eigenaar die donders goed weten dat ze hun baas/eigen collega's niet met de lasergun moeten pakken :')
Maar dat is privéterrein.
The summer is magic!

† In Memoriam † woensdag 11 april 2012 @ 21:48:04 #279
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110205066
Op een 60-km ( :r ) weg een auto met aanhanger op de rechterhelft die even een oprit in wil rijden. 3 auto's komen er aan, en ik dacht nog 'dat doet 'ie vast niet' maar toch stuurt die lamlul z'n auto zo achteruit dat de voorkant er van ook op de linkerweghelft komt. De auto voor mij remde als een idioot en ik ook. Ik heb me zelfs voor genomen dat als ik de auto voor mij niet meer kon ontwijken om dan maar een tuin in te sturen.

En op een weg waar je 80 mag mag je plotseling nog maar 50 over een lengte van 5km. Reden ? In de berm (10 meter breed ofzo) staan op 2 plekken een paar mensen met een minigravertje boompjes te planten.
pi_110205384
Alsof die wegwerkers bij die lagere snelheid de klap met een auto wel overleven, vraag ik mij altijd af
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 21:53:44 #281
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110205592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:51 schreef Yreal het volgende:
Alsof die wegwerkers bij die lagere snelheid de klap met een auto wel overleven, vraag ik mij altijd af
Gaat voornamelijk om remweg en reactietijd. Immers, rijd je langzamer, heb je minder afstand afgelegd voordat je remt en hoef je minder hard te remmen.
The summer is magic!

pi_110205762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gaat voornamelijk om remweg en reactietijd. Immers, rijd je langzamer, heb je minder afstand afgelegd voordat je remt en hoef je minder hard te remmen.
Staat er met 80 op de snelweg ineens iemand voor een auto, is ie nog steeds dood want dat kan niemand remmen >:)
  FOK!fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 21:56:53 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110205897
Gebeurt niet snel. Er mag op zichtlocaties niet gewerkt worden als het druk is... En dat is het ongeveer de gehele dag. :')
The summer is magic!

woensdag 11 april 2012 @ 21:57:11 #284
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110205930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zei die ene toch ook? Ik ben 7 keer opgegaan en toen heb ik hem uit medelijden gekregen. En die andere trutten die rijden nooit.

(ik ben trouwens ook bang voor tramrails :@ maatje van mij is eens moeilijk hard op zijn bek gegaan vlak voor me toen hij de tramrails over ging.)

En te hard rijden op onverantwoorde plekken. Tja, zat. Ik kan alleen wel remmen.
Snap ik van die tramrails, maar daar ben je met de auto niet bang voor toch?

En dat van dat remmen... zou dat iets met d'r schoenen te maken hebben? Heb je gezien wat ze aan had? Ik weet niet of ik daarmee zou durven rijden hoor...

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:10 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)" :P

En zoals Yreal al zegt, de tafrelen van de slechtste chauffeur voltrekken zich dagelijks op de Nederlandse wegen, inclusief het onverantwoord hard rijden door 30-zones. Tja rara hoe komen toch al die zijwaartse aanrijdingen tot stand :')
Misschien rijd ik dan te weinig om die dingen tegen te komen of is mijn geheugen zo slecht dat ik dat alweer vergeten ben :@ .
pi_110206006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Snap ik van die tramrails, maar daar ben je met de auto niet bang voor toch?

En dat van dat remmen... zou dat iets met d'r schoenen te maken hebben? Heb je gezien wat ze aan had? Ik weet niet of ik daarmee zou durven rijden hoor...
Nee joh, ze probeert echt niet te remmen. Ze ziet die auto gewoon ECHT niet :X
  woensdag 11 april 2012 @ 22:00:36 #286
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110206218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee joh, ze probeert echt niet te remmen. Ze ziet die auto gewoon ECHT niet :X
Ik zie nog wel een remspoor achter die auto anders...
  donderdag 12 april 2012 @ 00:55:45 #287
252108 Len93
That's what she said.
pi_110214750
Op de A27 tussen Hilversum en afrit Bilthoven is ook een stukje wegwerkzaamheden (van 120 naar 90), vlak voor de werkzaamheden 130 op de teller, daarna gas los en uit laten rollen tot de 100 op de teller.

Dat anderen zich niet aan de regels daar houden, prima - eigen keuze. Maar waar zijn de handgebaren en grote bundels met lichten dan voor nodig? Als ik vlak daarvoor iemand heb ingehaald, naar de rechterbaan ga en vervolgens dus gas loslaat snap ik in een normale situatie de reactie, maar bij 'n snelheidsbeperking mag je dan gewoon lief doen of d'r omheen rijden.
Aandachtshoer.
pi_110216043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:

Ook meteen de reden dat ik 30 zones haat. Elke dag weer. Perfecte kaarsrechte wegen met overzicht te over. Rij er dan ook altijd 50.
Je snapt hoop ik toch wel de reden dat je er maar 30 mag? Na 50 meter zie ik al een bord die waarschuwt voor overstekende kinderen, parkeervakken haaks op de weg en een basisschool + kinderdagverblijf iets verderop.
pi_110217261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 02:02 schreef D0808 het volgende:

[..]

Je snapt hoop ik toch wel de reden dat je er maar 30 mag? Na 50 meter zie ik al een bord die waarschuwt voor overstekende kinderen, parkeervakken haaks op de weg en een basisschool + kinderdagverblijf iets verderop.
Even verderop is de weg tig keer onoverzichtelijker en is er een winkelcentrum, daar mag je weer wel 50.

Tijdens schooltijden prima, al zijn het de Ria's in hun ford ka die het gevaar vormen.
pi_110217326
zucht het was weer zover hoor. 2 baans 120 weg. Aan de rechter kant aantal vrachtauto's, deze rijden niet superdicht achter elkaar, maar eigenlijk net te dicht bij elkaar om steeds weer naar rechts te gaan. Rijdt er 1 of andere malloot 120 op de linker baan en deze gaat niet steeds naar rechts zodat andere mensen er langs kunnen... zooo irritant iemand die de maximale snelheid rijdt...

oh wacht... ik reed voorop... :6 laat ze maar lekker kleven hahahaha
  donderdag 12 april 2012 @ 07:44:20 #291
14320 TR08
pi_110217340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat is privéterrein.
Ja maar 3 km is bij stapvoets rijden op een rechte lange weg echt heeeeeeel ver. Dan vallen die 30 zones ineens best mee.
pi_110217433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:

Ik woon zelf aan een 30km weg. Kaarsrecht, met overzicht. Er wordt ook regelmatig veel te hard gereden. En dus ook beesten dood gereden. Er spelen kinderen (geen stoep), die kunnen zomaar ineens de straat op duiken.

Er zijn geen snelheidsbeperkende maatregelen, want dan kunnen de trekkers er niet meer door en wanneer er drempels geplaatst zouden worden, denk ik niet dat de bewoners gelukkig worden, met al die vrachtwagens (melk en veevoer) die er dan ook overheen knallen (geeft nogal wat trillingen!)
pi_110217870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 07:42 schreef resque het volgende:
zucht het was weer zover hoor. 2 baans 120 weg. Aan de rechter kant aantal vrachtauto's, deze rijden niet superdicht achter elkaar, maar eigenlijk net te dicht bij elkaar om steeds weer naar rechts te gaan. Rijdt er 1 of andere malloot 120 op de linker baan en deze gaat niet steeds naar rechts zodat andere mensen er langs kunnen... zooo irritant iemand die de maximale snelheid rijdt...

oh wacht... ik reed voorop... :6 laat ze maar lekker kleven hahahaha
Reed jij ook al voorop in zo'n rij?

Ik ook gister :D

Altijd gezellig, die mensen die graag bij je op de achterbank willen komen zitten. :)
  donderdag 12 april 2012 @ 08:59:04 #294
12221 Tijn