abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110295605
Deze week op bezoek geweest bij me vriendin in Ierland. Nu is het de bedoeling dat ze in Juli dit jaar definitief naar Nederland komt maar daarvoor moeten we wel wat spullen heen en weer verhuizen. Omdat ze niet zo veel grote spullen heeft hebben we besloten gewoon een extra tas bij elke reis in te boeken om zo extra spullen van haar mee te nemen.

Morgen stap ik dus op het vliegtuig met een kleine rugzak van me zelf en 2 grote tassen gevult met wat kleine eigen kleding en een hoop spulen van haar.

Zou ik hier nu in de problemen mee kunnen komen als ik bij de douane gestopt wordt voor een controlle? Het is immers wel vreemd dat ik reis met tassen vol vrouwen kleding en spullen terwijl ik zelf een man ben

Iemand enige ervaring hier mee?
pi_110295722
Binnen de EU mag het gewoon
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:06:14 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110296300
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Binnen de EU mag het gewoon
Buiten de EU ook hoor, the fuck gaat het hun aan wat voor kleding jij in je tas hebt, zij zijn alleen op zoek naar spullen die schadelijk kunnen zijn voor het vliegtuig en bestemmingsland. :')
pi_110296385
Denk je echt dat zij denken dat je tweedehandskleding gaat doorverkopen :P ?
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:08:09 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110296426
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:55 schreef Fateless het volgende:
Deze week op bezoek geweest bij me vriendin in Ierland. Nu is het de bedoeling dat ze in Juli dit jaar definitief naar Nederland komt maar daarvoor moeten we wel wat spullen heen en weer verhuizen. Omdat ze niet zo veel grote spullen heeft hebben we besloten gewoon een extra tas bij elke reis in te boeken om zo extra spullen van haar mee te nemen.

Morgen stap ik dus op het vliegtuig met een kleine rugzak van me zelf en 2 grote tassen gevult met wat kleine eigen kleding en een hoop spulen van haar.

Zou ik hier nu in de problemen mee kunnen komen als ik bij de douane gestopt wordt voor een controlle? Het is immers wel vreemd dat ik reis met tassen vol vrouwen kleding en spullen terwijl ik zelf een man ben

Iemand enige ervaring hier mee?
Inderdaad man, totaal vreemd. Ik denk dat ze je aan de schandpaal gaan nagelen voor travestie. Dat is namelijk verboden in Nederland. En als je heel erg veel pech hebt dan kom je op TV voor de Rijdende rechter die na de uitspraak een tapdansje doet met Alberto Stegeman.

Ja...of niet. En je legt het gewoon uit. ALS je al gecontroleerd wordt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110296898
De douane maakt het niks uit of je met vrouwenkleren, fietsventieltjes of wasmanden het land binnenkomt. Je wordt waarschijnlijk helemaal niet gecontroleerd.
Hou er wel rekening mee dat je overgewicht moet betalen aan de vliegmaatschappij.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:18:33 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110296970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:
De douane maakt het niks uit of je met vrouwenkleren, fietsventieltjes of wasmanden het land binnenkomt. Je wordt waarschijnlijk helemaal niet gecontroleerd.
Precies.

quote:
Hou er wel rekening mee dat je overgewicht moet betalen aan de vliegmaatschappij.
Overgewicht van bagage wel te verstaan :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:20:19 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110297044
Ik ben ooit naar New York gevlogen met allemaal vrouwenkleding in mijn tas en moest mijn tas laten doorzoeken en toen heb ik ook uitgelegd dat het voor een fotoshoot was. Had een heel tof vrouwtje. Ik vroeg nog zo van: "U dacht toch niet dat ik een travestiet ben ofzo?"

Het antwoord was dat ze echt álles al gezien had en dat het haar helemaal niet boeide wat je in je vrije tijd doet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110297359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
Overgewicht van bagage wel te verstaan :P
Uhm.. ja uiteraard :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:27:58 #10
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110297433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:18 schreef Nembrionic het volgende:
Overgewicht van bagage wel te verstaan :P
RyanAir is Iers, en zij wouden een tax invoeren voor passagieren met overgewicht, dus ligt ook aan TS z'n gewicht. :')
quote:
invoeren vetbelasting: zware passagiers zouden extra moeten gaan betalen op vluchten, dit los van passagiers die daadwerkelijk twee stoelen nodig hebben: die betalen daar nu al voor. Het gaat om zware passagiers die zich wel in een enkele stoel kunnen persen.
Op de Wiki nog wel. :P
pi_110297831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:27 schreef Chef_M het volgende:

[..]

RyanAir is Iers, en zij wouden een tax invoeren voor passagieren met overgewicht, dus ligt ook aan TS z'n gewicht. :')

[..]

Op de Wiki nog wel. :P
Dat is (nog) niet ingevoerd, en TS hoeft niet met Ryanair te vliegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:52:42 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110298658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is (nog) niet ingevoerd, en TS hoeft niet met Ryanair te vliegen.
Ik weet het, maar Ierland, vliegen en overgewicht is nogal iets wat je niet kan negeren in een trollpost. :')
pi_110299838
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:52 schreef Chef_M het volgende:
Ik weet het, maar Ierland, vliegen en overgewicht is nogal iets wat je niet kan negeren in een trollpost. :')
Kan best hoor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110306586
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:06 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Buiten de EU ook hoor, the fuck gaat het hun aan wat voor kleding jij in je tas hebt, zij zijn alleen op zoek naar spullen die schadelijk kunnen zijn voor het vliegtuig en bestemmingsland. :')
Dat is raar, aangezien je ze pas bij aankomst tegenkomt..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110307739
Ja het was misschien een beetje een domme vraag maar ik sta liever niet voor onverwachte verrassingen op schiphol.

bedankt voor de antwoorden!
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:05:47 #16
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110310179
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 07:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is raar, aangezien je ze pas bij aankomst tegenkomt..
Weleens gevlogen? Je komt de douane namelijk niet alleen maar tegen bij aankomst in het land, maar ook bij vertrek uit je thuisland. Willen ze ook weleens in je bagages kijken.
pi_110311249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:05 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Weleens gevlogen? Je komt de douane namelijk niet alleen maar tegen bij aankomst in het land, maar ook bij vertrek uit je thuisland. Willen ze ook weleens in je bagages kijken.
Je bedoelt de beveiliging?

Douane staat in de aankomst(/bagage)hal. Bij die borden: declare / nothing to declare.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:07:32 #18
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110311686
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je bedoelt de beveiliging?

Douane staat in de aankomst(/bagage)hal. Bij die borden: declare / nothing to declare.
Schiphol bedoel je? Ben daar zelf bijna nooit geweest, ik ben altijd op PCDG (Parijs), Murtala Mohammed (Lagos) of Kingsford Smith (Sydney) te vinden, en daar hebben ze dus nog regulieren douane rondlopen die ook tassen controleren voordat je het vliegtuig instapt, zijn dan niet specifiek opzoek naar wapens, maar meer dingen die de regulieren beveiliging over het hoofd zien, zoals valse documenten e.d.

Lijkt me sterk dat ze op Schiphol alleen maar douane hebben staan bij de uitgang waar je dingen kan declareren, want dan valt er wel heel makkelijk tussen te glippen. Alhoewel Schiphol volgens mij ook heel wat werk overdraagt aan de marechaussee.
pi_110312477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:07 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Schiphol bedoel je? Ben daar zelf bijna nooit geweest, ik ben altijd op PCDG (Parijs), Murtala Mohammed (Lagos) of Kingsford Smith (Sydney) te vinden, en daar hebben ze dus nog regulieren douane rondlopen die ook tassen controleren voordat je het vliegtuig instapt, zijn dan niet specifiek opzoek naar wapens, maar meer dingen die de regulieren beveiliging over het hoofd zien, zoals valse documenten e.d.

Lijkt me sterk dat ze op Schiphol alleen maar douane hebben staan bij de uitgang waar je dingen kan declareren, want dan valt er wel heel makkelijk tussen te glippen. Alhoewel Schiphol volgens mij ook heel wat werk overdraagt aan de marechaussee.
Kmar is belast met immigratie, zijn controleren je paspoort bij aankomst en vertrek. Zij zijn verantwoordelijk voor valse documenten, niet de douane.

Dan heb je de beveiliging, die controleren je persoon en je bagage op gevaarlijke voorwerpen ivm vluchtveiligheid.

De douane gaat over invoer van illegale artikelen, of artikelen waar bijvoorbeeld invoerrechten over moeten worden betaald.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110312787
Maargoed, geen van allen zal problemen hebben met TS en zijn bagage.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:18:24 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110318626
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Kmar is belast met immigratie, zijn controleren je paspoort bij aankomst en vertrek. Zij zijn verantwoordelijk voor valse documenten, niet de douane.

Dan heb je de beveiliging, die controleren je persoon en je bagage op gevaarlijke voorwerpen ivm vluchtveiligheid.

De douane gaat over invoer van illegale artikelen, of artikelen waar bijvoorbeeld invoerrechten over moeten worden betaald.
Bijna correct. De beveiliging is ook een taak van de KMar, maar dat hebben ze uitbesteed aan een particulier bedrijf. Als er iets is, neemt de KMar het over.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_110319085
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bijna correct. De beveiliging is ook een taak van de KMar, maar dat hebben ze uitbesteed aan een particulier bedrijf. Als er iets is, neemt de KMar het over.
Ook bijna correct, beveiliging is een taak voor de luchthaven (en op sommige gebieden voor de airliners), en die hebben het uitbesteed aan particuliere bedrijven.

De Kmar houdt vervolgens toezicht op hoe de luchthaven/airliners alles regelen. Ook komen ze in sommige gevallen ter plaatse inderdaad, maar dat heeft meer te maken met het feit dat zij opsporingsambtenaar zijn en dus meer privileges hebben dan beveiligingsmedewerkers.

Een en ander is geregeld in ICAO Annex 17, maar het is uiteindelijk een enorm complex geheel geworden ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 17:51:23 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_110319631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Ook bijna correct, beveiliging is een taak voor de luchthaven (en op sommige gebieden voor de airliners), en die hebben het uitbesteed aan particuliere bedrijven.

De Kmar houdt vervolgens toezicht op hoe de luchthaven/airliners alles regelen. Ook komen ze in sommige gevallen ter plaatse inderdaad, maar dat heeft meer te maken met het feit dat zij opsporingsambtenaar zijn en dus meer privileges hebben dan beveiligingsmedewerkers.

Een en ander is geregeld in ICAO Annex 17, maar het is uiteindelijk een enorm complex geheel geworden ;)
Volgens mij heb je deels gelijk. De KMar heeft de wettelijke taak de luchthavens te beveiligen (uitvoering), maar daarvoor betaalt de luchthaven (verantwoordelijke partij). Dat wordt weer betaald uit de luchthavenbelasting. Voor de uitvoering worden dan weer particuliere bedrijven ingeschakeld, waar de KMar toezicht op houdt. Al zijn de KMar wel duidelijk zichtbaar aanwezig bij de High Risk Flights.

Nu ja, het is al weer jaren terug dat ik voor de KMar op Schiphol werkte. Het is allemaal wat weggezakt. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_110319809
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Volgens mij heb je deels gelijk. De KMar heeft de wettelijke taak de luchthavens te beveiligen (uitvoering), maar daarvoor betaalt de luchthaven (verantwoordelijke partij). Dat wordt weer betaald uit de luchthavenbelasting. Voor de uitvoering worden dan weer particuliere bedrijven ingeschakeld, waar de KMar toezicht op houdt. Al zijn de KMar wel duidelijk zichtbaar aanwezig bij de High Risk Flights.

Nu ja, het is al weer jaren terug dat ik voor de KMar op Schiphol werkte. Het is allemaal wat weggezakt. :)
Het zit er nog redelijk goed in ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')