Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.quote:
Heb ook rijles gehad in 2008, maar behalve dat het wel eens ter sprake is gekomen, omdat de auto voor mij dat wel deed, hebben we het er zelfs nooit over gehad.. alleen knipperlichten aan als je de rotonde afwil..quote:Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles..
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)quote:Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Blokmarkering over, auto rechts passeren en daarna weer de blokmarkering over...Dan zak je vast wel.
En ik geef ook richting naar links aan als ik een rotonde driekwart neem. Alleen in België en Duitsland zou ik het laten. Daar kun je er een boete voor krijgen.
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.quote:Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Volgens mij kan je voor dat eerste zelfs een bekeuring krijgen! (tenminste, als de bepijling op de weg aangeeft dat je de afrit moet blijven volgen, maar je dat niet doet)
Is dat niet zo dan? Ik begin altijd spontaan kruisjes te slaanquote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Balsam het volgende:
van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Waar ik me ook altijd aan stoor zijn van die provinciale 2 baans wegen waarbij er sprake is van nette invoegstroken etc. Vaak kom ik tegen dat er op deze wegen, na een driesprong / kruising, een bord staat van 70 km (i.p.v. 100). Dit heb ik nog nooit begrepen.
In mijn optiek moet je, wanneer iemand invoegt en niet snel genoeg is (een vrachtwagen bijvoorbeeld), hiervoor enigszins afremmen en rijdt er niks dan kun je gewoon doorrijden. Volgens mij kan dit gewoon zien worden als nutteloze over regulatie, of zie ik dat verkeerd. Verder vraag ik me ook wel eens af hoe jullie hier mee omgaan?
Bij drukke wegen kan ik me dit ook goed voorstellen, maar op rustige wegen zie ik dit ook vrij vaak. Steeds afremmen en weer optrekken dat vind in niet echt rustig/een rustig verkeerbeeld. Als er niks is rem ik dan ook niet!quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Bij deze lichten is duidelijk te zijn dat er mensen staan te wachten.quote:Op maandag 9 april 2012 13:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maarja, je wilt niet voor jan snot staan wachten, zoals hier vaak gebeurt.
Een voetganger drukt op de oversteken knop, maar loopt vervolgens wel direct door. De stoplichten springen netjes op rood en voor de voetgangers op groen, maar de betreffende knopdrukker is allang aan de overkant en uit het zicht verdwenen.
Wát een bullshit zegquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hrquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.quote:Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wát een bullshit zeg![]()
Degene die invoegt dient zijn snelheid aan te passen aan het overige verkeer en zich te vergewissen van het feit dat er ergens een plek is waar hij tussen het overige verkeer kan invoegen. In de regel is er geen hond die 70 rijdt op de rechterbaan van de snelweg, dus een startsnelheid van 85 (vrachtwagens) ergens aan het eind van het puntstuk lijkt me toch wel minimaal, dan heb je nog minimaal 300 meter om jezelf ergens op die plek te maneuvreren waar je de ruimte hebt om hem ertussen te prikken.
Als ik in een vrachtwagen rijd, heb ik allaaaang gezien of er invoegers zijn, en de tussenruimte van 30 - 40 meter die ik pleeg te houden is ruim en voldoende om er minstens 2 luxewagens tussen te frotten, zélfs voor een halfblinde ouwe lul met grootheidswaanzin in zijn Daihatsjie of een huisvrouw met snelwegvrees die 2 keer per maand op de snelweg komt.
Remmen omdat er iemand moet invoegen zou nooit nodig moeten zijn, en een baantje naar links opschuiven is meestal een overtreding van het inhaalverbod, en indien er daardoor iemand moet remmen, verkeershinder veroorzaken en dus strafbaar, want het mág eigenlijk helemaal niet, óók niet in een personenauto
Tevens is er in .nl zo goed als áltijd nog vluchtstrook na de invoegstrook, dus als het écht niet gaat lukken kun je gewoon doorrijden.
Mensen die met 70 invoegen moeten ze een dikke vette prent geven, en het liefst nog op herhalingscursus sturen, want die kunnen gewoon niet rijden
Jawel, de berm! Prima te doen.. alleen die klotebomenquote:Op maandag 9 april 2012 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het ging hier niet over de snelweg maar over de provinciale 2-baans weg. En daar is doorgaans geen vluchtstrook.
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.quote:Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Je bent als invoeger gewoon zelf verantwoordelijk voor je snelheid en moment van invoegen hr
Het is echt niet zo dat het overige verkeer maar snelheid moet aanpassen en/of aan de kant moet zodat je fatsoenlijk kan invoegen. Over ikke eerst gesproken
Het schijnt bij het rijexamen ook een pluspunt te zijn om zo te handelen. Het lijkt me ook niet zo bevorderlijk voor de doorstroming als je dat niet doet en wel de gelegenheid hebt.quote:Op maandag 9 april 2012 17:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij een tweebaansweg vind ik het niet meer dan logisch dat je iemand er gewoon tussen laat als die niet in staat is om voldoende vaart te maken (een beladen vrachtwagen bijvoorbeeld.) Het hoeft misschien niet, maar ik vind het netjes.
Op een snelweg ga ik ook altijd (mits er niks snellers achter me aan komt) naar de linkerbaan als iemand in wil voegen, ik geef diegene de ruimte. Wettelijk gezien hoef je dit niet te doen, maar zo erg is het niet om een beetje rekening met mensen te houden.
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Klopt, dat is een tijdje terug ingevoerd.
Mijn irritatie is de volgende: hier in het dorp staan een paar oversteeklichten. Het gebeurt echt standaard dat men bij oranje/geel nog even gas geeft of nog even door het rode licht heen knalt.Heb je bijna een auto over je poten.
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wilquote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Langzaam oversteken en vervolgens een klap tegen de auto geven. Hij gaat door rood en als automobilist trekt hij toch aan het korste eind. Net als mensen op een parkeerplaats bij een station die achteruit willen terwijl er een halve trein aan mensen langsloopt en ook doordrukken. Ik loop rustig door, rijd maar tegen me op. Blijf ik hangen aan een ruitenwisser ofzo en kan de politie komen (bel ik sowieso, achteruit rijden terwijl er een groep mensen langsloopt wil ik wel aangifte voor doen). Lijkt me een mooie, opzettelijk op iemand in rijden, zij het achteruit. Ik ben in dat soort gevallen misschien een hond, maar ik wil best mensen ruimte geven. Echter, ga je gewoon doordrukken met je auto onder het mom van ik ben toch sterker dan wil ik dat gevecht wel met je aangaan. Je kan ook een halve minuut wachten, dan is iedereen voorbij.
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Invoegen met 70 is makkelijker?quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Om het verkeersbeeld wat overzichtelijker en rustiger te maken. Invoegen met 70 is wat makkelijker dan je tussen 100rijders invoegen. Vaak is de invoegstrook ook niet zo lang en gaat over in de berm+vangrail, dus moet je je er wel tussen persen.
Want de gemiddelde automobilist denkt alleen maar aan zichzelf en niet aan anderen. Iemand ruimte geven? Hoe komt u erbij? Ikke eerst ja!
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.quote:Op maandag 9 april 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon even niet expres achter iemand lopen als je ziet dat hij achteruit wil
True, true. Dat vergeet ik altijd omdat ik natuurlijk nooit achteruit rij. Blijft bij dat je ook gewoon niet achter die auto kunt gaan lopen..quote:Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat achteruit rijdend verkeer voorrang moet verlenen aan al het overige verkeer? Ook als ze dat volgens jou expres doen.
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.quote:Op maandag 9 april 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb het trouwens vaker gezien hoor, dat iemand gewoon een doffe klap op de auto geeft die achteruit omdat ie zowat voor zijn/haar sokken gereden wordt.
Je sig past bij je:quote:Op maandag 9 april 2012 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het mooie is dat een klap op bijvoorbeeld het dak normaliter geen schade geeft (als je niet keihard slaat), maar binnenin wel heel hard klinkt. De bestuurder (m/v) schrikt zich werkelijk het apezuur, en komt vervolgens verbolgen de auto uit. Of niet, want dan moet ie zijn veilige kooi verlaten en dat is eng.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |