quote:
Haha dat mochten ze willenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:28 schreef Disana het volgende:
Dit zijn jullie in één keer:
[ afbeelding ]
Bahquote:
Zo kennen we hem ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij kijkt zo stom, alsof hij geen flauw benul heeft naar wie hij zwaait.
Zal er aan denken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:20 schreef du_ke het volgende:
Wil je bij citaten een bron vermelden aub?
Als hij niet zo paranoïde en doortrapt was geweest met zijn Axis of Evil, had je kunnen denken dat het een uit de kluiten gewassen baby was.quote:
Cohen is ook een ambtenaar en geen politicus.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:18 schreef 3-voud het volgende:
Job Cohen staat met zijn lul in zijn ene hand een middelvinger op te steken met zijn andere naar kabinet Rutte. "No more deals", blert hij vandaag in de Volkskrant. Want Job denkt dat de historisch lage peilingen onder andere te danken zijn aan het feit dat de PvdA wat betreft de eurocrisis en het pensioenakkoord de gedoogpartij van Rutte speelde. Waardoor wij nu wel durven stellen dat Job Cohen officieel de dorpsgek van de Tweede Kamer is geworden. Dit interview in de Volkskrant is net zo'n facepalm fiasco als de stekkerdoos van Sap. Job Cohen die stoer praat, dat is een collectieve gefronsde wenkbrauw in heel Nederland.
http://www.volkskrant.nl/(...)skabinet-Rutte.dhtml
Droplul eerste klasse.
Hij is vooral een bestuurder, oppositie moeten leiden is heel wat anders.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Cohen is ook een ambtenaar en geen politicus.
Waardeloze bestuurder dan. Hij heeft nog steeds niet door the wrong man for the Job te zijn...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is vooral een bestuurder, oppositie moeten leiden is heel wat anders.
Als burgemeester vond ik het hem anders niet slecht doen, ware het niet dat je als burgemeester sowieso weinig melk te brokkelen hebt op politiek gebied afgezien van zo nu en dan een festiviteit of voetbalwedstrijd te verbieden.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waardeloze bestuurder dan. Hij heeft nog steeds niet door the wrong man for the Job te zijn...
Daar ging de PVDA ook gruwelijk de mist in. Ze schoven Jobke ook naar voren als de verlosser (iemand die politiek de zaak kan besturen).quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij is vooral een bestuurder, oppositie moeten leiden is heel wat anders.
Je zou er zelfs nog een BNWtje over kunnen verzinnen waarbij Bos de partijtop van de SP overtuigt om roemer te nemen, om het CDA en PvdA met een worstelachtige kontdraai move buiten de politieke ring te zetten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar ging de PVDA ook gruwelijk de mist in. Ze schoven Jobke ook naar voren als de verlosser (iemand die politiek de zaak kan besturen).
Nou Job komt imo 6 jr te laat in de politiek om nog potten te kunnen breken. En bovendien is Job ook nog iemand van de oude politieke stempel (++ achterkamertjes politiek en koninklijk slijmen).
Op het moment dat Job aantrad in de politiek waren in A'dam al de eerste scheurtjes goed zichtbaar van zijn economische stadsbeleid. En om hedendaagse politiek te kunnen bedrijven moet je out of the box kunnen reageren en daarnaar handelen (dat ontbreekt hem politiek te correct gezien volkomen).
Qua tijdsgeest was W.Bos beter. Maar die viel liever zelf in het zwaard van Damocles met in het kielzog de totale CDA erachter hem aan.
Beetje thee drinken met Marokkanen en beleid verder voeren wat al uitgezet was.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als burgemeester vond ik het hem anders niet slecht doen, ware het niet dat je als burgemeester sowieso weinig melk te brokkelen hebt op politiek gebied afgezien van zo nu en dan een festiviteit of voetbalwedstrijd te verbieden.
Hij was al door de uiterste houdbaarheidsdatum heen. Te weinig financieel inzicht wat niet past bij de problemen van anno nu. Wouterke was op die plek stukken beter.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als burgemeester vond ik het hem anders niet slecht doen.
Dat is hindsight 80-20quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je zou er zelfs nog een BNWtje over kunnen verzinnen waarbij Bos de partijtop van de SP overtuigt om roemer te nemen, om het CDA en PvdA met een worstelachtige kontdraai move buiten de politieke ring te zetten.
Blijkt Job toch nog meer skills als jou te bezitten. Jaloers?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:37 schreef drievoud het volgende:
[..]
Beetje thee drinken met Marokkanen en beleid verder voeren wat al uitgezet was.
Skills daarvoor beginnen al als je 6 bent.
maar het CDA is ook opzoek naar het 'radicale' midden, van die mensen die pas gaan zeiken als er iets veranderd word. In dat opzicht hoef hoef je ook geen partijprogramma te maken of principieel te zijn, je hoeft alleen maar reactief verontwaardigd te doen als beleid anders uitpakt dan dat je achterban wilt, zoals de CDA aanhang al jaren blijkt te slikken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:20 schreef Picchia het volgende:
Ik vind middenpartijen een beetje triest eigenlijk. Geen eigen visie, maar een beetje meevaren op de ideeën van anderen. En dan nog niet tot een uitgesproken mening kunnen komen.
Klinkt als geestelijke luiheid.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar het CDA is ook opzoek naar het 'radicale' midden, van die mensen die pas gaan zeiken als er iets veranderd word.
Ik denk dat meer dan 80% van de achterban CDA stemt omdat ze dat (al 20-50 jaar) als 'stabiele' partij ervaren, en dat hun standpunten op x of y daar niks mee te maken hebben.quote:
Dat zeker. Ik vraag me overigens ook af wat partijen in de politiek doen, als zij zichzelf en de punten waar zij voor staan nog moeten vinden. Ik dacht dat politieke partijen per definitie ergens voor stonden. Als je blanco stemt dan heb je nog meer inzicht in wat je zult krijgen dan als je op het CDA stemt, die jarenlang inhoudelijk blanco is, de kleur van haar coalitiepartners aanneemt, op wat standpunten vanwege Amerikaanse / JSF-steekpenningen en het voorzien van baantjes aan haar achterban daargelaten, en niets inhoudelijks verkondigen in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan 80% van de achterban CDA stemt omdat ze dat (al 20-50 jaar) als 'stabiele' partij ervaren, en dat hun standpunten op x of y daar niks mee te maken hebben.
Het partijbestuur van het CDA is nog verdeelt in KVP/CHU/ARP waarschijnlijk en het enige wat ze verbind is het in stand houden van het vrijheid van geloof en onderwijs.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat zeker. Ik vraag me overigens ook af wat partijen in de politiek doen, als zij zichzelf en de punten waar zij voor staan nog moeten vinden. Ik dacht dat politieke partijen per definitie ergens voor stonden. Als je blanco stemt dan heb je nog meer inzicht in wat je zult krijgen dan als je op het CDA stemt, die jarenlang inhoudelijk blanco is, de kleur van haar coalitiepartners aanneemt, op wat standpunten vanwege Amerikaanse / JSF-steekpenningen en het voorzien van baantjes aan haar achterban daargelaten, en niets inhoudelijks verkondigen in de Tweede Kamer.
of naar twente verhuizen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:55 schreef Drugshond het volgende:
Boerenpartij ... moet ik dan bij de Boerenbond zijn ?
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Never en nooit.
Mijn kloppend hart ligt hier (in Brabant).
7.1 imdb..... grijs gebied van wat iemand aan een film goed vindt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:38 schreef Voorschrift het volgende:
Devil's Double is goede film trouwens.
Not by far mijn muziek.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef Picchia het volgende:
Dit is een heel diep liedje over een onbegrepen meisje. De luisteraar verzinkt in de emoties die de zangeres ervaart. Wow.
Een beetje ordinair.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:34 schreef Drugshond het volgende:
Brit... who ?
Wat is er mis met dit.
Niet begrepen worden is dan ook een privilege van 'top' artiesten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:35 schreef Picchia het volgende:
O yeah, Shai Girl. Niemand begrijpt haar. Ik ook niet. Gelukkig kunnen we haar dankzij dit liedje iets beter begrijpen.
Ik vond 'm nogal tegenvallen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:38 schreef Voorschrift het volgende:
Devil's Double is goede film trouwens.
Deze scoort veel hoger.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:30 schreef Picchia het volgende:
Akon ging ook enige tijd door het leven als onbegrepen meisje. Dit heeft hij verwerkt in een geweldig emotioneel nummer dat minstens 100 weken op nummer 1 heeft gestaan. Terecht.
Kate bush idem.....quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Tori Amos vind ik alleen tof als ik te stoned/dronken ben om er naar te luisteren, als ik enigzins nuchter ben vind ik het een zweefteef.
In de tijd van Johan Stekelenburg was het ook vrij moeilijk om aantrekkelijke politici te ontdekken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:50 schreef Nautilus. het volgende:
Over Johan Stekelenburg gaat het verhaal dat hij foto's van zijn wethouders bestudeerde, zodat hij wist waarmee hij ze kon complimenteren.
Nu niet dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In de tijd van Johan Stekelenburg was het ook vrij moeilijk om aantrekkelijke politici te ontdekken.
Mooie stropdas.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In de tijd van Johan Stekelenburg was het ook vrij moeilijk om aantrekkelijke politici te ontdekken.
Lunch moeten weggooien die niet bij de winkel waar je werkt is gekocht vind jij normaal?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Op die laatste alinea na, kan ik me wel in het verhaal van Jan Sterk vinden eilk...
No way... out of this world.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Lunch moeten weggooien die niet bij de winkel waar je werkt is gekocht vind jij normaal?
toen ik vakkevuller was had ik daar eilk nooit last van, maar wij hadden dan ook een toffe assistent-bedrijfleider die inzag dat het de moeite waard was om mcd en/of shoarma te bestellen op kosten van het bedrijf, die assistent heeft het overigens ook maar een half jaartje uitgehouden oidquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Lunch moeten weggooien die niet bij de winkel waar je werkt is gekocht vind jij normaal?
Na de pauze beperk ik mij wel weer tot Plus-goederen. Nu heb ik pauze.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gaat dan wel tever, alhoewel je natuurlijk altijd wat brood dat een dagje over THT is in de magnetron kan opwarmen, zonder dat je er voor hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:02 schreef Drugshond het volgende:
Je mag er nog niet eens je eigen goederen (vanuit thuis gesmeerd) consumeren.
Zielig....
Dat wordt een leuke backdraft,
Ik had meteen ontslag genomen.quote:
Ik had naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gegaan en een brief naar Obama gestuurd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik had het voor laten komen bij een zitting.
Die tienerwerknemers hebben op de evt vakantie- en/of zaterdag na toch geen werktijden waarin ze recht hebben op een eetpauzequote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vast niet, die tienerwerknemers lenen zich prima voor intimidatie.
Ik niet, die zieligheid zou ik me niet eens mee bemoeien. Zielige dreigementen als dat moet je bij mij niet mee aankomen, dan steekt hij 't maar in z'n reet en zoekt hij maar ander personeel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik had het voor laten komen bij een zitting.
Twitter, social media en zo..... dit is geen reclame voor die toko.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vast niet, die tienerwerknemers lenen zich prima voor intimidatie.
En 5 minuten van the walk of fame bij Oboema met M.Rutte ingeroosterd om de misstanden bij de Plus te bespreken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik was naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gegaan en een brief naar Obama gestuurd.
Meteen een Tomahawk lanceren.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En 5 minuten van the walk of fame bij Oboema met M.Rutte ingeroosterd om de misstanden bij de Plus te bespreken.
Eerst de drones....quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Meteen een Tomahawk lanceren.
En natuurlijk een VN veiligheidsraad boycot op alle producten van Jan Sterk.quote:
Ik niet, ik had gewacgt totdat hij de spullen wegmikt en dan aangifte wegens diefstal gedaan, en dat vervolgens naar Geenstijl doorgestuurd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik had meteen ontslag genomen.
Jan Sterk bekijkt het maar, en hij mag z'n Plus stroopwafels in z'n reet douwen, kwam er nooit meer.
Laten we ons inspireren door Benjamin Franklin en Winston Churchill om tot een resolutie te komen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En 5 minuten van the walk of fame bij Oboema met M.Rutte ingeroosterd om de misstanden bij de Plus te bespreken.
... nadat ik een blik verf over zijn auto had gegooid.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik had meteen ontslag genomen.
Och ik heb nooit gebruik gemaakt van pauze's in mijn jeugdige vakkenvul jaren, dus enkel zo'n dreigement zou al genoeg zijn geweest voor mij om op te stappen. Sterker nog, ben toen opgestapt omdat een of andere puisterige puber die zich "manager" noemt z'n vingers knipte en zei dat ik een propje moest oprapen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik niet, ik had gewacgt totdat hij de spullen wegmikt en dan aangifte wegens diefstal gedaan, en dat vervolgens naar Geenstijl doorgestuurd.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
... nadat ik een blik verf over zijn auto had gegooid.
- Komt van de GAMMA. Gooide het alvast weg voor je.
- Maar we verkopen helemaal geen verf!
- Wees dan ook maar wat duidelijker.
Wedden van niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je dan 5 minuten later wegens vandalisme bij de politie zit.
Was 't leven maar zo simpel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wedden van niet?
- Ik heb niets gegooid.
- Je bedrijfsleider zegt van wel.
- Hij zegt wel meer. Vraag mijn collega's maar.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wedden van niet?
- Ik heb niets gegooid.
- Je bedrijfsleider zegt van wel.
- Hij zegt wel meer. Vraag mijn collega's maar.
Yup. Vraag de rel-Marokkanen maar. Die komen ook telkens met die bullshit weg.quote:
Die zijn dan ook allochtoon, wij niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. Vraag de rel-Marokkanen maar. Die komen ook telkens met die bullshit weg.
7 mnd geleden had ik een discussie met mijn meerdere.....dat was heel kort Jij mij verneuken dan ik jouw verneuken (Ben geen digibeet : dus heb alle emails) dus ik ben all-in (maar dan ga je er ook voor).... Hij durfde me nog niet eens aan te kijken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ik heb nooit gebruik gemaakt van pauze's in mijn jeugdige vakkenvul jaren, dus enkel zo'n dreigement zou al genoeg zijn geweest voor mij om op te stappen. Sterker nog, ben toen opgestapt omdat een of andere puisterige puber die zich "manager" noemt z'n vingers knipte en zei dat ik een propje moest oprapen.
Dergelijk gedrag pik ik niet.
Zo racistisch is de politie niet naar blanke rasechte Nederlanders.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die zijn dan ook allochtoon, wij niet.
Nou ja, tegenwoordig bekeuren ze zelf mensen van adel.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo racistisch is de politie niet naar blanke rasechte Nederlanders.
Als bron heb je je onderbuikgevoelens geraadpleegd?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. Vraag de rel-Marokkanen maar. Die komen ook telkens met die bullshit weg.
Schandalig. Wij moeten buiten schot blijven.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, tegenwoordig bekeuren ze zelf mensen van adel.
En Holleeder laten ze vrij.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, tegenwoordig bekeuren ze zelf mensen van adel.
Ik heb nooit vakken gevuld, thuis betaalde men toch alles voor mij.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ik heb nooit gebruik gemaakt van pauze's in mijn jeugdige vakkenvul jaren, dus enkel zo'n dreigement zou al genoeg zijn geweest voor mij om op te stappen. Sterker nog, ben toen opgestapt omdat een of andere puisterige puber die zich "manager" noemt z'n vingers knipte en zei dat ik een propje moest oprapen.
Dergelijk gedrag pik ik niet.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Je moet wat als je ouders het vertikken om voor je te betalen.
Dat blijft lulllig.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Je moet wat als je ouders het vertikken om voor je te betalen.
Belgie..... Hmmmzzzzquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:24 schreef Tamashii het volgende:
En weer terug uit Belgie.
Nog bijzondere dingen in de sc gebeurd? Om terug te lezen? Had al bijna afkick verschijnselen.
Je zat toch in Ede?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:24 schreef Tamashii het volgende:
En weer terug uit Belgie.
Nog bijzondere dingen in de sc gebeurd? Om terug te lezen? Had al bijna afkick verschijnselen.
Belgie...uit het ander topic waar ik ook AT op had.quote:
Je vergeet Antwerpenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Belgie...uit het ander topic waar ik ook AT op had.
Brugge is tof, Leuven is knallen, Brussel is vaag, Luik is duister
Luik is eng.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Belgie...uit het ander topic waar ik ook AT op had.
Brugge is tof, Leuven is knallen, Brussel is vaag, Luik is duister
I know.... wel gelachen daar. Excursie met een schietclub (was lid). Dat vergeet ik nooit meer.quote:
Dat klopt hoor, ik ben zo onzelfstandig als de pest. Toen ik nog in Luxemburg woonde stuurde ik m'n was altijd per FedEx op naar huis en gingg elke avond in de bedrijfskantine eten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat blijft lulllig.
Maar goed er is een oud gezegde..... kleine kinderen kleine zorgen..... grote kinderen = grotere zorgen == big problems (als ze niet zelfstandig zijn)
Luik vind ik we'll interessant, kwam er lange tijd regelmatig. Het heeft zoiets fatalistisch, dat trekt me we'll aan.quote:
De keer dat ik er was, was er een groot gebouw in brand gevlogen. Veel politie/brandweer. Vreselijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
I know.... wel gelachen daar. Excursie met een schietclub (was lid). Dat vergeet ik nooit meer.
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik ben zo onzelfstandig als de pest. Toen ik nog in Luxemburg woonde stuurde ik m'n was altijd per FedEx op naar huis en ging elke avond in de bedrijfskantine eten.
Niet zo heel lang geleden.... 3-4 jr.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:46 schreef Tamashii het volgende:
[..]
De keer dat ik er was, was er een groot gebouw in brand gevlogen. Veel politie/brandweer. Vreselijk.
Ik kan 3mnd chinees eten (aan 1 stuk). In Singapore moesten ze lachen hoe tolerant ik ben qua food. Ze wisten echter niet hoe pittig ik het kan verdragen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik ben zo onzelfstandig als de pest. Toen ik nog in Luxemburg woonde stuurde ik m'n was altijd per FedEx op naar huis en gingg elke avond in de bedrijfskantine eten.
Dat gebeurt bij iedere supermarkt die vers vlees verpakt welquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:57 schreef Picchia het volgende:
Bij de Plus hier heb ik weleens gezien hoe ze oude houdbaarheidsdatum stickertjes op vlees vervingen door nieuwe.
Bij de AH weet je dat het vers is (die hebben en vrij hoge discriminant) .. C1000 ?!, Plus ?!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij iedere supermarkt die vers vlees verpakt wel
AH krijgt bijna overal het vlees ook verpakt en al aangeleverd. Bij C1000 heb ik het ook wel zien gebeuren. Maar dat was rond de kerst geloof ik. Of spul dat richting de datum ging wat door de gehaktmolen werd gegooidquote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij de AH weet je dat het vers is (die hebben en vrij hoge discriminant) .. C1000 ?!, Plus ?!
Ik twijfel of dit bij de appie ook gebeurd..... vermoed van niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
AH krijgt bijna overal het vlees ook verpakt en al aangeleverd. Bij C1000 heb ik het ook wel zien gebeuren. Maar dat was rond de kerst geloof ik. Of spul dat richting de datum ging wat door de gehaktmolen werd gegooid
Klopt omdat zij in hun winkels bijna alles voorverpakt binnenkrijgen. Er is bijna geen AH meer met een eigen slager volgens mij.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:11 schreef Drugshond het volgende:
Grappige is wel... ik ken de eigenaar... die heeft 3 tenten onder zijn naam staan
[..]
Ik twijfel of dit bij de appie ook gebeurd..... vermoed van niet.
Dit landquote:
Hé, zo praten wij over de PVV altijd.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
Was te verwachten natuurlijk, maar laat de SP gewoon lekker regeren, dan blijkt dat ze hun belofte's ook niet kunnen waarmaken en loopt de partij zo weer leeg.
Nee, juist nietquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:33 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hé, zo praten wij over de PVV altijd.
Totaal niet te vergelijken.quote:
Dat scheelt nogal inderdaadquote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken.
Zowel qua karakter als retorica.
Ik dacht dat je de SP wel een goede partij vond?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:50 schreef Picchia het volgende:
De SP is een soort van sociale werkplaats.
Sap is een technocrate, in haar schuilt geen raspopulist en ze is ook zelden onthutst en agressief.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat scheelt nogal inderdaad. Ook al maakt Sap zich boos een feeks als Kant wordt het nooit
Dat stelt ze niet boven kritiek. Helemaal niet van kiezers die eigenlijk politiek vanaf de zijlijn zouden moeten bekijken.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de SP wel een goede partij vond?
Het is allang bouwvakbedtijd!quote:
Die staan over 5 uur opquote:
Echte die-hards welquote:
Tja..quote:Op zondag 22 januari 2012 00:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat stelt ze niet boven kritiek. Helemaal niet van kiezers die eigenlijk politiek vanaf de zijlijn zouden moeten bekijken.
7 dagen per week. Dat doe je toch wel voor de baas?quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 00:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
7 dagen per week. Dat doe je toch wel voor de baas?
Amen.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:51 schreef De_Nuance het volgende:
Ik slaap enkel en alleen als Sesamstraat is afgelopen !!
Welke kronkelquote:Op zondag 22 januari 2012 00:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Leven met zo'n kronkel in je hersenen lijkt me vrij zwaar.
Hoho, bouwvakkers klussen in het weekend gewoon zwart bij, das niet voor de baas.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
7 dagen per week. Dat doe je toch wel voor de baas?
Webcam and youtube is all you need.quote:Op zondag 22 januari 2012 01:43 schreef von_Preussen het volgende:
Op een verjaardag van een babyboomer zitten is overigens nooit grappig, als enige jonge vent (de andere "jongste" was 38) ben je meteen het middelpunt van de aandacht.
De heren complimenteren je over je buik terwijl de dames onder elkaar, al in beschonken toestand, net iets te hard praten of ik niets voor hun dochter zou zijn en ik maar met moeite kan doen alsof ik het niet hoor.
Was het in Duitsland of Nederland? Want ik denk dat ze je in Duitsland meer complimenteren met je buik naarmate die groter isquote:Op zondag 22 januari 2012 01:43 schreef von_Preussen het volgende:
Op een verjaardag van een babyboomer zitten is overigens nooit grappig, als enige jonge vent (de andere "jongste" was 38) ben je meteen het middelpunt van de aandacht.
De heren complimenteren je over je buik terwijl de dames onder elkaar, al in beschonken toestand, net iets te hard praten of ik niets voor hun dochter zou zijn en ik maar met moeite kan doen alsof ik het niet hoor.
Ik slaap altijd als MAX op TV is.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:51 schreef De_Nuance het volgende:
Ik slaap enkel en alleen als Sesamstraat is afgelopen !!
Haha, nee, in Nederland. Echter is het tussen de 60+ers schijnbaar geen onbekend fenomeen: "ach, die love handles zijn alleen maar praktisch".quote:Op zondag 22 januari 2012 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Was het in Duitsland of Nederland? Want ik denk dat ze je in Duitsland meer complimenteren met je buik naarmate die groter is
Klopt, het is duidelijk waar de stemmen vandaan komen, maar liever Roemer dan Wilders.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
De SP beklimt een berg.
Oftewel, van de ene radicale partij naar de andere.
Uiteraard liever Roemer dan Wilders, vanzelfsprekend.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Klopt, het is duidelijk waar de stemmen vandaan komen, maar liever Roemer dan Wilders.
quote:Op zondag 22 januari 2012 11:24 schreef De_Nuance het volgende:
We kunnen in ieder geval rekenen op een SP zwartmaak campagne als dit zo doorgaat.
Denk aan maoïsme , Kant van Bommel en dat soort ongein.
Dat valt wel mee. Het is onzin om te stellen dat ze bij aantreden van dit kabinet 33 zetels hadden, want dat is simpelweg niet zo. Ze hadden 24 zetels.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:17 schreef De_Nuance het volgende:
[ afbeelding ]
De PVV duikelt een ravijn in.
Het valt niet mee, de weg naar beneden is ingezet en dat is maar goed ook want het is een ontzettende kutpartij.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het is onzin om te stellen dat ze bij aantreden van dit kabinet 33 zetels hadden, want dat is simpelweg niet zo. Ze hadden 24 zetels.
Die statistieken zijn gewoon aantoonbaar niet representatief.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:45 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het valt niet mee, de weg naar beneden is ingezet en dat is maar goed ook want het is een ontzettende kutpartij.
Het is een mythe dat de SP en de PVV communicerende vaten zijnquote:Op zondag 22 januari 2012 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
De SP beklimt een berg.
De PVV is inderdaad een proletenpartijquote:Op zondag 22 januari 2012 11:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die statistieken zijn gewoon aantoonbaar niet representatief.
Je kan er zo bij.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:50 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De PVV is inderdaad een proletenpartij
quote:Op zondag 22 januari 2012 11:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het is onzin om te stellen dat ze bij aantreden van dit kabinet 33 zetels hadden, want dat is simpelweg niet zo. Ze hadden 24 zetels.
Correct.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ze een indicatie vormen. Vandaar ook de term: Peilingen.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
"Als het niet past, drukken we het wel aan."quote:Op zondag 22 januari 2012 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ze een indicatie vormen. Vandaar ook de term: Peilingen.
Vooralsnog ben jij degene die erop heeft gestemd.quote:
Liever de SP dan de PVV. Bij voorkeur geen van beide, maar met een pistool tegen mn hoofd zal ik in alle gevallen SP kiezen.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
De SP beklimt een berg.
Vooralsnog kan je er zo bij.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:07 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij degene die erop heeft gestemd.
De SP werkt zo niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Liever de SP dan de PVV. Bij voorkeur geen van beide, maar met een pistool tegen mn hoofd zal ik in alle gevallen SP kiezen.
Natuurlijk niet. Bovendien is het een momentopname.quote:Op zondag 22 januari 2012 11:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hoezo waren zoveel mensen tegen dan?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:03 schreef Picchia het volgende:
In Utrecht was een referendum of de winkels op zondag open moesten. Resultaat: 2/3 waren tegen.
De gemeenteraad heeft besloten dat zondag in Utrecht winkels alsnog open gaan.
De middenstand had geen zin om te werken. En de rest niet om te shoppen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo waren zoveel mensen tegen dan?
Inwoners van de binnenstad die bang zijn voor geluidsoverlast? De pastoor had z'n volgelingen opgedragen tegen te stemmen terwijl er niemand anders kwam opdagen?
Daar moet je ook helemaal geen referendum over houden. Je moet de openingstijden gewoon vrijgeven. Als ondernemers dicht willen blijven, dan blijven ze lekker dicht. En als mensen niet willen shoppen, dan blijven ze lekker thuis.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:03 schreef Picchia het volgende:
In Utrecht was een referendum of de winkels op zondag open moesten. Resultaat: 2/3 waren tegen.
De gemeenteraad heeft besloten dat zondag in Utrecht winkels alsnog open gaan.
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:11 schreef Picchia het volgende:
[..]
De middenstand had geen zin om voor niks te werken. En de rest geen geld om te shoppen.
Koos en ik kunnen het af en toe best eens zijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar moet je ook helemaal geen referendum over houden. Je moet de openingstijden gewoon vrijgeven. Als ondernemers dicht willen blijven, dan blijven ze lekker dicht. En als mensen niet willen shoppen, dan blijven ze lekker thuis.
En mensen die geen zin hebben om te shoppen doen wél de moeite om bij een referendum tegen te gaan stemmen?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:11 schreef Picchia het volgende:
[..]
De middenstand had geen zin om te werken. En de rest niet om te shoppen.
Het viel samen met het referendum over Europa. Je mocht twee keer stemmen, dus de opkomst was wel aardig.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En mensen die geen zin hebben om te shoppen doen wél de moeite om bij een referendum tegen te gaan stemmen?
Oke, duidelijk.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het viel samen met het referendum over Europa. Je mocht twee keer stemmen, dus de opkomst was wel aardig.
Christenen en de PVV gijzelen de Nederlandse politieke besluitvorming!quote:Op zondag 22 januari 2012 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Onder druk van het CDA en de CU heeft het college hier besloten tot de volgende verkiezingen niet te praten over verruiming van de openingstijden.
Ook niet, want ze kloppen vanaf het startpunt al niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Bovendien is het een momentopname.
En zo is het.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar moet je ook helemaal geen referendum over houden. Je moet de openingstijden gewoon vrijgeven. Als ondernemers dicht willen blijven, dan blijven ze lekker dicht. En als mensen niet willen shoppen, dan blijven ze lekker thuis.
Jij liberaaltjequote:Op zondag 22 januari 2012 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vriendelijk dat je me bij de club uitnodigt , maar nee ik pas.quote:
Hoezo niet?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet, want ze kloppen vanaf het startpunt al niet.
Oke. Goed, zal mij verder ook een worst wezen. Peilingen zijn een leuk om elkaar mee om de oren te slaan. Maar er worden natuurlijk geen zetels verdeeld op basis van peilingen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook niet, want ze kloppen vanaf het startpunt al niet.
Dicht blijven betekent wel een verlies aan omzet als je klanten op zondag hun inkopen doen bij de concurrent. Het is een stap richting een geforceerde 24/7 economie.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom pleit ik er ook voor dat mensen geen huiswerk mogen doen na 0:00.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dicht blijven betekent wel een verlies aan omzet als je klanten op zondag hun inkopen doen bij de concurrent.
Tsja, dan moet je het zelf weten. ZZP'ers lopen ook inkomsten mis als ze een dagje thuisbliijven. Risico van het vak.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dicht blijven betekent wel een verlies aan omzet als je klanten op zondag hun inkopen doen bij de concurrent. Het is een stap richting een geforceerde 24-uurs economie.
De wereld veranderd. Waar men vroeger star was en min of meer het concept 5-9 uur/zondags op slot, uit de bijbel vloeide kan men dat nu los laten. Werk en samenleving zijn behoorlijk veranderd. Neem ik de opvatting van de samenleving niet eens mee.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dicht blijven betekent wel een verlies aan omzet als je klanten op zondag hun inkopen doen bij de concurrent. Het is een stap richting een geforceerde 24/7 economie.
Dat is goed. Toch?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:22 schreef Picchia het volgende:
Het is net zoals met vrouwen die werken. Eerst was het niet noodzakelijk, maar als veel vrouwen gaan werken gaan de prijzen omhoog, aangezien de economie zich aanpast aan het tweeverdienersmodel, waardoor vrouwen moeten werken.
Waarom zouden winkels open moeten zijn op de momenten dat de meeste mensen andere werkzaamheden hebben? Winkels openhouden tijdens kantooruren, dat zorgt pas voor omzetverlies.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dicht blijven betekent wel een verlies aan omzet als je klanten op zondag hun inkopen doen bij de concurrent. Het is een stap richting een geforceerde 24/7 economie.
Daarbij is Nederland zowat het meest luie land van de wereld.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De wereld veranderd. Waar men vroeger star was en min of meer het concept 5-9 uur/zondags op slot, uit de bijbel vloeide kan men dat nu los laten. Werk en samenleving zijn behoorlijk veranderd. Neem ik de opvatting van de samenleving niet eens mee.
Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.quote:
Uiteraard, maar heb ook niet anders beweerd.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke. Goed, zal mij verder ook een worst wezen. Peilingen zijn een leuk om elkaar mee om de oren te slaan. Maar er worden natuurlijk geen zetels verdeeld op basis van peilingen.
En al die echtgenotes dan die met 's mans creditcard aan het shoppen slaan?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zouden winkels open moeten zijn op de momenten dat de meeste mensen andere werkzaamheden hebben? Winkels openhouden tijdens kantooruren, dat zorgt pas voor omzetverlies.
Dat zeg ik dan ook niet. De peilingen toveren ook een glimlach op mijn gezicht, ongeachte wat sjaggo rechts nu roept.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Uiteraard, maar heb ook niet anders beweerd.
Dat zijn op het geheel van de bevolking een te verwaarlozen minderheid, en aangezien die minderheid toch niet gebonden is aan bepaalde tijdens (wat werkenden wel zijn), zouden die ook best buiten kantooruren kunnen gaan winkelen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En al die echtgenotes dan die met 's mans creditcard aan het shoppen slaan?
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.
Naast dat vrouwen sluwer zijn geworden, zijn de mannen dat ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.
Of tegen een vergoeding ook gelijk voor de kinderen van de buren zorgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.
Dan moeten ze weer allerlei diploma's halen en aan bepaalde andere eisen voldoen, de thuisopvang van kinderen is sinds een jaar (o.i.d.) door verstikkende regelgeving van de overheid succesvol om zeep geholpen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Of tegen een vergoeding ook gelijk voor de kinderen van de buren zorgen.
Nee, die keuze is er nog steeds. Maar we hoeven die keuze niet aantrekkelijker te maken.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.
Ik weet niet hoe dat zit, maar ik kan me voorstellen dat de overheid haar bemoeizucht ook daarop heeft losgelaten ja.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan moeten ze weer allerlei diploma's halen en aan bepaalde andere eisen voldoen, de thuisopvang van kinderen is sinds een jaar (o.i.d.) door verstikkende regelgeving van de overheid succesvol om zeep geholpen.
Evenals MBO'ers, die nooit rendabel zullen zijn voor de overheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen ook een hoger collegegeld moeten betalen, aangezien ze gemiddeld genomen (door het krijgen van kinderen) minder productief zijn en de overheid daardoor het maximale belastingrendement ontzeggen, wat de overheid zou kunnen hebben gehad door een vrouw die gewoon fulltime werkt.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. De peilingen toveren ook een glimlach op mijn gezicht, ongeachte wat sjaggo rechts nu roept.
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen ook een hoger collegegeld moeten betalen, aangezien ze gemiddeld genomen (door het krijgen van kinderen) minder productief zijn en de overheid daardoor het maximale belastingrendement ontzeggen, wat de overheid zou kunnen hebben gehad door een vrouw die gewoon fulltime werkt.
Hoezo krijgt men in de toekomst collegegeld?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:35 schreef GSbrder het volgende:
Iemand met MBO - HBO krijgt straks 8 jaar collegegeld.
WO 3
Schaarste
Vrouwen kosten per studie precies hetzelfde als mannen, maar ze leveren minder op.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.
Wettelijk collegegeld vs. instellingscollegegeld.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo krijgt men in de toekomst collegegeld?
Nu voel ik mij helemaal genaaid, ik moest het juist altijd betalen.
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel. Aangezien de belasting progressief is opgebouwd, betalen hogeropgeleide vrouwen weer meer belasting over hun kinderen (volgens jouw idee) - dat lijkt me nu een averrechts effect!quote:Op zondag 22 januari 2012 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vrouwen kosten per studie precies hetzelfde als mannen, maar ze leveren minder op.
Ergo, inkomstenderving, dus mag je er gewoon voor betalen. Een kind is gewoon een nieuwe kostenfactor, dus je zou het krijgen van kinderen eigenlijk sowieso al moeten belasten.
Belasting op kinderen krijgen heeft dan ook een voordeel dat mensen met lage-inkomens (over het algemeen laag-opgeleid) dan minder kinderen gaan krijgen, wat een positief effect heeft op de toekomst (men heeft immers minder laag-opgeleide kinderen nodig).
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel.
Naar mijn mening zijn dergelijke zaken niet overdraagbaar, vrouwen moeten voor hun eigen kosten en baten opkomen evenals dat kinderen ook voor hun eigen kosten en baten opkomen. Kruissubsidie gaat in dit geval niet op, je kan immers ook geen aftrekposten bij de belasting opvoeren van andere personen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel.
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.
We duiken steeds meer naar het wereldbeeld van onder de evenaar...quote:Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?
Het begrip "minder" heb je niet gezien? Het leven is niet zo zwart-wit alsof ik meteen alle vormen van laag-opgeleid leven wil termineren.quote:
Dat zou de ideale situatie zijn niet?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?
Australie?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
We duiken steeds meer naar het wereldbeeld van onder de evenaar...
Ik weet niet of dat ideaal is.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou de ideale situatie zijn niet?
Mierenneukers vinden de uitzonderingen.quote:
Argentinie.quote:
Je kan best aftrekposten bij de belasting opvoeren van andere personen. Mantelzorg zou je daar onder kunnen scharen, maar ook bepaalde studiebijdragen van ouderen aan hun kinderen (meen ik).quote:Op zondag 22 januari 2012 12:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Naar mijn mening zijn dergelijke zaken niet overdraagbaar, vrouwen moeten voor hun eigen kosten en baten opkomen evenals dat kinderen ook voor hun eigen kosten en baten opkomen. Kruissubsidie gaat in dit geval niet op, je kan immers ook geen aftrekposten bij de belasting opvoeren van andere personen.
Ja, maar nu is het omgekeerde het geval. Lageropgeleiden krijgen meer kinderen en zijn doorgaans netto subsidie-ontvangers. Sowieso dient kinderbijslag na het 2e kind volledig afgeschaft te worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat ideaal is.
In een ideale situatie is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn/haar kinderen en is daar geen belasting over verschuldigd, noch zal er subsidie worden ontvangen.
Dat is dan volgens Europese regelgeving eigenlijk niet toelaatbaar, omdat het hierbij om concurrentievervalsing (subsidie) gaat.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan best aftrekposten bij de belasting opvoeren van andere personen. Mantelzorg zou je daar onder kunnen scharen, maar ook bepaalde studiebijdragen van ouderen aan hun kinderen (meen ik).
En ouders die gehandicapte kinderen op de wereld zetten dienen een boete te betalen omdat ze de overheid opzadelen met enorme zorgkosten, aangezien het onethisch is zulke kinderen uit hun lijden te verlossen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar nu is het omgekeerde het geval. Lageropgeleiden krijgen meer kinderen en zijn doorgaans netto subsidie-ontvangers. Sowieso dient kinderbijslag na het 2e kind volledig afgeschaft te worden.
Ligt er ook maar weer aan wat voor fase van de zwangerschap iemand erachter komt dat een kind (zwaar) gehandicapt is.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En ouders die gehandicapte kinderen op de wereld zetten dienen een boete te betalen omdat ze de overheid opzadelen met enorme zorgkosten, aangezien het onethisch is zulke kinderen uit hun lijden te verlossen.
Hoe bruut het ook klinkt, ik ben het daarmee eens. Althans, dat die ouders het kind moet verlossen van het leven indien ze voor de geboorte weten dat ze gehandicapt zijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En ouders die gehandicapte kinderen op de wereld zetten dienen een boete te betalen omdat ze de overheid opzadelen met enorme zorgkosten, aangezien het onethisch is zulke kinderen uit hun lijden te verlossen.
Dat klopt, als de ouders van tevoren weten dat hun kind gehandicapt is zou je zo ook voor het Hof van de Mensenrechten kunnen dagen, omdat ze iemand dwingen een gruwelijk leven als gehandicapte te lijden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er ook maar weer aan wat voor fase van de zwangerschap iemand erachter komt dat een kind (zwaar) gehandicapt is.
Week 20, tegenwoordigquote:Op zondag 22 januari 2012 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er ook maar weer aan wat voor fase van de zwangerschap iemand erachter komt dat een kind (zwaar) gehandicapt is.
Sprak er gisteren toevallig nog met iemand over die met gehandicapten werkt, die mensen hebben gewoon het niveau van een peuter en hebben geen enkel perspectief in het leven. Die mensen moeten dan 40 jaar lang op een dagbesteding worden bezig gehouden zonder dat ze zich verder ontwikkelen of zelfstandig worden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe bruut het ook klinkt, ik ben het daarmee eens. Althans, dat die ouders het kind moet verlossen van het leven indien ze voor de geboorte weten dat ze gehandicapt zijn.
Niet exact maar ik gok tussen ¤ 23,95 en 180 miljoen per leven.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Sprak er gisteren toevallig nog met iemand over die met gehandicapten werkt, die mensen hebben gewoon het niveau van een peuter en hebben geen enkel perspectief in het leven. Die mensen moeten dan 40 jaar lang op een dagbesteding worden bezig gehouden zonder dat ze zich verder ontwikkelen of zelfstandig worden.
Afgezien van het menselijke drama, weet je wel hoeveel dat kost??
Precies, en ouders mogen er best wel voor kiezen om zulk leven de wereld in te zetten, we zijn immers geen primitievelingen, maar dan moeten ze de financiele consequenties er wel voor accepteren.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet exact maar ik gok tussen ¤ 23,95 en 180 miljoen per leven.
Sowieso moet je geestelijke gehandicapten niet willen. Dat zijn veelal hompjes vlees die niet van zichzelf beseffen dat ze leven. Het is alsof je kunstmatig een karbonade in leven houd.
Ik ga iets verder. Verbieden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, en ouders mogen er best wel voor kiezen om zulk leven de wereld in te zetten, we zijn immers geen primitievelingen, maar dan moeten ze de financiele consequenties er wel voor accepteren.
Pianobar?quote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef Zeeland het volgende:
Een pluim voor het uitgaansleven in Antwerpen.
Zelf ben ik te liberaal om het te verbieden, dat woord wekt bij mij toch altijd een allergische reactie op.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ga iets verder. Verbieden.
Moet je kijken wat dat scheelt aan sociale voorzieningen die rekening moeten houden met die mensen.
Hompjes vlees in leven houden vind ik juist primitief. Mens onterend zelfs.
Oja, reguleren heet dat. Zelfde saldo, luisteraar trapt erin.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelf ben ik te liberaal om het te verbieden, dat woord wekt bij mij toch altijd een allergische reactie op.
totdat je vrouw bevalt van een downiequote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je kijken wat dat scheelt aan sociale voorzieningen die rekening moeten houden met die mensen.
Nogal minachtend van je.Om niet te zeggen : eng.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet exact maar ik gok tussen ¤ 23,95 en 180 miljoen per leven.
Sowieso moet je geestelijke gehandicapten niet willen. Dat zijn veelal hompjes vlees die niet van zichzelf beseffen dat ze leven. Het is alsof je kunstmatig een karbonade in leven houd.
Het recht om te leven van bepaalde mensen maakt je ondergeschikt (aan je eigen portemonnee of) aan de portemonnee van het collectief. Dat is anti-democratischquote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |