abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110574912
Ik zie net dat mijn rijbewijs verlopen is, ik dacht dat ie nog een half jaar geldig was. Maar ik rijdt dus al ff zonder rijbewijs per ongeluk.

Ik moet morgen nog wat boodschappen doen en zo, dan vraag ik meteen een nieuwe aan, kan ik dan gewoon blijven rijden?
(Ik heb een leasebak van de zaak).
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:06:54 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110574958
Blijf maar rijden, maar niet miepen als je bekeurd word voor rijden met verlopen rijbewijs.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:09:08 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_110575070
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:06 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik zie net dat mijn rijbewijs verlopen is, ik dacht dat ie nog een half jaar geldig was. Maar ik rijdt dus al ff zonder rijbewijs per ongeluk.

Ik moet morgen nog wat boodschappen doen en zo, dan vraag ik meteen een nieuwe aan, kan ik dan gewoon blijven rijden?
Zorg dat je de kopie van je aanvraag-formulier bij je hebt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_110575362
zo snel mogelijk naar gemeente huis bezoeken, en hopelijk dat je niet op staande aangehouden!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:15:30 #5
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_110575393
volgens mij ben je wel strafbaar maar kan je tot 5 jaar na verlopen nieuwe rijbewijs aanvragen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:18:46 #6
76108 bluuf
Powershell fan
pi_110575553
Er is een kans dat je ook niet verzekerd bent, dus uitkijken met het veroorzaken van een ongeluk.
pi_110575858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:18 schreef bluuf het volgende:
Er is een kans dat je ook niet verzekerd bent, dus uitkijken met het veroorzaken van een ongeluk.
Nuttige tip. :')
gr gr
pi_110575926
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:18 schreef bluuf het volgende:
Want met een geldig rijbewijs en verzekering is het natuurlijk zaak om de godganse dag brokken te maken op de weg :')
pi_110576107
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:06 schreef Flying_Phoenix het volgende:

Gemeentehuis is open op zaterdag?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110576193
je mag met je verlopen rijbewijs niet meer rijden, maar het is nog wel geldig als bewijs van rijvaardighied, wat je nodig hebt om een nieuw rijbewijs aan te vragen...zo snel mogelijk doen dus
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:38:01 #11
76108 bluuf
Powershell fan
pi_110576508
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:26 schreef Re.active het volgende:

[..]

Want met een geldig rijbewijs en verzekering is het natuurlijk zaak om de godganse dag brokken te maken op de weg :')
Doe nou niet zo bijdehant, je begrijpt best wat ik bedoel
pi_110577396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:15 schreef trigt013 het volgende:
volgens mij ben je wel strafbaar maar kan je tot 5 jaar na verlopen nieuwe rijbewijs aanvragen
Je bent strafbaar als je rijdt met een verlopen rijbewijs idd.
En je bent niet verzekerd.

Volgens boetebase:
<1 jaar verlopen: 85 euro
>1 jaar verlopen: 330 euro + bij nogmaals gepakt binnen 4 jaar: dagvaarding

Een aanvraagformulier is geen geldig rijbewijs trouwens. Daarmee mag je dus ook niet rijden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 april 2012 @ 23:00:59 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110577668
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:38 schreef bluuf het volgende:

[..]

Doe nou niet zo bijdehan t d, je begrijpt best wat ik bedoel
oO<
pi_110578237
Als je hem met spoed aanvraagt kun je hem de dag na aanvraag al op halen. Kost wel ¤30 extra geloof ik, maar dan ben je iig al snel weer verzekerd.
pi_110581788
Ga gewoon voor de zekerheid met de fiets of OV. Gemeente kan vast niet zo ver zijn dat je met de auto moet. En voor werk kun je vast ook een weekje met de OV.
pi_110582961
Kennelijk gaat het al een half jaar goed, dus die paar extra dagen zal het ook nog wel goed gaan. Ik zou gewoon blijven rijden... Het is niet dat je met ingevorderd rijbewijs rijdt ofzo. Dit is puur iets administratiefs.
pi_110583015
Niet gaan rijden zonder geldig rijbewijs,je bent dan niet verzekerd en als je een ongeluk maakt en iemand komt in een rolstoel te zitten dan kan je je leven lang betalen.

Met de fiets,taxi of openbaar vervoer naar het gemeentehuis en via een spoedprocedure een nieuw rijbewijs aanvragen dan heb je hem zo snel mogelijk en in de tussentijd niet met een motorvoertuig de weg op!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_110583029
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:06 schreef Palomar het volgende:
Kennelijk gaat het al een half jaar goed, dus die paar extra dagen zal het ook nog wel goed gaan. Ik zou gewoon blijven rijden... Het is niet dat je met ingevorderd rijbewijs rijdt ofzo. Dit is puur iets administratiefs.
Zal je net zien dat TS een ongeluk veroorzaakt. Kan hij zijn hele verdere leven werken om de medische kosten van degene die hij heeft aangereden te betalen. Ik zeg: doen!
pi_110583206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zal je net zien dat TS een ongeluk veroorzaakt. Kan hij zijn hele verdere leven werken om de medische kosten van degene die hij heeft aangereden te betalen. Ik zeg: doen!
check anders je polis er even op na, maar zo extreem zal het ook weer niet zijn. Je bent immers nog wel rijbevoegd.

Al is het natuurlijk beter om gewoon op tijd te verlengen.
pi_110583552
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:15 schreef Palomar het volgende:
check anders je polis er even op na, maar zo extreem zal het ook weer niet zijn. Je bent immers nog wel rijbevoegd.

Al is het natuurlijk beter om gewoon op tijd te verlengen.
Ik zou het er niet op gokken :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:11:30 #21
34974 trigt013
pi_110586129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 01:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op gokken :)
Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid. Kort gezegd geen geldig rijbewijs is ook niet voldoen aan voorwaarde voor verzekering is geen verzekering. Dus rijden kan een duur grapje worden, niet doen. Je kan wel maandag een spoedrijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.
pi_110586200
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:11 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid.
Onzin. Geen verzekeraar die je in het geval dat je het hebt aangevraagd gaat aangeven dat je niet verzekerd bent op het moment dat je een ongeval hebt veroorzaakt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 21 april 2012 @ 09:32:12 #23
34974 trigt013
pi_110586324
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Onzin. Geen verzekeraar die je in het geval dat je het hebt aangevraagd gaat aangeven dat je niet verzekerd bent op het moment dat je een ongeval hebt veroorzaakt.
Alsof verzekeraars bekend staan om hun coulancebeleid.
pi_110587214
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Alsof verzekeraars bekend staan om hun coulancebeleid.
Dan niet. :)

Verzekeraars zijn er niet op uit om je een poot uit te draaien; schades zijn simpelweg ingecalculeerd en schadeafhandeling is bij verzekeraars iets waar men veel beter in is. Dit soort posts zijn meer van het niveau 'Telegraaf' en is simpelweg niet hoe het er daadwerkelijk aan toegaat. Leuk dat je het vast een keertje hebt meegemaakt of hebt gehoord dat een opa van een tante, die een neefje kende met een vriendje dat had gehoord dat het een keertje mis is gegaan (waarbij dat ook alleen die kant van het verhaal is en waar mensen sowieso niet begrijpen hoe verzekeren werkt), maar dat zegt verder nogal weinig over hoe verzekeraars werken.
pi_110587670
idd, is ook een kwestie van gezond verstand gebruiken. Er zijn situaties waarbij het logisch is dat de verzekering niet uitkeert. Bijv.
- als iemand zijn premie niet betaald heeft en dus gewoon niet verzekerd is,
- als iemands rijbewijs is ingenomen vanwege een overtreding.

Echter als je rijbewijs verlopen is kun je hem gewoon verlengen. Is iets administratiefs en zegt niks ovr je rijbekwaamheid. Heb volgens mij alleen een keer gelezen dat bij ouderen in zo'n geval wel met terugwerkende kracht wordt gekeken of hun rijbewijs wel verlengd had kunnen worden (ouderen moeten wel een oogtest e.d. doen bij verlengen).
  zaterdag 21 april 2012 @ 11:59:17 #26
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_110589020
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:11 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid. Kort gezegd geen geldig rijbewijs is ook niet voldoen aan voorwaarde voor verzekering is geen verzekering. Dus rijden kan een duur grapje worden, niet doen. Je kan wel maandag een spoedrijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.
Een voorbeeld van Delta Lloyd:
ARTIKEL 14 WELKE ALGEMENE UITSLUITINGEN GELDEN ER?
...
Ongeldig rijbewijs
als de feitelijke bestuurder van het motorrijtuig niet over een rijbewijs beschikt dat in Nederland voor dat motorrijtuig geldig is. De schade is ook niet verzekerd als de feitelijke bestuurder de rijbevoegdheid is ontzegd, hem/haar een rijverbod is opgelegd, of als op het rijbewijs bijzondere bepalingen vermeld zijn waaraan niet wordt voldaan. Op de uitsluiting zal de maatschappij geen beroep doen als het rijbewijs alleen ongeldig is omdat de geldigheidstermijn van het rijbewijs is verstreken en de bestuurder op de schadedatum nog geen 71 jaar oud was.

Onzinverhaal dus.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_110590461
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:59 schreef freiss het volgende:

[..]

Een voorbeeld van Delta Lloyd:
ARTIKEL 14 WELKE ALGEMENE UITSLUITINGEN GELDEN ER?
...
Ongeldig rijbewijs
als de feitelijke bestuurder van het motorrijtuig niet over een rijbewijs beschikt dat in Nederland voor dat motorrijtuig geldig is. De schade is ook niet verzekerd als de feitelijke bestuurder de rijbevoegdheid is ontzegd, hem/haar een rijverbod is opgelegd, of als op het rijbewijs bijzondere bepalingen vermeld zijn waaraan niet wordt voldaan. Op de uitsluiting zal de maatschappij geen beroep doen als het rijbewijs alleen ongeldig is omdat de geldigheidstermijn van het rijbewijs is verstreken en de bestuurder op de schadedatum nog geen 71 jaar oud was.

Onzinverhaal dus.
Hangt ook af van de verzekeraar. Interpolis is iets strenger:
Als u te laat bent met het verlengen van uw rijbewijs bent u nog twaalf weken voorlopig verzekerd (vanaf de vervaldatum op uw rijbewijs) mits u volledig gezond bent. In deze periode kunt u uw rijbewijs verlengen. Als u niet volledig gezond bent, verlenen wij u in principe geen voorlopige dekking, wij adviseren u dan contact op te nemen met uw tussenpersoon voor advies.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_110590586
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Verzekeraars zijn er niet op uit om je een poot uit te draaien
Het eerste dat een verzekeraar doet is uitzoeken of de verzekerde alles op orde heeft...

Nee, ze draaien je geen poot uit, maar zijn niet erg vrijgevig als het om uitbetalen gaat.
Prio 1 van ieder bedrijf: winst maken.
pi_110590649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het eerste dat een verzekeraar doet is uitzoeken of de verzekerde alles op orde heeft...

Nee, ze draaien je geen poot uit, maar zijn niet erg vrijgevig als het om uitbetalen gaat.
Prio 1 van ieder bedrijf: winst maken.
En jij ziet geen verschil tussen 'poot uitdraaien' en 'uitkeren volgens de voorwaarden'? Aparte visie op bedrijfvoering heb je dan.
pi_110622865
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En jij ziet geen verschil tussen 'poot uitdraaien' en 'uitkeren volgens de voorwaarden'? Aparte visie op bedrijfvoering heb je dan.
Het kan misschien aan mij liggen, maar ik gaf toch aan dat ik kritisch en wantrouwend tegenover verzekeringsmaatschappijen ben? Dat ik de methode geen 'poot uitdraaien' noem is alleen om wat te nuanceren op een licht sarcastische toon. Een understatement dus.

Matuurlijk draait een verzekeringsmij je een poot uit, maar dat staat ook met iets andere woorden in je polis/contract waar je destijds een krabbel onder hebt gezet...

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 22-04-2012 08:32:58 ]
pi_110702495
Het is nu maandag ben je al bij de gemeente geweest voor een spoedverlening?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_115809401
Ik haak hier even op in.
Maakte schade met bedrijfsbus (spiegel van andere bus eraf)
Maargoed wel schadeformulier in moeten vullen uiteraard (doorrijden kon ik niet over mn hart verkrijgen ondanks dat onze bus niks had)

Zal wel niet zo gek veel kosten, maar kwam met invullen van het formulier erachter dat me rijbewijs al een maandje of 4 verlopen was (oepsssssss, wist ik veel denk 2 keer moeten laten zien in 10 jaar, voor de rest rot ie weg)

Hoeveel problemen ga ik nu krijgen als mn werkgever het indient bij hun verzekeringsmaatschappij??
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:06:54 #33
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115811521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 01:18 schreef kree het volgende:
Hoeveel problemen ga ik nu krijgen als mn werkgever het indient bij hun verzekeringsmaatschappij??
Hangt van oplettendheid af dus je kan geluk hebben. Volgens mij kun je je gelukskans aanzienlijk vergroten als je nu meteen een nieuw aanvraagt. Lijkt me dat ze een stuk coulanter zijn als je toont dat je je verantwoordelijkheid neemt zodra je je fout van niet verlengen opmerkt.
pi_115812651
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 08:27 schreef Ridocar het volgende:

Matuurlijk draait een verzekeringsmij je een poot uit, maar dat staat ook met iets andere woorden in je polis/contract waar je destijds een krabbel onder hebt gezet...
Waarom zet je daar dan je krabbel onder? Ik heb nooit problemen ermee. Ik betaal netjes en schade vergoeden ze. Misschien niet als je geen bewijs hebt, maar dat lijkt me logisch. Er is immers veel verzekeringsfraude.

Dat ik er op kan verliezen als ik geen schade heb, is het kleine risico.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_115832176
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 06:06 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hangt van oplettendheid af dus je kan geluk hebben. Volgens mij kun je je gelukskans aanzienlijk vergroten als je nu meteen een nieuw aanvraagt. Lijkt me dat ze een stuk coulanter zijn als je toont dat je je verantwoordelijkheid neemt zodra je je fout van niet verlengen opmerkt.
Nou ik denk dat m'n werkgever het niet merkt, maar weet bijna wel zeker dat die verzekeringsmaatschappij van hun wel goed oplet.
Dacht nog zal ik gewoon die verloopdatum anders opschrijven, maarja ik kon ook wel bedenken dat als ze dat rijbewijsnr. checken dat ze dat dan zien. Dus toch maar gewoon eerlijk ingevuld.
Staat alleen niet zo mooi erop hahahaha :)

Nouja tis afwachten en moet dat ding sowieso verlengen, want ik rij er nu gewoon nog wel mee.
En ik weet dat ik daar een boete voor kan krijgen.

Voorzover ik nu heb uitgevonden kun je dat ding sowieso nog wel verlengen ook al is ie verlopen.
Een max termijn ervoor heb ik nog niet gevonden.
Van mensen hoor ik half jaar en dan moet je opnieuw examen doen, maar dat is volgens mij niet zo.

Iemand daar nog een idee over?
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')