Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)quote:Op donderdag 5 april 2012 15:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mijn rij-instructeur heeft mij aangeleerd om, wanneer ik achter een vrachtwagen rij, dat ik altijd zijn spiegels moet kunnen zien. Dan kan de chauffeur jou ook zien.
Klopt. Maar als jij op zo'n afstand zit dat je beide zijspiegels van een vrachtwagen kan zien, dan zit je er echt ver achter. Maar dat is in ieder geval de afstand die je tijdens rijles/examen moet houden. Jij moet er voor zorgen dat je zichtbaar bent, of hij daar wel of niet iets mee doet merk je wel als hij/zij (bijvoorbeeld) van baan verwisseld. Maar omdat jij er zo'n eind achter rijdt, levert dat geen enkel probleem op en heb je genoeg tijd om er op te reagerenquote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Mits hij natuurlijk in z'n spiegels kijkt... Want dat is ook een van mijn ergenissen.... Mensen die gewoon niet spiegelen en gewoon maar van baan verwisselen (en daarbij anderen snijden)
De hebben aangeleerd dat het normaal is van te voren aan te geven dat je naar de linkerbaan wilt als je rechts rijdt. Dus knipperlicht aan, spiegelen, gaan. Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:30 schreef Tijn het volgende:
Vooral Belgen en Fransen hebben daar een handje van.
Je vergeet de 2e keer spiegelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Terwijl wij geleerd hebben om te spiegelen, te knipperen en te gaan.
Wel even vermelden voor alle meelezende dames dat deze activiteiten niet zijn bedoeld om te kijken of je maskara nog wel goed zit.quote:
Blinkertjes werken bij mij toch echt prima - zal inderdaad wel aan het label liggen, die van mij heeft een G'tje :-)quote:Op donderdag 5 april 2012 20:56 schreef dribbel79 het volgende:
En wat is dat met de knipperlichten op bmw's, audi's en bmw's?? Die doen het geen van allen...alles voor een label a of b denk ik...
Hoofd uit het raam en roepen :quote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen met een toyota aygo en een sticker achterop, 'ik rij goedkoper!' . zo naar confronterendVooral in de file.
het was geen wijf ook nog eens van nietquote:Op donderdag 5 april 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoofd uit het raam en roepen :
MAAR JE BENT WEL EEN WIJF !!!
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het was geen wijf ook nog eens van niet
Waarom koop je anders een Aygo?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou en. Mensen die een Aygo rijden omdat het goedkoop eens moeten worden verbannen
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordigquote:Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef Geerd het volgende:
Of meneer Chrysler die even naar links komt omdat tie vind dat iedereen maar 75 moet rijden![]()
En ook nog denken dat tie sneller is
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,quote:Op donderdag 5 april 2012 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
al die kk lelijke chevrolets dan tegenwoordig
Das een 300C. Das een behoorlijk grote bak.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aan de gril te herkennen was het zoiets ,
[ afbeelding ]
Ja, niet voor de lange afstanden... Ik heb ooit eens een Aygo als leen auto gehad. Hij reed alleen lekker op de 50, 60 en 80 km stukken, maar op de autoweg vond ik het al niets meer, laatst aan de snelweg... En het is niet dat ik geen kleine auto gewend was, aangezien we zelf een Yaris en en Starlet (beide 1.3) hadden.quote:
Aantal verkeersdoden per 100.000 inwonersquote:Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat is een ander verkeersbeeld daar. Drukker maar ook toleranter. Creatief. In Turkije rijdt het ook wat chaotischer - maar omdat iedereen dat doet gaat alles prima, en veel ongelukken gebeuren er ook niet door.
Op YouTube zie je mooie staaltjes van Russisch verkeerschaos. Zoek maar eens op ДТП
Wat voor prachtige bijzonder mooie auto rijd jij dan?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.chevrolet.nl/
allemaal lelijk. alleen al door het logo op zichzelf.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe Aveo toch ook wel een leuk wagentje vind, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaakquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Zijn geen "Chevrolets" zoals Chevrolet het bedoelt, zijn gewoon gare europese opels met een amerikaans logo erop
Alhoewel vanaf de Cruze nog wel om aan te zien... Maar ja, worden er nog wel mooie (betaalbare) wagens gemaakt tegenwoordig?
Het antwoord daarop is: Op een uitzondering na, NEE!
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Voor een deel heb je gelijk. Echter, voor een heleboel mensen is er gewoon geen ander alternatief. Fietsen is te ver, openbaar vervoer is er niet. En 1x in week (en 2x in de week om de week) zit ik echt alleen in de auto. En waar ik naar toe ga? Naar m'n werk of naar huis...quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:
De oplossing voor het verkeer en milieuvervuiling daarmee is nog altijd minder rijden.
Is het echt nodig dat je overal maar heen moet?
Ik zit daar wel eens over te peinzen. Al die auto's die constant maar over de weg zoeven... waar is men altijd maar weer naar toe? En in 95% van de auto's zit maar 1 persoon. Dat kan ook stukken efficienter.
"Ja maar ik moet direct weg kunnen" zijn dan veelgehoorde argumenten... Jah....
Mensen zijn verslaafd aan de file en de randstad. Een klant van me zit buiten de randstad en had mensen nodig, ging werven onder file-rijders en OV-ers op het station en wat blijkt.. de randstad wordt zo als het middelpunt van de aarde gezien dat velen het idee hebben dat als ze daar niet elke dag om 09:00 op een kantoorstoel zitten ze niet meer mee doen. Klant in kwestie is een internationeel opererend bedrijf, maar heeft door de niet-randstad-locatie dus best moeite mensen te vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen gaan echt niet in de file staan als het niet zou moeten.
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Stel je voor, dat je op je fiets naar je werk kan
Ik werk al jaren in de Randstad en de meeste bedrijventerreinen zijn met de fiets superslecht bereikbaar. Kantoorpanden met 500 parkeerplekken hebben meestal niet meer dan 2-3 parkeervakken aan fietsenstalling nodig voor de fietsers. Overigens komen mensen die om de hoek wonen ook met de auto, want:quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op de fiets naar je werk is juist iets wat in de randstad gebeurt, omdat het aantal mensen op fietsafstand van een bedrijf gewoon heel groot is. Ergens in de provincie is de kans op geschikt personeel binnen een fietsbare straal een stuk kleiner.
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb 'n mooie leasebak maar roep al jaren - de dag dat ze 'm komen halen in ruil voor een baan op fietsafstand wordt een nationale feestdag
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Voor die ene vergadering buiten de deur in de maand moeten sommige mensen nou eenmaal een leaseauto hebben, "dat hoort gewoon bij de functie".quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:41 schreef Tijn het volgende:
Ik wou net zeggen. Wat is het probleem om gewoon te solliciteren bij een bedrijf op fietsafstand?
Waar staat dat ik dat niet doe? Over mensen die vanachter hun - pc in dit geval - zitten te roeptoeteren gesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zou ook zelf zo'n baan kunnen zoeken in plaats van een beetje vanuit je leasebak die stiekem toch wel heel makkelijk is te roeptoeteren dat je zo graag naar je werk wilt fietsen.
Tja, alleen jammer dat je (in de provincie) bijna niet bij de trein komt... Eerst 10km fietsen, dan m'n fiets op een onbeveiligde plek stallen, dan 30 minuten met de trein, dan 10 minuten lopen. (en dan heb ik de wachttijden van de trein nog niet meegerekend, want die rijdt met wat geluk elk half uur en zodra het maar enigszins buiten de spits is, elk uur) Of 35 minuten met de auto. Wel carpoolen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
Mag het weer een klein beetje ontopic? voor andere overwegingen, overpeinzingen en dagboekverhalen hebben we de SC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |