abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110092122
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef D0808 het volgende:

[..]

Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110092288
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..

Heb zelfs wel eens 5 minuten bij een kruispunt staan wachten tot ik over kon steken, maar zeker 3/4 van het verkeer wat ik anders voorrang had moeten geven sloeg af in de richting waar ik uit kwam.. Had dus al heel vaak over kunnen steken, als die anderen hun knipperlichten maar gebruikten(slechts 1 of 2 hadden hun knipperlichten netjes aan....
Na die 5 minuten heb ik de auto er maar gewoon voor gegooid, blijkbaar precies voor iemand die wel rechtdoor wou, want hij reageerde erg boos.

Ik zet zelfs eigenlijk altijd netjes mijn knipperlichten op tijd aan.

Ik vermoed echter dat ik het geluk heb gehad een occasion te kopen waarvan de 1e eigenaar de optie knipperlichten op de bestellijst had aangekruist...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110092463
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 9 april 2012 @ 13:20:29 #204
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110092584
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110092694
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.

Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaan O-)
pi_110093112
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?

Kom er maar in Jacobus Spee!
  maandag 9 april 2012 @ 13:37:41 #207
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093164
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  maandag 9 april 2012 @ 13:41:03 #208
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093259
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110093379
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!

Verder mogen ze van mij wel wat doen aan het ikke eerst gedrag inderdaad. Geef elkaar wat de ruimte en gun elkaar wat.
  maandag 9 april 2012 @ 14:00:52 #210
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110093909
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 9 april 2012 @ 14:08:03 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110094152
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110094340
Invoegers zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het invoegen, desnoods moeten ze onder aan de oprit wachten tot er plek komt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110094899
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
  maandag 9 april 2012 @ 15:21:31 #214
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110096605
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110097421
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomen }:|
pi_110100098
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
pi_110100606
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110101434
Spookrijders.

Had hier vanochtend een tegenligger. Gelukkig reed iedereen rechts. :X
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 17:55:24 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110101966
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 9 april 2012 @ 19:16:19 #220
258802 Yreal
henk..!
pi_110104709
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Invoegen met 70 is makkelijker? :{ ben je zo'n huisvrouw die het eng vind om met 100 van baan te wisselen? Ga eens heel gouw je rijbewijs inleveren... :')
pi_110105665
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 19:45:06 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_110105815
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..

Ik heb wel last van mensen die per se pal voor je moeten gaan lopen. Dat je de bocht omgaat en dat mensen ineens extra snel/langzaam gaan lopen zodat je alsnog moet remmen om niet door ze heen te gaan.

En dan wil je eromheen en dan gaan ze weer voor je springen :') :|W
  maandag 9 april 2012 @ 20:36:06 #223
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110108265
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110112280
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Je sig past bij je:

communicatief 0,0
  maandag 9 april 2012 @ 21:50:39 #225
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_110112796
Mensen die geen voorrang nemen wanneer ze het wel hebben. Levert alleen maar twijfel en gevaarlijke situaties op.

Zo heb ik een vriend die auto's altijd voorrang geeft als we een zebrapad willen opsteken. Hij zwaait dan vriendelijk dat de auto door mag rijden. Maar ik loop gewoon door. Ik heb het al regelmatig gehad dat ik hierdoor bijna aangereden wordt. :(

Leuk als je vriendelijk voorrang wil geven. Maar damn wat kan het gevaarlijke onduidelijke situaties opleveren :r
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 23:49:35 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110119529
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..
Het is, zoals ik al zei, andersom. Er komt een groep mensen de trein uit, die lopen over een parkeerplaats, een haantje de voorste glipt de auto in en verwacht direct te kunnen wegrijden. Tja, of je wacht een halve minuut en iedereen is voorbij.
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Daarom... Mensen schrikken zich rot. Werkt ook bij een klap op de deur ofzo trouwens hoor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 9 april 2012 @ 23:59:25 #227
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_110119931
Ford Ka's.

Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_110120461
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.

Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.

De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
pi_110120778
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Bij zebrapaden loop ik gewoon door...
Heb wel eens(in Duitsland notabene) gehad dat iemand met slippende banden moest stoppen daardoor(en mij bijna ramde).. Jammer dan, maar je kon al zeker 100 meter terug zien dat wij bij het zebrapad stonden om over te steken(waren er net iets na de vorige auto...), blijf dan niet gewoon vol gas doorrijden.
Heb ik ook op de fiets(tenminste, op mijn oude fiets) en soms met de auto.. Als men zich achterlijk gedraagt, en net doet alsof hij/zij mij niet ziet terwijl ik voorrang heb, fiets ik gewoon door.. Met de auto alleen als de ander daardoor de voorkant zou rammen, zonder dat er iemand gewond door raakt....Voorkant zit namelijk vol met steenslag, en dan kan dat ook direct worden gerepareerd zonder dat het mij geld kost...

Laatst echter maar wel zelf vol in de ankers gegaan.. Vrouw hiel(met haar oud type Ka'tje) namelijk een paar jongedames op fietsen in in een onoverzichtelijke bocht, waarbij ik net van de andere kant aan kwam rijden.. Niet vol in de abs zou of betekenen dat de vrouw(met jong kind naast zich!) of met redelijke vaart tegen mij aan zou knallen of die fietsers omver zou rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110121110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:11 schreef dylanrr het volgende:
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.

Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.

De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
inderdaad ja, ook zo kansloos...
Zelf ook wel eens zulke taferelen meegemaakt..
Of van die mensen die het niet kunnen hebben dat je sneller bent op de snelweg, haal je ze in(rijden max 120, vaak minder) met 130 op de teller, nog geen 2 minuten later komen ze jou weer voorbij gescheurd, en gaan ze voor jou weer 100 rijden...
Of, dat je zo iemand inhaalt met de max snelheid die je taxibus halen kan(130, oude Transit...) en dat ze vervolgens precies naast je ook 130 gaan rijden, en dan wel op een dusdanige manier dat hun auto precies in mijn blinde hoek zit. Als je dan na een poosje weer naar rechts wil(want je ziet de auto niet, en hebt hem ook nog niet in je spiegels gespot) gaan ze opeens toeteren en reageren ze enorm boos...

Trouwens. Gister meegemaakt dat niet alleen Nederlanders vaak links rijden.. Op een 3-baans snelweg heb ik regelmatig rechts ingehaald, omdat links bezet was door snelverkeer, midden door iemand die 120 reed, en ik eraan kwam rijden met 140 op de cc, rechts, met minstens een km voor die auto die op de middenbaan rijd een vrachtwagen op rechts...
Ik weet dat het niet mag, maar op dat soort momenten ga ik (zeker als het druk is op de linkerbaan) echt niet in de remmen en voor die sukkel die het vertikt om naar rechts te gaan, maar ga ik hem gewoon zelf rechts voorbij.. In ik denk 10% van de gevallen snappen ze mijn hint en gaan ze als ik ze voorbij ben naar rechts... de overige 90% blijft stug in het midden rijden...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110124587
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Deed ik ook vaak. Hier vlakbij is zo'n rotonde waar mensen fietsers en voetgangers stelselmatig over het hoofd zien of expres negeren. Rustig blijven, voor laten gaan en dan een bonk op het dak. Zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt: schrikken ze dan krijg je zo'n hulpeloos "ja sorry"-gebaar, doen ze alsof ze het niet doorhebben dan zijn het gewoon van die honden die expres doordrukten :{w
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110129526
Mensen die de hele tijd op je bumper hangen terwijl je al iets harder dan de maximum toegestane snelheid rijd, en dan als er een bocht kom die je eenvoudig met de maximum toegestande snelheid kunt nemen opeens op de rem gaan (of gas loslaten) , om na de bocht weer zo snel mogelijk achterop je bumper te kunnen gaan hangen... :')
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 18:58:44 #233
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110146919
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110147237
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef huize het volgende:
Ford Ka's.

Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
ford ka's haten _O_ _O_ _O_
pi_110147257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:09:06 #236
252108 Len93
That's what she said.
pi_110147568
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:11:21 #237
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_110147699
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:20:05 #238
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110148192
Drukke stad waarbij meerdere kruispunten die kort op elkaar liggen vast lopen. En toch mensen die alleen op de wereld zijn, aids in hun ogen hebben en die doodleuk de complete kruising gaan blokkeren.
En jij die wel wacht voor de stopstreep (groen licht) word er natuurlijk niet tussen gelaten. Gauw gaatjes dicht rijden.. Stel je voor dat er iemand voor je komt.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:22:51 #239
11102 knep
Mountainfreak
pi_110164351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie :').
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:23:43 #240
11102 knep
Mountainfreak
pi_110164390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:46:56 #241
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110165505
quote:
8s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:23 schreef knep het volgende:

[..]

Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.

Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110167005
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend :D

Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort :') . Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE :( , iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!

Anyhow, andere ergernissen zijn bumper klevende lui als je zelf niet harder kan (voorligger of maximaal toegestande snelheid), mensen die teveel achter het stuur doen behalve auto rijden, knipperlichten niet gebruiken bij rotondes (ARRGGHH! :|W ), links blijven rijden op snelwegen of niet kunnen anticiperen. Zo, dat lucht op :P
pi_110167701
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:22 schreef knep het volgende:

[..]

Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie :').
Yep, met pasen was dit duidelijk. Rechts: daar rijden de vrachtwagens en langzame auto's. Midden: Daar rijdt bijna iedereen, ongeveer vmax -10. Links: Daar rijden mensen die wel willen doorrijden, of mensen die inhalen met 2 km/h verschil. :{
  woensdag 11 april 2012 @ 01:16:08 #244
252108 Len93
That's what she said.
pi_110167736
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  woensdag 11 april 2012 @ 09:05:21 #245
85962 ioko
I Appear Missing
pi_110170247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Owja, heel irritant. Ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik ga naar rechts als het kan en rijd daar de maximum snelheid. Als ik daarbij rechts inhaal, so be it.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_110171445
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:36 schreef tsjeck het volgende:
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend :D

Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort :') . Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE :( , iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...
  woensdag 11 april 2012 @ 09:57:32 #247
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110171466
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:

[..]

Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110171945
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef MrKikker het volgende:

[..]

Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110172629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.

Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Ik moet voor mijn woonwerkverkeer binnen 6km 5 keer in- en uitvoegen (waarvan 1 keer tussen twee snelwegen in) en ik zit dus vaak achter deze figuren. En word dus gedwongen om op een levensgevaarlijke manier in te voegen.. Als ik de kans krijg probeer ik er langs te komen of ga ik zitten bidden dat het stoplicht voor de invoegstrook net voor mij op rood gaat zodat ik normaal snelheid kan maken. Ik heb nu een paar keer gehad dat het me lukte op een veilige manier in te halen (zijn gelukkig wel een paar mogelijkheden voor, maar werkt alleen als er niet iemand op de linkerbaan zit die in hetzelfde tempo rijdt 8)7 ). In de gevallen dat dat lukte zie ik ze vaak in mijn spiegel binnen de kortste keren aan de horizon verdwijnen als ik gewoon 100 rijdt. :|W
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 11 april 2012 @ 10:41:10 #250
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110172695
Wat ook fijn is is als je -na een hele trein vrachtwagens ingehaald te hebben- even naar rechts gaat om ruimte te maken voor iemand die achter je rijdt. Dan zit je rechts, geeft diegene gas bij tot hij naast je rijdt en blijft daar rijden 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')