abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110092122
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef D0808 het volgende:

[..]

Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110092288
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..

Heb zelfs wel eens 5 minuten bij een kruispunt staan wachten tot ik over kon steken, maar zeker 3/4 van het verkeer wat ik anders voorrang had moeten geven sloeg af in de richting waar ik uit kwam.. Had dus al heel vaak over kunnen steken, als die anderen hun knipperlichten maar gebruikten(slechts 1 of 2 hadden hun knipperlichten netjes aan....
Na die 5 minuten heb ik de auto er maar gewoon voor gegooid, blijkbaar precies voor iemand die wel rechtdoor wou, want hij reageerde erg boos.

Ik zet zelfs eigenlijk altijd netjes mijn knipperlichten op tijd aan.

Ik vermoed echter dat ik het geluk heb gehad een occasion te kopen waarvan de 1e eigenaar de optie knipperlichten op de bestellijst had aangekruist...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_110092463
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.

En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen. :')
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 9 april 2012 @ 13:20:29 #204
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110092584
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110092694
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.

Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaan O-)
pi_110093112
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?

Kom er maar in Jacobus Spee!
  maandag 9 april 2012 @ 13:37:41 #207
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093164
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  maandag 9 april 2012 @ 13:41:03 #208
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110093259
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.

In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110093379
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!

Verder mogen ze van mij wel wat doen aan het ikke eerst gedrag inderdaad. Geef elkaar wat de ruimte en gun elkaar wat.
  maandag 9 april 2012 @ 14:00:52 #210
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110093909
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen. o|O
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 9 april 2012 @ 14:08:03 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110094152
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110094340
Invoegers zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het invoegen, desnoods moeten ze onder aan de oprit wachten tot er plek komt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110094899
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
  maandag 9 april 2012 @ 15:21:31 #214
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110096605
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wát een bullshit zeg :')

Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto :')
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.

Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden :r
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110097421
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomen }:|
pi_110100098
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr :')
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken :')
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
pi_110100606
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.

Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110101434
Spookrijders.

Had hier vanochtend een tegenligger. Gelukkig reed iedereen rechts. :X
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 17:55:24 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110101966
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.

Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt. :r Heb je bijna een auto over je poten. :r
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 9 april 2012 @ 19:16:19 #220
258802 Yreal
henk..!
pi_110104709
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.

Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Invoegen met 70 is makkelijker? :{ ben je zo'n huisvrouw die het eng vind om met 100 van baan te wisselen? Ga eens heel gouw je rijbewijs inleveren... :')
pi_110105665
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil :r
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 19:45:06 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_110105815
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..

Ik heb wel last van mensen die per se pal voor je moeten gaan lopen. Dat je de bocht omgaat en dat mensen ineens extra snel/langzaam gaan lopen zodat je alsnog moet remmen om niet door ze heen te gaan.

En dan wil je eromheen en dan gaan ze weer voor je springen :') :|W
  maandag 9 april 2012 @ 20:36:06 #223
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110108265
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110112280
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng. :7
Je sig past bij je:

communicatief 0,0
  maandag 9 april 2012 @ 21:50:39 #225
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_110112796
Mensen die geen voorrang nemen wanneer ze het wel hebben. Levert alleen maar twijfel en gevaarlijke situaties op.

Zo heb ik een vriend die auto's altijd voorrang geeft als we een zebrapad willen opsteken. Hij zwaait dan vriendelijk dat de auto door mag rijden. Maar ik loop gewoon door. Ik heb het al regelmatig gehad dat ik hierdoor bijna aangereden wordt. :(

Leuk als je vriendelijk voorrang wil geven. Maar damn wat kan het gevaarlijke onduidelijke situaties opleveren :r
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')