Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.quote:
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..quote:Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles..
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)quote:Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.
En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen.
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.quote:Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaanquote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.
In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.quote:Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen.
Wát een bullshit zegquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hrquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.quote:Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wát een bullshit zeg![]()
Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.
Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomenquote:Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.quote:Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.quote:Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.
Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wilquote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Invoegen met 70 is makkelijker?quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..quote:Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.quote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Je sig past bij je:quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
Het is, zoals ik al zei, andersom. Er komt een groep mensen de trein uit, die lopen over een parkeerplaats, een haantje de voorste glipt de auto in en verwacht direct te kunnen wegrijden. Tja, of je wacht een halve minuut en iedereen is voorbij.quote:Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..
Daarom... Mensen schrikken zich rot. Werkt ook bij een klap op de deur ofzo trouwens hoor.quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
Bij zebrapaden loop ik gewoon door...quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
inderdaad ja, ook zo kansloos...quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:11 schreef dylanrr het volgende:
Had er een paar dagen terug ook één.
Ik reed op de A59, vanaf Maaspoort naar Kruiskamp, voor mij reed een Opel Corsa. Hij zette zijn alarmlichten, maar blijf een constante snelheid rijden, na een tijdje ging ik er dus voorbij. Vervolgens zette hij z'n grootlicht aan. Ik reageerde er niet op, toen begon hij als een dolle te knipperen met z'n grootlicht en ging hij bumperkleven. Toen haalde hij me in en ging met z'n mistlicht lopen kloten.
Ik zag de kerel achterin zich helemaal stuk lachen.
Hij nam dezelfde afslag als ik en er staan daar stoplichten op het eind. Hij ging rechts en ik links. De stoplichten stonden op rood, dus ik stapte uit en liep naar z'n auto. Opeens zag ik hem opeens panisch op het knopje om de deuren op slot te doen rammen. Ik keek door het raam en zag hem strak voor zich uit staren alsof er niks was. Toen heb ik even flink gelachen en ben ik terug gegaan naar m'n auto.
De reden dat hij zo deed zal waarschijnlijk stoerdoenerij zijn voor z'n vrienden, met mijn lampen is namelijk niks mis. (Ik dacht aanvankelijk dat hij dat deed, omdat m'n lampen niet goed afgesteld waren, maar daar is gelukkig niks mis mee.)
Deed ik ook vaak. Hier vlakbij is zo'n rotonde waar mensen fietsers en voetgangers stelselmatig over het hoofd zien of expres negeren. Rustig blijven, voor laten gaan en dan een bonk op het dak. Zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt: schrikken ze dan krijg je zo'n hulpeloos "ja sorry"-gebaar, doen ze alsof ze het niet doorhebben dan zijn het gewoon van die honden die expres doordruktenquote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
ford ka's hatenquote:Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef huize het volgende:
Ford Ka's.
Nummer 1 in mn lijst ven ergernissen.
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
In het algemeen: mensen die niet begrijpen dat de tweede rijstrook van links niet altijd de meest rechter rijstrook is.
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
Met stip op 1: Mensen die extreem langzaam invoegen. Waarom voeg je in met 60? Zeker irritant als je vervolgens twee rijbanen moet kruizen om bij de goede weg te komen. En ik zie het zo ontzettend veel, gebeurd vaker wel dan niet.
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:23 schreef knep het volgende:
[..]
Verschrikkelijk idd, mensen die het gaspedaal niet weten te vinden en dan bij het invoegen een hele verzameling blik wegdrukken.
Yep, met pasen was dit duidelijk. Rechts: daar rijden de vrachtwagens en langzame auto's. Midden: Daar rijdt bijna iedereen, ongeveer vmax -10. Links: Daar rijden mensen die wel willen doorrijden, of mensen die inhalen met 2 km/h verschil.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:22 schreef knep het volgende:
[..]
Helaas is dit nog erger, ik ken veel ouwe sokken die roepen altijd op de middelste baan te rijden.
Een verklaring kunnen ze niet geven. Een soort principe kwestie.
Owja, heel irritant. Ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik ga naar rechts als het kan en rijd daar de maximum snelheid. Als ik daarbij rechts inhaal, so be it.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die het principe van de spitsstrook niet begrijpen... Zelfs niet nadat je ze rechts voorbij gegaan bent, nadat je al een minuut ofzo achter ze hangt.
Dan vergeet je nog het belangrijkste: 60 rijden waar je 80 mag en dan 70 rijden waar je 50 mag... Ja, ik heb ze regelmatig voor me... Ikke niet snappen... De hele weg is 80 (m.u.v. een stukje waar je 60 mag, maar met flitspaal dus ga je daar 30 rijden). En aan het eind is een rotonde waarna je een 50km zone in gaat. En daar rijden ze dan ineens hard van je vandaan...quote:Op woensdag 11 april 2012 00:36 schreef tsjeck het volgende:
Oh leuk, ik zie nu pas dat hiervoor een topic is geopend![]()
Waarschijnlijk al vaak genoemd, maar mijn ergernissen zijn toch wel: mensen die op wegen waar je 100 mag 80 gaan rijden..op wegen waar je 80 mag 60 of 70 gaan rijden enzovoort. Dit zijn gewoon super egoisten die de weg alleen maar onveilig maken.
Laatst nog meegemaakt, echt UNBELIEVABLE, iemand rijdt 60 waar je 80 mag. Ik had nog wel het geduld om op dat moment niet in te halen. Ik zag in de spiegel dat iemand wel die poging deed. Op het moment dat de inhalende auto naast de auto voor mij (die 60 op de teller had staan) reed gaf meneer treuzel ineens gas! De inhalende auto kon daardoor enige tijd niet naar rechts. Van de zotte! Dus beide auto's verdwenen uit mijn zicht, terwijl in de verte tegenliggend verkeer te zien was. Gelukkig liep dit nog goed af, maar op dat moment wordt je echt kwaad!
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Len93 het volgende:
[..]
Beste voorbeeld blijft de A2 tussen Maarssen en Amsterdam.
Die snelheid is natuurlijk niet zo heel vreemd, aangezien dat de debiele snelheidslimiet is die daar geldt. Links rijden terwijl er geen reden is om de meest rechtse rijstrook beschikbaar niet te volgen is weer een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Amen. de hoeveelheid mensen die vol links blijven rijden met 100km/h...
Ik moet voor mijn woonwerkverkeer binnen 6km 5 keer in- en uitvoegen (waarvan 1 keer tussen twee snelwegen in) en ik zit dus vaak achter deze figuren. En word dus gedwongen om op een levensgevaarlijke manier in te voegen.. Als ik de kans krijg probeer ik er langs te komen of ga ik zitten bidden dat het stoplicht voor de invoegstrook net voor mij op rood gaat zodat ik normaal snelheid kan maken. Ik heb nu een paar keer gehad dat het me lukte op een veilige manier in te halen (zijn gelukkig wel een paar mogelijkheden voor, maar werkt alleen als er niet iemand op de linkerbaan zit die in hetzelfde tempo rijdtquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ben, redelijk netjes rond de 120, over de snelweg aan het cruisen, een invoegstrook komt erbij, en een auto komt met 60, 70 over die invoegstrook aangekwakkeld. Ik word op dat moment ingehaald door een andere auto, dus kan niet naar links ruimte maken.
Maar die invoeger zwaait doodleuk zonder opletten de rechterbaan op. Op dat moment heb ik nog 50 meter ruimte. Ik heb op dat moment dus 2 opties. Of echt keihard in de ankers hangen, of uitwijken naar rechts.
Ben naar rechts gedoken, en ben over die invoegstrook (die nog honderden meters verder ging), zonder gas te minderen de invoeger voorbij gezwenkt.
In de achteruitkijk spiegel zie ik het appelige nietszeggende gezicht van de persoon in kwestie die vrolijk met minimumvaart door bleef rijden.
Als ik een agent was had die zonder discussie een artikel 5 gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |