Selespeed automaat.quote:
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Ik ga wel vaak meteen door naar links als er veel verkeer rechts is en er nog veel mensen moeten invoegen, maar niet in één streep. Gewoon voor het invoegen al kijken wat er op de linkerstrook aankomt, op de rechterstrook aangekomen nog een keer kijken en dan meteen door. Het alternatief is anders vaak invoegen, in de ankers voor degene voor je die voor jou wil invoegen met 20km snelheidsverschil, hopen dat degene achter jou oplet of erger nog, degene die achter jou met dezelfde snelheid wil invoegen goed oplet en doorheeft dat ik op het ho-ijzer intrap en niet na het invoegen op mij klapt, en dan wachten tot de mensen die wel meteen doorvliegen naar links mij ertussen laten. Dan beter vooruit kijken denk ik. Lukt het niet, soit, blijf ik rechts.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:02 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik erger me aan stresskippen zoals jij.
ik rij ook veel op cruisecontrol. idd irritant maar het is een gevolg van je cruisecontrol natuurlijk. hak maar een adaptieve cruisecontrolquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:17 schreef TR08 het volgende:
Mensen die met je mee gaan rijden als je ze op de cruise control in haalt.
Mensen die inhalen, dan voor je gaan rijden en dan langzaam gaan rijden.
Dood irritant en schering en inslag.
Soms zit je bij iemand in de auto....hard, zacht, hard, zacht, hard, zacht....de hele fucking weg lang. En dan meestal de aandacht er ook niet bij hebben. Maar als diegene bij jou in de auto zit de hele tijd echt vol in de stress voor alles wat maar van knetter ver aan komt
Typische is dat alleen de types die zo rijden zich bij mij in de auto niet op hun gemak voelen
Ben verder wel een beetje milieufreak en als je dan mensen bij een constante snelheid van 80 ziet twijfelen of ze niet eindelijk de auto van de 3 in de 4moeten gaan gooien
![]()
En dan ook nog piepen dat de brandstof zo duur is. Pas je rijstijl eerst eens aan.
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Automobilisten die bij het invoegen in één keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zeilen, het liefst met het gaspedaal diep ingetrapt. Levensgevaarlijk, vooral als de auto voor ze precies hetzelfde van plan was.
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus jij blijft vrolijk 5 minuten voor jan lul wachten op mevrouw angsthaas?
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
Dat is wel een punt inderdaad. Maar dan wel zolang de auto achter je niet veel harder gaat dan jij en eerder is opgeschoven. Anders had je gewoon moeten wachten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.
Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doenEn ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ga ook heel vaak meteen/zsm naar links. Is gewoon handig.
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:38 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ten eerste heb jij geen 5 minuten gewacht en ten tweede doe je iets wat een ander niet verwacht waarmee je onnodig gevaar veroorzaakt.
Kortom, je bent je rijbewijs niet waard.
Nee dan niet inderdaad.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef TR08 het volgende:
Als we met zijn vieren achter een vrachtwagen rijden op de invoegstrook en dan ineens naar links willen...dan kan jij niet harder gaan dan mij. Niet persoonlijk bedoeld uiteraard maar dat is het klassieke scenario wat ik mee maak.
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ook wel bekend als onnodig links rijden enzo.
Nou als ik op de linkerbaan aan kom waaien en bij zoeen invoegplek zeilen een stel met 80 zo naar de linkerbaan en ik moet echt in de ankers, krijgen ze van mij het volle licht te zien, en de claxon. Wegens gevaarzetting. En meestal verwachten ze geen reprimande, je ziet ze verschrikt kijken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:44 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja maar niet als je dan degene voor je meteen half klem rijdt.
Vaak genoeg gehad dat ik naar links ga en degene achter me zowat op mijn achterbank zit. En maar boos doenEn ook maar niet even voor je kijken wat je voorligger van plan is. Nee, gewoon over je schouder kijken en terwijl je over je schouder kijkt meteen 2 banen opschuiven.
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:11 schreef H-D het volgende:
[..]
ook wel bekend als gewoon opschieten en het verkeer dat rechts rijdt inhalen enzo.
Jij weet wat je doet maar dat vrouwtje niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet wat ik doe. Geen gevaarzetting. En daarbij zou het vrouwtje toch niet eerder oprijden als ik ging toeteren ofzo. Nee, als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
'opschieten' is gewoon dom verkeersonveilig gedrag waar je werkelijk geen tijd mee wint. gewoon rustig naar links opschuiven tot je gas kan geven. kan iedereen zien wat je doet en er in alle rust op anticiperen. verkeer is geen snelheidswedstrijdje ofzo.
Hey; ho; let's go!quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach...
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Als ik ga invoegen en harder wil gaan rijden dan het verkeer op de rechterbaan en en ik kan meteen naar links om dat in te halen vind ik dat volkomen acceptabel. Heb geen zin om eerst op die rechterbaan te hangen en dan later naar links te gaan als het ook meteen kan.
Dat jij dat dom vindt, prima, dan doe jij het niet.
Inderdaad. Snap het probleem ook niet zoquote:Op zaterdag 7 april 2012 12:11 schreef Descendent het volgende:
[..]
Zolang ik er niemand mee in de rem dwing doe ik dat ook wel eens. Zeker wanneer ik een tragere auto voor me heb; dan schuif ik als t kan ff een extra baan op voor m.
Kan je ongeveer nagaan hoe lastig het is met de vrachtwagen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:10 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hey; ho; let's go!![]()
Maar dat hele rotondegedrag van mensen is af en toe machtig irritant. Hoewel ik laatst ook per ongeluk een brommer/snorfiets geen voorrang gaf op de rotonde; gelukkig reageerde de man met een vriendelijk 'kan gebeuren' wuifje op mijn 'sorry!' wuifje. Ik moet wel zaggen dat je bij rotondes in de stad het af en toe errug lastig is om -zeker bij drukte- alles goed te kunnen overzien.
Want als je eraf wilt: eerst moet kijken of er geen fietsers / brommers aankomen, en nog eens en nog eens voor de volgende lading fietsers die zich weer heeft gemeld toen jij de eerste lading voorrang gaf; dan -terwijl je je auto in de nauwe ruimte achter de rotonde tussen fietspad en zebra moet wurmen- moet kijken of er geen voetgangers aankomen, en dan pas kunt rijden.
Ze zouden behgalve de brommers ook de snorders in de bebouwde kom van t fietspad af moeten halen vinnik. Die gaan namelijk net iets sneller dan een gemiddelde fietsers waardoor t af en toe moeilijk anticiperen is (vooral bij rotondes) op hen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |