Als jij het zegt klinkt het een stuk minder eng, maar in wezen is deze opvatting ook eng. Waar moet een gemiddeld gezin heen wanneer er een mongooltje wordt geboren? Moeten ze daar helemaal zelf voor gaan zorgen, iets wat ze waarschijnlijk niet eens kunnen, of laten we ze een enorme rekening betalen voor iets wat ze vooraf onmogelijk konden voorzien?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Grappig hoe Bluesdude spontaan opduikt bij "xenofobe" of "misselijkmakende" uitlatingen.
Gehandicapte kinderen verbieden vind ik niet nodig, maar ze moeten niet op steun van de overheid rekenen.
In de ogen van de mensen die altijd denken moreel superieur te zijn misschien wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je zegt dat de uitlating van 3-voud 'misselijkmakend' is
Groot gelijk !
Maar is het ook xenofobe ?
Hoe zie je dat?
Maar 3-voud is niet voor vitesse.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef remlof het volgende:
3-voud is de grootste mongool in deze sc. Volgens zijn eigen standpunt zou ie dus geen recht hebben om te leven.
Ik ben het met je eens,quote:
Hoe leg jij de koppeling met xenofobie?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In de ogen van de mensen die altijd denken moreel superieur te zijn misschien wel.
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen. Natuurlijk heel naar voor de mensen met gehandicapte kinderen, maar in deze tijden kost dat te veel geld.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Als jij het zegt klinkt het een stuk minder eng, maar in wezen is deze opvatting ook eng. Waar moet een gemiddeld gezin heen wanneer er een mongooltje wordt geboren? Moeten ze daar helemaal zelf voor gaan zorgen, iets wat ze waarschijnlijk niet eens kunnen, of laten we ze een enorme rekening betalen voor iets wat ze vooraf onmogelijk konden voorzien?
Zo is dat, alcoholistje van me.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef remlof het volgende:
3-voud is de grootste mongool in deze sc. Volgens zijn eigen standpunt zou ie dus geen recht hebben om te leven.
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar 3-voud is niet voor vitesse.
Nu jij weer
Wat is de relevantie van het gezond zijn van de belastingbetalers inzake het gezamenlijk dragen van kosten van minder gelukkigen? Is dat een verdienste ofzo, iets dat die belastingbetalers met pijn en moeite en hard werken hebben bereikt?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen.
Volgens links wel. Die redeneren zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens,
Jij bent rechts
Ik ben ekstreem Centristies!!!!!!!!!!11111quote:Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens links wel. Die redeneren zo.
Ik ben gewoon rechts, net als de meerderheid van Nederland.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij bent links ... dus jij zit altijd fout
FC Twentequote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.
Dus PVV'er...quote:
Binnenkort, wintersport.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
Ander onderwerp.
Hebben jullie nog vakantieplannen?
oei.... smoesjes van links.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:37 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik ben gewoon rechts, net als de meerderheid van Nederland.
Aha, dus als er bij de geboorte iets misgaat waardoor het kind zuurstoftekort heeft en gehandicapt ter wereld komt mogen de ouders daar voor opdraaien? Of moeten we dan naar de postnatale abortus toequote:Op zondag 22 januari 2012 14:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kost te veel geld. Ouders kunnen dan een weloverwogen keuze maken: abortus, of de financiële consequenties dragen.
Ah. Griekenland?quote:
Weer zo'n aanname van je die je niet kan bewijzen.quote:
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van het gezond zijn van de belastingbetalers inzake het gezamenlijk dragen van kosten van minder gelukkigen? Is dat een verdienste ofzo, iets dat die belastingbetalers met pijn en moeite en hard werken hebben bereikt?
Vitesse heeft nog altijd een begroting van 16 miljoen euro meer.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar Vitesse heeft nog steeds 9 punten meer dan NEC. Nu jij weer.
Zwitserland.quote:
Dat doen ze wel en dat blijft voorlopig ook zo.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:27 schreef robin007bond het volgende:
Grappig hoe Bluesdude spontaan opduikt bij "xenofobe" of "misselijkmakende" uitlatingen.
Gehandicapte kinderen verbieden vind ik niet nodig, maar ze moeten niet op steun van de overheid rekenen.
Zwitserland, wintersportquote:Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef Dutchnative het volgende:
Ander onderwerp.
Hebben jullie nog vakantieplannen?
Ja, een lekker beeld om mensen met een IQ van 20 afhankelijk te laten zijn van giften. Een groot deel zal waarschijnlijk wel verzorgd worden, maar niet iedere ouder is capabel om voldoende geld te harken. Het wordt dus pure willekeur, de helft zal wel een goede behandeling krijgen en de rest niet. Ik pas hiervoor.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig om gezonde mensen op te zadelen met kosten voor dit soort gevallen. Natuurlijk heel naar voor de mensen met gehandicapte kinderen, maar in deze tijden kost dat te veel geld.
Daarnaast staat het mensen vrij om te doneren aan goede doelen.
Rechtse haan!quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei.... smoesjes van links.
en toen kraaide de haan
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, dus als er bij de geboorte iets misgaat waardoor het kind zuurstoftekort heeft en gehandicapt ter wereld komt mogen de ouders daar voor opdraaien? Of moeten we dan naar de postnatale abortus toe?
Aha dus omdat we niet verplichten om mongooltjes te laten aborteren loopt de collectieve zorg zo uit de handquote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.
quote:
Je legt niet uit waarom 'gezond' en 'succesvol' redenen zijn deze mensen te sparen inzake belasting betalen en lasten verdelen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is niet goed als je als succesvol mens moet betalen voor allerlei gevallen die het minder hebben getroffen. Precies de reden dat collectieve zorg zo uit de hand loopt.
Ga je nog op mijn argumenten reageren of komt het je niet uit? Ga je nog aandragen waarom gehandicapten geen gevoel hebben.quote:
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.
www.adopteereengehandicaptkind.nlquote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?
eBay.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch gezien voor je?
Dit kun je niet menen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kunt het kind misschien nog laten adopteren door iemand die het wel kan bekostigen.
Aha en dat is voldoende om alle gehandicapte kinderen in elk geval een menswaardig bestaan te geven?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
www.adopteereengehandicaptkind.nl
Willen we alle gehandicapte kinderen in de wereld helpen, of alleen die in Nederland?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en dat is voldoende om alle gehandicapte kinderen in elk geval een menswaardig bestaan te geven?
quote:
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:40 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ja, een lekker beeld om mensen met een IQ van 20 afhankelijk te laten zijn van giften. Een groot deel zal waarschijnlijk wel verzorgd worden, maar niet iedere ouder is capabel om voldoende geld te harken. Het wordt dus pure willekeur, de helft zal wel een goede behandeling krijgen en de rest niet. Ik pas hiervoor.
Het is trouwens best rechtvaardig om gezonde mensen voor de kosten te laten opdraaien. Solidariteit noemt men dat.
Gevoel staat niet in relatie met bewustzijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ga je nog op mijn argumenten reageren of komt het je niet uit? Ga je nog aandragen waarom gehandicapten geen gevoel hebben.
No way, dat ik zo'n kind ga adopteren. Heel weinig mensen denk ik.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kleuters krijgen gelijk van me. Bij deze.quote:
Statistenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef Zeeland het volgende:
[..]
No way, dat ik zo'n kind ga adopteren. Heel weinig mensen denk ik.
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Willen we alle gehandicapte kinderen in de wereld helpen, of alleen die in Nederland?
Wat zouden zijn ouders denkenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij bewondert Pinochet, wat wil je nog meer.
Aha, dus het gehandicapte kindje mag blijven leven als z'n ouders zich maar bekeren tot een of ander geloof? Wat schattigquote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.
Ik wil niemand een abortus opdringen die hij of zij niet wilt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.
Maar goed dat zal wel eng collectivistisch links zijn
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die discussie lijkt me totaal niet relevant. Het gaat mij er om dat semi-verplichte abortus bij mogelijk gehandicapte kinderen mij een flink aantal stappen te ver gaat. Of ouders die de pech hebben een gehandicapt kind ter wereld te brengen hier financieel geheel aan onderdoor te laten gaan.
Maar goed dat zal wel eng collectivistisch links zijn
Tja dit soort prietpraat die mijlenver weg staat van de echte wereld kan ik niet zoveel meequote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil niemand een abortus opdringen die hij of zij niet wilt.
Maar ik wil ook niemand helpen met de financiering van zijn onrendabel kroost.
De oplossing: geef ouders de keuze.
Neuh ik ben niet zo van de doodstrafquote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.
Ik ben dat stadium al voorbij en bekijk het praktisch. Shoot me.
Iets wat nog niet geboren is kun je niet doden.quote:
Had het over het 'shoot me'quote:Op zondag 22 januari 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Iets wat nog niet geboren is kun je niet doden.
Hihi, wat ben je toch een schattig burgermannetjequote:Op zondag 22 januari 2012 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dit soort prietpraat die mijlenver weg staat van de echte wereld kan ik niet zoveel mee
Oh...quote:
Ik snap niet goed wat schuldgevoel hiermee te maken heeft. En ja, goede doelen zijn goed, maar leidt vaak wel tot pure willekeur. Een weeshuis in Roemenië ontvangt veel meer giften dan een weeshuis in Angola. Rechtvaardig is dat niet, dus op alleen giften kun je niet vertrouwen. Een mogolide negertje zal dat zelfde nadeel hebben.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen vrijwillig solidair zijn, dan dat ze een schuldgevoel wordt opgedrongen door een overheid. Nederlanders geven over het algemeen heel veel aan goede doelen, dan kunnen ze gelijk ook zelf bepalen waar het geld terecht komt.
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:51 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat schuldgevoel hiermee te maken heeft. En ja, goede doelen zijn goed, maar leidt vaak wel tot pure willekeur. Een weeshuis in Roemenië ontvangt veel meer giften dan een weeshuis in Angola. Rechtvaardig is dat niet, dus op alleen giften kun je niet vertrouwen. Een mogolide negertje zal dat zelfde nadeel hebben.
Selectieve rechtvaardigheid met een vleugje verontwaardiging wel. Dacht ik.quote:
[POLCAFE #2821] Ondemocratisch een nieuw deel startenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.
Tot op zekere hoogte ben ik dat zeker.quote:
Omdat het een vorm is van gedwongen solidariteit.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
[POLCAFE #2821] Ondemocratisch een nieuw deel starten
Waarom wil jij gezonde en succesvolle mensen uitzonderen van het meebetalen voor mensen die minder geluk hebben gehad?
Deels toch zeker wel door steun in het kader van ontwikkelingssamenwerking. Bijvoorbeeld aan het Lilianefonds.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is bij de overheid toch precies hetzelfde? Er wordt niet omgekeken naar gehandicapte kinderen uit andere landen.
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?quote:Op zondag 22 januari 2012 14:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat het een vorm is van gedwongen solidariteit.
Omdat zij de enige zijn die het kunnen betalen.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?
Lage inkomens of zieke mensen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan andere zieken.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij noemt specifiek gezonde en succesvolle mensen. Ik neem aan dat je een reden hebt deze groepen uit te zonderen van die solidariteit - dus ook als zij zelf ernstig ziek worden of aan lager wal raken. Waarom zet je deze mensen apart?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |