Buiten de EU ook hoor, the fuck gaat het hun aan wat voor kleding jij in je tas hebt, zij zijn alleen op zoek naar spullen die schadelijk kunnen zijn voor het vliegtuig en bestemmingsland.quote:
Inderdaad man, totaal vreemd. Ik denk dat ze je aan de schandpaal gaan nagelen voor travestie. Dat is namelijk verboden in Nederland. En als je heel erg veel pech hebt dan kom je op TV voor de Rijdende rechter die na de uitspraak een tapdansje doet met Alberto Stegeman.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:55 schreef Fateless het volgende:
Deze week op bezoek geweest bij me vriendin in Ierland. Nu is het de bedoeling dat ze in Juli dit jaar definitief naar Nederland komt maar daarvoor moeten we wel wat spullen heen en weer verhuizen. Omdat ze niet zo veel grote spullen heeft hebben we besloten gewoon een extra tas bij elke reis in te boeken om zo extra spullen van haar mee te nemen.
Morgen stap ik dus op het vliegtuig met een kleine rugzak van me zelf en 2 grote tassen gevult met wat kleine eigen kleding en een hoop spulen van haar.
Zou ik hier nu in de problemen mee kunnen komen als ik bij de douane gestopt wordt voor een controlle? Het is immers wel vreemd dat ik reis met tassen vol vrouwen kleding en spullen terwijl ik zelf een man ben
Iemand enige ervaring hier mee?
Precies.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:
De douane maakt het niks uit of je met vrouwenkleren, fietsventieltjes of wasmanden het land binnenkomt. Je wordt waarschijnlijk helemaal niet gecontroleerd.
Overgewicht van bagage wel te verstaanquote:Hou er wel rekening mee dat je overgewicht moet betalen aan de vliegmaatschappij.
Uhm.. ja uiteraardquote:Op vrijdag 13 april 2012 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
Overgewicht van bagage wel te verstaan
RyanAir is Iers, en zij wouden een tax invoeren voor passagieren met overgewicht, dus ligt ook aan TS z'n gewicht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
Overgewicht van bagage wel te verstaan
Op de Wiki nog wel.quote:invoeren vetbelasting: zware passagiers zouden extra moeten gaan betalen op vluchten, dit los van passagiers die daadwerkelijk twee stoelen nodig hebben: die betalen daar nu al voor. Het gaat om zware passagiers die zich wel in een enkele stoel kunnen persen.
Dat is (nog) niet ingevoerd, en TS hoeft niet met Ryanair te vliegen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:27 schreef Chef_M het volgende:
[..]
RyanAir is Iers, en zij wouden een tax invoeren voor passagieren met overgewicht, dus ligt ook aan TS z'n gewicht.
[..]
Op de Wiki nog wel.
Ik weet het, maar Ierland, vliegen en overgewicht is nogal iets wat je niet kan negeren in een trollpost.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is (nog) niet ingevoerd, en TS hoeft niet met Ryanair te vliegen.
Kan best hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:52 schreef Chef_M het volgende:
Ik weet het, maar Ierland, vliegen en overgewicht is nogal iets wat je niet kan negeren in een trollpost.
Dat is raar, aangezien je ze pas bij aankomst tegenkomt..quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:06 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Buiten de EU ook hoor, the fuck gaat het hun aan wat voor kleding jij in je tas hebt, zij zijn alleen op zoek naar spullen die schadelijk kunnen zijn voor het vliegtuig en bestemmingsland.
Weleens gevlogen? Je komt de douane namelijk niet alleen maar tegen bij aankomst in het land, maar ook bij vertrek uit je thuisland. Willen ze ook weleens in je bagages kijken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 07:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is raar, aangezien je ze pas bij aankomst tegenkomt..
Je bedoelt de beveiliging?quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:05 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Weleens gevlogen? Je komt de douane namelijk niet alleen maar tegen bij aankomst in het land, maar ook bij vertrek uit je thuisland. Willen ze ook weleens in je bagages kijken.
Schiphol bedoel je? Ben daar zelf bijna nooit geweest, ik ben altijd op PCDG (Parijs), Murtala Mohammed (Lagos) of Kingsford Smith (Sydney) te vinden, en daar hebben ze dus nog regulieren douane rondlopen die ook tassen controleren voordat je het vliegtuig instapt, zijn dan niet specifiek opzoek naar wapens, maar meer dingen die de regulieren beveiliging over het hoofd zien, zoals valse documenten e.d.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je bedoelt de beveiliging?
Douane staat in de aankomst(/bagage)hal. Bij die borden: declare / nothing to declare.
Kmar is belast met immigratie, zijn controleren je paspoort bij aankomst en vertrek. Zij zijn verantwoordelijk voor valse documenten, niet de douane.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:07 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Schiphol bedoel je? Ben daar zelf bijna nooit geweest, ik ben altijd op PCDG (Parijs), Murtala Mohammed (Lagos) of Kingsford Smith (Sydney) te vinden, en daar hebben ze dus nog regulieren douane rondlopen die ook tassen controleren voordat je het vliegtuig instapt, zijn dan niet specifiek opzoek naar wapens, maar meer dingen die de regulieren beveiliging over het hoofd zien, zoals valse documenten e.d.
Lijkt me sterk dat ze op Schiphol alleen maar douane hebben staan bij de uitgang waar je dingen kan declareren, want dan valt er wel heel makkelijk tussen te glippen. Alhoewel Schiphol volgens mij ook heel wat werk overdraagt aan de marechaussee.
Bijna correct. De beveiliging is ook een taak van de KMar, maar dat hebben ze uitbesteed aan een particulier bedrijf. Als er iets is, neemt de KMar het over.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Kmar is belast met immigratie, zijn controleren je paspoort bij aankomst en vertrek. Zij zijn verantwoordelijk voor valse documenten, niet de douane.
Dan heb je de beveiliging, die controleren je persoon en je bagage op gevaarlijke voorwerpen ivm vluchtveiligheid.
De douane gaat over invoer van illegale artikelen, of artikelen waar bijvoorbeeld invoerrechten over moeten worden betaald.
Ook bijna correct, beveiliging is een taak voor de luchthaven (en op sommige gebieden voor de airliners), en die hebben het uitbesteed aan particuliere bedrijven.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bijna correct. De beveiliging is ook een taak van de KMar, maar dat hebben ze uitbesteed aan een particulier bedrijf. Als er iets is, neemt de KMar het over.
Volgens mij heb je deels gelijk. De KMar heeft de wettelijke taak de luchthavens te beveiligen (uitvoering), maar daarvoor betaalt de luchthaven (verantwoordelijke partij). Dat wordt weer betaald uit de luchthavenbelasting. Voor de uitvoering worden dan weer particuliere bedrijven ingeschakeld, waar de KMar toezicht op houdt. Al zijn de KMar wel duidelijk zichtbaar aanwezig bij de High Risk Flights.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Ook bijna correct, beveiliging is een taak voor de luchthaven (en op sommige gebieden voor de airliners), en die hebben het uitbesteed aan particuliere bedrijven.
De Kmar houdt vervolgens toezicht op hoe de luchthaven/airliners alles regelen. Ook komen ze in sommige gevallen ter plaatse inderdaad, maar dat heeft meer te maken met het feit dat zij opsporingsambtenaar zijn en dus meer privileges hebben dan beveiligingsmedewerkers.
Een en ander is geregeld in ICAO Annex 17, maar het is uiteindelijk een enorm complex geheel geworden
Het zit er nog redelijk goed inquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Volgens mij heb je deels gelijk. De KMar heeft de wettelijke taak de luchthavens te beveiligen (uitvoering), maar daarvoor betaalt de luchthaven (verantwoordelijke partij). Dat wordt weer betaald uit de luchthavenbelasting. Voor de uitvoering worden dan weer particuliere bedrijven ingeschakeld, waar de KMar toezicht op houdt. Al zijn de KMar wel duidelijk zichtbaar aanwezig bij de High Risk Flights.
Nu ja, het is al weer jaren terug dat ik voor de KMar op Schiphol werkte. Het is allemaal wat weggezakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |