In de moderne wereld met onze multinationals is er ook innovatie zonder oorlog.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
Nee het word pas serieus genomen als alles echt op is geraakt! Dan zullen er veel dieren uitgestorven zijn en waar het regenwouden stonden staan dan nu huizen op elkaar gepropt. Het is te erg voor worden.quote:e ziet vaak dat onze begaanheid met de natuur zich beperkt tot het (kunstmatig) in stand houden van specifieke soorten die wij mooi vinden.
Een schitterend voorbeeld is de reuzenpanda. Dat dier was al aan het uitsterven buiten de bemoeienis van de mens om. Het zou geen ramp zijn als ie zou verdwijnen.
Ondertussen worden de zeeën leeggevist en verdwijnt het regenwoud, en daarmee een heleboel dieren- en plantensoorten, in een hoog tempo. Daar zit het werkelijke probleem, maar daar wordt niet effectief tegen opgetreden.
Sorry maar ik heb me hier suf om gelachenquote:
Dit is geen voetbal man!quote:En ons "ras" is het beste after all natuurlijk, nietwaar TS? Wie tegen wie wordt het eigenlijk?
* Euribob popcorn pakt
Dat is waar, hoef hier verder niets aan toe te voegen.quote:Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Metallurgie, buskruit, vliegtuigen, gezondheidszorg, radar, computers, GPS... allemaal dingen waar wij nu nog profijt van hebben.
We leven momenteel met 7 miljard mensen en het blijft groeien zolang dit door gaat gaan we over de eerste 50 jaar vechten om water en voedsel.quote:Een wereldoorlog om de wereld beter te maken. Is this serious?
niet aangedacht maar ik vind jou mening zowel goed als grappig.quote:Een euro in het zakje,
- 2 kind politiek, (niet elimineren maar financieel onaantrekkelijk maken).
- individualisme financieel aantrekkelijk maken en propageren
- welvaart (angst gaat men fokken als gekken)
- gratis anticonceptie met name 2e en 3e wereld landen
- feminisme ( zeer onaantrekkelijke vrouwen, en die vrouwen zijn zeer individueel komt door hun hoge eisen pakket)
- efficiënt voedsel produceren, duurzaamheid een heel veel zonnepanelen.
En belangrijkste, gezinnen zijn niet de hoeksteen van de samenleving. Maar de hardwerkende kinderloze volwassenen.
Je kan het dom vinden maar zeg nou zelf er moet wel iets gebeuren en als het zo doorgaat voorzie ik dit als een noodzaak als de regering niet iets veranderd. Hoewel ik er niet echt iets over te zeggen heb zou het een reddende middel kunnen zijn in mijn ogen dan.quote:Dus dan moet er maar een wereldoorlog komen? Erg domme stelling.
quote:Om tekorten te aanvullen. Nu is er weer een overschot... een oorlog zou zo slecht nog niet zijn. Krijg je deugd en discipline van in dit land.. men is blasé geworden.. alle welvaart is zó vanzelfsprekend voor ze geworden.
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 01:03 schreef Garincha12 het volgende:
Behalve de natuurlijke rampen maakt de mens zichzelf inderdaad kapot, waarom omdat het ego een slecht iets is. Maarja alleen mensen die puur van hart zijn kunnen dat zien.
Heb nooit gezegd dat ik puur van hart was, ik ben ook maar een mens die moet leren van fouten en doen. Anders was mijn naam wel Gandhi. Luister mocht er ooit een oorlog uitbreken wat ik niet hoop ben ik ook van de partijquote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ziet het... dus jij bent een van die weinige mensen die puur van hart zijn ?
Er voor pleiten dat miljoenen mensen gedood worden, maar jij wilt natuurlijk buiten schot blijven.?
Wees dan konsekwent en puur van hart: geef het goede voorbeeld en pleeg zelfmoord.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:02 schreef Resistor het volgende:
Oorlogen zijn ook altijd goed voor de technologische ontwikkeling.
Inderdaad niets mooiers dan hebben meegevochten in een goeie en volwassen oorlog TS.quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:04 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Heb nooit gezegd dat ik puur van hart was, ik ben ook maar een mens die moet leren van fouten en doen. Anders was mijn naam wel Gandhi. Luister mocht er ooit een oorlog uitbreken wat ik niet hoop ben ik ook van de partij. Beter meegevochten hebben of the greater good dan toegekeken hebben.
Maar overigens probeer ik wel een goed mens te zijn maar hee wie probeert dat niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op woensdag 2 mei 2012 01:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Inderdaad niets mooiers dan hebben meegevochten in een goeie en volwassen oorlog TS.![]()
Ziehier:
Je zou jezelf nog niet aanmelden als het leger op vrijwillige basis was, en áls het verplicht was ging je wel want je hebt de ballen niet om jezelf te verstoppen en de eventuele gevolgen te ervaren.
Als er een oorlog uitbreekt dan zal ik me vrijwillig opgeven dus daar zit je er ernaast en dan neem ik jou mee goed? Dan hebben allebei iets achter de rug zonder trauma's hopelijk om over te vertellen later makerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Waarom zou ik in godsnaam meewillen? Al die jaren van studie voor niks. Ik duik wel onder in Alaska oid. Maar zit je nu al bij het leger trouwens? Lijkt me wel verdomd noodzakelijk als je een kans wilt maken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:19 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Als er een oorlog uitbreekt dan zal ik me vrijwillig opgeven dus daar zit je er ernaast en dan neem ik jou mee goed? Dan hebben allebei iets achter de rug zonder trauma's hopelijk om over te vertellen later maker.
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef Starphus het volgende:
Oproepen tot oorlog is toch verboden ? Ik ben ooit eens gebanned op een ander forum voor het discusseren van het mogelijk nut van een genocide, die in principe een stuk minder leed zal veroorzaken.
Hadden we op Fok niet eens een topic met als onderwerp op welke groep mensen je genocide zou willen plegen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.
Klopt, Herr GS z'n topic was dat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hadden we op Fok niet eens een topic met als onderwerp op welke groep mensen je genocide zou willen plegen?
Is toen ook niet gesloten.
Met het beoogde doel van TS wel ja...quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oorlog =/= gerichte genocide, dat zal je wel moeten weten neem ik aan.
Ik zag het als een noodzaak, stel dat alle brandstoffen opraken en je moet vechten om een beetje water was het dan niet een goed iets geweest? Nogmaals liever anders maar als we gaan vechten om eten en drinken moet er toch iets gebeuren correct me if i am wrong.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:18 schreef Starphus het volgende:
[..]
Met het beoogde doel van TS wel ja...
echter, oorlog is per definitie niet hetzelfde als genocide..
Haha ja dat is dan jou keus, ik overweeg het wel.quote:Waarom zou ik in godsnaam meewillen? Al die jaren van studie voor niks. Ik duik wel onder in Alaska oid. Maar zit je nu al bij het leger trouwens? Lijkt me wel verdomd noodzakelijk als je een kans wilt maken.
Bron ?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:16 schreef Frag_adder het volgende:
De wereld heeft nu een ongekende stabiliteit, die eigenlijk een zeepbel is.
Sinds de 2e wereld oorlog is er eigenlijk, vergeleken met andere jaren, veel te weinig gevochten.
Once again you're wrong.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron ?
Hoe bereken je dat ?
Te weinig oorlogsdoden in Europa ? Of te weinig oorlogsdoden over de gehele wereld ?
Het zijn er altijd teveel, maar mij lijkt eerder dat de laatste 67 jaar er meer oorlogsdoden geweest zijn dan in elk ander tijdperk van 67 jaar , uitgezonderd de WW I en WW II
als de aarde 100 miljoen inwonders heeft en er gaan er in een oorlog 1 miljoen dood, is dat veel erger dan als de aarde 10 miljard heeft en er gaan er 1 miljoen dood in een oorlog, wel relativeren naar bevolking.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron ?
Hoe bereken je dat ?
Te weinig oorlogsdoden in Europa ? Of te weinig oorlogsdoden over de gehele wereld ?
Het zijn er altijd teveel, maar mij lijkt eerder dat de laatste 67 jaar er meer oorlogsdoden geweest zijn dan in elk ander tijdperk van 67 jaar , uitgezonderd de WW I en WW II
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Once again you're wrong.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll
nee hij zegt dat de ergste oorlogen van WW 2 - nu waren, uitgezonderd WW1 en 2 als je dit leest zie je dat het in china veel erger was!!quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.
Nee, hij had het over het cumulatieve aantal in de afgelopen 67 jaar tegenover elke willekeurige andere periode van 67 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:53 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
nee hij zegt dat de ergste oorlogen van WW 2 - nu waren, uitgezonderd WW1 en 2 als je dit leest zie je dat het in china veel erger was!!
Neehoor, kijk naar de jaren 1800.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij bevestig je hiermee zijn gelijk.
Dat is wel een wat ruime definitie van 67 jaar.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neehoor, kijk naar de jaren 1800.
Hij heeft het over een periode van pakweg 67 jaar in de wereldgeschiedenis.
20,000,000 - Taiping Rebellion (China, 1850–1864)
16,000,000 - White Lotus Rebellion (China, 1794-1804)
8,000,000–12,000,000 - Dungan revolt (China, 1862 –1877)
3,500,000–6,000,000 - Napoleonic Wars (1803–1815)
5,000,000 - Conquests of Menelik II of Ethiopia (1882–1898)
2,000,000 - Shaka's conquests (1816–1828
2,000,000 - Russian-Circassian War (1763–1864)
1,000,000 - Panthay Rebellion (China,1856–1873)
1,000,000 - Nien Rebellion (China,1853–1868)
1,000,000 - Paraguayan War (1864–1870)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |