SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
Link naar OP.![]()
Matige TT wel. Wist je trouwens dat ik voor lapohunten zoals je net deed, van de zomer nog 4 dagen gebanned was?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ja sorry ik ben niet goed in TT's ik wilde er een viva-achtige tekst van maken..quote:Op zondag 6 november 2011 18:39 schreef Jac0bus het volgende:
Matige TT wel. Wist je trouwens dat ik voor lapohunten zoals je net deed, van de zomer nog 4 dagen gebanned was?![]()
Gaat weer hard qua posts zeg.
Als men nu ook eens zo hard zou trainen..............Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Morgen weer meneer J.quote:Op zondag 6 november 2011 18:55 schreef Mr.J het volgende:
Als men nu ook eens zo hard zou trainen..............![]()
zondag 6 november 2011 18:57 schreef Mr.J het volgende:[/b]
Dan pas?!
[/quote]
Zometeen 13 km naar huis fietsen..telt dat ook?![]()
![]()
Hij is geregistreerd in 2002, the fuck?quote:Op zondag 6 november 2011 19:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Niet zo hard als jij een kloon bent.If not now, then when.![]()
Ow ik dacht kloon van Panzermaus.quote:Op zondag 6 november 2011 19:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij is geregistreerd in 2002, the fuck?
LOL.
Maar goed ik heb net examenweek achter de rug gehad en wissel binnenkort van bijbaantje.. Dus wat dingen regelen enzo.
Maar deze week 2 x getraind.![]()
Ja ik dus ook, ik dacht, huh, heeft Panzermaus een nieuwe account aangemaakt?quote:Op zondag 6 november 2011 19:12 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ow ik dacht kloon van Panzermaus.
LOL.
Maar goed ik heb net examenweek achter de rug gehad en wissel binnenkort van bijbaantje.. Dus wat dingen regelen enzo.
Maar deze week 2 x getraind.
Of toch du vader?![]()
Jawel, maar we zijn niet je join date aan het miren hoor.quote:Op zondag 6 november 2011 19:09 schreef Panzer het volgende:
lol... mirin'. Of doet men hier niet aan die zyzz zooi?Zou ik graag doen, maar afgelopen woensdag elleboog overbelast en tot gister epic last van gehad. Dus moest even gedwongen rustig aan doen.quote:Op zondag 6 november 2011 18:55 schreef Mr.J het volgende:
Als men nu ook eens zo hard zou trainen..............
Of toch du vader?![]()
3x 5 zeker?quote:Als men 24/7 kan posten blijft er weinig tijd over voor de gym nietwaar?quote:
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Anyway, morgen maar weer in Diemen trainen, kijken wat er nog is overgebleven van de inbraak van afgelopen weekend.
2/3 v/d nieuwe krachttoestellen en bijna alle cardio apparatuur in 1 nacht door een groep gedemonteerd en in een vrachtwagen geladen. Arme eigenaar, hoop dat hij verzekerd is teven de nieuwwaarde van pak em beet 180k en niet tegen de dagwaarde wat toch al 100k minder zal zijn.
Die apparatuur staat nu wrsch bij een andere (kleine) gym.quote:Op zondag 6 november 2011 19:17 schreef Mr.J het volgende:
Anyway, morgen maar weer in Diemen trainen, kijken wat er nog is overgebleven van de inbraak van afgelopen weekend.
2/3 v/d nieuwe krachttoestellen en bijna alle cardio apparatuur in 1 nacht door een groep gedemonteerd en in een vrachtwagen geladen. Arme eigenaar, hoop dat hij verzekerd is teven de nieuwwaarde van pak em beet 180k en niet tegen de dagwaarde wat toch al 100k minder zal zijn.![]()
Jezus..dat moeten ze met een hele vrachtwagen of diverse busjes gedaan hebben. En niemand die het opviel?quote:Op zondag 6 november 2011 19:17 schreef Mr.J het volgende:
2/3 v/d nieuwe krachttoestellen en bijna alle cardio apparatuur in 1 nacht door een groep gedemonteerd en in een vrachtwagen geladen. Arme eigenaar, hoop dat hij verzekerd is teven de nieuwwaarde van pak em beet 180k en niet tegen de dagwaarde wat toch al 100k minder zal zijn.![]()
Ergens in t oostblok gok ik ja.quote:Op zondag 6 november 2011 19:21 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Die apparatuur staat nu wrsch bij een andere (kleine) gym.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
En kijk voor de grap eens op marktplaats/ebay.quote:Op zondag 6 november 2011 19:23 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Jezus..dat moeten ze met een hele vrachtwagen of diverse busjes gedaan hebben. En niemand die het opviel?![]()
Verlaten industrieterrein. Alarm was van te voren al uitgeschakeld, dus ze hadden de middag, avond en nacht al ongemerkt binnen kunnen demonteren.quote:Op zondag 6 november 2011 19:23 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Jezus..dat moeten ze met een hele vrachtwagen of diverse busjes gedaan hebben. En niemand die het opviel?
Dan is de enige kans op exposure tijdens 't laden. Maar dat is ook zo gebeurt denk ik met z'n 10/15en.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Iemand van binnenuit dus.quote:Op zondag 6 november 2011 19:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Verlaten industrieterrein. Alarm was van te voren al uitgeschakeld, dus ze hadden de middag, avond en nacht al ongemerkt binnen kunnen demonteren.
Dan is de enige kans op exposure tijdens 't laden. Maar dat is ook zo gebeurt denk ik met z'n 10/15en.![]()
Ja, maar weet niet precies hoe goed.quote:Iig iemand die er al eens binnen is geweest om de sensor van een alarm onklaar te maken.quote:Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Hey hoi, ik kreeg het idee in het andere topic dat je wel het e.e.a. van zaken af weet, stel je eens voor.quote:Op zondag 6 november 2011 19:59 schreef TRON2.0 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic hier beland: meisje snapt niet dat cardio voor hommotjes is
Hoi.
Wat zijn je stats, hoe lang train je al, wat zijn je doelen?
Of toch du vader?![]()
Ben 1,85m. Van 25% bf binnen 2 jaar gereduceerd naar 8% bf.quote:Op zondag 6 november 2011 20:02 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hey hoi, ik kreeg het idee in het andere topic dat je wel het e.e.a. van zaken af weet, stel je eens voor.Wat zijn je stats, hoe lang train je al, wat zijn je doelen?
Dl: 1 x 150 kg Bp: 1 x 100 kg Sq: 1 x 85 kg
Mijn doel is om mijn reeds droge lichaam ook zo te houden (mijn metabolische leeftijd was 33 jaar, en dat met mijn 18de) en nooit meer zo vochtig te worden als dat ik was en mijn skills qua deadliften en squats te verbeteren.
Daarnaast speel ik MMA wedstrijden. Dat was het zo'n beetje.
![]()
Mooie stats hoor. Squat loopt wel wat achter, maar dat geef je zelf al aan. Wat is je bodyweight?quote:Op zondag 6 november 2011 20:08 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Ben 1,85m. Van 25% bf binnen 2 jaar gereduceerd naar 8% bf.
Dl: 1 x 150 kg Bp: 1 x 100 kg Sq: 1 x 85 kg
Mijn doel is om mijn reeds droge lichaam ook zo te houden (mijn metabolische leeftijd was 33 jaar, en dat met mijn 18de) en nooit meer zo vochtig te worden als dat ik was en mijn skills qua deadliften en squats te verbeteren.
Daarnaast speel ik MMA wedstrijden. Dat was het zo'n beetje.
Of toch du vader?![]()
88 kgquote:Op zondag 6 november 2011 20:11 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Mooie stats hoor. Squat loopt wel wat achter, maar dat geef je zelf al aan. Wat is je bodyweight?.
![]()
Zal me dan ook even fatsoenlijk voorstellen.
28 jaar
man
Train een jaartje of 6.
1.72m, momenteel aan het cutten, kom van 97KG naar nu 85,8KG. Doel is om in wedstrijdvorm te komen.
Picca van dik een maand geleden:![]()
![]()
Ah! Ik weet wie je bent, mede GoTer!quote:Op zondag 6 november 2011 20:35 schreef Panzer het volgende:
28 jaar
man
Train een jaartje of 6.
1.72m, momenteel aan het cutten, kom van 97KG naar nu 85,8KG. Doel is om in wedstrijdvorm te komen.
Picca van dik een maand geleden:
[ afbeelding ]Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ooo, dan maakte ik een overhaaste conclusie. Er is een bepaalde band tussen IT en bb en toen las ik GoT en dacht ik 1+1=2![]()
Mooie lats, zoiets zou ik ook graag willenquote:Op zondag 6 november 2011 20:35 schreef Panzer het volgende:
28 jaar
man
Train een jaartje of 6.
Picca van dik een maand geleden:
[ afbeelding ]
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Niet echt dichtbij je in de buurt lijkt mij.quote:Op zondag 6 november 2011 22:25 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Oosterbaan Gym in Lombardijen voor MMA, sportschool is Health City.![]()
Naar aanleiding van dat andere topic whaha. Nee, mijn ouders wonen in Nesselande, ik woon op mezelf in Barendrecht. Dan is Lombardijen heel erg dichtbij.quote:Op zondag 6 november 2011 22:27 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Niet echt dichtbij je in de buurt lijkt mij.![]()
Toch niet in de schokker, punter buurt?quote:Op zondag 6 november 2011 22:28 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dat andere topic whaha. Nee, mijn ouders wonen in Nesselande, ik woon op mezelf in Barendrecht. Dan is Lombardijen heel erg dichtbij.![]()
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 6 november 2011 22:36 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Toch niet in de schokker, punter buurt?![]()
Ik woon in Carnisselande, vlakbij tramhalte Meerwede mocht je weten waar het isquote:Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Deel vlakbij de mcd en een zwembad.. De halte voor het winkelcentrum als je vanuit Rotterdam komt. Voor de MMA gym fiets ik er heen (15 minuten) en je hebt twee HealthCity's in de stad (eentje aan de Lijnbaan en de Boompjes).
![]()
Wow...in die nieuwbouwwijk?quote:Op zondag 6 november 2011 22:42 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Ik woon in Carnisselande, vlakbij tramhalte Meerwede mocht je weten waar het is. De halte voor het winkelcentrum als je vanuit Rotterdam komt.
Het is mooi daar.![]()
Yup, in die laan met die herenhuizen en de trambaan in het midden. Ik heb met geluk een appartementje kunnen fixen hier, de huur- en koopprijzen van de huizen zijn teringhoog...quote:![]()
Vrijdag weer kunnen trainen na de tentamens. Kunnen lachen om een dunne chinees die ff voor de spiegels poseerde en zichzelf een knipoog gaf om erna ze hoofd te bewegen voor z'n haarlok. Wat een held was dat.![]()
![]()
Yeah buddy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 7 november 2011 01:31 schreef Panzermaus het volgende:
Yeah buddy.Ik denk dat ik spontaan zou vergeten hoe ik pulls zou moeten doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Yeah buddy.Don´t try this at home...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hij zal niet verzekerd zijn, want dan had hij wel een alarm systeem gehad..quote:Op zondag 6 november 2011 19:17 schreef Mr.J het volgende:
Yeah buddy.Die doe ik daar ook wel eens tot failureSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Failure ja.quote:Op maandag 7 november 2011 08:46 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Die doe ik daar ook wel eens tot failure'Laatste rep'.
![]()
![]()
![]()
Jep tot ik de laatste rep niet meer omhoog krijg. Dan doe ik gewoon alsof mijn leven er van af hangt als ik aan die kraan hangquote:
Jawel, alleen 1 v/d alarms was van te voren onklaar gemaakt.quote:Op maandag 7 november 2011 08:36 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hij zal niet verzekerd zijn, want dan had hij wel een alarm systeem gehad..
ik ben van plan om smorgens HIIT traning te gaan doen, alleen kom ik er niet echt uit hoevaak en hoelang, iemand ervaring mee? stond ook iets in bij burn the fat, heb alleen nu tentamens en heb nu geen tijd om het helemaal te gaan lezen![]()
Je weet dat je in het bodybuilding topic zit? Ik zou het even in het hardloop topic oid. proberen.quote:Op maandag 7 november 2011 15:44 schreef mtchel112 het volgende:
ik ben van plan om smorgens HIIT traning te gaan doen, alleen kom ik er niet echt uit hoevaak en hoelang, iemand ervaring mee? stond ook iets in bij burn the fat, heb alleen nu tentamens en heb nu geen tijd om het helemaal te gaan lezen-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Ik zit hier al maanden, dus ja, gaat ook niet om het hardlopen op zich, maar om mijn metabolisme te verhogenquote:Op maandag 7 november 2011 16:27 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Je weet dat je in het bodybuilding topic zit? Ik zou het even in het hardloop topic oid. proberen.![]()
Ben toch zeker kilos kwijt, zeker 5-6, lichaam krijgt steeds mooiere vorm. Ben nu in dat boek bezig en hiit schijnt weer beter te zijn voor een blijvend resultaatquote:Op maandag 7 november 2011 16:44 schreef Panzermaus het volgende:
Hoeveel kg ben je kwijtgeraakt de laatste tijd, mtchel112?![]()
Ja, als je jezelf goed inzet dan kunnen de eerste resultaten soms onverwacht snel komen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ben toch zeker kilos kwijt, zeker 5-6, lichaam krijgt steeds mooiere vorm. Ben nu in dat boek bezig en hiit schijnt weer beter te zijn voor een blijvend resultaat
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
hey SS boy panzer, hoe laag begon je en met wat voor stappen ga je elke training omhoogOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Nou of HIIT nou beter is weet ik niet, ikzelf combineer HIIT, Tabata en Cardio met veel succes. HIIT 1-2x per week doen, niet meer imo. Vooral na de eerste keer zullen ja quads dagen pijn doen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ben toch zeker kilos kwijt, zeker 5-6, lichaam krijgt steeds mooiere vorm. Ben nu in dat boek bezig en hiit schijnt weer beter te zijn voor een blijvend resultaat![]()
Met de stang + 10 kg ofzo. Ik mik nu voor 2 kg per week voor de meeste dingen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:17 schreef Chuck_Norris het volgende:
hey SS boy panzer, hoe laag begon je en met wat voor stappen ga je elke training omhooglaxeermiddel om af te vallenquote:Op maandag 7 november 2011 16:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ben toch zeker kilos kwijt, zeker 5-6, lichaam krijgt steeds mooiere vorm. Ben nu in dat boek bezig en hiit schijnt weer beter te zijn voor een blijvend resultaat![]()
Beste methode voor blijvend resultaat is niet meer energie eten dan dat je verbrandt.quote:Op maandag 7 november 2011 16:51 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ben toch zeker kilos kwijt, zeker 5-6, lichaam krijgt steeds mooiere vorm. Ben nu in dat boek bezig en hiit schijnt weer beter te zijn voor een blijvend resultaat
Confidence through competence![]()
Ik begon met een oefenbarbell, daarna trainingsbarbell (10 kilo --> 20 kilo), daarna lege olympische barbell en daarna +10 kilo en omhoog.quote:Op maandag 7 november 2011 17:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Met de stang + 10 kg ofzo. Ik mik nu voor 2 kg per week voor de meeste dingen.
Form is het allerbelangrijkste. Hoger gewicht + kut form = not done bij mij.Confidence through competence![]()
Lekkere benentraining gehad zostraks. Morgen chest/triceps.
Edit. Kan iemand mij uitleggen hoe HIIT voor meer blijvende resultaat zou moeten zorgen?![]()
watquote:Op maandag 7 november 2011 19:40 schreef Panzer het volgende:
Lekkere benentraining gehad zostraks. Morgen chest/triceps.![]()
Net zoals 'langzaam, gecontroleerd' afvallen voor blijvenderder resultaat zorgt als crashdieten.quote:Op maandag 7 november 2011 19:40 schreef Panzer het volgende:
Edit. Kan iemand mij uitleggen hoe HIIT voor meer blijvende resultaat zou moeten zorgen?Confidence through competence![]()
Naar mijn mening is dat consistentie en discipline, wat voor een trainingsmethode je dan hanteert is hieraan ondergeschikt.![]()
Ja, maar je vraag sloeg ook nergens op eigenlijk. HIIT is efficinter dan 'standaard' cardio, maar zorgt niet voor meer blijvende resultaten. Als je meer eet dan je vebruikt kom je aan, met of zonder HIIT.quote:Op maandag 7 november 2011 21:04 schreef Panzer het volgende:
Naar mijn mening is dat consistentie en discipline, wat voor een trainingsmethode je dan hanteert is hieraan ondergeschikt.![]()
@Autobandje, ik vraag om verduidelijking. Net zozeer als dat ik het nu ga vragen... waarom vind je het dan nergens op slaan?Je beredenatie is verder goed.
@Kroc, EPOC noemen ze het, dat is de naverbranding.![]()
intervaltraining is sowieso beter
of je nu hiit, tabata, fartlek weet ik veel doe.
de biomedische mik mak weet ik niet precies uit mijn hoofd, maar je zou in rust een hogere metabolisme hebben de rest van de dag![]()
Excuus dan. Door je antwoord op stereo werd ik een beetje op het verkeerde been gezet.quote:Op maandag 7 november 2011 21:14 schreef Panzer het volgende:
@Autobandje, ik vraag om verduidelijking. Net zozeer als dat ik het nu ga vragen... waarom vind je het dan nergens op slaan?Je beredenatie is verder goed.
@Kroc, EPOC noemen ze het, dat is de naverbranding.
HIIT verbrandt per tijdsinspanning meer calorien dan gewone cardio idd door EPOC. Gewone aerobe cardio heeft ook EPOC, en is waarschijnlijk nog beter voor je cardiovasculaire gezondheid. HIIT is geen wondermiddel though en zorgt niet voor blijvende resultaten als het niet volgehouden wordt.![]()
Naar mijn ervaring heeft cutten op een rustige manier het minste invloed op krachtsverlies, wat voor mij een indicatie is voor verlies van spiermassa. Verder gewoon de arbeidsfactor verhogen door wat cardio te doen, meer de fiets te pakken, etc. Om het leuk te houden kun je varieren tussen interval, complexes, GPP, etc. etc.
Ik doe dan nog wel eens 3 series trappen opsprinten 7 etages hoog. Verder pak ik de fiets overal naar toe. Ik verwacht als ik onder de 10% duik wel een paar plateautjes, dan ga ik wel wat interval weer toepassen.![]()
gpp en heuvelsprints vind ik het vreselijkst om te doen, dus daarom maar de 'cornerstone' van mijn routine gemaakt.
Ik vind het wel een goede raadgever voor mezelf, als je het vreselijk vindt dan heb je er verbetering in nodig.![]()
Endo's moeten zich realiseren dat na een leven te dik zijn, eindelijk dun, atletisch en gespierd zijn min of meer voor de rest van je leven is. Die paar weekjes extra dat je wint door je dood te cardio'en of te HIIT'en mag je ook in dat perspectief plaatsen.
Ben in mei 2010 begonnen met het aan mezelf werken (BMI = 30 zonder krachttraining). Ik vind van mezelf dat ik nu ongeveer op 60-70% van wat ik wil zitten op onderhoud ben.Confidence through competence![]()
Endo's zullen door een tragere stofwisseling meer op eten moeten letten en actiever hun vetpercentage in check houden. Dan is die paar weken sowieso in perspectief idd, vooral als je van ver komt.![]()
![]()
Heb nu een buikomtrek van 79 en wil naar 76 cm. Ik kwam van 103 (!!!) cm. Merk nu wel dat ik meer dan ooit die laatste 3 cm eraf wil hebben, en dat motiveert me op een goede manier.
(ben 1.66m)Confidence through competence![]()
Zo 30quote:Op maandag 7 november 2011 21:28 schreef Stereotomy het volgende:
Endo's moeten zich realiseren dat na een leven te dik zijn, eindelijk dun, atletisch en gespierd zijn min of meer voor de rest van je leven is. Die paar weekjes extra dat je wint door je dood te cardio'en of te HIIT'en mag je ook in dat perspectief plaatsen.
Ben in mei 2010 begonnen met het aan mezelf werken (BMI = 30 zonder krachttraining). Ik vind van mezelf dat ik nu ongeveer op 60-70% van wat ik wil zitten op onderhoud ben.. Zelf kwam ik van 28
. Toch vind ik dat 'endo' en 'ecto' niet echt op iedereen toepasbaar. Ken inderdaad iemand die alles vreet wat los en vast zit en altijd schriel is. Maar als ik naar mezelf kijk, eerst was ik een dikke endo, maar nu zou je eerder aan een ecto denken. Naar mijn gevoel kan ik haast geen vet meer verliezen, kan niet goed voor me zijn!
![]()
Doe je goed!quote:Op maandag 7 november 2011 21:33 schreef Stereotomy het volgende:
Heb nu een buikomtrek van 79 en wil naar 76 cm. Ik kwam van 103 (!!!) cm. Merk nu wel dat ik meer dan ooit die laatste 3 cm eraf wil hebben, en dat motiveert me op een goede manier.
(ben 1.66m)
Kom zelf van de 94cm na een uberbulk van een paar jaar, nu rond de 82cm.![]()
ik dacht ook dat ik veel at totdat ik veel begon te etenquote:Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Zo 30. Zelf kwam ik van 28
. Toch vind ik dat 'endo' en 'ecto' niet echt op iedereen toepasbaar. Ken inderdaad iemand die alles vreet wat los en vast zit en altijd schriel is. Maar als ik naar mezelf kijk, eerst was ik een dikke endo, maar nu zou je eerder aan een ecto denken. Naar mijn gevoel kan ik haast geen vet meer verliezen, kan niet goed voor me zijn!
![]()
Wel lekker als je 8 uur lang op je knien zit om tapijt van de grond te trekken en dan nog een keer met de kneeling twist. Maar voorlopig was het de laatste keer trainen, woensdag operatie dan moet ik 3 weken rust houden.![]()
Nice om te horen, Stereo.Goed bezig.
En hier, plaatje van na trainen. Tijdens en na trainen -> no gyno at all. Why can't it always be like this.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo. 79kg @ 1m73. Op naar de 85 en dan de cut erin
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Would hit 3 times.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zou eerder lekker een poos op 85KG blijven hangen en dan bepalen wat je calorisch onderhoud is. Hou het gewicht enkele maanden vast zodat je lichaam het als nieuwe fysiologische setpoint hanteert, dan geleidelijk aan in vetpercentage dalen. Gegarandeerd (mits je het goed doet), dat je je pas gewonnen spiermassa niet gedag hoeft te zwaaien.quote:Op maandag 7 november 2011 23:23 schreef star_gazer het volgende:
Zo. 79kg @ 1m73. Op naar de 85 en dan de cut erin![]()
Eerlijke vraag; wat is de logica hierachter?quote:Op maandag 7 november 2011 23:27 schreef Panzer het volgende:
[..]
Zou eerder lekker een poos op 85KG blijven hangen en dan bepalen wat je calorisch onderhoud is. Hou het gewicht enkele maanden vast zodat je lichaam het als nieuwe fysiologische setpoint hanteert, dan geleidelijk aan in vetpercentage dalen. Gegarandeerd (mits je het goed doet), dat je je pas gewonnen spiermassa niet gedag hoeft te zwaaien."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Het is een biologische wetmatigheid dat wat niet gebruikt wordt, verloren gaat. Zo ook fysiologisch gezien met spiermassa. Oftewel use it or lose it.
Als je in een keer van een calorisch overschot naar een calorisch tekort gaat, zal net nieuw gewonnen spiermassa gezien worden als niet nodig. Hoe langer je dan op eenzelfde gewicht blijft, zal het voor het lichaam gezien worden als extra's wat functioneel en nodig is. Kortweg een nieuwe fysiologische setpoint.
Als je dan naar een calorisch tekort gaat, zal het de kans een stuk minder zijn dat je spiermassa gaat verliezen.
Spreek uit eigen ervaring en ervaringen van wat Amerikaanse boards, heb zelf een hele poos boven de 90KG gezeten.![]()
![]()
Is 'use it or lose it' niet juist een functie van hard blijven trainen in je cut?quote:Op maandag 7 november 2011 23:46 schreef Panzer het volgende:
Het is een biologische wetmatigheid dat wat niet gebruikt wordt, verloren gaat. Zo ook fysiologisch gezien met spiermassa. Oftewel use it or lose it.
Als je in een keer van een calorisch overschot naar een calorisch tekort gaat, zal net nieuw gewonnen spiermassa gezien worden als niet nodig. Hoe langer je dan op eenzelfde gewicht blijft, zal het voor het lichaam gezien worden als extra's wat functioneel en nodig is. Kortweg een nieuwe fysiologische setpoint.
Als je dan naar een calorisch tekort gaat, zal het de kans een stuk minder zijn dat je spiermassa gaat verliezen.
Spreek uit eigen ervaring en ervaringen van wat Amerikaanse boards, heb zelf een hele poos boven de 90KG gezeten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
80 kg op 1.73 is best nice. als het voornamelijk spier is dan. ik zit op bijna 70 kg nuquote:Op maandag 7 november 2011 23:23 schreef star_gazer het volgende:
Zo. 79kg @ 1m73. Op naar de 85 en dan de cut erinOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Mwah; ik heb een redelijk brede bouw (meso / endo). Als ik niet train weeg ik al een kilo of 73. Zit denk ik op 15-20% bf, maar dat is wel aan het toenemen door al die melkquote:Op dinsdag 8 november 2011 00:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
80 kg op 1.73 is best nice. als het voornamelijk spier is dan. ik zit op bijna 70 kg nu
-
Chocola bevat meestal transvetzuren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:46 schreef TRON2.0 het volgende:
Wat zeggen jullie? Broodje hagelslag ipv pindakaas met melk op zijn tijd is done of not done?
En ook bevat een kleine portie veel kcal.
Voor vragen over melk moet je bij Panzermaus zijn.
Maar hey als je dieet je daarvoor de ruimte geeft.. No problem.![]()
Ik heb ongeveer dezelfde lengte (1,75) en had als doel de 75 kg in april (begonnen met 62kg in april) zodat ik in ieder geval een fatsoenlijk figuur had voor de zomer. Gaat nu alleen zo snel dat ik deze maand nog de 75 ga halen dus lekker doorbulken tot aprilquote:Op maandag 7 november 2011 23:23 schreef star_gazer het volgende:
Zo. 79kg @ 1m73. Op naar de 85 en dan de cut erin
80 kg zou echt een mijlpaal voor mij zijn, nooit gedacht dat ik zo zwaar/zo'n fysiek zou kunnen krijgen.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Ik merk dat ik, sinds ik aan de rippetoe + veel melk (~2 liter per dag, 1000 makkelijke calorien) ben, mijn gewicht heel snel aan het toenemen is. Melk werkt echt goed voor mij, al merk ik wel dat een deel van de 'gains' vet is. De rest van mijn eten is redelijk clean overigens, dus overschakelen naar een cut zal niet zo moeilijk zijn: kappen met melk en wat in de carbs snijden. Melk is echt fantastisch; het is lekker, voedzaam en er zitten zat eiwitten in. Alleen jammer van de suikers, maar die neem ik op de koop toe.quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:14 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer dezelfde lengte (1,75) en had als doel de 75 kg in april (begonnen met 62kg in april) zodat ik in ieder geval een fatsoenlijk figuur had voor de zomer. Gaat nu alleen zo snel dat ik deze maand nog de 75 ga halen dus lekker doorbulken tot april
80 kg zou echt een mijlpaal voor mij zijn, nooit gedacht dat ik zo zwaar/zo'n fysiek zou kunnen krijgen.
Overigens komen mijn recente gains mede omdat ik langdurig geblesseerd ben van het hardlopen (peesontsteking onder m'n voet). Hardlopen hield de groei behoorlijk tegen, maar ik heb er wel ook wat vet bijgekregen sinds ik ben gestopt. Fucking endo genes are a bitch; ben benieuwd of ik ooit de 10% BF ga halen. Maargoed, voorlopig toch vol aan de bulk, dus BF boeit me niet zo
-
Dit is het enige t-shirt dat ik nog vuil kan maken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:54 schreef seto het volgende:
Misschien moet je een nog strakker shirt dragen voor foto's Panzer.(krijg altijd zwartsel er in) Is een oud shirt zoals je ziet. De rest is net net nieuw en die ga ik niet aandoen. Heb ook ook twee singlets, maar ik vind het fijner om met squatten een klein stukje stof op mijn rug te hebben. Maar even twee nieuwe merkloze shirts halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb vorige week zes spijkerbroeken naar de inbrengwinkel gebracht, sommige waren nog geen jaar oud. Maar het wil echt niet meer.![]()
![]()
Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is 'use it or lose it' niet juist een functie van hard blijven trainen in je cut?
Je lichaam reageert alleen op prikkels van binnen en buitenaf. Je spieren hard blijven belasten tijdens een cut is bewezen dat het spierbehoud stimuleert.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16469983
[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 08-11-2011 08:43:28 ]Confidence through competence![]()
wow, exact mijn vraag.quote:Op maandag 7 november 2011 23:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Eerlijke vraag; wat is de logica hierachter?
Pers. Richtlijn 9mnd bulk![]()
Oh?quote:Op dinsdag 8 november 2011 01:02 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Chocola bevat meestal transvetzuren.Niet meer dan die portie pindakaas waarvoor hij het in wil ruilen, 't zijn alleen wel een boel simpele suikers.quote:En ook bevat een kleine portie veel kcal.Confidence through competence![]()
Niet als je voeding tekort komt, dan kan je trainen wat je wilt.. maar ga je alsnog spiermassa verliezen natuurlijk. Een langere poos op eenzelfde gewicht blijven heeft ook als voordeel dat je later calorisch minder nodig hebt om op datzelfde gewicht te blijven.quote:Op dinsdag 8 november 2011 00:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is 'use it or lose it' niet juist een functie van hard blijven trainen in je cut?![]()
Yo Panzermaus, Rippetoe gaat in de nieuwe versie van SS OHP vervangen met de Olympic Press. Vind het wel een verbetering, OHP is echt bijzonder moeilijk om op te progressen.
Video niet gevonden![]()
Nee, krachttraining in een cut helpt spiermassa te behouden, mits genoeg eiwitinname. Daar is veel onderzoek naar gedaan. Spierverlies zal minimaal zijn in een cut als je hard door blijft trainen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:11 schreef Panzer het volgende:
[..]
Niet als je voeding tekort komt, dan kan je trainen wat je wilt.. maar ga je alsnog spiermassa verliezen natuurlijk.
Cutten zonder krachttraining en/of met alleen cardio zal wel spierverlies tot gevolg hebben, ongeacht je eiwitinname.
http://content.karger.com(...)4619&ArtikelNr=12817
http://www.ajcn.org/content/47/1/19.short
etc.Hoezo?quote:Een langere poos op eenzelfde gewicht blijven heeft ook als voordeel dat je later calorisch minder nodig hebt om op datzelfde gewicht te blijven.Confidence through competence![]()
Panzer heeft gelijk.
Als je onder onderhoud gaat eten zal je altijd ook spiermassa inleveren.
Door je eiwitten hoog te houden en goed te blijven krachttrainen(zoals Stereo zegt) kun je dit verlies wel proberen te beperken.
Maar cut = spierverlies klopt altijd.![]()
Neen.quote:
http://www.ajcn.org/content/47/1/19.short
Beginners en/of mensen met een hoog bf% kunnen in een cut zelfs spieren opbouwen. Er is geen fysiologische limitatie dat dit in de weg staat. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan die dit onbetwist aantonen.
Voor getrainde mensen met een laag bf% is dit erg moeilijk, maar niet onmogelijk. Het hangt af van je kcal deficientie, de hoeveelheid eiwitten in je dieet, en hoe hard je krachttraint.
Krachttrainen zal voor de meeste mensen zo goed als behoud van spiermassa zorgen tijdens een normale cut. Spieropbouw kn fysiologisch gezien (waarbij je extra energie haalt uit je bf ipv voedsel) maar is hormonaal niet ideaal.
Ga je cutten zonder krachttraining, dan mag je zeker altijd spierverlies verwachten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 08-11-2011 14:12:26 ]Confidence through competence![]()
Hmmm... Ik zie nu door de broscience het bos niet meer m.b.t. cutting en massaverlies
Stereotomy, heb jij iets van fysiologie gestudeerd?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
nee, wel iets medisch gerelateerd.
Zegt overigens niet veel, werd ooit tijdens een operatie in de OK aangesproken door een arts in opleiding die van me wilde horen hoe ik zoveel afgevallen was, want dat wilde hij ook.
Ja. Ik heb van nature al een plofkop, maar heb nu toch wel een beetje een onderkin ook. Tja, vet gaat nu eenmaal graag op m'n gezicht, m'n borst (tering-gyno) en abzzz zitten. Zal ook nooit aan de 'roids gaan; gegarandeerde moonfacequote:Op dinsdag 8 november 2011 13:55 schreef drumstickNL het volgende:
Stargazer, heb je nu ook een bolle kop van al die melk?
-
Ik moet eerlijk bekennen dat voordat ik zelf begon met krachttraining en me erin verdiepte, ik ook dacht dat krachttraining/bodybuilding voor dommeriken was.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:37 schreef drumstickNL het volgende:
En het overgrote deel van het gewone volk denkt dat sporters dom zijn.Oh, hoe fout ik het had...
Of toch du vader?![]()
same here
Maargoed, je hebt genoeg 'domme' , als ik het zo even mag zeggen, krachtsporters die er zonder steroids heel erg buff eruit zien. Diep respect voor hun doorzettingsvermogen, want hoe dan ook, zonder discipline en doorzettingsvermogen kom je nergens, hoeveel kennis je dan ook mag hebben.Confidence through competence![]()
Dat is waar. Je kan lullen en lezen wat je wilt over voeding, training en lifestyle; uiteindelijk zul je de woorden toch in keiharde daden moeten omzetten. Zweten en vreten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:45 schreef Stereotomy het volgende:
same here
Maargoed, je hebt genoeg 'domme' , als ik het zo even mag zeggen, krachtsporters die er zonder steroids heel erg buff eruit zien. Diep respect voor hun doorzettingsvermogen, want hoe dan ook, zonder discipline en doorzettingsvermogen kom je nergens, hoeveel kennis je dan ook mag hebben.
Wel een gevaarlijke val trouwens; paralysis by analysis."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Pindakaas en melkPerfect voor easy calorien.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Ja, maar brood ben ik dan weer niet zo dol op. Eet 's ochtends liever een flink bord havermout met een whey shake. Geen idee hoe ik dan pindakaas moet eten. Neem dan liever een handje pinda's.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:56 schreef Chuck_Norris het volgende:
Pindakaas en melkPerfect voor easy calorien.
-
Als kind hoorde je vast: wie niet sterk is moet slim zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:37 schreef drumstickNL het volgende:
En het overgrote deel van het gewone volk denkt dat sporters dom zijn.
Dan is het al gauw dat diegene die groot en sterk is wel dom moet zijn ter compisatie.
Daarnaast worden die grote kerels in films nu ook niet echt gecast voor de intelligentere rollen![]()
Gadverdamme :p. Nieuwe instructeur bij de gym, laat dikke mensen op hun eerste les gewoon squatten, huldequote:Op dinsdag 8 november 2011 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Roeren door je havermout, erg lekker..
![]()
Gast!quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Roeren door je havermout, erg lekker.
Dat ziet er z ranzig uit, dat moet ik een keer proberen
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Heeft een van jullie de docu ' Pumping Iron' met Arnold wel eens gezien?
Is het wat? Hoewel ik niet geheel z'n politieke visies schaar, heb ik wel veel respect voor hem hoe hij naar Amerika kwam en dingen opgebouwd heeft. En natuurlijk z'n BB kwaliteiten.
Dus je vond mij dom?quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:44 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat voordat ik zelf begon met krachttraining en me erin verdiepte, ik ook dacht dat krachttraining/bodybuilding voor dommeriken was.Oh, hoe fout ik het had...
Of vind je het nog steeds? Dan is het prima uiteraard.
![]()
![]()
Hou je niet van havermout?quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:28 schreef Weissman het volgende:
Stereo, dat is wel een hele matige troll-poging![]()
Nog steeds.quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:32 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dus je vond mij dom?Of vind je het nog steeds? Dan is het prima uiteraard.
Of toch du vader?![]()
Gelijk de docu maar gekeken onder het etenquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:15 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft een van jullie de docu ' Pumping Iron' met Arnold wel eens gezien?
Is het wat? Hoewel ik niet geheel z'n politieke visies schaar, heb ik wel veel respect voor hem hoe hij naar Amerika kwam en dingen opgebouwd heeft. En natuurlijk z'n BB kwaliteiten.
drie woorden: respect voor Arnold
Shit, ben nu in de sportschool en ben mn shake vergeten..Naar huis reizen duurt max 45 minuten. Heeft het dan nog zin om het te drinken?![]()
Sure. Of je koopt er daar 1?
Maareh posten vanuit je gym? Leg die tel eens in je kluisje en ga eens trainen!
Nee, er zit een klokje in je lichaam, die gaat lopen op het moment dat je de gewichten weglegt en de kleedkamer inloopt. Wanneer die 45 minuten verstreken zijn, dan weigert je lichaam alle voedingsstoffen die binnenkomen uit een wheyshake.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:36 schreef TRON2.0 het volgende:
Shit, ben nu in de sportschool en ben mn shake vergeten..Naar huis reizen duurt max 45 minuten. Heeft het dan nog zin om het te drinken?![]()
Niet te vergeten dat de cortisol van de stress die je over je wheyshake hebt nu heel je training verkloot
Kennen/gebruiken jullie dit? http://www.fitocracy.com/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Noob..je moet natuurlijk wel verse pics van je biceps + abs twitteren. En pics van de smith machinequote:Op dinsdag 8 november 2011 20:36 schreef Mr.J het volgende:
Sure. Of je koopt er daar 1?
Maareh posten vanuit je gym? Leg die tel eens in je kluisje en ga eens trainen!
[ Bericht 2% gewijzigd door fathank op 08-11-2011 21:55:59 ]Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Yeah bitches, me Powercage is klaar en ik kan hem ophalen! Binnenkort pics en reviewtje op verzoek van ZetaOS.If not now, then when.![]()
Nice man, ik wil ook zon ding maar heb geen idee waar hij zou moeten komen te staan. :-)quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Yeah bitches, me Powercage is klaar en ik kan hem ophalen! Binnenkort pics en reviewtje op verzoek van ZetaOS.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Nice Yuri! Waar heb je hem laten maken als ik vragen mag? Weet dat sommigen die dingen ook weleens uit China importeren namelijk.
*Me is happy vandaag.
Traininge ging heel lekker vandaag.
Een goede 3x160kg deadlift aan t einde van mijn set en een lelijke 170kg als final rep.
Maar vandaag was gelift even gelift. Hopen dat ik dit vast kan houden.![]()
![]()
Ik train in de garage..quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:08 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nice man, ik wil ook zon ding maar heb geen idee waar hij zou moeten komen te staan. :-)Zeker nice! Ik heb hem laten maken door Henk van DBB, hij heeft ook een site www.powercage.nl .quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:14 schreef CylonNL het volgende:
Nice Yuri! Waar heb je hem laten maken als ik vragen mag? Weet dat sommigen die dingen ook weleens uit China importeren namelijk.
*Me is happy vandaag.
Traininge ging heel lekker vandaag.
Een goede 3x160kg deadlift aan t einde van mijn set en een lelijke 170kg als final rep.
Maar vandaag was gelift even gelift. Hopen dat ik dit vast kan houden.
Het is zeer goed spul en hij maakt van alles en maakt ook custom dingen voor je als je wilt. Op die powercage van mij kan iig 500kg (heeft er al opgelegen bij een andere klant). Dus ben er erg blij mee, eindelijk max BP en SQ zonder spotters.If not now, then when.![]()
Wel goede pics maken he!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Yeah bitches, me Powercage is klaar en ik kan hem ophalen! Binnenkort pics en reviewtje op verzoek van ZetaOS.![]()
Eens checken hoe nauwkeurig die docu is.quote:
Edit:
Kijk nog geen halve minuut en ik hoor al 'it's russian roulette they play with themselves'.
Haha, begint er zo'n vader te vertellen dat ie verhalen hoort dat er wel es motorolie in die vials ziten dat die kinderen het dan in hun ader spuiten
Ok en z'n zoon heeft zichzelf opgehangen en dat kwam dus blijkbaar door AAS.
[ Bericht 8% gewijzigd door Diabox op 09-11-2011 02:23:22 ]![]()
En ze zeggen er vast niet bij dat als je het slim gebruikt je de (de meeste) risico's gewoon kan vermijden.quote:
Enige wat ik gehoord heb van AAS gebruikers was dat ze onrustig/agressief/slapeloosheid waren.
Maar een slimme gozer/vrouw kan zichzelf gewoon inhouden met gezond verstand.![]()
Thuis ff die docu bekijken, ben benieuwd.Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d![]()
Nee, wat een fail zeg!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:36 schreef TRON2.0 het volgende:
Shit, ben nu in de sportschool en ben mn shake vergeten..Naar huis reizen duurt max 45 minuten. Heeft het dan nog zin om het te drinken?
Je bent te laat, je kan je gains nu wel vergeten.![]()
Yes, ben benieuw!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Yeah bitches, me Powercage is klaar en ik kan hem ophalen! Binnenkort pics en reviewtje op verzoek van ZetaOS.![]()
om nom nom, ik krijg er honger van terwijl ik net ook 3 boterhammen op heb.
Ik probeer nu een 4e trainingsdag in te plannen. Zaterdag morgen en zondag avond dan maar ff kijken of 35 uur rust voldoende is ipv mijn normale 44 uur.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Teh fuck? Ik eet 4 boterhammen op een dagquote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yeah buddy 12x grof volkoren met pindakaas.Melk gaat er hier makkelijker in. 2 boterhammen doe ik al snel 20 minuten over
Heb net die docu eens gekeken. Tsja. Aan de ene kant snap ik de gebruikers wel. Na verloop van tijd zie je steeds minder vooruitgang en dan is de verleiding groot om naar steroiden te grijpen. Maar voor mij wegen de risico's niet op.
Zijn er hier mensen die steroiden gebruiken vraag ik me af..![]()
35 uur p.w. rust.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:36 schreef drumstickNL het volgende:
om nom nom, ik krijg er honger van terwijl ik net ook 3 boterhammen op heb.
Ik probeer nu een 4e trainingsdag in te plannen. Zaterdag morgen en zondag avond dan maar ff kijken of 35 uur rust voldoende is ipv mijn normale 44 uur.
If not now, then when.![]()
Ja Panzermaus wel; anders zouden niet zoveel mensen vragen of hij aan de anab0luh zitquote:Op woensdag 9 november 2011 10:58 schreef the85mc het volgende:
Zijn er hier mensen die steroiden gebruiken vraag ik me af..![]()
![]()
Eeh Weiss, jij hebt veel verstand qua interval trainingen toch?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:00 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja Panzermaus wel; anders zouden niet zoveel mensen vragen of hij aan de anab0luh zit
Kun je misschien voor mij een goede cardio verzinnen? Met nadruk op de benen en buik.
Thanks arkadas.If not now, then when.![]()
Wielrennen en tug toner tegelijkquote:Op woensdag 9 november 2011 11:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Eeh Weiss, jij hebt veel verstand qua interval trainingen toch?
Kun je misschien voor mij een goede cardio verzinnen? Met nadruk op de benen en buik.
Thanks arkadas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:05 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wielrennen en tug toner tegelijk
Wie is hier de pro jij of ik?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een goede burning workout kerel die de benen en buik extra prikkelen.If not now, then when.![]()
Je moet tegelijkertijd water erbij drinken, dan slik je het zo door.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Teh fuck? Ik eet 4 boterhammen op een dagMelk gaat er hier makkelijker in. 2 boterhammen doe ik al snel 20 minuten over
Trouwens. Is het nodig om die bovenste abs te gaan isoleren, of trekt dat vanzelf bij met zwaarder squatten + deadliften en lager bf%? Ik doe nu helemaal geen abs isolatie en vind ze prima, zeker met dit bf%. Daarnaast ga ik ook niet voor die trying-too-hard look. Maar toch, wanneer ik straks op 10% met een 4-pack zit...
Een post-tandenpoets pic ter illustratie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heuvelsprintsquote:Op woensdag 9 november 2011 11:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wie is hier de pro jij of ik?
Gewoon een goede burning workout kerel die de benen en buik extra prikkelen.
burpee intervals is ook hels![]()
Waarom vraag je je dat af dan?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:58 schreef the85mc het volgende:
Zijn er hier mensen die steroiden gebruiken vraag ik me af..
Ik na 2 weken bulken wegen. NOG EVEN ZWAAR. Dus ik helemaal twijfelen of 3000/3200 calorieen wel genoeg is voor mij kom ik erachter dat je in de avond meer weegt dan in de ochtendvanavond maar weer eens wegen.
Bij mij loopt dat verschil wel op tot meer dan 3 kg. Die laagste telt.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik na 2 weken bulken wegen. NOG EVEN ZWAAR. Dus ik helemaal twijfelen of 3000/3200 calorieen wel genoeg is voor mij kom ik erachter dat je in de avond meer weegt dan in de ochtendvanavond maar weer eens wegen.
Ik zuip zo nog een liter water voor ik ga slapen. Word 's nachts ook wakker enzo. Is goed voor huid etc.![]()
Oh, wat raarquote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef Chuck_Norris het volgende:
.
![]()
Ik heb een verschil van ongeveer een kilo 's avonds vs. 's ochtends na ochtendplasConfidence through competence![]()
deze stalker. je mag ook wel vragen of je over mijn buik mag strelen.quote:
Ik wil wel meer strelen mijn sexy indoknuffeltjequote:Op woensdag 9 november 2011 13:02 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
deze stalker. je mag ook wel vragen of je over mijn buik mag strelen..
![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 12:59 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Bij mij loopt dat verschil wel op tot meer dan 3 kg. Die laagste telt.
Ik zuip zo nog een liter water voor ik ga slapen. Word 's nachts ook wakker enzo. Is goed voor huid etc.3 kg verschil tussen ochtend en avond? wowquote:Op woensdag 9 november 2011 13:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb een verschil van ongeveer een kilo 's avonds vs. 's ochtends na ochtendplas1 of 2 lijkt me wel normaal opzich.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=1+liter+water+weightquote:Op woensdag 9 november 2011 13:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
[..]
3 kg verschil tussen ochtend en avond? wow1 of 2 lijkt me wel normaal opzich.
![]()
vind het eerlijk gezegd ook wat veel Panzer, ook al ben je 2x zo groot als ik
3 liter verdampen?Confidence through competence![]()
watquote:Op woensdag 9 november 2011 13:07 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
http://www.wolframalpha.com/input/?i=1+liter+water+weightOf toch du vader?![]()
En uitscheiden.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
vind het eerlijk gezegd ook wat veel Panzer, ook al ben je 2x zo groot als ik
3 liter verdampen?Volgens mij pakt hij hem ook niet goed, want 1 liter water is absoluut niet 1000 gram, hangt veel meer van af.quote:Maar het ligt wel in de buurt. Die grote gewichtsverschillen is voornamelijk water bij mij.
![]()
1 liter water op lichaamstemperatuur mag je best vertalen naar 1 kilo.
1 liter H2O is in principe wel 1kg.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
En uitscheiden.
[..]
Volgens mij pakt hij hem ook niet goed, want 1 liter water is absoluut niet 1000 gram, hangt veel meer van af.Maar het ligt wel in de buurt. Die grote gewichtsverschillen is voornamelijk water bij mij.
Of toch du vader?![]()
En wat denk je van je ruststofwisseling?
Ok, die is veel lager als je slaapt.
Maar je verbrand echt nog wel flink wat kcals...En die moeten toch ergens vandaan komen...dus verlies je gewicht.![]()
Het is altijd jammer als mensen dit zeggen zonder uit te rekenen HOEVEEL het nou eigenlijk is.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:20 schreef DjMark het volgende:
En wat denk je van je ruststofwisseling?
Ok, die is veel lager als je slaapt.
Maar je verbrand echt nog wel flink wat kcals...En die moeten toch ergens vandaan komen...dus verlies je gewicht.
Stel dat je 1000 kcal verbrandt aan vet, slapend. Een hoge schatting. Dan heb je in de orde van grootte van 100-150 gram aan vet verbrandt. Nergens komt dat in de buurt van die drie kilo.
1 gram vet = 7-9 kcal, afhankelijk van je efficientie.Confidence through competence![]()
Je verbruikt ook wat glycogeen in rust, en iedere gram glycogeen wordt opgeslagen tesamen met 3 gram vocht.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is altijd jammer als mensen dit zeggen zonder uit te rekenen HOEVEEL het nou eigenlijk is.
Stel dat je 1000 kcal verbrandt aan vet, slapend. Een hoge schatting. Dan heb je in de orde van grootte van 100-150 gram aan vet verbrandt. Nergens komt dat in de buurt van die drie kilo.
1 gram vet = 7-9 kcal, afhankelijk van je efficientie.
Wat bedoel je precies met '7-9 kcal afhankelijk van je efficientie'?![]()
Dat weet ik, maar dan nog zou je niet aan 3 kilo kunnen komen.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je verbruikt ook wat glycogeen in rust, en iedere gram glycogeen wordt opgeslagen tesamen met 3 gram vocht.Als je vet in de hens zet krijg je 9 kcal per 1 gram als je alle energie opvangt. Voor lichaamsprocessen vet uit vetcellen halen, converteren naar iets bruikbaars etc. valt de uiteindelijk bruikbare energie lager uit per 1 gram vet.quote:Wat bedoel je precies met '7-9 kcal afhankelijk van je efficientie'?Confidence through competence![]()
Oh nee, zeker niet, maar het draagt wel wat bij.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan nog zou je niet aan 3 kilo kunnen komen.Heb je cjifers? Je lichaam is er namelijk vrij efficient in, het is niet alsof er vet 'verloren' gaat.quote:Als je vet in de hens zet krijg je 9 kcal per 1 gram als je alle energie opvangt. Voor lichaamsprocessen vet uit vetcellen halen, converteren naar iets bruikbaars etc. valt de uiteindelijk bruikbare energie lager uit per 1 gram vet.![]()
Stereo, die 3 kg verschil tussen 's ochtends post-bathroom en 's avonds pre-sleep zit hem in heel veel eten en drinken. Ik eet de hele dag door. Helemaal clean ben ik +- 75 kg en iets meer, 's avonds ben ik makkelijk 78.![]()
Ja ik heb cijfers, even niet bij de hand dus die krijg je nog. Overigens vind ik 20-25% verlies behoorlijk efficient.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Diabox het volgende:
Heb je cjifers? Je lichaam is er namelijk vrij efficient in, het is niet alsof er vet 'verloren' gaat.
Er gaat geen energie ' verloren' in een gesloten systeem. Het komt altijd ergens terecht, bijvoorbeeld lichaamswarmte.Confidence through competence![]()
Ja, maar dan nog vraag ik me af waar die 3 kilo heen is gegaan, gewoon benieuwd hoor, ik geloof je wel als die weegschaal dat zegt.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Panzermaus het volgende:
Stereo, die 3 kg verschil tussen 's ochtends post-bathroom en 's avonds pre-sleep zit hem in heel veel eten en drinken. Ik eet de hele dag door. Helemaal clean ben ik +- 75 kg en iets meer, 's avonds ben ik makkelijk 78.
Dat bedoel ik ook, er gaat nauwelijks energie verloren omdat vet (bijna) volledig wordt verbruikt door het menselijk lichaam. Het is niet net als de opslag van een energievoorraad, waarbij er energie 'verloren' gaat door het opslaan ansich.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja ik heb cijfers, even niet bij de hand dus die krijg je nog. Overigens vind ik 20-25% verlies behoorlijk efficient.
Er gaat geen energie ' verloren' in een gesloten systeem. Het komt altijd ergens terecht, bijvoorbeeld lichaamswarmte.
We begrijpen elkaar verkeerd denk ik, uiteraard gaat niet alle energie naar 'n specifiek proces voor de lichaamscellen, maar voor verbruik maakt het niet uit waar de energie naartoe gaat, als het maar gebruikt wordt.![]()
Waar zeg ik dat je 3kg zou verbranden met je ruststofwisseling?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is altijd jammer als mensen dit zeggen zonder uit te rekenen HOEVEEL het nou eigenlijk is.
1 gram vet = 7-9 kcal, afhankelijk van je efficientie.
Ik geef alleen een aanvulling op het vochtverhaal. Zo dat mensen begrijpen dat het niet alleen vocht is wat je verliest, maar er ook nog andere processen (waaronder ook glycogeenverbranding zoals DiaBox aangeeft) meespelen.![]()
Zit jij aan de anaboluh ofzo ?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Panzermaus het volgende:
Stereo, die 3 kg verschil tussen 's ochtends post-bathroom en 's avonds pre-sleep zit hem in heel veel eten en drinken. Ik eet de hele dag door. Helemaal clean ben ik +- 75 kg en iets meer, 's avonds ben ik makkelijk 78.![]()
Check MTV Made, 52 kilo ecto die gaat trainen
Je kijkt MTVquote:Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef Jac0bus het volgende:
Check MTV Made, 52 kilo ecto die gaat trainenen je verwacht dat we je hier nog serieus gaan nemen
![]()
![]()
Jonge ik zap van 1 naar 30 en weer terug, normaal kijk ik alleen het nieuws, P&W enz.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je kijkt MTVen je verwacht dat we je hier nog serieus gaan nemen
Maar nu zag ik die gast trainen dus bleef ik ff haken
van 52 kilo naar shredded chickmagnet.
En hij kotst elke workout
Als je al tijd hebt om TV te kijken betekend dat je je BB-doelen niet serieus neemt.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:02 schreef Jac0bus het volgende:
Jonge ik zap van 1 naar 30 en weer terug, normaal kijk ik alleen het nieuws, P&W enz.Maar nu zag ik die gast trainen dus bleef ik ff haken
van 52 kilo naar shredded chickmagnet.
![]()
trollface.jpgquote:Op woensdag 9 november 2011 17:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Als je al tijd hebt om TV te kijken betekend dat je je BB-doelen niet serieus neemt.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Wat waren zijn gains?Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
- 300 gram groene drek met drijvende stukjesquote:
<insert havermout picture>Confidence through competence![]()
![]()
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.![]()
Prijs?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:57 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.If not now, then when.![]()
gewoon goedkope nep all stars van de schoenenreus of scapino (max 20 euro)
of blote voeten
voelt heerlijk stabiel aan, alleen geen adidas plaatje erop![]()
http://www.nerlinger.com/quote:Trainde eerst ook op All-Stars en het verschil is echt enorm.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:26 schreef 16meter het volgende:
gewoon goedkope nep all stars van de schoenenreus of scapino (max 20 euro)
of blote voeten
voelt heerlijk stabiel aan, alleen geen adidas plaatje erop![]()
jep en hoppa, in de avond 1.5 kg erbij. DREAMER BULKquote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef Chuck_Norris het volgende:
wel mooie dingen hoor, daar niet vanquote:Op woensdag 9 november 2011 18:33 schreef seto het volgende:
[..]
http://www.nerlinger.com/
[..]
Trainde eerst ook op All-Stars en het verschil is echt enorm.
voor olympische lifts lijkt het me wel nice![]()
Ik vind zelf 105,- iets teveel voor sportschoenen, al heb ik wel nieuwe nodig. Ik vermoed dat ik gewoon even naar de scapino ga
Tussen het wegen s'ochtens en s'avonds verschil ik meestal ongeveer 1kg. Vandaag gesquasht, morgen weer de sportschool in![]()
![]()
door dat soort gasten blijft er een markt voor 'personal trainers' met een of andere mbo opleiding of LOI certificaatjequote:![]()
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
door dat soort gasten blijft er een markt voor 'personal trainers' met een of andere mbo opleiding of LOI certificaatje![]()
Denk je dat dat nog ergens aan ligt ?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Diabox het volgende:
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.![]()
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Denk je dat dat nog ergens aan ligt ?![]()
Waarom PT het in NL niet zo goed doen.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:47 schreef Weissman het volgende:
[..]
Waarom PT het in NL niet zo goed doen.Crisis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er maar 'n paar die het goed doen.
![]()
En denk je dat het succes van die paar nog ergens aan ligt ? Of hoe denk je dat die zich onderscheiden ?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef Diabox het volgende:
Crisis. [ afbeelding ] Zijn er maar 'n paar die het goed doen.![]()
Zijn voornamelijk de PT's die echt al jarennn in die business zitten.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
En denk je dat het succes van die paar nog ergens aan ligt ? Of hoe denk je dat die zich onderscheiden ?![]()
De meeste PTs zijn echter een stuk minder gekwalificeerd en teren vooral op mooie praatjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.![]()
M'n vriendin heeft echt 'n vrij uitgebreid netwerk en er zitten er maar een paar tussen die er echt hun brood mee kunnen verdienen, zoals Oswin Beingsick.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
De meeste PTs zijn echter een stuk minder gekwalificeerd en teren vooral op mooie praatjes.![]()
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.![]()
Barefoot Squatsquote:Op woensdag 9 november 2011 17:57 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Nu voel ik me toch wel aangesproken. Maar desondanks heb ik respect voor mezelf omdat ik een halve marathon heb uitgelopen een maand geleden. Van 0km naar 21 km in 6 maanden (met hulp van loopgroep en PT). Door het wegnemen van het zelf uitzoeken heb ik 6x per week kunnen trainen om m'n doelen te halen. Uiteindelijk moet je het zelf uitvoeren, wie het ook uitlegt en voorkauwt.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
En de vergelijking gaat niet mank, het ging erom dat je een stuk gemak koopt en zorgen uit handen neemt. Maar goed, mijn mening over PT's is wezelijk anders dan van de meeste hier.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Of je bent gewoon jaloers dat je juist alles zelf moest uitzoeken en niemand je erbij heeft geholpen. Ik persoonlijk zou het ook fijn vinden als bijv. mijn voedingschema (cut) door iemand anders wordt gemaakt omdat ik het tamelijk lastig vind, tsja waarom zou je het dan niet doen?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
p.s. ik doe het wel zelf, waarom weet ik niet.If not now, then when.![]()
Barefoot? Nee man.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erig/springschoenen/
Shit. Approaching 80 kg, terminating all bulking activities.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'clint' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
![]()
Fuck yeah, check dit dan:quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'clint' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ab-energize-abe1001/
six pack zonder buikspier oefeningen hoeven te doen.
Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel varirend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
--
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Fuck yeah, check dit dan:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ab-energize-abe1001/
six pack zonder buikspier oefeningen hoeven te doen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 09-11-2011 22:32:27 ]If not now, then when.![]()
pff ik word echt gek van squaten.
Het lukt me maar niet om de juiste techniek toe te passen.
Zijn hier lange mensen die daar ook last van hebben?
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Als ik rechte rug naar beneden ga val ik naar achteren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....![]()
![]()
Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....
Of toch du vader?![]()
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....![]()
ja heb vandaag 2 schijven onder mn hakken geplaatst.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.
Mn knien gaan minder over mn tenen heen maar rug wordt er niet rechter door.![]()
serieus of sarcasme?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je.![]()
Episch begin van dat filmpje.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel varirend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.
[..]maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben.
Serieus. Ik zie idd hoe diequote:smiley je kan laten denken dat het sarcastisch was, maar dat was het niet.
Of toch du vader?![]()
en het maakt je verder niet uit?quote:
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.![]()
Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.
Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergetenAls ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
Of toch du vader?![]()
Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Episch begin van dat filmpje.maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben.
If not now, then when.![]()
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...![]()
same... maakt niet uit of je zonder gewicht, met gewicht, zonder of met stang doet... ik moet naar voren met mn lichaam.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten.![]()
Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.
Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergetenAls ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
Uiteindelijk moet de stang boven je voeten staan voor balans.
dit is volgens mij ook best lange gast... hem lukt t wel.... ik weet hoe het moet maar ik snap niet dat hij niet omvalt.![]()
ja ik doe het zonder gewicht... maakt verder niet uit, beweging blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:59 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.![]()
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus.Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.
Maar goed. D oplossing vond ik hier.
http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
http://stronglifts.com/squat-bar-position/
Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het.
Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.![]()
het gaat er niet om dat ik niet weet hoe het moet....anders weet ik ook niet dat de techniek nog niet goed isquote:![]()
![]()
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn?
Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam met je dijbeen. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.Confidence through competence![]()
ok bedankt voor de post.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus.Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.
Maar goed. D oplossing vond ik hier.
http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
http://stronglifts.com/squat-bar-position/
Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het.
Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.
Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.
Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.![]()
ik ben rond 1.95m.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn?
Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 23:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.
Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.
Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.
Low-bar squat, helemaal rechts.![]()
ja en dat is dus fout...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:19 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Low-bar squat, helemaal rechts.![]()
Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.quote:
'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'
Yea buddy.![]()
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
omdat je onderrug veel te voorduren krijgt.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.
'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'
Yea buddy.
Wanneer ik 120kg squat voel ik het wel in mn onderrug....
Je moet het voelen in de benen....![]()
BF%quote:Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.Of toch du vader?![]()
Zijn loktitels, als je het filmpje inhoudelijk bekijkt is het juist totaal niet beachboii marketing talk.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.Of toch du vader?![]()
ook een vraagje voor de SS boys hier, ik lees dat er aardig wat SS hier doen. Ik hoor jullie nooit over cleans, doen jullie die wel?![]()
Free Flexor FTWquote:Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.![]()
![]()
De enige vorm van literatuur die ik doorgebladerd heb is een PDF van Starting Strength. (2nd edition) De rest is het resultaat van heel veel Google'en op dingen die ik me afvroeg, BB.com en andere forums, etc. Gewoon wanneer je je dingen afvraagt dan ga je zoeken en dan ben ik niet eerder rustig voor ik het weet.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Kroc het volgende:
heb je weleens een boek gelezen panzer of is al je kennis van fora?Dan doe je echt iets niet goed.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:27 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
omdat je onderrug veel te voorduren krijgt.
Wanneer ik 120kg squat voel ik het wel in mn onderrug....
Je moet het voelen in de benen....Ik heb juist helemaal geen last van mijn onderrug bij low-bar, terwijl ik me nog goed herinner dat ik dat met 70 kg en crap form wel had. Man man man.
Auw. En je benen en glutes voel je zeker wel. Hams ook trouwens. Zet anders gewoon je ego opzij en gooi het gewicht naar beneden? Doe sets vanaf 50 kg in low-bar tot je het idee hebt dat het goed gaat, steeds 20 kg erbij bijvoorbeeld.
Nope, vervangen door Pendlay Rows. Meesten vervangen ze gewoon door BOR's, maar Pendlay Rows zijn bruter.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:30 schreef Kroc het volgende:
ook een vraagje voor de SS boys hier, ik lees dat er aardig wat SS hier doen. Ik hoor jullie nooit over cleans, doen jullie die wel?![]()
![]()
als ik power cleans zou vervangen, dan zouden het power snatches worden. Sowieso een ballistische oefening vervangen voor een niet-ballistische oefening doet afbraak aan het hele programma![]()
Dat doe ik ook hoor... vandaag steeds geoefend met geen gewicht en 60kg... ik wil de techniek gewoon goed hebben.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:31 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
De enige vorm van literatuur die ik doorgebladerd heb is een PDF van Starting Strength. (2nd edition) De rest is het resultaat van heel veel Google'en op dingen die ik me afvroeg, BB.com en andere forums, etc. Gewoon wanneer je je dingen afvraagt dan ga je zoeken en dan ben ik niet eerder rustig voor ik het weet.
[..]
Dan doe je echt iets niet goed.Ik heb juist helemaal geen last van mijn onderrug bij low-bar, terwijl ik me nog goed herinner dat ik dat met 70 kg en crap form wel had. Man man man.
Auw. En je benen en glutes voel je zeker wel. Zet anders gewoon je ego opzij en gooi het gewicht naar beneden? Doe sets vanaf 50 kg in low-bar tot je het idee hebt dat het goed gaat, steeds 20 kg erbij bijvoorbeeld.
[..]
Nope, vervangen door Pendlay Rows. Meeste vervangen ze gewoon door BOR's, maar Pendlay Rows zijn bruter.
Marja misschien is alles wel goed.... het is niet dat ik pijn in mn onderrug krijg maar je voelt het gewoon.
Ik heb geleerd dat naar voren gaan niet goed is... maar als het niet uitmaakt ga ik gewoon lekker zo door.
Als je zegt dat alle 3 de soorten kan... dan is er niks aan de hand.![]()
Panzer, hoe krijg je dat voor elkaar met die lower bar positie. Ik leg de stang op mn traps maar het kan dus nog lager?![]()
Dat lees ik wel meer inderdaad, dat PC's essentieel zijn voor het programma. Maar er is niemand daar die me het kan leren, dus tot die tijd blijf ik liever rows doen en dat gaat heel goed.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:33 schreef Kroc het volgende:
als ik power cleans zou vervangen, dan zouden het power snatches worden. Sowieso een ballistische oefening vervangen voor een niet-ballistische oefening doet afbraak aan het hele programmaSquat je toevallig ook met zo'n sissypad? Die hebben ze bij mij niet eens, en ik mis hem ook totaal niet. Het doet ook gewoon geen pijn / ongemak ofzo, dat lijkt me eerder een indicatie dat er al iets niet goed is met je techniek. Behalve als je absurd zware gewichten gaat doen. Ik trek wel liever een shirt aan dan een singlet, maar dat is omdat ik anders striemen op mijn rug krijg.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:35 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor... vandaag steeds geoefend met geen gewicht en 60kg... ik wil de techniek gewoon goed hebben.
Marja misschien is alles wel goed.... het is niet dat ik pijn in mn onderrug krijg maar je voelt het gewoon.
Ik heb geleerd dat naar voren gaan niet goed is... maar als het niet uitmaakt ga ik gewoon lekker zo door.
Als je zegt dat alle 3 de soorten kan... dan is er niks aan de hand.Ja, gewoon kwestie van onder de stang gaan staan en gewoon dat plaatje nadoen.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:36 schreef H1N1 het volgende:
Panzer, hoe krijg je dat voor elkaar met die lower bar positie. Ik leg de stang op mn traps maar het kan dus nog lager?
Je ziet dat op traps ('high bar') hoger is dan dat. Je moet je armen wel zo doen + de boel goed aanspannen, want anders krijg je nogal druk op je polsen.![]()
probeer het eerst met dumbells. Enkel, knie, heup. Hier moet je vanuit denken. Zo lastig is het niet, al is de perfecte techniek niet 1 2 3 te lerenquote:Op woensdag 9 november 2011 23:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat lees ik wel meer inderdaad, dat PC's essentieel zijn voor het programma. Maar er is niemand daar die me het kan leren, dus tot die tijd blijf ik liever rows doen en dat gaat heel goed.![]()
ik zal volgende week dat plaatje ff proberen... gewoon armen zo ver mogelijk naar achteren en naar elkaar toe en dan de bar plaatsen waar je handen uitkomen.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:42 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dat lees ik wel meer inderdaad, dat PC's essentieel zijn voor het programma. Maar er is niemand daar die me het kan leren, dus tot die tijd blijf ik liever rows doen en dat gaat heel goed.
[..]
Squat je toevallig ook met zo'n sissypad? Die hebben ze bij mij niet eens, en ik mis hem ook totaal niet. Het doet ook gewoon geen pijn / ongemak ofzo, dat lijkt me eerder een indicatie dat er al iets niet goed is met je techniek. Behalve als je absurd zware gewichten gaat doen. Ik trek wel liever een shirt aan dan een singlet, maar dat is omdat ik anders striemen op mijn rug krijg.
[..]
Ja, gewoon kwestie van onder de stang gaan staan en gewoon dat plaatje nadoen.
[ afbeelding ]
Je ziet dat op traps ('high bar') hoger is dan dat. Je moet je armen wel zo doen + de boel goed aanspannen, want anders krijg je nogal druk op je polsen.
Maar dat naar voren gaan laat ik dan wel zo... beetje in je rug voelen is dan niet te voorkomen omdat er nu eenmaal gewicht aanhangt wat de rug moet opvangen omdat je naar voren buigt.
Toch wel weer leuk om te zien... welk persoon je ook vraagt, je krijgt steeds andere technieken te horen.![]()
Duim boven de bar, pols in neutrale positie.
En ik heb hl vaak gesquat met een lege bar voordat ik overtuigd was dat mijn form goed was. Gewichten zeggen niks, form is alles. Met een incorrecte form train je niet de spieren die je wil trainen en verhoog je de kans op blessures. Dubbel dom en nutteloos dus.
Mijn aandachtspunt zelf is dat met de laatste reps mijn heupen sneller omhoog willen komen dan mijn schouders. Moet daar echt bewust aan werken.
[ Bericht 40% gewijzigd door Stereotomy op 09-11-2011 23:52:55 ]Confidence through competence![]()
Dat ding lijkt we een sextoyquote:Hoe gebruik je die?
-
Thanks, wil het wel een keer proberen. Zelfde geldt en cleans enzo.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:45 schreef Kroc het volgende:
[..]
probeer het eerst met dumbells. Enkel, knie, heup. Hier moet je vanuit denken. Zo lastig is het niet, al is de perfecte techniek niet 1 2 3 te lerenAls je rug goed aangespannen is (hele posterior chain verhaal, Google maar eens), en het gewicht niet te zwaar is (lees: je onderrug sterk genoeg) dan zou je geen pijn of voorover leunen moeten krijgen, zoals op dat plaatje van Stereo, bij dat waarschuwingsicoontje.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:45 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ik zal volgende week dat plaatje ff proberen... gewoon armen zo ver mogelijk naar achteren en naar elkaar toe en dan de bar plaatsen waar je handen uitkomen.
Maar dat naar voren gaan laat ik dan wel zo... beetje in je rug voelen is dan niet te voorkomen omdat er nu eenmaal gewicht aanhangt wat de rug moet opvangen omdat je naar voren buigt.
Toch wel weer leuk om te zien... welk persoon je ook vraagt, je krijgt steeds andere technieken te horen.
Ookal zijn je quads en glutes sterk genoeg, als je onderrug het niet gewend is dan is dat de zwakste schakel en dan moet je daar het gewicht op aanpassen. En dus met lager gewicht squatten tot die sterker is geworden.![]()
geloof me... ik doe dat erg vaak.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:47 schreef Stereotomy het volgende:
Duim boven de bar, pols in neutrale positie.
En ik heb hl vaak gesquat met een lege bar voordat ik overtuigd was dat mijn form goed was. Gewichten zeggen niks, form is alles.
Maar ik verander mn techniek eigenlijk elke keer na half jaar ofzo omdat ik denk dat de techniek niet goed is... door filmpjes/ andere technieken enz.
In het begin maakte ik een holle rug en zorgde ik ervoor dat mn knien niet voorbij mn voeten gaan omdat dat slecht zou zijn... super slecht voor de rug natuurlijk.... te laat achter gekomen.
Daarna dus rechte rug maar naar voren buigen... beter maar onderrug voel je alsnog wel beetje...
Ook ipv. dat je de diepte in gaat ga je meer naar voren.
Nu dus dat ik mn rug zo veel mogelijk recht wil houden maar dan naar beneden gaan ipv. naar voren.
Zodat je onderrug minder belast wordt...
Uiteindelijk weet je het nog steeds niet wat nu goed is en of je het goed uitvoert...
Iedereen roept wat anders, ja dieper... rechter... meer naar voren... enz enz...
Iedereen praat elkaar tegen.
Marja de waarheid kom je nooit achter... tot je over 10tallen jaren last van je rug krijgt...
Ik vind het echt kut om techniek te leren en dan na half jaar of jaar achter komt dat je het steeds fout doet.
Marja of het ook daadwerkelijk fout is weet je ook nooit zeker.![]()
Schopje [SEX] ?quote:Op woensdag 9 november 2011 23:55 schreef DeRakker. het volgende:
Uiteindelijk weet je het nog steeds niet wat nu goed is en of je het goed uitvoert...
Iedereen roept wat anders, ja dieper... rechter... meer naar voren... enz enz...
Iedereen praat elkaar tegen.![]()
![]()
Of vraag Panzer z'n vriendin ff
dat foute plaatje heb ik sowieso niet.. had juist probleem dat ik mn rug te hol had... zo gebogen heb ik nog nooit gehad...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks, wil het wel een keer proberen. Zelfde geldt en cleans enzo.
[..]
Als je rug goed aangespannen is (hele posterior chain verhaal, Google maar eens), en het gewicht niet te zwaar is (lees: je onderrug sterk genoeg) dan zou je geen pijn of voorover leunen moeten krijgen, zoals op dat plaatje van Stereo, bij dat waarschuwingsicoontje.
Ookal zijn je quads en glutes sterk genoeg, als je onderrug het niet gewend is dan is dat de zwakste schakel en dan moet je daar het gewicht op aanpassen. En dus met lager gewicht squatten tot die sterker is geworden.
Daar hoef ik me geen zorgen over te maken![]()
T was meer het 2e plaatje van links... aan de onderkant.![]()
quote:Op woensdag 9 november 2011 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Schopje [SEX] ?![]()
![]()
Of vraag Panzer z'n vriendin ff![]()
![]()
![]()
Nee maar zonder gekheid, volgens mij is het enige wat belangrijk is dat je je wervelkolom recht houdt.
Je knien mogen best wel een paar cm over je tenen uit steken.Confidence through competence![]()
trouwens ik oefen m nu in mn kamer![]()
Als ik erg breed sta... dan kan ik wel makkelijker dieper en rechter...
Weet niet of daar regels voor zijn...
voor stereo![]()
Tja, het moet gewoon geen pijn doen. Hoogstens een beetje omdat je nog te strak (![]()
) bent, maar niet in je onderrug ofzo. Polsen ook niet. Knien niet. Er moet gewoon overal spanning opstaan, maar je moet je lichaam niet in rare onnatuurlijke bochten (laten) wringen door een verkeerde houding of teveel gewicht.
quote:Op donderdag 10 november 2011 00:01 schreef DeRakker. het volgende:
trouwens ik oefen m nu in mn kamer![]()
Als ik erg breed sta... dan kan ik wel makkelijker dieper en rechter...
Weet niet of daar regels voor zijn...
voor stereo![]()
Hoe breed sta je dan? Ik sta net iets breder dan schouders. Maar klopt, wanneer ik te smal ga staan dan val ik bijna om wanneer ik naar beneden ga, en dan moet ik mezelf in rare hoeken wringen om niet om te vallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik oefen ook vaak squats thuis. Onder de douche soms ook.
Sumo-style schijnt idd makkelijker te zijn, maar je belast je spieren dan anders dan bij normale squat. Is makkelijker voor je onderrug. Uit Delavier:
Ik sta schouder of net iets breder dan schouder. Voeten ongeveer 30 graden naar buiten gericht. Deaud aan degene die zegt dat ze recht vooruit moeten staan, willen ze me gehandicapt hebben ofzo.
ja ik sta nu als dat vrouwtje in het midden (2)... als ik plaatje 1 doe gaat t al stukken beter heb ik het gevoel.... ff zonder spiegelquote:Op donderdag 10 november 2011 00:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik oefen ook vaak squats thuis. Onder de douche soms ook.
Sumo-style schijnt idd makkelijker te zijn, maar je belast je spieren dan anders dan bij normale squat. Is makkelijker voor je onderrug. Uit Delavier:
[ afbeelding ]
Ik sta schouder of net iets breder dan schouder. Voeten ongeveer 30 graden naar buiten gericht. Deaud aan degene die zegt dat ze recht vooruit moeten staan, willen ze me gehandicapt hebben ofzo.![]()
![]()
Bij mij gaat het helemaal mis als ik in de spiegel kijk. Ik kijk gewoon ongeveer voor me. Wanneer ik opzij ga kijken (in de spiegel) om te kijken of mijn rug wel goed is, dan valt de spanning eraf en dan val ik bijna om.Dus ik doe het niet. Je voelt wel wanneer het goed gaat en wanneer je laag genoeg bent.
Wat zouden trouwens de gevolgen zijn, van vallen met een 90 kg barbell op je rug? Man ik moet er niet aan denken, het gaat net zo lekker allemaal.
Het lijkt me trouwens een goed idee dat het volgende topic opgedragen wordt aan squats.![]()
![]()
ja misschien is dat de oplossing... breder staan.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
Tja, het moet gewoon geen pijn doen. Hoogstens een beetje omdat je nog te strak (![]()
) bent, maar niet in je onderrug ofzo. Polsen ook niet. Knien niet. Er moet gewoon overal spanning opstaan, maar je moet je lichaam niet in rare onnatuurlijke bochten (laten) wringen door een verkeerde houding of teveel gewicht.
[..]
Hoe breed sta je dan? Ik sta net iets breder dan schouders. Maar klopt, wanneer ik te smal ga staan dan val ik bijna om wanneer ik naar beneden ga, en dan moet ik mezelf in rare hoeken wringen om niet om te vallen.
Dan ga ik veel minder naar voren... dan krijg je meer dat 2e poppetje van jou plaatje... dus niet extreem naar voren.
Dan heb je meteen minder 'last' van de onderrug... minder belasting.
Alleen kan je de bar dan niet zo laag leggen omdat je dan weer naar voren moet.
Maar ik ga nu pitte, lees morgen weer verder![]()
![]()
ik ben een keer gepleurd met 70kg ofzo... maar sta altijd in squat rek dus kon ik gelukkig de bar daarop plaatsen... t staat alleen wat minder proquote:Op donderdag 10 november 2011 00:13 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mij gaat het helemaal mis als ik in de spiegel kijk. Ik kijk gewoon ongeveer voor me. Wanneer ik opzij ga kijken (in de spiegel) om te kijken of mijn rug wel goed is, dan valt de spanning eraf en dan val ik bijna om.![]()
Wat zouden trouwens de gevolgen zijn, van vallen met een 90 kg barbell op je rug? Man ik moet er niet aan denken, het gaat net zo lekker allemaal.
Het lijkt me trouwens een goed idee dat het volgende topic opgedragen wordt aan squats.![]()
![]()
Ik ben voorquote:Op donderdag 10 november 2011 00:13 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mij gaat het helemaal mis als ik in de spiegel kijk. Ik kijk gewoon ongeveer voor me. Wanneer ik opzij ga kijken (in de spiegel) om te kijken of mijn rug wel goed is, dan valt de spanning eraf en dan val ik bijna om.![]()
Het lijkt me trouwens een goed idee dat het volgende topic opgedragen wordt aan squats.Wat je eerder zei klopt wel trouwens, over dat als je je armen naar voren houdt het wel lukt. Als ik wat breder sta met m'n benen en m'n armen naar voren houdt lukt het in principe wel. Ik moet m'n torso nog wel aardig recht houden anders komt er gewoon een kromming in m'n onderrug. M'n hamstrings zijn ook niet erg flexibel, daar misschien ook maar eens rekoefeningen voor gaan doen.
Of toch du vader?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: