Die van jou ook ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:34 schreef Garincha12 het volgende:
We moeten onze kids toch een toekomst geven waar ze iets mee kunnen opbouwen?
Meld je jouw kinderen even aan?quote:Nogmaals ik ben geen voorstander van een oorlog" maar zie de nut er wel van in, jammer genoeg.
En welke goede vorm brengt een oorlog? Kun je een (wereld) oorlog noemen die slechts alleen positieve effecten had op de mensheid?quote:Een derde wereld oorlog zou deze wereld hopelijk weer in zijn goeie vorm kunnen brengen.
Nee.quote:Mee eens?
Kwestie van afwachten tot bepaalde grondstoffen schaars worden...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:39 schreef Scuidward het volgende:
Denk niet dat er tegenwoordig een oorlog mogelijk is met zoveel slachtoffers.
Precies.quote:
Enige oplossing idd. Buiten oorlog.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:39 schreef padlarf het volgende:
Zullen we eens beginnen met geboortebeperking, alternatieve energiebronnen en het verbeteren van landbouwtechnieken?
Naa ik ben een postief ingesteld mensquote:Precies.
TS, doe ons een plezier, geef ons een beter leven en maak een einde aan het jouwe. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Namens 7+ miljard mensen: bedankt!
geen slecht idee trouwens.quote:Zullen we eens beginnen met geboortebeperking, alternatieve energiebronnen en het verbeteren van landbouwtechnieken?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:37 schreef CoolGuy het volgende:
Je kunt ook gewoon gaan werken en dan iets opbouwen, in plaats bij voorbaat al met oplossingen komen die buiten je eigen verantwoording liggen
Doe ons allemaal een plezier en log uit. Je maakt jezelf belachelijk met je topics.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:49 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Naa ik ben een postief ingesteld mens.
[..]
geen slecht idee trouwens.
Wacht even, jij denkt dat over 10 (TIEN) jaar het gerealiseerd is dat alle rijkdom eerlijk is verdeeld over de wereld?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:50 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Het bevolkingsaantal verminderen zal de wereld niet helpen in vrede en weelde te leven. Als het systeem slecht is zal er ook met 1 miljard mensen op de aardbol elke dag oorlog zijn.
Als de rijkdom van de wereld eerlijk over alle mensen wordt verdeeld zullen niet 7, maar ook 70 miljard mensen in harmonie, vrede, weelde en geluk leven.
Dit systeem zal over 10 jaar klaar zijn Hieronder bespreekt Adnan Oktar dit systeem met (gelovige) vrijmetselaars uit o.a. Amerika. De vrede onder de Mahdi (vredesleider uit de Islamitische wereld) en de terugkeer van Jezus die dit systeem zullen opzetten worden behandeld.
Sommige mensen in Turkije beweren dat Harun Yahya de Mahdi is, omdat hij afstammeling is van de profeet Mohammed en alle uiterlijke kenmerken van de Mhadi heeft, maar dat weet alleen God en kunnen wij nog niet weten.
Engels ondertiteld.
tis voldoende voor 70 miljard mensen toch . waarom niet dan ben je blindquote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wacht even, jij denkt dat over 10 (TIEN) jaar het gerealiseerd is dat alle rijkdom eerlijk is verdeeld over de wereld?Simpele.
Dus jij doet geen opleiding, werkt niet, etc, want je hoeft maar 10 jaar te sappelen, en daarna ben jij net zo rijk als ieder ander op de wereld?
Ja, alsof ik aan jou ga geven wat ik zelf heb opgebouwd. Je gaat zelf maar werken, luie flikker.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:54 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
tis voldoende voor 70 miljard mensen toch . waarom niet dan ben je blind
Waar kan ik mij aansluiten? Want ik ben het zat om voor mezelf te denken. Ik heb liever dat ik iemand volg die voor mij besluit wat goed is, in plaats van mijn eigen hersencellen te pijnigen. Pas dan zal ik gelukkig leven en in vrede kunnen leven met mijn (oorlogszuchtige) medemens. Mag ik ook al mijn bezittingen alvast doneren?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:50 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Als de rijkdom van de wereld eerlijk over alle mensen wordt verdeeld zullen niet 7, maar ook 70 miljard mensen in harmonie, vrede, weelde en geluk leven.
Dit systeem zal over 10 jaar klaar zijn Hieronder bespreekt Adnan Oktar dit systeem met (gelovige) vrijmetselaars uit o.a. Amerika. De vrede onder de Mahdi (vredesleider uit de Islamitische wereld) en Jezus die dit systeem zullen opzetten wordt behandeld.
Sommige mensen in Turkije beweren dat Harun Yahya de Mahdi is, omdat hij afstammeling is van de profeet Mohammed en alle uiterlijke kenmerken van de Mahdi heeft, maar dat weet alleen God en kunnen wij nog niet weten.
Ik geef honden yoga, hbo geaccrediteerd en 2 jaar hands on ervaring. En die filmpjes spreken voor zich niet dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, alsof ik aan jou ga geven wat ik zelf heb opgebouwd. Je gaat zelf maar werken, luie flikker.![]()
Maar vertel eens, jij gelooft dit? Dan ben ik wel benieuwd of jij een opleiding doet/hebt afgemaakt en of je nu werkt. Want als je echt hier in gelooft dan hoeft dus over 10 jaar niemand meer een flikker te doen want iedereen is even rijk als de ander. Dus kinderen die dan geboren worden hoeven niet meer te gaan werken, want hey, het wordt toch steeds opnieuw verdeeld?
Dus vertel eens, wat doe jij in het dagelijks leven?
mensen zullen zichzelf geestelijk gaan opleiden, ze zullen veel en veel minder tot geweld, belediging of haat overgaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Waar kan ik mij aansluiten? Want ik ben het zat om voor mezelf te denken. Ik heb liever dat ik iemand volg die voor mij besluit wat goed is, in plaats van mijn eigen hersencellen te pijnigen. Pas dan zal ik gelukkig leven en in vrede kunnen leven met mijn (oorlogszuchtige) medemens. Mag ik ook al mijn bezittingen alvast doneren?
[/sarcasm]
Japan, Hatië en Indonesië al die afschuwelijke aardbevingen die daar plaats gevonden hadden. Dat is net zo erg als een oorlog of dan gekken zoals Breijvick en tieners en twintigers die moorden op scholen of de terroristen! De wereld draait letterlijk door, jammer genoeg. Kijk nu ook in Libie ga mij niet zeggen dat daar niet weer een tyran komt. Voor Noord Korea zijn we nog steeds bang als ze weer iets aan het testen zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:54 schreef Bredemug het volgende:
Ik denk dat als we naar de stand van zaken kijken omtrent de natuur en menselijk ego, hoeven we ons niet echt druk te maken over overpopulatie, we roeien onszelf makkelijk uit anders doet de natuur dat wel met een paar komeetjes, overstromingen, vulkaanuitbarstingen etc. et.c
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:00 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Mensen zullen niet lui nietsdoen maar ook werken, maar het allermooiste; de mensen zullen ook echte respect en liefde hebben naar elkaar toe.
Al het geld voor wapens zal verdeeld worden onder de mensen, technologie zal worden gebruikt om alle mensen te helpen.
Logisch, want Jesus Himself zet het systeem mede op.quote:De vrede onder de Mahdi (vredesleider uit de Islamitische wereld) en Jezus die dit systeem zullen opzetten wordt behandeld.
Inderdaad. Want als je gewoon je hand op kunt houden en daar valt de rijkdom zo in, dan zullen er inderdaad nog heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld geneeskunde willen gaan studeren ofzo. Kost een hoop geld, hoop energie, en voor wat? Je wordt er niet beter of slechter van, want dat geld was toch allemaal al eerlijk verdeeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:02 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
mensen zullen zichzelf geestelijk gaan opleiden, ze zullen veel minder tot geweld, belediging of haat overgaan.
Mensen zullen eindelijk inzien dat dat het beste systeem is voor de wereld waarin we leven.
Honden yogaquote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:01 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Ik geef honden yoga, hbo geaccrediteerd en 2 jaar hands on ervaring. En die filmpjes spreken voor zich niet dan?
Wat jij opnoemt is een begin maar het is niet genoeg! Misschien zeewater veranderen in drinkwater? Of insectenvoedsel consumeren inplaats vlees aangezien er meer insecten op aarde zijn dus dat zou een goeie vlees vervanger kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 04:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Met zonne-energie, hydroponische kassen, elektrische auto's, 3D printers en over een paar decennia 3D printen op atomair niveau, is er in principe nog genoeg hoop.
Nu nog wat bewustwording en de dommen onder ons duidelijk maken dat je met samenwerken verder komt dan met tegenwerken en we zijn al een heel eind op weg naar een gelukkige en duurzame wereld.
The Venus Project - Deel 2
Precies, waar haal je dan de motivatie vandaan om je überhaubt nog ergens voor in te spannen? Het lijkt me geestdodend en afvlakkend , dat gratis leven.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Want als je gewoon je hand op kunt houden en daar valt de rijkdom zo in, dan zullen er inderdaad nog heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld geneeskunde willen gaan studeren ofzo. Kost een hoop geld, hoop energie, en voor wat? Je wordt er niet beter of slechter van, want dat geld was toch allemaal al eerlijk verdeeld.
Nou als ik niets hoef te doen voor m'n geld doe ik ook helemaal niks. En dat zal vrijwel iedereen denken. Lekker systeem jongen
Eerlijk verdelen wil niet zeggen dat er geen verschil meer is, hoor.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Want als je gewoon je hand op kunt houden en daar valt de rijkdom zo in, dan zullen er inderdaad nog heel veel mensen zijn die bijvoorbeeld geneeskunde willen gaan studeren ofzo. Kost een hoop geld, hoop energie, en voor wat? Je wordt er niet beter of slechter van, want dat geld was toch allemaal al eerlijk verdeeld.
Nou als ik niets hoef te doen voor m'n geld doe ik ook helemaal niks. En dat zal vrijwel iedereen denken. Lekker systeem jongen
Maar dat weet jij niet als je naar 't ziekenhuis gaat. Dan ben je blij dat er een arts is die je wil helpen. Of die arts het doet voor het geld of voor levens te redden weet jij niet. Jij weet alleen dat er *een* arts is en daar ga jij heen, want die zal het beter weten dan jij.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eerlijk verdelen wil niet zeggen dat er geen verschil meer is, hoor.
En tja.. Een arts bv.die alleen door geld wordt gemotiveerd om geneeskunde te beoefenen wantrouw ik evengoed.
De afwezigheid van wat voor prikkel dan ook is geestdodend en niet goed voor een mens. Ook dat is waar.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies, waar haal je dan de motivatie vandaan om je überhaubt nog ergens voor in te spannen? Het lijkt me geestdodend en afvlakkend , dat gratis leven.
Dat betwist ik ook niet. Alleen mag ik toch hopen dat de roeping van een arts toch uit iets meer bestaat dan geldgeilheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat weet jij niet als je naar 't ziekenhuis gaat. Dan ben je blij dat er een arts is die je wil helpen. Of die arts het doet voor het geld of voor levens te redden weet jij niet. Jij weet alleen dat er *een* arts is en daar ga jij heen, want die zal het beter weten dan jij.
Maar als allemaal die artsen een hoop en tijd en moeite doen en daar net zoveel voor terug krijgen als Henk die op de hoek woont, dan snap jij ook heus wel dat het tekort aan artsen nog verder op zal lopen.
Das prachtig dat je dan net zo rijk bent als je buurman...totdat je ineens iets hebt en het ineens heel veel moeite kost om iemand te vinden die je wil helpen.
Daarbij zijn het aantal slachtoffers veel te laag. WO2 (toch wel de bloedigste oorlog tot nog toe) = 50 miljoen doden, op ruim 2 miljard mensen. (= 1 op 40 = 2,5%)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk niet dat een wereldoorlog dit probleem zou oplossen..
Dit is een leuke discussie, alleen niet erg TRU-gerelateerd, geloof ik.
Je snapt toch wel dat ik gewoon arts nam als voorbeeld? Dit gaat overal voor op. Waar ga jij je vuilnis weg gooien dan? Want iemand die die stinktroep normaal gesproken op komt halen maar nu zo rijk is als iedereen denkt ook van 'pleur op gek' en blijft lekker op de bank zitten. En zo geldt dat voor heel heel veel beroepen. Want waarom zou jij gaan lopen en je moe maken voor helemaal niks meer dan de rest van de straat die net zoveel krijgen en op hun krent blijven zitten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet. Alleen mag ik toch hopen dat de roeping van een arts toch uit iets meer bestaat dan geldgeilheid.
Als dat alles is, hoef je niet veel ethiek te verwachten, nl.
Ik zei ook al dat ik dat niet betwist.. Veel mensen werken idd. voor het geld. Maar als het gaat om bijzondere beroepen, hoop ik wel dat ethiek ook een rol speelt.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ik gewoon arts nam als voorbeeld? Dit gaat overal voor op. Waar ga jij je vuilnis weg gooien dan? Want iemand die die stinktroep normaal gesproken op komt halen maar nu zo rijk is als iedereen denkt ook van 'pleur op gek' en blijft lekker op de bank zitten. En zo geldt dat voor heel heel veel beroepen. Want waarom zou jij gaan lopen en je moe maken voor helemaal niks meer dan de rest van de straat die net zoveel krijgen en op hun krent blijven zitten.
Dat verandert niks dat alles ontwricht raakt. Vrachtwagenchauffeurs rijden niet meer, piloten vliegen niet meer, winkelpersoneel stopt. Misschien dat er een aantal mensen overblijven die nog wel iets doen, maar niet genoeg om alles normaal door te laten draaien.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zei ook al dat ik dat niet betwist.. Veel mensen werken idd. voor het geld. Maar als het gaat om bijzondere beroepen, hoop ik wel dat ethiek ook een rol speelt.
En tevens een schopje naar POL
Een babytax.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:56 schreef Tijn het volgende:
Minder kinderen lijkt me een betere oplossing.
Sorry, maar er zijn niet eens genoeg natuurlijke middelen om de gehele huidige wereldbevolking op het Westerse bestaansniveau te krijgen en te houden. Probeer het nogmaals met een beter plan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:50 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
...
...
Dat is idd een complottheorie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden de Amerikanen niet HIV ontwikkeld om de bevolkingsgroei te remmen?
Moet je de SS even bellen. Die wisten wel de bevolking van Sovjet-Unie aanzienlijk te reduceren met 30 miljoen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:27 schreef LXIV het volgende:
Oorlog is een heel ineffectief middel om de bevolkingsaanwas omlaag te brengen. Zelfs tijdens de grootste oorlogen is uiteindelijk de bevolking nog gewoon gegroeid.
Heb je hun nummer nog?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:33 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Moet je de SS even bellen. Die wisten wel de bevolking van Sovjet-Unie aanzienlijk te reduceren met 30 miljoen.
De natuur redt zich wel, hoor. De overbevolking is vooral een bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid zelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hopelijk is de natuur dan nog niet helemaal kapotgemaakt.
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
De natuur redt zich wel, hoor. De overbevolking is vooral een bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid zelf.
Natuurlijk is het zonde als door ons toedoen er diersoorten uitsterven. Maar er sterven al sinds er leven op deze planeet is diersoorten uit, dat is niet het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.
Nee, dat klopt. Maar het tempo ligt nu wel hoog. En voor het natuurlijk evenwicht heb je misschien geen Siberische tijgers nodig, maar het zijn toch prachtige dieren. Wat mij betreft is het voortbestaan van die tijger meer waard dan het voortbestaan van 500 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het zonde als door ons toedoen er diersoorten uitsterven. Maar er sterven natuurlijk al sinds er leven op deze planeet is diersoorten uit, dat is niet het einde van de wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
Knal gewoon een paar atoombommen op het Midden-Oosten en Afrika*
We doen net alsof we begaan zijn met die mensen, maar in werkelijkheid zijn we vooral bezig om zo veel mogelijk van ze te profiteren en ze zo arm mogelijk te houden. In het Westen hebben we een onverzadigbare behoefte aan energie (in elke denkbare vorm) en dat halen we massaal daar vandaan.Dat doen we al, maar zonder atoombommen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk zal er iets fout gaan: natuurrampen, een wereldoorlog, of een nieuwe ziekte die ergens uitbreekt. De tijd zal het leren
Iedereen denkt maar dat een atoombom een wonderwapen is waarmee in enkele seconden miljoenen mensen uit te roeien zijn. Dat valt ook heel erg tegen. Zelfs met atoombommen valt de bevolkingsgroei nauwelijks te remmen, of je moet er zoveel afsteken dat er ernstige milieuschade ontstaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
Knal gewoon een paar atoombommen op het Midden-Oosten en Afrika*
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:41 schreef Arbiter het volgende:
[..]
Dat doen we al, maar zonder atoombommen.
Uiteindelijk zal er iets fout gaan: natuurrampen, een wereldoorlog, of een nieuwe ziekte die ergens uitbreekt. De tijd zal het leren
En? Is de bevolking erg afgenomen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
in vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, what next?
Oorlog pleegt meestal nogal een aanslag op jeugdigen...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:56 schreef Tijn het volgende:
Minder kinderen lijkt me een betere oplossing.
Een wereldoorlog heb ik gemist, in die periode..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, en die nieuwe hype om random mensen neer te schieten op: Scholen of gewoon op straat dan ga je toch vragen stellen! Waar komen die lui vandaan???
En dat zijn Jongeren for god sakes, dus ja what next?
Alleen vechten is tegenwoordig niet per se militair ingrijpen. Het zal een financieel gevecht zijn. Degenen met kapitaal zullen zich de recourses kunnen verooloven... en landan als Canada en Rusland met enorme hoeveelheden zoet water en een kleine bevolking...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:28 schreef gogosweden het volgende:
de bevolking zal door blijven groeien tot er niet genoeg land is om gewassen op te verbouwen en er te weinig zoet water is.
Dan gaan we vechten om die basis-voorzieningen en de bevolking zal dan niet meer groeien.
Je ziet vaak dat onze begaanheid met de natuur zich beperkt tot het (kunstmatig) in stand houden van specifieke soorten die wij mooi vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.
Ik denk idd. dat het zo zal gaan. Een relatief kleine groep zal weten te overleven. Probleem opgelostquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:28 schreef gogosweden het volgende:
de bevolking zal door blijven groeien tot er niet genoeg land is om gewassen op te verbouwen en er te weinig zoet water is.
Dan gaan we vechten om die basis-voorzieningen en de bevolking zal dan niet meer groeien.
Dus dan moet er maar een wereldoorlog komen? Erg domme stelling.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, en die nieuwe hype om random mensen neer te schieten op: Scholen of gewoon op straat dan ga je toch vragen stellen! Waar komen die lui vandaan???
En dat zijn Jongeren for god sakes, dus ja what next?
Om tekorten te aanvullen. Nu is er weer een overschot... een oorlog zou zo slecht nog niet zijn. Krijg je deugd en discipline van in dit land.. men is blasé geworden.. alle welvaart is zó vanzelfsprekend voor ze geworden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:02 schreef Picchia het volgende:
Weet je nog wat er na de Tweede Wereldoorlog gebeurde?
Het begint met baby en eindigt met boom.
De 2e wereldoorlog tierde vooral welig in Oost-Europa tussen Wehrmacht en Sovjet-leger, waar ook 78% van de doden vielen..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef raptorix het volgende:
De 2e wereldoorlog duurde 6 jaar, tussen 40 en 45 groeide de wereldbevolking met zo een 220 Miljoen, terwijl er gedurende de oorlog 62 miljoen doden vielen, kortom je verhaal gaat niet op.
In de moderne wereld met onze multinationals is er ook innovatie zonder oorlog.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
Nee het word pas serieus genomen als alles echt op is geraakt! Dan zullen er veel dieren uitgestorven zijn en waar het regenwouden stonden staan dan nu huizen op elkaar gepropt. Het is te erg voor worden.quote:e ziet vaak dat onze begaanheid met de natuur zich beperkt tot het (kunstmatig) in stand houden van specifieke soorten die wij mooi vinden.
Een schitterend voorbeeld is de reuzenpanda. Dat dier was al aan het uitsterven buiten de bemoeienis van de mens om. Het zou geen ramp zijn als ie zou verdwijnen.
Ondertussen worden de zeeën leeggevist en verdwijnt het regenwoud, en daarmee een heleboel dieren- en plantensoorten, in een hoog tempo. Daar zit het werkelijke probleem, maar daar wordt niet effectief tegen opgetreden.
Sorry maar ik heb me hier suf om gelachenquote:
Dit is geen voetbal man!quote:En ons "ras" is het beste after all natuurlijk, nietwaar TS? Wie tegen wie wordt het eigenlijk?
* Euribob popcorn pakt
Dat is waar, hoef hier verder niets aan toe te voegen.quote:Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
We leven momenteel met 7 miljard mensen en het blijft groeien zolang dit door gaat gaan we over de eerste 50 jaar vechten om water en voedsel.quote:Een wereldoorlog om de wereld beter te maken. Is this serious?
niet aangedacht maar ik vind jou mening zowel goed als grappig.quote:Een euro in het zakje,
- 2 kind politiek, (niet elimineren maar financieel onaantrekkelijk maken).
- individualisme financieel aantrekkelijk maken en propageren
- welvaart (angst gaat men fokken als gekken)
- gratis anticonceptie met name 2e en 3e wereld landen
- feminisme ( zeer onaantrekkelijke vrouwen, en die vrouwen zijn zeer individueel komt door hun hoge eisen pakket)
- efficiënt voedsel produceren, duurzaamheid een heel veel zonnepanelen.
En belangrijkste, gezinnen zijn niet de hoeksteen van de samenleving. Maar de hardwerkende kinderloze volwassenen.
Je kan het dom vinden maar zeg nou zelf er moet wel iets gebeuren en als het zo doorgaat voorzie ik dit als een noodzaak als de regering niet iets veranderd. Hoewel ik er niet echt iets over te zeggen heb zou het een reddende middel kunnen zijn in mijn ogen dan.quote:Dus dan moet er maar een wereldoorlog komen? Erg domme stelling.
quote:Om tekorten te aanvullen. Nu is er weer een overschot... een oorlog zou zo slecht nog niet zijn. Krijg je deugd en discipline van in dit land.. men is blasé geworden.. alle welvaart is zó vanzelfsprekend voor ze geworden.
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Garincha12 het volgende:
Behalve de natuurlijke rampen maakt de mens zichzelf inderdaad kapot, waarom omdat het ego een slecht iets is. Maarja alleen mensen die puur van hart zijn kunnen dat zien.
Heb nooit gezegd dat ik puur van hart was, ik ben ook maar een mens die moet leren van fouten en doen. Anders was mijn naam wel Gandhi. Luister mocht er ooit een oorlog uitbreken wat ik niet hoop ben ik ook van de partijquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?
Er voor pleiten dat miljoenen mensen gedood worden, maar jij wilt natuurlijk buiten schot blijven.?
Wees dan konsekwent en puur van hart: geef het goede voorbeeld en pleeg zelfmoord.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Inderdaad niets mooiers dan hebben meegevochten in een goeie en volwassen oorlog TS.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:04 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Heb nooit gezegd dat ik puur van hart was, ik ben ook maar een mens die moet leren van fouten en doen. Anders was mijn naam wel Gandhi. Luister mocht er ooit een oorlog uitbreken wat ik niet hoop ben ik ook van de partij. Beter meegevochten hebben of the greater good dan toegekeken hebben.
Maar overigens probeer ik wel een goed mens te zijn maar hee wie probeert dat niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Inderdaad niets mooiers dan hebben meegevochten in een goeie en volwassen oorlog TS.![]()
Ziehier:
Je zou jezelf nog niet aanmelden als het leger op vrijwillige basis was, en áls het verplicht was ging je wel want je hebt de ballen niet om jezelf te verstoppen en de eventuele gevolgen te ervaren.
Als er een oorlog uitbreekt dan zal ik me vrijwillig opgeven dus daar zit je er ernaast en dan neem ik jou mee goed? Dan hebben allebei iets achter de rug zonder trauma's hopelijk om over te vertellen later makerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Waarom zou ik in godsnaam meewillen? Al die jaren van studie voor niks. Ik duik wel onder in Alaska oid. Maar zit je nu al bij het leger trouwens? Lijkt me wel verdomd noodzakelijk als je een kans wilt maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Als er een oorlog uitbreekt dan zal ik me vrijwillig opgeven dus daar zit je er ernaast en dan neem ik jou mee goed? Dan hebben allebei iets achter de rug zonder trauma's hopelijk om over te vertellen later maker.
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef Starphus het volgende:
Oproepen tot oorlog is toch verboden ? Ik ben ooit eens gebanned op een ander forum voor het discusseren van het mogelijk nut van een genocide, die in principe een stuk minder leed zal veroorzaken.
Hadden we op Fok niet eens een topic met als onderwerp op welke groep mensen je genocide zou willen plegen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.
Klopt, Herr GS z'n topic was dat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hadden we op Fok niet eens een topic met als onderwerp op welke groep mensen je genocide zou willen plegen?
Is toen ook niet gesloten.
Met het beoogde doel van TS wel ja...quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.
Ik zag het als een noodzaak, stel dat alle brandstoffen opraken en je moet vechten om een beetje water was het dan niet een goed iets geweest? Nogmaals liever anders maar als we gaan vechten om eten en drinken moet er toch iets gebeuren correct me if i am wrong.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:18 schreef Starphus het volgende:
[..]
Met het beoogde doel van TS wel ja...
echter, oorlog is per definitie niet hetzelfde als genocide..
Haha ja dat is dan jou keus, ik overweeg het wel.quote:Waarom zou ik in godsnaam meewillen? Al die jaren van studie voor niks. Ik duik wel onder in Alaska oid. Maar zit je nu al bij het leger trouwens? Lijkt me wel verdomd noodzakelijk als je een kans wilt maken.
Bron ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:16 schreef Frag_adder het volgende:
De wereld heeft nu een ongekende stabiliteit, die eigenlijk een zeepbel is.
Sinds de 2e wereld oorlog is er eigenlijk, vergeleken met andere jaren, veel te weinig gevochten.
Once again you're wrong.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron ?
Hoe bereken je dat ?
Te weinig oorlogsdoden in Europa ? Of te weinig oorlogsdoden over de gehele wereld ?
Het zijn er altijd teveel, maar mij lijkt eerder dat de laatste 67 jaar er meer oorlogsdoden geweest zijn dan in elk ander tijdperk van 67 jaar , uitgezonderd de WW I en WW II
als de aarde 100 miljoen inwonders heeft en er gaan er in een oorlog 1 miljoen dood, is dat veel erger dan als de aarde 10 miljard heeft en er gaan er 1 miljoen dood in een oorlog, wel relativeren naar bevolking.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron ?
Hoe bereken je dat ?
Te weinig oorlogsdoden in Europa ? Of te weinig oorlogsdoden over de gehele wereld ?
Het zijn er altijd teveel, maar mij lijkt eerder dat de laatste 67 jaar er meer oorlogsdoden geweest zijn dan in elk ander tijdperk van 67 jaar , uitgezonderd de WW I en WW II
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Once again you're wrong.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll
nee hij zegt dat de ergste oorlogen van WW 2 - nu waren, uitgezonderd WW1 en 2 als je dit leest zie je dat het in china veel erger was!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.
Nee, hij had het over het cumulatieve aantal in de afgelopen 67 jaar tegenover elke willekeurige andere periode van 67 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
nee hij zegt dat de ergste oorlogen van WW 2 - nu waren, uitgezonderd WW1 en 2 als je dit leest zie je dat het in china veel erger was!!
Neehoor, kijk naar de jaren 1800.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.
Dat is wel een wat ruime definitie van 67 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neehoor, kijk naar de jaren 1800.
Hij heeft het over een periode van pakweg 67 jaar in de wereldgeschiedenis.
20,000,000 - Taiping Rebellion (China, 1850–1864)
16,000,000 - White Lotus Rebellion (China, 1794-1804)
8,000,000–12,000,000 - Dungan revolt (China, 1862 –1877)
3,500,000–6,000,000 - Napoleonic Wars (1803–1815)
5,000,000 - Conquests of Menelik II of Ethiopia (1882–1898)
2,000,000 - Shaka's conquests (1816–1828
2,000,000 - Russian-Circassian War (1763–1864)
1,000,000 - Panthay Rebellion (China,1856–1873)
1,000,000 - Nien Rebellion (China,1853–1868)
1,000,000 - Paraguayan War (1864–1870)
Pakweg ±10 erbij, maar de meesten zijn van pakweg 1810 tot 1870.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel een wat ruime definitie van 67 jaar.
Die periode lijkt inderdaad nog wat heftiger. Ligt er ook aan of je de Sino-Japanese war apart rekent of als onderdeel van WO II.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Pakweg ±10 erbij, maar de meesten zijn van pakweg 1810 tot 1870.
Om nou te zeggen dat we door twee wereldoorlogen in de 20'ste eeuw zelfs een totaal van de rest overtreffen... neu. Zeker omdat hij zelf zegt "uitgezonderd WO1 en WO2". Noem mij een periode op van 67 jaar waarin minder doden zijn gevallen dan de afgelopen 67 jaar "uitgezonderd" de wereldoorlogen?
Alleen China tikt al boven de 50 miljoen, denk dat de Balkanoorlog en Afghanistan/Vietnam/Korea daar niet aan tikken.
Ik reken het er sowieso niet onder, bluesdude kwam met 67 jaar, dat is dus startdatum 1945.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die periode lijkt inderdaad nog wat heftiger. Ligt er ook aan of je de Sino-Japanese war apart rekent of als onderdeel van WO II.
jaja... je kunt op die % doden van het totaal benoemen..maar niet vergeten dat 1 miljoen doden= 1 miljoen doden en het is de laatste 67 jaar net zo erg als in tijdperken daarvoor.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
als de aarde 100 miljoen inwonders heeft en er gaan er in een oorlog 1 miljoen dood, is dat veel erger dan als de aarde 10 miljard heeft en er gaan er 1 miljoen dood in een oorlog, wel relativeren naar bevolking.
Oh... Nederland was ook steeds bezig kleine opstanden te onderdrukken in Indonesië..quote:Het verschil is, nu is alles gedocumenteerd maar kijk naar vroeger, engeland en frankrijk hadden constant oorlog, spanje ook, italie en duitsland waren kleine staten waar het altijd rommelde. Er werd veel meer geknokt hoor en dat is alleen europa. Kijk dan naar kolonisatie etc.
Wat dus peanuts is vergeleken met de jaren voor de 20'ste eeuw.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Van de laatste 67 jaar kun je noemen Biafra, Korea Vietnam , Burundi, Joegoslavië, Algerije, culturele revolutie China een heel stel Afrikaanse landen. En niet te vergeten 100.000 Indonesiërs door Nederland en 1 miljoen door de eigen Suhartoregering.
Je zou gelijk kunnen hebben. Maar dat lijstje wat je opgeeft vind ik ook nog te bezien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik reken het er sowieso niet onder, bluesdude kwam met 67 jaar, dat is dus startdatum 1945.
Hij stelt dus dat er vanaf 1945 meer doden zijn gevallen dan ooit tevoor in een tijdsraming van pakweg dat aantal jaren, wanneer we WO1 en 2 negeren aldus zijn woorden. Wat gewoon zwaar onjuist is.
Dat zeg ik, dat zijn geen oorlogen. Het systematisch onderdrukken en uitmoorden van je eigen bevolking is geen "oorlog". Tenminste, niet naar de definitie ervan. Als je het hebt over de gevolgen van het communisme dan ja, maar zo stelde je het niet.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zou gelijk kunnen hebben. Maar dat lijstje wat je opgeeft vind ik ook nog te bezien.
Van wie zijn die cijfers? Hoe ideologisch bepaald zijn die ?
Wbt China na 1945 hoor je ook cijfers van tientallen miljoenen doden. 60 miljoen las ik laatst.
In hoeverre waar. In hoeverre is het nattevingerwerk en ideologisch bepaald?
China van na 1945 was al nauwelijks toegangelijk voor westerse inschatters , laat staan China van de 19e eeuw.
Baseer je dit op dat ene lijstje wat je net plaatste ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat dus peanuts is vergeleken met de jaren voor de 20'ste eeuw.
Mensen neerschieten, met wapengeweld gevangen zetten waar ze overlijden is ook militair ingrijpen... en te beschouwen als oorlogsgeweld.quote:Bovendien zijn revoluties geen oorlogen, rebellie en daaropvolgende strijd wordt er schijnbaar wel onder gerekend. Maar zoals de Communistische behandeling van hun bevolking dus niet.
Het is wel oorlog als de terminatie gebeurt als gevolg van een oorlog tegen "de vijand."quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat zijn geen oorlogen. Het systematisch onderdrukken en uitmoorden van je eigen bevolking is geen "oorlog". Tenminste, niet naar de definitie ervan. Als je het hebt over de gevolgen van het communisme dan ja, maar zo stelde je het niet.
Ja leuk, maar de onderdrukking van communistische regimes wordt niet geclassificeerd als oorlog.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Baseer je dit op dat ene lijstje wat je net plaatste ?
[..]
Mensen neerschieten, met wapengeweld gevangen zetten waar ze overlijden is ook militair ingrijpen... en te beschouwen als oorlogsgeweld.
Heb jij ooit gehoord dat China/Cuba/Rusland/Noord-Korea de afgelopen pakweg 100 jaar in burgeroorlog verkeren of verkeerden dan?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is wel oorlog als de terminatie gebeurt als gevolg van een oorlog tegen "de vijand."
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja leuk, maar de onderdrukking van communistische regimes wordt niet geclassificeerd als oorlog.
Ach het boeit me geen fuck, alleen bluesdude verzint z'n eigen definitie.quote:
Ja, maar als je zo strikt gaat zijn over start- / einddatum dan moet jouw overzicht ook nog wel bijgeschaafd worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik reken het er sowieso niet onder, bluesdude kwam met 67 jaar, dat is dus startdatum 1945.
Hij stelt dus dat er vanaf 1945 meer doden zijn gevallen dan ooit tevoor in een tijdsraming van pakweg dat aantal jaren, wanneer we WO1 en 2 negeren aldus zijn woorden. Wat gewoon zwaar onjuist is.
Weet half waar jullie het over hebben, Tukker.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach het boeit me geen fuck, alleen bluesdude verzint z'n eigen definitie.
Aardig lijstje, maar niet meer dan diezelfde periode in de 19e eeuw.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar als je zo strikt gaat zijn over start- / einddatum dan moet jouw overzicht ook nog wel bijgeschaafd worden.
Ik ga niet het hele lijstje door, maar dit is toch een aardige:
3,800,000–5,400,000 - Second Congo War (1998–2003)
3,000,000- Afghan Civil War (Afghanistan, 1979-Present)
2,500,000–3,500,000 - Korean War (1950–1953) (see Cold War)
2,300,000–3,800,000 - Vietnam War (entire war 1945–1975)
300,000–3,000,000[24] - Bangladesh Liberation War (1971)
1,500,000–2,000,000 - Afghan Civil War (1979-)
1,000,000 - Iran–Iraq War (1980–1988)
1,000,000 - Second Sudanese Civil War (1983–2005)
1,000,000 - Nigerian Civil War (1967–1970)
900,000–1,000,000 - Mozambique Civil War (1975–1994)
800,000–1,000,000 - Rwandan Civil War (1990–1993)
800,000 - Congo Civil War (1996–1997)
570,000 - Eritrean War of Independence (1961–1991)
550,000 - Somali Civil War (1988- )
500,000 - Angolan Civil War (1975–2002)
500,000 - Ugandan Civil War (1979–1986)
300,000 - First Burundi Civil War (1972)
300,000 - Darfur conflict (2003-)
250,000 - Bosnian War (1992–1995)
230,000–1,400,000 - Ethiopian Civil War (1974–1991)
220,000 - Liberian Civil War (1989–1995 )
200,000–400,000 - Politionele acties (Indonesian war of independence) (1945–1949)
200,000 - Sierra Leone Civil War (1992–2001)
200,000 - Algerian Civil War (1991–2002 )
200,000 - Guatemalan Civil War (1960–1996)
180,000–300,000 - La Violencia (1948–1960)
50,000–170,000 - Lebanese Civil War (1975–1990)
150,000 - North Yemen Civil War (1962–1970)
125,000 - Eritrean-Ethiopian War (1998–2000)
116,000+ - Yugoslav Wars 1991–1995
109,032–150,726 - Invasion and Occupation of Iraq (2003–Present)
100,000–400,000 - Western New Guinea (1984– ) (see Genocide in West Papua)
100,000–200,000 - Indonesian invasion of East Timor (1975–1978)
100,000–1,000,000 - Algerian War of Independence (1954–1962)
75,000 - El Salvador Civil War (1980–1992)
69,000 - Internal conflict in Peru (1980– )
60,000 - Sri Lanka/Tamil conflict (1983–2009)
60,000 - Nicaraguan Revolution (1972–91)
55,000 - War of the Pacific (1879–1884)
50,000–200,000 - First Chechen War (1994–1996)
50,000–100,000 - Tajikistan Civil War (1992–1997)
45,000 - Greek Civil War (1945–1949)
41,000–100,000 - Kashmiri insurgency (1989- )
Ik zie in dit hedendaags lijstje al dubieuze inschattingen. De vraagtekens over het 19e eeuws lijstje zijn nog groter. Logisch... we leven in het informatietijdperk. Ondanks de vele desinfornatie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Aardig lijstje, maar niet meer dan diezelfde periode in de 19e eeuw.
Nee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |