abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109902967
Deeltje twee is hier te vinden
Deeltje drie is hier te vinden

Afijn, we irriteren ons nogal. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

Dus. Post on..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 17:52:48 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109903258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:

[..]

Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.

Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Handremmetje? Bij de Espace zit de handrem op de blokken aan de achterkant, dus handrem aantrekken is gewoon een remactie op de achterwielen. Dit in combinatie met remmen op de motor levert een aardige vertraging op. En je moet hem eens hoger dan zijn toeren begrenzer erin gooien, remt ook knap hard.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 4 april 2012 @ 18:00:18 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109903531
't gaat rap met de topics. :) Mooie verhalen.

Ook irritant zijn de verkeerdafgesteldelichtbundels rijders. Sjongejonge, hebben ze een kast van een caravan of een laadbak erachter hangen, met teveel gewicht op de trekhaak, en dan uberhaupt niet het benul hebben dat de lichtbundels wel eens hoger dan normaal schijnen. Er zit zo'n fucking stelknopje in je auto om je bundels bij te stellen. Gaat helemaal electrisch, zo simpel als wat.
Dat je daar niet bij nadenkt, ik kan daar niet bij.

En sein je even met je lichten, krijg je een appelige blik terug, of een groet (ook wel komisch), of een middelvinger. 8)7 o|O
How can I make this topic about me?
pi_109903740
Mensen die als je met 120 iemand gaat inhalen zelf 140 rijden en dan direct opgefokt op je bumper hangen. :N
  woensdag 4 april 2012 @ 18:13:27 #5
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109904060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
In plaats van ruitenwisservloeistof :') te gaan sproeien, gas los :') te laten of zelfs te remmen :') ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal :)
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
pi_109904229
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

sissy, wel de woorden maar niet de daden.. :')

Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken.. :|W
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk. :')
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 18:40:25 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109904968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg :)
pi_109905312
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
pi_109907162
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk. :')
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 19:34:52 #10
13368 NiGeLaToR
pi_109907505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg :)
Doet me deugd dat ik niet de enige ben :) Ik ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug :)
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 19:44:47 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109908107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

[..]

Doet me deugd dat ik niet de enige ben :) Ik ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug :)
Ik rij onderweg wel door, je zal mij niet snel onder de Vmax zien rijden. Eerder erboven :@ Maar dan nog, je kan ook normaal rijden. Ruimte overlaten voor anderen en rechts rijden enzo. Het is niet zo moeilijk.
pi_109908674
Precies

Ik knal ook altijd lekker door, zolang het maar kan. Dus niet bij zebrapaden en shit. Wel altijd netjes ruimte geven om te laten invoegen enzo.

Niet dat mensen die ruimte nemen :')
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 19:56:15 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109908858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

[..]

Precies zo zie ik he ook ^O^ Ik kan me ook niet ergeren aan, zeg een vrachtwagen die inhaalt. Ik kan me gewoon niet irriteren aan andere in het verkeer!
pi_109909061
Ik blijf er dan altijd rustig achter, beetje kijken hoe mensen zichzelf bijna kapotrijden in die vrachtwagen :?

Bijzonder fascinerend om te zien ! Soms zie je zelfs vrachtwagens elkaar inhalen en dan op een centimeter voorsprong weer terug naar rechts gaan, dat ik al klaar zit om een vluchtstrook op te duiken :{

Al doe ik best vaak aan slipstreamen als ik niet al teveel haast heb :Y Gewoon lekker met 100 achter een vrachtwaggen plakken, en inhalen als er de kans bestaat gesandwiched te worden ^O^
  woensdag 4 april 2012 @ 20:06:48 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109909500
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef dester_martijn het volgende:
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
Sterker nog, het mag niet:
quote:
U mag een rouwstoet bestaande uit motorvoertuigen niet doorsnijden. Deze verkeersregel geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen en als de voertuigen van de rouwstoet voorzien zijn van officiële rouwstoetvlaggen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_109909793
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:06 schreef error_404 het volgende:

[..]

Sterker nog, het mag niet:

[..]

Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 20:15:27 #18
13368 NiGeLaToR
pi_109910048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:11 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
Dit dus...

Wil niet de moraalridder uithangen, maar volgens mij is er een flink deel van onze landgenoten die het stukje opvoeding en fatsoen missen.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 20:16:16 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109910096
Links op de weg staat een vrachtwagen geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en de bus uit de tegenovergestelde richting vindt dat hij groter is en dus voorrang heeft. Toen stonden we dus tegenover elkaar. Helaas had ik haast, dus ik ben met 2 wielen op de stoeprand op 2cm afstand langs de bus gereden. Anders was ik blijven staan onder het mom van 'jij moet volgens de dienstregeling rijden, ik niet'.

En ja, alles was goed overzichtelijk en er zat zelfs een kromming in de weg waardoor de buschauffeur me extra goed kon zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2012 @ 20:31:49 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109910990
Ik had net wel een mooie. Terwijl je al naast een verdrijvingsvlak rijdt gaat er nog een Audi je inhalen, om je vervolgens bijna van de weg af te drukken. Stukje weg daarna kan je aardig doorrijden, dus doe ik ook altijd en toevallig bleek dat hij dezelfde bestemming had. Meneer kneep hem op gegeven moment wel, iemand die jij raar inhaalt, naar je toetert (van de weg af gedrukt worden is genoeg gevaar) en vervolgens nog 2 km achter je aan rijdt. Nu reed ik wat steviger, ff harder optrekken, hem niet uit het oog verliezen. Hij vond het maar niets. Hij parkeerde de auto, ik reed door en parkeerde ergens anders. Zag dat ie hem toen al wel gedraaid had. Ik liep weg, maar vergat wat, dus weer terug (en via de bosjes kon je zo naar zijn auto), maar meneer durfde niet door te lopen. Bleef toch maar naar me loeren. 8)7

quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
_O_ _O_ })
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109913063
quote:

[..]

Haaahaha _O-

Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.

Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...

Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.

Probeerde hij ook een keer in Nederland, hij wilde iemand op een kapot remlicht attent maken. Ik heb nog nooit een mevrouw zo snel haar deur op slot zien rammen. Ze zag waarschijnlijk een ongeschoren Oostbloktype aan komen lopen en verwachtte het ergste _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 4 april 2012 @ 21:30:20 #22
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109913966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haaahaha _O-

Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.

Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...

Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
pi_109914413
quote:

[..]

Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
pi_109916837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
boe-hoe.
Quote van Tjabbo:
pi_109917542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Laten merken dat iemand normaal moet doen kan ook zonder geschreeuw/gescheld/obscene gebaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')