abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104184158
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:43 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je. :')
serieus of sarcasme?
pi_104184333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel variërend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.

[..]

:')

Episch begin van dat filmpje. _O_ maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben. :D
pi_104184428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

serieus of sarcasme?
Serieus. Ik zie idd hoe die :') smiley je kan laten denken dat het sarcastisch was, maar dat was het niet.
Of toch du vader?
pi_104184479
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Serieus.
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...
pi_104184610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten. :@

Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.

Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergeten :') Als ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
Of toch du vader?
pi_104184722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Episch begin van dat filmpje. _O_ maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben. :D
Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.
If not now, then when.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:59:48 #257
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_104184869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.
pi_104184982
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten. :@

Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.

Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergeten :') Als ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
same... maakt niet uit of je zonder gewicht, met gewicht, zonder of met stang doet... ik moet naar voren met mn lichaam.
Uiteindelijk moet de stang boven je voeten staan voor balans.

dit is volgens mij ook best lange gast... hem lukt t wel.... ik weet hoe het moet maar ik snap niet dat hij niet omvalt.
pi_104185044
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:59 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.
ja ik doe het zonder gewicht... maakt verder niet uit, beweging blijft hetzelfde.
pi_104185295
Rippetoe filmpjes goed bekijken.
pi_104185444
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus. :') Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.

Maar goed. Dé oplossing vond ik hier.

http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/

http://stronglifts.com/squat-bar-position/

Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het. :)

Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
pi_104185672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:08 schreef 16meter het volgende:
Rippetoe filmpjes goed bekijken.
het gaat er niet om dat ik niet weet hoe het moet....anders weet ik ook niet dat de techniek nog niet goed is :P
  woensdag 9 november 2011 @ 23:17:43 #263
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_104185832
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn? :P

Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam met je dijbeen. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.
Confidence through competence
pi_104185860
quote:
4s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus. :') Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.

Maar goed. Dé oplossing vond ik hier.

http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/

http://stronglifts.com/squat-bar-position/

Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het. :)

Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.

Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.

Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.
pi_104185872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn? :P

Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.
ik ben rond 1.95m.
pi_104185930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.

Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.

Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.

Low-bar squat, helemaal rechts.
pi_104186029
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:19 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Low-bar squat, helemaal rechts.
ja en dat is dus fout...
pi_104186042
Thnx Panzer!! Zat ook met dit probleem en nu is het helemaal duidelijk.
If not now, then when.
pi_104186227
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja en dat is dus fout...
Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.

'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'

Yea buddy.
pi_104186271
heb je weleens een boek gelezen panzer of is al je kennis van fora?
  woensdag 9 november 2011 @ 23:26:08 #271
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104186290
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104186308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.
Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.
pi_104186358
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.

'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'

Yea buddy.
omdat je onderrug veel te voorduren krijgt.
Wanneer ik 120kg squat voel ik het wel in mn onderrug....
Je moet het voelen in de benen....
pi_104186374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.
BF%
Of toch du vader?
pi_104186405
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.
Zijn loktitels, als je het filmpje inhoudelijk bekijkt is het juist totaal niet beachboii marketing talk.
Of toch du vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')