Handremmetje? Bij de Espace zit de handrem op de blokken aan de achterkant, dus handrem aantrekken is gewoon een remactie op de achterwielen. Dit in combinatie met remmen op de motor levert een aardige vertraging op. En je moet hem eens hoger dan zijn toeren begrenzer erin gooien, remt ook knap hard.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.
Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
In plaats van ruitenwisservloeistofte gaan sproeien, gas los
te laten of zelfs te remmen
ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
sissy, wel de woorden maar niet de daden..
Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken..
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderwegquote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..quote:Op woensdag 4 april 2012 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.
quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Doet me deugd dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg
Ik rij onderweg wel door, je zal mij niet snel onder de Vmax zien rijden. Eerder erbovenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Precies zo zie ik he ookquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Sterker nog, het mag niet:quote:Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef dester_martijn het volgende:
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
quote:U mag een rouwstoet bestaande uit motorvoertuigen niet doorsnijden. Deze verkeersregel geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen en als de voertuigen van de rouwstoet voorzien zijn van officiële rouwstoetvlaggen.
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.quote:
Dit dus...quote:Op woensdag 4 april 2012 20:11 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Haaahahaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haaahaha
Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.
Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...
Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
boe-hoe.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Laten merken dat iemand normaal moet doen kan ook zonder geschreeuw/gescheld/obscene gebaren.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |