quote:Op zondag 15 april 2012 12:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Is de regel niet dat Engelse woorden in het Nederlands met de Nederlandse grammaticaregels vervoegd worden?
Nee, als 'kwoot', wat duidelijk op een t eindigt en niet op een e.quote:Op zondag 15 april 2012 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh? Dus jij spreekt 'quote' uit als 'quot'?
quote:Op zondag 15 april 2012 14:01 schreef Sosha het volgende:
In dit soort gevallen schrijf ik maar gewoon 'geciteerd' om foutjes te voorkomen
Daarbij vind ik Nederlandse vervoegingen van Engelse werkwoorden over het algemeen ontzettend lelijk. Alleen in gedownload en geüpload kan ik mij wel vinden.
Je vindt 'm niet mooi? Want fout is ie niet.quote:
Omgquote:drag-and-droppen: verslepen op een (computer)scherm
ik drag-and-drop, jij/hij drag-and-dropt
jij/hij drag-and-dropte
gedrag-and-dropt
quote:dryhumpen: 'schuren', droogneuken
ik dryhump, jij/hij dryhumpt
jij/hij dryhumpte
gedryhumpt
Spreek het eens uit dan.. met de umlaut.. Brrrrr, wat lelijkquote:Op zondag 15 april 2012 14:07 schreef Sosha het volgende:
[..]
Je vindt 'm niet mooi? Want fout is ie niet.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/engelse-werkwoorden
Ben benieuwd hoe je 'm dan zou willen spellen, want deze versie ziet er in mijn ogen heel logisch uit. Precies zoals je het zegt.
Je zegt de 'u' dan als in 'dank u wel, meneer', niet als in 'pukkel', vind ik major lelijkquote:Op zondag 15 april 2012 15:52 schreef Lienekien het volgende:
Hoe spreek jij het dan uit zonder? Want dan is het 'eu' als in 'leuk'.
Geüpload is dus gewoon ge-upload.
Waarom geen streepje ertussen zetten dan? Is veel duidelijker..quote:Op zondag 15 april 2012 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Exact. Het is een trema en dus geen umlaut.
Als je het spurmie.....quote:Op zondag 15 april 2012 17:03 schreef spierbal het volgende:
Na het spuiten uit je lul op je eikel laat zitten, en het laatste deel wat nog in je plasbuis resteerd niet er uit pist. En alles laat opdrogen en binnen in je plasbuis laat je het ook zitten en dus gaat het daar ook opharden/opstollen. Kan je plasbuis dan verstopt raken ?????
Kan spurmie eigenlijk opharden ??
Vind ik juist onnodig en lelijk eigenlijk... Smaken verschillenquote:Op zondag 15 april 2012 16:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom geen streepje ertussen zetten dan? Is veel duidelijker..
Dan spreek je de 'e' in 'ge' ook uit als 'ee', want dat is dan de consequentie.quote:Op zondag 15 april 2012 15:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je zegt de 'u' dan als in 'dank u wel, meneer', niet als in 'pukkel', vind ik major lelijk
Kunnen we dit uitleggen als een verkapte sollicitatie?quote:Op zondag 15 april 2012 14:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uitgehongerde slecht opgeleidde militairen zonder goed technisch materieel
Zo vond ik 'zeeëend' ook mooier, eigenlijk.quote:Op zondag 15 april 2012 18:53 schreef Sosha het volgende:
[..]
Vind ik juist onnodig en lelijk eigenlijk... Smaken verschillen
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:56 schreef Pharkus het volgende:
Ik kom er net dankzij mijn spellingscontrole achter dat het geen erge nissen zijn die ik heb, maar ergernissen.
Hij is nog KLB-mod ook, en pas nu komt het besef.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?
Dat welquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet eerder bedacht dat het een verband hield met je ergeren?
Oh, een typefout, dus.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat welik tikte het eigenlijk gewoon blind en er kwam een kringeltje onder, geen idee dus of ik het eerder fout heb gedaan. Vond het gewoon grappig om hier op te biechten.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:03 schreef Erkannn het volgende:
[..]
Dus een engineer is iemand die percee iets van techniek moet afweten?
Learn English Barreltje ;-) want je hebt er niet veel van begrepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |