ze koos natuurlijk 31 april omdat dan toch echt niemand moet werken.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Eerst loop je te ranten tégen 'verplichte vrije dagen' en dan pleit je zelf ervoor nog eentje toe te voegen, en dan nog wel eentje op 12 februari, vroege winter en een tijdstip dat er een grote kans is dat het iig geen dag is waarop je liever binnen blijft (om die reden koos beatrix er ook voor haar verjaardag niet op 31 januari te vieren, maar liever koninginnedag 31 april, domweg omdate r dan wat meer met die vrije dag uit te halen valt)
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Carantaine bij nieuwe vissen is het meest ideale ja, maar daar hebben 9 v.d. 10 mensen geen ruimte voor. Kijk goed naar de vis als je hem koopt. Witte/zwarte stip, en of i gewoon goed zwemt. Vraag of de eigenaar ze wil voeren waar je bij zit.
Maar behalve een ziekte binnen halen kun je weinig buil vallen aan een zoetwatervis van een paar euro natuurlijk.
Vast niet origineel genoeg voor dit topic.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een sneue bedoeling is die haatsite toch ook
Haaaaaaaaaiiiiiiiiii.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Iedere keer als dit topic nieuwe posts krijgt, ben ik bang om gequote te zijn![]()
Ehm..... Die is toch al boven??quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Goed dat dit onderzocht wordt. Hopelijk komt de bovenste steen boven.
Als dit waar blijkt te zijn, hoop ik dat beiden voor lange tijd de gevangenis in gaan, en dat hun complete privévermogen verbeurd verklaard wordt.
Dit soort Witteboordencriminaliteit wordt helaas zelden zwaar bestraft, ondanks het feit dat de gevolgen voor de maatschappij vaak veel groter zijn dan delicten die wel zwaar bestraft worden.
Grrrrrrr.. je weet hoe ik het bedoelquote:
Zo danquote:Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Iedere keer als dit topic nieuwe posts krijgt, ben ik bang om gequote te zijn![]()
Omdat we best trots mogen zijn op onze eigen taal.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Iedere keer als dit topic nieuwe posts krijgt, ben ik bang om gequotegeciteerd te zijn![]()
Fietsband gevuld met lachgas?quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:
De douane maakt het niks uit of je met vrouwenkleren, fietsfuntieltjes of wasmanden het land binnenkomt. Je wordt waarschijnlijk helemaal niet gecontroleerd.
Hou er wel rekening mee dat je overgewicht moet betalen aan de vliegmaatschappij.
Gequoot.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij zou het dan eerder 'gequoted' moeten zijnquote:Op zondag 15 april 2012 02:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Gequoot.
Al staat op sommige sites dat "gequotet" de juiste vorm is.
Lekker verwarrend ...
Voor de kofschipregel eindigt de stam van 'quoten' op een t, dus is het 'gequotet'.quote:Op zondag 15 april 2012 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij zou het dan eerder 'gequoted' moeten zijn
Um, nee. De stam eindigt op een 'e'. Je zegt toch niet 'ik quot'? Je zegt 'Ik quote'.quote:Op zondag 15 april 2012 11:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Voor de kofschipregel eindigt de stam van 'quoten' op een t, dus is het 'gequotet'.
Het is de uitspraak die telt, niet de schrijfwijze.quote:Op zondag 15 april 2012 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. De stam eindigt op een 'e'. Je zegt toch niet 'ik quot'? Je zegt 'Ik quote'.
Oh? Dus jij spreekt 'quote' uit als 'quot'?quote:Op zondag 15 april 2012 12:08 schreef thabit het volgende:
[..]
Het is de uitspraak die telt, niet de schrijfwijze.
Volgens de Van Dale is het 'gequoot' hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgens mij zou het dan eerder 'gequoted' moeten zijn
quote:quoten
quo·ten (niet: qu·oten)
/kwot«(n)/
overgank. werkw.; quootte; h. gequoot
1· citeren
Ja, dat weten we. De discussie gaat over de bewering op bepaalde sites dat het eigenlijk 'gequotet' moet zijn. Ik zeg dat het dan 'gequoted' moet zijn, simpelweg omdat het Engelse voltooid deelwoord 'quoted' is.quote:Op zondag 15 april 2012 12:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens de Van Dale is het 'gequoot' hoor.
[..]
Ik zie het nu ja. Las de post die jij quootte maar halfquote:Op zondag 15 april 2012 12:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat weten we. De discussie gaat over de bewering op bepaalde sites dat het eigenlijk 'gequotet' moet zijn. Ik zeg dat het dan 'gequoted' moet zijn, simpelweg omdat het Engelse voltooid deelwoord 'quoted' is.
Nou, meestal worden ze vertaaldquote:Op zondag 15 april 2012 12:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de regel niet dat Engelse woorden in het Nederlands met de Nederlandse grammaticaregels vervoegd worden?
quote:Op zondag 15 april 2012 12:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de regel niet dat Engelse woorden in het Nederlands met de Nederlandse grammaticaregels vervoegd worden?
Nee, als 'kwoot', wat duidelijk op een t eindigt en niet op een e.quote:Op zondag 15 april 2012 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh? Dus jij spreekt 'quote' uit als 'quot'?
quote:Op zondag 15 april 2012 14:01 schreef Sosha het volgende:
In dit soort gevallen schrijf ik maar gewoon 'geciteerd' om foutjes te voorkomen
Daarbij vind ik Nederlandse vervoegingen van Engelse werkwoorden over het algemeen ontzettend lelijk. Alleen in gedownload en geüpload kan ik mij wel vinden.
Je vindt 'm niet mooi? Want fout is ie niet.quote:
Omgquote:drag-and-droppen: verslepen op een (computer)scherm
ik drag-and-drop, jij/hij drag-and-dropt
jij/hij drag-and-dropte
gedrag-and-dropt
quote:dryhumpen: 'schuren', droogneuken
ik dryhump, jij/hij dryhumpt
jij/hij dryhumpte
gedryhumpt
Spreek het eens uit dan.. met de umlaut.. Brrrrr, wat lelijkquote:Op zondag 15 april 2012 14:07 schreef Sosha het volgende:
[..]
Je vindt 'm niet mooi? Want fout is ie niet.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/engelse-werkwoorden
Ben benieuwd hoe je 'm dan zou willen spellen, want deze versie ziet er in mijn ogen heel logisch uit. Precies zoals je het zegt.
Je zegt de 'u' dan als in 'dank u wel, meneer', niet als in 'pukkel', vind ik major lelijkquote:Op zondag 15 april 2012 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Hoe spreek jij het dan uit zonder? Want dan is het 'eu' als in 'leuk'.
Geüpload is dus gewoon ge-upload.
Waarom geen streepje ertussen zetten dan? Is veel duidelijker..quote:Op zondag 15 april 2012 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Exact. Het is een trema en dus geen umlaut.
Als je het spurmie.....quote:Op zondag 15 april 2012 17:03 schreef spierbal het volgende:
Na het spuiten uit je lul op je eikel laat zitten, en het laatste deel wat nog in je plasbuis resteerd niet er uit pist. En alles laat opdrogen en binnen in je plasbuis laat je het ook zitten en dus gaat het daar ook opharden/opstollen. Kan je plasbuis dan verstopt raken ?????
Kan spurmie eigenlijk opharden ??
Vind ik juist onnodig en lelijk eigenlijk... Smaken verschillenquote:Op zondag 15 april 2012 16:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom geen streepje ertussen zetten dan? Is veel duidelijker..
Dan spreek je de 'e' in 'ge' ook uit als 'ee', want dat is dan de consequentie.quote:Op zondag 15 april 2012 15:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je zegt de 'u' dan als in 'dank u wel, meneer', niet als in 'pukkel', vind ik major lelijk
Kunnen we dit uitleggen als een verkapte sollicitatie?quote:Op zondag 15 april 2012 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uitgehongerde slecht opgeleidde militairen zonder goed technisch materieel
Zo vond ik 'zeeëend' ook mooier, eigenlijk.quote:Op zondag 15 april 2012 18:53 schreef Sosha het volgende:
[..]
Vind ik juist onnodig en lelijk eigenlijk... Smaken verschillen
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:56 schreef Pharkus het volgende:
Ik kom er net dankzij mijn spellingscontrole achter dat het geen erge nissen zijn die ik heb, maar ergernissen.
Hij is nog KLB-mod ook, en pas nu komt het besef.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?
Dat welquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?
Oh, een typefout, dus.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat welik tikte het eigenlijk gewoon blind en er kwam een kringeltje onder, geen idee dus of ik het eerder fout heb gedaan. Vond het gewoon grappig om hier op te biechten.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:03 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Dus een engineer is iemand die percee iets van techniek moet afweten?
Learn English Barreltje ;-) want je hebt er niet veel van begrepen
En dan laat ik soorgenoten en stekenblind maar even voor wat het is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:49 schreef Yreal het volgende:
Ik rij normaal. Je moet alleen op je houden zijn voor Ria's in hun kia picanto en soorgenoten. Die zijn namelijk stekenblind. Daarom wil je overal zo snel mogelijk langs !
Ongeacht de aandrijving lijkt een voorruit me inderdaad wel een aanbeveling.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:12 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Audi ziet geen heil in elektrische auto's bron:http://www.telegraaf.nl/a(...)_de_toekomst___.html
Nu bedacht ik me net dat je 40 jaar geleden helemaal geen problemen had met de benzine/verbrandingsmotor. De ANWB is een Wielrijdersbond en geen Autobond!
Raar want ik kan me herinneren dat 40 jaar geleden er talloze auto's met pech langs de weg stonden. De auto was zo onbetrouwbaar dat het alleen met voorzichtig rijden en goed onderhoud mogelijk was om zonder zorgen op bestemming aan te komen. Dus voorruit met de elektrische auto zorg dat z'n actieradius wat vergroot wordt en het is wel de toekomst.
quote:Op maandag 16 april 2012 21:48 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Tja, hier kan ik geen speld tegenin brengen
quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
zo snel mogelijk naar gemeente huis bezoeken, en hopelijk dat je niet op staande aangehouden!.
Vast de leukste thuis, op de deurklink na...quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alle uitzuigers mogen van mij de klink over worden gejaagd,
Thanks!!!quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Ja, is is een persoonsvorm, maar vertel is dat ook. Gewoon stam + t dus.
'Wat zij jou vertelt', is eerst één zinsdeel, en wordt pas later ontleed, en dan is 'vertelt' gewoon de pv, en 'zij' het onderwerp.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:01 schreef Ti-boy het volgende:
Welke knappe kop zou mij eens kunnen helpen? Ik zie helaas geen specifieke topic waar ik deze vraag kwijt kan, dus doe ik het hier maar even.
Het gaat om het volgende. In de onderstaande zinnen zie ik 'is' als persoonsvorm(pv). Ik zet de zin in vragende vorm en 'is' komt dan vooraan, dus is dat de pv. Omdat 'is' de pv is, is 'vertel' dat niet en doe ik daar dus géén stam+t. Mijn specifieke vraag: Klopt het dat 'Is' een persoonsvorm is? Of is het toch 'vertel' omdat als ik 'is' vooraan zet de vragende zin niet helemaal klopt?
Wat zij jou vertel... is een grote leugen.
dt
x t
d
15: Wat mijn docent veronderstel..., is bezijden de waarheid.
dt
d
x t
Hoe bedoel je, gebruiken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:16 schreef Ti-boy het volgende:
Dank jullie wel!!! Alleen het zinsdeel waar 'vertel' in staat moet ik dus gebruiken.
Ik snap m'
Oh ja. Om de persoonsvorm te vinden. Beetje vaag geformuleerd inderdaad, er zijn simpelweg gewoon 2 persoonsvormenquote:
Ja precies. Ik zou ook zeggen: bezoekers is meervoud, dus plakken we er -den achter.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'een handjevol' is grammaticaal enkelvoud, dus 'amuseerde'.
Ongetwijfeld gaan nu heel veel mensen hyperen, dat het meervoud moet zijn
Een handjevol komt op hetzelfde neer als een aantal. En dat is enkelvoud.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:37 schreef Ti-boy het volgende:
Ja precies. Ik zou ook zeggen: bezoekers is meervoud, dus plakken we er -den achter.
Ik moet dus naar 'een handjevol' kijken. Thanks!quote:Op woensdag 25 april 2012 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een handjevol komt op hetzelfde neer als een aantal. En dat is enkelvoud.
Volgens mij kan het allebei en is het hypercorrect om te denken dat alleen het enkelvoud kan. Het woord 'handjevol' is in dit geval te interpreteren als een onbepaald telwoord dat 'bezoekers' modificeert.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'een handjevol' is grammaticaal enkelvoud, dus 'amuseerde'.
Ongetwijfeld gaan nu heel veel mensen hyperen, dat het meervoud moet zijn
Want?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:49 schreef trabant het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen dat die redenering van thabit hierboven raaskal is.
Ik moet gewoon vaker buiten komen.quote:Een paar, een heleboel
Een aantal is dus, samen met een paar vergelijkbare woorden, op weg een onbepaald telwoord te worden. Het gaat lijken op een paar ('enkele') en een (hele)boel, waar alleen een meervoud bij gebruikt kan worden:
* Er kunnen een paar buien vallen.
* Een heleboel loten zijn al verkocht.
Alleen in de betekenis 'set van twee' komt bij een paar nog een enkelvoud:
* Staat er een paar schoenen van mij in de gang?
Vergelijkbare woorden
Wat voor een aantal geldt, geldt ook voor een handjevol, een massa, een stel(letje) en een tiental (en andere hoeveelheden) – dus meestal meervoud:
* Er was/waren maar een handjevol toeschouwers.
Hadden we deze variatie al?quote:Op donderdag 26 april 2012 19:25 schreef Sam1993 het volgende:
Sorbootje: je ziet het niet verkeerd. maar ik belde voor het feit dat ik geen leven voelde vanaf vanmorgen 7 uur en zowiuezo gisteren ook maar heel weinig. met de echo is gebleken dat ze gezond is maar inderdaad niet beweegt en 2 weken voor loopt. vervolgens sturen ze me naar boven omdat me bloeddruk te hoog is welke daarna rond 107/65 bleef hangen en word ik weer naar huis gestuurd zonder dat er verder is gekeken naar het niet bewegen. heb aangegevn me zorgen te maken e dat dat juist de rede was waarom ik kwam en werd gewoon afgescheept met dat ik morgen toch een afspraak had en dan maar verder moest laten kijken. En dat vind ik wel vreemd waarom lieten ze me dan komen aangezien ik aangegeven heb aan de telefoon dat er verder geen verranderingen waren met dinsdag buiten dat bewegen. Mij lijkt het gewoon niet dat het zo zou moeten gaan.
Hij wordt vaak Samson genoemd, maar deze spellingsvariant kende ik nog niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:39 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
In de debatten gaat het er dus wel op lijken. Wat een vertoning: Samsong die samen met Wilders naast de interruptiemicrofoon staat om GroenLinks, d66 en CU aan te vallen voor hun medewerking.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kut.. is eingelijk de enige bewoording die ik kan bedenken
Deze 'user' doet het expres. Geen idee, waarom.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:25 schreef freako het volgende:
[..]
Hij wordt vaak Samson genoemd, maar deze spellingsvariant kende ik nog niet.
Dat is duidelijk een typefout als gevolg van dikke vingers. De u zit naast de i, dus type een beetje te snel en je neemt hem zo mee.quote:
Lijkt me een mooie combinatie van:quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:12 schreef andreas612 het volgende:
denk trouwens dat pvda wel lager zal scoren dan nu de peilingen zijn (sowieso peilingen![]()
) pvda heeft mooi naast de boot gevist met de bezuinigingen.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:12 schreef Koffielurk01 het volgende:
Nee, je zou natuurlijk gewoon Ubuntu kunnen nemen en die een beetje costumizen.
Aangezien het over de PvdA gaat kan dat niet missen idd.quote:
Ik mis bij deze user ook een heleboel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:54 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Aziatische vrouwen kunnen knap, vrolijk en vrouwelijk zijn maarja niet allemaal natuurlijk sommige zullen precies het tegenovergesteld zijn. Maarja goed iedereen heeft zijn eigen smaak toch?
Hoewel in Nederland lopen er ook Nederlandse vrouwen rond alleen de Nederlandse vrouw is: Mannelijk, onafhankelijk, ze hebben wel gevoel, zijn slim en berkenbaar en zijn knap op jonge leeftijd tot en met de 30 volgens mij (niet allemaal natuurlijk). Wat ik bij Nederlandse vrouw mis is vooral Temparmnet, daarom vind ik latina's geweldig!
Maarja het grappig is dat de NL's man het tegenovergesteld is lol. De mannen zijn: vrouwelijk, houden van praten, zeuren en zijn koel maar dan als nog iedereen is anders maar het valt wel op.
Met een kusje voor BrandX.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:20 schreef BrandX het volgende:
Ronaldo, de eerste voetballer die, nadat hij uitgevoetbald is, uit de kast komt om te vertellen dat hij, hoewel hij stopt met voetballen, hij wel doorgaat met de ballen van andere mannen![]()
Iets wat iedereen eigenlijk al weet, maar wat in alle toonaarden stilgezwegen wordt.
Komen daar de haatbaarden vandaan ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Garincha12 het volgende:
Japan, Hatië en Indonesië al die afschuwelijke aardbevingen die daar plaats gevonden hadden. Dat is net zo erg als een oorlog of dan gekken zoals Breijvick en tieners en twintigers die moorden op scholen of de terroristen! De wereld draait letterlijk door, jammer genoeg. Kijk nu ook in Libie ga mij niet zeggen dat daar niet weer een tyran komt. Voor Noord Korea zijn we nog steeds bang als ze weer iets aan het testen zijn.
Behalve de natuurlijke rampen maakt de mens zichzelf inderdaad kapot, waarom omdat het ego een slecht iets is. Maarja alleen mensen die puur van hart zijn kunnen dat zien.
kan iemand vertellen wat er fout is aan deze zin, hij loopt voor geen meter maar ik zie niet precies wat er nou mis mee is. Ik mis een 'op' ofzo.quote:De vakbonden ACP, NPB en VMHP roepen politieagenten in de regio's Rotterdam, Den Haag en Dordrecht op donderdag een halfuur lang stapvoets te rijden op de toegangswegen naar deze steden.
"De vakbonden ACP, NPB en VMHP roepen politieagenten in de regio's Rotterdam, Den Haag en Dordrecht op, om donderdag een halfuur lang stapvoets te rijden op de toegangswegen naar deze steden."quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
kan iemand vertellen wat er fout is aan deze zin, hij loopt voor geen meter maar ik zie niet precies wat er nou mis mee is. Ik mis een 'op' ofzo.
kan ook. Als ze dan maar wel een komma plaatsenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Die 'om' kan weggelaten worden, maar de kans dat je de zin verkeerd leest, is dan wel groter, omdat je de 'op' dan niet leest als onderdeel van 'oproepen' maar als bepaling bij 'donderdag' ('op donderdag').
Als je 'om' weglaat, kun je daar geen komma zetten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:53 schreef FedExpress het volgende:
[..]
kan ook. Als ze dan maar wel een komma plaatsen
Ik zou eerder vallen over dat het laatste deel over steden gaat, terwijl er eerder over regio's wordt gesproken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:
kan iemand vertellen wat er fout is aan deze zin, hij loopt voor geen meter maar ik zie niet precies wat er nou mis mee is. Ik mis een 'op' ofzo.
De zin is ook niet fout. Naar de inhoud kijk ik helemaal niet. Ik heb ook niet gecheckt of dat wel bestaande vakbonden zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zou eerder vallen over dat het laatste deel over steden gaat, terwijl er eerder over regio's wordt gesproken.
Dat "roepen .. op donderdag" vind ik nou niet echt fout. Het kan wellicht wat netter, maar ik heb er geen problemen mee.
Niet eens?!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:11 schreef Lienekien het volgende:
De zin is ook niet fout. Naar de inhoud kijk ik helemaal niet. Ik heb ook niet gecheckt of dat wel bestaande vakbonden zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |