Handremmetje? Bij de Espace zit de handrem op de blokken aan de achterkant, dus handrem aantrekken is gewoon een remactie op de achterwielen. Dit in combinatie met remmen op de motor levert een aardige vertraging op. En je moet hem eens hoger dan zijn toeren begrenzer erin gooien, remt ook knap hard.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:32 schreef Daeron het volgende:
[..]
Mijn auto remt redelijk sterk op de motor en ik moest bijremmen om niet achterop te komen bij hem.
Heb eerder het vermoeden dat zijn remlichten niet werken.
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:45 schreef NiGeLaToR het volgende:
In plaats van ruitenwisservloeistofte gaan sproeien, gas los
te laten of zelfs te remmen
ga ik gewoon aan de kant bij bumperklevers. Ik gebruik m'n knippertje, laat mensen voor of er tussen als het moet en druk niet bij de eerste de beste domme move op m'n toeter. Ook zwaai ik naar anderen die me er voor laten als ik een keer in wil voegen en glimlach ik naar de dames in de file. Muziekje aan, adem in, adem uit.. erg meditatief allemaal
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
sissy, wel de woorden maar niet de daden..
Doe dan niks en geef je gelijk over ipv als een stoere jongen de middelvinger opsteken..
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderwegquote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..quote:Op woensdag 4 april 2012 18:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh ja, in jouw cultuur betekent een middelvinger meteen dat je wilt matten natuurlijk.
quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Doet me deugd dat ik niet de enige benquote:Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies, met 200km per dag heb ik wel iets anders aan mijn hoofd onderweg
Ik rij onderweg wel door, je zal mij niet snel onder de Vmax zien rijden. Eerder erbovenquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Precies zo zie ik he ookquote:Op woensdag 4 april 2012 19:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
[..]
Doet me deugd dat ik niet de enige benIk ben er van overtuigd als we gewoon 'n beetje vriendelijk tegen elkaar blijven er niets aan de hand is. Sterker nog, als ik een keer in het nauw kom door een onhandigheidje van een ander dan krijgt deze ipv een middelvinger, toeter of grootlicht meestal gewoon een schouder-ophaal-gebaar en een glimlach. 9/10 keer krijg je dan een soortgelijk sorry gebaar terug
Sterker nog, het mag niet:quote:Op woensdag 4 april 2012 18:50 schreef dester_martijn het volgende:
Nogmaals ik kan me niet ergeren in het verkeer, maar sommige missen ook een stukje opvoeding. Ik naderende laatst een rotonde en zag een lijkenwagen de rotonde oprijden met vlaggetjes uiteraard. Daarachter zag ik de colonne auto's erachter rijden met zwarte slingertjes aan de spiegel. Ik laat dus uit respect de auto's voorgaan, maar meneer de timmerman was het daar niet mee eens en maakt dat duidelijk door te toeteren en te schelden, zo hard dat ik het hoorde. Die vent had een steekje los!
quote:U mag een rouwstoet bestaande uit motorvoertuigen niet doorsnijden. Deze verkeersregel geldt alleen op gelijkwaardige kruisingen en als de voertuigen van de rouwstoet voorzien zijn van officiële rouwstoetvlaggen.
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.quote:
Dit dus...quote:Op woensdag 4 april 2012 20:11 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Weet ik, maar het kan me eigenlijk geen zak schelen of hij voorrang heeft of niet, iedereen met een beetje opvoeding en fatsoenlijk stopt dan.
quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Haaahahaquote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haaahaha
Cultuur verklaart trouwens wél een hoop. Mijn vriend komt uit een voormalige Sovjetrepubliek en daar communiceren ze een stuk meer met elkaar en rijden veel gewaagder. De handhaving is er sowieso niet aanwezig tenzij ze steekpenningen ruiken, dus mensen gedragen zich in het verkeer vrijer maar vaak ook verrassend creatief om de doorstroom te bevorderen.
Een voorbeeld: één grote chaos met ontelbare rijrichtingen, getoeter en geschreeuw. Ineens verschijnt er spontaan een open rijstrook over het verkeersplein. Wat blijkt? Er moet een ziekenwagen langs. Moet je in Nederland eens proberen: een plein vol mensen die het eerst willen zijn en dan is er een noodgeval. Enter the megadiscussie...
Je gaat daar ook veel makkelijker met elkaar in "gesprek" zowel om te helpen ("Ja de stoep is nog vrij, rij daar maar over") of om iemand uit te kafferen ("Hee klootzak, loopt die kar van je op slagroom ofzo?"). Of je stapt even uit om (op hetzelfde volume) een ander te attenderen op een lampje dat het niet doet.
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
boe-hoe.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Laten merken dat iemand normaal moet doen kan ook zonder geschreeuw/gescheld/obscene gebaren.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:37 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Koekwous die gast reed bijna onze bumper eraf en gedroeg zich als een zak. Niks in zijn waarde laten, laten merken dat ie normaal moet doen. Dat ie meteen agressief ontploft en wil matten is toch echt zijn probleem. Voor hetzelfde geld had ie een wapen en waren wij kapotgeschoten... denk daar maar eens over na voordat je weer hersenloos gaat reageren naar een ander. Ik rij nu ruim 10 jaar woon-werk verkeer en die gast is niet overtroffen qua gedrag...
Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Ik blijf er dan altijd rustig achter, beetje kijken hoe mensen zichzelf bijna kapotrijden in die vrachtwagen![]()
<snip>
Al doe ik best vaak aan slipstreamen als ik niet al teveel haast hebGewoon lekker met 100 achter een vrachtwaggen plakken, en inhalen als er de kans bestaat gesandwiched te worden
Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goed gezegd. Ook leuk dat je op een stuk van, zeg 30 km, het gefrustreerde mannetje die jakkerend en jagend, rechts inhalend en wringend, probeert zich versneld door het drukke verkeer te bewegen, gek genoeg gewoon vooraan bij de stoplichten voor de stad ziet staan. De winst: 1 minuut, en 30 auto's.
Nounou, en dat tegen een volle werkdag aangehouden, is dat al die frustratie, extra brandstof en slijtage aan je auto (constant in de remmen), allemaal waard?
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:59 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder fascinerend om te zien ! Soms zie je zelfs vrachtwagens elkaar inhalen en dan op een centimeter voorsprong weer terug naar rechts gaan, dat ik al klaar zit om een vluchtstrook op te duiken![]()
In de cultuur rijden? Wat?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar bij ons in de cultuur rijden we op kamelen en niet achter metaal en glas op rubber, dus als je iemand moet hebben dan steek je niet de middelvinger op maar gooi je een banaan naar zijn tulband..
Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooienquote:Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Ik denk modder, dat ligt er genoeg daarquote:Op donderdag 5 april 2012 09:43 schreef D0808 het volgende:
[..]
Eerder een tekort als ze die dingen de hele dag naar elkaar lopen te gooien
[Bij gebrek aan bananen schakelen ze dan ook regelmatig over op stront]
en hoe voelde dat?quote:Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.
Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper.
Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft.
Ik heb het lichtgroene vermoeden dat Turquaz in zijn uitleg niet bepaald serieus was.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In de cultuur rijden? Wat?
En omdat je nu ergens anders bent vind je het dus normaal dat je verhaal mag gaan halen als iemand je erop wijst dat je asociaal bezig was?
Als iemand je dus omver rijdt met een kameel, en je gooit die banaan, dan mag die andere je zonder problemen even in elkaar komen matten. Dat is wat je probeert te beweren althans. Beetje achterlijk, maar volkomen normaal bij jou blijkbaar. Bananen hebben ze toch genoeg in die apencultuur waarschijnlijk.
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp inquote:
quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in
Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.
Nog een irritatiepuntje: Licht voeren.
Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.
.
Gisteren reageerden er toch 2 van de 3. Waarvan nummer 2 ook nog even bedanktequote:Op donderdag 5 april 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik heb het seinen naar mensen die verkeerde/geen verlichting voeren maar gestaakt. 9/10 merken ze het niet eens op en blijven ze stug met hun tunnelvisie doorrijden.
Je zult er maar achter rijden! Had ik een tijdje geleden. Zaten achter een trekker, gaat de auto voor de auto die voor mij reed, ineens naar rechts en rijdt zo het water in... We reden 30! op een 80km weg... (later bleek er een wesp in de auto te zitten waardoor hij blijkbaar in paniek raakte ofzo... Aangezien de berm tussen de weg en het water zeker 2 keer de breedte van een auto is...)quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Toen kwam ik gillend klaar en vervolgens reed ik met auto en al de plomp in
Grijze auto, grijs asfalt, grijze dag. En geen licht. En dan maar hopen dat je gezien wordt? (zeker omdat je weet dat er veel ingehaald wordt...)quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Nog een irritatiepuntje: Licht voeren.
Ik doe dat gewoon standaard (heb sowieso een bepaald riedeltje als ik de auto in stap); dan vergeet ik het tenminste ook niet. Gisteren was het echt baggerweer, grijs, donker en veel regen. En dan zijn er nog mensen die geen licht voeren. De meeste snappen het gelukkig wel als je even met groot licht knippert, maar er zijn er ook een aantal die het dan nog niet snappen.
.
Ach, je moet maar denken, hij mocht er zeker niet op afgelopen nacht....quote:Op donderdag 5 april 2012 11:58 schreef dribbel79 het volgende:
Ik vind de Audi S5 een mooie wagen, maar werd op een stuk over 120 meter binnen de bebouwde kom ingehaald terwijl ik al 65 reed...met klaar geweld ramde ie voorbij (verdrijvingsvlak meenemen en alles)...een paar aandachtspunten (auto die uit een uitrit kwam van rechts) werd geen rekening mee gehouden/ niet gezien en later (na 300 meter) stond ik een halve meter achter hem bij de rotonde te wachten voor de schoolbus die voorbij reed...
Mijn duimpje omhoog vertelde hem dat ie als een idioot bezig is...zijn reactie: geen
Was met een andere auto.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Dus? Het is toch niet voor niks een eend.
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voorquote:Op donderdag 5 april 2012 07:47 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Eerst jou met een rotgang inhalen en dan hard in de ankers moeten... Kom ze dagelijks tegen.
Maar plakken achter een vrachtwagen doe ik nooit. Ik vertrouw die dingen niet en ik kan er niet doorheen kijken (en weet dus niet wat er voor hem gebeurt)
Over plakken achter een vrachtwagen gesproken, ik stond ooit eens bij een stoplicht. Vooraan stond een vrachtwagen (zo'n grote) met daarachter een wat oudere sedan. Deze had z'n auto zo dicht op die vrachtwagen staan, dat hij met z'n neus onder de vrachtwagen stond...
[..]
Ik denk altijd: 1 minuut eerder van huis had ook gewerkt...
oh dat is wel coolquote:Op donderdag 5 april 2012 08:15 schreef Daeron het volgende:
[..]
Vrachtwagens seinen vaak naar elkaar wanneer de ander voorbij is en weer naar rechts kan komen. Moet je maar eens op letten.
Vaak bedanken ze elkaar dan ook nog eens met een rechts-links-rechts knipper.
Zelf trouwens ook een keer zo'n bedankje gekregen van een vrachtwagen. Ik reed links om op de naderende rotonde linksaf te slaan richting de snelweg met een stoet auto's achter me. Vrachtwagen reed rechts en ik zat net naast zijn achterwielen. Vrachtwagen bedenkt zich dat die linksaf moet en doet knipper links aan. Ik zie dat gebeuren, zie de stoet auto's achter me, zie al voor me hoe die vrachtwagen een verkeersopstopping gaat veroorzaken zo, en ik rem even rustig af en sein naar hem dat die voor me mag, wat die vervolgens ook doet en me daarna ff een knipper bedankje geeft.
Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...quote:Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor.
Ik sein altijd. Op de A9 en de A22 heb je veel stukken (spitsstrook open, komend vanuit Haarlem op de A9, 2e baan, vrachtwagen die de Wijkertunnel in wil) waar je veel kan seinen. Doen ze trouwens ook als je met sleurhut ofzo ze inhaalt. Of een vrachtwagen die al op de A22 rijdt en jij er bij Beverwijk op komt, tunnel in. Ook even seinen en hij komt keurig naar rechts, jij kan gelijktijdig naar links en niemand heeft last van elkaar. Ook A9/A5 heeft zo'n mooi stuk, 2 banen opschuiven.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bang voor vrachtwaggels. Ze gaan in de regel gewoon rechtdoor. Huisvrouwen in kleine kutautotjes ben ik wel bang voor
[..]
oh dat is wel coolik gebaar ook altijd als mensen moeten invoegen
ik kan harder remmenquote:Op donderdag 5 april 2012 13:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, dat is het probleem ook... Ze stoppen ook niet altijd als ze eigenlijk wel hadden moeten stoppen...
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.quote:
Motorquote:Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.
Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doorsnee truck remt harder dan een personenauto.
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, en toch knallen ze regelmatig tegen hun voorliggers aan in file situaties. En aangezien ik door zo'n vrachtwagen niets kan zien en volledig op z'n remmen moet vertrouwen, en je niet kan zien of hij hard of zacht remt aan die lampen... Neem ik liever wat meer afstand als ik achter zo'n ding zit.
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef muhahaha het volgende:
Verstandig, doe ik ook. Je bent wat dat betreft compleet blind als je achter zo een kist zit.
Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Klopt. Maar als jij op zo'n afstand zit dat je beide zijspiegels van een vrachtwagen kan zien, dan zit je er echt ver achter. Maar dat is in ieder geval de afstand die je tijdens rijles/examen moet houden. Jij moet er voor zorgen dat je zichtbaar bent, of hij daar wel of niet iets mee doet merk je wel als hij/zij (bijvoorbeeld) van baan verwisseld. Maar omdat jij er zo'n eind achter rijdt, levert dat geen enkel probleem op en heb je genoeg tijd om er op te reagerenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
De hebben aangeleerd dat het normaal is van te voren aan te geven dat je naar de linkerbaan wilt als je rechts rijdt. Dus knipperlicht aan, spiegelen, gaan. Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef Tijn het volgende:
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.
Je vergeet de 2e keer spiegelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.
Wel even vermelden voor alle meelezende dames dat deze activiteiten niet zijn bedoeld om te kijken of je maskara nog wel goed zit.quote:
Blinkertjes werken bij mij toch echt prima - zal inderdaad wel aan het label liggen, die van mij heeft een G'tje :-)quote:Op donderdag 5 april 2012 20:56 schreef dribbel79 het volgende:
En wat is dat met de knipperlichten op bmw's, audi's en bmw's?? Die doen het geen van allen...alles voor een label a of b denk ik...
Hoofd uit het raam en roepen :quote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen met een toyota aygo en een sticker achterop, 'ik rij goedkoper!' . zo naar confronterendVooral in de file.
het was geen wijf ook nog eens van nietquote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoofd uit het raam en roepen :
MAAR JE BENT WEL EEN WIJF !!!
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was geen wijf ook nog eens van niet
Waarom koop je anders een Aygo?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannen
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordigquote:Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef Geerd het volgende:
Of meneer Chrysler die even naar links komt omdat tie vind dat iedereen maar 75 moet rijden![]()
En ook nog denken dat tie sneller is
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,quote:Op donderdag 5 april 2012 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordig
Das een 300C. Das een behoorlijk grote bak.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,
[ afbeelding ]
Ja, niet voor de lange afstanden... Ik heb ooit eens een Aygo als leen auto gehad. Hij reed alleen lekker op de 50, 60 en 80 km stukken, maar op de autoweg vond ik het al niets meer, laatst aan de snelweg... En het is niet dat ik geen kleine auto gewend was, aangezien we zelf een Yaris en en Starlet (beide 1.3) hadden.quote:
Aantal verkeersdoden per 100.000 inwonersquote:Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
Wat voor prachtige bijzonder mooie auto rijd jij dan?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe Aveo toch ook wel een leuk wagentje vind, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaakquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zijn geen "Chevrolets" zoals Chevrolet het bedoelt, zijn gewoon gare europese opels met een amerikaans logo erop
Alhoewel vanaf de Cruze nog wel om aan te zien... Maar ja, worden er nog wel mooie (betaalbare) wagens gemaakt tegenwoordig?
Het antwoord daarop is: Op een uitzondering na, NEE!
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Voor een deel heb je gelijk. Echter, voor een heleboel mensen is er gewoon geen ander alternatief. Fietsen is te ver, openbaar vervoer is er niet. En 1x in week (en 2x in de week om de week) zit ik echt alleen in de auto. En waar ik naar toe ga? Naar m'n werk of naar huis...quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
De oplossing voor het verkeer en milieuvervuiling daarmee is nog altijd minder rijden.
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Ik zit daar wel eens over te peinzen. Al die auto's die constant maar over de weg zoeven... waar is men altijd maar weer naar toe? En in 95% van de auto's zit maar 1 persoon. Dat kan ook stukken efficienter.
"Ja maar ik moet direct weg kunnen" zijn dan veelgehoorde argumenten... Jah....
Mensen zijn verslaafd aan de file en de randstad. Een klant van me zit buiten de randstad en had mensen nodig, ging werven onder file-rijders en OV-ers op het station en wat blijkt.. de randstad wordt zo als het middelpunt van de aarde gezien dat velen het idee hebben dat als ze daar niet elke dag om 09:00 op een kantoorstoel zitten ze niet meer mee doen. Klant in kwestie is een internationeel opererend bedrijf, maar heeft door de niet-randstad-locatie dus best moeite mensen te vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Stel je voor, dat je op je fiets naar je werk kan
Ik werk al jaren in de Randstad en de meeste bedrijventerreinen zijn met de fiets superslecht bereikbaar. Kantoorpanden met 500 parkeerplekken hebben meestal niet meer dan 2-3 parkeervakken aan fietsenstalling nodig voor de fietsers. Overigens komen mensen die om de hoek wonen ook met de auto, want:quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Voor die ene vergadering buiten de deur in de maand moeten sommige mensen nou eenmaal een leaseauto hebben, "dat hoort gewoon bij de functie".quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:41 schreef Tijn het volgende:
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?
Waar staat dat ik dat niet doe? Over mensen die vanachter hun - pc in dit geval - zitten te roeptoeteren gesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Tja, alleen jammer dat je (in de provincie) bijna niet bij de trein komt... Eerst 10km fietsen, dan m'n fiets op een onbeveiligde plek stallen, dan 30 minuten met de trein, dan 10 minuten lopen. (en dan heb ik de wachttijden van de trein nog niet meegerekend, want die rijdt met wat geluk elk half uur en zodra het maar enigszins buiten de spits is, elk uur) Of 35 minuten met de auto. Wel carpoolen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
Mag het weer een klein beetje ontopic? voor andere overwegingen, overpeinzingen en dagboekverhalen hebben we de SC
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
Dat is irritant want:quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:06 schreef Accordtje het volgende:
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
Ja precies. Zo denk ik er dus ook over, echter ook bij mij werkt de werkgever daar niet aan mee. En dat zal bij heel veel bedrijven zo zijn, want we staan allemaal 's ochtends in de file omdat de baas wil dat we om 9.00 uur op kantoor zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaarghquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ok, mijn irritatie voor vandaag:
Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...
Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte
Ach, al doe je je knipperlicht 3 kwart aan, rijden mensen er nog steeds op... Heb ik zeer regelmatig. En dan niet, net zoals ik vanmorgen, per ongeluk, maar dan kijken ze je aan zo van: heb je wat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh
Wellicht de TomTom die begint te piepen dat je net te hard rijdt?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Ik vind de trein echt afgrijselijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Want het knopje is stuk of...?quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezenquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Had tijdje geleden ook iemand die bij elk zijstraat/bocht/stoplicht(met groen dan) ging remmen/vertragen om overzicht te krijgen ofzoquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen[ afbeelding ]
Dat ook idd. Sommige mensen durven bijna niks te doen als er egens zich in de weide omgeving nog een ander voertuig bevindtquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Of andersom, dat mensen zich in hun voertuig de rotonde op storten, dan in hun drie bijna uit de bocht zeilen, ineens heel hard bijremmen, terugschakelen naar twee, daardoor de fietser op de rotonde bij het uitvoegen niet zien, weer in de ankers moeten dan wel gierend optrekken om die fietser maar vooral geen voorrang te gunnen...quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
En hoe:quote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |