Je kunt zo'n vraagstuk niet praktisch oplossen. Dat jij lage belastingen belangrijker vind is een keuze, dat is niet per sé praktisch.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Heel begrijpelijk zelfs. Gevoel en emotie.
Ik ben dat stadium al voorbij en bekijk het praktisch. Shoot me.
Ja dat doe je wel. Eerst zonder je gezonde mensen uit en dan succesvolle mensen. Kennelijk vind jij die kenmerken verdiensten die deze mensen vrij zouden moeten pleiten van solidariteit.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lage inkomens of zieke mensen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan andere zieken.
Ik geef gezonde/succesvolle mensen geen uitzonderingspositie.
Dan moet de overheid het maar creëren.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dan moet de overheid het maar creëren.
Nogmaals, mensen met een laag inkomen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan anderen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat doe je wel. Eerst zonder je gezonde mensen uit en dan succesvolle mensen. Kennelijk vind jij die kenmerken verdiensten die deze mensen vrij zouden moeten pleiten van solidariteit.
Het vraagstuk an sich niet misschien. Maar dat heeft te maken met de interne conflicten van de deelnemers aan het vraagstuk (eerder genoemde emotie, veelal t.o.z. van de maatschappij. Ofwel de durf je uit te spreken). Dat station ben ik al gepasseerd en kijk naar de praktische gevolgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:00 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je kunt zo'n vraagstuk niet praktisch oplossen. Dat jij lage belastingen belangrijker vind is een keuze, dat is niet per sé praktisch.
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaanquote:Op zondag 22 januari 2012 14:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hihi, wat ben je toch een schattig burgermannetje.
Waarom precies? Om die morele medaille?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaan
Je noemt niet voor niets als eerste gezonde en als tweede succesvolle mensen en bij navraag eindelijk ook nog eens wat andere groepen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nogmaals, mensen met een laag inkomen hoeven wat mij betreft ook niet mee te betalen aan anderen.
Het gaat mij puur om de gedwongen solidariteit.
quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het vraagstuk an sich niet misschien. Maar dat heeft te maken met de interne conflicten van de deelnemers aan het vraagstuk (eerder genoemde emotie, veelal t.o.z. van de maatschappij. Ofwel de durf je uit te spreken). Dat station ben ik al gepasseerd en kijk naar de praktische gevolgen.
Inderdaad, gaat aub heen met dat ' cynische "realisme"quote:Op zondag 22 januari 2012 15:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liever een schattig burgermannetje dan stoer op internet roepen dat mensen een mogelijk gehandicapt kindje maar moeten laten aborteren of er anders failliet aan mogen gaan
Sja, als je geen sjoegem hebt van de menselijke psyche is het logisch dat je dit ontgaat.quote:
Hoho, hij is toch geen pasgeboren mongooltje?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:06 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat aub heen met dat ' cynische "realisme"
Ratio of realisme evenminquote:
Neuh ik heb gewoon niet zoveel met die gespeelde stoerheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:05 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom precies? Om die morele medaille?
De_Nuance moet je ook gewoon negeren daarin.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh ik heb gewoon niet zoveel met die gespeelde stoerheid.
Ik had het over het symbolische heengaan van het idee en niet van de persoon.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Hoho, hij is toch geen pasgeboren mongooltje?
Ga je je claim dat gehandicapten geen bewustzijn hebben nog onderbouwen?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, als je geen sjoegem hebt van de menselijke psyche is het logisch dat je dit ontgaat.
Verstandige kerel.quote:
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:09 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ga je je claim dat gehandicapten geen bewustzijn hebben nog onderbouwen?
Een echte wetenschapper hier.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.
Dus ga er vooralsnog vanuit dat ze het niet hebben.
Ik heb niets tegen andere clubs, behalve Vitesse en de rest van de rommel uit Arnhem.quote:
Is dit serieus?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Net ff snel gegoogled hierop. Kan niks vinden dat verstandelijk gehandicapten geen bewustzijn hebben. Maar andersom ook niet, dat ze het wel hebben. Wel veel over zelfverminking en sociale capaciteiten van 0,0. Niet gek als je met kwijl de hele dag naar het plafond zit te staren.
Yep.quote:
Aha, je kunt nog beter onder een stoeptegel kijken. Dat levert meer op dan jouw google-onderzoekje.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet overdrijven.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Aha, je kunt nog beter onder een stoeptegel kijken. Dat levert meer op dan jouw google-onderzoekje.
Verstandelijk gehandicapten zijn geen homogene groep. Er is gewoon een arbitraire grens van wie verstandelijk gehandicapt is en wie niet. Het merendeel beseft zich donders goed dat ze anders zijn dan anderen en zijn dus zelfbewust. Het gebeurt zelden dat personen zichzelf niet herkennen, behalve bij ernstige hersenbeschadiging en dergelijke.quote:
Yup. Je maakt de schifting duidelijk tussen licht en zwaar. Had ik ook moeten doen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Verstandelijk gehandicapten zijn geen homogene groep. Er is gewoon een arbitraire grens van wie verstandelijk gehandicapt is en wie niet. Het merendeel beseft zich donders goed ze anders zijn dan anderen en dus zelfbewust. Het gebeurt zelden dat personen zichzelf niet herkennen, behalve bij ernstige hersenbeschadiging en dergelijke.
Overigens is de relevantie van zelfbewust zijn van een persoon ook een twijfelachtige maatstaf, aangezien personen zonder zelfbewustzijn het leven ook ervaren en het zelfbewustzijn iets is dat ontwikkeld kan worden. Een pasgeboren baby heeft nooit zelfbewustzijn.
De PvdA is het met je eens.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
32 zetels?!?!
Het eerste wat een man leest met een halfgare kater is 32 zetels, FML.
Ja, er gaan meer mensen naar de kamasutra. Statistisch is de kans klein dat je de enige bezoeker bent.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Hell. Ik twijfel of ik vanavond naar de kamasutra ga.
Andere mensen die nog gaan?
Joh. Ik bedoel van hier!quote:Op zondag 22 januari 2012 16:21 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ja, er gaan meer mensen naar de kamasutra. Statistisch is de kans klein dat je de enige bezoeker bent.
Niemand, we hebben geen president.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:29 schreef Ajacied422 het volgende:
Wie moet er na Rutte dan president worden?Als Cohen wil dat Rutte opstapt
minister president dan/.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niemand, we hebben geen president.
Doe niet zo populair.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Hell. Ik twijfel of ik vanavond naar de kamasutra ga.
Andere mensen die nog gaan?
Liever Roemer dan.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Wil je een Roemer of Wilders als president dan? omfg
Hans Teeuwen.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Wil je een Roemer of Wilders als president dan? omfg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |