abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110983700
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Waar kan ik mij aansluiten? Want ik ben het zat om voor mezelf te denken. Ik heb liever dat ik iemand volg die voor mij besluit wat goed is, in plaats van mijn eigen hersencellen te pijnigen. Pas dan zal ik gelukkig leven en in vrede kunnen leven met mijn (oorlogszuchtige) medemens. Mag ik ook al mijn bezittingen alvast doneren?

[/sarcasm]
mensen zullen zichzelf geestelijk gaan opleiden, ze zullen veel en veel minder tot geweld, belediging of haat overgaan.

Mensen zullen eindelijk inzien dat dat het beste systeem is voor de wereld waarin we leven.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:03:18 #27
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110983713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 00:54 schreef Bredemug het volgende:
Ik denk dat als we naar de stand van zaken kijken omtrent de natuur en menselijk ego, hoeven we ons niet echt druk te maken over overpopulatie, we roeien onszelf makkelijk uit anders doet de natuur dat wel met een paar komeetjes, overstromingen, vulkaanuitbarstingen etc. et.c
Japan, Hatië en Indonesië al die afschuwelijke aardbevingen die daar plaats gevonden hadden. Dat is net zo erg als een oorlog of dan gekken zoals Breijvick en tieners en twintigers die moorden op scholen of de terroristen! De wereld draait letterlijk door, jammer genoeg. Kijk nu ook in Libie ga mij niet zeggen dat daar niet weer een tyran komt. Voor Noord Korea zijn we nog steeds bang als ze weer iets aan het testen zijn.

Behalve de natuurlijke rampen maakt de mens zichzelf inderdaad kapot, waarom omdat het ego een slecht iets is. Maarja alleen mensen die puur van hart zijn kunnen dat zien.
pi_110983725
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:00 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Mensen zullen niet lui nietsdoen maar ook werken, maar het allermooiste; de mensen zullen ook echte respect en liefde hebben naar elkaar toe.

Al het geld voor wapens zal verdeeld worden onder de mensen, technologie zal worden gebruikt om alle mensen te helpen.
quote:
De vrede onder de Mahdi (vredesleider uit de Islamitische wereld) en Jezus die dit systeem zullen opzetten wordt behandeld.
Logisch, want Jesus Himself zet het systeem mede op.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:04:30 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110983740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:02 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]

mensen zullen zichzelf geestelijk gaan opleiden, ze zullen veel minder tot geweld, belediging of haat overgaan.

Mensen zullen eindelijk inzien dat dat het beste systeem is voor de wereld waarin we leven.
Inderdaad. Want als je gewoon je hand op kunt houden en daar valt de rijkdom zo in, dan zullen er inderdaad nog heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld geneeskunde willen gaan studeren ofzo. Kost een hoop geld, hoop energie, en voor wat? Je wordt er niet beter of slechter van, want dat geld was toch allemaal al eerlijk verdeeld.

Nou als ik niets hoef te doen voor m'n geld doe ik ook helemaal niks. En dat zal vrijwel iedereen denken. Lekker systeem jongen :')
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 1 mei 2012 @ 01:04:47 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110983747
De verscheidenheid aan verschillende culturen, gebruiken en opvattingen over sociale omgang, positie en geloofsovertuigingen zorgen al dat we voorlopig echt niet met vrede zijn...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 01:06:20 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_110983791
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:01 schreef Plantagehouder het volgende:

[..]

Ik geef honden yoga, hbo geaccrediteerd en 2 jaar hands on ervaring. En die filmpjes spreken voor zich niet dan?
Honden yoga :')

Maar oke, dus je hebt HBO gedaan, etc etc. En 2 jaar hands on ervaring? En hoe lang is het geleden dat je bent afgestudeerd?

Want je snapt toch wel dat als je in dit systeem gelooft, je geen studie hoeft te doen? Over 10 jaar is iedereen net zo rijk als zn buurman. Want alles wordt opnieuw verdeeld, en daar hoef je niets voor te doen.

Maar jij hebt een opleiding gedaan, dus of je bent een geitenwollensokken figuur of je gelooft hier niet in, want waarom heb je dan een opleiding gedaan :')
pi_110984065
Voor het nageslacht zou een nucleaire oorlog waarschijnlijk ook niet al te positief uitvallen denk je wel?
pi_110984090
Als je een perfect systeem van leven zoekt, dan moet je naar de paleo tijden kijken, de tijden van hunters en gatherers. Een balans van geven en nemen. Wat die man uitlegt zorgt uiteindelijk juist voor meer chaos.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_110984764
dit heb ik me eigenlijk ook al een paar keer afgevraagd

waarna ik tot de conclusie kwam dat de mens zichzelf sowieso wel weer eens een keer zal uitroeien of door oorlog of door milieuvervuiling etc :')
pi_110985708
Met zonne-energie, hydroponische kassen, elektrische auto's, 3D printers en over een paar decennia 3D printen op atomair niveau, is er in principe nog genoeg hoop.

Nu nog wat bewustwording en de dommen onder ons duidelijk maken dat je met samenwerken verder komt dan met tegenwerken en we zijn al een heel eind op weg naar een gelukkige en duurzame wereld.

The Venus Project - Deel 2
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:35:30 #36
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110986114
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 04:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Met zonne-energie, hydroponische kassen, elektrische auto's, 3D printers en over een paar decennia 3D printen op atomair niveau, is er in principe nog genoeg hoop.

Nu nog wat bewustwording en de dommen onder ons duidelijk maken dat je met samenwerken verder komt dan met tegenwerken en we zijn al een heel eind op weg naar een gelukkige en duurzame wereld.

The Venus Project - Deel 2
Wat jij opnoemt is een begin maar het is niet genoeg! Misschien zeewater veranderen in drinkwater? Of insectenvoedsel consumeren inplaats vlees aangezien er meer insecten op aarde zijn dus dat zou een goeie vlees vervanger kunnen worden.

En de misschien kunnen de Chinezen de natuurlijke bronnen van de Maan of Mars afhalen om zo er nog met ons te overhandelen. :)
pi_110987193
Ik denk niet dat een wereldoorlog dit probleem zou oplossen..

Dit is een leuke discussie, alleen niet erg TRU-gerelateerd, geloof ik.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 10:15:22 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_110988225
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. Want als je gewoon je hand op kunt houden en daar valt de rijkdom zo in, dan zullen er inderdaad nog heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld geneeskunde willen gaan studeren ofzo. Kost een hoop geld, hoop energie, en voor wat? Je wordt er niet beter of slechter van, want dat geld was toch allemaal al eerlijk verdeeld.

Nou als ik niets hoef te doen voor m'n geld doe ik ook helemaal niks. En dat zal vrijwel iedereen denken. Lekker systeem jongen :')
Precies, waar haal je dan de motivatie vandaan om je überhaubt nog ergens voor in te spannen? Het lijkt me geestdodend en afvlakkend , dat gratis leven.
pi_110991028
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 01:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Eerlijk verdelen wil niet zeggen dat er geen verschil meer is, hoor. :)
En tja.. Een arts bv.die alleen door geld wordt gemotiveerd om geneeskunde te beoefenen wantrouw ik evengoed.
pi_110991091
Never mind ik had mijn leesbril niet op.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 12:07:18 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_110991111
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eerlijk verdelen wil niet zeggen dat er geen verschil meer is, hoor. :)
En tja.. Een arts bv.die alleen door geld wordt gemotiveerd om geneeskunde te beoefenen wantrouw ik evengoed.
Maar dat weet jij niet als je naar 't ziekenhuis gaat. Dan ben je blij dat er een arts is die je wil helpen. Of die arts het doet voor het geld of voor levens te redden weet jij niet. Jij weet alleen dat er *een* arts is en daar ga jij heen, want die zal het beter weten dan jij.

Maar als allemaal die artsen een hoop en tijd en moeite doen en daar net zoveel voor terug krijgen als Henk die op de hoek woont, dan snap jij ook heus wel dat het tekort aan artsen nog verder op zal lopen.

Das prachtig dat je dan net zo rijk bent als je buurman...totdat je ineens iets hebt en het ineens heel veel moeite kost om iemand te vinden die je wil helpen.
pi_110991263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Precies, waar haal je dan de motivatie vandaan om je überhaubt nog ergens voor in te spannen? Het lijkt me geestdodend en afvlakkend , dat gratis leven.
De afwezigheid van wat voor prikkel dan ook is geestdodend en niet goed voor een mens. Ook dat is waar.
pi_110991490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat weet jij niet als je naar 't ziekenhuis gaat. Dan ben je blij dat er een arts is die je wil helpen. Of die arts het doet voor het geld of voor levens te redden weet jij niet. Jij weet alleen dat er *een* arts is en daar ga jij heen, want die zal het beter weten dan jij.

Maar als allemaal die artsen een hoop en tijd en moeite doen en daar net zoveel voor terug krijgen als Henk die op de hoek woont, dan snap jij ook heus wel dat het tekort aan artsen nog verder op zal lopen.

Das prachtig dat je dan net zo rijk bent als je buurman...totdat je ineens iets hebt en het ineens heel veel moeite kost om iemand te vinden die je wil helpen.
Dat betwist ik ook niet. Alleen mag ik toch hopen dat de roeping van een arts toch uit iets meer bestaat dan geldgeilheid.
Als dat alles is, hoef je niet veel ethiek te verwachten, nl.
pi_110991584
Of geen kinderen nemen en er nu nog maar even van genieten. Probleem ook opgelost. :7
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:47:05 #45
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_110992410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk niet dat een wereldoorlog dit probleem zou oplossen..

Dit is een leuke discussie, alleen niet erg TRU-gerelateerd, geloof ik.
Daarbij zijn het aantal slachtoffers veel te laag. WO2 (toch wel de bloedigste oorlog tot nog toe) = 50 miljoen doden, op ruim 2 miljard mensen. (= 1 op 40 = 2,5%)

De pest was vééééél effectiever. bijna 50% van alle Europeanen ging er aan kapot.
(Toen nog ongeveer 40 miljoen mensen, in heel europa, met ruim 15 miljoen doden.)

Kortom, een Pandemie zou betere 'resultaten' geven, voor wat betreft het terug brengen van de wereld bevolking.

Een massale nucleaire oorlog zou wellicht wel wat meer slachtoffers maken, maar of die er ooit komt ? ... (& hoeveel slachtoffers dat oplevert ... ? )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 12:49:50 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_110992500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat betwist ik ook niet. Alleen mag ik toch hopen dat de roeping van een arts toch uit iets meer bestaat dan geldgeilheid.
Als dat alles is, hoef je niet veel ethiek te verwachten, nl.
Je snapt toch wel dat ik gewoon arts nam als voorbeeld? Dit gaat overal voor op. Waar ga jij je vuilnis weg gooien dan? Want iemand die die stinktroep normaal gesproken op komt halen maar nu zo rijk is als iedereen denkt ook van 'pleur op gek' en blijft lekker op de bank zitten. En zo geldt dat voor heel heel veel beroepen. Want waarom zou jij gaan lopen en je moe maken voor helemaal niks meer dan de rest van de straat die net zoveel krijgen en op hun krent blijven zitten.
pi_110992600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat ik gewoon arts nam als voorbeeld? Dit gaat overal voor op. Waar ga jij je vuilnis weg gooien dan? Want iemand die die stinktroep normaal gesproken op komt halen maar nu zo rijk is als iedereen denkt ook van 'pleur op gek' en blijft lekker op de bank zitten. En zo geldt dat voor heel heel veel beroepen. Want waarom zou jij gaan lopen en je moe maken voor helemaal niks meer dan de rest van de straat die net zoveel krijgen en op hun krent blijven zitten.
Ik zei ook al dat ik dat niet betwist.. Veel mensen werken idd. voor het geld. Maar als het gaat om bijzondere beroepen, hoop ik wel dat ethiek ook een rol speelt.

En tevens een schopje naar POL :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:55:13 #48
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110992680
Wat een slecht topic.
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 12:55:16 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_110992682
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zei ook al dat ik dat niet betwist.. Veel mensen werken idd. voor het geld. Maar als het gaat om bijzondere beroepen, hoop ik wel dat ethiek ook een rol speelt.

En tevens een schopje naar POL :P
Dat verandert niks dat alles ontwricht raakt. Vrachtwagenchauffeurs rijden niet meer, piloten vliegen niet meer, winkelpersoneel stopt. Misschien dat er een aantal mensen overblijven die nog wel iets doen, maar niet genoeg om alles normaal door te laten draaien.

Er is zoveel mis met het idee van TS en sommigen in dit topic dat 't niet eens meer grappig is.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:56:17 #50
12221 Tijn