En dan laat ik soorgenoten en stekenblind maar even voor wat het is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:49 schreef Yreal het volgende:
Ik rij normaal. Je moet alleen op je houden zijn voor Ria's in hun kia picanto en soorgenoten. Die zijn namelijk stekenblind. Daarom wil je overal zo snel mogelijk langs !
Ongeacht de aandrijving lijkt een voorruit me inderdaad wel een aanbeveling.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:12 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Audi ziet geen heil in elektrische auto's bron:http://www.telegraaf.nl/a(...)_de_toekomst___.html
Nu bedacht ik me net dat je 40 jaar geleden helemaal geen problemen had met de benzine/verbrandingsmotor. De ANWB is een Wielrijdersbond en geen Autobond!
Raar want ik kan me herinneren dat 40 jaar geleden er talloze auto's met pech langs de weg stonden. De auto was zo onbetrouwbaar dat het alleen met voorzichtig rijden en goed onderhoud mogelijk was om zonder zorgen op bestemming aan te komen. Dus voorruit met de elektrische auto zorg dat z'n actieradius wat vergroot wordt en het is wel de toekomst.
quote:Op maandag 16 april 2012 21:48 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Tja, hier kan ik geen speld tegenin brengen
quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
zo snel mogelijk naar gemeente huis bezoeken, en hopelijk dat je niet op staande aangehouden!.
Vast de leukste thuis, op de deurklink na...quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alle uitzuigers mogen van mij de klink over worden gejaagd,
Thanks!!!quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Ja, is is een persoonsvorm, maar vertel is dat ook. Gewoon stam + t dus.
'Wat zij jou vertelt', is eerst één zinsdeel, en wordt pas later ontleed, en dan is 'vertelt' gewoon de pv, en 'zij' het onderwerp.quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:01 schreef Ti-boy het volgende:
Welke knappe kop zou mij eens kunnen helpen? Ik zie helaas geen specifieke topic waar ik deze vraag kwijt kan, dus doe ik het hier maar even.
Het gaat om het volgende. In de onderstaande zinnen zie ik 'is' als persoonsvorm(pv). Ik zet de zin in vragende vorm en 'is' komt dan vooraan, dus is dat de pv. Omdat 'is' de pv is, is 'vertel' dat niet en doe ik daar dus géén stam+t. Mijn specifieke vraag: Klopt het dat 'Is' een persoonsvorm is? Of is het toch 'vertel' omdat als ik 'is' vooraan zet de vragende zin niet helemaal klopt?
Wat zij jou vertel... is een grote leugen.
dt
x t
d
15: Wat mijn docent veronderstel..., is bezijden de waarheid.
dt
d
x t
Hoe bedoel je, gebruiken?quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:16 schreef Ti-boy het volgende:
Dank jullie wel!!! Alleen het zinsdeel waar 'vertel' in staat moet ik dus gebruiken.
Ik snap m'
Oh ja. Om de persoonsvorm te vinden. Beetje vaag geformuleerd inderdaad, er zijn simpelweg gewoon 2 persoonsvormenquote:
Ja precies. Ik zou ook zeggen: bezoekers is meervoud, dus plakken we er -den achter.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'een handjevol' is grammaticaal enkelvoud, dus 'amuseerde'.
Ongetwijfeld gaan nu heel veel mensen hyperen, dat het meervoud moet zijn
Een handjevol komt op hetzelfde neer als een aantal. En dat is enkelvoud.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:37 schreef Ti-boy het volgende:
Ja precies. Ik zou ook zeggen: bezoekers is meervoud, dus plakken we er -den achter.
Ik moet dus naar 'een handjevol' kijken. Thanks!quote:Op woensdag 25 april 2012 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een handjevol komt op hetzelfde neer als een aantal. En dat is enkelvoud.
Volgens mij kan het allebei en is het hypercorrect om te denken dat alleen het enkelvoud kan. Het woord 'handjevol' is in dit geval te interpreteren als een onbepaald telwoord dat 'bezoekers' modificeert.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
'een handjevol' is grammaticaal enkelvoud, dus 'amuseerde'.
Ongetwijfeld gaan nu heel veel mensen hyperen, dat het meervoud moet zijn
Want?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:49 schreef trabant het volgende:
Het spijt me te moeten zeggen dat die redenering van thabit hierboven raaskal is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |