En precies daarom stem ik PvdA en geen SP.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De PvdA is het met je eens.
http://www.nu.nl/politiek(...)a-lange-termijn.html
Ik ben er twee jaar geleden geweest, ik vond er niet veel aan.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
Hell. Ik twijfel of ik vanavond naar de kamasutra ga.
Andere mensen die nog gaan?
Op welke wijze moet Nederland gered worden en de VVD afgeremd worden in jouw optiek?quote:Op zondag 22 januari 2012 16:52 schreef Commandor het volgende:
Ik ben lid van de PvdA maar een partij die zich niet 100% kan keren tegen dit beleid, althans niet vanaf het eerste moment, is het niet waard om op te stemmen dus ga ik zoals het er nu voor staat voor de SP om het walgelijke en destructieve beleid van de VVD af te kunnen remmen, om Nederland te redden, daar hoop ik op.
Het noodfonds is juist gericht op een (mogelijk) lange termijn.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:57 schreef Commandor het volgende:
Stop het noodfonds, trek geld terug uit IGO's, en hervormingen binnen de heilstaat en niet slechts gericht op bezuinigingen want slechts geld oplevert op de korte termijn en niet de lange termijn.
Dus eigenlijk zit je enkel dat Europese noodfonds je dwars.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Commandor het volgende:
Ja om Europa te redden, om falende staten te helpen die door een ineffectief liberaal beleid kapot zijn gegaan en veel meer hebben aan een geïsoleerde heropbouw en uitstel van betaling wat een heel ander verhaal is, Nederland heeft er op dit moment niets aan om geld te pompen in dat noodfonds. Het probleem is dat je evenmin uit de euro kan stappen want dan maak je je eigen economie compleet kapot dus dan maar die falende staten maar laten vallen wat ze overigens zelf ook wel willen hoor als je er naar kijkt zie Griekenland en Hongarije.
Met dit noodfonds is Griekenland misschien nog een beetje te helpen maar Italië en Spanje zijn echt niet te redden als die de afgrond in duiken. Dan kan je beter realistisch zijn.
En juist daarom moeten er euro-obligaties komen. Verhofstad gezien in Buitenhof vandaag? Zijn mening onderschrijf ik helemaal.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:10 schreef Commandor het volgende:
Ja om Europa te redden, om falende staten te helpen die door een ineffectief liberaal beleid kapot zijn gegaan en veel meer hebben aan een geïsoleerde heropbouw en uitstel van betaling wat een heel ander verhaal is, Nederland heeft er op dit moment niets aan om geld te pompen in dat noodfonds. Het probleem is dat je evenmin uit de euro kan stappen want dan maak je je eigen economie compleet kapot dus dan maar die falende staten maar laten vallen wat ze overigens zelf ook wel willen hoor als je er naar kijkt zie Griekenland en Hongarije.
Met dit noodfonds is Griekenland misschien nog een beetje te helpen maar Italië en Spanje zijn echt niet te redden als die de afgrond in duiken. Dan kan je beter realistisch zijn.
Hé! Normale mensen op Fok.quote:Op zondag 22 januari 2012 16:22 schreef Tem het volgende:
Wanneer ik er even vanuit ga dat een aantal mensen geen empathisch vermogen bezitten en het geloof aanhangen dat je de wereld kan indelen puur op basis van economische waardes en daarnaast nog eens sociaal gestoord zijn met een nogal hoog narcistisch gehalte kan ik met moeite sommige reacties best begrijpen aangaande gehandicapte kinderen.
Zieke achterlijke klapviool.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ga iets verder. Verbieden.
Moet je kijken wat dat scheelt aan sociale voorzieningen die rekening moeten houden met die mensen.
Hompjes vlees in leven houden vind ik juist primitief. Mens onterend zelfs.
Zie de Europese economie eens als één geheel, dat maakt het veel makkelijker om oplossingen te vinden. Dat domme nationalistische protectionisme leidt alleen maar tot meer ellende.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:26 schreef Commandor het volgende:
Nee voornamelijk dat er bezuinigd wordt op allerlei essentiële onderdelen binnen de samenleving zoals zorg, onderwijs, en sociale steun. Het tweede en derde verhaal zijn wel bekend maar wist je dat bij bijvoorbeeld bij zorg mensen die eerst als licht verstandelijk gehandicapt werden gezien, althans een groot deel daarvan, niet meer begeleid worden, dat is te duur, en daarom de grens voor licht verstandelijk gehandicapt maar omlaag getrokken wordt, hetzelfde geldt voor mensen met een stoornis, terwijl juist die zorg essentieel is dat zij hun medicijnen krijgen, dat zij met al die formulieren juist wat hulp krijgen. Hierdoor gaan misdaadcijfers omhoog, mensen komen op straat, zonder ook maar zicht op betere tijden want er is zogenaamd geen geld om die mensen te helpen en dat wordt gewoon rustig in een nutteloos, ja nutteloos, noodfonds gestopt. De Jager nota bene heeft in 2011 nog terecht gezegd dat Duitsland en Frankrijk mede verantwoordelijk zijn voor deze hele crisis door een slecht voorbeeld te geven en goedkoop te winkelen in dat soort landen. Nu moeten we ze opeens volgen zodat zij hun economie kunnen redden, en het ergste is voor een deel moet je wel want als Duitsland en Frankrijk vallen, dan valt bijna heel Europa. Maar laten we desondanks de essentie eerst eens leggen binnen de eigen grenzen, eerst zorgen dat we zelf gezond zijn, want dat is langzaam niet meer het geval.
Alles wat je hier nu zegt werd in Buitenhof vandaag door Verhofstadt weerlegt, kijk het eens terug zou ik zeggen: http://programma.vpro.nl/(...)stadt---het-cda.htmlquote:Op zondag 22 januari 2012 17:51 schreef Commandor het volgende:
Je moet wel protectionistisch zijn op dit moment en nationalistisch op een goede manier. Europa met tig leiders die allemaal een eigen beleid willen, allemaal afhankelijk van eigen ideeën en eigen voorkeuren, verschillende interesses en belangen en dan ga je nog eens half corrupt Europa erbij halen daarmee vraag je om problemen, Europa is niet een Europa, daardoor krijg je nu geen oplossing als je op deze weg alleen maar doorgaat.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |