Zodra je wetenschappelijk aan kunt tonen dat geestelijk gehandicapten volledig mens zijn met een volwaardig zelfbesef of bewustzijn, herzie ik mijn standpunt.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het recht om te leven van bepaalde mensen maakt je ondergeschikt (aan je eigen portemonnee of) aan de portemonnee van het collectief. Dat is anti-democratisch
Je hoeft je verknipte standpunt niet te herzien , het past prima bij je.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zodra je wetenschappelijk aan kunt tonen dat geestelijk gehandicapten volledig mens zijn met een volwaardig zelfbesef of bewustzijn, herzie ik mijn standpunt.
Behoorlijk ziek ja.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:20 schreef De_Nuance het volgende:
Het voorstel om gehandicapte kinderen te verbieden is ziek en zuur.
Maar goed gelukkig staat dat ver buiten onze realiteit.
Nee, dat vind je. Dat is wat anders.quote:
Sorry hoor, maar IK vind het goed ziek ja om iemand te laten bepalen wanneer een kind nog wel of niet kan kiezen. Ouders zijn daar verantwoordelijk voor, en als je dit wilt gaan doen, zullen er sowieso veel minder kinderen komen, ook wanneer kinderen gewoon gezond zijn. Zo'n test is niet 100% betrouwbaar namelijk, net als de pil.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, dat vind je. Dat is wat anders.
Je maakt van jouw mening een universele wet.
Ik vind het ziek de samenleving ermee op te zadelen omdat ouders het niet los kunnen laten en zo'n zielloos wezen in leven willen houden... veelal uit eigen belang.
Whats next? Moederkoek reanimeren? Masturbeerders vervolgen?
Normaal gesproken reageer ik ook niet met zo'n woord. Maar gehandicapte kinderen verbieden, dat zijn bijna Hitler praktijken. Zo van; ik wil alleen gezond, mooi volk. Ongeveer hetzelfde maar dan zonder bijzondere kenmerken als blauwe ogen en blond haar.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:24 schreef von_Preussen het volgende:
Het is behoorlijk ziek om alles wat buiten je referentiekader valt als "ziek" te betitelen, dat deed de kerk namelijk een paar honderd jaar terug ook met homo's, heksen en wetenschappers.
Spartaanse praktijken.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Normaal gesproken reageer ik ook niet met zo'n woord. Maar gehandicapte kinderen verbieden, dat zijn bijna Hitler praktijken. Zo van; ik wil alleen gezond, mooi volk. Ongeveer hetzelfde maar dan zonder bijzondere kenmerken als blauwe ogen en blond haar.
onbehoorlijk ziek van jequote:Op zondag 22 januari 2012 13:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zodra je wetenschappelijk aan kunt tonen dat geestelijk gehandicapten volledig mens zijn met een volwaardig zelfbesef of bewustzijn, herzie ik mijn standpunt.
Er wordt zoveel voor ons bepaald. Das geen argument.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:27 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar IK vind het goed ziek ja om iemand te laten bepalen wanneer een kind nog wel of niet kan kiezen. Ouders zijn daar verantwoordelijk voor, en als je dit wilt gaan doen, zullen er sowieso veel minder kinderen komen,
Ofcourse. Zon test moet 100% betrouwbaar zijn. Ik ben geen monster.quote:ook wanneer kinderen gewoon gezond zijn. Zo'n test is niet 100% betrouwbaar namelijk, net als de pil.
Dat jij de overeenkomsten ziet wil niet zeggen dat ze de grondslag ervoor zijn. Misschien ben je wel gewoon hysterisch en belet je jezelf helder na te denken.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Normaal gesproken reageer ik ook niet met zo'n woord. Maar gehandicapte kinderen verbieden, dat zijn bijna Hitler praktijken. Zo van; ik wil alleen gezond, mooi volk. Ongeveer hetzelfde maar dan zonder bijzondere kenmerken als blauwe ogen en blond haar.
Idd, ik heb nu een CDA stempel op mijn hand.quote:
No. En anders: bewijs het maar.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
onbehoorlijk ziek van je
geestelijk gehandicapten hebben zeer zeker een zelfbewustzijn..
Sja, de "dwang" is een nare in deze.quote:dat jij dat niet weet is niet erg... erger is dat je het niet wilt weten.
zij hebben net als andere mensen recht op een eigen leven en hun moeders hebben recht gevrijwaard te zijn van een overheid die hen dwingt tot een abortus.
Ik heb geen idee. Zwangere vrouwen oppakken en de vrucht eruit snijden onder dwang: neuh.quote:Maar hoe zie je die abortusdwang in de praktijk ?
Moeder wordt opgepakt en geboeid naar het ziekenhuis gebracht ?
Wut?quote:En je wilt vrouwen verkrachten tot in welke week van de zwangerschap ?
Ja. Datzelfde kan ik ook voor jou zeggen.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jij de overeenkomsten ziet wil niet zeggen dat ze de grondslag ervoor zijn. Misschien ben je wel gewoon hysterisch en belet je jezelf helder na te denken.
Leuk voor de kerk en leuk voor een paar honderd jaar geleden.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:24 schreef von_Preussen het volgende:
Het is behoorlijk ziek om alles wat buiten je referentiekader valt als "ziek" te betitelen, dat deed de kerk namelijk een paar honderd jaar terug ook met homo's, heksen en wetenschappers.
Dat mag. Wel onderbouwen he?quote:Op zondag 22 januari 2012 13:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja. Datzelfde kan ik ook voor jou zeggen.
Wat?quote:Het is heel makkelijk om te zeggen, verbied die kinderen maar. Veel mensen, PVVers, zullen het er ook vast mee eens zijn, want het speelt zo lekker in op die onderbuikgevoelens.
Zeg ik, masturbeerder vervolgen omdat ze massamoorden plegen. Zelfde bullshit, als je het maar goed verkoopt. Nietwaar?quote:Maar de vrijheid om keuzes te maken wbt je eigen kind, lijkt mij normaal voor een land als Nederland. Als jij zo'n kind wilt opvoeden, zelfs zo'n Dexter of Brandon, dan moet je dat doen. Als jij je leven daar voor wilt opgeven als ouder, dan moet je dat doen. Die keuze heb je namelijk, want het is je eigen kind. En niemand anders moet zeggen, joh dat kind is zo kut voor deze samenleving, die mag niet geboren worden. Want wat is het volgende? Die is te dom? Die is te lelijk? Die heeft geen bla.......
Allright, punt gemaakt.
What the fuck, bewijs jij eens dat je gevoel hebt. Wat is dit nou voor onzin, het lijkt me een schier onmogelijke taak. Alleen van mezelf weet ik dat ik gevoelens heb, alle andere zijn misschien wel poppen weet ik veel.quote:
Je zegt tegen mij dat ik moet onderbouwen, terwijl jij geen argumenten aanvoert en ik wel. Vervolgens reageer je ook op de minder belangrijke punten van mijn stuk en laat je de rest links liggen. So, geen dank voor mijn investering van tijd maar daar houdt het nu ook weer mee op.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat mag. Wel onderbouwen he?
[..]
Wat?![]()
Je hebt wel hele rare methoden om de PVV zwart te maken, danwel users als PVV'er weg te zetten.
[..]
Zeg ik, masturbeerder vervolgen omdat ze massamoorden plegen. Zelfde bullshit, als je het maar goed verkoopt. Nietwaar?
U is whiskers?quote:Op zondag 22 januari 2012 13:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Je zegt tegen mij dat ik moet onderbouwen, terwijl jij geen argumenten aanvoert en ik wel. Vervolgens reageer je ook op de minder belangrijke punten van mijn stuk en laat je de rest links liggen. So, geen dank voor mijn investering van tijd maar daar houdt het nu ook weer mee op.
Het is dan ook de regel hier dat 3-voud in principe wordt genegeerdquote:Op zondag 22 januari 2012 13:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Je zegt tegen mij dat ik moet onderbouwen, terwijl jij geen argumenten aanvoert en ik wel. Vervolgens reageer je ook op de minder belangrijke punten van mijn stuk en laat je de rest links liggen. So, geen dank voor mijn investering van tijd maar daar houdt het nu ook weer mee op.
Welkom bij de club.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het is dan ook de regel hier dat 3-voud in principe wordt genegeerd
Dat is allang bewezen, maar maakt het wat uit voor je standpunt?quote:
Mij lijkt het erg ongezond om mensen als karbonade te zien.. Daar zit iets extreems aan .quote:Maar mensen die een stuk karbonade knuffelen, die met wat handjes kan zwaaien, lijkt me niet gezond.
Je ziet die abortusverkrachtingen niet zitten? Dat valt dus mee.quote:Ik heb geen idee. Zwangere vrouwen oppakken en de vrucht eruit snijden onder dwang: neuh.
Dat vonden de nazi's ook. Gefeliciteerd.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, dat vind je. Dat is wat anders.
Je maakt van jouw mening een universele wet.
Ik vind het ziek de samenleving ermee op te zadelen omdat ouders het niet los kunnen laten en zo'n zielloos wezen in leven willen houden... veelal uit eigen belang.
Whats next? Moederkoek reanimeren? Masturbeerders vervolgen?
Uiteraard, dat had ik al aangegeven. Mijn hele mening in deze is gebasseerd op het missen van een menselijk bewustzijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is allang bewezen, maar maakt het wat uit voor je standpunt?
Accepteer je dan wel dat ze mensen zijn met een recht op een leven ?
Daar isie weer: links en de nazi-kaart.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vonden de nazi's ook. Gefeliciteerd.
Die hadden ook een 'oplossing' voor dat probleem.
Het zou nog mooier zijn als ik die kaart niet hoefde te spelen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar isie weer: links en de nazi-kaart.
Zo mooi is het al. Die kaart is way off en uitgekauwd.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als ik die kaart niet hoefde te spelen.
quote:Op zondag 22 januari 2012 13:44 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso mensen die zeggen dat 'de wetenschap' iets moét bewijzen
Het is nog steeds verknipt van je.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Uiteraard, dat had ik al aangegeven. Mijn hele mening in deze is gebasseerd op het missen van een menselijk bewustzijn.
Maar vooralsnog vertel je het enkel. Daar zullen vast wel goede resultaten van zijn. Dus toon het aan en ik trek mijn woorden terug.
Dit is trouwens net als een Hitler poster boven je bed, een swastika op je arm tatoeëren en daarna klagen dat 'links' weer de nazi-kaart speelt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zou nog mooier zijn als ik die kaart niet hoefde te spelen.
Neuh. Je hebt een geflipte mening die ontsprongen is jouw bijzonder kleine brein. Niet geheel toevallig komt die overeen met een van de meest zieke kunststukjes van de nazi's. Ik dacht ik neem de moeite effe je erop te wijzen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo mooi is het al. Die kaart is way off en uitgekauwd.
Toevallig is jouw mening niet nieuw.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar isie weer: links en de nazi-kaart.
Sja, ik zie iets zielloos en zonder eigen bewustzijn niet als volwaardig leven. Ik ben daar heel rationeel in en laat emoties erbuiten.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is nog steeds verknipt van je.
Het recht op leven is niet gekoppeld aan zelfbewustzijn, maar blijkbaar wel voor jou.
Wat is jouw oplossing, 3-voud? Het kind een spuitje geven?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, ik zie iets zielloos en zonder eigen bewustzijn niet als volwaardig leven. Ik ben daar heel rationeel in en laat emoties erbuiten.
Maar kom je nog met onderzoeken/resultaten die me hierin tegen spreken? Krijg het idee dat je het blijft ontwijken.
Nazi's sloten mensen uit... doen linksen ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Je hebt een geflipte mening die ontsprongen is jouw bijzonder kleine brein. Niet geheel toevallig komt die overeen met een van de meest zieke kunststukjes van de nazi's. Ik dacht ik neem de moeite effe je erop te wijzen.
Trouwens , darwin keert zich om in zijn graf bij sociaal-darwinisme, het komt uit de hoek van mensen die de evolutietheorie totaal niet hebben begrepen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toevallig is jouw mening niet nieuw.
Het is sociaal-darwinisme en bij hoge nazi's populair.
Vandaar die grote moordpartijen op gehandicapten en psychiatrische patienten.
Natuurlijk ben je geen nazi... Je bent alleen maar een engerd.
Het zijn gewoon mensen, en mensen hebben een bewustzijn. Je kunt beweren dat er groepen zijn zonder bewustzijn, maar dan moet jij dat bewijzen. Niemand hoeft hier met bewijzen te komen, alleen jij. Jij claimt dat ze geen bewustzijn hebben.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, ik zie iets zielloos en zonder eigen bewustzijn niet als volwaardig leven. Ik ben daar heel rationeel in en laat emoties erbuiten.
Maar kom je nog met onderzoeken/resultaten die me hierin tegen spreken? Krijg het idee dat je het blijft ontwijken.
Oh, ik meet mijn niveau niet aan de hand van deze vergelijking.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nazi's sloten mensen uit... doen linksen ook.
Overeenkomst.
En voor zulke bullshit vergelijkingen meet je jezelf een niveau aan. Niet doen.
De nazi's waren ook heel 'rationeel' bezigtoen ze beslisten welke mensen wel echte mensen waren en welke mensen niet (of welke mensen een gevaar waren voor de maatschappij)quote:Op zondag 22 januari 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 januari 2012 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens sluit links geen mensen uit.
Is dat links beleid? Worden mijn random brainfarts gedragen door 'links'?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Echt, je insomnia speelt weer op. Wat was het ook alweer? Alle PVV'ers de zee in duwen? De rechtsen uitzetten ipv allochtonen? Tokkies stemrecht ontnemen?
The list is long. Maar het mooie is toch wel weer hoe je jezelf te kakken zet.
Maar het feit dat hier iemand gehandicapte kinderen is verbieden is natuurlijk volokomen normaal.quote:
Goed man, lekker onderbouwd ook. Kloon van 3voud of gewoon een vriend?quote:
Een provocerend scheetje.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:23 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Goed man, lekker onderbouwd ook. Kloon van 3voud of gewoon een vriend?
Of Hitler nou links of rechts was, hij had gestoorde ideeen die hij ook nog uitvoer. Mensen die het daar mee eens zijn, zijn een gevaar voor de samenleving.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 14:23 schreef Picchia het volgende:
Wat hebben Stalin, Mao en Hitler gemeen? Ze waren allen links.
jij toch ook ?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:23 schreef Picchia het volgende:
Wat hebben Stalin, Mao en Hitler gemeen? Ze waren allen links.
Neuj, ik wilde alleen even meedelen dat Hitler links was. Ter kennisgeving.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij toch ook ?
wat wil je daarmee zeggen ?
dat jij ook zo'n figuur bent..
Waarom niet?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Grappig hoe Bluesdude spontaan opduikt bij "xenofobe" of "misselijkmakende" uitlatingen.
Gehandicapte kinderen verbieden vind ik niet nodig, maar ze moeten niet op steun van de overheid rekenen.
Bewijs jij maar eens dat geestelijk gehandicapten geen eigen bewustzijn en geen eigen ziel hebben.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Pubers zijn kut.quote:
Dat kost te veel geld. Ouders kunnen dan een weloverwogen keuze maken: abortus, of de financiële consequenties dragen.quote:
Je zegt dat de uitlating van 3-voud 'misselijkmakend' isquote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Grappig hoe Bluesdude spontaan opduikt bij "xenofobe" of "misselijkmakende" uitlatingen.
Acupunctuur is kutquote:
Als jij het zegt klinkt het een stuk minder eng, maar in wezen is deze opvatting ook eng. Waar moet een gemiddeld gezin heen wanneer er een mongooltje wordt geboren? Moeten ze daar helemaal zelf voor gaan zorgen, iets wat ze waarschijnlijk niet eens kunnen, of laten we ze een enorme rekening betalen voor iets wat ze vooraf onmogelijk konden voorzien?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Gehandicapte kinderen verbieden vind ik niet nodig, maar ze moeten niet op steun van de overheid rekenen.
In de ogen van de mensen die altijd denken moreel superieur te zijn misschien wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zegt dat de uitlating van 3-voud 'misselijkmakend' is
Groot gelijk !
Maar is het ook xenofobe ?
Hoe zie je dat?
Maar 3-voud is niet voor vitesse.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef remlof het volgende:
3-voud is de grootste mongool in deze sc. Volgens zijn eigen standpunt zou ie dus geen recht hebben om te leven.
Ik ben het met je eens,quote:
Hoe leg jij de koppeling met xenofobie?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In de ogen van de mensen die altijd denken moreel superieur te zijn misschien wel.
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen. Natuurlijk heel naar voor de mensen met gehandicapte kinderen, maar in deze tijden kost dat te veel geld.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als jij het zegt klinkt het een stuk minder eng, maar in wezen is deze opvatting ook eng. Waar moet een gemiddeld gezin heen wanneer er een mongooltje wordt geboren? Moeten ze daar helemaal zelf voor gaan zorgen, iets wat ze waarschijnlijk niet eens kunnen, of laten we ze een enorme rekening betalen voor iets wat ze vooraf onmogelijk konden voorzien?
Zo is dat, alcoholistje van me.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef remlof het volgende:
3-voud is de grootste mongool in deze sc. Volgens zijn eigen standpunt zou ie dus geen recht hebben om te leven.
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar 3-voud is niet voor vitesse.
Nu jij weer
Wat is de relevantie van het gezond zijn van de belastingbetalers inzake het gezamenlijk dragen van kosten van minder gelukkigen? Is dat een verdienste ofzo, iets dat die belastingbetalers met pijn en moeite en hard werken hebben bereikt?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen.
Volgens links wel. Die redeneren zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens,
Jij bent rechts
Ik ben ekstreem Centristies!!!!!!!!!!11111quote:Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens links wel. Die redeneren zo.
Ik ben gewoon rechts, net als de meerderheid van Nederland.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij bent links ... dus jij zit altijd fout
FC Twentequote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.
Dus PVV'er...quote:
Binnenkort, wintersport.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
Ander onderwerp.
Hebben jullie nog vakantieplannen?
oei.... smoesjes van links.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik ben gewoon rechts, net als de meerderheid van Nederland.
Aha, dus als er bij de geboorte iets misgaat waardoor het kind zuurstoftekort heeft en gehandicapt ter wereld komt mogen de ouders daar voor opdraaien? Of moeten we dan naar de postnatale abortus toequote:Op zondag 22 januari 2012 14:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kost te veel geld. Ouders kunnen dan een weloverwogen keuze maken: abortus, of de financiële consequenties dragen.
Ah. Griekenland?quote:
Weer zo'n aanname van je die je niet kan bewijzen.quote:
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van het gezond zijn van de belastingbetalers inzake het gezamenlijk dragen van kosten van minder gelukkigen? Is dat een verdienste ofzo, iets dat die belastingbetalers met pijn en moeite en hard werken hebben bereikt?
Vitesse heeft nog altijd een begroting van 16 miljoen euro meer.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.
Zwitserland.quote:
Dat doen ze wel en dat blijft voorlopig ook zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Zwitserland, wintersportquote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
Ander onderwerp.
Hebben jullie nog vakantieplannen?
Ja, een lekker beeld om mensen met een IQ van 20 afhankelijk te laten zijn van giften. Een groot deel zal waarschijnlijk wel verzorgd worden, maar niet iedere ouder is capabel om voldoende geld te harken. Het wordt dus pure willekeur, de helft zal wel een goede behandeling krijgen en de rest niet. Ik pas hiervoor.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen. Natuurlijk heel naar voor de mensen met gehandicapte kinderen, maar in deze tijden kost dat te veel geld.
Daarnaast staat het mensen vrij om te doneren aan goede doelen.
Rechtse haan!quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei.... smoesjes van links.
en toen kraaide de haan
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, dus als er bij de geboorte iets misgaat waardoor het kind zuurstoftekort heeft en gehandicapt ter wereld komt mogen de ouders daar voor opdraaien? Of moeten we dan naar de postnatale abortus toe?
Aha dus omdat we niet verplichten om mongooltjes te laten aborteren loopt de collectieve zorg zo uit de handquote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.
quote:
Je legt niet uit waarom 'gezond' en 'succesvol' redenen zijn deze mensen te sparen inzake belasting betalen en lasten verdelen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.
Ga je nog op mijn argumenten reageren of komt het je niet uit? Ga je nog aandragen waarom gehandicapten geen gevoel hebben.quote:
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.
www.adopteereengehandicaptkind.nlquote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?
eBay.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?
Dit kun je niet menen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.
Aha en dat is voldoende om alle gehandicapte kinderen in elk geval een menswaardig bestaan te geven?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
www.adopteereengehandicaptkind.nl
Willen we alle gehandicapte kinderen in de wereld helpen, of alleen die in Nederland?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en dat is voldoende om alle gehandicapte kinderen in elk geval een menswaardig bestaan te geven?
quote:
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:40 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ja, een lekker beeld om mensen met een IQ van 20 afhankelijk te laten zijn van giften. Een groot deel zal waarschijnlijk wel verzorgd worden, maar niet iedere ouder is capabel om voldoende geld te harken. Het wordt dus pure willekeur, de helft zal wel een goede behandeling krijgen en de rest niet. Ik pas hiervoor.
Het is trouwens best rechtvaardig om gezonde mensen voor de kosten te laten opdraaien. Solidariteit noemt men dat.
Gevoel staat niet in relatie met bewustzijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ga je nog op mijn argumenten reageren of komt het je niet uit? Ga je nog aandragen waarom gehandicapten geen gevoel hebben.
No way, dat ik zo'n kind ga adopteren. Heel weinig mensen denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kleuters krijgen gelijk van me. Bij deze.quote:
Statistenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef Zeeland het volgende:
[..]
No way, dat ik zo'n kind ga adopteren. Heel weinig mensen denk ik.
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Willen we alle gehandicapte kinderen in de wereld helpen, of alleen die in Nederland?
Wat zouden zijn ouders denkenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij bewondert Pinochet, wat wil je nog meer.
Aha, dus het gehandicapte kindje mag blijven leven als z'n ouders zich maar bekeren tot een of ander geloof? Wat schattigquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.
Ik wil niemand een abortus opdringen die hij of zij niet wilt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.
Maar goed dat zal wel eng collectivistisch links zijn
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.
Maar goed dat zal wel eng collectivistisch links zijn
Tja dit soort prietpraat die mijlenver weg staat van de echte wereld kan ik niet zoveel meequote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil niemand een abortus opdringen die hij of zij niet wilt.
Maar ik wil ook niemand helpen met de financiering van zijn onrendabel kroost.
De oplossing: geef ouders de keuze.
Neuh ik ben niet zo van de doodstrafquote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.
Ik ben dat stadium al voorbij en bekijk het praktisch. Shoot me.
Iets wat nog niet geboren is kun je niet doden.quote:
Had het over het 'shoot me'quote:Op zondag 22 januari 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Iets wat nog niet geboren is kun je niet doden.
Hihi, wat ben je toch een schattig burgermannetjequote:Op zondag 22 januari 2012 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dit soort prietpraat die mijlenver weg staat van de echte wereld kan ik niet zoveel mee
Oh...quote:
Ik snap niet goed wat schuldgevoel hiermee te maken heeft. En ja, goede doelen zijn goed, maar leidt vaak wel tot pure willekeur. Een weeshuis in Roemenië ontvangt veel meer giften dan een weeshuis in Angola. Rechtvaardig is dat niet, dus op alleen giften kun je niet vertrouwen. Een mogolide negertje zal dat zelfde nadeel hebben.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat schuldgevoel hiermee te maken heeft. En ja, goede doelen zijn goed, maar leidt vaak wel tot pure willekeur. Een weeshuis in Roemenië ontvangt veel meer giften dan een weeshuis in Angola. Rechtvaardig is dat niet, dus op alleen giften kun je niet vertrouwen. Een mogolide negertje zal dat zelfde nadeel hebben.
Selectieve rechtvaardigheid met een vleugje verontwaardiging wel. Dacht ik.quote:
[POLCAFE #2821] Ondemocratisch een nieuw deel startenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.
Tot op zekere hoogte ben ik dat zeker.quote:
Omdat het een vorm is van gedwongen solidariteit.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
[POLCAFE #2821] Ondemocratisch een nieuw deel starten
Waarom wil jij gezonde en succesvolle mensen uitzonderen van het meebetalen voor mensen die minder geluk hebben gehad?
Deels toch zeker wel door steun in het kader van ontwikkelingssamenwerking. Bijvoorbeeld aan het Lilianefonds.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het een vorm is van gedwongen solidariteit.
Omdat zij de enige zijn die het kunnen betalen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?
Lage inkomens of zieke mensen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan andere zieken.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?
Je kunt zo'n vraagstuk niet praktisch oplossen. Dat jij lage belastingen belangrijker vind is een keuze, dat is niet per sé praktisch.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.
Ik ben dat stadium al voorbij en bekijk het praktisch. Shoot me.
Ja dat doe je wel. Eerst zonder je gezonde mensen uit en dan succesvolle mensen. Kennelijk vind jij die kenmerken verdiensten die deze mensen vrij zouden moeten pleiten van solidariteit.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lage inkomens of zieke mensen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan andere zieken.
Ik geef gezonde/succesvolle mensen geen uitzonderingspositie.
Dan moet de overheid het maar creëren.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dan moet de overheid het maar creëren.
Nogmaals, mensen met een laag inkomen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan anderen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat doe je wel. Eerst zonder je gezonde mensen uit en dan succesvolle mensen. Kennelijk vind jij die kenmerken verdiensten die deze mensen vrij zouden moeten pleiten van solidariteit.
Het vraagstuk an sich niet misschien. Maar dat heeft te maken met de interne conflicten van de deelnemers aan het vraagstuk (eerder genoemde emotie, veelal t.o.z. van de maatschappij. Ofwel de durf je uit te spreken). Dat station ben ik al gepasseerd en kijk naar de praktische gevolgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je kunt zo'n vraagstuk niet praktisch oplossen. Dat jij lage belastingen belangrijker vind is een keuze, dat is niet per sé praktisch.
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaanquote:Op zondag 22 januari 2012 14:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hihi, wat ben je toch een schattig burgermannetje.
Waarom precies? Om die morele medaille?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaan
Je noemt niet voor niets als eerste gezonde en als tweede succesvolle mensen en bij navraag eindelijk ook nog eens wat andere groepen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nogmaals, mensen met een laag inkomen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan anderen.
Het gaat mij puur om de gedwongen solidariteit.
quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het vraagstuk an sich niet misschien. Maar dat heeft te maken met de interne conflicten van de deelnemers aan het vraagstuk (eerder genoemde emotie, veelal t.o.z. van de maatschappij. Ofwel de durf je uit te spreken). Dat station ben ik al gepasseerd en kijk naar de praktische gevolgen.
Inderdaad, gaat aub heen met dat ' cynische "realisme"quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaan
Sja, als je geen sjoegem hebt van de menselijke psyche is het logisch dat je dit ontgaat.quote:
Hoho, hij is toch geen pasgeboren mongooltje?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:06 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat aub heen met dat ' cynische "realisme"
Ratio of realisme evenminquote:
Neuh ik heb gewoon niet zoveel met die gespeelde stoerheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom precies? Om die morele medaille?
De_Nuance moet je ook gewoon negeren daarin.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh ik heb gewoon niet zoveel met die gespeelde stoerheid.
Ik had het over het symbolische heengaan van het idee en niet van de persoon.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hoho, hij is toch geen pasgeboren mongooltje?
Ga je je claim dat gehandicapten geen bewustzijn hebben nog onderbouwen?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, als je geen sjoegem hebt van de menselijke psyche is het logisch dat je dit ontgaat.
Verstandige kerel.quote:
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:09 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ga je je claim dat gehandicapten geen bewustzijn hebben nog onderbouwen?
Een echte wetenschapper hier.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.
Dus ga er vooralsnog vanuit dat ze het niet hebben.
Ik heb niets tegen andere clubs, behalve Vitesse en de rest van de rommel uit Arnhem.quote:
Is dit serieus?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.
Yep.quote:
Aha, je kunt nog beter onder een stoeptegel kijken. Dat levert meer op dan jouw google-onderzoekje.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet overdrijven.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Aha, je kunt nog beter onder een stoeptegel kijken. Dat levert meer op dan jouw google-onderzoekje.
Verstandelijk gehandicapten zijn geen homogene groep. Er is gewoon een arbitraire grens van wie verstandelijk gehandicapt is en wie niet. Het merendeel beseft zich donders goed dat ze anders zijn dan anderen en zijn dus zelfbewust. Het gebeurt zelden dat personen zichzelf niet herkennen, behalve bij ernstige hersenbeschadiging en dergelijke.quote:
Yup. Je maakt de schifting duidelijk tussen licht en zwaar. Had ik ook moeten doen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Verstandelijk gehandicapten zijn geen homogene groep. Er is gewoon een arbitraire grens van wie verstandelijk gehandicapt is en wie niet. Het merendeel beseft zich donders goed ze anders zijn dan anderen en dus zelfbewust. Het gebeurt zelden dat personen zichzelf niet herkennen, behalve bij ernstige hersenbeschadiging en dergelijke.
Overigens is de relevantie van zelfbewust zijn van een persoon ook een twijfelachtige maatstaf, aangezien personen zonder zelfbewustzijn het leven ook ervaren en het zelfbewustzijn iets is dat ontwikkeld kan worden. Een pasgeboren baby heeft nooit zelfbewustzijn.
De PvdA is het met je eens.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
32 zetels?!?!
Het eerste wat een man leest met een halfgare kater is 32 zetels, FML.
Ja, er gaan meer mensen naar de kamasutra. Statistisch is de kans klein dat je de enige bezoeker bent.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Hell. Ik twijfel of ik vanavond naar de kamasutra ga.
Andere mensen die nog gaan?
Joh. Ik bedoel van hier!quote:Op zondag 22 januari 2012 16:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ja, er gaan meer mensen naar de kamasutra. Statistisch is de kans klein dat je de enige bezoeker bent.
Niemand, we hebben geen president.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:29 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie moet er na Rutte dan president worden?Als Cohen wil dat Rutte opstapt
minister president dan/.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand, we hebben geen president.
Doe niet zo populair.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Liever Roemer dan.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Wil je een Roemer of Wilders als president dan? omfg
Hans Teeuwen.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Wil je een Roemer of Wilders als president dan? omfg
En precies daarom stem ik PvdA en geen SP.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De PvdA is het met je eens.
http://www.nu.nl/politiek(...)a-lange-termijn.html
Ik ben er twee jaar geleden geweest, ik vond er niet veel aan.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Op welke wijze moet Nederland gered worden en de VVD afgeremd worden in jouw optiek?quote:Op zondag 22 januari 2012 16:52 schreef Commandor het volgende:
Ik ben lid van de PvdA maar een partij die zich niet 100% kan keren tegen dit beleid, althans niet vanaf het eerste moment, is het niet waard om op te stemmen dus ga ik zoals het er nu voor staat voor de SP om het walgelijke en destructieve beleid van de VVD af te kunnen remmen, om Nederland te redden, daar hoop ik op.
Het noodfonds is juist gericht op een (mogelijk) lange termijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:57 schreef Commandor het volgende:
Stop het noodfonds, trek geld terug uit IGO's, en hervormingen binnen de heilstaat en niet slechts gericht op bezuinigingen want slechts geld oplevert op de korte termijn en niet de lange termijn.
Dus eigenlijk zit je enkel dat Europese noodfonds je dwars.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Commandor het volgende:
Ja om Europa te redden, om falende staten te helpen die door een ineffectief liberaal beleid kapot zijn gegaan en veel meer hebben aan een geïsoleerde heropbouw en uitstel van betaling wat een heel ander verhaal is, Nederland heeft er op dit moment niets aan om geld te pompen in dat noodfonds. Het probleem is dat je evenmin uit de euro kan stappen want dan maak je je eigen economie compleet kapot dus dan maar die falende staten maar laten vallen wat ze overigens zelf ook wel willen hoor als je er naar kijkt zie Griekenland en Hongarije.
Met dit noodfonds is Griekenland misschien nog een beetje te helpen maar Italië en Spanje zijn echt niet te redden als die de afgrond in duiken. Dan kan je beter realistisch zijn.
En juist daarom moeten er euro-obligaties komen. Verhofstad gezien in Buitenhof vandaag? Zijn mening onderschrijf ik helemaal.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Commandor het volgende:
Ja om Europa te redden, om falende staten te helpen die door een ineffectief liberaal beleid kapot zijn gegaan en veel meer hebben aan een geïsoleerde heropbouw en uitstel van betaling wat een heel ander verhaal is, Nederland heeft er op dit moment niets aan om geld te pompen in dat noodfonds. Het probleem is dat je evenmin uit de euro kan stappen want dan maak je je eigen economie compleet kapot dus dan maar die falende staten maar laten vallen wat ze overigens zelf ook wel willen hoor als je er naar kijkt zie Griekenland en Hongarije.
Met dit noodfonds is Griekenland misschien nog een beetje te helpen maar Italië en Spanje zijn echt niet te redden als die de afgrond in duiken. Dan kan je beter realistisch zijn.
Hé! Normale mensen op Fok.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:22 schreef Tem het volgende:
Wanneer ik er even vanuit ga dat een aantal mensen geen empathisch vermogen bezitten en het geloof aanhangen dat je de wereld kan indelen puur op basis van economische waardes en daarnaast nog eens sociaal gestoord zijn met een nogal hoog narcistisch gehalte kan ik met moeite sommige reacties best begrijpen aangaande gehandicapte kinderen.
Zieke achterlijke klapviool.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ga iets verder. Verbieden.
Moet je kijken wat dat scheelt aan sociale voorzieningen die rekening moeten houden met die mensen.
Hompjes vlees in leven houden vind ik juist primitief. Mens onterend zelfs.
Zie de Europese economie eens als één geheel, dat maakt het veel makkelijker om oplossingen te vinden. Dat domme nationalistische protectionisme leidt alleen maar tot meer ellende.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:26 schreef Commandor het volgende:
Nee voornamelijk dat er bezuinigd wordt op allerlei essentiële onderdelen binnen de samenleving zoals zorg, onderwijs, en sociale steun. Het tweede en derde verhaal zijn wel bekend maar wist je dat bij bijvoorbeeld bij zorg mensen die eerst als licht verstandelijk gehandicapt werden gezien, althans een groot deel daarvan, niet meer begeleid worden, dat is te duur, en daarom de grens voor licht verstandelijk gehandicapt maar omlaag getrokken wordt, hetzelfde geldt voor mensen met een stoornis, terwijl juist die zorg essentieel is dat zij hun medicijnen krijgen, dat zij met al die formulieren juist wat hulp krijgen. Hierdoor gaan misdaadcijfers omhoog, mensen komen op straat, zonder ook maar zicht op betere tijden want er is zogenaamd geen geld om die mensen te helpen en dat wordt gewoon rustig in een nutteloos, ja nutteloos, noodfonds gestopt. De Jager nota bene heeft in 2011 nog terecht gezegd dat Duitsland en Frankrijk mede verantwoordelijk zijn voor deze hele crisis door een slecht voorbeeld te geven en goedkoop te winkelen in dat soort landen. Nu moeten we ze opeens volgen zodat zij hun economie kunnen redden, en het ergste is voor een deel moet je wel want als Duitsland en Frankrijk vallen, dan valt bijna heel Europa. Maar laten we desondanks de essentie eerst eens leggen binnen de eigen grenzen, eerst zorgen dat we zelf gezond zijn, want dat is langzaam niet meer het geval.
Alles wat je hier nu zegt werd in Buitenhof vandaag door Verhofstadt weerlegt, kijk het eens terug zou ik zeggen: http://programma.vpro.nl/(...)stadt---het-cda.htmlquote:Op zondag 22 januari 2012 17:51 schreef Commandor het volgende:
Je moet wel protectionistisch zijn op dit moment en nationalistisch op een goede manier. Europa met tig leiders die allemaal een eigen beleid willen, allemaal afhankelijk van eigen ideeën en eigen voorkeuren, verschillende interesses en belangen en dan ga je nog eens half corrupt Europa erbij halen daarmee vraag je om problemen, Europa is niet een Europa, daardoor krijg je nu geen oplossing als je op deze weg alleen maar doorgaat.
quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 18:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Als hij zoiets irl zegt stomp ik zijn ogen door die lege hersenpan naar buiten.
Jij ziet toch onderhand ook wel in dat wat je vanmiddag aan het verdedigen was de grootst mogelijke onzin is?quote:
Foei.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat mensen de verantwoordelijkheid van het hebben van een kind zelf moeten dragen.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij ziet toch onderhand ook wel in dat wat je vanmiddag aan het verdedigen was de grootst mogelijke onzin is?
Als je kind zwaar gehandicapt is wil dat niet he, wel pragmatisch blijven.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat mensen de verantwoordelijkheid van het hebben van een kind zelf moeten dragen.
Dat zou betekenen dat mensen met lagere inkomens die een kind krijgen dat veel extra zorg nodig heeft niet meer voor dat kind kunnen zorgen. En dan?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat mensen de verantwoordelijkheid van het hebben van een kind zelf moeten dragen.
Of mensen een gehandicapt kind mogen hebben. 3-voud vond van niet, en ik vind dat mensen zelf de financiële lasten moeten dragen.quote:
Mogen hebben?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Of mensen een gehandicapt kind mogen hebben. 3-voud vond van niet, en ik vind dat mensen zelf de financiële lasten moeten dragen.
Liefdadigheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat mensen met lagere inkomens die een kind krijgen dat veel extra zorg nodig heeft niet meer voor dat kind kunnen zorgen. En dan?
Nou ja, kinderen krijgen is op zich wel een keuze, maar hoe gezond het ter wereld komt niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mogen hebben?
Het is niet alsof het een keuze is.
Jij moet echt nog heel veel bijleren. Maar dat komt nog wel, als je nog thuis bij paps en mams woont en minderjarig bent zit de wereld er heel eenvoudig uit.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Liefdadigheid.
En hoe erg het ook klinkt: sommige mensen hebben gewoon wat minder geluk.
Goh Sherlock.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, kinderen krijgen is op zich wel een keuze, maar hoe gezond het ter wereld komt niet.
De overeenkomsten met php worden steeds talrijker, je deelt z'n realiteitszin ook alquote:Op zondag 22 januari 2012 18:37 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bij lange na niet. Je bent al zeker een modaal inkomen per jaar kwijt aan zorgquote:Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef remlof het volgende:
Zelfs met een modaal inkomen is dat vaak niet te betalen trouwens.
Dat is onzin en dat weet je zelf ook, je kan toch niet van mensen verwachten die een gehandicapt kind krijgen door de rest van de samenleving in de goot te worden verwezen of wel, wat is dat nou voor quatsch.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Liefdadigheid.
En hoe erg het ook klinkt: sommige mensen hebben gewoon wat minder geluk.
Het is niet dat ze aan hun lot aorden overgehouden. Van mij hoeft het alleen niet te gebeuren via de overheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je zelf ook, je kan toch niet van mensen verwachten die een gehandicapt kind krijgen door de rest van de samenleving in de goot te worden verwezen of wel, wat is dat nou voor quatsch.
Stomp je GS en mij op een meet dan ook op de bek?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Denk je echt dat er rijen mensen gaan opstaan die tonnen aan Euro's gaan ophoesten om volstrekt onbekenden en hun kinderen te lopen ondersteunen?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet dat ze aan hun lot aorden overgehouden. Van mij hoeft het alleen niet te gebeuren via de overheid.
Bij dat soort uitspraken kun je beter uit de buurt blijven. Als het nu een "grapje" was, maar nee die achterlijke is bloedserieus.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stomp je GS en mij op een meet dan ook op de bek?
Dus neem je flink wat mensen die onder een brug of in hun auto moeten wonen op de koop toe?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet dat ze aan hun lot aorden overgehouden. Van mij hoeft het alleen niet te gebeuren via de overheid.
Ach joh, dat heb je in de US ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus neem je flink wat mensen die onder een brug of in hun auto moeten wonen op de koop toe?
Ja, en daarom is dat een goed idee?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach joh, dat heb je in de US ook.
Pak gewoon z'n krukken afquote:Op zondag 22 januari 2012 18:51 schreef Picchia het volgende:
Betyar is behoorlijk snel, die heeft je zo te pakken.
Snel met eten ja.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:51 schreef Picchia het volgende:
Betyar is behoorlijk snel, die heeft je zo te pakken.
Ah, immigratie zeker, of PVV?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:55 schreef De_Nuance het volgende:
Er wordt hier een internetdiscussie IRL uitgevoerd tussen familieleden. God save my soul.
Waar gaat het over?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:55 schreef De_Nuance het volgende:
Er wordt hier een internetdiscussie IRL uitgevoerd tussen familieleden. God save my soul.
Nee hoor: Temporary Assistance for Needy Familiesquote:Op zondag 22 januari 2012 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach joh, dat heb je in de US ook.
Kunnen ze geen compromis sluiten dat er ten onrechte veel te veel doden zijn gevallen?quote:Op zondag 22 januari 2012 18:58 schreef De_Nuance het volgende:
Of er wel of niet een genocide is geweest op Armenen.
Mijn pa zegt van wel en een zwager zegt van niet en ze zijn beide boos.
Een paar jaar in de cel wegens poging tot doodslag en vervolgens je gezin in de goot laten komen omdat de kostwinnaar er niet meer voor kan zorgen, het lijkt me sterk dat jij een dergelijk groot offer overhebt om de vrijheid van meningsuiting te onderdrukken.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Bij dat soort uitspraken kun je beter uit de buurt blijven. Als het nu een "grapje" was, maar nee die achterlijke is bloedserieus.
Pff kun je nagaan wat daar allemaal mee gedaan zou kunnen worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor: Temporary Assistance for Needy Families
$17 miljard per jaar.
Daar zijn ze het al over eens. We gaan al richting een compromis.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Kunnen ze geen compromis sluiten dat er ten onrechte veel te veel doden zijn gevallen?
Je kan beter nagaan wat er met de maatschappij zou gebeuren als je dat geld niet beschikbaar zou stellen voor families met zorgbehoevende kinderen. Maar dat is waarschijnlijk nog te moeilijk voor je, te ver buiten je belevingswereld.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pff kun je nagaan wat daar allemaal mee gedaan zou kunnen worden.
En ze mogen het nog uitzenden op tv ook nog. Om dat soort gedachtegoed de wereld uit te meppen sta ik graag vooraan. Voor de privésituatie maak ik me al helemaal geen zorgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een paar jaar in de cel wegens poging tot doodslag en vervolgens je gezin in de goot laten komen omdat de kostwinnaar er niet meer voor kan zorgen, het lijkt me sterk dat jij een dergelijk groot offer overhebt om de vrijheid van meningsuiting te onderdrukken.
Oh dan komt het wel goed.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:02 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Daar zijn ze het al over eens. We gaan al richting een compromis.
Het hangt altijd af van de context. Als het onderdeel is van een campagne tegen Armeniërs vast wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:00 schreef De_Ilias het volgende:
Is het strafbaar in Nederland om de Armeense Genocide te ontkennen?
Daar wordt al iets meegedaan, namelijk mensen helpen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Pff kun je nagaan wat daar allemaal mee gedaan zou kunnen worden.
quote:Op zondag 22 januari 2012 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
En ze mogen het nog uitzenden op tv ook nog. Om dat soort gedachtegoed de wereld uit te meppen sta ik graag vooraan. Voor de privésituatie maak ik me al helemaal geen zorgen.
Met je stoere praat over gehandicapten lijk jij daar meer opquote:
In feite ben je dus net als php, alleen dan 20 jaar ouder.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:03 schreef betyar het volgende:
[..]
En ze mogen het nog uitzenden op tv ook nog. Om dat soort gedachtegoed de wereld uit te meppen sta ik graag vooraan. Voor de privésituatie maak ik me al helemaal geen zorgen.
Het is geen stoere praat. Het is gewoon een standpunt.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met je stoere praat over gehandicapten lijk jij daar meer op
Nee, php is een zwakkeling die alleen dreigt.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In feite ben je dus net als php, alleen dan 20 jaar ouder.
Waarvan je weet dat het nooit uitgevoerd kan worden, grote nadelen heeft en wat je alleen aanhangt voor de stoerdoenerij.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is geen stoere praat. Het is gewoon een standpunt.
Een standpunt dat je alleen op internet verdedigd, als je een echte vent was ging je voor het (kinder)ziekenhuis flink flyeren en je standpunten verdedigen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is geen stoere praat. Het is gewoon een standpunt.
Het is altijd nog humaner dan wat er in Oost-Europa met gehandicapte kinderen gebeurd, die worden daar in tehuizen gedumpt en letterlijk aan hun lot overgelaten. Ze wachten gewoon tot die kinderen doodgaan.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarvan je weet dat het nooit uitgevoerd kan worden, grote nadelen heeft en wat je alleen aanhangt voor de stoerdoenerij.
De armoede neem ik te koop toe. Het scheelt gewoon heel veel geld.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarvan je weet dat het nooit uitgevoerd kan worden, grote nadelen heeft en wat je alleen aanhangt voor de stoerdoenerij.
Oh, ik heb dit ook zat in het echt gezegd.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Een standpunt dat je alleen op internet verdedigd, als je een echte vent was ging je voor het (kinder)ziekenhuis flink flyeren en je standpunten verdedigen.
quote:Op zondag 22 januari 2012 18:58 schreef De_Nuance het volgende:
Of er wel of niet een genocide is geweest op Armenen.
Mijn pa zegt van wel en een zwager zegt van niet en ze zijn beide boos.
Dat is toch juist leuk van het internet? Hier kan iedereen zijn zegje doen, zonder bang te zijn voor de sociale consequenties.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:18 schreef De_Nuance het volgende:
Ach kom betyar, je geeft die zuurvoud teveel eer en ook precies wat hij wil als je je zo uitlaat, hoewel ik de boosheid goed kan voorstellen.
Het blijft echter Fok.
Van dat soort uitspraken word ik niet goed, dan draait mijn maag om.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:18 schreef De_Nuance het volgende:
Ach kom betyar, je geeft die zuurvoud teveel eer en ook precies wat hij wil als je je zo uitlaat, hoewel ik de boosheid goed kan voorstellen.
Het blijft echter Fok.
Dat is niet per se leuk, dat heeft veel negatieve gevolgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is toch juist leuk van het internet? Hier kan iedereen zijn zegje doen, zonder bang te zijn voor de sociale consequenties.
En dat beste jongen, dat geloof ik niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, ik heb dit ook zat in het echt gezegd.
Dus zou je het moeten oplossen met fysiek geweld?quote:Op zondag 22 januari 2012 19:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Van dat soort uitspraken word ik niet goed, dan draait mijn maag om.
Ik vind het belangeijk dat iedereen kan zeggen wat hij vindt, daar verleent het internet zoch bij uitstek voor.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat is niet per se leuk, dat heeft veel negatieve gevolgen.
Ja, en dat geweld zou de overheid moeten stimuleren.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dus zou je het moeten oplossen met fysiek geweld?
Wanneer je dat echt vindt moet je dat ook buiten internet doen ongeacht de sociale consequenties anders is het gewoon....laf.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het belangeijk dat iedereen kan zeggen wat hij vindt, daar verleenr het internet zoch bij uitstek voor.
Mijne ook,quote:Op zondag 22 januari 2012 19:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Van dat soort uitspraken word ik niet goed, dan draait mijn maag om.
Ach sociale consequenties, als jouw mening je kwalijk wordt genomen door anderen zijn ze jouw sociale aanwezigheid niet eens waard, dumpen die handel en weggooien bij het grof vuil dat volk.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is toch juist leuk van het internet? Hier kan iedereen zijn zegje doen, zonder bang te zijn voor de sociale consequenties.
Vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat iedereen zomaar alles kan zeggen.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het belangeijk dat iedereen kan zeggen wat hij vindt, daar verleent het internet zoch bij uitstek voor.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:25 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mijne ook,
maar iemand (ook al was het hypothetisch in een hypothetisch geval met een paar voorwaarden ) zo bejegenen lijkt me, zeker op een medium waar dingen altijd terugleesbaar zijn niet in jouw belang en ook niet in het belang van het standpunt of de gehandicapte kinderen.
Ik?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |