Een babytax.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:56 schreef Tijn het volgende:
Minder kinderen lijkt me een betere oplossing.
Sorry, maar er zijn niet eens genoeg natuurlijke middelen om de gehele huidige wereldbevolking op het Westerse bestaansniveau te krijgen en te houden. Probeer het nogmaals met een beter plan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 00:50 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
...
Als de rijkdom van de wereld eerlijk over alle mensen wordt verdeeld zullen niet 7, maar ook 70 miljard mensen in harmonie, vrede, weelde en geluk leven.
...
Dat is idd een complottheorie.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden de Amerikanen niet HIV ontwikkeld om de bevolkingsgroei te remmen?
Moet je de SS even bellen. Die wisten wel de bevolking van Sovjet-Unie aanzienlijk te reduceren met 30 miljoen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:27 schreef LXIV het volgende:
Oorlog is een heel ineffectief middel om de bevolkingsaanwas omlaag te brengen. Zelfs tijdens de grootste oorlogen is uiteindelijk de bevolking nog gewoon gegroeid.
Heb je hun nummer nog?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:33 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Moet je de SS even bellen. Die wisten wel de bevolking van Sovjet-Unie aanzienlijk te reduceren met 30 miljoen.
De natuur redt zich wel, hoor. De overbevolking is vooral een bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid zelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hopelijk is de natuur dan nog niet helemaal kapotgemaakt.
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
De natuur redt zich wel, hoor. De overbevolking is vooral een bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid zelf.
Natuurlijk is het zonde als door ons toedoen er diersoorten uitsterven. Maar er sterven al sinds er leven op deze planeet is diersoorten uit, dat is niet het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.
Nee, dat klopt. Maar het tempo ligt nu wel hoog. En voor het natuurlijk evenwicht heb je misschien geen Siberische tijgers nodig, maar het zijn toch prachtige dieren. Wat mij betreft is het voortbestaan van die tijger meer waard dan het voortbestaan van 500 miljoen mensen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het zonde als door ons toedoen er diersoorten uitsterven. Maar er sterven natuurlijk al sinds er leven op deze planeet is diersoorten uit, dat is niet het einde van de wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
Knal gewoon een paar atoombommen op het Midden-Oosten en Afrika*
We doen net alsof we begaan zijn met die mensen, maar in werkelijkheid zijn we vooral bezig om zo veel mogelijk van ze te profiteren en ze zo arm mogelijk te houden. In het Westen hebben we een onverzadigbare behoefte aan energie (in elke denkbare vorm) en dat halen we massaal daar vandaan.Dat doen we al, maar zonder atoombommen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk zal er iets fout gaan: natuurrampen, een wereldoorlog, of een nieuwe ziekte die ergens uitbreekt. De tijd zal het leren
Iedereen denkt maar dat een atoombom een wonderwapen is waarmee in enkele seconden miljoenen mensen uit te roeien zijn. Dat valt ook heel erg tegen. Zelfs met atoombommen valt de bevolkingsgroei nauwelijks te remmen, of je moet er zoveel afsteken dat er ernstige milieuschade ontstaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
Knal gewoon een paar atoombommen op het Midden-Oosten en Afrika*
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:41 schreef Arbiter het volgende:
[..]
Dat doen we al, maar zonder atoombommen.
Uiteindelijk zal er iets fout gaan: natuurrampen, een wereldoorlog, of een nieuwe ziekte die ergens uitbreekt. De tijd zal het leren
En? Is de bevolking erg afgenomen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
in vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, what next?
Oorlog pleegt meestal nogal een aanslag op jeugdigen...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:56 schreef Tijn het volgende:
Minder kinderen lijkt me een betere oplossing.
Een wereldoorlog heb ik gemist, in die periode..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, en die nieuwe hype om random mensen neer te schieten op: Scholen of gewoon op straat dan ga je toch vragen stellen! Waar komen die lui vandaan???
En dat zijn Jongeren for god sakes, dus ja what next?
Alleen vechten is tegenwoordig niet per se militair ingrijpen. Het zal een financieel gevecht zijn. Degenen met kapitaal zullen zich de recourses kunnen verooloven... en landan als Canada en Rusland met enorme hoeveelheden zoet water en een kleine bevolking...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:28 schreef gogosweden het volgende:
de bevolking zal door blijven groeien tot er niet genoeg land is om gewassen op te verbouwen en er te weinig zoet water is.
Dan gaan we vechten om die basis-voorzieningen en de bevolking zal dan niet meer groeien.
Je ziet vaak dat onze begaanheid met de natuur zich beperkt tot het (kunstmatig) in stand houden van specifieke soorten die wij mooi vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er kunnen toch allerlei diersoorten voorgoed verdwijnen. De siberische tijger, de indische olifant. het zou toch zonde zijn als die uitsterven voordat de menselijke groei in balans is.
Ik denk idd. dat het zo zal gaan. Een relatief kleine groep zal weten te overleven. Probleem opgelostquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:28 schreef gogosweden het volgende:
de bevolking zal door blijven groeien tot er niet genoeg land is om gewassen op te verbouwen en er te weinig zoet water is.
Dan gaan we vechten om die basis-voorzieningen en de bevolking zal dan niet meer groeien.
Dus dan moet er maar een wereldoorlog komen? Erg domme stelling.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:15 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
vanaf 2000 tot 2012 is dit allemaal gebeurd, kijk naar Japan, Hatië en India. Ziektes tot nu toe was het gemaakt varkensvirus in Mexico heel heftig of wat dacht van je de vogelgriep?
Golfoorlog & Oorlog tegen Bin laden en zijn crew heb je zeker gemist toch? Achja en nu de crisis waar we niet onderuit komen, en die nieuwe hype om random mensen neer te schieten op: Scholen of gewoon op straat dan ga je toch vragen stellen! Waar komen die lui vandaan???
En dat zijn Jongeren for god sakes, dus ja what next?
Om tekorten te aanvullen. Nu is er weer een overschot... een oorlog zou zo slecht nog niet zijn. Krijg je deugd en discipline van in dit land.. men is blasé geworden.. alle welvaart is zó vanzelfsprekend voor ze geworden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:02 schreef Picchia het volgende:
Weet je nog wat er na de Tweede Wereldoorlog gebeurde?
Het begint met baby en eindigt met boom.
De 2e wereldoorlog tierde vooral welig in Oost-Europa tussen Wehrmacht en Sovjet-leger, waar ook 78% van de doden vielen..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef raptorix het volgende:
De 2e wereldoorlog duurde 6 jaar, tussen 40 en 45 groeide de wereldbevolking met zo een 220 Miljoen, terwijl er gedurende de oorlog 62 miljoen doden vielen, kortom je verhaal gaat niet op.
In de moderne wereld met onze multinationals is er ook innovatie zonder oorlog.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
Nee het word pas serieus genomen als alles echt op is geraakt! Dan zullen er veel dieren uitgestorven zijn en waar het regenwouden stonden staan dan nu huizen op elkaar gepropt. Het is te erg voor worden.quote:e ziet vaak dat onze begaanheid met de natuur zich beperkt tot het (kunstmatig) in stand houden van specifieke soorten die wij mooi vinden.
Een schitterend voorbeeld is de reuzenpanda. Dat dier was al aan het uitsterven buiten de bemoeienis van de mens om. Het zou geen ramp zijn als ie zou verdwijnen.
Ondertussen worden de zeeën leeggevist en verdwijnt het regenwoud, en daarmee een heleboel dieren- en plantensoorten, in een hoog tempo. Daar zit het werkelijke probleem, maar daar wordt niet effectief tegen opgetreden.
Sorry maar ik heb me hier suf om gelachenquote:
Dit is geen voetbal man!quote:En ons "ras" is het beste after all natuurlijk, nietwaar TS? Wie tegen wie wordt het eigenlijk?
* Euribob popcorn pakt
Dat is waar, hoef hier verder niets aan toe te voegen.quote:Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
We leven momenteel met 7 miljard mensen en het blijft groeien zolang dit door gaat gaan we over de eerste 50 jaar vechten om water en voedsel.quote:Een wereldoorlog om de wereld beter te maken. Is this serious?
niet aangedacht maar ik vind jou mening zowel goed als grappig.quote:Een euro in het zakje,
- 2 kind politiek, (niet elimineren maar financieel onaantrekkelijk maken).
- individualisme financieel aantrekkelijk maken en propageren
- welvaart (angst gaat men fokken als gekken)
- gratis anticonceptie met name 2e en 3e wereld landen
- feminisme ( zeer onaantrekkelijke vrouwen, en die vrouwen zijn zeer individueel komt door hun hoge eisen pakket)
- efficiënt voedsel produceren, duurzaamheid een heel veel zonnepanelen.
En belangrijkste, gezinnen zijn niet de hoeksteen van de samenleving. Maar de hardwerkende kinderloze volwassenen.
Je kan het dom vinden maar zeg nou zelf er moet wel iets gebeuren en als het zo doorgaat voorzie ik dit als een noodzaak als de regering niet iets veranderd. Hoewel ik er niet echt iets over te zeggen heb zou het een reddende middel kunnen zijn in mijn ogen dan.quote:Dus dan moet er maar een wereldoorlog komen? Erg domme stelling.
quote:Om tekorten te aanvullen. Nu is er weer een overschot... een oorlog zou zo slecht nog niet zijn. Krijg je deugd en discipline van in dit land.. men is blasé geworden.. alle welvaart is zó vanzelfsprekend voor ze geworden.
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Garincha12 het volgende:
Behalve de natuurlijke rampen maakt de mens zichzelf inderdaad kapot, waarom omdat het ego een slecht iets is. Maarja alleen mensen die puur van hart zijn kunnen dat zien.
Heb nooit gezegd dat ik puur van hart was, ik ben ook maar een mens die moet leren van fouten en doen. Anders was mijn naam wel Gandhi. Luister mocht er ooit een oorlog uitbreken wat ik niet hoop ben ik ook van de partijquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?
Er voor pleiten dat miljoenen mensen gedood worden, maar jij wilt natuurlijk buiten schot blijven.?
Wees dan konsekwent en puur van hart: geef het goede voorbeeld en pleeg zelfmoord.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |