abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109974788
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
pi_109974812
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
pi_109974857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:06 schreef Accordtje het volgende:
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
Dat is irritant want:
a] de meeste in zo'n achterlijk 14%-bijtellinghok rijden
b] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat het toch niet hun eigen auto is
c] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat ze niet zelf voor benzine hoeven te betalen en denken door te moeten trappen om nog een beetje gang in hun 14% bijtellinghok te krijgen
d] bis.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109974877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.

Ja precies. Zo denk ik er dus ook over, echter ook bij mij werkt de werkgever daar niet aan mee. En dat zal bij heel veel bedrijven zo zijn, want we staan allemaal 's ochtends in de file omdat de baas wil dat we om 9.00 uur op kantoor zijn.

Dat de overheid zich vervolgens richt op de automobilist vind ik echt bloed irritant. Die doen net of iedereen voor de lol in de file staat. Ze moeten nou eindelijk maar eens het bedrijfsleven gaan verplichten om thuiswerken toe te staan (uitzonderingen daargelaten).
pi_109974883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
pi_109974988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
Ach, al doe je je knipperlicht 3 kwart aan, rijden mensen er nog steeds op... Heb ik zeer regelmatig. En dan niet, net zoals ik vanmorgen, per ongeluk, maar dan kijken ze je aan zo van: heb je wat?
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:33:00 #107
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109975632
Vanochtend op het punt waar A28 en A27 samenkomen. Invoeggedeelte zal een kilometer zijn, waarbij het 'voegen' in de eerste 300 meter plaatsvindt. Auto met aanhanger rijdt op de meest rechter baan, voor een vrachtwagen en is op 200 meter van het einde van het invoeggedeelte.

Dan bedenkt mevrouw zich dat ze op de verkeerde baan zit en dat ze met circa 75 kilometer per uur (vrachtwagen moest al afremmen voor haar) even een aantal banen gaat oversteken op een punt waar niemand dat meer verwacht. Ik had gelukkig op tijd gezien wat er gebeurde en ben rechts gaan rijden, waardoor ik de vrachtwagen kon volgen die haar met gemak inhaalde.

Resultaat: een aantal bijna ongelukken op beide rijbanen doordat iemand met geen ervaring met een aanhanger de ochtendspits induikt. Ik was blij dat er weinig verkeer was op de weg vanmorgen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109975683
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
pi_109975934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Wellicht de TomTom die begint te piepen dat je net te hard rijdt?
Zijn dezelfde mensen die bij 3 rijbanen op de middelste gaan rijden omdat in hun TomTom daar het pijltje staat.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109976098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Ik vind de trein echt afgrijselijk :{ helft v/d tijd is er iets mis op een traject, het is altijd irritant druk in de trein en hij brengt mij heel vaak niet precies waar ik zijn moet. Dus moet je weer verder reizen vanaf het station. Aansluitingen halen.

Dan dus 1000x liever de auto. En ja als het voor m'n werk is zit ik altijd alleen in de auto. Lekker relax ook wel.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:00:45 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109976667
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109976798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Want het knopje is stuk of...? :?
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:06:12 #113
258802 Yreal
henk..!
pi_109976906
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') 14.gif
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:58 #114
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109977007
Ik erger me altijd aan mensen die de invoegstrook niet gebruiken en hun auto meteen aan het begin met 60 km/h voor een vrachtwagen gooien. Heb al een paar keer gezien dat een vrachtwagen hem als een gek naar de linkerbaan moest gooien vanwege zo'n dwaas. Je zult daar maar net rijden.

Ook irritant: mensen die ergens de weg niet weten en met 20 km/h bij elke zijstraat remmen omdat ze dáár misschien rechts moeten, en dan half aarzelend hun knipperlicht alvast uitzetten, en dan toch maar niet, en dan met 20 km/h naar de volgende zijstraat doorrijden.
Zet hem dan gewoon even stil langs de kant van de weg en pak je 100.000 stratengids erbij als je geen navigatie hebt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:24:58 #115
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109977475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:04 schreef H-D het volgende:

[..]

Want het knopje is stuk of...? :?
Luiheid he? Is de oorzaak van veel problemen op de weg.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109977553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') [ afbeelding ]
Had tijdje geleden ook iemand die bij elk zijstraat/bocht/stoplicht(met groen dan) ging remmen/vertragen om overzicht te krijgen ofzo :{

En het was in de stad dus dan ging ze van 40/45 naar 20/25 oid.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:33:03 #117
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109977743
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
pi_109977869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Dat ook idd. Sommige mensen durven bijna niks te doen als er egens zich in de weide omgeving nog een ander voertuig bevindt
pi_109998802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Of andersom, dat mensen zich in hun voertuig de rotonde op storten, dan in hun drie bijna uit de bocht zeilen, ineens heel hard bijremmen, terugschakelen naar twee, daardoor de fietser op de rotonde bij het uitvoegen niet zien, weer in de ankers moeten dan wel gierend optrekken om die fietser maar vooral geen voorrang te gunnen...

Was vanmiddag weer feest op de A50 trouwens. Allemaal mensen met sleurhutten, hun halve inboedel op het dak en vooral veel Duitsers in die Ferien. Elke keer als ik netjes naar rechts ging werd ik vervolgens klemgereden omdat niemand je dan weer naar links laat gaan. Zat ik dus weer met 80 km achter een vrachtwagen te kijken hoe zo'n hele kermis met wapperende lakens langs de ramen voorbij kwam kachelen. Je bent eigenlijk gewoon dom als je je netjes gedraagt op die weg 8)7

Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach... ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110004102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
En hoe:
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:45:58 #121
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110004786
Ik zat een keer op een hele stille dag achter een vent die echt een kilometer voor hij een vrachtwagen of zo zag, naar de linker baan opschoof. Zag je zo'n vrachtwagen nét aan de horizon verschijnen, ging die vent al naar links.

Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn.

Het record traag inhalen staat op 9 minuten. Een klein wagentje schoot nét voor mij de linker baan op om de vrachtwagen in te halen die voor hem reed (ook zoiets: als je gaat inhalen en er rijdt één auto links, die ook nog eens veel harder gaat dan jij, laat die dan effe voor).
Negen minuten later was hij er dan toch eindelijk langs. Ik denk dat ze nog geen halve kilometer verschil in snelheid hadden.
Ik reed toen achter iemand aan, we waren met een paar auto's gegaan, de anderen zaten al lang en breed aan de koffie toen ik eindelijk eens aan kwam. :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:41:49 #122
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110007809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Als je na drie kansen nog steeds niet opgereden bent wil ik nog weleens m'n toeter gebruiken. Ik vind het gewoon ergerlijk hoe traag sommige mensen zijn in het verkeer en hoe slecht ze vooruit kijken. Dat zie je op rotondes dan ook heel erg. In principe kun je op de rotonde zelf ook al zien of er fietsers aankomen die je dan moet voorlaten, daarvoor hoef je niet bij het verlaten van de rotonde nog eens te remmen om dan pas om je heen te kijken of er iets aankomt. Dat had je al veel eerder kunnen doen en dan had je dus ook niet hoeven af te remmen }:| .
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

En hoe:
Let er wel even op dat die chauffeur pas begint met remmen nadat 'ie de eerste auto geraakt heeft. In een normale situatie is dat dus echt niet het geval.

Ik snap überhaupt die angst voor vrachtwagens niet. Als ik op een file af rijd ga ik echt niet speciaal links rijden omdat er toevallig een vrachtwagen achter me zit. Een vrachtwagen kan prima remmen. En als ik in m'n spiegel zie dat iemand niet remt en me gaat aanrijden dan duik ik snel even naar rechts de vluchtstrook op.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 01:51:13 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:45 schreef Gwywen het volgende:
Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn
Vandaag ook gehad. Breed transport voor me, heel treintje achter 1 figuur dat er niet voorbij durft, terwijl deze brede convoi op de vluchtstrook reed. En oja, vervolgens bij het stoplicht na de snelweg tussen voorste voertuig en vrachtwagen gaan staan. Ben er maar achter gebleven, moest er daar ook af.
Verder was het stervensdruk en leek het erop dat de helft wat net NH wegennet een ongeluk heeft gekend vandaag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:07:48 #124
252108 Len93
That's what she said.
pi_110012938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Bij mijn auto gaat de cruise-control d'raf wanneer:

- Je de rem intikt
- Het schuifje van 'On' naar 'Off' gaat.
- Als de ABS ingrijpt.

Veelal gebruik ik de eerste optie, daarbij moet ik wel zeggen dat de redenen waarom ik m'n auto van de cruise-control haal een langzamere voorligger is of dat de snelheidslimiet omlaag gaat.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 02:08:59 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012969
Koppeling niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:09:39 #126
252108 Len93
That's what she said.
pi_110012995
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 02:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Koppeling niet?
Selespeed automaat.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_110014983
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
pi_110015183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
pi_110015494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Ik ga wel vaak meteen door naar links als er veel verkeer rechts is en er nog veel mensen moeten invoegen, maar niet in één streep. Gewoon voor het invoegen al kijken wat er op de linkerstrook aankomt, op de rechterstrook aangekomen nog een keer kijken en dan meteen door. Het alternatief is anders vaak invoegen, in de ankers voor degene voor je die voor jou wil invoegen met 20km snelheidsverschil, hopen dat degene achter jou oplet of erger nog, degene die achter jou met dezelfde snelheid wil invoegen goed oplet en doorheeft dat ik op het ho-ijzer intrap en niet na het invoegen op mij klapt, en dan wachten tot de mensen die wel meteen doorvliegen naar links mij ertussen laten. Dan beter vooruit kijken denk ik. Lukt het niet, soit, blijf ik rechts.

Wat ook helpt is dat ik nooit haast heb. Voorheen met het OV of met carpoolen deed ik 1,5 uur tot bijna 2 over Zwolle-Apeldoorn, nu iets van 45 minuten van deur tot deur. Boeien als het 50 min wordt :)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 7 april 2012 @ 09:50:03 #130
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110015566
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:02 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:17:26 #131
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110015918
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.

Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt :')

Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen :')

Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4 8)7 moeten gaan gooien o|O
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan. -O-
pi_110016012
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:17 schreef TR08 het volgende:
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.

Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt :')

Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen :')

Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4 8)7 moeten gaan gooien o|O
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan. -O-
ik rij ook veel op cruisecontrol. idd irritant maar het is een gevolg van je cruisecontrol natuurlijk. hak maar een adaptieve cruisecontrol ;(
pi_110016193
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
pi_110016288
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:

Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:44:29 #135
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110016404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.

Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doen :') En ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
pi_110016856
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.

Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doen :') En ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
Dat is wel een punt inderdaad. Maar dan wel zolang de auto achter je niet veel harder gaat dan jij en eerder is opgeschoven. Anders had je gewoon moeten wachten.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:09:46 #137
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110016971
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
pi_110016975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:10:32 #139
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110016994
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:38 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_110017002
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef TR08 het volgende:
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
Nee dan niet inderdaad.
pi_110017014
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:14:55 #142
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110017091
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.

Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doen :') En ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
Nou als ik op de linkerbaan aan kom waaien en bij zoeen invoegplek zeilen een stel met 80 zo naar de linkerbaan en ik moet echt in de ankers, krijgen ze van mij het volle licht te zien, en de claxon. Wegens gevaarzetting. En meestal verwachten ze geen reprimande, je ziet ze verschrikt kijken.

Ook leuk is de mensen die op het laatste moment van helemaal links de afslag nemen. Niet omdat ze te laat zagen dat ze er hier af moesten, nee, gewoon, ze hebben haast, rijden hard, en dan halen ze nog even 6 auto's in om dan hup vlak voor de voorste langs, de afrit op te vliegen. En daar moeten ze keihard remmen vanwege de haakse bocht. Zo zinloos.
pi_110017120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:11 schreef H-D het volgende:

[..]

ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
pi_110017486
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Jij weet wat je doet maar dat vrouwtje niet.
Die kijkt naar links en ze verwacht geen rare stresskip die haar rechts voorbij gaat voor een rotonde.
Als je daar al zo'n stress hebt dan zul je dat overal in het verkeer wel hebben en in de volksmond noemen we dat boomklevertjes.
pi_110017778
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.

Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:10:08 #146
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_110018449
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:

Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach... ^O^
Hey; ho; let's go! :Y)

Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.

Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:11:40 #147
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_110018488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.

Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m. :)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_110018724
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Descendent het volgende:

[..]

Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m. :)
Inderdaad. Snap het probleem ook niet zo :P
Maar sommige mensen vinden je meteen een malloot als je een beetje doorrijdt.
pi_110023775
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Descendent het volgende:

[..]

Hey; ho; let's go! :Y)

Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.

Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen. :{
Kan je ongeveer nagaan hoe lastig het is met de vrachtwagen.
Uit laten rollen richting rotonde, kijken en anticiperen. rotonde oprijden om vervolgens door je dode hoek niet meer kunnen zien waar de volgende lading fietsers vandaan komen.
En als je er 1 niet gezien hebt krijg je opeens hele boze blikken en doodsverwensingen naar je kop geslingerd. En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..

Rotondes zijn gewoon kut en niet gemaakt voor vrachtwaggels, punt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:34:14 #150
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110026848
Nounou. Dit was een rotonde met 1 baan zonder fietsers, en ik ging gewoon links ruim om de dame heen, heel voorzichtig. Als ze toch was opgereden had ze me niet geraakt.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:48 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110030054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..
Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110031162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
pi_110032378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
Hangt weer van je instelling af denk ik. Als je een haast-haast-plankgas-instelling hebt, dan is een vrachtwagen een flinke verstoring van je tempo. Voor mensen die zich kunnen inleven in anderen en de weg niet zien als hun territorium valt het wel mee. Ik vind in ieder geval een opgefokte bumperlikker irritanter en gevaarlijker dan een vrachtwaggel*

*Uitzonderingen zoals truckers die onderweg internetten, bellen, van rijstrook verwisselen terwijl je ernaast zit of zwalkend over alle lijntjes Oosteuropees zitten te wezen daargelaten
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:52:59 #154
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_110033274
Dat vrachtwagens irritant kunnen zijn is vaak niet eens de schuld van de vrachtwagen zelf. Bijvoorbeeld op de snelweg:
- Ja, inhalende vrachtwagens zijn irritant
- Maar de grootste irritatie wordt vaak veroorzaakt door mensen die zich (na al dan niet rechts de rij op de linkerbaan die de vrachtwagen wil inhalen ingehaald te hebben) als een malloot in de rij drukken waardoor de hele handel weer op de rem gaat -want veel mensen houden dan -juist dóór dit soort imbecielen- weinig afstand in de rij die de vrachtwaggel voorbij wil..... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:09:51 #155
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110033884
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
• Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
pi_110033962
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:09 schreef TR08 het volgende:
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:15:25 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110034094
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:30:23 #158
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110034708
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:35:24 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110034924
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.
Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring, ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
pi_110035141
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
Hij zegt specifiek auto's bij dat punt, dus ik ging uit van auto's, niet van vrachtwagens :+

quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid. Als al die auto's 100 rijden dan lijkt me toch wel dat er echt meer lawaai is dan wanneer ze allemaal 80 rijden.

In ongeveer zes jaar tijd (sinds ik er op let) heb ik nog maar één keer bij iemand in de auto gezeten die consequent 80 in de 4 reed. Nu zijn er vast nog wel meer mensen zijn die het doen, maar veel zijn het (volgens mij) echt niet meer. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:44:28 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110035319
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid.
Inderdaad.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:10:01 #162
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110036547
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring,
Dat wist ik niet maar ik ben er ook lang niet geweest :)
quote:
ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
Op de TU Delft stonden daarover heel andere berichten in de krant....tenminste toen de snelheid naar 80 gezet werd. Toen nam de uitstoot ook juist toe met lagere snelheid.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:19:21 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110036960
Dit is het rapport van Rijkswaterstaat over het herstellen van de snelheidslimiet van 100 km/u: http://www.rijkswaterstaa(...)es_tcm174-311821.pdf

Daar lees je ook dat de luchtkwaliteit wel degelijk is verbeterd doordat de limiet op 80 was gesteld. Omdat de luchtkwaliteit in de rest van de stad echter ook door andere oorzaken is verbeterd, is er volgens de regering ruimte ontstaan om de snelheidslimiet weer te verhogen en toch binnen de milieunormen te blijven.
pi_110052052
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden..
Helaas, dit gaat niet op. Remafstand is maar weinig afhankelijk van (beladings)gewicht van een voertuig. Meer gewicht op de banden betekent meer weerstand, dus kan er sterker geremd worden.

Ik heb daar wel eens een (Duits?) filmpje van gezien op youtube, met een vrachtwagen leeg en dezelfde vrachtwagen volbeladen. En dit vergeleken met de remafstands van een normale auto. Dit bleek allemaal niet zoveel uiteen te lopen.
  zondag 8 april 2012 @ 12:02:10 #165
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110052140
Remkracht van de banden loopt vrijwel lineair op met de belasting inderdaad. Je krijgt met meer belasting hoogstens eerder problemen met over verhitte remschijven. Als je schijven zwaar genoeg zijn maakt gewicht haast niet uit voor de remweg. Je moet alleen wel zo alert zijn om gewoon keihard op de rem te stampen wanneer nodig.
  zondag 8 april 2012 @ 12:37:56 #166
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110053137
Trouwens nog een andere irritatie:
Je hebt van die stukken waar je vaak tijdelijk 100 mag en dan ineens na een tijdje weer 120. De 100km/u zone wordt gecombineerd met een inhaal verbod voor vrachtwagens en als je 120 mag mag inhalen ook weer.

Gevolg: Iedereen stampt lekker op het gas om meteen ook weer vol in de ankers te moeten omdat die vrachtwagenjongens ook hun kans grijpen.

Doe dat dan andersom: 100 km/u zonder inhaal verbod en 120 met inhaal verbod. Tenzij 3-baans of breder. Dan wil ik wel even wachten cq eromheen.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 13:01:40 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110053837
Verschil 80 - 100 is ook nog eens kleiner dan 80 - 120! :P Maar die 100 zones, zijn die er juist niet vanwege de drukte?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 8 april 2012 @ 13:20:15 #168
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110054342
Ja, maar probleem is nu juist dat je de files en chaos direct na de zone alsnog aanricht.
pi_110057976
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 20:03:11 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110068387
Ik had er net weer een. Mensen die in een niet overzichtelijke sbocht de bocht afsnijden en, als jij eraan komt, gewoon stoicijns doorrijden in plaats van naar rechts te sturen. Ik koop nog eens een roestbak van een paar tientjes puur om hem er daar tegen iemand op te zetten, man wat sta ik daar vaak stil (en dan rijd ik er net geen stapvoets) door deze debielen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 8 april 2012 @ 20:24:16 #171
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110069379
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:04 schreef matttor het volgende:

[..]

Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
En dan schakel je op zo'n moment dus terug wanneer je wilt inhalen :) .
  zondag 8 april 2012 @ 20:31:09 #172
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110069734
Tsja, met dat soort verhalen kun je steeds wel van alles in twijfel gaan trekken....

De meest duidelijke voorbeelden die ik heb zijn mensen met passat T rooie D rooie I, Volvo V70's, Peugeot diesels (nieuw) met zesbakken, etc. Dit zijn de mensen waar ik het over had. Had je misschien ook wel enigszins aan mogen voelen voor je je reply tikte.

En dan nog als je een aygo hebt. Als je continue 70/80 rijdt zonder noodzaak tot sprintje in het vooruitzicht dan rijdt zo'n wagen ook prima in de 5.
Ik ken uberhaupt geen auto meer die bij 80 niet goed rijdt in de 5 (een oldtimertje met een 4-bak daargelaten :') ). En de mensen waar ik over klaagde twijfelen of ze uberhaupt al hoger dan 3 moeten.
pi_110072497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110076216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110081192
Het is mij (een kleine 20 jaar geleden) ook aangeleerd om links te knipperen bij 3/4 rond. maar ook om na een kwart te stoppen, en bij half rond naar rechts te gaan knipperen.
pi_110081768
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 00:13:55 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_110082707
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:54 schreef Ferdo het volgende:
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
waarom niet dan? :+
pi_110086067
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Dan moet je mijn instructeur even bellen, die heeft me aangeleerd RICHTING aan te geven, OOK als je bij een rotonde aankomt en links af wil slaan.

En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
pi_110086863
De rotonde is een aparte weg. Zolang je de rotonde niet verlaat ga je feitelijk rechtdoor. Links afslaan op een rotonde is niet mogelijk, Het is dus niet alleen feitelijk onjuist om richting naar links aan te geven als je rechtdoor gaat op de rotonde, het voegt ook niets toe. Een auto die afslaat zou je moeten herkennen doordat ie rechts richting aan geeft, een auto die niet afslaat doordat ie geen richting aan geeft. Een andere mogelijkheid is er niet.
  maandag 9 april 2012 @ 07:47:02 #180
333374 Lithia
Too serious
pi_110086869
Fietsers bumperkleven. :') Wekt alleen irritatie op.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_110086969
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...
Nadeel van links richting aangeven is heel snel duidelijk - met name bij de categorie bestuurders die geen twee dingen tegelijk kunnen doen, en dus met een links knipperlicht toch de rotonde verlaten, Of misschien nog net 1 keertje rechts knipperen als ze al bezig zijn met insturen van de exit.
Ik vind 't prima als je links richting aangeeft, maar zorg dan ook wel dat je op tijd weer rechts aangeeft. Verkeerd knipperen vind ik namelijk nog irritanter dan niet knipperen.
pi_110087150
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
  maandag 9 april 2012 @ 09:33:39 #183
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_110087493
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 08:54 schreef Ziba het volgende:
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
Een besmuikte glimlach en opgestoken duim doen wonderen.
  maandag 9 april 2012 @ 09:48:27 #184
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110087668
Oh en van die auto's die 1 lampje te hoog afgesteld hebben. Volgens mij doet deze en gene het erom zodat dat licht lekker fel in je binnenspiegel loopt te stralen in de hoop dat je optieft. :')

Van mij zouden ze daar wel bonnen voor mogen schrijven. Het is keurig omschreven hoe lampen afgesteld moeten zijn en daar hou je je maar aan.

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
pi_110087901
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 09:48 schreef TR08 het volgende:

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg. En dan bedoelen ze een tweebaans rotonde, linksknipperen op een enkelbaansrotonde of toeleidende weg naar een enkelbaansrotonde is kompleet overbodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door D0808 op 09-04-2012 10:15:12 ]
pi_110087948
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
het is wel duidelijker maar niet verplicht nee.

echt irritant zijn die tokkies die op een drukke rotonde geen richting aangeven als ze eraf gaan :(
  maandag 9 april 2012 @ 10:13:34 #187
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110088005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
pi_110088023
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 10:13 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
ik vind het ook prettig maar verplicht is het niet.
  maandag 9 april 2012 @ 10:23:41 #189
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_110088163
Nog een leuke die regelmatig voorkomt bij rotondes: voor de rotonde knipperlicht naar rechts aanzetten, :Y .

En vervolgens half of driekwart rond gaan, ;( .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_110088916
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:

Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110090090
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
pi_110090159
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110090177
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
En mijn instructeur heeft me juist aangeleerd dat het niet verplicht is, maar wel gewenst om te doen. Het maakt het gewoon even net iets duidelijker voor degene aan de overkant van de rotonde dat je linksaf gaat.

Ik zie het zelf dus regelmatig op de drukkere rotondes dat de mensen bij iemand die geen richting aan geeft altijd staan te twijfelen of die nu geen richting aan geeft omdat het iemand is die pertinent geen richting aan geeft en toch rechtdoor zal gaan, of iemand die geen richting aan geeft omdat die het onnodig vindt om dat te doen op rotondes waar je linksaf slaat. Terwijl als er richting aan gegeven wordt, dan staan ze niet te twijfelen en wachten ze gewoon tot die voorbij is.
pi_110090184
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef densmee het volgende:

[..]

en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
  maandag 9 april 2012 @ 12:28:57 #195
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091111
Probleem is niet zozeer de onduidelijkheid die het linker-knipperlicht schept, maar de vele mensen die rotondes verlaten zonder een rechter-knipperlicht aan te doen.
Als je van de 5 mensen er 4 zonder knipperlicht eraf ziet gaan waardoor je (onnodig) langer moet wachten, kan ik me inbeelden dat er mensen zijn die het dan wel zat zijn en dan de gok maar nemen om de rotonde alvast op te rijden.

Dus in plaats van het linker-knipperlicht in te voeren bij de rontondes driekwart te nemen, kun je beter extra gaan letten op het gebruik van het rechter-knipperlicht.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_110091166
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
pi_110091196
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
Nou nee mij is dat ook aangeleerd hoor. En zò oud ben ik nou ook weer niet :P
  maandag 9 april 2012 @ 12:36:56 #198
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091335
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
Oh! Ik wilde niet de indruk wekken een van jullie daarvan te beschuldigen, alleen dat ik er zelf wel eens op een rotonde rijd en dan mensen zie twijfelen als ik geen knipperlicht aan heb.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_110091934
Mijn irritatie is van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ook zijn er nog mensen bij die het presteren om groot licht in xenon te dragen op een drukke weg waar genoeg zicht is.
pi_110091971
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')