Helaas zal je toch echt elke brief één voor één moeten checkenquote:Op zaterdag 17 december 2011 15:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Pfffff, nieuw record volgens mij; 3.15u
Ik ga mn TC straks even een héle boze mail schrijven.. De zetter die ik de hele week al heb maakt er een gigantisch potje van. Heb vandaag maar liefst 6 (!!) mensen gehad die mij verkeerde post terugbrachten. Ook bij zo'n beetje elke straat wel een keer terug moeten omdat de huisnummers verkeerd liggen. Heb zelfs voor een halve wijk terug moeten fietsen.
In het kader van ''efficiëntie''; ik kan toch niet alle poststukken per stuk beoordelen of het wel de juiste zijn?! Ik zoek ze nu per huisnummer bij elkaar, en hop.
Weekend..
Bedankt voor de tip, dat had mijn opleider me niet verteldquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:02 schreef VixenFromHell het volgende:
@Poesopstokje: ik heb ooit geleerd dat kapotte poststukken terug moeten. Dan doen ze er een plasticje om heen met een excuusbriefje. Maar met kerstkaarten gebeurt dat nogal vaak, dus tenzij ze echt heel erg beschadigd zijn, bezorg ik ze dan wel gewoon.
Ja die zijn kutquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Mag ik even mijn gal spuien over sierbrievenbussen
Probeer ik de post in zo'n ding te gooien zijn ze dichtgelijmd, zie ik 5 meter verderop een andere staanStom gedoe.
Bij mij inderdaad ook niet. Totnutoe beschadigde (de envelop dan) gewoon bezorgd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, dat had mijn opleider me niet verteld
Gelukkigquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
de dag voor kerst is meestal een vrij rustige
Ik ga zo, denk niet dat hier meer Amersfoorters zittenquote:Op zaterdag 17 december 2011 16:57 schreef Selestha het volgende:
Gaat er hier nog iemand naar de kerstborrel? (Amersfoort)
Dinsdag wordt de drukste dag ja, kerstkaarten die vandaag zijn blijven liggen gaan dan pas mee, bakken volquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gelukkig
Ik zie op tegen dinsdag, dat was hier veruit de meeste post van de week.
Jemig; ik doe al 3 uur over twee zakken ( mijn eerste week) ik mag hopen dat ik niet zo veel krijg, dat lukt me gewoon niet; zelfs niet met een hele dag.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zie ook op tegen dinsdag. Vorige week had ik totaal 14 zakken op dinsdag, 8 HAH.
zo lang mogelijk doorwerkenquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jemig; ik doe al 3 uur over twee zakken ( mijn eerste week) ik mag hopen dat ik niet zo veel krijg, dat lukt me gewoon niet; zelfs niet met een hele dag.
Wat moet je eigenlijk doen als je post overhoudt na 1700?
Mja mijn TC is niet meer bereikbaar na 1700. En je mag toch niet in t donker op straat zijn heb ik begrepen? Of geldt dat niet tijdens de kerstperiode?quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:29 schreef sbientje het volgende:
[..]
zo lang mogelijk doorwerkenen als het echt niet meer gaat bellen, lijkt me
Ja mooie praatjes, dat hebben ze hier volgens mij ook wel gezegd. Maar als het er op aan komt, willen ze toch echt dat je het wel weg brengt, is mijn ervaring iigquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja mijn TC is niet meer bereikbaar na 1700. En je mag toch niet in t donker op straat zijn heb ik begrepen? Of geldt dat niet tijdens de kerstperiode?
Hoorde van de zomer dat ze op een ander VBG in de stad post mochten laten staan als ze de tijd voor hun wijk erop hadden zitten. Persoonlijk zou ik als het niet mijn schuld is en ik zou nog om 17.00 bezig zijn de post ook gewoon op het depot zetten hoor. Anders blijven de teamcoaches maar denken dat er geen problemen zijn en komt er helemaal niks terecht van verbeteringen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:38 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja mooie praatjes, dat hebben ze hier volgens mij ook wel gezegd. Maar als het er op aan komt, willen ze toch echt dat je het wel weg brengt, is mijn ervaring iig. Heb zo het vermoeden dat ze het niet accepteren als ik post terug zou zetten op het depot, omdat het 17.00 is geweest.. al is het vaak genoeg door mijn hoofd geschoten, zeker toen ik steeds zo ingepland werd dat het sowieso niet voor 17.00 kon.
Nou ja, ik hoop maar dat ik t allemaal ga halen dan. Ik had duidelijk beter ná kerst in dienst kunnen treden in plaats van deze weekquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:38 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja mooie praatjes, dat hebben ze hier volgens mij ook wel gezegd. Maar als het er op aan komt, willen ze toch echt dat je het wel weg brengt, is mijn ervaring iig. Heb zo het vermoeden dat ze het niet accepteren als ik post terug zou zetten op het depot, omdat het 17.00 is geweest.. al is het vaak genoeg door mijn hoofd geschoten, zeker toen ik steeds zo ingepland werd dat het sowieso niet voor 17.00 kon.
Als ik meer dan 5 tassen krijg ga ik het echt wel voorleggen aan mn TC want dat krijg ik echt niet af voor 1700. Neem aan dat ze dat wel snappen in mn 2e week.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:43 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoorde van de zomer dat ze op een ander VBG in de stad post mochten laten staan als ze de tijd voor hun wijk erop hadden zitten. Persoonlijk zou ik als het niet mijn schuld is en ik zou nog om 17.00 bezig zijn de post ook gewoon op het depot zetten hoor. Anders blijven de teamcoaches maar denken dat er geen problemen zijn en komt er helemaal niks terecht van verbeteringen.
Mja dat had ik inderdaad ook al bedachtquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:46 schreef sbientje het volgende:
anders bel je van tevoren even naar je tc om te vragen hoe je dat moet aanpakken
Ja of van die hele dunne dat je dingen moet dubbelvouwen enzoquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja die zijn kut
En van die vreselijke kleine brievenbussen waar net één stuk post door past, leuk als je daar tijdschriften voor ontvangt
Aantal tassen zegt ook niet alles, 5 tassen zouden een paar straten kunnen zijn die erg dicht naast elkaar liggen of een heel uitgestrekt gebied. In het eerste geval is 5 tassen meestal niet erg veel.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als ik meer dan 5 tassen krijg ga ik het echt wel voorleggen aan mn TC want dat krijg ik echt niet af voor 1700. Neem aan dat ze dat wel snappen in mn 2e week.
Nou ja, de HAH paste uiteindelijk in 4 zakken. Maar het was behoorlijk wat. Schrok er een beetje vanquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jemig; ik doe al 3 uur over twee zakken ( mijn eerste week) ik mag hopen dat ik niet zo veel krijg, dat lukt me gewoon niet; zelfs niet met een hele dag.
Wat moet je eigenlijk doen als je post overhoudt na 1700?
De route die ik loop is nogal uitgestrekt, het is éen hele lange weg met een rotonde en 2 andere straten. Als ik terug moet naar het depot is het vanaf de helft van de route al 15 min fietsen. En er passen maar 2 tassen op mijn fiets, dus vandaar dat het ook langer duurt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:48 schreef lbeew het volgende:
[..]
Aantal tassen zegt ook niet alles, 5 tassen zouden een paar straten kunnen zijn die erg dicht naast elkaar liggen of een heel uitgestrekt gebied. In het eerste geval is 5 tassen meestal niet erg veel.
Ik had in mijn vijfde week zeven tassen in een wijk die drie kwartier verderop fietsen wasquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als ik meer dan 5 tassen krijg ga ik het echt wel voorleggen aan mn TC want dat krijg ik echt niet af voor 1700. Neem aan dat ze dat wel snappen in mn 2e week.
Op het depot post uit grijze tassen halen en los in je fietstassen doen, dan kun je met een beetje handigheid zo 4-5 grijze tassen kwijt in je fietstassen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:51 schreef Selestha het volgende:
[..]
De route die ik loop is nogal uitgestrekt, het is éen hele lange weg met een rotonde en 2 andere straten. Als ik terug moet naar het depot is het vanaf de helft van de route al 15 min fietsen. En er passen maar 2 tassen op mijn fiets, dus vandaar dat het ook langer duurt.
Mja, mijn wijk is 25 min van kantoor en 15 min van depot. Is ook niet fijnquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik had in mijn vijfde week zeven tassen in een wijk die drie kwartier verderop fietsen was
Oh bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:52 schreef lbeew het volgende:
[..]
Op het depot post uit grijze tassen halen en los in je fietstassen doen, dan kun je met een beetje handigheid zo 4-5 grijze tassen kwijt in je fietstassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is goed om te weten!quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:52 schreef lbeew het volgende:
[..]
Op het depot post uit grijze tassen halen en los in je fietstassen doen, dan kun je met een beetje handigheid zo 4-5 grijze tassen kwijt in je fietstassen.
Hier hanteren we gewoon de stelregel: doorwerken totdat het weg is. Wat heb je er ook aan om het te laten staan? Weet je zeker dat je de dag erop weer niet alles weg krijgt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja mijn TC is niet meer bereikbaar na 1700. En je mag toch niet in t donker op straat zijn heb ik begrepen? Of geldt dat niet tijdens de kerstperiode?
Ah dus je hebt een idee van hoe lang die weg isquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:55 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten!
Mijn depot ligt overigens in mijn wijk en is vanaf het verste punt 5 min fietsen, dus dat is ideaal.
Ik gooi trouwens 2 grijze tassen in mijn fietstassen en ik doe er 1 op de bagagedrager.
En Selestha, haat aan de Leusderweg. Rotweg (ik heb er op school gezeten en 1 keer per ongeluk de hele weg af gelopen).
Nou ja, ik ken verder de straten daar niet, maar de Leusderweg toevallig wel.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ah dus je hebt een idee van hoe lang die weg isHet irritante is dat het depot helemaal op de woestijgerweg zit. Leuk als je helemaal aan het einde van de Leusderweg bent
De Leusderweg is ook in twee delen geknipt, maar dat is alleen omdat er een rotonde tussen zit waar je ook moet bezorgen. Wel relaxt als je dicht bij t depot zit; dat is bij mij helaas niet zo.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:02 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken verder de straten daar niet, maar de Leusderweg toevallig wel..
Ik heb ook een weg die behoorlijk lang is (totaal 320 huizen of zoiets), maar die is gelukkig in 2 delen geknipt en vlakbij het depot.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
Mag ik even mijn gal spuien over sierbrievenbussen
Probeer ik de post in zo'n ding te gooien zijn ze dichtgelijmd, zie ik 5 meter verderop een andere staanStom gedoe.
Als het écht niet past schrijf ik een kennisgeving en gaat het naar het dichtsbijzijnde postkantoor of wat daar tegenwoordig voor door moet gaan. Fuck it, moeten ze maar een normale brievenbus nemenquote:Op zaterdag 17 december 2011 17:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja die zijn kut
En van die vreselijke kleine brievenbussen waar net één stuk post door past, leuk als je daar tijdschriften voor ontvangt
als het even kan stop ik juist de pakketjes aan de zijkant in de tassen. Wel altijd even met het adres er aan de bovenzijde op, waardoor je meteen weet wanneer je het moet pakken.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:07 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vergeet ze vaak als ze aan de zijkant zitten in andere tassen.Kan ik dus alsnog terug.
Een biljet van 25 gulden?quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:58 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had ook geen urenbriefje, dus ik heb een geeltje in het bezorgrapport geplakt.
Kennelijk wordt er door klanten relatief weinig over geklaagd. Dit is ook de reden dat ik bepaalde artikelen liever niet bij bol.com bestel. Een dvd in plastic snapcase of een cd in jewelcase durf ik nog wel aan, maar boeken of collectors' cd en dvd uitgaven liever niet. Maar als ik zie hoe veel mensen omgaan met hun spullen (cd's vol vette vingers, boeken met ezelsoren en vlekken op de pagina's) denk ik dat veel mensen zich (om voor mij ondoorgrondelijke redenen) gewoon niet zo storen aan een deukje of ezelsoortje her en der.quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:31 schreef Deezertje het volgende:
Waarom stuurt bol.com nog steeds zijn pakketjes met die witte en bruine dozen (die nét niet door de brievenbus passen, of vaak wel maar dan kletteren ze keihard op de grond waardoor ze de inhoud nog kapot is.) Vaak zijn het boeken ofzo welke alleen maar schuiven in de dozen en dus ook prima in 'bubblewraps' verstuurd kunnen worden.
Haha ja ik woon in de Steenstraat in Arnhem en ik moest helemaal naar het zuiden van Arnhemquote:Op zaterdag 17 december 2011 18:52 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, mijn wijk is 25 min van kantoor en 15 min van depot. Is ook niet fijnMaar drie kwartier is wel héél erg .
O ja, die noem je ook geeltjesquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een biljet van 25 gulden?
Gewoon een doos uit de supermarkt is ook goed.quote:Op zondag 18 december 2011 11:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Kun je bij een postkantoor of iets in die trend, één losse bubbel envelop dan wel één losse verzenddoos kopen?
En eventueel, wat zijn de kosten hiervan als je dit bij een postkantoor koopt?
Klopt. Maar was niet mijn vraagquote:Op zondag 18 december 2011 11:54 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Gewoon een doos uit de supermarkt is ook goed.
Enveloppen lijkt me sterk, dozen waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 18 december 2011 12:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Klopt. Maar was niet mijn vraag![]()
Zijn er enveloppen per stuk verkrijgbaar bij een postkantoor o.i.d.?
Of je haalt meer dan een envelop :-), zo duur zullen ze niet zijn en je kan ze gewoon bewaren voor toekomstig gebruik.quote:Op zondag 18 december 2011 12:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke dankjewel.
Hopelijk weet iemand anders ook of de enveloppen per 1 verkrijgbaar zijn.
Via google kom ik wel een aantal antwoorden tegen dat dit mogelijk is bij een agentschap e.d. Maar dat is van 2 jaar geleden.
De Action heeft ze per 3, nog geen euro meende ik.quote:Op zondag 18 december 2011 12:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke dankjewel.
Hopelijk weet iemand anders ook of de enveloppen per 1 verkrijgbaar zijn.
Via google kom ik wel een aantal antwoorden tegen dat dit mogelijk is bij een agentschap e.d. Maar dat is van 2 jaar geleden.
Fijn, dankjewel!quote:Op zondag 18 december 2011 12:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De Action heeft ze per 3, nog geen euro meende ik.
Maar stel dat die ooit weer een envelop nodig heeft, is een stuk goedkoper om gewoon een stapeltje te kopen.quote:Op zondag 18 december 2011 12:54 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Fijn, dankjewel!
@IBeew, gaat niet om mijzelf, maar gewoon een particulier die er even één nodig heeft.
DIe pakketjes leg ik gewoon plat bovenop de bundel waar ze bij horen, mochten de pakketjes niet plat kunnen liggen, dan stop ik ze gewoon bij in de eerste tas, of een aparte tas mits de eerste tas te vol zit.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik had wel een rood boekje. Maar die was al opgehaald toen ik terug kwam. Dus kon verder ook niks.
Neeh, ik vind een grabbelzak niks (nu al besloten). Ik moet die dingen ergens anders weer bij stoppen, dus sta ik ze evengoed op het depo nog te sorteren op juiste tas. Kunnen ze ze er beter meteen in of bij de bundels stoppen.
Alleen als ze plat kunnen liggen in de oranje tas, de overigen die te groot zijn, dat zijn er meestal niet veel, gaan apart in de eerste tas, anders neemt het teveel ruimte in. Alle bezorgers die wijken lopen die ik klaar maak zijn juist blij als ik hun wijken klaar maak.quote:Op zondag 18 december 2011 18:28 schreef V__L_N het volgende:
Die bubbeltjesenveloppen koop ik gewoon per 1 bij de kantoorboekhandel hier om de hoek. Weet niet of ze het allemaal hebben, maar proberen kan altijd.
Token: Maar wel gewoon in de tas van die straten toch. Vind het maar onhandig dat ik dan zelf moet gaan zoeken in welke tas en welk deel van de straten die pakketjes dan bij horen.
welkomquote:Op zondag 18 december 2011 20:59 schreef GroteVuurtoren het volgende:
Hallo collega's
Ik stel me even voor want ik ben nieuwe hier. Ik ben Thomas en ik werk al 1.5 jaar als zaterbesteller in de binnenstad van Wijk bij Duurstede. Het VBG zit in de plaats Doorn, 13 km verderop. Veder zet ik nog op de middelbare school in 5VWO. Ik heb alle topics gelezen vanaf nr85 tot heden, ben dus redelijk op de hoogte van jullie bezigheden. Jullie forum is leuk om te lezen en ik dacht ik meld me gewoon aan!
Heb ik ook. Die pakjes leg ik dan op volgorde en die doe ik op de terugweg van mn wijk.quote:Op zondag 18 december 2011 18:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb regelmatig dat ik pakjes vergeet en dan kan ik alsnog terug.
Eigen schuld, dikke bult.
Ja, natuurlijkquote:Op maandag 19 december 2011 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb ik ook. Die pakjes leg ik dan op volgorde en die doe ik op de terugweg van mn wijk.
Ik heb me trouwens gerealiseerd dat ik me niet zo druk moet maken over meer tassen, de enige tijd die daar bovenop komt is de tijd van heen en terug fietsen naar het depot natuurlijk..
Je gooit gewoon meer post in de brievenbus? Zoveel tijd meer kost dat toch niet?quote:Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk![]()
Met meer tassen ben je toch ook langer bezig met bezorgen
De klantenservice vond het "erg vervelend" dat er geen bericht achtergelaten wasquote:Op zaterdag 17 december 2011 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
officieel heb je een briefje nodig.
Vaak moet je ook kleinere (of helemaal geen) rondjes lopen omdat de bundels te zwaar zijn. Plus dat je op een rustigere dag vaak niet voor alle huizen post hebt, dus dan ben je sneller klaar. Scheelt echt welquote:Op maandag 19 december 2011 09:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je gooit gewoon meer post in de brievenbus? Zoveel tijd meer kost dat toch niet?
Mja ik heb geen rondjes op mijn route, het is één grote lange weg, één rotonde en 2 zijstraten. En als ik HaH heb ben ik een half uur langer bezig; dus het valt mee als ik alle huizen moet hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 11:03 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Vaak moet je ook kleinere (of helemaal geen) rondjes lopen omdat de bundels te zwaar zijn. Plus dat je op een rustigere dag vaak niet voor alle huizen post hebt, dus dan ben je sneller klaar. Scheelt echt wel
Dit is geen klaagbaak.quote:Op maandag 19 december 2011 11:15 schreef alexmeijer het volgende:
ik haat post nl zakelijke service, wat een bagger zooi zeg.. tegenover dhl
Dat scheelt al, mijn wijk is 30 min fietsen van mn huis afquote:Op maandag 19 december 2011 12:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ik verheug me nu al op sneeuw en gladheid.. Gelukkig kan ik desnoods lopen naar mijn wijk (die is ook schuin tegenover mijn huis, het begin dan)
Ik ga inderdaad ook van die snowgrips kopen, dat lijkt me wel een slim plan. En verder denk ik dat ik vooral maar veel ga lopenquote:Op maandag 19 december 2011 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
bij een loopwijk heb ik het wel eens met de slee gedaan. De kar kwam er niet meer doorheen. Bij extreme gladheid heb ik van die snowsteps onder. Dan heb je bij het lopen nog wel wat grip.
Uiteraard hou je er wel rekening mee dat je onderuit kunt gaan, iets wat mij bij gladde omstandigheden wel overkomen is.
Met de auto is het vaak blij dat ik glij, omdat je constant qua grip op de grens rijdt en veel op wegen komt waar niet gestrooid wordt.
Oh goed om te weten, dan hou ik dat in de gaten (als er tenminste sneeuw gaat vallen natuurlijk)quote:Op maandag 19 december 2011 14:32 schreef Troeta het volgende:
Selestha,als het goed is kan je ze ook van de teamcoach krijgen. Scheelt weer
Over sneeuw gesproken; we gaan losquote:Op maandag 19 december 2011 14:51 schreef lbeew het volgende:
Vorig jaar kreeg iedereen bij ons van die dingen ja.
zorg dat je niet valtquote:Op maandag 19 december 2011 15:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Over sneeuw gesproken; we gaan los
Sneeuw in aantocht!
hoe was de kerstborrel?quote:Op maandag 19 december 2011 15:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik ga wel lopen. Ik werk hier nog niet eens een weekIk doe maar even rustig aan..
Best een aardig kerstpakket toch?quote:Op maandag 19 december 2011 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Pfff, nog steeds moe van vorige week toen ik 50+ uur gewerkt heb![]()
Vandaag tegen mijn verwachting in toch een kerstpakket gekregen en een kerststol
Mij hoor je idd niet klagen hoorquote:Op maandag 19 december 2011 16:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Best een aardig kerstpakket toch?
Hier liep iedereen maar over te klagen
Elk jaar wel een stel van die zuurpruimenquote:Op maandag 19 december 2011 16:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Best een aardig kerstpakket toch?
Hier liep iedereen maar over te klagen
Er nog geld voor vragen ookquote:Op maandag 19 december 2011 23:47 schreef carboni het volgende:
Nou die tas staat al bij velen al op marktplaats
http://kopen.marktplaats.(...)earch.x=0&search.y=0
Werk je er nog maar net zekerquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is daar dan de reden van? Dat jullie post zo laat is? Op mijn VBG is het uiterlijk 12u in orde..![]()
Oh, en ik krijg geen kerstpakket..
Neem een lampje mee ...quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:00 schreef Melleyn het volgende:
4 uur, nog geen post op depot en ik moet nog 2 wijken
En er wordt zeker van je verwacht dat het voor 5u bezorgd is.. Of niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:00 schreef Melleyn het volgende:
Om 16:30 is de zon onder, daarna zou ik niet meer bezorgenquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:00 schreef Melleyn het volgende:
Meetpunt ligt op 1 oktober.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
lag het meetpunt voor de kerstpakketten niet op 1 november?
Goh, hoe zou het komen? Wat zijn die bazen toch een stel criminele retards... Met hun uitbuitpraktijken...quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:29 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Meetpunt ligt op 1 oktober.
Vandaag echt gigantisch druk. Zelfs vorig jaar rond de stakingen was het rustiger. Ik schat in dat bij ons de laatsten pas om 14.00 uur de deur uit konden. De volgorde van voorbereiden was wel aangepast om te zorgen dat de postbezorgers als eerste aan de slag konden. Veel vakken in de kast vol of zo goed als vol, dan weet je het wel. Het ergste is nog wel dat het hoger management tot ergenis van de teamcoach klaagt dat er te veel uren gemaakt worden in de voorbereiding
De erwtensoep was best oké.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja mensen, voor de verandering ga ik aankomende vrijdag eens bij PostNL werken,
en dan zaterdag weer. Zaterdag wordt gelukkig mijn vaste wijk die normaal gesproken
tussen de 2.30 uur en 3 uur lopen duurt in twee gedeelten gesplitst.
Dan zal ik nog wel een uur of vijf bezig zijn met lopen schat ik...![]()
PS. Het kerstpakket dit jaar:![]()
Hoe ik erwtensoep ervaar:
Jij ook al pechquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:52 schreef Selestha het volgende:
Tsjongejonge dubbel pech vandaag. Op 3/4 van mn wijk mn remmen kapot. Ik met bambi ogen naar de fietsenmaker, hij het voor mij gemaakt in een kwartiertje. Fiets ik vanavond van de winkels naar huis, valt mn fiets om in een bocht en ligt de ketting eraf.. Nu hopen dat de fietsenmaker hem morgen voor 11 uur af heeft anders kan ik niet werken!
quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:56 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Jij ook al pechHet lijkt wel nationale kapotte fietsen-dag. Ik heb vandaag twee keer een lekke band gehad. Eerste keer een stukje ermee doorgefietst (je moet toch wat...) met als resultaat een gatenkaas-band
Toen een uur bezig geweest met die te plakken, heeft het een tijdje uitgehouden maar toen ik bijna klaar was was hij wéér lek. Meteen de fiets bij de fietsenmaker gedumpt voor een nieuwe binnen- en buitenband, het gaat om het achterwiel en die ergernis wil ik mezelf besparen.
Een andere bezorger had ook al een kapotte fiets en ging toen maar met een karretje zijn wijken lopen, wat weer tot ergernis leidde bij een andere bezorger die geen fiets heeft en dat karretje ook nodig heeft.
Positief punt: er was wel lekker weinig HAH! Twee stuks maar, vrij dun en goed formaat.
Ah ik ben dus niet de enige. Ik belde mn TC om te vragen of er een speciale TNT fietsenservice was; maar kreeg een bot ''ik ben toch geen fietsenmaker'' terug; dus die bel ik maar niet meerquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:01 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik leef met jullie mee!![]()
Wat staat ons morgen te wachten? Drukke dag, of een normale wovr dag?
Haat aan alle niet passende pakjes/tijdschriftenquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
(Edit; haat aan Bol.com vierkante-netnietpassenddoorbrievenbus-doosjes)
Ja, of nietquote:Op dinsdag 20 december 2011 18:44 schreef gridjuh het volgende:
Mijn TC belde om kwart over 1 dat tie alvast 2 tassen post vooruit zou sturen...
Die waren er idd om half 2, met 1 tas hah...Die laatste had ik voor de helft leeg gehaald, Kom ik om half 3 terug, staat de rest van de post er(nog eens 5 tassen) Maar toen had de chaffeur mijn tas hah mee terug genomen :| dus die moet ik morgen dan maar weer doen
Ach het is alleen de karwei en pas in 1 schoudertas...(en ik hoef geen loopwijk meer mee te doen, want die had ik wel gedaan)quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:51 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ja, of nietHun fout, ik zou morgen niet ook nog eens met HAH gaan lopen zeulen.
Verticale brievenbussen.... Met flinke veren en extra dikke tochtdingen..quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haat aan alle niet passende pakjes/tijdschriftenen kleine brievenbussen
of stijve brievenbussen met een veer die op je vingers dichtknalt..
Ikke! Goede DVD man! Thx!quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:08 schreef DrNick het volgende:
Ik heb dus vorige week wat verzonden naar ergens rond Venray, maar het is niet aangekomen. Het betreft een witte envelop met een DVD erin.
Wie is de schuldige?
Bijna alle kaarten waar ik er op gelet heb vandaag waren gestempeld op de 16e. Dus dat betekent dat de hele weekendhausse er nog niet eens bij zatquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:49 schreef Susi het volgende:
Morgen wordt alleen maar drukker met de kerstkaartjes vrees ik, hier heeft een collega van zes tot minimaal drie uur (toen ik wegging) kaartjes in de kwaliteitskast gegooid, m.u.v. een kleine wijk die hij even heeft gezet tussendoor.
Zeker weten dat het geen doorgestuurde post is? Kun je herkennen aan de afwijkende code rechts onderin (straatnaam + huisnummer i.p.v. postcode + huisnummer). En soms is het ook gewoon een machinefout, zeker met die kerstpost gebeurt dat best vaak.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:39 schreef Poesopstokje het volgende:
Alleen jammer van de slechte sortering, kwam zelfs post uit mijn oude woonplaats tegen, 20km verderop. Ik heb alles eruit gevist, morgen maar weer in de juiste vakjes leggen dan.
Het is vaak het geval dat ze dezelfde huisnummers hebben, maar soms kom ik ook gewoon post tegen wat helemaal niks met dat adres of huisnummer nodig heeft. Zelfs de scancode rechtsonderin is anders. Vreemd.
Zeker zo'n gleuf in de muur? Daar heb ik er ook een paar van in mijn wijk. Een normale brief past er niet eens in zonder te vouwen. Tja, dan krijgen die mensen gewoon standaard gevouwen post en voor grotere, onbuigzame stukken moeten ze naar het postkantoor. Kiezen ze blijkbaar zelf voorquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Verticale brievenbussen.... Met flinke veren en extra dikke tochtdingen..![]()
Ik heb 1 brievenbus, ook verticaal, daar past geeneens een Gamma of C1000 krantje doorheen. Ik durf er nooit wat van ze zeggen..
Als er een gecodeerde brief tussen zit die voor de andere kant van het land bedoeld is (of gewoon voor een andere wijk) kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het een machinefout is.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
@Pussywillow,
Nee daar let ik altijd wel op. Gewoon fouten gemaakt door de machine en/of de zetter.
ik vraag aan mijn fietsenmaker altijd een leenfiets, aangezien ik afhankelijk ben van mijn fiets voor mijn werkquote:Op woensdag 21 december 2011 06:08 schreef Selestha het volgende:
Zo ik heb nu overal pijn, hopen dat het rustig is vandaagEn hopen dat de fietsenmaker mn fiets op tijd afkrijgt.
Verder heb ik er eigenlijk wel zin in vandaag
Wéér een goed ideequote:Op woensdag 21 december 2011 10:25 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ik vraag aan mijn fietsenmaker altijd een leenfiets, aangezien ik afhankelijk ben van mijn fiets voor mijn werk
ik liet gisteren die pot uit mijn handen kletteren.. allemaal zuurtjes over de grond hahahaquote:Op woensdag 21 december 2011 14:03 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had maar 4 zakken. Stilte voor de storm van morgen?Wel 2 vervelende pakketjes gehad die net wel net/net niet (bij 1 wel, bij een ander niet) door de bus konden. En geen bezorgrapport.
Ik heb ook een kerstpakket gehad. Ik vind het een leuk pakket, vooral de pot met zuurtjes.
Hmm, ik ben ook sinds 12-12-11 in dienst maar van de laatsgenoemde dingen heb ik niets gezienquote:Op woensdag 21 december 2011 17:04 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag 3,5 tas. Was in 3 uurtjes klaar. Weet nog steeds niet of dat snel of langzaam is. Maar ik ben gewoon trost op mezelf
Verder erg blij met de postNL. Gisteren een kerststolletje, vandaag cola en mars. En vandaag dan ook nog een kerstpakket voor mij (en ik ben pas net in dienst...). En dan was er ook nog meer salaris dan ik had verwacht. *Love PostNL moment*
Volgens mijn TC wel voor mijn wijk, ik weet niet hoe lang jouw wijk hoort te zijn? Mijne hoort 2 uur te zijn, ik doe er meestal 2,5 tot 3 uur over en da's prima volgens de TC in deze tijd. Het is druk hè, zo met kerst.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:41 schreef V__L_N het volgende:
Sinds 5-12. Die week maakt het verschil joh.
Dus 3 uurtjes is prima? Das fijn, voel me soms zo langzaam.
Ik heb vanmorgen inderdaad een VVV- bon van 30 e gehad van mijn tc.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:19 schreef Melleyn het volgende:
Krijgen pbzers dit jaar nou nog een VVV-/Kadowereldbon of hoe zit dat?
Jup. En er gaat momenteel ook vanalles mis met de sorteermachines, dus het kan best zijn dat er dingen in de verkeerde bak terecht gekomen zijn en nog uitgezocht moeten worden..quote:Op woensdag 21 december 2011 19:09 schreef kthxbye het volgende:
Een brief (binnenland) die gestuurd is op afgelopen maandag is vandaag nog niet binnen. Kan dat komen door de drukte met de feestdagen?
Dat kan ik je niet vertellen, ik werk er pas een week dus ik reageer alleen op wat ik deze week gezien heb. Misschien dat iemand anders me nog kan aanvullen.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:14 schreef kthxbye het volgende:
Oke. De kans dat het kwijtraakt is hoe groot? Zit namelijk iets redelijk waardevols in.
die kans is vrij klein. Ik kan me best voorstellen dat door de drukte de brief nog niet bezorgd is en pas morgen of vrijdag aankomt.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:14 schreef kthxbye het volgende:
Oke. De kans dat het kwijtraakt is hoe groot? Zit namelijk iets redelijk waardevols in.
Ik gok van wel jaquote:Op woensdag 21 december 2011 19:07 schreef ellenatmars het volgende:
Jeetje, heb vandaag tot 13.30 binnen gezeten vanaf 7.45! Hier was 't behoorlijk wat
Morgen Gamma HAH blijkbaar. Zijn die "kerstkaartjes" van hun zeker weerDie hadden ze vorig jaar ook... Ben benieuwd hoe 't morgen is. Vast meer dan vandaag. Ik werk niet op dinsdag, dus ik kan 't moeilijk vergelijken, maar ik gok dat morgen een van de drukste dagen zal zijn icm die HAH?
Kerstpost heeft geen prio geloof ik.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:36 schreef BdJ het volgende:
Beste mensen, dat de kerstpost er vijf werkdagen over doet om bezorgd te worden kan ik begrijpen. Maar ik heb een aantal kaarten die er 10 werkdagen over hebben gedaan om bij de afzender terecht te komen. Beetje aan de lange kant lijkt me.
quote:Op woensdag 21 december 2011 23:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb per ongeluk kleine kerstkaartjes gekocht, sorry collega's.
En wat kunnen wij met die informatie? Wij moeten het ook maar doen met wat we aangeleverd krijgenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:36 schreef BdJ het volgende:
Beste mensen, dat de kerstpost er vijf werkdagen over doet om bezorgd te worden kan ik begrijpen. Maar ik heb een aantal kaarten die er 10 werkdagen over hebben gedaan om bij de afzender terecht te komen. Beetje aan de lange kant lijkt me.
geen prio nee, maar 10 werkdagen lijkt me wel erg extreem. De 24 uur hoeft niet gehaald te worden, maar volgens mij hoort het er wel binnen 72 uur te zijnquote:Op woensdag 21 december 2011 23:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kerstpost heeft geen prio geloof ik.
Ik neem een schaar mee voor de HAHquote:Op woensdag 21 december 2011 21:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo even weer bijgelezen.
Wat een drukte zeg bij jullie!![]()
Ik had slechts 2 volle tassen, normaal op woensdag een halve.
Ik heb alle efficiëntie tips van jullie in acht genomen, maar was nog steeds 2.30u bezig..![]()
Ook had mijn TC nog navraag gedaan naar die VVV bonnen. Ze had er 22 gekregen, en we hebben hier 40 pbz. Dat wordt dus verdelen...![]()
Ze had andere PBZers ook gevraagd of ze die mail hadden gekregen, maar blijkbaar de een wel en de ander niet. Erg vaag weer allemaal. Maar ik denk dat ik die bon wel kan vergeten.
Oh, vandaag ook een verfrommelde lege envenloppe. Heb even aangebeld en excuses gemaakt, vond mevrouw er netjes van mij. Ik zou het niet over m'n hart verkrijgen om ze zo door de bus te doen..![]()
Hebben jullie ook zo'n rood ringmesje gekregen? Om de HaH bandjes mee los te snijden? Heeft het gemis van kerstpakket en VVVbon weer helemaal goedgemaakt!
De bandjes die ik dinsdag om de hah had, waren er bijna niet af te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:41 schreef ellenatmars het volgende:
Bezorgen jullie serieus lege enveloppen? Ik haal ze er gewoon tussenuit (tijdens 't zetten) en gooi ze weg hoor. Wat heb je nou aan een envelopje met alleen je adres erop...
Die HAH bandjes maak ik gewoon altijd los door die bandjes om te draaien, dan kun je ze gewoon los trekken.
Ik kan zo ook richting de vestiging! 90% kans dat ik m'n eigen wijkje nog moet voorbereiden. Gelukkig maar een klein wijkje vandaag. Lekker veel brievenbusfrontjes![]()
Tja, de machine heeft een beetje moeite met handgeschreven adressen. Maar het kortingstarief op de kerstzegels houdt automatisch in dat de normale servicekaders niet van toepassing zijn. Tien dagen onderweg is wel erg lang, maar dat is niet representatief. Als ik afga op de stempels die ik tegenkom is 4 dagen zo'n beetje de norm.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:36 schreef BdJ het volgende:
Als het goed is heb je twee loonstrookjes gekregen. Eentje van je zaterdagcontract met alleen nog je contracturen, en een van je 10 uurs (postbezorgers?) contract voor 10 uur per week (is ongeveer 43 uur per maand) plus het overwerk over de periode 31-10/27-11.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:44 schreef EdNoolk het volgende:
Mijn 10-uren contract is 5 december afgelopen, en daarvoor is in de plaats gekomen een ZAW-contract (voor 4 uur dus, maar werk de hele week). Bij het loon dat gister gestort is zitten toch de overuren die ik heb gemaakt van 31-10 tot 27-11? En gewoon 40 contracturen (4weken maal 10uur) toch?
Edit: Ik had vandaag villawijk, 6 tassen post + enveloppen.
Ik heb 5 overuren meer betaald gekregen dan gemaaktquote:Op donderdag 22 december 2011 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het goed is heb je twee loonstrookjes gekregen. Eentje van je zaterdagcontract met alleen nog je contracturen, en een van je 10 uurs (postbezorgers?) contract voor 10 uur per week (is ongeveer 43 uur per maand) plus het overwerk over de periode 31-10/27-11.
Daar zou ik maar snel mee ophouden. Het weggooien van post kan tot direct ontslag leiden. Ook als het om een lege envelop gaat. Gewoon bezorgen, en evt. insealen in plastic met een excuuskaartje. Of, wat ik ook vaak doe, je komt ook vaak losse kaarten zonder envelop tegen, en die doe ik dan meestal in zo'n lege envelop als het past. Zijn er toch nog mensen die er wat aan hebben. Want bij onbestelbare stukken gaan dit soort dingen (zonder retouradres) toch meteen door de shredder.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:41 schreef ellenatmars het volgende:
Bezorgen jullie serieus lege enveloppen? Ik haal ze er gewoon tussenuit (tijdens 't zetten) en gooi ze weg hoor. Wat heb je nou aan een envelopje met alleen je adres erop...
Die 43 uur is als je een hele maand werkt. Maar op dat 10-uurs contract heb je in december nog maar een paar dagen gewerkt, dus dan zou 7,7 uur wel kunnen kloppen. Want 5/31 x 43 is ongeveer 7.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ik heb 5 overuren meer betaald gekregen dan gemaakt. Daartegenover staat dan weer dat ik een uur of 5 'Extra tsl 15%' mis, dat is dan weer jammer. Ik kan nergens 43 uur vinden, ik heb buiten die 70,3 uur overwerk nog 7,7 uur betaald gekregen, dat zullen zijn wel mijn contracturen zijn (wat dus niet klopt)?
Dat 10 uurs contract was van de afgelopen 3 maanden (t/m 5 december). Uitbetaalde contracturen zijn toch van 21nov tm 21dec? 21nov tm 5dec uitbetaald voor mij = ongeveer halve maand = ongeveer 21,5 uur. Komt niet in de buurt dus van 7.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die 43 uur is als je een hele maand werkt. Maar op dat 10-uurs contract heb je in december nog maar een paar dagen gewerkt, dus dan zou 7,7 uur wel kunnen kloppen. Want 5/31 x 43 is ongeveer 7.
Contracturen gaan per maand. Je hebt deze maand de contracturen gehad van 1 t/m 31 december. Dat zou in jouw geval ongeveer 43 moeten zijn, ware het niet dat je contract op 5 december afliep, waardoor je van deze maand dus maar 5/31ste van die 43 uur beurt.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:01 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Dat 10 uurs contract was van de afgelopen 3 maanden (t/m 5 december). Uitbetaalde contracturen zijn toch van 21nov tm 21dec? 21nov tm 5dec uitbetaald voor mij = ongeveer halve maand = ongeveer 21,5 uur. Komt niet in de buurt dus van 7.
Bij ons gaan op al die scholen bewaarservice, geen idee of dat postnl beleid is of van de gemeente hier, of dat die scholen zo slim zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:41 schreef V__L_N het volgende:
Die HaH dingen van de Gamma. Helemaal niet vervelend. Gooide heerlijk, maar heb toch echt een stuk of 6 mensen naar me toe gehad die riepen: Deze is niet voor mij/Deze heeft geen adres.
Logisch
Kreeg vandaag een complimentje van iemand. Gaf daar nog een kaartje af. Verkeerde geadresseerd, maar door mij dus goed bezorgt... 40 huizen verder. Vond ze heel knap.
Wat doen jullie met scholen zonder brievenbus? Die zijn straks 2 weken dicht. Heb er daarvan 2 in me wijk zitten. Geen idee wat ik met hun post moet gaan doen straks. (Is nu soms al lastig, geen open deuren enzo)
Van post, ja. Ik gooi geen post weg. Dit zijn lege enveloppen waar verder geen kerstkaart van te bekennen is.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar zou ik maar snel mee ophouden. Het weggooien van post kan tot direct ontslag leiden. Ook als het om een lege envelop gaat. Gewoon bezorgen, en evt. insealen in plastic met een excuuskaartje. Of, wat ik ook vaak doe, je komt ook vaak losse kaarten zonder envelop tegen, en die doe ik dan meestal in zo'n lege envelop als het past. Zijn er toch nog mensen die er wat aan hebben. Want bij onbestelbare stukken gaan dit soort dingen (zonder retouradres) toch meteen door de shredder.
Maar er staat gewoon een goed adres op. Dus hoe lullig het ook overkomt, die moet je gewoon bezorgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:58 schreef ellenatmars het volgende:
[..]
Van post, ja. Ik gooi geen post weg. Dit zijn lege enveloppen waar verder geen kerstkaart van te bekennen is.
Weggooien was misschien niet de juiste benaming want ik flikker ze niet de prullebak in. Als ik ze zie haal ik ze er tussenuit. Zelfde als met 'vuilpost'..
En dan klopt het dus perfect (en heb ik dus ook geen extra overuren gehad,quote:Op donderdag 22 december 2011 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Contracturen gaan per maand. Je hebt deze maand de contracturen gehad van 1 t/m 31 december. Dat zou in jouw geval ongeveer 43 moeten zijn, ware het niet dat je contract op 5 december afliep, waardoor je van deze maand dus maar 5/31ste van die 43 uur beurt.
Ik heb 1 school en ze hebben een postbus. Ik stuur dus alles retour afzender, omdat ze dat zelf hebben aangegeven.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:41 schreef V__L_N het volgende:
Die HaH dingen van de Gamma. Helemaal niet vervelend. Gooide heerlijk, maar heb toch echt een stuk of 6 mensen naar me toe gehad die riepen: Deze is niet voor mij/Deze heeft geen adres.
Logisch
Kreeg vandaag een complimentje van iemand. Gaf daar nog een kaartje af. Verkeerde geadresseerd, maar door mij dus goed bezorgt... 40 huizen verder. Vond ze heel knap.
Wat doen jullie met scholen zonder brievenbus? Die zijn straks 2 weken dicht. Heb er daarvan 2 in me wijk zitten. Geen idee wat ik met hun post moet gaan doen straks. (Is nu soms al lastig, geen open deuren enzo)
Meeste scholen hebben maken wel gebruik van de bewaarservice.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:41 schreef V__L_N het volgende:
Logisch
Lees ook even wat er op deze pagina staat. Er is inderdaad een opzegtermijn van een maand voor de werkgever als een arbeidsovereenkomst minder dan 5 jaar geduurd heeft, maar dat betekent niet dat hij je zomaar mag ontslaan! Er is nog steeds een ontslagvergunning van het UWV of toestemming van de kantonrechter voor nodig. Het lastige is echter dat er in het geval van zaterdagbestellers geen sociaal plan is, waardoor ik de kans dat het UWV met het ontslag instemt vrij klein acht. Via de kantonrechter zal een ontslag vrijwel altijd doorgaan, maar dan moeten ze dokken!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
nee, ze hebben een opzegtermijn van een maand bij een jaarcontract
Het salaris is gisteren al gestort!quote:Op donderdag 22 december 2011 20:22 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Klopt het dat het salaris vandaag gestort had moeten worden?
dat kan dus nog leuk wordenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lees ook even wat er op deze pagina staat. Er is inderdaad een opzegtermijn van een maand voor de werkgever als een arbeidsovereenkomst minder dan 5 jaar geduurd heeft, maar dat betekent niet dat hij je zomaar mag ontslaan! Er is nog steeds een ontslagvergunning van het UWV of toestemming van de kantonrechter voor nodig. Het lastige is echter dat er in het geval van zaterdagbestellers geen sociaal plan is, waardoor ik de kans dat het UWV met het ontslag instemt vrij klein acht. Via de kantonrechter zal een ontslag vrijwel altijd doorgaan, maar dan moeten ze dokken!
Goed geregeld dan weerquote:Op donderdag 22 december 2011 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het salaris is gisteren al gestort!
Inderdaad, hoeveel verkeerd (of helemaal niet) geadresseerde kaarten ik al niet toch nog op het juiste adres heb weten te bezorgen... de mensen in mijn wijk mogen blij zijn met mequote:Op donderdag 22 december 2011 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als ik trouwens zie hoeveel mensen er moeite hebben met het normaal adresseren van post is het trouwens nog een wonder dat veel post überhaupt aankomt. "Joop en Tinie, Oostzeedijk, Rotterdam", dat soort werk.
I know, rightquote:
Heb jij nog wat gehoord van de bond? Ze hadden toch een overleg gehad over de zaterdagbestellers?quote:Op donderdag 22 december 2011 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lees ook even wat er op deze pagina staat. Er is inderdaad een opzegtermijn van een maand voor de werkgever als een arbeidsovereenkomst minder dan 5 jaar geduurd heeft, maar dat betekent niet dat hij je zomaar mag ontslaan! Er is nog steeds een ontslagvergunning van het UWV of toestemming van de kantonrechter voor nodig. Het lastige is echter dat er in het geval van zaterdagbestellers geen sociaal plan is, waardoor ik de kans dat het UWV met het ontslag instemt vrij klein acht. Via de kantonrechter zal een ontslag vrijwel altijd doorgaan, maar dan moeten ze dokken!
In principe geldt nog steeds bezorgd binnen 1 dag als je iets verstuurd. Alleen ligt momenteel voor alle soorten post het volume veel hoger en ondanks alle extra inzet en personeel is de vertragingskans een stuk groter nu.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef rene90 het volgende:
Kunnen jullie me op hoeveel dagen vertraging je rond deze periode moet rekenen? En zijn er bepaalde regelingen met bijvoorbeeld bol.com, dat die voorrang krijgen in het proces omdat zij afspraken hebben of iets dergelijks. Ze hebben namelijk nog steeds op de website staan voor ... besteld, morgen in huis.
Iets wat maandag op de bus is gegaan (voordat hij werd geleegd) is nu nog niet aangekomenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef lololo het volgende:
[..]
In principe geldt nog steeds bezorgd binnen 1 dag als je iets verstuurd. Alleen ligt momenteel voor alle soorten post het volume veel hoger en ondanks alle extra inzet en personeel is de vertragingskans een stuk groter nu.
"In principe".quote:Op donderdag 22 december 2011 22:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Iets wat maandag op de bus is gegaan (voordat hij werd geleegd) is nu nog niet aangekomen
Get it, dan wachten we nog maar weer even afquote:
Neequote:Op donderdag 22 december 2011 22:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Get it, dan wachten we nog maar weer even afSterkte jullie allemaal
Mogen jullie trouwens ook met zo een kaartje langs de deuren gaan wat al die krantenbezorgers wel mogen/doen?
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:36 schreef rene90 het volgende:
Mogen jullie trouwens ook met zo een kaartje langs de deuren gaan wat al die krantenbezorgers wel mogen/doen?
Ik zie het tegenwoordig steeds vaker voorkomen dat er geen huisnummer is geschreven op een kaart en waarbij mensen vervolgens ook nog eens het "lef" hebben om alleen de voornaam van de geadresseerde op de kaart te zetten. Nou dan is een sticker heel snel geplakt hoorquote:Op donderdag 22 december 2011 21:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik zie ook vaak kaarten zonder huisnummer voorbijkomen. Ja, hoe moet ik weten waar die mensen wonen?sommige mensen weet ik zo te vinden, anderen ken ik echt niet.
Vorige week had iemand een kaart geadresseerd aan een adres dat niet eens bestaat. Gelukkig wist ik waar de familie woonde.
Dat ligt eraan hoeveel jij per jaar verdient, onder een bepaald bedrag is het gewoon ongeveer netto.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:38 schreef Trickolutions het volgende:
Wat hou je netto dan over? Minder dan 1000? Want dan neem ik ontslag namelijk:P
zag ik jou toevallig met capuchon naar huis fietsen over de zuidsingel?quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:45 schreef Selestha het volgende:
Vandaag maar 2 postzakjes, was in 2 uur en een kwartiertje klaar
Weet niet hoeveel uren ze bij jou boeken, maar deze zomer heb ik een maand meer dan fulltime gewerkt en heb toen 1350 verdiend (uurloon 7,77). Als je meer dan fulltime werkt krijg je overigens wel wat toeslagen over de uren die je meer dan fulltime werkt (50% tsl). Dat waren 127 overuren op een contract van iets meer dan 5 uur. Dat was dan wel 6 dagen per week en di t/m za vanaf 5uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:41 schreef Trickolutions het volgende:
Ik kan me namelijk herinneren dat ik van de zomer fulltime gewerkt had en toen een loon had van 960 euro. Zou dat kunnen zijn doordat er in de zomer minder post is en er dan tijd van wordt afgetrokken?
Ik heb n zwarte capuchon met een puntig einde, dus dat kan niet missenquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:53 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
zag ik jou toevallig met capuchon naar huis fietsen over de zuidsingel?
Ik stak mn hand op tijdens het oversteken, tnt jas en shirt thv de kleine haagquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb n zwarte capuchon met een puntig einde, dus dat kan niet missenEn ik was inderdaad op de zuidsingel
Wie was jij dan?
Nee, chauffeurs heten zelden Rudy.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:06 schreef Erasmo het volgende:
Iemand mailde mij dat hij gisteren in België een pakketje op de bus had gedaan, geheel tegen de verwachting werd het vandaag al bezorgd. Door een Duitser, inclusie Duits busje en chauffeur die Rudy heetGebeurt dat vaker? Ik heb het iig nog nooit gezien
Post sorteren wil je niet doen..quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:40 schreef Mishu het volgende:
O, en wat is beter: werken als postbezorger of als postsorteerder? Wat zijn de verschillen?
Ah ja dan weet ik wie je wasquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:13 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Ik stak mn hand op tijdens het oversteken, tnt jas en shirt thv de kleine haag
Je krijgt per uur betaald, maar voor een wijk staat in principe wel een bepaald aantal uren. Maar hoe daarmee wordt omgegaan verschilt per vestiging. Ik heb op een kanrtoor gewerkt waar je gewoon de tijd kreeg die er voor stond, ook als je veel eerder klaar was, maar ook als je veel later klaar was, zelfs als dat buiten jouw schuld om was (bijv: busje met post was ruim een uur te laat omdat de voorbereiders werkoverleg hadden).quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:32 schreef Mishu het volgende:
Hoi,
Ik wil misschien aan de slag als postbezorger. Mijn vraag is, krijg je naar uur betaald of krijg je gewoon een bepaald bedrag voor een wijk?
En worden extra uren die je loopt dan uitbetaald of niet?
Elke wijk is anders. Kortste wijk staat hier 45min voor, langste doe je minstens 4 uur over op een dins- donderdag- of zaterdag.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:55 schreef Mishu het volgende:
En hoeveel uur staat er voor een gemiddelde wijk? Kan je er dan 2 op een dag doen?
Wow. Zó herkenbaar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
*knip* Er zitten goeie bij, maar die zijn vaak snel weer vertrokken zodra ze een betere baan hebben, en wat achterblijft zijn over het algemeen mensen die bij de sociale werkplaats nog weggestuurd zouden worden.
En moet je dan nog zelf sorteren of niet?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:02 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Elke wijk is anders. Kortste wijk staat hier 45min voor, langste doe je minstens 4 uur over op een dins- donderdag- of zaterdag.
Je kan meerdere wijken doen ja als die beschikbaar zijn.
Nee als je geen Postsorteerder bent sorteer je dus niet. Je krijgt je tassen gevuld aangeleverd als Postbezorger.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:05 schreef Mishu het volgende:
[..]
En moet je dan nog zelf sorteren of niet?
Ja ik stel veel vragen
Controlebrieven?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:16 schreef Herfstblad het volgende:
Bij 1 klein straatje had ik ook wel 3 controlebrieven.
Ja, van die brieven die teruggaan naar het VBG. Die zijn ook geadresseerd aan je VBG. In mijn geval is dat Dijnselburgerlaan 4 in Zeist.quote:
Ohkee, goed om te weten. Ik zal me ogen openhouden voor die dingen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, van die brieven die teruggaan naar het VBG. Die zijn ook geadresseerd aan je VBG. In mijn geval is dat Dijnselburgerlaan 4 in Zeist.
Die kunnen tussen je bundels zitten. Die moet je als je klaar ben in je bezorgrapport doen en opschrijven dat je ze gevonden hebt.Ik schrijf ook de nummers op die op de brieven staan, al weet ik niet of dat moet.
Maar ik heb ze nu geloof ik 4 keer in 1.5 maand tussen mijn bundels gehad.
Hoe lang is hij al in dienst? Je moet er een bepaalde tijd gewerkt hebben om een pakket te krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:03 schreef Anonymousz het volgende:
mijn broer heeft geen kerstpakket gekregen
hij is postbezorger
6 jaarquote:Op vrijdag 23 december 2011 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hoe lang is hij al in dienst? Je moet er een bepaalde tijd gewerkt hebben om een pakket te krijgen.
dat is dus onzinquote:Op vrijdag 23 december 2011 17:39 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
6 jaar
maar zijn baas zei postbezorgers krijgen geen kerstpakket
vond hij ookquote:
dat deed hij ookquote:Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Inderdaad. Postbezorgers krijgen een kerstpakket en VVV bonnen. Ik zou actie ondernemen, als ik hem wasis er niet iets binnen de organisatie waarbij je zoiets aan kunt kaarten? Dit hoort niet
Het eerder genoemde bedrag in dit topic was toch 30 euro voor die VVV-bon? Zou het wegvallen van het kerstpakket zijn gecompenseerd met een hogere cadeaubon?quote:Op vrijdag 23 december 2011 17:50 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
vond hij ook
hij heeft wel een cadeaubon van 50 euro gekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |