Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:23 schreef knep het volgende:
[..]
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
Yep, met pasen was dit duidelijk. Rechts: daar rijden de vrachtwagens en langzame auto's. Midden: Daar rijdt bijna iedereen, ongeveer vmax -10. Links: Daar rijden mensen die wel willen doorrijden, of mensen die inhalen met 2 km/h verschil.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:22 schreef knep het volgende:
[..]
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie.
Owja, heel irritant. Ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik ga naar rechts als het kan en rijd daar de maximum snelheid. Als ik daarbij rechts inhaal, so be it.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...quote:Op woensdag 11 april 2012 00:36 schreef tsjeck het volgende:
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend![]()
Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort. Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE, iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Ik moet voor mijn woonwerkverkeer binnen 6km 5 keer in- en uitvoegen (waarvan 1 keer tussen twee snelwegen in) en ik zit dus vaak achter deze figuren. En word dus gedwongen om op een levensgevaarlijke manier in te voegen.. Als ik de kans krijg probeer ik er langs te komen of ga ik zitten bidden dat het stoplicht voor de invoegstrook net voor mij op rood gaat zodat ik normaal snelheid kan maken. Ik heb nu een paar keer gehad dat het me lukte op een veilige manier in te halen (zijn gelukkig wel een paar mogelijkheden voor, maar werkt alleen als er niet iemand op de linkerbaan zit die in hetzelfde tempo rijdtquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.
Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Verschrikkelijk hoe ze daar rijden. Zelfs 's nachts heb je die kneuzen die gewoon op de 2e baan van links blijven karren met nog net geen 100km/uur. En dan hebben ze nog steeds niets in de gaten wanneer je ze rechts inhaalt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2012 09:56 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...
dat ze 100 rijden is voor mij geen probleem, al reden ze 50. maar dat linksrijden irriteert me zo mateloos aaaaaaarghhghrhgehrwehrwsfquote:Op woensdag 11 april 2012 10:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.
Dit inderdaad. Verbaas ik mij ook zo vaak over, ken het zelfs nog een stapje erger. Op de 60 weg 40 rijden en vervolgens in de 30 zone 60 gaan rijden...quote:Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaad
Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd
Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeerquote:Op woensdag 11 april 2012 11:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kom ik ook vaak tegen inderdaad
Weg waar je 80 mag rijden ze krap aan 65-70, vervolgens een rotonde en vlak voor die rotonde rij je de bebouwde kom binnen. Maar de weg blijft hetzelfde (dus niet opeens (brom)fietsers op de baan of smallere weg) tot aan stoplichten (1km verder), dus rijden heel veel daar ook 65-70.
Alleen is het redelijk bekend dat ze daar vaak staan te flitsen, omdat je er maar 50 mag en praktisch iedereen te hard rijd
Je hebt het nu zo vaak over de begrenzer... We noemen het de cruise control normaal gesproken. Er wordt namelijk helemaal niets begrenst.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan altijd zo genieten van zo'n zenuwpees achter me op die 50km weg... Heb ik hem lekker op de begrenzer staan op 55 en zij maar drukken en plakken en pushen en haast hebben! En dan een stukje verder als we die 60 zone in rijden (met camera) ben je ze ineens kwijt. Zodra we die camera dan voorbij zijn, razen ze ineens weer op je af (ik ga er altijd met zo'n 63, 64 voorbij en geef pas weer gas vlak voor het bord einde 60, helemaal als ik een plakker achter me heb en een hele stoet tegemoet komend verkeerIk kan met dan ineens heel goed aan de regels houden!)
(ik moet eerlijk zeggen, sinds ik die nieuwe auto met begrenzer heb, kan ik me veel minder druk maken om plakkers! ze kunnen me toch niet meer opduwen zonder dat ik het door heb)
Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een cruisecontrol houdt je snelheid vast en hetzelfde, een begrenzer bewaakt, lijkt mij, je maximale snelheid.
Wat een luxe weer, dat wil ik ook welquote:Op woensdag 11 april 2012 13:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Yep. En ik heb beide! Bij cruisecontrol zet je hem vast op een snelheid en kun je daarna het gas ook loslaten. Bij een begrenzer zet ik een maximum snelheid in. Ik kan dan zoveel gas geven als ik wil, zolang ik hem niet plank, gebeurt er niets (bij planken trek ik hem er door heen). Maar als ik het gas los laat, rem ik gewoon, net als normaal, op de motor af. Cruisecontrol heb ik niet zoveel aan normaal op de weg, maar die begrenzer wel. Kan gewoon niet meer "mee rijden". Alleen wanneer ik niet de maximale snelheid kan rijden (bijv slakken op de weg), zet ik hem uit, want da's handiger met inhalen.
Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that"quote:Op woensdag 11 april 2012 13:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat een luxe weer, dat wil ik ook wel.
Trek je van die irritatie maar niks aan, jij rijdt tenslotte relaxed.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:26 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Heb hem er niet speciaal voor uitgekozen hoor, het was de goedkoopste die we konden krijgen die een aantal minimum eisen vervulde. En een heleboel "want to haves" en "didn't even know it could do that"
Maar ik denk dat ik daarmee een irritatie ben voor velen (aangezien ik me dus altijd netjes aan de maximum snelheid houd en dus ook niet sneller ga! [m.u.v. die 10% die ik er altijd boven op gooi, dus 55 in 50, 88 in 80, etc])
Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zegquote:Op woensdag 11 april 2012 01:16 schreef Len93 het volgende:
Voor onze vaste volgers: http://programma.bnn.nl/1(...)r-van-nederland/home
wow. Soms heb je dat inderdaad. 't schiet wel op, dat wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:12 schreef Yreal het volgende:
Vanochtend zo hard geblokt in de file dat ik het helemaal zat was naar huis.
Ben binnendoor gereden en bij elke kruispunt linker/rechterbaan of busbaan en er gewoon langsknallen. Gewoon BAM. Sorry aan iedereen die ik heb laten schrikken, maar let maar een beetje op wat er in je spiegels gebeurd, of iig voor je.
met de auto kan je niet echt worden geblokt in de filequote:Op woensdag 11 april 2012 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
ooo, een motor. Ik dacht dat je dit met de auto deed.
Ja zondequote:Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef Daeron het volgende:
[..]
Net gekeken, wat een zonde van die oldtimer zeg
Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooitquote:Op woensdag 11 april 2012 19:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja zonde.
Alleen ik krijg wel het gevoel dat het in scene is gezet... Ik bedoel, zo dom is niemand toch?
Wel leuk meisje verder om te zien, maar jammer van het complete gebrek aan (verkeers)inzicht.
Alleen de meeste mensen in dat programma rijden zo slecht, dat moet wel in scene gezet zijn lijkt me...
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bedoelt 70 rijden in een 30 zone en niet opletten? Dat gebeurd verder natuurlijk nooitik negeer die werkzaamheden bordjes ook altijd, samen met mij de rest van nederland.
En je bent hier verbaast over? Rij je zelf wel eens op de weg?vind het opzich allemaal nog wel meevallen hoor.. zo zie ik ze dagelijks
Dat zei die ene toch ook? Ik ben 7 keer opgegaan en toen heb ik hem uit medelijden gekregen. En die andere trutten die rijden nooit.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?
En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
Het is een 30-zone, die zijn eigenlijk per definitie gevaarlijk/onoverzichtelijk imho; winkelgebieden met onoplettende (smartphonende) voetgangers, scholen met spelende kinderen, kronkelige woonerven waar opa probeert file te parkeren, 20 zijstraten-van-rechts-per-100 meter-wegen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit een 30-zone tegengekomen waarvan ik dacht "goh, hier zou je best lekker kunnen doorkarren met 50-60 (laat staan 70)"quote:Op woensdag 11 april 2012 19:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zag je ook hoe onoverzichtelijk het daar was? Daar ga je toch geen 70 rijden als je goed bij je hoofd bent?
En dan die ene vrouw die bang is dat d'r wiel tussen de tramrails komt vast te zitten, of die andere nog moest uitvinden hoe groot die niet wist hoe d'r richtingaanwijzer hendel werkt of hoe ze de auto in de versnelling kan krijgen...
Daar verbaas ik me wel over ja dat er mensen zijn met een rijbewijs, waarvan het lijkt alsof ze nog nooit rijlessen gehad hebben.
Maar dat is privéterrein.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:28 schreef TR08 het volgende:
Je moet eens op een raffinaderij/chemische plant gaan rijden...wegen 2x zo breed, 3x zo lang, kaarsrecht en dan mag je wel 10(!) km/u
En dan staan er van die flitsers van de lokale eigenaar die donders goed weten dat ze hun baas/eigen collega's niet met de lasergun moeten pakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |