Zorg dat je de kopie van je aanvraag-formulier bij je hebt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:06 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik zie net dat mijn rijbewijs verlopen is, ik dacht dat ie nog een half jaar geldig was. Maar ik rijdt dus al ff zonder rijbewijs per ongeluk.
Ik moet morgen nog wat boodschappen doen en zo, dan vraag ik meteen een nieuwe aan, kan ik dan gewoon blijven rijden?
(Ik heb een leasebak van de zaak).
Nuttige tip.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:18 schreef bluuf het volgende:
Er is een kans dat je ook niet verzekerd bent, dus uitkijken met het veroorzaken van een ongeluk.
Want met een geldig rijbewijs en verzekering is het natuurlijk zaak om de godganse dag brokken te maken op de wegquote:Op vrijdag 20 april 2012 22:18 schreef bluuf het volgende:
Er is een kans dat je ook niet verzekerd bent, dus uitkijken met het veroorzaken van een ongeluk.
Gemeentehuis is open op zaterdag?quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:06 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik zie net dat mijn rijbewijs verlopen is, ik dacht dat ie nog een half jaar geldig was. Maar ik rijdt dus al ff zonder rijbewijs per ongeluk.
Ik moet morgen nog wat boodschappen doen en zo, dan vraag ik meteen een nieuwe aan, kan ik dan gewoon blijven rijden?
(Ik heb een leasebak van de zaak).
Doe nou niet zo bijdehant, je begrijpt best wat ik bedoelquote:Op vrijdag 20 april 2012 22:26 schreef Re.active het volgende:
[..]
Want met een geldig rijbewijs en verzekering is het natuurlijk zaak om de godganse dag brokken te maken op de weg
Je bent strafbaar als je rijdt met een verlopen rijbewijs idd.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:15 schreef trigt013 het volgende:
volgens mij ben je wel strafbaar maar kan je tot 5 jaar na verlopen nieuwe rijbewijs aanvragen
quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:38 schreef bluuf het volgende:
[..]
Doe nou niet zo bijdehan t d, je begrijpt best wat ik bedoel
Zal je net zien dat TS een ongeluk veroorzaakt. Kan hij zijn hele verdere leven werken om de medische kosten van degene die hij heeft aangereden te betalen. Ik zeg: doen!quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:06 schreef Palomar het volgende:
Kennelijk gaat het al een half jaar goed, dus die paar extra dagen zal het ook nog wel goed gaan. Ik zou gewoon blijven rijden... Het is niet dat je met ingevorderd rijbewijs rijdt ofzo. Dit is puur iets administratiefs.
check anders je polis er even op na, maar zo extreem zal het ook weer niet zijn. Je bent immers nog wel rijbevoegd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 01:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zal je net zien dat TS een ongeluk veroorzaakt. Kan hij zijn hele verdere leven werken om de medische kosten van degene die hij heeft aangereden te betalen. Ik zeg: doen!
Ik zou het er niet op gokkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 01:15 schreef Palomar het volgende:
check anders je polis er even op na, maar zo extreem zal het ook weer niet zijn. Je bent immers nog wel rijbevoegd.
Al is het natuurlijk beter om gewoon op tijd te verlengen.
Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid. Kort gezegd geen geldig rijbewijs is ook niet voldoen aan voorwaarde voor verzekering is geen verzekering. Dus rijden kan een duur grapje worden, niet doen. Je kan wel maandag een spoedrijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.quote:
Onzin. Geen verzekeraar die je in het geval dat je het hebt aangevraagd gaat aangeven dat je niet verzekerd bent op het moment dat je een ongeval hebt veroorzaakt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid.
Alsof verzekeraars bekend staan om hun coulancebeleid.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Onzin. Geen verzekeraar die je in het geval dat je het hebt aangevraagd gaat aangeven dat je niet verzekerd bent op het moment dat je een ongeval hebt veroorzaakt.
Dan niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:32 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Alsof verzekeraars bekend staan om hun coulancebeleid.
Een voorbeeld van Delta Lloyd:quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik ook niet, alsof verzekeraars bekend staan om hun coulance beleid. Kort gezegd geen geldig rijbewijs is ook niet voldoen aan voorwaarde voor verzekering is geen verzekering. Dus rijden kan een duur grapje worden, niet doen. Je kan wel maandag een spoedrijbewijs aanvragen op het gemeentehuis.
Hangt ook af van de verzekeraar. Interpolis is iets strenger:quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:59 schreef freiss het volgende:
[..]
Een voorbeeld van Delta Lloyd:
ARTIKEL 14 WELKE ALGEMENE UITSLUITINGEN GELDEN ER?
...
Ongeldig rijbewijs
als de feitelijke bestuurder van het motorrijtuig niet over een rijbewijs beschikt dat in Nederland voor dat motorrijtuig geldig is. De schade is ook niet verzekerd als de feitelijke bestuurder de rijbevoegdheid is ontzegd, hem/haar een rijverbod is opgelegd, of als op het rijbewijs bijzondere bepalingen vermeld zijn waaraan niet wordt voldaan. Op de uitsluiting zal de maatschappij geen beroep doen als het rijbewijs alleen ongeldig is omdat de geldigheidstermijn van het rijbewijs is verstreken en de bestuurder op de schadedatum nog geen 71 jaar oud was.
Onzinverhaal dus.
Het eerste dat een verzekeraar doet is uitzoeken of de verzekerde alles op orde heeft...quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Verzekeraars zijn er niet op uit om je een poot uit te draaien
En jij ziet geen verschil tussen 'poot uitdraaien' en 'uitkeren volgens de voorwaarden'? Aparte visie op bedrijfvoering heb je dan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:07 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het eerste dat een verzekeraar doet is uitzoeken of de verzekerde alles op orde heeft...
Nee, ze draaien je geen poot uit, maar zijn niet erg vrijgevig als het om uitbetalen gaat.
Prio 1 van ieder bedrijf: winst maken.
Het kan misschien aan mij liggen, maar ik gaf toch aan dat ik kritisch en wantrouwend tegenover verzekeringsmaatschappijen ben? Dat ik de methode geen 'poot uitdraaien' noem is alleen om wat te nuanceren op een licht sarcastische toon. Een understatement dus.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En jij ziet geen verschil tussen 'poot uitdraaien' en 'uitkeren volgens de voorwaarden'? Aparte visie op bedrijfvoering heb je dan.
Hangt van oplettendheid af dus je kan geluk hebben. Volgens mij kun je je gelukskans aanzienlijk vergroten als je nu meteen een nieuw aanvraagt. Lijkt me dat ze een stuk coulanter zijn als je toont dat je je verantwoordelijkheid neemt zodra je je fout van niet verlengen opmerkt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:18 schreef kree het volgende:
Hoeveel problemen ga ik nu krijgen als mn werkgever het indient bij hun verzekeringsmaatschappij??
Waarom zet je daar dan je krabbel onder? Ik heb nooit problemen ermee. Ik betaal netjes en schade vergoeden ze. Misschien niet als je geen bewijs hebt, maar dat lijkt me logisch. Er is immers veel verzekeringsfraude.quote:Op zondag 22 april 2012 08:27 schreef Ridocar het volgende:
Matuurlijk draait een verzekeringsmij je een poot uit, maar dat staat ook met iets andere woorden in je polis/contract waar je destijds een krabbel onder hebt gezet...
Nou ik denk dat m'n werkgever het niet merkt, maar weet bijna wel zeker dat die verzekeringsmaatschappij van hun wel goed oplet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 06:06 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hangt van oplettendheid af dus je kan geluk hebben. Volgens mij kun je je gelukskans aanzienlijk vergroten als je nu meteen een nieuw aanvraagt. Lijkt me dat ze een stuk coulanter zijn als je toont dat je je verantwoordelijkheid neemt zodra je je fout van niet verlengen opmerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |