Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.quote:
Uiteraard, maar heb ook niet anders beweerd.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke. Goed, zal mij verder ook een worst wezen. Peilingen zijn een leuk om elkaar mee om de oren te slaan. Maar er worden natuurlijk geen zetels verdeeld op basis van peilingen.
En al die echtgenotes dan die met 's mans creditcard aan het shoppen slaan?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zouden winkels open moeten zijn op de momenten dat de meeste mensen andere werkzaamheden hebben? Winkels openhouden tijdens kantooruren, dat zorgt pas voor omzetverlies.
Dat zeg ik dan ook niet. De peilingen toveren ook een glimlach op mijn gezicht, ongeachte wat sjaggo rechts nu roept.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Uiteraard, maar heb ook niet anders beweerd.
Dat zijn op het geheel van de bevolking een te verwaarlozen minderheid, en aangezien die minderheid toch niet gebonden is aan bepaalde tijdens (wat werkenden wel zijn), zouden die ook best buiten kantooruren kunnen gaan winkelen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En al die echtgenotes dan die met 's mans creditcard aan het shoppen slaan?
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.
Naast dat vrouwen sluwer zijn geworden, zijn de mannen dat ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.
Of tegen een vergoeding ook gelijk voor de kinderen van de buren zorgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zullen ze een man moeten vinden die het gezinsinkomen kan garanderen. En/of minder uitgeven.
Dan moeten ze weer allerlei diploma's halen en aan bepaalde andere eisen voldoen, de thuisopvang van kinderen is sinds een jaar (o.i.d.) door verstikkende regelgeving van de overheid succesvol om zeep geholpen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:28 schreef Picchia het volgende:
[..]
Of tegen een vergoeding ook gelijk voor de kinderen van de buren zorgen.
Nee, die keuze is er nog steeds. Maar we hoeven die keuze niet aantrekkelijker te maken.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, want dan neemt de vrijheid van vrouwen om te kiezen om zich volledig te richten op het gezin af. Die keuze wordt steeds onhoudbaarder.
Ik weet niet hoe dat zit, maar ik kan me voorstellen dat de overheid haar bemoeizucht ook daarop heeft losgelaten ja.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan moeten ze weer allerlei diploma's halen en aan bepaalde andere eisen voldoen, de thuisopvang van kinderen is sinds een jaar (o.i.d.) door verstikkende regelgeving van de overheid succesvol om zeep geholpen.
Evenals MBO'ers, die nooit rendabel zullen zijn voor de overheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen ook een hoger collegegeld moeten betalen, aangezien ze gemiddeld genomen (door het krijgen van kinderen) minder productief zijn en de overheid daardoor het maximale belastingrendement ontzeggen, wat de overheid zou kunnen hebben gehad door een vrouw die gewoon fulltime werkt.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. De peilingen toveren ook een glimlach op mijn gezicht, ongeachte wat sjaggo rechts nu roept.
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk zouden vrouwen ook een hoger collegegeld moeten betalen, aangezien ze gemiddeld genomen (door het krijgen van kinderen) minder productief zijn en de overheid daardoor het maximale belastingrendement ontzeggen, wat de overheid zou kunnen hebben gehad door een vrouw die gewoon fulltime werkt.
Hoezo krijgt men in de toekomst collegegeld?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:35 schreef GSbrder het volgende:
Iemand met MBO - HBO krijgt straks 8 jaar collegegeld.
WO 3
Schaarste
Vrouwen kosten per studie precies hetzelfde als mannen, maar ze leveren minder op.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.
Wettelijk collegegeld vs. instellingscollegegeld.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo krijgt men in de toekomst collegegeld?
Nu voel ik mij helemaal genaaid, ik moest het juist altijd betalen.
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel. Aangezien de belasting progressief is opgebouwd, betalen hogeropgeleide vrouwen weer meer belasting over hun kinderen (volgens jouw idee) - dat lijkt me nu een averrechts effect!quote:Op zondag 22 januari 2012 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vrouwen kosten per studie precies hetzelfde als mannen, maar ze leveren minder op.
Ergo, inkomstenderving, dus mag je er gewoon voor betalen. Een kind is gewoon een nieuwe kostenfactor, dus je zou het krijgen van kinderen eigenlijk sowieso al moeten belasten.
Belasting op kinderen krijgen heeft dan ook een voordeel dat mensen met lage-inkomens (over het algemeen laag-opgeleid) dan minder kinderen gaan krijgen, wat een positief effect heeft op de toekomst (men heeft immers minder laag-opgeleide kinderen nodig).
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel.
Naar mijn mening zijn dergelijke zaken niet overdraagbaar, vrouwen moeten voor hun eigen kosten en baten opkomen evenals dat kinderen ook voor hun eigen kosten en baten opkomen. Kruissubsidie gaat in dit geval niet op, je kan immers ook geen aftrekposten bij de belasting opvoeren van andere personen.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarmee vergeet je voor het gemak dat het kind later juist weer voor productie en inkomsten zorgt. Niet altijd, maar in de meeste gevallen wel.
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het krijgen en opvoeden van een kind is ook een vorm van productie.
We duiken steeds meer naar het wereldbeeld van onder de evenaar...quote:Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?
Het begrip "minder" heb je niet gezien? Het leven is niet zo zwart-wit alsof ik meteen alle vormen van laag-opgeleid leven wil termineren.quote:
Dat zou de ideale situatie zijn niet?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ouders van kinderen met goede genen, een goede opleiding en een stabiel gezin hoeven minder belasting te betalen dan zij die hun kinderen hoogstwaarschijnlijk niet tot een rendabele burger kunnen opvoeden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |