abonnement Unibet Coolblue
pi_106772512
Welkom in het centrale topic over de PVV. Dit topic is opgezet om te voorkomen dat over elke tweet, one-liner, quote of wat dan ook een eigen topic geopend wordt. Voor overzichtelijkheid dus.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106772671
Ik kon mijzelf geen betere dag wensen dan vandaag.

Mijn collega's schrokken wel toen ik ineens hardop zat te lachen vanachter mijn PC.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:23:04 #3
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106772694
Nee, niet nog een deel. ;(
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106772744
Even een samenvatting van de PVV:


"‘stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken"
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2012 @ 20:11:33 #5
230491 Zith
pls tip
pi_106774727
PVV en respect _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_106790666
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:24 schreef Monidique het volgende:
Even een samenvatting van de PVV:

[ afbeelding ]
"‘stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken"
Godver, schiet elke keer weer in de lach van die foto.
pi_106790824
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

pi_106790955
quote:
Öztürk spreekt van een ontmaskering van de PVV. Een jaar lang deed Bosman vriendelijk tegen mij.
Typisch gedrag voor de blanke. Lief doen in het gezicht, als je je omdraait heb je een mes in je rug.

[ Bericht 65% gewijzigd door DRidder op 14-01-2012 01:02:53 ]
pi_106792160
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:54 schreef DRidder het volgende:

[..]

Typisch gedrag voor de blanke. Lief doen in het gezicht, als je je omdraait heb je een mes in je rug.
Limburgers waren vroeger als het ware gekoloniseerd door de Hollanders en lieten tegen hen, de mijnbouwdirecteuren en vrijwel alle notabelen tot en met de veldwachter, nooit het achterste van hun tong zien... in andere streken van dit (vrij laat tot een eenheidsstaat geconstrueerde) land heeft men nog diezelfde houding.
I´m back.
pi_106792211
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Limburgers waren vroeger als het ware gekoloniseerd door de Hollanders en lieten tegen hen, de mijnbouwdirecteuren en vrijwel alle notabelen tot en met de veldwachter, nooit het achterste van hun tong zien...
Blijkbaar hebben ze het niet goed gedaan als verongelijkte DRidders nog vrijlijk rondhupsen, Empirisch gezien een teleurstelling.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792238
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze het niet goed gedaan als verongelijkte DRidders nog vrijlijk rondhupsen, Empirisch gezien een teleurstelling.
DRidder drukt zich af en toe redelijk onnauwkeurig uit. ;).
I´m back.
pi_106792258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

DRidder drukt zich af en toe redelijk onnauwkeurig uit. ;).
Ik als lid van het blanke ras voel me aardig gediscrimineerd inderdaad, was er maar een MDI voor mij.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 01:32:21 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_106792285
Ik hoop dat 2012 het jaar van de ondergang van deze fascistenbende zal zijn.
pi_106792295
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik als lid van het blanke ras voel me aardig gediscrimineerd inderdaad, was er maar een MDI voor mij.
Mm, als blanke kom je ook niets te kort hè, zo is het ook.
I´m back.
pi_106792304
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:32 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat 2012 het jaar van de ondergang van deze fascistenbende zal zijn.
Och gezien het dalende zetelaantal van de PvdA komt dat wel goed hoor.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792313
En die Limbo's zijn dan wel zuiderlingen, maar ook weer geen negerts...
I´m back.
pi_106792315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, als blanke kom je ook niets te kort hè, zo is het ook.
Dat denk je maar, ik heb gewoond in Zuid-Afrika en blanke zijn is daar tegenwoordig alles behalve een pretje.

Tenzij continue onderdrukking, gescheld en niet veilig over straat kunnen appetijtelijk klinkt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792377
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat denk je maar, ik heb gewoond in Zuid-Afrika en blanke zijn is daar tegenwoordig alles behalve een pretje.
Staal ook hè, en ze sliep met een (doorgeladen) revolver onder hare kussen... toch heb ik van haar nooit begrepen dat dit kwam doordat ze blank was. Eerder door hoe de samenleving eeuwen voor haar komst daar gevormd was. Veel woede bij de niet-blanken dus.
I´m back.
pi_106792428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staal ook hè, en ze sliep met een (doorgeladen) revolver onder hare kussen... toch heb ik van haar nooit begrepen dat dit kwam doordat ze blank was. Eerder door hoe de samenleving eeuwen voor haar komst daar gevormd was. Veel woede bij de niet-blanken dus.
Ik snap wat ze heeft doorgemaakt, mijn pand had ook elektrische hekken en 24/7 bewaking en dan nog maakte je genoeg rotzooi mee. En de samenleving is wellicht door de eeuwen zo gevormd, maar dat maakt het niet minder ernstig hoe op dit moment de blanke bevolking behandelt wordt.

Natuurlijk is Apartheid geen pretje geweest, maar wat er nu gebeurt is natuurlijk exact hetzelfde maar dan omgekeerd qua ras. Je kan daar beter als zwarte over straat dan als blanke.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792609
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik snap wat ze heeft doorgemaakt, mijn pand had ook elektrische hekken en 24/7 bewaking en dan nog maakte je genoeg rotzooi mee. En de samenleving is wellicht door de eeuwen zo gevormd, maar dat maakt het niet minder ernstig hoe op dit moment de blanke bevolking behandelt wordt.

Natuurlijk is Apartheid geen pretje geweest, maar wat er nu gebeurt is natuurlijk exact hetzelfde maar dan omgekeerd qua ras. Je kan daar beter als zwarte over straat dan als blanke.
Ja het is oneerlijk tegenover de boer hier en nu, dat klopt gewoon.
Toch, en daar heeft hij geen boodschap aan in het hier en nu, maar bestaat er zoiets als erkenning, eigen waarde, trots, thymos zoals Socrates zei (via Plato uiteraard). Het is altijd al fout gegaan, maar sinds Hendrik Verwoerd (grondlegger van de apartheid) helemaal. Hadden die mensen toen maar iets meer begrepen over die thymos, dan had er nooit apartheid bestaan, denk ik. Daar brand je jezelf mee in de vingers, alleen onrechtvaardig dat een andere generatie daarvoor moet boeten.
I´m back.
pi_106792734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja het is oneerlijk tegenover de boer hier en nu, dat klopt gewoon.
Toch, en daar heeft hij geen boodschap aan in het hier en nu, maar bestaat er zoiets als erkenning, eigen waarde, trots, thymos zoals Socrates zei (via Plato uiteraard). Het is altijd al fout gegaan, maar sinds Hendrik Verwoerd (grondlegger van de apartheid) helemaal. Hadden die mensen toen maar iets meer begrepen over die thymos, dan had er nooit apartheid bestaan, denk ik. Daar brand je jezelf mee in de vingers, alleen onrechtvaardig dat een andere generatie daarvoor moet boeten.
Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen, maar als je kijkt naar de huidige situatie dan valt er wat mij betreft wel wat voor te zeggen dat er op dit moment een zeer hachelijke situatie is ontstaan die nogal door de internationale gemeenschap zwaar onderschat wordt.

Van het afpakken van land tot het simpelweg uitmoorden en systematisch onderdrukken van de Afrikaners, toen datzelfde gebeurde met de zwarten was het een probleem en nu haalt niemand de schouders meer op, dat is natuurlijk ook niet juist.

Moet ook zeggen dat de Afrikaners wel een punt hebben met hun gezegde "Hoe lank neem vir 'n toeris om' n rassis te word, 3 weke". Nou heb ik er lange tijd gewoond en stellen die 3 week weinig voor, maar na een tijd begin je wel haatdragend te worden, eerlijk is eerlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792842
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Daar valt natuurlijk wat voor te zeggen, maar als je kijkt naar de huidige situatie dan valt er wat mij betreft wel wat voor te zeggen dat er op dit moment een zeer hachelijke situatie is ontstaan die nogal door de internationale gemeenschap zwaar onderschat wordt.

Van het afpakken van land tot het simpelweg uitmoorden en systematisch onderdrukken van de Afrikaners, toen datzelfde gebeurde met de zwarten was het een probleem en nu haalt niemand de schouders meer op, dat is natuurlijk ook niet juist.

Moet ook zeggen dat de Afrikaners wel een punt hebben met hun gezegde "Hoe lank neem vir 'n toeris om' n rassis te word, 3 weke". Nou heb ik er lange tijd gewoond en stellen die 3 week weinig voor, maar na een tijd begin je wel haatdragend te worden, eerlijk is eerlijk.
Ja, ik zal dat morgen nog even aan Staal laten lezen. En schort mijn oordeel erover op...
Ik heb nooit in RSA gewoond, dus kan daar niet over oordelen.

Heb overigens wel de docu serie (eerste 2 delen althans) van Niall Ferguson gezien, en die oordeelt volgens mij dat verschillende culturen/rassen niet samen kunnen gaan. Toch is dat een hele discussie, vol met valkuilen en vooral begripsverwarringen.

Kom er morgen op terug iig... (nadat ik dit door Staal heb laten lezen).
I´m back.
pi_106792884
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik zal dat morgen nog even aan Staal laten lezen. En schort mijn oordeel erover op...
Ik heb nooit in RSA gewoond, dus kan daar niet over oordelen.

Heb overigens wel de docu serie (eerste 2 delen althans) van Niall Ferguson gezien, en die oordeelt volgens mij dat verschillende culturen/rassen niet samen kunnen gaan. Toch is dat een hele discussie, vol met valkuilen en vooral begripsverwarringen.

Kom er morgen op terug iig... (nadat ik dit door Staal heb laten lezen).
Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel, maar vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor mij in ieder geval niet altijd een pretje was daar rond te wandelen voor zover dat al mogelijk is (liever de auto). Nou valt het in de goede gebieden wel mee, maar als je er woont leef je niet als toerist en moet je ook af en toe op andere plekken komen en dan is 't wel als een mokerslag in je gezicht.

Overigens kan ik je wel aanraden een keer een bezoekje te brengen, het is een zeer mooi land.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106792964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Limburgers waren vroeger als het ware gekoloniseerd door de Hollanders en lieten tegen hen, de mijnbouwdirecteuren en vrijwel alle notabelen tot en met de veldwachter, nooit het achterste van hun tong zien... in andere streken van dit (vrij laat tot een eenheidsstaat geconstrueerde) land heeft men nog diezelfde houding.
De Limburgers die nu van schande spreken hebben nog nooit in de mijnen gewerkt, hun ouders ook niet trouwens.
pi_106792969
Ja mooi land idd, dat zei Staal ook.
Maar zij leefde echt in een boerderij, en ook al een tijd geleden, vlak na 1990, en voor 1994. (Jaargetallen die de RSA'er wel wat zeggen hè...) een overgangsfase dus. Ik ga het morgen vragen aan haar, hoe dat zat, wat zij erbij dacht.
I´m back.
pi_106793008
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De Limburgers die nu van schande spreken hebben nog nooit in de mijnen gewerkt, hun ouders ook niet trouwens.
Dat zet zich generaties voort die mentaliteit. Zelfde mentaliteit als de Vlamingen, Zeeuwen en Friezen, in mindere mate Groningers Tukkers en Brabanders hebben, tot op dit moment...
I´m back.
pi_106793011
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ja mooi land idd, dat zei Staal ook.
Maar zij leefde echt in een boerderij, en ook al een tijd geleden, vlak na 1990, en voor 1994. (Jaargetallen die de RSA'er wel wat zeggen hè...) een overgangsfase dus. Ik ga het morgen vragen aan haar, hoe dat zat, wat zij erbij dacht.
Ah, op die plaas, baie mooi.

Die jaren werden nogal overheerst door angst voor een burgeroorlog, de vraag was of het leger tussenbeide zou komen en hoe de zwarte bevolking zou omgaan met hun vrijheid en wellicht wraak zou nemen. Wat ik ervan heb begrepen is het een van de meest spannende tijden geweest in de recente geschiedenis. Maar net wat je zegt, ook die jaargetallen zitten voor eeuwig in m'n geheugen gegrift, iedereen heeft 't er altijd over.

Tegenwoordig is het voornamelijk racisme en criminaliteit dat heerst.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793050
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah, op die plaas, baie mooi.

Die jaren werden nogal overheerst door angst voor een burgeroorlog, de vraag was of het leger tussenbeide zou komen en hoe de zwarte bevolking zou omgaan met hun vrijheid en wellicht wraak zou nemen. Wat ik ervan heb begrepen is het een van de meest spannende tijden geweest in de recente geschiedenis. Maar net wat je zegt, ook die jaargetallen zitten voor eeuwig in m'n geheugen gegrift, iedereen heeft 't er altijd over.

Tegenwoordig is het voornamelijk racisme en criminaliteit dat heerst.
Wrs daardoor dat doorgeladen vuurwapen?

Het zou erg zijn als ze in RSA op de toer gaan van Rhodesia/Zimbabwe...
I´m back.
pi_106793095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs daardoor dat doorgeladen vuurwapen?

Het zou erg zijn als ze in RSA op de toer gaan van Rhodesia/Zimbabwe...
Zijn ze al, boeren in het Noord-Oosten van Zuid-Afrika (Kwazulu-Natal, Mpumalanga, Vrijstaat, Gauteng, Limpopo etc.) worden al van hun land verdreven of vermoord, of ze moeten onder dreiging het land gedwongen verkopen. Ik heb zelf gewerkt voor een overheidsproject voor ondersteuning van de MKB's in het land en blanken hadden ook geen recht op hulp, officieel wel maar achter de schermen mocht je ze niet helpen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793133
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zijn ze al, boeren in het Noord-Oosten van Zuid-Afrika (Kwazulu-Natal, Mpumalanga, Vrijstaat, Gauteng, Limpopo etc.) worden al van hun land verdreven of vermoord, of ze moeten onder dreiging het land gedwongen verkopen. Ik heb zelf gewerkt voor een overheidsproject voor ondersteuning van de MKB's in het land en blanken hadden ook geen recht op hulp, officieel wel maar achter de schermen mocht je ze niet helpen.
Dat leeft dus hier niet, wij hebben daar geen info over... de wereld is ook te ingewikkeld, en wij hebben het hier het liefst over elke scheet die Wilders op twitter laat... :{.
I´m back.
pi_106793173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat leeft dus hier niet, wij hebben daar geen info over... de wereld is ook te ingewikkeld, en wij hebben het hier het liefst over elke scheet die Wilders op twitter laat... :{.
Ik weet nog dat in Cape Argus (Weskaap krant) een enorme rel ontstaan is door de publicatie van een artikel dat omschreef hoe Afrikaners flyers uitdeelden aan toeristen met info en foto's van hoe er met ze werd omgegaan door de ANC en zwarten, dat vond de ANC op z'n zachtst gezegd niet leuk.

Nu is sinds een maand of 2 een nieuwe wet (een Apartheid wet is heringevoerd eigenlijk) die klokkenluiden en de overheid in een slecht daglicht stellen verbiedt en strafbaar maakt met een celstraf van 20 jaar. Persvrijheid is er niet meer sinds die tijd eigenlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793175
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ah, op die plaas, baie mooi.

Die jaren werden nogal overheerst door angst voor een burgeroorlog, de vraag was of het leger tussenbeide zou komen en hoe de zwarte bevolking zou omgaan met hun vrijheid en wellicht wraak zou nemen. Wat ik ervan heb begrepen is het een van de meest spannende tijden geweest in de recente geschiedenis. Maar net wat je zegt, ook die jaargetallen zitten voor eeuwig in m'n geheugen gegrift, iedereen heeft 't er altijd over.

Tegenwoordig is het voornamelijk racisme en criminaliteit dat heerst.
Ik heb weinig problemen met libertarisme, toch zijn de 'rechtse' partijen er voor zover ik kan zien uit om hun baby-boomer achterban iig vanaf hun 66ste een riant inkomen te gunnen met een vol betaalde studie, de mogelijkheid om 20 jaar in de WAO te lopen en de mogelijkheid om allerlei culturerle instellingen te bezoeken met een of andere excuuskorting, je hoort mij niet klagen dat men daar gebruik van mag maken als daar de mogelijkheid toe is.
Je hoort mij daarintegen wel klagen als dit soort mensen, of ze nou politiek actief zijn, of niet, dat gooien op dat zij de generatie zijn die de boel hebben opgebouwd(terwijl dat uiteindelij de kinderen zijn van de generatie die de boel opgebouwd hebben na de oorlog en het grotendeels niet aan hun kinderen gunnen.)en de problemen die daardoor ontstaan afschuiven op een religieuze danwel bevolkingsgroep.
pi_106793200
De wereld is zo ingewikkeld, Voorschrift, ik zag laatst een docu over hoe Wal-mart heel de VS veranderd door haar bedrijfsvoering. Wist ik ook niet. Adolf Hitler had in zijn 25-punten programma al een punt tegen de grote warenhuizen, als je het relaas over Wal-mart hoort en ziet, denk je onwillekeurig hij heeft gelijk gehad daarin. Ben ik nu een fascist?
I´m back.
pi_106793217
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet nog dat in Cape Argus (Weskaap krant) een enorme rel ontstaan is door de publicatie van een artikel dat omschreef hoe Afrikaners flyers uitdeelden aan toeristen met info en foto's van hoe er met ze werd omgegaan door de ANC en zwarten, dat vond de ANC op z'n zachtst gezegd niet leuk.

Nu is sinds een maand of 2 een nieuwe wet (een Apartheid wet is heringevoerd eigenlijk) die klokkenluiden en de overheid in een slecht daglicht stellen verbiedt en strafbaar maakt met een celstraf van 20 jaar. Persvrijheid is er niet meer sinds die tijd eigenlijk.
Ronduit slechte zaak en niet passend bij ons idee van een democratie idd. :{.
I´m back.
pi_106793233
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
De wereld is zo ingewikkeld, Voorschrift, ik zag laatst een docu over hoe Wal-mart heel de VS veranderd door haar bedrijfsvoering. Wist ik ook niet. Adolf Hitler had in zijn 25-punten programma al een punt tegen de grote warenhuizen, als je het relaas over Wal-mart hoort en ziet, denk je onwillekeurig hij heeft gelijk gehad daarin. Ben ik nu een fascist?
De wereld is ingewikkeld, maar heb nog steeds de neiging terug te gaan naar Zuid-Afrika om er het mijne van te zeggen, te denken en naar te handelen, het word je alleen onmogelijk gemaakt en de kwaliteit van leven is er niet geweldig en dat is zo jammer voor zo'n mooi land.



Protectionisme is natuurlijk inherent aan dergelijke figuren, maar of het nou per se positief is of een tegenstand daartegen meteen fascistisch is laat ik maar in het midden. Heb er nogal weinig mee op om daarover te oordelen. Ben het wel met je eens dat het de hedendaagse maatschappij verandert.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793236
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb weinig problemen met libertarisme, toch zijn de 'rechtse' partijen er voor zover ik kan zien uit om hun baby-boomer achterban iig vanaf hun 66ste een riant inkomen te gunnen met een vol betaalde studie, de mogelijkheid om 20 jaar in de WAO te lopen en de mogelijkheid om allerlei culturerle instellingen te bezoeken met een of andere excuuskorting, je hoort mij niet klagen dat men daar gebruik van mag maken als daar de mogelijkheid toe is.
Je hoort mij daarintegen wel klagen als dit soort mensen, of ze nou politiek actief zijn, of niet, dat gooien op dat zij de generatie zijn die de boel hebben opgebouwd(terwijl dat uiteindelij de kinderen zijn van de generatie die de boel opgebouwd hebben na de oorlog en het grotendeels niet aan hun kinderen gunnen.)en de problemen die daardoor ontstaan afschuiven op een religieuze danwel bevolkingsgroep.
De helft van de babyboomers (nl. geboren na 1949) zijn toch ook de lul?
I´m back.
pi_106793254
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ronduit slechte zaak en niet passend bij ons idee van een democratie idd. :{.
Zeker niet, zoek op "South Africa Information Bill" en je schrikt je kapot, maar de rest van de wereld kan het niets boeien. Het is simpelweg zo dat na de afschaffing van Apartheid niemand meer ene fuck geeft om wat er gebeurt in dat land aangezien de zwarten toch gelijk hebben gekregen.

Nou zal ik wel weer overkomen als racist, maar zo is 't nou eenmaal, en ik heb er gewoond en 't kan me eerlijk gezegd weinig schelen wat de Nederlandse moraalridders zeggen erover vanuit hun zolderkamer.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793283
quote:
South Africa's ANC-dominated parliament has passed a Protection of Information Bill which could see whistle blowers and journalists who publish "classified" information jailed for up to 25 years.

The "Secrecy Bill" has been described as the biggest affront to democracy since apartheid ended in 1994.

Among its opponents are Desmond Tutu, the Nelson Mandela Foundation, business leaders, South African editors, civil society groups and artists including writer Nadine Gordimer.

The bill's drafters claim that it is a necessary replacement for apartheid-era secrets legislation, and has cut the list of those who can classify information, as well as making it an offence to do so merely to avoid embarrassment or cover up wrongdoing.

But they rejected calls for a public interest clause to be inserted, providing a defence for journalists who publish suppressed material exposing government wrongdoing or corruption.
Zelfs verslaggeven over corruptie is strafbaar met 25 jaar gevangenis.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeker niet, zoek op "South Africa Information Bill" en je schrikt je kapot, maar de rest van de wereld kan het niets boeien. Het is simpelweg zo dat na de afschaffing van Apartheid niemand meer ene fuck geeft om wat er gebeurt in dat land aangezien de zwarten toch gelijk hebben gekregen.

Nou zal ik wel weer overkomen als racist, maar zo is 't nou eenmaal, en ik heb er gewoond en 't kan me eerlijk gezegd weinig schelen wat de Nederlandse moraalridders zeggen erover vanuit hun zolderkamer.
Ik denk dat je wel een punt hebt, weldegelijk, het interesseert ons klaarblijkelijk alleen maar als we terugblikken op de strijd tegen de apartheid, maar daarna is de aandacht verlegd. Er zijn maar 2 werelden. VS, EU, en misschien een heel beetje China. En dan na 9/11 de terroristen (dit terwijl het terrorisme in de jaren 70 veel virulenter was...).
I´m back.
pi_106793297
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De helft van de babyboomers (nl. geboren na 1949) zijn toch ook de lul?
Dat valt wel te betwijfelen, vind ik, ze konden makkelijk 10 jaar over hun studie doen, ze konden jarenlang in de WAO lopen, of subsidie trekken voordat ze met vervroegd pensioen gingen.
pi_106793329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een punt hebt, weldegelijk, het interesseert ons klaarblijkelijk alleen maar als we terugblikken op de strijd tegen de apartheid, maar daarna is de aandacht verlegd. Er zijn maar 2 werelden. VS, EU, en misschien een heel beetje China. En dan na 9/11 de terroristen (dit terwijl het terrorisme in de jaren 70 veel virulenter was...).
Dat ook, maar m.i. speelt er nog steeds een collectief schuldgevoel waardoor het als "fout" wordt ervaren wanneer je opkomt voor de status van blanken in de wereld. Zeggen dat zwarten/aziaten/moslims slecht worden behandeld is natuurlijk geweldig, maar wanneer je zegt dat de blanken in Zuid-Afrika slecht behandeld worden kijkt iedereen je aan alsof je met een Nazi vlag staat te zwaaien.

Zelfde geldt overigens voor christenen in de Islamitische landen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat valt wel te betwijfelen, vind ik, ze konden makkelijk 10 jaar over hun studie doen, ze konden jarenlang in de WAO lopen, of subsidie trekken voordat ze met vervroegd pensioen gingen.
Los van de WAO''ers, want daar zijn er ook jongeren van. En ja ze konden eeuwig studentje zijn, wij niet. En tegen redelijke prijzen.... maar ze moeten wel nu langer doorwerken, dit terwijl 20 jaar geleden 50+-jarigen al plannen maakten mbt het spoedige einde van hun dienstverband. Lui geboren tussen 50 en 55 kunnen nu lekker doorgaan. Die zijn dus net zo goed de lul als wij die een stuk jonger zijn.
I´m back.
pi_106793411
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat ook, maar m.i. speelt er nog steeds een collectief schuldgevoel waardoor het als "fout" wordt ervaren wanneer je opkomt voor de status van blanken in de wereld. Zeggen dat zwarten/aziaten/moslims slecht worden behandeld is natuurlijk geweldig, maar wanneer je zegt dat de blanken in Zuid-Afrika slecht behandeld worden kijkt iedereen je aan alsof je met een Nazi vlag staat te zwaaien.

Zelfde geldt overigens voor christenen in de Islamitische landen.
Okee, misschien ligt het in RSA anders, maar verder toch niet? Heeft met de specifieke geschiedenis met RSA te maken en dan met name met de laatste decennia, waarin men overging van een racistische samenleving naar een liberale democratie...
Verder is het feit dat je blank bent toch nooit een verdienste, zoals nazi's impliceerden? Puur toeval dat je hier geboren bent, als blanke. Of als atheïst?
I´m back.
pi_106793435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, misschien ligt het in RSA anders, maar verder toch niet? Heeft met de specifieke geschiedenis met RSA te maken en dan met name met de laatste decennia, waarin men overging van een racistische samenleving naar een liberale democratie...
Verder is het feit dat je blank bent toch nooit een verdienste, zoals nazi's impliceerden? Puur toeval dat je hier geboren bent, als blanke. Of als atheïst?
Met je eens, maar als iemand die daar kwam als Nederlander en niks te maken had met Apartheid is 't nogal irritant om regelmatig als tyfusblanke te worden neergezet natuurlijk. Ik kwam er met goede bedoelingen maar die zwarten hebben die goede bedoelingen er wel zo hard uitgeragd met hun gedrag dat er weinig sympathie over blijft.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Met je eens, maar als iemand die daar kwam als Nederlander en niks te maken had met Apartheid is 't nogal irritant om regelmatig als tyfusblanke te worden neergezet natuurlijk. Ik kwam er met goede bedoelingen maar die zwarten hebben die goede bedoelingen er wel zo hard uitgeragd met hun gedrag dat er weinig sympathie over blijft.
Dat valt ook te begrijpen.
Misschien moet ik die docu serie van Ferguson (echtgenoot van Hirsi Ali) toch helemaal afzien, een keer.
Hoewel ik zelf niets begrijp van racisme hoor, ben wrs te zeer een rationalist oid?
I´m back.
pi_106793545
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat valt ook te begrijpen.
Misschien moet ik die docu serie van Ferguson (echtgenoot van Hirsi Ali) toch helemaal afzien, een keer.
Hoewel ik zelf niets begrijp van racisme hoor, ben wrs te zeer een rationalist oid?
Ligt eraan, als dader zonder aanleiding is het een idiote daad, maar als je er woont en je kan nog geen 10 meter buiten je deur zetten zonder bedreigd of uitgescholden of bespuugd te worden dan krijg je snel een hekel aan bepaalde mensen. Zeker als je 100 meter met je auto rijdt naar een pub en daar met Afrikaners de meest geweldige leuke tijden beleefd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793592
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ligt eraan, als dader zonder aanleiding is het een idiote daad, maar als je er woont en je kan nog geen 10 meter buiten je deur zetten zonder bedreigd of uitgescholden of bespuugd te worden dan krijg je snel een hekel aan bepaalde mensen. Zeker als je 100 meter met je auto rijdt naar een pub en daar met Afrikaners de meest geweldige leuke tijden beleefd.
Ja dat klopt natuurlijk, maar is dat dan niet gewoon een klasse-verschil in disguise?
Jij hebt alles, zij niets, en dan wordt dat overgeheveld naar blanken hebben alles en laten ons zwarten stikken, ofschoon we hard moeten werken?
I´m back.
pi_106793618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja dat klopt natuurlijk, maar is dat dan niet gewoon een klasse-verschil in disguise?
Jij hebt alles, zij niets, en dan wordt dat overgeheveld naar blanken hebben alles en laten ons zwarten stikken, ofschoon we hard moeten werken?
Dat was eenmaal, maar ik heb met eigen ogen gezien hoe zwarten in Rolls Royce Drophead Coupe's over de snelweg langs sloppenwijken scheuren, als je ziet hoe die met hun eigen bevolking omgaan dan ben je snel genezen van de gedachte dat het enkel een select groepje rijken is die allemaal blank zijn.

Op een gala waar ik was voor de zakelijke bobo's van het land met het ministerie van EZ was ook het eerst wat de CEO van m'n bedrijf aan onze tafel zei "Kijk, 80% is blank, oneerlijk!". Dan denk ik bij mezelf, waar moet 't heen als dat 't enige is waar je altijd maar aan denkt.

Hun enige "oplossing" is dan ook blanken ontslaan, weigeren en niet meer ondersteunen, in plaats van de economie in z'n geheel helpen. Die hele fixatie op "wraak" en "recht" is van de zotte.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793631
Overigens het verschil om iets te beschouwen in klasse-verschillen (marxisme) of rassen verschillen (nazisme) is dus wrs flinterdun hè. Leuke HBO thesis zou dit zijn btw. ;).
I´m back.
pi_106793655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:54 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens het verschil om iets te beschouwen in klasse-verschillen (marxisme) of rassen verschillen (nazisme) is dus wrs flinterdun hè. Leuke HBO thesis zou dit zijn btw. ;).
Dat kan nog wel eens tegenvallen, aangezien individuele gevallen natuurlijk niet te onderscheiden zijn, van rijke zwarten, arabieren, aziaten, blanken e.d. allemaal bestaan. Als je het echter globaal of nationaal (op grotere schaal) bekijkt zie je pas verschillen. Maar racisme kan je denk ik niet toespelen op een grote groep mensen, zeker niet in een thesis.

Een correlatie trekken tussen beiden zal denk ik niet snel geaccepteerd worden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793656
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat was eenmaal, maar ik heb met eigen ogen gezien hoe zwarten in Rolls Royce Drophead Coupe's over de snelweg langs sloppenwijken scheuren, als je ziet hoe die met hun eigen bevolking omgaan dan ben je snel genezen van de gedachte dat het enkel een select groepje rijken is die allemaal blank zijn.

Op een gala waar ik was voor de zakelijke bobo's van het land met het ministerie van EZ was ook het eerst wat de CEO van m'n bedrijf aan onze tafel zei "Kijk, 80% is blank, oneerlijk!". Dan denk ik bij mezelf, waar moet 't heen als dat 't enige is waar je altijd maar aan denkt.

Hun enige "oplossing" is dan ook blanken ontslaan, weigeren en niet meer ondersteunen, in plaats van de economie in z'n geheel helpen. Die hele fixatie op "wraak" en "recht" is van de zotte.
Je laat ons iig een stukje "empirie" zien dat wij niet kennen hè. Ook veel hoogleraren hier ten lande niet, die 10'en moeten uitdelen.
Ik sta er iig van te kijken toch...
I´m back.
pi_106793670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je laat ons iig een stukje "empirie" zien dat wij niet kennen hè. Ook veel hoogleraren hier ten lande niet, die 10'en moeten uitdelen.
Ik sta er iig van te kijken toch...
Ik heb dan ook de enorme mazzel gehad dat ik daar in een nogal volatile tijd zat (van het kwakkelen van Mandela tot aan de Information Bill) en het werk dat ik gedaan heb voor de overheid in Gauteng en dat combineren met sociaal leven en dagelijks beeld wat je ziet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793690
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat kan nog wel eens tegenvallen, aangezien individuele gevallen natuurlijk niet te onderscheiden zijn, van rijke zwarten, arabieren, aziaten, blanken e.d. allemaal bestaan. Als je het echter globaal of nationaal (op grotere schaal) bekijkt zie je pas verschillen. Maar racisme kan je denk ik niet toespelen op een grote groep mensen, zeker niet in een thesis.

Een correlatie trekken tussen beiden zal denk ik niet snel geaccepteerd worden.
Mm, ik denk als historicus en betrek er dan het interbellum bij... ik weet niet, ik denk dat in dat perspectief dat nog wel een thesis zou kunnen opleveren. Vergis je niet in Tsaristisch Rusland/begin Sovjetunie had men een rassen/culturen probleem hoor. Rusland was net zo goed als Engeland een empire, alleen de veroverde gebieden bereikte men per spoor, niet via de zee.
I´m back.
pi_106793698
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb dan ook de enorme mazzel gehad dat ik daar in een nogal volatile tijd zat (van het kwakkelen van Mandela tot aan de Information Bill) en het werk dat ik gedaan heb voor de overheid in Gauteng en dat combineren met sociaal leven en dagelijks beeld wat je ziet.
Welke periode was dat dan?
I´m back.
pi_106793725
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welke periode was dat dan?
De afgelopen jaren.

Als je de beleidsstukken daar ziet en het beleid dan sla je stijl achterover, je moet gewoon kruisjes zetten en turven op A4'tjes met "White woman, White man, Black woman, Black man, Coloured Man, Coloured Woman, Asian Man, Asian women" en ga zo maar door, en het belang wordt daarvan afgeleid. Prioriteit 1 van hulp/subsidie gaat naar zwarte man/vrouw, prioriteit 2 naar coloured/asian en 3 naar blank etc.

Ik heb daarna meegemaakt dat we blanken moesten voorliegen over hun kansen, advies geven mocht, geld beloven mocht, maar geven mocht niet. Ik heb Afrikaner gezinnen jankend aan m'n bureau gehad die van collega's gehoord hadden dat ze gerust een lening van "X" bedrag (waar ze eigenlijk geen geld voor hadden) aan mochten gaan omdat ze wel gecompenseerd zouden worden door de regering, en achteraf moesten we zeggen dat ze dat niet zouden krijgen.

Enige resultaat; gezin/bedrijf failliet en gedwongen verkoop aan ra-ra wie?.. Juist.

Ik heb daarna geweigerd nog blanke cliënten te behandelen, ik weigerde die mensen voor te liegen en hun goede vertrouwen te misbruiken ze failliet te laten gaan, vreselijk dat. En het enige wat m'n gekleurde/zwarte bazen konden zeggen was "ja, maar hun hadden Apartheid".

Dat mag toch goddomme geen argument zijn jonge gezinnen met kleine kinderen op straat te laten eindigen, WTF.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793745
Anyway, mijn vertrouwen in mensen is in ieder geval daar ernstig geschaad met een kijkje in de keuken van het ANC.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793753
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De afgelopen jaren.

Als je de beleidsstukken daar ziet en het beleid dan sla je stijl achterover, je moet gewoon kruisjes zetten en turven op A4'tjes met "White woman, White man, Black woman, Black man, Coloured Man, Coloured Woman, Asian Man, Asian women" en ga zo maar door, en het belang wordt daarvan afgeleid. Prioriteit 1 van hulp/subsidie gaat naar zwarte man/vrouw, prioriteit 2 naar coloured/asian en 3 naar blank etc.

Ik heb daarna meegemaakt dat we blanken moesten voorliegen over hun kansen, advies geven mocht, geld beloven mocht, maar geven mocht niet. Ik heb Afrikaner gezinnen jankend aan m'n bureau gehad die van collega's gehoord hadden dat ze gerust een lening van "X" bedrag (waar ze eigenlijk geen geld voor hadden) aan mochten gaan omdat ze wel gecompenseerd zouden worden door de regering, en achteraf moesten we zeggen dat ze dat niet zouden krijgen.

Enige resultaat; gezin/bedrijf failliet en gedwongen verkoop aan ra-ra wie?.. Juist.

Ik heb daarna geweigerd nog blanke cliënten te behandelen, ik weigerde die mensen voor te liegen en hun goede vertrouwen te misbruiken ze failliet te laten gaan, vreselijk dat. En het enige wat m'n gekleurde/zwarte bazen konden zeggen was "ja, maar hun hadden Apartheid".

Dat mag toch goddomme geen argument zijn jonge gezinnen met kleine kinderen op straat te laten eindigen, WTF.
Ja, ernstige zaak... :{.
I´m back.
pi_106793784
De helaasheid hiervan, niemand in Europa zal het ook maar iets interesseren... RSA maakt nu pas echt uit hoe alles gaat, via de democratie.
I´m back.
pi_106793786
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ernstige zaak... :{.
Ik weet nog goed dat bij een bedrijf (een Safari ranch van een blanke eigenaar) ik en een andere blanke collega (Zuid Afrikaan, in de 50) op af werden gestuurd om hun vragen te beantwoorden, en ze met het verhaal kwamen met een schuld te zitten omdat onze superieuren geld hadden beloofd dat ze nooit zouden kunnen krijgen. En de eindverantwoordelijken hiervan wouden niet eens spreken met die meneer in kwestie omdat hij blank was en het z'n eigen probleem was.

Zie hem nog zo in radeloosheid tegenover ons zitten, hartverscheurend.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793803
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet nog goed dat bij een bedrijf (een Safari ranch van een blanke eigenaar) ik en een andere blanke collega (Zuid Afrikaan, in de 50) op af werden gestuurd om hun vragen te beantwoorden, en ze met het verhaal kwamen met een schuld te zitten omdat onze superieuren geld hadden beloofd dat ze nooit zouden kunnen krijgen. En de eindverantwoordelijken hiervan wouden niet eens spreken met die meneer in kwestie omdat hij blank was en het z'n eigen probleem was.

Zie hem nog zo in radeloosheid tegenover ons zitten, hartverscheurend.
En jullie konden niets voor hem doen?
Maar dat betekent toch ook dat er banen voor zwarten verloren zouden gaan?
I´m back.
pi_106793805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:12 schreef Ryan3 het volgende:
De helaasheid hiervan, niemand in Europa zal het ook maar iets interesseren... RSA maakt nu pas echt uit hoe alles gaat, via de democratie.
Dat is het ook, het enige wat ik heb gedaan is dat ik heb gezegd er niet meer aan mee te willen werken. Werd niet meer aangekeken op het kantoor, werd niet meer gegroet, kreeg instructies via post-its als ik naar de WC ging hingen ze ineens aan m'n monitor etc.

Het is van de zotte, enkel omdat ik zei dat blank, gekleurd en zwart dezelfde behandeling verdienden en ik niet meer ging meewerken aan iets anders.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793824
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is het ook, het enige wat ik heb gedaan is dat ik heb gezegd er niet meer aan mee te willen werken. Werd niet meer aangekeken op het kantoor, werd niet meer gegroet, kreeg instructies via post-its als ik naar de WC ging hingen ze ineens aan m'n monitor etc.

Het is van de zotte, enkel omdat ik zei dat blank, gekleurd en zwart dezelfde behandeling verdienden en ik niet meer ging meewerken aan iets anders.
Ja, dat is wel ernstig toch...
En nu ben je terug naar Nederland gegaan, daardoor?
Ga je bedrijven adviseren die hardhout uit Brazilië willen kappen?
I´m back.
pi_106793828
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En jullie konden niets voor hem doen?
Maar dat betekent toch ook dat er banen voor zwarten verloren zouden gaan?
Natuurlijk betekent het dat, dat is ook de cru, maar dat begrijpen ze niet. Het is gewoon een Zimbabwe 2 aan het worden en ze hebben het zelf niet eens door. Hoe erg je het ze ook duidelijk wil maken, je krijgt een deksel op je neus en je wordt gebrandmerkt als Apartheid aanhanger.

En nee we konden niks voor hem doen, het enige dat ik hem heb geadviseerd als zijn consultant zijnde was om niet meer met 'mijn' bedrijf in zee te gaan en geen schulden aan te gaan zonder dat je eerst het geld op je rekening hebt ontvangen wat beloofd is.

Ik eindigde bijna als saboteur van m'n eigen bedrijf, maar goed kreeg 't niet over m'n hart m'n eigen "ras" zo te behandelen namens een wraakgevoel van iets waar ik niks mee te maken heb.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793833
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel ernstig toch...
En nu ben je terug naar Nederland gegaan, daardoor?
Ga je bedrijven adviseren die hardhout uit Brazilië willen kappen?
Dat heb ik gedaan inderdaad toen ik terug kwam in Nederland, nu een deeldiploma aan het halen.

Dus weer geëindigd waar ik begon, als student. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793842
Maar goed, nu ben ik weer hier en maken we ons druk over de hoofddoek van de Koningin en wat Wilders er van vindt, het is te triest voor woorden en bijna grappig als 't niet zo droevig was.

Nederlanders snappen er maar weinig van denk ik dan bij mezelf.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793843
Ik vind het ergens, los van de discussie, toch wel grappig, Voorschrift, hoe kun je als jonge gast, hoe oud ben je 25?, nu een aantal jaren bij een bank in de RSA hebben gewerkt, vervolgens adviseur voor bedrijven hier en dan nog je studie moeten afmaken? Het is wel grappig. Ik geloof jou wel hoor, vraag me alleen af hoe het kan. ;).
I´m back.
pi_106793853
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:19 schreef Voorschrift het volgende:
Maar goed, nu ben ik weer hier en maken we ons druk over de hoofddoek van de Koningin en wat Wilders er van vindt, het is te triest voor woorden en bijna grappig als 't niet zo droevig was.

Nederlanders snappen er maar weinig van denk ik dan bij mezelf.
Ja, we zitten wel in een soort kaasstolp hè, zo is het ook, apart landje... nou ja afgelopen 10 jaar helemaal... ;).
I´m back.
pi_106793859
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:19 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind het ergens, los van de discussie, toch wel grappig, Voorschrift, hoe kun je als jonge gast, hoe oud ben je 25?, nu een aantal jaren bij een bank in de RSA hebben gewerkt, vervolgens adviseur voor bedrijven hier en dan nog je studie moeten afmaken? Het is wel grappig. Ik geloof jou wel hoor, vraag me alleen af hoe het kan. ;).
Ik werkte niet bij een bank, het was een consultancy bedrijf dat ingehuurd was door de regering om een project op zich te nemen en ik werd daar o.a. voor ingehuurd. De overheid outsourcede gewoon naar ons bedrijf en ik heb daar tijdelijk op gezeten. Ik zat in het Business Development team, vandaar de omgang met MKB's en de term subsidie/leningen die namens de regering verstrekt zouden worden.

Studie afmaken is meer omdat ik m'n diploma in Sydney behaald heb en niet in Nederland, en ik niet simpel het kan overzetten en ik dus buiten de vrijstellingen hier nog de openstaande ECTS moet behalen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793888
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik werkte niet bij een bank, het was een consultancy bedrijf dat ingehuurd was door de regering om een project op zich te nemen en ik werd daar o.a. voor ingehuurd. De overheid outsourcede gewoon naar ons bedrijf en ik heb daar tijdelijk op gezeten. Ik zat in het Business Development team, vandaar de omgang met MKB's en de term subsidie/leningen die namens de regering verstrekt zouden worden.

Studie afmaken is meer omdat ik m'n diploma in Sydney behaald heb en niet in Nederland, en ik niet simpel het kan overzetten en ik dus buiten de vrijstellingen hier nog de openstaande ECTS moet behalen.
Dus je bent een Australische Nederlander uiteindelijk? Je ouders zijn Hollands-Australisch?
Je moet nog paar vakken hier doen, maar down under ben je afgestudeerd en ging je via een baan naar RSA?
I´m back.
pi_106793902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je bent een Australische Nederlander uiteindelijk? Je ouders zijn Hollands-Australisch?
Je moet nog par vakken hier doen, maar down under ben je afgestudeerd en ging je naar RSA?
Correct.

Maar nee ben volbloed Nederlander met enkel de Nederlandse nationaliteit, heb enkel besloten voor mezelf om een deel van m'n hoger onderwijs niet te volgen in Nederland. Vond het belangrijk wat meer op te doen van de wereld en mee te maken op vroege leeftijd, vandaar de keuzes. Ik ben direct na m'n studieperiode in Australië vertrokken naar RSA en toen pas hier komen werken en nu studeren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793919
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Correct.

Maar nee ben volbloed Nederlander met enkel de Nederlandse nationaliteit, heb enkel besloten voor mezelf om een deel van m'n hoger onderwijs niet te volgen in Nederland. Vond het belangrijk wat meer op te doen van de wereld en mee te maken op vroege leeftijd, vandaar de keuzes.
Chapeau hoor.
Je ging dus zo maar naar down under?
En welke studie deed je dan?
I´m back.
pi_106793925
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Chapeau hoor.
Je ging dus zo maar naar down under?
En welke studie deed je dan?
Ja eigenlijk in m'n eentje op de bonnefooi, voldoen aan de toelatingseisen, visum regelen, inschrijven voor de Universiteit en koffer inpakken en gaan met die banaan. En deed er een combinatie van International business en Engineering. Vertrokken rond m'n 18e.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793939
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja eigenlijk in m'n eentje op de bonnefooi, voldoen aan de toelatingseisen, visum regelen, inschrijven voor de Universiteit en koffer inpakken en gaan met die banaan. En deed er een combinatie van International business en Engineering.
Petje af, jongen.
I´m back.
pi_106793947
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Petje af, jongen.
Ben ook enorm blij dat ik het zo gedaan heb, is nu wat lastiger omdat je niet het normale traject hebt bewandeld en niet binnen een keurslijf past, maar qua levenservaring is het gewoon onbetaalbaar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106793975
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ben ook enorm blij dat ik het zo gedaan heb, is nu wat lastiger omdat je niet het normale traject hebt bewandeld en niet binnen een keurslijf past, maar qua levenservaring is het gewoon onbetaalbaar.
Dat is zeker waar idd.
Wat jij deed is sws veel meer waard dan hier een studie stenen stapelen doen, natuurlijk.
Toch zijn de ervaringen die je opdeed aan de ene kant erg cynisch, gerekend naar ons perspectief toe dan. En ons perspectief wordt wrs gewoon door onwetendheid bepaald, iig voor een heel groot deel. Filosofisch gezien is dat voor ons wrs toch een eye-opener, in het kader idee versus empirie.

Overigens ga ik slapen nu, voor later slaap ze. :).
I´m back.
pi_106793990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 03:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar idd.
Wat jij deed is sws veel meer waard dan hier een studie stenen stapelen doen, natuurlijk.
Toch zijn de ervaringen die je opdeed aan de ene kant erg cynisch, gerekend naar ons perspectief toe dan. En ons perspectief wordt wrs gewoon door onwetendheid bepaald, iig voor een heel groot deel. Filosofisch gezien is dat voor ons wrs toch een eye-opener, in het kader idee versus empirie.

Overigens ga ik slapen nu, voor later slaap ze. :).
Haha, ik moet je nageven, zelfs om 10 over half 4 weet je nog perfect te verwoorden tegen welk probleem ik vaak aanloop hier in Nederland. Je wordt weggecijferd als bevooroordeelde cynist door mensen die 't zelf niet hebben gezien en niet beter weten en daar heb je dan al die jaren aan gewerkt, maar goed gelukkig ook genoeg mensen die wel beter weten. ;)

Welterusten overigens, ik ga er ook zo in. :W
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106796827
Heren, het mag wel iets meer over het onderwerp gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 11:46:29 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106796833
Henk en Ingrid zullen hier blij mee zijn.

quote:
Gedoogpartij PVV wil dat het kabinet maatregelen neemt om te voorkomen dat providers Ziggo en XS4ALL worden gedwongen om websites als the Pirate Bay te blokkeren. PVV-Kamerleden Van Bemmel, Elissen en Bontes hebben daarover Kamervragen gesteld aan Staatssecretaris Teeven van Justitie.
Dat schrijft Webwereld vandaag. De rechtbank in Den Haag oordeelde afgelopen woensdag dat de twee internetproviders de downloadwebsite The Pirate Bay moeten blokkeren. De zaak was aangespannen door auteursrechtenorganisatie Brein, die meent dat de website de auteursrechten op films, muziek en games schendt. Maar volgens de PVV is het blokkeren van sites een vorm van censuur, en 'in strijd met het recht op vrije toegang tot het internet'. De partij rekent erop dat het vonnis wordt vernietigd.

Gecompenseerd
Van Bemmel, Elissen en Bontes vragen Teeven om stappen te ondernemen om te voorkomen dat in de toekomst ook andere sites geblokkeerd kunnen worden. En als Ziggo en XS4ALL abonnees verliezen als gevolg van de blokkade van The Pirate Bay, dan moeten zij worden gecompenseerd, menen de Kamerleden.

Het Europese Hof van Justitie oordeelde enkele maanden geleden in een vergelijkbare zaak in België dat providers niet hoeven te filteren op auteursrechteninbreuk. De rechtbank in Den Haag oordeelde echter dat deze uitspraak niet van toepassing was in de zaak die door Brein was aangespannen. De PVV wil van Teeven weten of hij wel een relatie tussen de twee vonnissen ziet.

Overigens hebben Ziggo en XS4ALL eerder al laten weten tegen de uitspraak van de rechtbank in hoger beroep te gaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)den-vernietigd.dhtml

Maar ik ben ook wel benieuwd waarom de rechter meent dat het Europese vonnis niet op deze zaak van toepassing is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106799941
quote:
PVV-Statenlid: ’Uitgekotst stuk halalvlees van Turks varken’
Wilders wist al van kwetsende mail

MAASTRICHT, zaterdag

PVV-leider Geert Wilders wist volgens voormalig partijgenoot Harm Uringa al voor de Eerste Kamerverkiezingen van vorig jaar mei dat een Limburgs Statenlid van zijn beweging het Turkse Statenlid Öztürk voor een ’uitgekotst stuk halalvlees van een Turks varken’ heeft genoemd. Maar de betreffende vicefractievoorzitter Cor Bosman kon gewoon zijn zetel behouden en zich zelfs kandideren om gedeputeerde van Limburg te worden.

De Limburgse PVV heeft pas gisteren het prominente Statenlid uit de fractie gegooid, omdat de een jaar oude mail met de racistische tekst nu is uitgelekt.

Cor Bosman was kort na de mail van een jaar geleden intern tot de orde geroepen. Fractieleidster Stassen mailde hem dat ’als dit ooit naar buiten komt het de PVV ernstige schade kan berokkenen’. Bosman bood zijn excuses aan. Niet voor de inhoud, maar voor de formulering. Verder werd de zaak stilgehouden.

De hele kwestie rondom de belediging van het Turkse Statenlid Öztürk veroorzaakte een jaar geleden groot tumult binnen de PVV-fractie. Toenmalig PVV’er Harm Uringa, die de zaak nu naar buiten heeft gebracht, eiste toen dat opgetreden zou worden tegen Bosman. Die kreeg inderdaad de mantel uitgeveegd en Uringa en ook Wilders namen daar genoegen mee. Geert Wilders sprak daarop in Den Haag ook nog met Uringa om er zeker van te zijn dat die na de provinciale verkiezingen aan boord zou blijven. Dat was uiterst belangrijk om zo de huidige coalitie aan een meerderheid te helpen in de Eerste Kamer. Uringa zegde zijn steun toe op voorwaarde dat Wilders zou ingrijpen in de Limburgse fractie.

Maanden na de racistische mail stapte Uringa alsnog uit de fractie. „Ik had niet meer het vertrouwen dat deze partij in staat en bereid is racistische en fascistische excessen op adequate wijze aan te pakken”, aldus Uringa . Onduidelijk blijft of Wilders zich, zoals aan Uringa toegezegd, inderdaad zelf inhoudelijk met de zaak in Limburg heeft beziggehouden. Hij wilde gisteren niet op de kwestie reageren.

Gedwongen

Fractieleidster Stassen is in Maastricht al evenmin spraakzaam. Ze wil niet ingaan op de vraag waarom Cor Bosman pas na het uitlekken van de racistische mail van een jaar geleden uit de fractie is gezet. Bosman, die gisteren zelf weigerde op te stappen en gedwongen moest worden, wil ook niet reageren op de affaire. Eerder liet hij in een reactie op de rel weten dat Uringa een ’narcistische zak is die de PVV heeft gebruikt als springplank om in de Provinciale Staten te komen’.

De PVV-fractie zegt dat een aantal beweringen van ’klokkenluider’ Uringa te weerleggen is, maar wil pas na dit weekend inhoudelijk reageren. Wel laat de fractie in een schriftelijke verklaring weten ’de grievende uitlatingen van Bosman te betreuren. De inhoud van de e-mail en de reactie van hem in de media zijn voor de fractie niet acceptabel”, aldus de verklaring.

PvdA-Statenlid Selçuk Öztürk is geschrokken van de uitlatingen van zijn PVV-collega Cor Bosman. Öztürk: „Ik had dit niet verwacht van Bosman. Ik heb een jaar lang een man een hand gegeven die dit soort gedachten heeft."
bron
pi_106800379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Henk en Ingrid zullen hier blij mee zijn.

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)den-vernietigd.dhtml

Maar ik ben ook wel benieuwd waarom de rechter meent dat het Europese vonnis niet op deze zaak van toepassing is.
Die uitspraak ging over een geautomatiseerd filter dat datapakketten moet controleren op copyrighted materiaal en is afgewezen vanwege de (niet) haalbaarheid. Niet te vergelijken met het blokken op IP, wat volgens mij in een aantal Euro landen al gebeurd.
pi_106802476
Wat een zootje weer bij die PVV en wat een hypocriet wijf die Stassen.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:23:36 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106802517
Met andere woorden: Er zal geen zak gebeuren.
pi_106802629
Zielig ook dat die mensen nooit wat toegeven. Vandaag stond hier in de krant een interview met de vrouw van Bosman en die zei: hij maakte maar een grapje, hij meende het niet, zo is onze Cor. :r
Durf dan gewoon toe te geven, ja hij heeft een hekel aan Turken en aan de heer Ozturk in het bijzonder.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:32:46 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106802741
Nou vind ik de uitspraak niet racistisch eigenlijk, eerder komisch maar dat zal Cor niet bedoeld hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_106803072
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:32 schreef Re het volgende:
Nou vind ik de uitspraak niet racistisch eigenlijk, eerder komisch maar dat zal Cor niet bedoeld hebben
ohhh...... hij dacht wel even komisch zijn turkenhaat te spuien
De pvv-fractie is de schijnheiligheid zelve.. zolang niemand het verder weet mag Bosman blijven, maar nu de kwestie ineens publiekelijk is, raprap.....zijn ze zeer politiekcorrect .

Laat dan uw ballen zien, mevrouw Stassen en zegt de waarheid: Bosman was het al vergeven met een fiks aanmaning, maar nu wordt hij gedumpt om het imago van de PVV schoon te houden.
Maar zijn aanwezigheid was in principe al een jaar lang acceptabel.Hij is niet gedumpt om zijn turkenhaat, maar wel gedumpt voor de schone schijn.
pi_106803258
En dat laatste verbloemt ze door nu als smoes te zeggen dat hij nu gedumpt is omdat hij de heer huppeldepup (ben zijn naam vergeten, maar die nu de bal aan het rollen heeft gebracht) nu een narcistische zak genoemd heeft. Ze zegt Bosman was gewaarschuwd en nu gaat hij weer in de fout daarom is hij nu gedumpt. En daar moet iedereen dan in trappen ja.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:56:51 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106803334
Vroeger had je de "klucht", oude tijden herleven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:13:41 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106803907
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:56 schreef Re het volgende:
Vroeger had je de "klucht", oude tijden herleven
Vroeger had je ook veel mafklappers met lang haar.

Oh wacht!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_106803986
Wat een gezeik om een op zijn hoogst onfatsoenlijke opmerking zeg.

Ben bovendien wel benieuwd naar het waarom. Die Turk zal ook wel iets gezegd hebben over Bosman. Maar dat mag want Turken zijn nu eenmaal het Herrenvolk. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106804124
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:16 schreef El_Matador het volgende:
Wat een gezeik om een op zijn hoogst onfatsoenlijke opmerking zeg.

Ben bovendien wel benieuwd naar het waarom. Die Turk zal ook wel iets gezegd hebben over Bosman. Maar dat mag want Turken zijn nu eenmaal het Herrenvolk. :')
Nadeel is natuurlijk dat "kaaskop" etc. geen scheldwoorden zijn maar eerder tegemoet worden getreden door opgetrokken schouders en "Ja dat klopt". Tenminste, ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die het een probleem vind blanke genoemd te worden of een variant daarop. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_106804129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Henk en Ingrid zullen hier blij mee zijn.

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)den-vernietigd.dhtml

Maar ik ben ook wel benieuwd waarom de rechter meent dat het Europese vonnis niet op deze zaak van toepassing is.
Henk en Ingrid weten dan weer niet dat de PVV ACTA 'oogluikend' toestaat.
pi_106804444
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:16 schreef El_Matador het volgende:
Wat een gezeik om een op zijn hoogst onfatsoenlijke opmerking zeg.

:D Dat kun je toch niet menen! Je wilt toch niet dat zulke types het land besturen?
pi_106805480
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Dat kun je toch niet menen! Je wilt toch niet dat zulke types het land besturen?
Wat zegt iemands creatieve taalgebruik over iemands bestuurskwaliteiten?

Het lijkt me dat de laatste een groter probleem bij de PVV vormen dan deze op zich erg geestig gevonden quote.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106805763
Matador is een PVV-stemmende troll.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106805782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
Matador is een PVV-stemmende troll.
Je bent blind, dronken en behekst.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106805809
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent blind, dronken en behekst.
Gast, ga jij toch lekker de kont van je billenmaat Wilders likken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106805869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, ga jij toch lekker de kont van je billenmaat Wilders likken.
Sterke argumenten voorzien van een gedegen opbouw, een waardevolle inleiding en spijkerharde conclusies.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106805896
Talk to the hand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106805949
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat zegt iemands creatieve taalgebruik over iemands bestuurskwaliteiten?

Het lijkt me dat de laatste een groter probleem bij de PVV vormen dan deze op zich erg geestig gevonden quote.
Zo'n geestig gevonden quote naar een klant sturen kost je in het zakenleven ook gewoon je baan. Terecht.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:26:33 #100
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106806387
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:16 schreef El_Matador het volgende:
Wat een gezeik om een op zijn hoogst onfatsoenlijke opmerking zeg.

Onfatsoenlijk vind ik het zeker niet. Het is meer dan onfatsoenlijk. Ik vind het beledigend, maar daar hebben sommige PVV'ers wel een handje van. Als je zoiets in dagelijks leven zegt, dan kun je er vergif op innemen dat dit natuurlijk niet wordt geaccepteerd.
pi_106806547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Onfatsoenlijk vind ik het zeker niet. Het is meer dan onfatsoenlijk. Ik vind het beledigend, maar daar hebben sommige PVV'ers wel een handje van. Als je zoiets in dagelijks leven zegt, dan kun je er vergif op innemen dat dit natuurlijk niet wordt geaccepteerd.
Men heeft er patent op (PVV'ers zijn zelf de grootste jankerds) om alles als "belediging" te zien.

Ik vond het wel een grappige quote. Halalvlees van varkens, hoe kom je erop. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:32:58 #102
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106806660
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Men heeft er patent op (PVV'ers zijn zelf de grootste jankerds) om alles als "belediging" te zien.

Ik vond het wel een grappige quote. Halalvlees van varkens, hoe kom je erop. :D
Ik moest er ook smakelijk om lachen.

We moeten ook niet vergeten dat het om een interne mail ging. Ja, het zegt veel over die man, maar erger vind ik dat hij zichzelf had ingehuurd als assistent. Dit is natuurlijk wel leuker, en daarom vaker in het nieuws.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106808352
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:16 schreef El_Matador het volgende:
Wat een gezeik om een op zijn hoogst onfatsoenlijke opmerking zeg.

Ben bovendien wel benieuwd naar het waarom. Die Turk zal ook wel iets gezegd hebben over Bosman. Maar dat mag want Turken zijn nu eenmaal het Herrenvolk. :')
ach gut.... wat zielig toch weer.... ze discrimineren jou toch altijd.... en Turken die mogen alles..
weet je wat..... jij bent ook Herrenvolk .....
slaap lekker
pi_106808395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik moest er ook smakelijk om lachen.

dat is jouw wansmaak dus..
het is minachtend en beledigend.... het is een uiting van turkenhaat..
pi_106808492
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is jouw wansmaak dus..
het is minachtend en beledigend.... het is een uiting van turkenhaat..
Want 1 PvdATurk staat model voor 90 miljoen Turken? _O-

Veel Turken zijn trouwens zelf dikke haters van Koerden en anderen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106808553
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Want 1 PvdATurk staat model voor 90 miljoen Turken? _O-

Veel Turken zijn trouwens zelf dikke haters van Koerden en anderen.
Jij haat Koerden en anderen ook toch ?
Jij mag dat wel en Turken mogen dat niet van jou ?
Foei..... toch !!
pi_106808593
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij haat Koerden en anderen ook toch ?
Hoe kom je erbij, trol?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106808657
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij, trol?
alleen jij mag trollen ?
  zondag 15 januari 2012 @ 00:00:30 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106819841
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Want 1 PvdATurk staat model voor 90 miljoen Turken? _O-

Veel Turken zijn trouwens zelf dikke haters van Koerden en anderen.
Oh gelukkig. Het 'hullie doen het ook'-argumgument. Ik maakte me al zorgen....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 15 januari 2012 @ 10:59:54 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106826757
quote:
Natuurlijk, het zijn peilingen. En, zoals elke politicus zal bezweren; die tellen niet. Het zijn maar dagkoersen; er is maar één peiling die wel telt, en die is op verkiezingsdag. Maar toch, trends zijn er wel degelijk in te ontwaren.
Wat blijkt; de PVV maakt een moeilijke periode door. De partij lijkt er moeite mee te hebben de kiezers vast te houden. Dat is de PVV niet gewend. Als je de historie van de peiling van Maurice de Hond erop naslaat, dan staat de partij op het laagste punt sinds de start van het kabinet-Rutte.

Logische verklaringen lijken de verslechterende economie en de extra bezuinigingen die eraan komen. Met name de SP, de partij die zich het felst tegen de ingrepen van het kabinet keer, stijgt namelijk.

Overlopen
Opvallend is wel dat 'slechts' 65 procent van de mensen die bij de vorige verkiezingen op de PVV stemde, aangeeft dat nu zeker weer te zullen gaan doen. Daarmee is dat percentage het laagste sinds De Hond dit vraagstuk is gaan meten, meldt hij op zijn site. Een derde geeft dus aan op een andere partij te zullen gaan stemmen, of het niet meer te weten. (Vooral de SP profiteert hiervan volgens De Hond, 8 procent loopt over naar de partij van Roemer)

Maar ook de perikelen rondom de hoofddoek van Beatrix hebben de PVV geen goed gedaan. Bleven de PVV-stemmers bij eerdere controversiële acties van Wilders vierkant achter de partijleider staan, bij de kwestie-Oman lijkt hij zich te hebben verkeken op de Oranje-gezinde houding van zijn achterban.

Beatrix
Uit de cijfers van De Hond blijkt dat 48 procent van de PVV-stemmers het eens was met het standpunt van Wilders dat de koningin geen hoofddoek had moeten dragen bij het moskeebezoek. Maar 50 procent vond het goed zoals de koningin zich had gekleed. En van deze mensen geeft de helft aan volgende keer niet meer op de PVV te zullen stemmen.

Ook vond 49 procent van de PVV-kiezers het goed hoe Beatrix op de commotie had gereageerd, slechts 42 procent was het niet met haar reactie eens.

SP
De SP zet inmiddels de stijgende lijn voort. Nieuwe kiezers lijken van alle kanten te komen. Een belangrijke donor is evenwel de PvdA: 27 procent van de PvdA-stemmers geeft aan de volgende keer voor Roemer cum suis te zullen kiezen.
http://www.volkskrant.nl/(...)r-minder-trouw.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 15 januari 2012 @ 11:22:30 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106827095
Ik ben benieuwd wat Wilders gaat rondschreeuwen om de peilingen weer omhoog te krijgen.
pi_106827691
Voor Wilders is het hopen dat een moslim een trein ofzo opblaast, anders zie ik het somber in :{
pi_106828343
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Wilders gaat rondschreeuwen om de peilingen weer omhoog te krijgen.
Dat zal nog niet meevallen. Het "rondschreeuwen" is prima bruikbaar om te laten weten dat de PVV ergens tegen is om op die manier mensen achter zich te krijgen.

Geert heeft zich, niet voor de eerste keer, verkeken op het draagvlak dat er bestaat voor het koningshuis.De koninging verwijten dat ze hoofdbedeking draagt bij moskeebezoek terwijl Geert Wilders zelf meermaals gefotografeerd is met een keppeltje op zijn hoofd bij bezoeken in een joodse omgeving doet het zelfs bij de PVV achterban niet goed.

Ik betwijfel of e.e.a. nog te repareren is door positief rondschreeuwen over het koningshuis, mocht Geert Wilders dat al willen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_106829076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik moest er ook smakelijk om lachen.

We moeten ook niet vergeten dat het om een interne mail ging. Ja, het zegt veel over die man, maar erger vind ik dat hij zichzelf had ingehuurd als assistent. Dit is natuurlijk wel leuker, en daarom vaker in het nieuws.
Als je dit zo zegt he, van die interne mail, dan weet ik al dat jij nooit ver zult komen. Niet in een carrierre. Je hebt werkelijk geen idee hoe mensen professioneel met elkaar om gaan. Want dat is politiek, een professie, niet een praatje in de kroeg. In geen een bedrijf zul je zo'n mail kunnen versturen zonder consequenties, dus ook bij de PVV niet.
pi_106829450
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je dit zo zegt he, van die interne mail, dan weet ik al dat jij nooit ver zult komen. Niet in een carrierre. Je hebt werkelijk geen idee hoe mensen professioneel met elkaar om gaan. Want dat is politiek, een professie, niet een praatje in de kroeg. In geen een bedrijf zul je zo'n mail kunnen versturen zonder consequenties, dus ook bij de PVV niet.
Dit dus. Ook tegen je collega's houd je dergelijke zaken voor je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106829645
Goed nieuws deze ochtend. Het kan deze week niet stuk met de PVV! Eerst die veredelde New Kids tokkie met zijn domme uitspraken en nu dit!

PVV keldert in peiling

We hebben er lang op moeten wachten, maar de PVV blijkt een tweede LPF! ^O^
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 13:31:27 #117
137949 Disana
pi_106830385
Ik weet niet of de SP blij moet zijn met die 10% die van de PVV overloopt.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:37:38 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106830526
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:31 schreef Disana het volgende:
Ik weet niet of de SP blij moet zijn met die 10% die van de PVV overloopt.
Mwah ik denk niet dat al die PVV stemmers nu echt fout zijn. Zitten ook veel gewoon veel wat dommige mensen bij.
pi_106830597
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah ik denk niet dat al die PVV stemmers nu echt fout zijn. Zitten ook veel gewoon veel wat dommige mensen bij.
Klopt. Ik heb bijvoorbeeld een oom die ernstig pro-PVV is. Hij beschouwt zichzelf als een rechtse stemmer en heeft de schurft aan de PvdA. Goed, toen ik hem onlangs sprak ben ik serieus met hem in gesprek gegaan waarbij meerdere politieke thema's de revue passeerden. Conclusie: de beste man is zo fucking links dat ik in vergelijk zelfs rechts lijk.

Ik bedoel maar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 15 januari 2012 @ 13:46:34 #120
177885 JoaC
Het is patat
pi_106830736
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah ik denk niet dat al die PVV stemmers nu echt fout zijn. Zitten ook veel gewoon veel wat dommige mensen bij.
Niet perse dom, er zitten ook gewoon veel teleurgestelde mensen tussen, mensen die D66 zelfs aan zou kunnen spreken.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 15 januari 2012 @ 13:53:31 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106830901
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:46 schreef JoaC het volgende:

[..]

Niet perse dom, er zitten ook gewoon veel teleurgestelde mensen tussen, mensen die D66 zelfs aan zou kunnen spreken.
Ook dat nog ja
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 13:56:12 #122
137949 Disana
pi_106830979
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah ik denk niet dat al die PVV stemmers nu echt fout zijn. Zitten ook veel gewoon veel wat dommige mensen bij.
Ongetwijfeld, maar het is de vraag of de SP daar dan wel blij mee moet zijn. Ik zou trouwens wel eens willen weten waarom al die mensen weglopen; hopelijk is het omdat ze erachter zijn dat de PVV geen fatsoenlijke partij is.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:35:22 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_106832057
Ik denk dat juist die mensen die nu switchen tussen PVV en SP gewoon thuisblijven als er weer verkiezingen komen :')
  zondag 15 januari 2012 @ 14:39:17 #124
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106832155
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:35 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat juist die mensen die nu switchen tussen PVV en SP gewoon thuisblijven als er weer verkiezingen komen :')
Ik denk het ook, want de PVV moest het bij de verkiezingen veel van dat soort mensen hebben.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:40:07 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_106832187
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk het ook, want de PVV moest het bij de verkiezingen veel van dat soort mensen hebben.
Daarom, dus ik denk dat de volgende verkiezingsuitslag gewoon de VVD, PvdA en CDA als grootste partijen laat zien.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:41:06 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106832216
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:22 schreef quo_ het volgende:

[..]

Dat zal nog niet meevallen. Het "rondschreeuwen" is prima bruikbaar om te laten weten dat de PVV ergens tegen is om op die manier mensen achter zich te krijgen.

Geert heeft zich, niet voor de eerste keer, verkeken op het draagvlak dat er bestaat voor het koningshuis.De koninging verwijten dat ze hoofdbedeking draagt bij moskeebezoek terwijl Geert Wilders zelf meermaals gefotografeerd is met een keppeltje op zijn hoofd bij bezoeken in een joodse omgeving doet het zelfs bij de PVV achterban niet goed.

Ik betwijfel of e.e.a. nog te repareren is door positief rondschreeuwen over het koningshuis, mocht Geert Wilders dat al willen.
idd mooie miscalculatie van onze Geert, het is dan ook verdomd stil uit die hoek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_106832236
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:31 schreef Disana het volgende:
Ik weet niet of de SP blij moet zijn met die 10% die van de PVV overloopt.
Vergeet niet dat de SP bij de vorige verkiezingen juist veel stemmen is kwijtgeraakt aan de PVV, dus ik denk dat er eerder sprake is van een terugkeer effect.
Wilders heeft op zijn minst twee recente uitglijders gemaakt die voormalige SP stemmers doet terugkeren. Structureel kost hem de hardnekkigheid waarmee de HRA overeind moet blijven, ook voor miljoenen hypotheken, een aantal zetels.
En in het kader van "waan van de dag" speelt het hoofdoekgeburen rondom de koningin een rol. Alsof er geen belangrijker dingen zijn zullen veel mensen denken.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_106832258
Niet zo slim van Geert, het is toch wel algemeen bekend dat de "volkstypes" nogal koningshuisgezind zijn.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2012 @ 14:52:10 #129
137949 Disana
pi_106832594
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:41 schreef quo_ het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de SP bij de vorige verkiezingen juist veel stemmen is kwijtgeraakt aan de PVV, dus ik denk dat er eerder sprake is van een terugkeer effect.
Wilders heeft op zijn minst twee recente uitglijders gemaakt die voormalige SP stemmers doet terugkeren. Structureel kost hem de hardnekkigheid waarmee de HRA overeind moet blijven, ook voor miljoenen hypotheken, een aantal zetels.
En in het kader van "waan van de dag" speelt het hoofdoekgeburen rondom de koningin een rol. Alsof er geen belangrijker dingen zijn zullen veel mensen denken.
Ik denk dat je gelijk hebt. Verder vermoed ik dat mensen ook teleurgesteld zijn omdat de PVV niet bij machte is bepaalde bezuinigingen te keren, zoals op het PGB.
  zondag 15 januari 2012 @ 15:28:33 #130
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_106833790
De zaken in de actualiteit van de laatste week zijn natuurlijk geen gebeurtenissen op zich. Het waren zaken die gewoon te verwachten waren. Ook het laatste rondom Bosman. Ik bedoel, is het zoveel anders dan zaken als het gebruik van woorden als 'Islamitisch stemvee', 'kopvoddentax', het misbruiken van de verkrachting van De Rijke, en het poedelpesten richting Cohen?

De PVV-stemmer is er een die vrij kritiekloos staat richting de grote blonde leider.Ik denk dat het gros van de stemmers de gebeurtenissen van de afgelopen week amper meeneemt. Vergeet niet dat het panel van De Hondt maar een klein deel van de bevolking is waarvan je je kan af vragen hoe representatief het is. Het is namelijk een specifiek type mens dat de tijd neemt om steeds die vragenlijsten in te vullen. En de uitkomsten van die tussentijdse peilingen zijn erg onderhevig aan de actualiteit. Uiteindelijk valt dit allemaal weer weg en blijven mensen met een beïnvloedbare, xenofobe onderbuik dat zelfde type mens dat gewoon op de PVV stemt, omdat dat de partij is die voor 'de Nederlanders' opkomt en iets doet aan 'de allochtonen'. Geen enkele andere partij heeft dit idee over zich hangen op een manier als bij de PVV, en dus is dat de enige optie.
pi_106835279
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:28 schreef Xaobotnik het volgende:
mensen met een beïnvloedbare, xenofobe onderbuik dat zelfde type mens dat gewoon op de PVV stemt, omdat dat de partij is die voor 'de Nederlanders' opkomt en iets doet aan 'de allochtonen'. Geen enkele andere partij heeft dit idee over zich hangen op een manier als bij de PVV, en dus is dat de enige optie.
ik denk dat dit de reden is voor kiezers om PVV-stemmer te worden.
Rita Verdonk had dat imago van "stoer optreden tegen buitenlanders" . Vandaar dat de helft van de VVD-kiezers haar als VVD-leider wilden en na haar verbanning stond ze als onafhankelijk kandidaat 20 zetels of meer in de peilingen. Maar Rita kon haar imago niet waarmaken als kamerlid en de potentiele kiezers liepen over naar Geert.
Die oorlogjes van Geert tegen Bea is niet echt waar zijn aanhang warm voor loopt.
Maar heeeee... Geert, blijf maar inhakken op Bea....... vooral doorgaan.
pi_106835674
Ik ben wel benieuwd wat er precies gaat gebeuren als de peilingen voor de PVV verder verslechteren. Er zal nooit vernieuwing komen in de zin van partijbestuur, hervinden van ideologische wortels of een nieuwe politieke strategie (stoppen met schreeuwen). Dus wat dan wel? Om een lullige reden het kabinet opblazen zal de PVV ook niet populair maken.

Het enige waar onze Geert op kan hopen is op slippertjes van andere partijen en daar vol gas tegenin gaan, heb ik het idee.
pi_106835741
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:29 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er precies gaat gebeuren als de peilingen voor de PVV verder verslechteren. Er zal nooit vernieuwing komen in de zin van partijbestuur, hervinden van ideologische wortels of een nieuwe politieke strategie (stoppen met schreeuwen). Dus wat dan wel? Om een lullige reden het kabinet opblazen zal de PVV ook niet populair maken.

Het enige waar onze Geert op kan hopen is op slippertjes van andere partijen en daar vol gas tegenin gaan, heb ik het idee.
De PVV doet wat zij tot dusver telkens heeft gedaan: de partij gaat op zoek naar een nieuw onderwerp waar de gunst van de kiezer mee gewonnen kan worden. Weet niet hoe lang het anti-EU sentiment nog kan worden uitgemolken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 15 januari 2012 @ 17:25:58 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_106837560
quote:


Opvallend is dat de SP flink stijgt. PVV-ers die naar de SP overgaan? Nu heeft de PVV natuurlijk ook een hele hoop linkse trekjes, met name op het economisch beleid, wat voor de SP-er-met-wat-racisme toch best interessant kan zijn.

Tis in ieder geval goed om te zien dat mensen wakker worden. PVV is een ordinaire zwetspartij natuurlijk, geen fatsoenlijke rechtse, noch linkse politieke partij met verhelderende leden en/of ideeën.

Verder zijn mensen die echt rechts zijn, veel vaker trots op ons koningshuis. Het is een nationaal symbool. Als je dan als partij de Koningin door het slijk gaat halen omdat ze zich bij een buitenlands bezoek aanpast aan lokale religieuze gebruiken, dan win je daar geen stemmen mee van rechts nee. Daar win je alleen stemmen mee van hersenloze racisten, maar misschien is dat ook wel het doel van de PVV.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_106837615
Het dalende CDA doet mij goed.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:42:25 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106838055
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:29 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er precies gaat gebeuren als de peilingen voor de PVV verder verslechteren. Er zal nooit vernieuwing komen in de zin van partijbestuur, hervinden van ideologische wortels of een nieuwe politieke strategie (stoppen met schreeuwen). Dus wat dan wel? Om een lullige reden het kabinet opblazen zal de PVV ook niet populair maken.

Het enige waar onze Geert op kan hopen is op slippertjes van andere partijen en daar vol gas tegenin gaan, heb ik het idee.
Ik denk dat Geert de komende tijd de peilingen omhoog zal proberen te schreeuwen.

Als dat echter niet lukt dat is de situatie waar hij in zit een prima voedingsbodem voor conflicten en fouten.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:43:36 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106838099
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:28 schreef Xaobotnik het volgende:
De zaken in de actualiteit van de laatste week zijn natuurlijk geen gebeurtenissen op zich. Het waren zaken die gewoon te verwachten waren. Ook het laatste rondom Bosman. Ik bedoel, is het zoveel anders dan zaken als het gebruik van woorden als 'Islamitisch stemvee', 'kopvoddentax', het misbruiken van de verkrachting van De Rijke, en het poedelpesten richting Cohen?

De PVV-stemmer is er een die vrij kritiekloos staat richting de grote blonde leider.Ik denk dat het gros van de stemmers de gebeurtenissen van de afgelopen week amper meeneemt. Vergeet niet dat het panel van De Hondt maar een klein deel van de bevolking is waarvan je je kan af vragen hoe representatief het is. Het is namelijk een specifiek type mens dat de tijd neemt om steeds die vragenlijsten in te vullen. En de uitkomsten van die tussentijdse peilingen zijn erg onderhevig aan de actualiteit. Uiteindelijk valt dit allemaal weer weg en blijven mensen met een beïnvloedbare, xenofobe onderbuik dat zelfde type mens dat gewoon op de PVV stemt, omdat dat de partij is die voor 'de Nederlanders' opkomt en iets doet aan 'de allochtonen'. Geen enkele andere partij heeft dit idee over zich hangen op een manier als bij de PVV, en dus is dat de enige optie.
Ach er zullen vast wel wat kiezers blijven maar dat is een zeteltje of 9. Zoiets als de vorige periode.

En aan ieders loyaliteit zitten grenzen.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:06:39 #138
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106838813
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV doet wat zij tot dusver telkens heeft gedaan: de partij gaat op zoek naar een nieuw onderwerp waar de gunst van de kiezer mee gewonnen kan worden. Weet niet hoe lang het anti-EU sentiment nog kan worden uitgemolken.
quote:
'De PVV niet te groot maken'
Amsterdam - „We moeten niet op iedere opmerking van de PVV reageren, want dan maken we Geert Wilders te groot.” Dat zei premier Mark Rutte in het tv-programma Buitenhof.

Hij reageerde daarmee op de rel die ontstond rondom de hoofddoek die koningin Beatrix droeg tijdens het staatsbezoek in Oman. De PVV stelde daar Kamervragen over en de koningin noemde dat 'echt onzin'.

Rutte vindt dat zijn kabinet de rel goed heeft afgehandeld. Staatsbezoeken vallen onder de verantwoordelijkheid van de minister van Buitenlandse Zaken. „En Uri Rosenthal heeft meteen die zondag gereageerd. Wat hadden we meer moeten doen?”, vroeg Rutte zich af. „Als ik Geert had gebeld, was hij echt niet onder de indruk geweest hoor.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)_groot_maken___.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106842548
PVV en SP is bijna een pot nat. Populistisch, nationalistisch, afgunstig, niet democratisch, anti-intellectueel en vooral ongelooooofelijk dom!
pi_106842601
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:39 schreef ecolo het volgende:
PVV en SP is bijna een pot nat. Populistisch, nationalistisch, afgunstig, niet democratisch, anti-intellectueel en vooral ongelooooofelijk dom!
Met een pistool op mijn hoofd zou ik toch eerder SP stemmen, denk ik.
I´m back.
pi_106843660
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Met een pistool op mijn hoofd zou ik toch eerder SP stemmen, denk ik.
hummmmm geef mij maar het bedrag wat dat pistool kost dan stem ik SP.. dat doe ik toch al de laatste jaren..
Maar het EU-standpunt van de SP is kritisch .. hoezo is dat populistisch ?
SP brengt dat standpunt ook wat rustig en niet in de Telegraafsfeer van... die grieken deugen allemaal niet.. Dat is pas populistisch.
Die EU-leningen ... je weet toch van te voren dat je die niet terugkrijgt of slechts een deel over 30 jaar ? SP.. zegt daarom... stoppen met nog meer leningen.
SP en PVV is niks één pot nat.PVV past in een pot nat met VVD en CDA, zo blijkt... maar niet met links.
  zondag 15 januari 2012 @ 20:20:09 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106844396
Ik zou ook meer vertrouwen hebben in de SP. Hun standpunten zijn niks maar de mensen hebben het hart iig op de goede plek. De PVV handelt vooral uit rancune en hufterigheid.
pi_106844537
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummmmm geef mij maar het bedrag wat dat pistool kost dan stem ik SP.. dat doe ik toch al de laatste jaren..
Maar het EU-standpunt van de SP is kritisch .. hoezo is dat populistisch ?
SP brengt dat standpunt ook wat rustig en niet in de Telegraafsfeer van... die grieken deugen allemaal niet.. Dat is pas populistisch.
Die EU-leningen ... je weet toch van te voren dat je die niet terugkrijgt of slechts een deel over 30 jaar ? SP.. zegt daarom... stoppen met nog meer leningen.
SP en PVV is niks één pot nat.PVV past in een pot nat met VVD en CDA, zo blijkt... maar niet met links.
Klopt ook dat de analyse die de SP maakte over het neoliberalisme eerder dicht bij de werkelijkheid ligt dan de analyse van de PvdA, die zonodig haar ideologische veren van zich af wilde schudden... Overigens denk ik wel toch dat de SP en PVV voor een deel ongeveer hetzelfde electoraat trekt.
I´m back.
pi_106846471
Alle partijen hebben een balans met de PVV..maw ze winnen kiezers en ze verliezen van en aan de PVV. Ik weet nog niet zo zeker of gemiddeld in de laatste 5 jaar de VVD en CDA minder uitwisselingspartner is met de PVV als de SP. Volgens mij is de SP eerder op plaats 3 te vinden , in % en in absolute cijfers±

check this out
quote:
SP trekt bij alle partijen kiezers weg

De SP weet volgens De Hond van alle kanten kiezers te winnen. Zo geeft 27 procent van de PvdA-kiezers uit 2010 aan dat ze nu SP zouden stemmen. Bij GroenLinks en D66 is dat ongeveer tien procent en bij de PVV acht procent.

Ook van de VVD (4 procent) en van het CDA (3 procent) weet de SP kiezers te trekken
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)l-voor-hoofddoekrel/
Volgens bureau de Hond is de PVV uitwisselingspartij nr 4 van de SP op dit moment
8% van de virtuele zetelwinst? Is dat anderhalve zetel van de PVV die overloopt naar de SP ?
En hoeveel verliest de SP per 15 januari aan de PVV ?
pi_106859929
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:25 schreef maartena het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Opvallend is dat de SP flink stijgt. PVV-ers die naar de SP overgaan? Nu heeft de PVV natuurlijk ook een hele hoop linkse trekjes, met name op het economisch beleid, wat voor de SP-er-met-wat-racisme toch best interessant kan zijn.

Tis in ieder geval goed om te zien dat mensen wakker worden. PVV is een ordinaire zwetspartij natuurlijk, geen fatsoenlijke rechtse, noch linkse politieke partij met verhelderende leden en/of ideeën.

Verder zijn mensen die echt rechts zijn, veel vaker trots op ons koningshuis. Het is een nationaal symbool. Als je dan als partij de Koningin door het slijk gaat halen omdat ze zich bij een buitenlands bezoek aanpast aan lokale religieuze gebruiken, dan win je daar geen stemmen mee van rechts nee. Daar win je alleen stemmen mee van hersenloze racisten, maar misschien is dat ook wel het doel van de PVV.
Tuurlijk, racisme. :')

Of je erkent gewoon de problemen met immigranten (en hun nakomelingen) die door geen enkele partij worden opgepikt. Logisch dat een clownspartij als de PVV daar stemmen mee trekt.

En hoewel je vraagtekens kan zetten bij de waarde van peilingen, blijft het opvallend dat partijen die beweren "een redelijk alternatief" te bieden (GroenLinks en D66) nog steeds niet groter worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106860589
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 03:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk, racisme. :')

Of je erkent gewoon de problemen met immigranten (en hun nakomelingen) die door geen enkele partij worden opgepikt. Logisch dat een clownspartij als de PVV daar stemmen mee trekt.
Deze stelling van je is wel erg 1998 :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 16 januari 2012 @ 08:58:58 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106861078
quote:
Een jaarsalaris aan hypotheekrenteaftrek: Wilders vindt het oké

Henk en Ingrid hebben het nakijken bij Wilders' oproep de aftrek van hypotheekrente te sparen. Hoe rijker mensen zijn, hoe meer ze profiteren, betoogt jurist Sander Terphuis.
De hypotheekschuld in Nederland bedraagt momenteel 640 miljard euro. Ons land is daarmee koploper in Europa. Daarnaast is Nederland het enige land waar huiseigenaren hoge bedragen kunnen aftrekken van de fiscus voor hun hypotheekrente; het is zelfs mogelijk om meer dan de helft van de hypotheekrente af te trekken. Deze aftrek is toegestaan voor huiseigenaren met dure huizen ter waarde van 1 miljoen euro of meer. Het spreekt voor zich dat gezinnen met een modaal inkomen - denk aan de leraar, politieagent, verpleegster en de buschauffeur - dergelijke dure huizen niet kunnen kopen.

In tijden van economische crisis wordt het des te belangrijker op zoek te gaan naar oplossingen voor deze torenhoge hypotheekschuld. Daarbij komt nog dat vele deskundigen aandacht hebben gevraagd voor de hypotheekschuld in relatie tot de hoge renteaftrek in ons land. Ik noem hier de Nederlandse Vereniging van Makelaars, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds. Het Nederlandse hypotheekstelsel is niet langer houdbaar en is schadelijk voor de huizenmarkt en voor de economie; zo luidt het oordeel van deskundigen.

Dit bewustzijn dwingt de politici ertoe met oplossingen te komen. Inmiddels is ook het CDA gaan inzien dat de renteaftrek in de huidige vorm onhoudbaar is. Het Strategisch Beraad van het CDA noemt de aftrek van hypotheekrente een 'perverse prikkel' blijkt uit de uitgelekte informatie. De VVD houdt consequent vast aan de hypotheekrenteaftrek vanwege haar achterban met dure huizen.

Digitale bunker
Terwijl andere partijen complexe vraagstukken door deskundigen laten onderzoeken, schiet Wilders door de gaten van zijn digitale bunker maximaal 140 letters, waarmee hij zijn oplossing voor complexe problemen, zoals hypotheekrenteaftrek, wereldkundig maakt. Eerst twitterde hij: handen af van hypotheekrenteaftrek. Vervolgens bedreigde Wilders zijn gijzelaars, de VVD en het CDA, vanuit zijn digitale bunker met nieuwe verkiezingen voor het geval ze zouden beginnen over versobering van de aftrek van hypotheekrente.

Dit was zijn bijdrage aan het oplossen van de torenhoge hypotheekschuld. Daarna verschool Wilders zich weer en vermeed wederom iedere discussie. En zo gaat het al een hele tijd. Hij wil ook geen leden bij zijn partij. Leden kunnen immers kritische vragen stellen en eigen mening geven. En daar zit PVV-leider niet echt op te wachten.

De PVV wil geen versobering van de aftrek van hypotheekrente. Dit is juist heel gunstig voor rijke mensen. Stelt u zich een echtpaar voor, de man is bankdirecteur en de vrouw notaris, met een jaarinkomen van 3 ton. Met hun inkomen kunnen zij een hypotheek krijgen van 1 miljoen voor de aankoop van een huis. Ervan uitgaande dat dit echtpaar 6 procent rente betaalt voor hun hypotheek van 1 miljoen, dan betaalt het per maand 5.000 euro aan de bank. Volgens het huidige hypotheekstelsel kan dit echtpaar 52 procent van dit bedrag aftrekken bij de Belastingdienst. Dit betekent dat deze mensen per maand meer dan 2.500 euro aan hypotheekrenteaftrek ontvangen van de fiscus. Op jaarbasis is dat iets meer dan 30 duizend euro.
Dit voorbeeld is nodig om de feiten helder te krijgen. De hardwerkende leraar, politieagent, verpleegster en de buschauffeur - voor wie de PVV beweert op te komen - verdienen misschien niet eens 30 duizend euro netto per jaar.

Rijke mensen
Wilders laat toe dat rijke mensen meer dan dat bedrag per jaar aan hypotheekrente aftrekken bij de fiscus. Op kosten van de hardwerkende belastingbetaler met een modaal inkomen. De PVV-leider wil immers geen versobering van de hypotheekrenteaftrek. Wilders zat jarenlang bij de VVD en hij komt zo te zien nog steeds op voor de rijke mensen.

Je zou eerder verwachten dat de PVV-voorman met nieuwe verkiezingen gaat dreigen wanneer het om andere zaken gaat: om de versobering van de ouderenzorg of de gehandicaptenzorg, om bezuinigingen op het passend onderwijs, de verlaging van pensioenen of het verstrekken van miljardenleningen aan Griekenland.

Maar nee, Wilders kiest voor het behoud van de villataks van rijke lui en die hardwerkende Henks en Ingrids hebben helaas weer het nakijken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-vindt-het-oke.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 januari 2012 @ 09:15:47 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_106861385
Tsja, onnavolgbaar die peroxidepopulist...
pi_106862532
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 03:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of je erkent gewoon de problemen met immigranten (en hun nakomelingen) die door geen enkele partij worden opgepikt.
Neen, middenpartijen hebben het immigrantenprobleem (voor zover dat bestaat, het is meer sociaal-economisch dan etnisch) al lang erkend, er zijn geen taboes meer. Integendeel zelfs.

De mensen die nog steeds rondstrooien met verwijten zijn de degene die zich miskend voelen in hun witte superioriteit. Immers, de Albert Heijn verkoopt halalvlees en bol.com/NL verkoopt Turkse boeken. Dat doet de superieure blanke pijn.
pi_106862545
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 03:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk, racisme. :')

Of je erkent gewoon de problemen met immigranten (en hun nakomelingen) die door geen enkele partij worden opgepikt. Logisch dat een clownspartij als de PVV daar stemmen mee trekt.
2001 belde, ze willen hun klaagzang terug.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106862588
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:39 schreef ecolo het volgende:
PVV en SP is bijna een pot nat. Populistisch, nationalistisch, afgunstig, niet democratisch, anti-intellectueel en vooral ongelooooofelijk dom!
Beetje achterhaald beeld van de SP heb je vrees ik.
pi_106862893
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:19 schreef DRidder het volgende:

[..]

Beetje achterhaald beeld van de SP heb je vrees ik.
Naja het ligt inderdaad wel ietwat genuanceerder maar ze vissen wel in dezelfde vijver. De ontevreden modaal burger en daaronder. Dus het is wel degelijk lood om oud ijzer wat betreft SP en PVV, electoraal gezien.
pi_106864131
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja het ligt inderdaad wel ietwat genuanceerder maar ze vissen wel in dezelfde vijver. De ontevreden modaal burger en daaronder. Dus het is wel degelijk lood om oud ijzer wat betreft SP en PVV, electoraal gezien.
Alle grote partijen vissen in die vijver.. de huidige virtuele zeteltjeswinst van de de SP komt door kiezers van PvdA, D'66, GL die overlopen naar de SP.. Dan pas komt het voor 8% door ex-PVVstemmers.

Uit dit onderzoek over het hoofddoekje van Bea blijkt wederom dat VVD- en CDA-kiezers meer gemeenschappelijk denken hebben met PVV-kiezers dan SP-stemmers:
http://www.peil.nl/?3420

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 16-01-2012 11:20:05 ]
pi_106867456
Het geeft inderdaad aan dat het hoofdzakelijk winst boek bij de Henk en Ingrids van de PvdA. Opzich logisch aangezien die ook pretendeert op te komen voor de "arbeider". De winst galen bij D66 is wat misleidend aangezien het om 1 zetel gaat van een virtuele winst van 7 . Dat is tevens zo voor GL alleen gaat het dan om virtueel verlies.
pi_106867564
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:16 schreef DRidder het volgende:

[..]

Neen, middenpartijen hebben het immigrantenprobleem (voor zover dat bestaat, het is meer sociaal-economisch dan etnisch) al lang erkend, er zijn geen taboes meer. Integendeel zelfs.

De mensen die nog steeds rondstrooien met verwijten zijn de degene die zich miskend voelen in hun witte vermeende superioriteit. Immers, de Albert Heijn verkoopt halalvlees en bol.com/NL verkoopt Turkse boeken. Dat doet de superieure blanke pijn.
True story.
pi_106867730
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True story.
Beetje te aangedikt volgens mij. Dan zou de Surinaams/hindoestaanse en Indonesische hoek ook eenzelfde bron van ergernis moeten zijn.
pi_106867772
Witte superioriteit neigt ook naar stereotypering.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2012 13:27:53 ]
pi_106868878
Ik vind de PVV een partij van niks maar dit is dan weer mooi

http://www.nu.nl/economie(...)sverbod-bij-asr.html

Daar hebben de regeringspartijen het nakijken ^O^
pi_106868941
duidelijk stukje over de PVV en de hypotheek rente aftrek.

http://www.volkskrant.nl/(...)TxPI_JufkNc.facebook

quote:
Stelt u zich een echtpaar voor, de man is bankdirecteur en de vrouw notaris, met een jaarinkomen van 3 ton. Met hun inkomen kunnen zij een hypotheek krijgen van 1 miljoen voor de aankoop van een huis. Ervan uitgaande dat dit echtpaar 6 procent rente betaalt voor hun hypotheek van 1 miljoen, dan betaalt het per maand 5.000 euro aan de bank. Volgens het huidige hypotheekstelsel kan dit echtpaar 52 procent van dit bedrag aftrekken bij de Belastingdienst. Dit betekent dat deze mensen per maand meer dan 2.500 euro aan hypotheekrenteaftrek ontvangen van de fiscus. Op jaarbasis is dat iets meer dan 30 duizend euro.
Dit voorbeeld is nodig om de feiten helder te krijgen. De hardwerkende leraar, politieagent, verpleegster en de buschauffeur - voor wie de PVV beweert op te komen - verdienen misschien niet eens 30 duizend euro netto per jaar.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:33:32 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106869643
Newsweek veegt vloer aan met Wilders

In het een na grootste weekblad van de Verenigde Staten, Newsweek, staat deze week een 6-pagina's tellend portret van Geert Wilders. Hij komt er niet al te best van af.

Journalist Christopher Dickey interviewde Wilders onlangs in Den Haag. Zijn conclusie: 'Wilders' extremistische standpunten rieken vaak naar cynisme en zelfingenomenheid.' De PVV wordt omschreven als een 'platform van paranoïde haat', en de reputatie van wilders is 'giftig'.

De kop boven het artikel is veelzeggend. 'Kan iemand Geert Wilders vragen om zijn anti-moslim-tirades te staken, voordat er iemand gewond raakt?'. Maar het in het gehele artikel wordt er kritisch over Wilders en zijn PVV gesproken.

Zo beschikt 'de charismatische blonde politicus met het geblondeerde haar' over 'een platform van paranoïde haat', is de PVV 'xenofobisch', en is Wilders een meester 'in het inspelen op echte angsten en het oproepen van valse'. Om dan 'de verantwoordelijkheid te ontlopen als er levens worden geruïneerd of verloren gaan'.

Vat vol tegenstrijdigheden
Newsweek vraagt zich af of Wilders zijn eigen standpunten wel gelooft, of dat zijn standpunten hem vooral politiek goed uitkomen. Volgens Dickey is hij dan ook 'een vat vol tegenstrijdigheden'. Aan de ene kant zweert hij geweld af, maar aan de andere kant hebben zijn tirades 'zonder enige twijfel' mensen 'die uit zijn op bloed' geïnspireerd. En de pers mag Wilders dan afschilderen als iemand die racisme promoot, hij is zelf heel kieskeurig wie hij dan haat, meent de auteur.

Het artikel, waarin ook Ayaan Hirsi Ali en Wilders' broer aan het woord komen, poogt vooral een omschrijving te geven van Wilders en zijn politiek, en herbergt dan ook weinig nieuws. Ook Wilders komt zelf aan het woord. Hij benadrukt nogmaals niets tegen moslims zelf te hebben, maar wel tegen de islam. Een gematigde islam bestaat niet, herhaalt hij.

Internationale organisatie
Wilders is, zo zegt hij zelf, bezig met het opbouwen van een internationale organisatie, de International Freedom Alliance. 'De Verenigde Staten zijn heel belangrijk, Europa is Belangrijk. Canada, - daar was ik een paar maanden geleden nog. Australië. Nieuw-Zeeland.'

Volgens het artikel is Wilders zo vaak in Israël geweest dat mensen denken dat hij voor de Mossad werkt. Wilders daarop: 'Dat is allemaal onzin. Ik heb nooit voor enige geheime dienst gewerkt en zeker niet voor de Israëlische geheime dienst. Het is te belachelijk om te geloven.'

Het artikel is tot stand gekomen in samenwerking met de Nederlandse journaliste Nadette de Visser en is hier te lezen.

http://www.volkskrant.nl/(...)r-slecht-vanaf.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 16 januari 2012 @ 14:43:08 #161
66825 Reya
Fier Wallon
pi_106869987
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:07 schreef Arolsen het volgende:
Ik vind de PVV een partij van niks maar dit is dan weer mooi

http://www.nu.nl/economie(...)sverbod-bij-asr.html

Daar hebben de regeringspartijen het nakijken ^O^
Goedkoop populisme, wederom.
pi_106896565
Bosman gaat door als fractie 'Leefbaarheid en Democratie'.

:')
pi_106897663
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Newsweek veegt vloer aan met Wilders

In het een na grootste weekblad van de Verenigde Staten, Newsweek, staat deze week een 6-pagina's tellend portret van Geert Wilders. Hij komt er niet al te best van af.

Journalist Christopher Dickey interviewde Wilders onlangs in Den Haag. Zijn conclusie: 'Wilders' extremistische standpunten rieken vaak naar cynisme en zelfingenomenheid.' De PVV wordt omschreven als een 'platform van paranoïde haat', en de reputatie van wilders is 'giftig'.

De kop boven het artikel is veelzeggend. 'Kan iemand Geert Wilders vragen om zijn anti-moslim-tirades te staken, voordat er iemand gewond raakt?'. Maar het in het gehele artikel wordt er kritisch over Wilders en zijn PVV gesproken.

Zo beschikt 'de charismatische blonde politicus met het geblondeerde haar' over 'een platform van paranoïde haat', is de PVV 'xenofobisch', en is Wilders een meester 'in het inspelen op echte angsten en het oproepen van valse'. Om dan 'de verantwoordelijkheid te ontlopen als er levens worden geruïneerd of verloren gaan'.

Vat vol tegenstrijdigheden
Newsweek vraagt zich af of Wilders zijn eigen standpunten wel gelooft, of dat zijn standpunten hem vooral politiek goed uitkomen. Volgens Dickey is hij dan ook 'een vat vol tegenstrijdigheden'. Aan de ene kant zweert hij geweld af, maar aan de andere kant hebben zijn tirades 'zonder enige twijfel' mensen 'die uit zijn op bloed' geïnspireerd. En de pers mag Wilders dan afschilderen als iemand die racisme promoot, hij is zelf heel kieskeurig wie hij dan haat, meent de auteur.

Het artikel, waarin ook Ayaan Hirsi Ali en Wilders' broer aan het woord komen, poogt vooral een omschrijving te geven van Wilders en zijn politiek, en herbergt dan ook weinig nieuws. Ook Wilders komt zelf aan het woord. Hij benadrukt nogmaals niets tegen moslims zelf te hebben, maar wel tegen de islam. Een gematigde islam bestaat niet, herhaalt hij.

Internationale organisatie
Wilders is, zo zegt hij zelf, bezig met het opbouwen van een internationale organisatie, de International Freedom Alliance. 'De Verenigde Staten zijn heel belangrijk, Europa is Belangrijk. Canada, - daar was ik een paar maanden geleden nog. Australië. Nieuw-Zeeland.'

Volgens het artikel is Wilders zo vaak in Israël geweest dat mensen denken dat hij voor de Mossad werkt. Wilders daarop: 'Dat is allemaal onzin. Ik heb nooit voor enige geheime dienst gewerkt en zeker niet voor de Israëlische geheime dienst. Het is te belachelijk om te geloven.'

Het artikel is tot stand gekomen in samenwerking met de Nederlandse journaliste Nadette de Visser en is hier te lezen.

http://www.volkskrant.nl/(...)r-slecht-vanaf.dhtml
Mooi artikel, al vind ik het net iets te erg op de man gespeeld. Waarom niet iets wat meer over zijn standpunten en tientallen gebroken beloftes? Waarom niet over zijn partijleden maar alleen over hem.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 17 januari 2012 @ 01:22:52 #164
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_106899033
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:28 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Mooi artikel, al vind ik het net iets te erg op de man gespeeld. Waarom niet iets wat meer over zijn standpunten en tientallen gebroken beloftes? Waarom niet over zijn partijleden maar alleen over hem.
Omdat Wilders degene is die op een internationaal podium pretendeert voorvechter te zijn voor 'vrijheid enzo'. De PVV in Nederland is niet zo relevant voor de het onderwerp van het artikel.
pi_106900075
Die Wilders is een eng mannetje die goed in de gaten moet worden gehouden, met zijn 'International Freedom Alliance'. Vrijheid wanneer het hem en zijn xenofobistische partijtje uitkomt ja. Zie zijn recente kritiek op Beatrix over wat voor een vrijheid hij het heeft.
pi_106900409
als we hem hier zat zijn, zal ie ook wel oprotten naar het buitenland, net als hirshi ali.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:16:39 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106901114
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 00:28 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Mooi artikel, al vind ik het net iets te erg op de man gespeeld. Waarom niet iets wat meer over zijn standpunten en tientallen gebroken beloftes? Waarom niet over zijn partijleden maar alleen over hem.
Hij heeft geen partijleden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 08:47:51 #168
230491 Zith
pls tip
pi_106901434
De VS en Israel hebben al aangegeven dat WIlders geen vriend is wat hun betreft, toch blijft wilders vinden van wel :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:57:34 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106901559
quote:
De vrijdag uit de Limburgse PVV-Statenfractie gezette Cor Bosman blijft deel uitmaken van het Limburgs parlement. Hij gaat in de Limburgse Staten verder als eenmansfractie, maakte hij vanavond voor de regionale omroep L1 bekend.
De PVV zette Bosman uit de fractie nadat zijn uitspraak over PvdA-Statenlid Selçuk Özturk publiek was gemaakt. Bosman had in een mail aan partijgenoten zijn socialistische collega 'een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken' genoemd.

Bosman erkende dat hij de uitspraak beter niet had kunnen doen, maar sprak wel van 'een buitenproportionele collectieve verontwaardiging'.

Bosman is het tweede lid dat binnen een jaar de PVV Limburg verlaat. In juli stapte Harm Uringa uit de PVV-fractie en ging alleen verder.

De coalitie van PVV, CDA en VVD in Limburg is niet in gevaar en beschikt over 26 van de 47 zetels. De PVV liet maandag in een reactie weten het 'spijtig' te vinden een zetel te verliezen, maar het besluit van Bosman te respecteren.

Bosman, medeauteur van het coalitie-akkoord, zei de coalitie te blijven steunen. 'Ik verwacht niet dat ik door oud-collega's met de nek wordt aangekeken', zei hij.

Özturk zei vanavond in Nieuwsuur niet gehoord te hebben dat Bosman zijn uitspraken terugtrekt. Hij beraadt zich morgenavond hierover met zijn fractie.
http://www.volkskrant.nl/(...)mburgse-Staten.dhtml

Is er eigenlijk één van al die opgestapte leden van de anti-plucheplakkers-partij, die wel het pluche heeft verlaten?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:09:15 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_106901766
Sharpe, maar die heeft dan wel weer het voornemen om terug te keren.
pi_106903822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:09 schreef Ericr het volgende:
Sharpe, maar die heeft dan wel weer het voornemen om terug te keren.
Was dat die pornobaas?
pi_106904472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:34 schreef DRidder het volgende:

[..]

Was dat die pornobaas?
Ho ho ho - niet zo denigrerend hè! Hij was een pornobaron!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27:14 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106905220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:24 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee of hij al gepost is:

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/120119587/1056
Plaats hem dan gewoon:

quote:
Uringa mist elk niveau in PVV

Een halfjaar lang zweeg Harm Uringa over de reden van zijn vertrek uit de Limburgse PVV-fractie. Voor het eerst treedt hij nu – exclusief voor deze krant – naar buiten. Over de omstreden mail van oud-fractiegenoot Cor Bosman, en over zijn ervaringen bij de partij van Geert Wilders. ,,Ik ben regelmatig de zaal uitgelopen van schaamte.”

door Paul Bots

Het is donderdagmiddag. Harm Uringa zit in zijn woonkamer die nu nog rustig is. Morgen zal dat anders zijn, weet hij al. Want als zijn verhaal eenmaal op straat ligt, zullen de media in de rij staan om de oud-PVV'er aan de tand te voelen. Dat is echter niet zijn grootste angst. Hij is vooral bang dat er mensen wraak willen nemen op hem als afvallige PVV'er. "Er lopen genoeg gekken rond.”

Eigenlijk waarschuwde zijn vrouw hem al tijdens de verkiezingscampagne. Is dit wel de partij waar jij thuis hoort, vroeg ze. De overtuigd christelijke Uringa is gepensioneerd en was meer dan veertig jaar manager bij diverse grote bedrijven. Hij woonde en werkte over de hele wereld. Onlangs keerde hij terug uit Zuid-Afrika. Het land waar hij normaal drie maanden per jaar vertoeft omdat hij daar een weeshuis ondersteunt. Dit jaar kon hij maar zes weken blijven, stelt hij. Vanwege zijn politieke werk in Provinciale Staten.

De vraag die op de lippen brandt, kreeg hij de laatste maanden regelmatig. ‘Hoe komt iemand als jij bij de PVV terecht?' "Ik zie mezelf als een sociaal bewogen conservatief”, legt Uringa uit. "Ik ben voor een kleine overheid die goed op de centen past. Als je kijkt naar de bedreigingen en het terrorisme van de voorbije jaren, moet je statistisch gezien concluderen dat bepaalde groepen daarin oververtegenwoordigd zijn. Ik vind dat je daar niet voor weg moet kijken. Dat betekent echter nog niet dat je het moet doorvertalen naar iedereen die een bepaalde ideologie of religie aanhangt.”

"Ook erger ik me aan de politieke correctheid in Nederland. Een paar jaar geleden werd je bij het minste of geringste al voor racist of fascist uitgemaakt. Ik heb genoeg ervaring in de ontwikkelingshulp om te zeggen dat je problemen ter plaatse moet oplossen. Die los je niet op door alle mensen met problemen hier naartoe te halen. Daarmee worden die mensen niet geholpen en het leidt hier tot maatschappelijke ontwrichting. Het absorptievermogen van Nederland is beperkt. Ik zie het in het kindertehuis in Zuid-Afrika. Er zijn daar mensen die mij aanklampen omdat ze een nieuwe auto willen. Dan zeg ik: ‘dat wilde ik ook, en dus heb ik er hard voor gewerkt'. Er zijn ook mensen die me vragen of ze een beurs kunnen krijgen, zodat ze kunnen studeren, een baan kunnen vinden en zichzelf kunnen helpen. Die tweede groep kan op mijn hulp rekenen.”

Belangrijk voor zijn aanhaken bij de PVV was een bezoek dat Uringa bracht aan Ground Zero in New York. De plek van de aanslag op de Twin Towers. "Dit nooit meer, dacht ik.”

Uringa sluit zich bij de PVV aan. Een stap waar hij nu, achteraf gezien, spijt van heeft. Want het niveau van de kandidaten die deze partij op de Limburgse lijst voor Provinciale Staten zette is laag, concludeert hij. Alleen de huidige twee gedeputeerden Antoine Janssen en Theo Krebber, en Kamerlid annex oud-Statenlid Roland van Vliet acht hij hoog. Uringa waarschuwt partijleidster Laurence Stassen, die hij overigens ook in de categorie laagvliegers plaatst, daar herhaaldelijk voor. "Ik mag toch hopen dat wij als fractie en jij als fractieleider in staat zijn om onze discussies naar een hoger niveau te tillen en niet alleen maar te blijven reageren op basale onderwerpen”, schrijft hij in een mail aan Stassen als die een politiek punt wil maken van de kosten voor de afscheidsfeestjes van oud-gedeputeerden Driessen, Wolfs, Kersten en Hessels. "Ik ben jarenlang actief geweest op senior managementniveau en jij mag niet van mij verwachten dat ik vier jaar lang ver onder mijn niveau ga werken.”

Uringa probeert de vluchtroute. Hij meldt zich aan voor de lijst van de Eerste Kamer. In een sollicitatiegesprek zaagt Wilders hem door over zijn christelijke principes. "Hoe ik aankijk tegen het homohuwelijk en abortus. Ik heb gezegd dat ik vanuit mijn overtuiging daar niet voor kan stemmen. ‘Dan hebben we een probleem', zei Wilders. Ik heb daarop mijn sollicitatie ingetrokken, maar later op aandringen van Laurence heb ik me toch weer aangemeld. Ze zou me steunen. Daar heb ik nooit meer iets van gehoord.”

Eigenlijk had Uringa al bij de eerste fractievergadering na de verkiezingen op 3 maart 2011 door hoe de hazen lopen bij de PVV. "Stassen gaf aan dat we als grootste partij het initiatief moesten nemen bij de coalitievorming. Ze vroeg of we eerst over links, of eerst over rechts wilden proberen. Unaniem, dus inclusief Stassen, werd gekozen voor PVV-VVD-SP. Twee dagen later kwam het bericht dat Wilders vond dat we toch over rechts moesten proberen. Dat is toen ook gebeurd.”

De hand van Wilders is vaker zichtbaar. Als de onderhandelingen vast dreigen te lopen, wordt vanuit Den Haag ‘geholpen', vertelt Uringa die zich in zijn eerste maanden bij de fractie steeds meer gaat ergeren aan de werkwijze. Eigenlijk zijn er maar drie mensen die al het werk deden, stelt hij. Naast hemzelf zijn dat Michael Heemels en Cor Bosman. "Je kunt van Cor Bosman zeggen wat je wil, maar hij werkt hard en hij heeft zich de dossiers snel eigen gemaakt.” De rest van de fractie leunt achterover, en fractieleidster Stassen heeft het te druk met haar werk als Europarlementariër in Brussel. Als de voorjaarsnota besproken moet worden, gaat het helemaal mis. Roland van Vliet heeft zich al teruggetrokken op zijn Haagse taken. Twee dagen voor de vergadering krijgt Uringa het verzoek om de woordvoering te doen in het complexe dossier. "Ik heb gezegd dat ik het zou doen, op voorwaarde dat de geplande PVV-moties naar zijn verhaal toe worden geschreven. "Toen ik die dag de moties zag, bleken die nergens op te slaan. Ze werden weggehoond. Ik had het helemaal gehad. De dag daarna heb ik geweigerd nog het woord te voeren. Ik heb mijn tekst naar Bosman gemaild, die uiteindelijk de woordvoering heeft gedaan. Ik ben regelmatig de zaal uitgelopen van schaamte.”

Als na deze afgang in de ogen van Uringa ook nog blijkt dat er niets gebeurt met de omstreden mail waarin collega-statenlid Cor Bosman op 28 januari 2011 stadsgenoot en PvdA-kandidaat Selçuk Öztürk uitmaakt voor ‘een uitgekotst stuk halalvlees (maar dan wel van Turkse afkomst).', hakt Uringa de knoop door. De PVV is niet langer zijn partij. "Ik had Machiel de Graaf, lijsttrekker voor de Eerste Kamer een mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik mogelijk een andere partij zou steunen bij de senaatsverkiezing. Dat lag gevoelig, want iedere stem was nodig om voldoende zetels in de Eerste Kamer te krijgen. Binnen vijf minuten hing hij aan de lijn. Hij wilde samen met Geert bij me langs komen. Nou, ik weet wat dat voor veiligheidsmaatregelen vergt, dus heb ik aangeboden om zelf naar Den Haag te gaan. Op 6 mei heb ik met Wilders gesproken. Die beloofde me dat hij maatregelen zou nemen. Bosman zou in de fractie zijn excuses moeten aanbieden, en zijn uitlatingen inhoudelijk moest terugnemen. Op het moment van de Eerste Kamerverkiezingen was dat nog niet gebeurd. Toch heb ik Wilders het voordeel van de twijfel gegeven. Ik geef Wilders nog steeds de credits dat hij wilde ingrijpen. Maar het is waarschijnlijk bij Stassen blijven hangen. Toen er in juli nog niets was gebeurd, heb ik besloten uit de PVV te stappen.”

Uringa sprak met de partij af dat er niet met modder gegooid zou worden. Over de reden van zijn vertrek zouden beide partijen zich in stilzwijgen hullen. Toch treedt Uringa nu naar buiten. Aanleiding zijn de uitlatingen van Stassen in het blad Zuid. Daar wordt Uringa door haar neergezet als een vrouwenhater die vanuit zijn geloof vindt dat vrouwen achter het aanrecht thuishoren. "Stassen heeft zich niet aan de afspraak gehouden, dus hoef ik dat ook niet te doen. De hele wereld mag nu weten dat ik een valide reden had om uit de fractie te stappen. Eigenlijk had ik meteen open kaart moeten spelen. Maar ik vreesde voor mijn eigen veiligheid. Vergeet niet, ik was de eerste in PVV-kringen die zelf vertrok en de zetel mee nam. Ik wist niet hoe mensen daar op zouden reageren. Uiteindelijk viel het mee. Ik heb alleen wat vervelende mailtjes gehad.”
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106905508
Ik zit via m'n telefoon en dan is kopiëren en plakken zo'n rotklus.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:25:21 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_106908120
Het artikel geeft een interessant inkijkje in hoe moreel besef moest wijken voor macht. We doen er goed aan om ons te realiseren dat dergelijke taferelen zich mede hebben kunnen afspelen met goedkeuring van de zittende regering, die constant doet alsof hun neus bloedt en doet alsof samenwerrking met de PVV de normaalste zaak van de wereld is,
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:32:19 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106908821
quote:
De PVV in het Europees Parlement heeft de kersverse parlementsvoorzitter Martin Schulz opgeroepen de woorden aan het adres van ex-PVV'er Daniël van der Stoep terug te nemen. De Duitser had Van der Stoep vorig jaar in een debat als fascist bestempeld.

PVV-delegatieleider Barry Madlener sprak vandaag over ongegronde beschuldigingen. Madlener zelf was door Schulz uitgemaakt voor racist. Daar ging de PVV'er echter niet op in in zijn eerste reactie op de verkiezing van de Duitse sociaaldemocraat.

Schulz werd in 2003 door de Italiaanse premier Silvio Berlusconi vergeleken met een gevangenenbewaker in een concentratiekamp (Kapo).
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ist-terugneemt.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106909271
quote:
Alleen de PVV mag anderen voor alles en nogwat uitmaken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106909382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Alleen de PVV mag anderen voor alles en nogwat uitmaken.
Ze bezitten hetzelfde soort hypocrisie als moslimextremisten. Haatbaarden maken ook alles en iedereen voor rotte vis uit en reageren furieus als ze zelf worden bekritiseerd.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:48:01 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106909404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen de PVV mag anderen voor alles en nogwat uitmaken.
Terwijl Schulz alleen maar een wetenschappelijk aangetoond feit benoemt :P
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106909821
ze moeten ook zeggen; we hebben geen hekel aan pvvers, mar wel aan hun facistische denkbeelden. :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 15:51:17 #183
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_106914203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:24 schreef Friek_ het volgende:
Geen idee of hij al gepost is:

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/120119587/1056
Die Uringa vind zichzelf ook duidelijk heel wat. Wanneer ik lees dat hij denkt dat de PVV de oplossing is voor een herhaling 9/11, denkt dat Wilders de drempel van politieke correctheid oplost, en opkijkt van de randzaken binnen zijn partij kan ik zijn zelfbeeld echter maar moeilijk bevestigen. En dan heb ik het niet eens over zijn Christenlijk fundamentalistische wereldbeeld.

Hoe dom/blind ben je überhaupt wanneer je denkt dat er ruimte is voor eigen moreel besef als de toch al beperkte moraliteit van Wilders al vanaf het begin de norm is en soortgelijk laag gedrag schering en inslag is bij die partij?

Even ervan uitgaande dat zijn intellect niet dermate beperkt is als hiervoor gesuggereerd, is het gewoon een typisch geval van een iemand die zich op een plateau zet na afgewezen te zijn voor verschillende posities, onder het mom van 'ik ben eigenlijk te goed voor ze'. Waarbij het dit laatste maar zelf verzonnen heeft en nergens op baseert. Het niveau was immers al bekend.

[ Bericht 14% gewijzigd door Xaobotnik op 17-01-2012 15:59:18 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:02:28 #184
225540 Pugg
Friends forever
pi_106914705
Toch wel "verdacht '" dat de PVV geen spoeddebat vraagt na de uitspraken van de opperrabbijn
over Homo's?
Hypocriete zooi :r
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:02:33 #185
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_106914707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Plaats hem dan gewoon:

[..]

Hij komt over als een dom persoon, en dat soort mensen regeert de wereld. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:37:12 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106916178
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:02 schreef Pugg het volgende:
Toch wel "verdacht '" dat de PVV geen spoeddebat vraagt na de uitspraken van de opperrabbijn
over Homo's?
Hypocriete zooi :r
Of Kamervragen stelt en eist dat de man wordt uitgezet naar Israel...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:57:39 #187
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_106919287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of Kamervragen stelt en eist dat de man wordt uitgezet naar Israel...
Hoezo? Hij pleit toch voor een dominante joods-/christelijk-/Humanistische cultuuur? Henk en Ingrid hebben ws minder last van kerkklokken en keppeltjes dan van minaretten en hoofddoekjes oid. :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:07:34 #188
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106919649
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Hoezo? Hij pleit toch voor een dominante joods-/christelijk-/Humanistische cultuuur? Henk en Ingrid hebben ws minder last van kerkklokken en keppeltjes dan van minaretten en hoofddoekjes oid. :')
Tenzij Henk homo en Ingrid lesbisch is....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 20:34:53 #189
230491 Zith
pls tip
pi_106925939
Op RTL nieuws hadden ze vandaag een opmerkelijke negatieve report over hem :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:21:15 #190
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106928420
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Zith het volgende:
Op RTL nieuws hadden ze vandaag een opmerkelijke negatieve report over hem :P
Daar komen ze wel erg laat achter. De rechter in die zaak had het erover dat hij wel stellingen in het debat brengt, maar dat hij de discussie niet aangaat.
pi_106934989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Zith het volgende:
Op RTL nieuws hadden ze vandaag een opmerkelijke negatieve report over hem :P
Net ook weer. Ze zijn hem bij RTL aardig zat aan het worden zo te merken. Hopen dat Henk en Ingrid dit ook zien en dat Wilders keihard door de mand valt.
pi_106935475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:31 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Net ook weer. Ze zijn hem bij RTL aardig zat aan het worden zo te merken. Hopen dat Henk en Ingrid dit ook zien en dat Wilders keihard door de mand valt.
was RTL ooit pro-Wilders dan?
pi_106935691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:43 schreef claus_johann het volgende:

[..]

was RTL ooit pro-Wilders dan?
Volgens mij niet, maar het viel me op dat ze nu wel erg negatief over hem waren.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:51:15 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_106935788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:43 schreef claus_johann het volgende:

[..]

was RTL ooit pro-Wilders dan?
Niet persé, maar het PVV-electoraat kijkt meer naar campingzenders zoals RTL dan naar de publieke omroep denk ik.
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:18:15 #195
225540 Pugg
Friends forever
pi_106939569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:43 schreef claus_johann het volgende:

[..]

was RTL ooit pro-Wilders dan?
JA dus!
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:53:53 #196
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106940379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze bezitten hetzelfde soort hypocrisie als moslimextremisten. Haatbaarden maken ook alles en iedereen voor rotte vis uit en reageren furieus als ze zelf worden bekritiseerd.
Een van de kenmerken van extremisme toch?


Trouwens, wat ik me zojuist afvroeg.
Dat onderzoek door een Engels onderzoeksbureau over de terugkeer van de gulden, is daar al resultaat van?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_106941911
De media hebben een lange tijd aangekeken wat ze aan de PVV hadden. Een aantal kranten/tv-zenders uitgezonderd, bleef het grote deel objectief over Wilders. En zo hoort het ook. Echter.. je kan er nu niet omheen dat Wilders aardig door de grond aan het zakken is. Politiek bedrijven gebeurd bij hem via Twitter en als hem iets gevraagd wordt wat em niet aanstaat, geeft ie niet thuis.

De PVV is in ieder geval goed voor één ding geweest: je weet nu wat je aan dit soort politieke partijen hebt.... niks.

Straks stappen Henk en Ingrid over naar de SP. Maar als alle standpunten van de SP duidelijk worden belicht, gaan we weer over tot de orde van de dag: VVD, CDA en PvdA. Gevestigde partijen die hun sporen verdient hebben.
pi_106945870
Opvallend dat de PVV de proef met de vrije prijzen bij tandartsen door laat gaan. Zal wel te maken hebben met coalitieafspraken, maar het strookt absoluut niet met de PVV-uitgangspunten.
pi_106946764
quote:
PVV wijst CDA-plan voor vlaktaks af

De PVV ziet voorlopig niets in het CDA-plan om de verschillende schijven van de inkomstenbelasting te vervangen voor één tarief. Volgens PVV-leider Geert Wilders komt hiermee de hypotheekrenteaftrek in gevaar.

Dat zei hij vanmorgen tegen Nu.nl.

Met de vlaktaks zouden volgens Wilders ook aftrekposten als de hypotheekrenteaftrek worden aangepakt. Daar is de PVV mordicus tegen. 'Onrust is slecht voor de woningmarkt.'

Ook vindt de PVV-leider een herziening van het belastingstelsel 'technisch ingewikkeld'. Volgens hem werkt het huidige progressieve stelsel afdoende.

Aanstaande vrijdag presenteert het Strategisch Beraad onder leiding van Aart Jan de Geus een nieuwe lange termijnvisie voor het CDA. De Volkskrant meldde vanmorgen dat daarin onder andere voor een vlaktaks wordt gepleit. Enige uitzondering is dat hoge inkomens daarbij een extra solidariteitsheffing betalen
Ook vindt de PVV-leider een herziening van het belastingstelsel 'technisch ingewikkeld'. _O-

Edit: ook maar het artikel van nu.nl dan:
quote:
PVV tegen vlaktaks

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is geen voorstander van de vlaktaks. Het betekent volgens hem afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, wat voor onrust op de woningmarkt zorgt.

Dat heeft Wilders gezegd tegenover NU.nl in een reactie op de uitgelekte conceptstukken van de toekomstvisie van het CDA dat het strategisch beraad vrijdag presenteert.
Voor topinkomens moet er volgens het CDA een extra belasting bij komen, een solidariteitsheffing. Het huidige inkomstenbelastingstelsel is te ingewikkeld, vinden de schrijvers.

Wilders vindt een vlaktaks geen goed idee omdat het volgens hem betekent dat de hypotheekrenteaftrek moet worden afgeschaft. "Onrust is slecht voor de woningmarkt."

Technisch
Ook noemt Wilders de invoering van één belastingtarief 'technisch ingewikkeld'. "Extra heffingen voor de één, en teruggeven aan de ander: ik weet niet hoe het CDA dat wil doen, maar het is enorm ingewikkeld en lastig uitvoerbaar lijkt me. We hebben nu al een progressief belastingstelsel dat werkt."

Met de opstelling van Wilders is geen directe meerderheid van de vlaktaks in zicht. Premier Mark Rutte liet in de zomer van 2010 nog wel weten één belastingstelsel een 'prachtig' concept te vinden, maar moeilijk uitvoerbaar.

VVD-Kamerlid Helma Neppérus wilde zich woensdag niet uitlaten over het CDA-voorstel. "Ik wacht de stukken geboeid af."

Onafhankelijkheidsverklaring
Eerder was Wilders nog voor invoering van een vlaktaks. Toen hij in 2005 uit de VVD stapte, stelde hij in zijn onafhankelijkheidsverklaring dat de 'politiek van belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks, die economische groei sterk zal stimuleren en om die reden zichzelf grotendeels financiert'.

De PVV-leider reageert ook op de vermoedelijke constatering van het strategisch beraad dat de immigratie van niet-westerse allochtonen een waardevolle toevoeging voor Nederland betreft.

"Dat kost de Nederlandse samenleving 7,2 miljard euro per jaar en is dus een kostbare 'verrijking'. We houden het CDA aan de afspraken in het gedoogakkoord over immigratie en asiel en ik ga er ook van uit dat ze die afspraken over immigratie- en asielbeperking volledig zullen blijven nakomen en goed zijn voor hun handtekening", zo stelt hij.

SP
De SP laat bij monde van Kamerlid Farshad Bashir ook weten fel tegen de vlaktaks te zijn. "De vlaktaks van CDA is echter geen echte vlaktaks. CDA wil meerdere schijven en vooral lagere belastingen voor 1 groep: in dit geval de miljonairs. Wat miljonairs minder betalen zullen anderen bij moeten betalen aan belasting."

Bashir pleit daarentegen voor invoering van een extra belastingschijf voor inkomens boven de 150.000 euro.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_106946837
Opvallend ... bij de oprichting van de PVV waren ze volgens mij juist voor vlaktaks
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:53:57 #201
225540 Pugg
Friends forever
pi_106950791


Wat een hypocriet is de polder imam toch, eerst laten stormen en dan weer het electoraat naar de mond praten.
Huichelaar. :r
pi_106951005
STOP DE PERSEN !!!

Er is iets gebeurd wat gedurende de politieke loopbaan van Geert Wilders nog nooit is vertoond: de man toont zelfreflectie...

Een historische dag in de parlementaire geschiedenis van Nederland:
18 januari 2012: Geert Wilders toont zelfreflectie.

... hoe is het mogelijk.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:25:56 #203
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106951984
Niet te vroeg juichen:

quote:
PVV-leider Geert Wilders ontkent dat hij heeft toegegeven dat zijn kritiek op koningin Beatrix deze maand niet handig was.

Ook spreekt hij tegen dat fractiegenoten kritiek hebben geuit op zijn twitterbericht en Kamervragen over het bezoek van Beatrix aan de Grote Moskee in Abu Dhabi, waarbij ze een hoofddoek droeg.

'Niemand had in de fractievergadering kritiek op de Kamervragen. Het woord onhandig is niet gevallen. Stemmingmakerij dus', stelde Wilders vandaag over een bericht van de NOS dat hij heeft erkend dat zijn kritiek op de koningin onhandig was.
http://www.volkskrant.nl/(...)ix-tweet-staan.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106952001
Wilders ontkent inmiddels alles weer. :')

Spuit 11
pi_106952394
Wilders verliest grip over de situatie de laatste tijd ...
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 16:31:49 #206
137949 Disana
pi_106954463
De bronnen van Radio 1 zeggen dat hij er wel op terug is gekomen.
pi_106955996
Geert is nog steeds tegen inperking van de HRA, en wel hierom:

quote:
Met de vlaktaks zouden volgens Wilders ook aftrekposten als de hypotheekrenteaftrek worden aangepakt. Daar is de PVV mordicus tegen. 'Onrust is slecht voor de woningmarkt.'
Is die man achterlijk, blind en doofstom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:27:35 #208
225540 Pugg
Friends forever
pi_106956518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Geert is nog steeds tegen inperking van de HRA, en wel hierom:

[..]

Is die man achterlijk, blind en doofstom?
:Y :Y :Y
pi_106957459
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_106957686
quote:
Dank voor de toevoeging.
pi_106958604
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:59 schreef Elfletterig het volgende:
STOP DE PERSEN !!!

Er is iets gebeurd wat gedurende de politieke loopbaan van Geert Wilders nog nooit is vertoond: de man toont zelfreflectie...

Een historische dag in de parlementaire geschiedenis van Nederland:
18 januari 2012: Geert Wilders toont zelfreflectie.

... hoe is het mogelijk.
Zeker weten geen Breaking News?
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 19:00:10 #213
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_106959989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Plaats hem dan gewoon:

[..]

Die Uringa lijkt mij een intelligente, integere man. Hoewel ik het niet met de meeste van zijn opvattingen eens ben lijkt het me wel iemand met wie je in discussie kan gaan, iemand die heeft nagedacht over zijn standpunten en die standpunten kan beargumenteren zodat je niet tegen een muur van one-liners en voorgekauwde dogma's praat. Je zou het als een verlies voor de PVV kunnen beschouwen, als die partij tenminste het streven zou hebben ooit een fatsoenlijke partij te worden, maar voorlopig is hij beter af bij de CU denk ik, te integer voor het CDA.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:52 #214
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_106964838
quote:
Die fashion shawls lijken,zeker zo neergehangen, een beetje op arafats hoofdoeken.
pi_106965748
Heerlijk. Oud-PVV'ers die PVV even kapotmaken :)
★★★
  donderdag 19 januari 2012 @ 07:01:16 #216
225540 Pugg
Friends forever
pi_106978562
quote:
Ex-PVV'ers halen uit naar partij
’Kritiek op partijleider Wilders wordt niet geduld’


De PVV is een amateuristische organisatie, met de omgangsvormen binnen de partij is het slecht gesteld en kritiek op partijleider Geert Wilders wordt niet geduld. Dat zeggen voormalige PVV'ers in NRC Handelsblad over de partij die ze hebben verlaten.

Statenlid Cor Bosman moest vorige week de partij van Geert Wilders verlaten.
Wie zich kritisch heeft opgesteld kan erop rekenen dat hem de rug wordt toegekeerd. Journalisten worden als vijanden beschouwd. En voor Wilders wordt het steeds moeilijker om de zaken in de hand te houden door de groei van de partij .

De afhakers geven stukje bij beetje informatie prijs over het reilen en zeilen binnen de partijgelederen. Daar is weinig over bekend, vanwege de geslotenheid. Wilders wilde geen commentaar geven aan NRC handelsblad.

In Limburg werd Cor Bosman uit de PVV-fractie gezet, nadat uitlekte dat hij in een mail racistisch getinte beledigingen aan het adres van een PvdA-politicus had geuit. In Limburg stapte eerder al Harm Uringa op. Vijf provincies raakten al een of meerdere PVV'ers kwijt. In Den Haag - een van de twee gemeenten waar de PVV aan verkiezingen meedeed - zijn twee raadsleden afgesplitst. En ook de Eurofractie is een lid kwijt, meldt NRC handelsblad.
18/01/12 20u58
Quote A.D

What comes around goes around
  donderdag 19 januari 2012 @ 07:44:17 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_106978806
Tja..... bij de PVV is het "heil de grote leider" of je krijgt de bijl van de grote leider.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_106984471
Ingrid (je weet wel, die van Henk) krijgt nu dan toch echt een gezicht:

Ik kwam in mijn timeline deze tweet tegen:

HaraldDoornbos twitterde op donderdag 19-01-2012 om 10:40:37 WTF? - deze mevrouw zet een PVV-tattoo op haar bovenarm!? https://t.co/a2CaerOx reageer retweet
En ja, mevrouw heeft inderdaad dat NSB-achtige meeuwtje op haar bovenarm gezet. Ze stemt PVV, ze komt daar openlijk voor uit. En ze ventileert, doorspekt van spelfouten en ondermaats gebruik van noodzakelijke leestekens, haar mening op een blog: http://www.123website.nl/mijngeluid/73588200/84298/posting/tekst

De eerste bijdrage in haar blog heeft de veelzeggende titel tekst meegekregen. Geert is trots op je meid, ga zo door...
pi_106985503
Oh my.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_106990911
Dank u, internet. Imbecielen denken dat het publiek zit te wachten op hun achterlijkheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_106992480
Only in Ame- oh wacht, The Netherlands.
pi_106992722
Nou, het lijkt me wel duidelijk, langzaam maar zeker is die PVV dan toch aan het afsterven. Goede zaak. Zoiets moest uiteindelijk ook wel door de mand vallen he.

Triest eigenlijk dat die ex-PVV'ers er echt van overtuigd waren dat er andere punten op de politieke agenda stonden dan de de-islamisering.
pi_106997444
Juffrouw Jannie neemt PVV-tattoo:



PVV tokkie neemt tattoo partijmeeuw

[ Bericht 2% gewijzigd door skinflint op 19-01-2012 17:44:43 ]
pi_106998536
Haha, da's echt net juffrouw Jannie!
pi_106999009
Storm lijkt me meer iemand voor de PVV. :D.
I´m back.
pi_107041857
In scene gezet.

En dan de aandacht afleiden door twee scootermocro's de schuld te geven.

Heel slim van Corrie Bosman.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:11:16 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107073577
quote:
'Ideologieën eisen slachtoffers, sorry Cor Bosman!'

Cor Bosman, ex-PVV'er, haalde onlangs het nieuws met een interne mail aan zijn collega's waarin hij het PvdA-Statenlid Selçuk Özturk uitmaakte voor een 'stuk uitgekotst halalvlees van een Turks varken'. De wereld van zijn fractie werd ineens te klein voor hem. Hij werd eruit gezet. De media volgden hem tot aan de achterdeur van zijn kruidenierswinkeltje, waar hij zich verstopt had, en zijn echtgenote moest het woord voeren. Een gênante vertoning was het. Ik had te doen met hem, en vooral met zijn echtgenote.

Domheid
Wie goed weet wat hij doet en wat hij zegt en vervolgens daarop afgerekend wordt, verdient geen medelijden. Ik zie Cor Bosman echter meer als een slachtoffer van zijn eigen domheid en van een ideologie, gepredikt door een slimme leider die heel goed weet waar hij mee bezig is. De leider die zijn spel kent en weet wat hij wel of niet kan zeggen. En als hij een uitspraak doet die niet door de beugel kan, dan verschuilt hij zich achter zijn immuniteit als Kamerlid.

Cor Bosman was een volger, hij werd niet gevolgd. Hij hoorde bij een onvolwassen en ondemocratische partij, vergiftigd door een ideologie die niet slechts een individu raakt maar een zeer grote groep mensen.

Belediging
Ik begrijp daarom de commotie rondom zijn mail, die overigens niet voor de buitenwereld bedoeld was, niet. Wat was er nieuw aan die mail? Een persoon beledigen! Wat is erger, een persoon beledigen in een interne mail die helemaal niet geadresseerd is aan de persoon in kwestie, of heel openlijk en doorgaans via het Kamertribunaal een groep mensen als misdadiger en vuil neerzetten? Zijn we zo snel de uitspraken van de ideologische leider van Bosman vergeten? Wie hadden van hem de 'kopvoddentaks' moeten betalen?

Bosmannen zijn slechts loyale, doorgaans onwetende volgers met wie ik te doen heb. Het kwaad zit ergens anders, en dat is de ideologie die hen voedt. Zij worden met veel lawaai uit de partij gezet, betuigen spijt en nemen hun ondergang voor lief. Ondertussen gaat de ideoloog fluitend door met zijn destructieve ideologie.

Ideologieën eisen slachtoffers, sorry Cor Bosman!
http://www.volkskrant.nl/(...)rry-Cor-Bosman.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 22 januari 2012 @ 12:10:10 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107091347
Ik ben benieuwd hoe Geert de peilingen weer omhoog gaat proberen te schreeuwen.
  zondag 22 januari 2012 @ 14:36:19 #231
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107096517
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Geert de peilingen weer omhoog gaat proberen te schreeuwen.
Meeliften met de SP.
  zondag 22 januari 2012 @ 14:45:34 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_107096960
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Meeliften met de SP.
Gaat niet werken zolang hij de gedoogconstructie in stand houd.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:11:47 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107176324
Wilders: kans op akkoord extra bezuinigingen 50/50

Draaikont

Wilders verbreekt zwijgen – ‘uitspraak Bosman kan niet’

Scheuren in het regime.

Ik geef de haatzaaier nog hoogstens een jaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107177088
Wat een grappenmaker, die Wilders:

''Meebesturen doet pijn. Wij hebben pijnlijke ombuigingen moeten accepteren.''

Regeren ze nu wel of niet mee?

''Ik denk dat het allemaal toch een stuk genuanceerder ligt."

W. die beweert dat iets genuanceerder ligt _O- .

http://www.nu.nl/politiek/2722867/wilders-waarschuwt-sp.html
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:39:09 #235
225540 Pugg
Friends forever
pi_107177323
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Geert de peilingen weer omhoog gaat proberen te schreeuwen.
Door Roemer afzeiken maar het gaat niet lukken.
Hij valt goddank in zijn eigen mes.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:40:12 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107177373
quote:
Wilders: SP is wolf in schaapskleren DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders waarschuwt voor de plannen van de SP, de partij die in de laatste peiling van Maurice de Hond de grootste partij is. Met de SP aan de macht zou Nederland volgens Wilders „onveiliger, Europeser en duurder” worden en neemt de immigratie toe.

„De SP heeft de wind mee”, aldus Wilders dinsdag bij RTLZ. „Dat gun ik ze van harte. Maar als je naar de inhoud kijkt hou ik mijn hart vast dat ze het ooit in Nederland voor het zeggen krijgen.” Hij typeert de SP als „een wolf in schaapskleren”.

Volgens de PVV-leider is het roepen in de oppositie makkelijker dan verantwoordelijkheid dragen. „Meebesturen doet pijn. Wij hebben pijnlijke ombuigingen moeten accepteren.

Over nieuwe miljardenbezuinigingen komen volgens Wilders dit voorjaar harde onderhandelingen met VVD en CDA. Juist om te voorkomen dat de SP en de PvdA aan de macht komen, wil Wilders de gedoogcoalitie van VVD, CDA en PVV het liefst overeind houden, maar „niet tegen elke prijs”. Hij schat de kans op 50 procent dat de gedoogcoalitie de nieuwe bezuinigingsronde overleeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)chaapskleren___.html
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107177762
Wilders die van een kritiekloze Frits Wester een podium op RTL 7 krijgt. Was de voorpagina van De Telegraaf vandaag al bezet ofzo?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:54:08 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_107177927
quote:
Hij schat de kans op 50 procent dat de gedoogcoalitie de nieuwe bezuinigingsronde overleeft.

Dat is wel heel weinig :+
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:56:50 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107178050
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij schat de kans op 50 procent dat de gedoogcoalitie de nieuwe bezuinigingsronde overleeft.

Dat is wel heel weinig :+
Het is nog 49% te hoog....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107179579
Eerst was het de PVDA, nu de SP... Wilders/PVV :')

Ik zou verdomme gewoon alleen al op de SP stemmen om die kneus een loer te draaien!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:55:48 #241
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107180261
quote:
Wilders wisselt van boksbal: SP in plaats van PvdA

Jarenlang was de PvdA - 'de Partij voor de Arabieren' - de favoriete boksbal van PVV-leider Geert Wilders. Nu de peilingen een stormachtige opkomst van de SP van Emile Roemer laten zien, lijkt Wilders zijn vizier te hebben verlegd. In een interview met Frits Wester op RTLZ ging hij vol in de aanval tegen de socialisten.

Als de SP zou gaan regeren (samen met de PvdA) dan zou dat 'een rampscenario' zijn, Nederland zou verworden tot een land 'waar je eigenlijk niet zou willen wonen', en de SP'ers zouden 'allemaal wolven in schaapskleren' blijken te zijn. Hoezeer hij de wind in de zeilen van de SP ook 'gunt'; 'ik ga tot het uiterste om dat te kunnen voorkomen'.

Federaal Europa
Ook bij de vijf punten die Wilders noemde waarop hij het niet eens was met de partij van Emile Roemer, liet hij weinig ruimte voor nuancering. Van het partijprogramma van de SP 'zakte zijn broek af'. Wilders' merkwaardigste constatering: de SP is vóór een federaal Europa.

Volgens Wilders is een Europese politieke unie het uiteindelijke doel van de SP, en is dat iets waar de kiezers 'totaal anders' over denken. Dat is een op z'n minst opvallende conclusie voor een partij die succesvol ageerde tegen een Europese grondwet en op de eigen website het Europese standpunt als volgt verwoordt: 'Het huidige proces van uitbreiding en verdieping van de Europese samenwerking is te veel omvattend en dient te worden gekeerd.'

Duurder
Verder wil de SP volgens Wilders 'miljarden extra per jaar' in ontwikkelingssamenwerking stoppen en opent het de deuren voor nieuwe massa-immigratie. Nederland wordt kortom 'onveiliger, Europeser en duurder'.

Politiek gezien moet Wilders ook wel de aanval openen op Roemer en de zijnen. Sinds half december schoot Roemer in de peilingen met 7 zetels omhoog, Wilders verloor er 7 en staat nu op 20 zetels, de laagste score sinds het aantreden van het kabinet in oktober 2010. Volgens Roemer is er voor het eerst 'heel duidelijk' sprake van een overloop tussen PVV en SP.

Pijn
Het is de prijs die Wilders betaalt voor de gedoogconstructie, denkt Wilders zelf. Compromissen sluiten doet soms pijn, zei Wilders in het interview. Dan is in de oppositie zitten, en vast kunnen houden aan het eigen partijprogramma een stuk makkelijker.

Het echte venijn bewaart Wilders overigens nog altijd voor de PvdA. Waar hij Job Cohen wegzette als een bedrijfspoedel, daar is Emile Roemer nog steeds 'een sympathieke man' wie hij het succes 'van harte' gunt.
http://www.volkskrant.nl/(...)laats-van-PvdA.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107180829
Ben jij ook een wolf in schaapskleren?
Of ben je meer een lid van de vijfde colonne.?
Je bent van harte welkom.. elke zondag in de Linkse Kerk.
Boom knuffelen, autochtonen en allochtonen knuffelen (condoom meenemen)
Met dolfijnen zwemmen.
Voor de echte landverraders is er een afterparty.. waar we de plannen voor werelddominantie bespreken met Osama Bin Laden, die ons toespreekt vanuit ene zijde
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:16:01 #243
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_107180901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:40 schreef skinflint het volgende:
Eerst was het de PVDA, nu de SP... Wilders/PVV :')

Ik zou verdomme gewoon alleen al op de SP stemmen om die kneus een loer te draaien!
Dat ga ik nu ook bijna overwegen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_107181373
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland.

Het is dus gewoon een standaard kerstpakket magazine dat voor de marine een andere cover heeft gekregen, weer een Kamervraag om niks dus.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:32:59 #245
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107181413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:31 schreef JackHerrer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland.

Het is dus gewoon een standaard kerstpakket magazine dat voor de marine een andere cover heeft gekregen, weer een Kamervraag om niks dus.
quote:
Een luxemagazine dat verspreid is onder marinepersoneel heeft tot opgetrokken wenkbrauwen geleid bij de PVV.

Kamerlid Hernandez wil het naadje van de kous weten van minister Hillen (Defensie). Marinepersoneel kreeg het op glanzend papier gedrukte blad bij het kerstpakket.

Hernandez ontving sindsdien naar eigen zeggen van diverse marinemensen verontwaardigde mails over het blad. „Dit is schandalig in tijden van bezuiniging”, vindt Hernandez. Hij wil van Hillen weten hoeveel euro Defensie in de publicatie heeft gestoken. „Er verdwijnen bij de krijgsmacht 12.000 arbeidsplaatsen, maar kennelijk is er wel geld voor dit soort zaken.”

In de glossy staat niets wat ook maar enigszins met defensie of de marine te maken heeft. Wel krijgt de lezer een interview met Gerard Joling en een artikel over Lady Gaga voorgeschoteld.
Overigens vreemd dat men wel valt over dat glossy dat bij het kerstpakket zit, maar het feit dat een uitgeklede marine blijkbaar gewoon kerstpakketten kan uitdelen, helemaal niet tot vragen leidt. Ik citeer:
Er verdwijnen bij de krijgsmacht 12.000 arbeidsplaatsen, maar kennelijk is er wel geld voor dit soort zaken.

:')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:40:28 #246
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107181645
quote:
Ik heb bij zulke stukjes altijd het idee dat GW over zichzelf praat.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_107181670
Wat een domme lul die Wilders. Met de SP kan ie samen nog iets bereiken, zeker tegen de PvdA.

Die man heeft het strategisch inzicht van een verdediger van Almere City FC.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 16:19:20 #248
137949 Disana
pi_107182919
Ik vind het wel leuk dat Wilders nerveus wordt van Roemers succes.
pi_107183556
Wilders reageert op de enige manier waarop hij kan reageren: door 'de vijand' voor rotte vis uit te maken. Dat geeft je toch te denken over (het gebrek aan) de opvoeding die Greet vroeger heeft genoten... Zo wil hij dat kinderen weer u gaan zeggen tegen de meester of juf en respect gaan tonen voor het gezag, maar zelf heeft hij totaal geen respect voor niets en niemand. Goed bezig, jij populistisch eng mannetje!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:41:01 #250
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107183699
Boycot de PVV:

quote:
PVV steunt achterkamertjespolitiek ACTA

Het achterkamertjesverdrag ACTA is achter gesloten deuren onderhandeld. En minister Verhagen wilde die onderhandelingsstukken geheim houden. Terwijl we dan niet weten wat de reikwijdte van dat verdrag is. Op 14 december stemde het parlement over of die stukken openbaar moesten worden gemaakt. Je zou toch denken dat de PVV tegen geheimhouding van dit verdrag is. Wat bleek? Niets is minder waar.

Kees Verhoeven (D66) diende tijdens het overleg samen met Pauline Smeets (PvdA) en Ewout Irrgang (SP) een motie in. In de motie wordt de regering verzocht om namens de EU alle ACTA-partners te verzoeken om de onderhandelingsdocumenten openbaar te maken. Ook wordt de regering in de motie verzocht om zonder deze stukken niet namens Nederland akkoord te gaan met ACTA, in ieder geval tot aan de definitieve ratificatie.

Het CDA, de VVD en de SGP verrasten ons niet: die stemden tegen de motie. Maar teleurstellend was de draai van de PVV. Waar deze partij in november samen met GroenLinks, de SP, de PvdA en D66 nog vurig pleitte voor openbaarmaking van de stukken en in december openheid eiste, bleek tijdens de voorbereiding op de Handelsraad al dat de partij als een blad aan de boom was gedraaid. En een dag later stemde de PVV dan ook tegen de motie, waardoor die geen meerderheid haalde. En daardoor kon ook Europa het verdrag ondertekenen. Als puntje bij paaltje komt maakt de partij zich dus blijkbaar toch niet zo druk over achterkamertjespolitiek en internetvrijheid.

Omdat de onderhandelingen over ACTA in het geheim hebben plaatsgevonden is het niet duidelijk wat de reikwijdte van het verdrag precies is. Bits of Freedom adviseerde de Kamer dan ook om te vragen om openbaarmaking van de onderhandelingstukken voordat het parlement zich uitspreekt over dit verdrag. Nu zal het parlement slechts nog één kans krijgen om het verdrag te weigeren: als Verhagen een wetsvoorstel voor goedkeuring introduceert. We hopen dat de PVV dan meer ruggengraat heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:26:56 #251
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107185459
Huil, huil. Jank, jank...

quote:
'Nieuwe financieringsregels politieke partijen zijn anti-PVV'

De PVV zal zich met hand en tand verzetten tegen nieuwe regels voor de financiering van politieke partijen. Volgens PVV-Kamerlid Hero Brinkman spreekt de Tweede Kamer deze week over een 'anti-PVV-wet, die we absoluut niet gaan steunen'.
Politieke partijen moeten volgens het wetsvoorstel giften van meer dan 4500 euro openbaar maken. De PVV heeft zich altijd gekeerd tegen bemoeienis van de overheid met de manier waarop partijen hun geld bij elkaar halen. Brinkman verwacht ook dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam.

Grof schandaal
Volgens Brinkman heeft voormalig minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) de regels opgesteld om bewegingen als de PVV te dwingen tot meer transparantie. Hij noemt het 'een grof schandaal' dat deze wet nu alsnog behandeld wordt, na lang in de la te hebben gelegen.

PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen gaan de regels nog niet ver genoeg. Hij vindt dat partijen niet meer dan 50.000 euro mogen krijgen. Het kabinet stelt geen grenzen.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Binn(...)-zijn-anti-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:32:30 #252
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107185697
quote:
Ze willen zelf geen subsidie ontvangen om iets als een onderzoeksbureau op te zetten die telegraafberichten uitzoekt voordat men ambtenaren op een kamervraag zet die minimaal 10x zoveel kosten als het zelf uitzoeken er van, maar wel afhankelijk zijn van anonieme geldschieters die meer dan 4500 euro willen schenken.
Is de PVV bang dat ze kiezers verliezen als men, net zo als de man op straat, niks te verbergen zou moeten hebben?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:34:29 #253
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107185779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ze willen zelf geen subsidie ontvangen om iets als een onderzoeksbureau op te zetten die telegraafberichten uitzoekt voordat men ambtenaren op een kamervraag zet die minimaal 10x zoveel kosten als het zelf uitzoeken er van, maar wel afhankelijk zijn van anonieme geldschieters die meer dan 4500 euro willen schenken.
Is de PVV bang dat ze kiezers verliezen als men, net zo als de man op straat, niks te verbergen zou moeten hebben?
Blijkbaar hebben ze iets te verbergen. Hun geld komt klaarblijkelijk uit bronnen die hun kiezers niet welgevallig zijn of die het daglicht niet kunnen verdragen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:41:47 #254
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107186041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze iets te verbergen. Hun geld komt klaarblijkelijk uit bronnen die hun kiezers niet welgevallig zijn of die het daglicht niet kunnen verdragen.
zoals de Mossad, extreem rechtse organisaties, of orthodoxe christenen/joden.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:51:15 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_107186374
quote:
Niets mis met de plicht tot transparantie van politieke partijen.

Ik kijk nu al uit naar het lijstje van sponsors van de PVV :9
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:56:40 #256
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_107186537
Zou de PVV opgezet zijn om geld wit te wassen?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:01:27 #257
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107186680
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:56 schreef Zeeland het volgende:
Zou de PVV opgezet zijn om geld wit te wassen?
Als dat het geval zou zijn, is er maar een lid waar de belastingdienst het op kan verhalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 24-01-2012 18:17:01 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:15:37 #258
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107187094
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef remlof het volgende:

Ik kijk nu al uit naar het lijstje van sponsors van de PVV :9
Zoek die maar in Ultra-rechtse Amerikaanse hoek. De naam Pamela Geller wordt vaak in verband gebracht met de PVV.
pi_107188007
Nu Wilders de aanval opent op de SP, ontstaat wel een interessante, nieuwe situatie. Ten eerste zou het ertoe kunnen leiden dat kiezers juist de SP voor de PvdA verruilen. Ten tweede zal de SP heel anders op de aanvallen van Wilders reageren dan de beschaafde en beleefde Cohen tot dusver deed. De SP zal genadeloos terugslaan, verwacht ik.

Het is mooi om te zien hoe Wilders stukje bij beetje wordt ontmaskerd als een ordinaire populist en opportunist. Wie ook maar een beetje verder kijkt dan z'n neus lang is, wist dat al een paar jaar. Maar het lijkt er nu echt op dat ook 'het volk' het zo onderhand in de gaten begint te krijgen.
pi_107188045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
Nu Wilders de aanval opent op de SP, ontstaat wel een interessante, nieuwe situatie. Ten eerste zou het ertoe kunnen leiden dat kiezers juist de SP voor de PvdA verruilen. Ten tweede zal de SP heel anders op de aanvallen van Wilders reageren dan de beschaafde en beleefde Cohen tot dusver deed. De SP zal genadeloos terugslaan, verwacht ik.

Het is mooi om te zien hoe Wilders stukje bij beetje wordt ontmaskerd als een ordinaire populist en opportunist. Wie ook maar een beetje verder kijkt dan z'n neus lang is, wist dat al een paar jaar. Maar het lijkt er nu echt op dat ook 'het volk' het zo onderhand in de gaten begint te krijgen.
Optimist
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107188164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze iets te verbergen. Hun geld komt klaarblijkelijk uit bronnen die hun kiezers niet welgevallig zijn of die het daglicht niet kunnen verdragen.
Hopelijk komt het erdoor. ^O^ Ik heb me er altijd over verbaasd dat de PVV niet wilde bekendmaken waar het geld vandaan kwam.
pi_107188362
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:43 schreef du_ke het volgende:
Optimist
De peilingen laten een duidelijke val voor de PVV zien. Wilders zit nu aardig klem: toch allerlei bezuinigingen steunen en macht houden, of de boel laten klappen omdat het CDA niet wil tornen aan ontwikkelingshulp.

Tot dusver - de tijd moet het leren - is Wilders altijd een machtspoliticus gebleken. Hij is één van de langst zittende kamerleden: een plucheklever bij uitstek. En om macht te krijgen, lag het AOW-standpunt al op verkiezingsavond in de prullenbak.

Kiezers ZIEN de beelden op tv, zoals deze week uitgezonden. Wilders die het vertikt om de pers te woord te staan na de uitlatingen van het Limburgse statenlid Bosman. Het begint kiezers op te vallen dat Wilders altijd de confrontatie mijdt als het hem even niet uitkomt. Kiezers worden wakker.

Dit interview bij RTL 7 vandaag, met de fluwelen handschoentjes van Frits Wester, is gewoon damage control; niks meer en niks minder. Even weer een paar uithalen de media inslingeren, gevolgd door een paar andere nieuwsberichten. Even weer zeiken over een glossy in een kerstpakket, over transparantie in partijdonaties, enzovoort. Even weer de aandacht afleiden. Maar geloof me, de kiezer begint het echt te doorzien nu. De peilingen spreken boekdelen.
pi_107188715
Sorry maar mijn vertrouwen in de Hond is niet gek groot :P. Niet toen Wilders boven de 30 zetels stond en nu ook niet bepaald.
Hij heeft een redelijk grote groep vaste kiezers weten te veroveren die hooguit van Wilders naar de volgende rechts-populistische idioot overstappen maar zolang die nog niet beschikbaar is weet hij ze wel te behouden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:03:14 #264
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107188813
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:00 schreef du_ke het volgende:
Sorry maar mijn vertrouwen in de Hond is niet gek groot :P. Niet toen Wilders boven de 30 zetels stond en nu ook niet bepaald.
Hij heeft een redelijk grote groep vaste kiezers weten te veroveren die hooguit van Wilders naar de volgende rechts-populistische idioot overstappen maar zolang die nog niet beschikbaar is weet hij ze wel te behouden.
Het is eerder de vraag hoeveel PVV stemmers de volgende keer thuisblijven, dan hoeveel PVV stemmers dat de volgende keer weer zullen doen als je het mij vraagt.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:22:34 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107189568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze iets te verbergen. Hun geld komt klaarblijkelijk uit bronnen die hun kiezers niet welgevallig zijn of die het daglicht niet kunnen verdragen.
De Mossad en de Koch broers. :)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107195214
Wilders voelt zich in het nauw gedreven door de opkomst van de SP en doordat de PVDA geen zin meer heeft om invaller te spelen wanneer de PVV verstek laat gaan bij belangrijke beslissingen. Vandaar dat Geert nu vol de aanval op de SP heeft geopend. Hij probeert die verloren stemmen weer binnen te harken door populistisch geblaat zonder enige houvast, terwijl hij ondertussen lekker door blijft gaan met het bedrijven van achterkamertjespolitiek (ACTA), iets waar hij - toen hij nog geen gedoogpartner was - fel op tegen was. Over achterbaks gesproken.

Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die die idioot blijven steunen. 'Hij zegt wat het volk denkt' is al lang niet meer van toepassing en als dit de enige reden is om op die scheinheilhitler te stemmen dan is het toch wel slecht gesteld met je kennis van politieke en sociale zaken. Zet die oogkleppen eens af. Waar blijft bijvoorbeeld het stokpaardje van de PVV: de islamisering? Als je Wilders toendertijd had moeten geloven zouden we nu al met soepjurken vijf keer per dag gedwongen moeten bidden op ons kleedje naar Mekka. De islamisering is een sprookje om dom volk zoet te houden.
pi_107197721
quote:
Flater PVV met boze vraag over glossy

De Tweede Kamerfractie van de PVV heeft Kamervragen gesteld aan minister van Defensie Hans Hillen over een onderdeel uit het kerstpakket dat personeel van zijn ministerie vorige maand kreeg. Het ging om een glossy genaamd 'Koninklijke Marine'.

Bij monde van Defensiewoordvoerder Marcial Hernandez werd Hillen ondervraagd over het hoe en waarom van de glossy. De PVV achtte het niet gepast dat er in een tijd van zware bezuinigingen bij defensie een 'duur blad' in het kerstpakket zat.

Dat duur bleek uiteindelijk erg mee te vallen, ontdekte het magazine Vice. Grote klanten van kerstpakkettenmaker Zoom Multimedia uit Staphorst, kregen als bonus een tijdschrift genaamd 'Hè Hè Ik Zit', met een speciaal voor het bedrijf ontworpen omslag. De uitgever had speciaal voor defensie een omslag gemaakt, maar verder was het tijdschrift identiek aan de oorspronkelijke uitgave.

Vice beweert dat zeer waarschijnlijk de kosten (3750 euro) die gemoeid zijn met een Kamervraag, hoger zijn geweest dan het cadeautje voor Defensie. 'Een zoekactie op Google had de PVV uitsluitsel kunnen geven over de glossy,' aldus Vice.
_O- _O- _O-

bron
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_107198919
Het is pas nieuws wanneer de PVV eens niet boos is.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:19:00 #269
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107198975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:18 schreef skinflint het volgende:
Het is pas nieuws wanneer de PVV eens niet boos is.
Maar dan komt het ook niet in het nieuws/de krant terecht.
pi_107199213
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maar dan komt het ook niet in het nieuws/de krant terecht.
Elke breinscheet die Wilders via Twitter laat komt in het nieuws/de krant terecht. Gezien de onzinberichten die regelmatig op de FP staan zou FOK! het zeker melden wanneer Geert tweet dat 'ie helemaal niets om over te zeiken heeft.
pi_107200436
Net in Nieuwsuur over PVV-stemmers die overlopen naar SP.
Een onderzoek liet zien dat 40% van de PVV-stemmers overweegt de VVD te kiezen bij verkiezingen en 17% overweegt de SP te stemmen.
In potentie is dat bijna 10 zetels die verschuiven naar de VVD en 4 zetels mogelijk naar de SP
Vlak voor 16 januari had de Hond al gepeild dat de winst van die week van de SP o.a. kwam doordat 8% van de PVV-stemmers op de SP zou stemmen. Dat is 2 zetels (8% van de 24 zetels nu)
Daarnaast komt de grootste winst van de PvdA (27% van 30 zetels=8 zetels)
Conclusie: de grote uitloop van de PVV naar de SP is een mythe.
Eerder gaan teleurgestelde PVV-kiezers de VVD stemmen .
De SP moet het allereerst hebben van de PvdA .

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 25-01-2012 01:22:40 ]
pi_107200866
En nu?
pi_107205370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

bron
Als de vraag zo makkelijk te beantwoorden was, waarom kost het de beantwoorders van de vragen dan 3750 euro? Doe mij die baan waarbij even googlen mij 3750 euro oplevert.

Lekker moeilijk doen over kamervragen is ook wel erg makkelijk, je hoort dommere vragen van de dierenliefhebbers en dergelijke. Om nog maar te zwijgen over ingebrachte en verworpen moties waar de SP koploper is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_107205640
Geweldig, kiezers worden verstandig en dat zal alleen maar erger worden als de bronnen van het geld bekend gemaakt worden. Giften uit Israel en misschien zelfs wel uit extreem-rechtse hoek. Nog even en je hoort er niets meer van. Kunnen we eindelijk weer allemaal normaal doen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 03:14:19 #275
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107206703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Geweldig, kiezers worden verstandig en dat zal alleen maar erger worden als de bronnen van het geld bekend gemaakt worden. Giften uit Israel en misschien zelfs wel uit extreem-rechtse hoek. Nog even en je hoort er niets meer van. Kunnen we eindelijk weer allemaal normaal doen.
Jij gedraagt je niet normaal zolang de PVV in de kamer zit?
pi_107207248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
Nu Wilders de aanval opent op de SP, ontstaat wel een interessante, nieuwe situatie. Ten eerste zou het ertoe kunnen leiden dat kiezers juist de SP voor de PvdA verruilen. Ten tweede zal de SP heel anders op de aanvallen van Wilders reageren dan de beschaafde en beleefde Cohen tot dusver deed. De SP zal genadeloos terugslaan, verwacht ik.
Juist.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_107207253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
Eerder gaan teleurgestelde PVV-kiezers de VVD stemmen .
De SP moet het allereerst hebben van de PvdA .
Beide goed nieuws.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_107207573
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 07:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Beide goed nieuws.
Echte groei lijkt er voor de VVD ook niet in te zitten. Ze zijn de grootste partij maar nog steeds 'klein' en ook in de peilingen stelt het allemaal niets voor.
Als de PVV de volgende ronde niet wil (of zichzelf onmogelijk heeft gemaakt) is de VVD dus gewoon weer afhankelijk van partijen als de PvdA en kan ze geen PVV-light meer spelen....
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 25 januari 2012 @ 08:58:47 #279
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_107208198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 01:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als de vraag zo makkelijk te beantwoorden was, waarom kost het de beantwoorders van de vragen dan 3750 euro? Doe mij die baan waarbij even googlen mij 3750 euro oplevert.

Lekker moeilijk doen over kamervragen is ook wel erg makkelijk, je hoort dommere vragen van de dierenliefhebbers en dergelijke. Om nog maar te zwijgen over ingebrachte en verworpen moties waar de SP koploper is.
Omdat je, als je een kamervraag stelt, er een tigtal ambtenaren opzet die dat op een bureaucratische manier gaan uitpluizen, en dat is altijd een stuk duurder dan dat je op het partijkantoor twee muisklikken of een telefoontje verwijderd bent van het antwoord op je vraag.
pi_107208573
waarom negeert Frits Wester volkomen dat Wilders de SP afschildert als een pro-Europa partij ... :{
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:22:26 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107208612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:20 schreef claus_johann het volgende:
waarom negeert Frits Wester volkomen dat Wilders de SP afschildert als een pro-Europa partij ... :{
Omdat het geen interview is. Wilders bepaald de vragen, niet Wester. Anders komt Wilders niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 januari 2012 @ 09:24:01 #282
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107208655
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:20 schreef claus_johann het volgende:
waarom negeert Frits Wester volkomen dat Wilders de SP afschildert als een pro-Europa partij ... :{
Omdat Frits een vieze CDA'er is die in de reet van Wilders kruipt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:33:13 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107210250
quote:
Vandaag behandelt de Tweede Kamer het wetsontwerp over de financiering van politieke partijen. Een wet die past bij 'een zichzelf respecterende democratie', vindt de één. 'Een anti-PVV-wet', oordeelt de PVV.

Volgens het wetsontwerp moeten partijen op straffe van een boete van 25 duizend euro verplicht giften boven de 1.000 euro in hun jaarverslag vermelden. Giften boven de 4.500 euro moeten straks gedetailleerd, met naam en toenaam, worden aangemeld en opgenomen in een register dat iedereen kan raadplegen.

Openheid
Dit is tegen het zere been van de PVV, want het brengt de partij in een lastig parket. Hoe de partij van Geert Wilders aan geld komt, is onduidelijk. Door het ontbreken van leden voldoet de PVV niet aan de wettelijke criteria om voor subsidie in aanmerking te komen. Als enige politieke partij krijgt de PVV dan ook geen subsidie. De PVV heeft zich altijd gekeerd tegen bemoeienis van de overheid met de manier waarop partijen hun geld bij elkaar halen. PVV-kamerlid Hero Brinkman verwacht dat zijn partij last krijgt van de nieuwe openheid omdat donateurs zullen terugschrikken voor bekendmaking van hun naam.

Volgens Brinkman heeft voormalig minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) de regels opgesteld om bewegingen als de PVV te dwingen tot meer transparantie. Hij noemt het 'een grof schandaal' dat deze wet nu alsnog behandeld wordt, na lang in de la te hebben gelegen.

Ook worden in de nieuwe regelgeving eisen gesteld aan de openbaarmaking van giften die partijen kort voor verkiezingen ontvangen. Die eisen gelden niet uitsluitend voor partijen, maar ook voor individuele kandidaten.

Democratie
De Groningse politicoloog Gerrit Voerman vindt de aanscherpingen terecht. 'In een zichzelf respecterende democratie moeten partijen hun financiën inzichtelijk maken.' Voerman vindt het opmerkelijk dat juist het kabinet-Rutte dit wetsontwerp indient. 'We hebben het er al jaren over. De vorige kabinetten kregen het niet voor elkaar. En je kunt niet zeggen dat dit wetsvoorstel een zegen is voor de PVV.'

Op een paar punten wil de oppositie nog aanscherping van het wetsvoorstel. Zo zou de controle op de giften overgelaten moeten worden aan de Kiesraad, en niet het ministerie van Binnenlandse Zaken, vinden PvdA en D66. De PvdA pleit verder voor een maximumbedrag voor een gift van 50.000 euro en voor een verbod op giften uit het buitenland. Kamerlid Pierre Heijnen: 'Van de CPN werd altijd gezegd dat die partij rechtstreeks door het Kremlin werd betaald. Dat soort verdachtmakingen moet je voor zijn.'
http://www.volkskrant.nl/(...)tijen-anti-PVV.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:38:33 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_107210391
De PvdA pleit verder voor een maximumbedrag voor een gift van 50.000 euro en voor een verbod op giften uit het buitenland.

Dat punt moet er zeker bij, je wil niet dat buitenlandse partijen macht kopen in de Tweede Kamer.
Ja lullig voor de PVV, maar ze kunnen altijd nog gewoon de subsidie aanvragen waar ze recht op hebben. Als ze dan wat minder stompzinnige kamervragen stellen hoeft het de staat niets extra te kosten.
pi_107215005
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef remlof het volgende:
De PvdA pleit verder voor een maximumbedrag voor een gift van 50.000 euro en voor een verbod op giften uit het buitenland.

Dat punt moet er zeker bij, je wil niet dat buitenlandse partijen macht kopen in de Tweede Kamer.
Ja lullig voor de PVV, maar ze kunnen altijd nog gewoon de subsidie aanvragen waar ze recht op hebben. Als ze dan wat minder stompzinnige kamervragen stellen hoeft het de staat niets extra te kosten.
Waarom? Stel dat een figuur met Hitler-achtige ambities aan de macht komt in Nederland. Zou jij het niet fijn vinden als Belgen financieel partijen kunnen blijven steunen die voor democratie, vrijheid en mensenrechten zijn
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:45:29 #286
97079 Jeff89
Conquer All
pi_107216258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:08 schreef claus_johann het volgende:

[..]

Waarom? Stel dat een figuur met Hitler-achtige ambities aan de macht komt in Nederland. Zou jij het niet fijn vinden als Belgen financieel partijen kunnen blijven steunen die voor democratie, vrijheid en mensenrechten zijn
Als wij op democratische wijze de democratie afschaffen, moeten de Belgen daar maar mee leren leven. Het lijkt me een goede zaak dat onze binnenlandse politiek een binnenlandse aangelegenheid blijft.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:47:12 #287
104871 remlof
Europees federalist
pi_107216309
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:08 schreef claus_johann het volgende:

[..]

Waarom? Stel dat een figuur met Hitler-achtige ambities aan de macht komt in Nederland. Zou jij het niet fijn vinden als Belgen financieel partijen kunnen blijven steunen die voor democratie, vrijheid en mensenrechten zijn
Dan is er al geen sprake van democratie meer en kan het buitenland beter wapens naar het verzet sturen :')
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:59:04 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107216696
Hi hi

quote:
'Ik heb uw uitzending gezien. U had natuurlijk een punt'. Geert Wilders met oranje stropdas in de Haagse zolderetage van RTL tegen Frits Wester, in een 'extra gesprek' op RTL Z, dinsdagmiddag. Alsof Wester vorige week als eerste Wilders had verweten constant weg te duiken achter het twitterschermpje van zijn mobiele telefoon. Alsof niet de flagrante winst van de SP in de jongste peilingen de aanleiding was zijn pr-beleid om te gooien.

Maar goed: daar zat hij dan, niet bij de extreem-linkse talkshows van de publieke omroep, maar (eerst) bij RTL dat de rode loper voor hem had uitgelegd.

Het was nieuws. In het RTL Nieuws uiteraard. ('Wester: 'Wilders zit in een lastige spagaat. En neem van mij aan: hij is er zelf nog lang niet uit.') Maar ook het achtuurjournaal van de NOS opende ermee. In DWDD gingen de Jakhalzen ermee aan de haal. Niet de inhoud, maar het nieuws was het nieuws. Wilders spreekt! Wat hij dan zei? De SP is 'een wolf in schaapskleren', volgens Wilders. Het omgekeerde zou opzienbarender zijn geweest, maar soms is nieuws altijd nieuws.

Emile Roemer was uiteraard 'een sympathieke man', maar: 'Als je kijkt naar de inhoud van het SP-program, daar zakt je broek van af.'

Wilders: 'Misschien dat ik in het kort vijf voorbeelden mag noemen.'

Dat mocht.

Wester had het gesprekje geopend met de affaire Bosman, en de affaire rondom het hoofddoekje van de koningin. Wilders bleef bij zijn kritiek, maar: 'Ik hoop dat u ook vragen gaat stellen over de pensioenen.'

Dat trof. Wester (haastig): 'Ja, daar gaan we het ook over hebben.'

Er was kritiek op Wilders uit zijn fractie naar buiten gelekt. Of hij dat zwak vond van zijn collega's, wilde Wester weten.

Wilders, die ontkende dat er kritiek had geklonken, gaf een verbluffend staaltje retoriek ten beste: 'Ik geloof u, maar ik geloof ook mijn collega's als ze zeggen dat ze dat niet gedaan hebben.'

Sterk was ook Wilders' inschatting over de kans dat hij er met VVD en CDA uit gaat komen met nieuwe bezuinigingen. Wilders schat die kans 'fifty-fifty'. Logisch: wel of niet. Vriezen of dooien.

Of Wilders die nieuwe bezuinigingen, wellicht tot 10 miljard, voor zijn rekening wilde nemen, vroeg Wester. Het zouden harde onderhandelingen worden.

Wilders: 'Wij hebben ook onze piketpaaltjes...'
Wester: 'Bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek.'
Wilders: 'Bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek.'

Wester: 'Kijkend naar Griekenland. Heeft u nog een aantal wensen, of nou ja, wensen: eisen?'

Die had Geert. Ze kwamen hierop neer: 'Wij zitten alleen maar te betalen. Dat zou veel anders moeten.'

In dit alles gebruikte de PVV-voorman driemaal de formulering: 'Ik zou geen knip voor de neus waard zijn als ik niet...' Misschien dat zijn mediatrainer dat Haagse cliché nog even kan wegstrijken.

Wester sloot af. 'Ik zie u graag de komende weken hier terug in de studio, dan hoeven we ook niet samen de hele tijd te twitteren.'
Wilders: 'Heel graag.'

In DWDD noemde Jan Marijnissen het gesprek 'een geweldig interview. Ik vond Frits ook echt op z'n best.'
Daar had hij gelijk in.

Jean-Pierre Geelen is tv-recensent van de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/(...)ek-met-Wilders.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_107217416
quote:
Hmm. Zou deze column sarcastisch bedoeld zijn?
pi_107218050
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hmm. Zou deze column sarcastisch bedoeld zijn?
Beetje maar. :')
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 15:36:56 #291
230491 Zith
pls tip
pi_107219739
Moeilijke vragen waren er niet nee, wilders mocht RTL kijkcijfers gunnen in ruil voor zijn PR.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:36:46 #292
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_107241529
Typisch. Wilders geeft nu ineens wel interviews nu hij daalt in de peilingen.

Wilders zit in een moeilijk pakket. Als hij de stekker uit het kabinet trekt, verspeelt hij ook meteen voor (tenminste) 4 jaar de kans om zijn eigen plannen door te voeren. Als hij doorgaat met dit kabinet wordt steeds duidelijker dat hij geen enkele verkiezingsbelofte nakomt.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 23:39:45 #293
230491 Zith
pls tip
pi_107241696
Lijkt me sowieso sterk dat VVD volgend termijn met de PVV wilt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107241901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:39 schreef Zith het volgende:
Lijkt me sowieso sterk dat VVD volgend termijn met de PVV wilt.
Dit is wel erg afhankelijk van hoe de verkiezingen verlopen. Als SP, PVV en VVD daar groot uitkomen zie ik ze die combi nog wel maken :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_107248516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:39 schreef Zith het volgende:
Lijkt me sowieso sterk dat VVD volgend termijn met de PVV wilt.
De VVD wil misschien nog wel. Andere partijen niet, denk ik.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_107278760
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tel-partijgiften-in/

Backfire!

Wel goed van Koopmans, dit had ik niet van hem verwacht (hoewel ik in principe bezwaren heb tegen het wetsvoorstel zelf).
pi_107279612
quote:
PVV helpt PVV-basher

Wat gebeurt er als je de PVV islamofoob of racistisch noemt? Dan helpen je ze aan een Europese topfunctie.

Als dat geen ironie is. Mede dankzij de PVV kreeg niet PvdA-Kamerlid Frans Timmermans, maar de Let Nils Muiznieks een prestigieuze topfunctie bij de Raad van Europa. Op zich een prima kandidaat, maar toch opmerkelijk: want diezelfde Muiznieks vindt de PVV een ‘islamofobe’, ja zelfs ‘racistische’ partij. De politicoloog is namelijk lid van de European Commission on Racism and Intolerance. Voor die ECRI schreef hij begin 2008 een rapport over Nederland, dat nogal wat stof deed opwaaien. Want volgens Muiznieks waart het spook van de islamofobie door de Hollanse polder. En niet zo’n beetje ook.

Overspoeld
Nederland zou na de moorden op Fortuyn en Van Gogh overspoeld worden door islam-bashers en racisme. Een van de grote boosdoeners, aldus Muiznieks, is Geert Wilders, die op dat moment in de oppositie zat met negen Kamerzetels. Het (alarmistische) rapport stelt dat ‘vooral de Partij voor de Vrijheid’ zich bezondigt aan ‘stigmatisering, stereotypen en zelfs ronduit racistische taal tegen moslims’.

De gevestigde partijen moeten zich daar veel harder tegen verzetten, schrijft de Let. Hij hekelt ook de vraagtekens die de PVV zette bij de dubbele nationaliteit van staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak.

Ondanks dat alles stemde de PVV-vertegenwoordiger bij de Raad van Europa, senator Peter van Dijk, volgens Nieuwsuur voor de Let en niet voor de Nederlandse kandidaat Timmermans. Dat laatste twitterde ook Van Dijks collega-senator Reinette Klever, die zich terdege beseft dat mét hun ene stem Timmermans wel een tweede stemronde had gehad. Het is natuurlijk niet gezegd dat de PvdA’er dan ook de strijd had gewonnen van Muiznieks, want het scheelde meer dan die ene stem. Maar wat als hij in de tweede ronde de stemmen van de afgevallen nummer drie (een Belg) had gekregen?

Driekleur
Toegegeven, geen enkel lid van de Raad van Europa dient per se op een landgenoot te stemmen, sterker nog, dat zou pas nationalistisch zijn. Maar opvallend is het wel dat de partij die steevast hamert op het nationale belang dit keer kiest voor iemand zonder Nederlands paspoort. Het heeft er dus verdacht veel van weg dat het geen inhoudelijke keuze was, maar vooral een stem tégen Frans Timmermans van de gehate PvdA. Dezelfde man die ze ook al niet zagen zitten als nieuwe gouverneur van Limburg. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met Timmermans’ kritische (en niet altijd even gelukkige) uitspraken over de PVV.

Maar het lijkt erop dat ze met Muiznieks van de regen in de drup raken, door iemand in het zadel te helpen die hen als ‘ronduit racistisch’ typeert. De PVV (die niet bereikbaar was voor commentaar) was zich dat vast niet bewust, hoewel het in Muiznieks’ openbare cv staat. Benieuwd wanneer de Let weer eens in een officieel rapport een sneer uitdeelt naar de PVV. ‘Nog bedankt, jongens!’
http://www.depers.nl/binnenland/626417/PVV-helpt-PVV-basher.html

Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:12:49 #298
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107281807
Hahaha, wat een faal van de PVV. Ze wilden Timmermans van de PvdA even een hak zetten omdat hij kritisch over de PVV was, maar nu heeft een Let die topfunctie die nog feller tegen de PVV is. Bij de PVV hebben ze slecht hun huiswerk gedaan. :')
pi_107283493
quote:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de beschamende wanvertoning van Peter van Dijk in nieuwsuur. Man o man, wat was dat een hilarisch staaltje kortzichtige retoriek.

"Wat is de reden waarom u niet op meneer Timmermans heeft gestemd?"
"Omdat het Timmermans is."
"Op wie heeft u wel gestemd?"
"Dat zeg ik lekker niet."
"Maar heeft u zichzelf nu niet nog verder in de nesten gewerkt?"
"Dat zou kunnen, maar we hebben tenminste niet op Timmermans gestemd."


Alsof Twan met een kleuter zat te praten. Maar het ergste is wel dat ze zo'n dorpsidioot ook nog een zeepkistje geven om op te staan roeptoeteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door NJN op 27-01-2012 01:48:04 ]
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:44:12 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hahaha, wat een faal van de PVV. Ze wilden Timmermans van de PvdA even een hak zetten omdat hij kritisch over de PVV was, maar nu heeft een Let die topfunctie die nog feller tegen de PVV is. Bij de PVV hebben ze slecht hun huiswerk gedaan. :')
Wat verwacht je dan, PVVers hebben nog nooit in hun leven hun huiswerk gedaan, het zijn allemaal faalhazen, stuk voor stuk.
pi_107283667
Stukje bij beetje wordt de ware aard van de PVV zichtbaar. Wat een walgelijke, ziekelijke, kinderachtige partij. Een PvdA'er mag koste wat het kost die functie niet krijgen, dus stemmen we op een let die minstens zo kritisch over de PVV is.

Door deze post is het topic vol, maar ik open het vervolgdeel niet. Ik wil mijn naam er niet achter hebben staan....
  vrijdag 27 januari 2012 @ 01:58:20 #302
104871 remlof
Europees federalist
pi_107283695
Dan doe ik het wel :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')