abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 18:06:48 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110030054
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef Gummiebeer het volgende:
En als je iemand zoals gebrokenglas achter je hebt, moet je daar ook nog voor uitkijken, voor het zelfde geld ramt zoiemand je links/rechts voorbij omdat het te lang duurt..
Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_110031162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, een figuur dat niet durft over te steken is veel sneller ingehaalt dan een vrachtwagen.
Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
pi_110032378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik kom dit soort taferelen dagelijks tegen.
Een vrachtwaggel is maar een sta in de weg in de ogen van medeweg gebruikers. -O-
Hangt weer van je instelling af denk ik. Als je een haast-haast-plankgas-instelling hebt, dan is een vrachtwagen een flinke verstoring van je tempo. Voor mensen die zich kunnen inleven in anderen en de weg niet zien als hun territorium valt het wel mee. Ik vind in ieder geval een opgefokte bumperlikker irritanter en gevaarlijker dan een vrachtwaggel*

*Uitzonderingen zoals truckers die onderweg internetten, bellen, van rijstrook verwisselen terwijl je ernaast zit of zwalkend over alle lijntjes Oosteuropees zitten te wezen daargelaten
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:52:59 #154
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_110033274
Dat vrachtwagens irritant kunnen zijn is vaak niet eens de schuld van de vrachtwagen zelf. Bijvoorbeeld op de snelweg:
- Ja, inhalende vrachtwagens zijn irritant
- Maar de grootste irritatie wordt vaak veroorzaakt door mensen die zich (na al dan niet rechts de rij op de linkerbaan die de vrachtwagen wil inhalen ingehaald te hebben) als een malloot in de rij drukken waardoor de hele handel weer op de rem gaat -want veel mensen houden dan -juist dóór dit soort imbecielen- weinig afstand in de rij die de vrachtwaggel voorbij wil..... :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:09:51 #155
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110033884
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
• Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
pi_110033962
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:09 schreef TR08 het volgende:
Ik zou ergens wel willen weten of vrachtwagens tegenwoordig niet net zo veilig 100km/u zouden kunnen rijden.

100 is wel een mooie snelheid.

• Het schiet net wat meer op dan 80
Auto's maken minder lawaai bij 100 dan bij 80
• Er is geen reden meer om vrachtwagens in te moeten halen op al die stukken waar je 100 mag
• 100 is de snelheid waarbij wegen de grootste capaciteit hebben (auto's/minuut). Bij deze snelheid rij je vrij lekker door en neemt de capaciteit nog niet teveel af omdat mensen meer afstand moeten gaan houden.
Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:15:25 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110034094
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe je daar bij komt :o
Ongeveer iedereen rijdt 80 in de vijfde (of zesde als die er is) versnelling, 100 ook. Dan maak je dus meer toeren = meer geluid/lawaai..? Of mis ik iets?
vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:30:23 #158
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110034708
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:35:24 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110034924
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.
Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring, ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
pi_110035141
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vijfde of zesde versnelling? vrachtwagens? of begrijp ik je nou verkeerd? :D

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden.. het is natuurlijk een koud kunstje om de bak een paar tandjes minder te geven, zodat het geluid en de toeren een beetje binnen de perken blijven. een vrachtwaggel draait sowieso maar 1500 - 1600 toeren bij een km of 80..
Hij zegt specifiek auto's bij dat punt, dus ik ging uit van auto's, niet van vrachtwagens :+

quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid. Als al die auto's 100 rijden dan lijkt me toch wel dat er echt meer lawaai is dan wanneer ze allemaal 80 rijden.

In ongeveer zes jaar tijd (sinds ik er op let) heb ik nog maar één keer bij iemand in de auto gezeten die consequent 80 in de 4 reed. Nu zijn er vast nog wel meer mensen zijn die het doen, maar veel zijn het (volgens mij) echt niet meer. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:44:28 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110035319
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Als er niet zoveel auto's rijden, ja dan heb je gelijk. Maar als er constant auto's rijden, dan is het een constant geluid.
Inderdaad.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:10:01 #162
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110036547
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Ten eerste mag je weer 100 op een groot gedeelte van de ring,
Dat wist ik niet maar ik ben er ook lang niet geweest :)
quote:
ten tweede was de uitstoot juist lager toen je nog overal 80 mocht.
Op de TU Delft stonden daarover heel andere berichten in de krant....tenminste toen de snelheid naar 80 gezet werd. Toen nam de uitstoot ook juist toe met lagere snelheid.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:19:21 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110036960
Dit is het rapport van Rijkswaterstaat over het herstellen van de snelheidslimiet van 100 km/u: http://www.rijkswaterstaa(...)es_tcm174-311821.pdf

Daar lees je ook dat de luchtkwaliteit wel degelijk is verbeterd doordat de limiet op 80 was gesteld. Omdat de luchtkwaliteit in de rest van de stad echter ook door andere oorzaken is verbeterd, is er volgens de regering ruimte ontstaan om de snelheidslimiet weer te verhogen en toch binnen de milieunormen te blijven.
pi_110052052
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een vrachtwagen kan best 100 rijden, maar dan zal het gewicht omlaag moeten om de remafstand een beetje acceptabel te houden..
Helaas, dit gaat niet op. Remafstand is maar weinig afhankelijk van (beladings)gewicht van een voertuig. Meer gewicht op de banden betekent meer weerstand, dus kan er sterker geremd worden.

Ik heb daar wel eens een (Duits?) filmpje van gezien op youtube, met een vrachtwagen leeg en dezelfde vrachtwagen volbeladen. En dit vergeleken met de remafstands van een normale auto. Dit bleek allemaal niet zoveel uiteen te lopen.
  zondag 8 april 2012 @ 12:02:10 #165
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110052140
Remkracht van de banden loopt vrijwel lineair op met de belasting inderdaad. Je krijgt met meer belasting hoogstens eerder problemen met over verhitte remschijven. Als je schijven zwaar genoeg zijn maakt gewicht haast niet uit voor de remweg. Je moet alleen wel zo alert zijn om gewoon keihard op de rem te stampen wanneer nodig.
  zondag 8 april 2012 @ 12:37:56 #166
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110053137
Trouwens nog een andere irritatie:
Je hebt van die stukken waar je vaak tijdelijk 100 mag en dan ineens na een tijdje weer 120. De 100km/u zone wordt gecombineerd met een inhaal verbod voor vrachtwagens en als je 120 mag mag inhalen ook weer.

Gevolg: Iedereen stampt lekker op het gas om meteen ook weer vol in de ankers te moeten omdat die vrachtwagenjongens ook hun kans grijpen.

Doe dat dan andersom: 100 km/u zonder inhaal verbod en 120 met inhaal verbod. Tenzij 3-baans of breder. Dan wil ik wel even wachten cq eromheen.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 13:01:40 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110053837
Verschil 80 - 100 is ook nog eens kleiner dan 80 - 120! :P Maar die 100 zones, zijn die er juist niet vanwege de drukte?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 8 april 2012 @ 13:20:15 #168
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110054342
Ja, maar probleem is nu juist dat je de files en chaos direct na de zone alsnog aanricht.
pi_110057976
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:30 schreef TR08 het volgende:
Haha het klinkt een beetje tegen natuurlijk maar het zit als volgt:

De totale geluid belasting is zowel afhankelijk van hoeveel lawaai de wagen maakt als hoe lang je hem hoort. Een auto produceert bij 100km/u naar buiten toe een heel iets hogere geluiddruk maar je hoort hem korter.

Bij een snelweg hoor je bij 80 km/u per auto wel heel iets minder op elk moment maar je hoort meer auto's tegelijk en je hoort elke auto langer. Samen dus meer lawaai.

Bij Rotterdam hebben ze dat nog niet zo goed begrepen, daarom mag je daar slechts 80. Gevolg is sneller file, meer lawaai en minder schone verbranding dus meer nare uitstoot. 100km/u zou daar op de ringen beter zijn.

Een nog bijkomend nadeel van 80 is dat we nog steeds veel mensen hebben die denken dat je 80 in de 4 moet rijden waardoor de auto bij 100km/u (dan schakelen die lui wel over) toch stiller is dan bij 80. Je kunt wel roepen dat dat stom is...maar goed, het werkt nu blijkbaar eenmaal zo.
Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
  FOK!fotograaf zondag 8 april 2012 @ 20:03:11 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110068387
Ik had er net weer een. Mensen die in een niet overzichtelijke sbocht de bocht afsnijden en, als jij eraan komt, gewoon stoicijns doorrijden in plaats van naar rechts te sturen. Ik koop nog eens een roestbak van een paar tientjes puur om hem er daar tegen iemand op te zetten, man wat sta ik daar vaak stil (en dan rijd ik er net geen stapvoets) door deze debielen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 8 april 2012 @ 20:24:16 #171
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110069379
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:04 schreef matttor het volgende:

[..]

Als er een boom omvalt en er is niemand in de buurt; maakt hij dan geluid?

En het verhaal over 80 in z'n 4/5/6 verschilt ook sterk per auto. Als je een beetje fatsoenlijke motorinhoud/vermogen hebt is 80 in de hoogste versnelling niet zo'n probleem. Als je zo'n klein Aygo'tje/C1'tje/ietsandersmetdriecilinders hebt dan valt vaak al je vermogen weg als je hem in z'n 5 zet rond de 80. Niet gelijk een ramp als je gewoon je snelheid aan kan houden, maar als je even iemand in moet halen of (iets) af moet remmen versnel je bijna niet meer.
En dan schakel je op zo'n moment dus terug wanneer je wilt inhalen :) .
  zondag 8 april 2012 @ 20:31:09 #172
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110069734
Tsja, met dat soort verhalen kun je steeds wel van alles in twijfel gaan trekken....

De meest duidelijke voorbeelden die ik heb zijn mensen met passat T rooie D rooie I, Volvo V70's, Peugeot diesels (nieuw) met zesbakken, etc. Dit zijn de mensen waar ik het over had. Had je misschien ook wel enigszins aan mogen voelen voor je je reply tikte.

En dan nog als je een aygo hebt. Als je continue 70/80 rijdt zonder noodzaak tot sprintje in het vooruitzicht dan rijdt zo'n wagen ook prima in de 5.
Ik ken uberhaupt geen auto meer die bij 80 niet goed rijdt in de 5 (een oldtimertje met een 4-bak daargelaten :') ). En de mensen waar ik over klaagde twijfelen of ze uberhaupt al hoger dan 3 moeten.
pi_110072497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110076216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110081192
Het is mij (een kleine 20 jaar geleden) ook aangeleerd om links te knipperen bij 3/4 rond. maar ook om na een kwart te stoppen, en bij half rond naar rechts te gaan knipperen.
pi_110081768
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 9 april 2012 @ 00:13:55 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_110082707
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:54 schreef Ferdo het volgende:
Wat doe je als je op een autoweg rijdt (je weet wel, met in het midden dubbele witte strepen en daartussen een dikke groene streep) en een treintje auto's voor je rijdt te langzaam naar je zin (want hooguit 105/110 km/u)?

Dan ga je dus gewoon over die strepen heen om die auto's over de andere strook in te halen. 8)7

Vandaag twee keer zo'n tafereeltje mogen aanschouwen....
waarom niet dan? :+
pi_110086067
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit ligt toch echt gewoon aan jou. :|W
Mensen die links knipperen op een rotonde wanneer ze driekwart gaan. :')
Gewoon rechts richting aangeven wanneer je eraf gaat en klaar.
Dan moet je mijn instructeur even bellen, die heeft me aangeleerd RICHTING aan te geven, OOK als je bij een rotonde aankomt en links af wil slaan.

En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb dat ook nooit geleerd of gesnapt. De enigen die dat zien zijn de mensen achter jou, en die maken niet uit in die situatie. Je wilt juist dat de mensen die staan te wachten om de rotonde op te gaan zien of jij eraf gaat, en dat kun je dus (op tijd) vertellen door je knipperlichtje naar rechts aan te doen.
Ik begrijp echter dat sommige instructeurs dit wel aanleren als standaard.
Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
pi_110086863
De rotonde is een aparte weg. Zolang je de rotonde niet verlaat ga je feitelijk rechtdoor. Links afslaan op een rotonde is niet mogelijk, Het is dus niet alleen feitelijk onjuist om richting naar links aan te geven als je rechtdoor gaat op de rotonde, het voegt ook niets toe. Een auto die afslaat zou je moeten herkennen doordat ie rechts richting aan geeft, een auto die niet afslaat doordat ie geen richting aan geeft. Een andere mogelijkheid is er niet.
  maandag 9 april 2012 @ 07:47:02 #180
333374 Lithia
Too serious
pi_110086869
Fietsers bumperkleven. :') Wekt alleen irritatie op.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_110086969
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:
[..]
En waarom ook niet. Je gebruikt hem ook op een verkeersplein...
Nadeel van links richting aangeven is heel snel duidelijk - met name bij de categorie bestuurders die geen twee dingen tegelijk kunnen doen, en dus met een links knipperlicht toch de rotonde verlaten, Of misschien nog net 1 keertje rechts knipperen als ze al bezig zijn met insturen van de exit.
Ik vind 't prima als je links richting aangeeft, maar zorg dan ook wel dat je op tijd weer rechts aangeeft. Verkeerd knipperen vind ik namelijk nog irritanter dan niet knipperen.
pi_110087150
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
  maandag 9 april 2012 @ 09:33:39 #183
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_110087493
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2012 08:54 schreef Ziba het volgende:
En wederom word ik wanneer ik dit topic lees weer geconfronteerd met het falen van mijn autorijden. Maar ik word beter (heb 'm nu ongeveer twee maanden), kwestie van veel autorijden en mensen irriteren op de weg.
Een besmuikte glimlach en opgestoken duim doen wonderen.
  maandag 9 april 2012 @ 09:48:27 #184
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110087668
Oh en van die auto's die 1 lampje te hoog afgesteld hebben. Volgens mij doet deze en gene het erom zodat dat licht lekker fel in je binnenspiegel loopt te stralen in de hoop dat je optieft. :')

Van mij zouden ze daar wel bonnen voor mogen schrijven. Het is keurig omschreven hoe lampen afgesteld moeten zijn en daar hou je je maar aan.

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
pi_110087901
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 09:48 schreef TR08 het volgende:

Over dat richting aangeven op de rotonde: Mij is ook geleerd dat je bij 3/4 rond links moest knipperen. Vind het prima als mensen daar weer af willen...dan moeten ze maar ons hele land de nieuwe theorie boekjes gaan sturen met hoe het dit jaar weer allemaal net anders moet dan vroegah. >:O
Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg. En dan bedoelen ze een tweebaans rotonde, linksknipperen op een enkelbaansrotonde of toeleidende weg naar een enkelbaansrotonde is kompleet overbodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door D0808 op 09-04-2012 10:15:12 ]
pi_110087948
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
het is wel duidelijker maar niet verplicht nee.

echt irritant zijn die tokkies die op een drukke rotonde geen richting aangeven als ze eraf gaan :(
  maandag 9 april 2012 @ 10:13:34 #187
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110088005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 10:06 schreef D0808 het volgende:

[..]

Staat nergens in een theorieboekje dat je linksknipperend 3/4 over de rotonde moet. Het enige wat er wel staat is linksknipperen op de toeleidende weg.
Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
pi_110088023
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 10:13 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik heb mijn oude boekjes helaas niet meer...maar meen te herinneren dat het er wel in stond (1998).

Verder was mijn rij instructeur er ook zeer stellig over en de examinator hechtte er ook duidelijk waarde aan toen ik examen deed.

Maar goed, zoals gezegd: Mij zal het allemaal een worst wezen "hoe dit hoort" zo lang de staat of wie dan ook er maar gewoon duidelijk over doet. Ik vind het persoonlijk wel prettig als iemand naar links knippert op een rotonde. Geeft wel wat meer duidelijkheid over de plannen en dat is altijd goed.
ik vind het ook prettig maar verplicht is het niet.
  maandag 9 april 2012 @ 10:23:41 #189
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_110088163
Nog een leuke die regelmatig voorkomt bij rotondes: voor de rotonde knipperlicht naar rechts aanzetten, :Y .

En vervolgens half of driekwart rond gaan, ;( .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_110088916
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 02:27 schreef muhahaha het volgende:

Wat is dit nou weer... De mensen die tegenover jou staan zien het juist wel. Er liggen hier genoeg rotondes waarbij ik prima kan zien of iemand links van mij komt of van tegenovergestelde richting waarbij ik de gehele voorkant van de auto zie. Ik heb wel aangeleerd om richting aan te geven wanneer ik 3-kwart rondga en niet wanneer ik rechtdoor wil gaan (alleen bij het verlaten van de rotonde). Sterker nog, ik heb zelfs gehoord dat instructeurs adviseerde om de richting aan te geven wanneer je rechtdoor wil gaan (dwz je geeft links aan tot het moment dat je de rotonde wilt verlaten en dan geef je rechts aan). Oke dat heb ik dan niet begrepen.
Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110090090
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
pi_110090159
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:53 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit voorkomt. Dat zou namelijk betekenen dat je voor je examen een handleiding zou moeten krijgen mbt. tot de examinator omdat ze eigen regelsets er op na houden die niet overeenkomen met de theorie 8)7.

Gebruikershandleiding examinator D. Janssen 3e druk :{
en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110090177
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
En mijn instructeur heeft me juist aangeleerd dat het niet verplicht is, maar wel gewenst om te doen. Het maakt het gewoon even net iets duidelijker voor degene aan de overkant van de rotonde dat je linksaf gaat.

Ik zie het zelf dus regelmatig op de drukkere rotondes dat de mensen bij iemand die geen richting aan geeft altijd staan te twijfelen of die nu geen richting aan geeft omdat het iemand is die pertinent geen richting aan geeft en toch rechtdoor zal gaan, of iemand die geen richting aan geeft omdat die het onnodig vindt om dat te doen op rotondes waar je linksaf slaat. Terwijl als er richting aan gegeven wordt, dan staan ze niet te twijfelen en wachten ze gewoon tot die voorbij is.
pi_110090184
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:56 schreef densmee het volgende:

[..]

en toch mag je bij een blokmarkering rechts inhalen, tijdens examen zorgt dit er wel voor dat je zakt
Echt niet, onmogelijk dat je dan zakt.
  maandag 9 april 2012 @ 12:28:57 #195
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091111
Probleem is niet zozeer de onduidelijkheid die het linker-knipperlicht schept, maar de vele mensen die rotondes verlaten zonder een rechter-knipperlicht aan te doen.
Als je van de 5 mensen er 4 zonder knipperlicht eraf ziet gaan waardoor je (onnodig) langer moet wachten, kan ik me inbeelden dat er mensen zijn die het dan wel zat zijn en dan de gok maar nemen om de rotonde alvast op te rijden.

Dus in plaats van het linker-knipperlicht in te voeren bij de rontondes driekwart te nemen, kun je beter extra gaan letten op het gebruik van het rechter-knipperlicht.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_110091166
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
pi_110091196
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
Nou nee mij is dat ook aangeleerd hoor. En zò oud ben ik nou ook weer niet :P
  maandag 9 april 2012 @ 12:36:56 #198
252108 Len93
That's what she said.
pi_110091335
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef muhahaha het volgende:
Hoho ik heb niet willen impliceren dat ik maar aanrij als iemand zonder knipperlicht komt aanrijden, enkel dat het mij aangeleerd is richting aan te geven op rotondes. Het zal de leeftijd zijn, ben wat ouder dan de meeste FOK!kers ;)
Oh! Ik wilde niet de indruk wekken een van jullie daarvan te beschuldigen, alleen dat ik er zelf wel eens op een rotonde rijd en dan mensen zie twijfelen als ik geen knipperlicht aan heb.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_110091934
Mijn irritatie is van die auto's waarbij het lijkt alsof jezus elk moment achter je auto kan verschijnen door verkeerd afgestelde xenon verlichting.
Ook zijn er nog mensen bij die het presteren om groot licht in xenon te dragen op een drukke weg waar genoeg zicht is.
pi_110091971
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik probeerde je niet persoonlijk aan te spreken hoor ;) Ik heb gewoon geleerd mét uitleg van mijn instructeur dat het overbodig en niet gewenst is, en dat het vroegâh inderdaad aangeleerd werd. Heb tijdens mijn examen ook meerdere rotondes 3/4 gedaan en kreeg daar ook weer geen reactie op het niet aanzetten van dat lampje naar links. Ik lees verderop in het topic dat er dus ook examinatoren zijn die dit wél willen zien :?
Ik had laatst een gesprek over dit onderwerp met m'n ouders. Zij zeggen beide dat het hun niet aangeleerd is vroeger, om de linkerknipper aan te doen als je de rotonde 3/4 neemt (ik weet niet hoeveel rotondes er waren toen, maar ok :') ). En zij zeggen ook dat ze het achterlijk vinden om dan je knipper aan te doen, omdat 'je toch niet linksaf kan slaan'.
Mij is het juist wel aangeleerd tijdens autorijles in 2008 en motorrijles in 2011. Van al m'n vrienden hoor ik ook dat het hun zo aangeleerd is. Dus hier in de regio is het zeker (nog) wel standaard dat het je aangeleerd wordt tijdens rijles.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')