Dat weet ik, maar dan nog zou je niet aan 3 kilo kunnen komen.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je verbruikt ook wat glycogeen in rust, en iedere gram glycogeen wordt opgeslagen tesamen met 3 gram vocht.
Als je vet in de hens zet krijg je 9 kcal per 1 gram als je alle energie opvangt. Voor lichaamsprocessen vet uit vetcellen halen, converteren naar iets bruikbaars etc. valt de uiteindelijk bruikbare energie lager uit per 1 gram vet.quote:Wat bedoel je precies met '7-9 kcal afhankelijk van je efficientie'?
Oh nee, zeker niet, maar het draagt wel wat bij.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dan nog zou je niet aan 3 kilo kunnen komen.
Heb je cjifers? Je lichaam is er namelijk vrij efficient in, het is niet alsof er vet 'verloren' gaat.quote:Als je vet in de hens zet krijg je 9 kcal per 1 gram als je alle energie opvangt. Voor lichaamsprocessen vet uit vetcellen halen, converteren naar iets bruikbaars etc. valt de uiteindelijk bruikbare energie lager uit per 1 gram vet.
Ja ik heb cijfers, even niet bij de hand dus die krijg je nog. Overigens vind ik 20-25% verlies behoorlijk efficient.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Diabox het volgende:
Heb je cjifers? Je lichaam is er namelijk vrij efficient in, het is niet alsof er vet 'verloren' gaat.
Ja, maar dan nog vraag ik me af waar die 3 kilo heen is gegaan, gewoon benieuwd hoor, ik geloof je wel als die weegschaal dat zegt.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Panzermaus het volgende:
Stereo, die 3 kg verschil tussen 's ochtends post-bathroom en 's avonds pre-sleep zit hem in heel veel eten en drinken. Ik eet de hele dag door. Helemaal clean ben ik +- 75 kg en iets meer, 's avonds ben ik makkelijk 78.
Dat bedoel ik ook, er gaat nauwelijks energie verloren omdat vet (bijna) volledig wordt verbruikt door het menselijk lichaam. Het is niet net als de opslag van een energievoorraad, waarbij er energie 'verloren' gaat door het opslaan ansich.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja ik heb cijfers, even niet bij de hand dus die krijg je nog. Overigens vind ik 20-25% verlies behoorlijk efficient.
Er gaat geen energie ' verloren' in een gesloten systeem. Het komt altijd ergens terecht, bijvoorbeeld lichaamswarmte.
Waar zeg ik dat je 3kg zou verbranden met je ruststofwisseling?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is altijd jammer als mensen dit zeggen zonder uit te rekenen HOEVEEL het nou eigenlijk is.
Stel dat je 1000 kcal verbrandt aan vet, slapend. Een hoge schatting. Dan heb je in de orde van grootte van 100-150 gram aan vet verbrandt. Nergens komt dat in de buurt van die drie kilo.
1 gram vet = 7-9 kcal, afhankelijk van je efficientie.
Zit jij aan de anaboluh ofzo ?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:38 schreef Panzermaus het volgende:
Stereo, die 3 kg verschil tussen 's ochtends post-bathroom en 's avonds pre-sleep zit hem in heel veel eten en drinken. Ik eet de hele dag door. Helemaal clean ben ik +- 75 kg en iets meer, 's avonds ben ik makkelijk 78.
Je kijkt MTVquote:Op woensdag 9 november 2011 16:56 schreef Jac0bus het volgende:
Check MTV Made, 52 kilo ecto die gaat trainen
Jonge ik zap van 1 naar 30 en weer terug, normaal kijk ik alleen het nieuws, P&W enz.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:59 schreef Weissman het volgende:
[..]
Je kijkt MTVen je verwacht dat we je hier nog serieus gaan nemen
Als je al tijd hebt om TV te kijken betekend dat je je BB-doelen niet serieus neemt.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:02 schreef Jac0bus het volgende:
Jonge ik zap van 1 naar 30 en weer terug, normaal kijk ik alleen het nieuws, P&W enz.Maar nu zag ik die gast trainen dus bleef ik ff haken
van 52 kilo naar shredded chickmagnet.
trollface.jpgquote:Op woensdag 9 november 2011 17:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Als je al tijd hebt om TV te kijken betekend dat je je BB-doelen niet serieus neemt.
- 300 gram groene drek met drijvende stukjesquote:
Prijs?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:57 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.
http://www.nerlinger.com/quote:
Trainde eerst ook op All-Stars en het verschil is echt enorm.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:26 schreef 16meter het volgende:
gewoon goedkope nep all stars van de schoenenreus of scapino (max 20 euro)
of blote voeten
voelt heerlijk stabiel aan, alleen geen adidas plaatje erop
jep en hoppa, in de avond 1.5 kg erbij. DREAMER BULKquote:Op woensdag 9 november 2011 12:58 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik na 2 weken bulken wegen. NOG EVEN ZWAAR. Dus ik helemaal twijfelen of 3000/3200 calorieen wel genoeg is voor mij kom ik erachter dat je in de avond meer weegt dan in de ochtendvanavond maar weer eens wegen.
wel mooie dingen hoor, daar niet vanquote:Op woensdag 9 november 2011 18:33 schreef seto het volgende:
[..]
http://www.nerlinger.com/
[..]
Trainde eerst ook op All-Stars en het verschil is echt enorm.
door dat soort gasten blijft er een markt voor 'personal trainers' met een of andere mbo opleiding of LOI certificaatjequote:
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
door dat soort gasten blijft er een markt voor 'personal trainers' met een of andere mbo opleiding of LOI certificaatje
Denk je dat dat nog ergens aan ligt ?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Diabox het volgende:
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Denk je dat dat nog ergens aan ligt ?
Waarom PT het in NL niet zo goed doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:47 schreef Weissman het volgende:
[..]
Waarom PT het in NL niet zo goed doen.Crisis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er maar 'n paar die het goed doen.
En denk je dat het succes van die paar nog ergens aan ligt ? Of hoe denk je dat die zich onderscheiden ?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:48 schreef Diabox het volgende:
Crisis. [ afbeelding ] Zijn er maar 'n paar die het goed doen.
Zijn voornamelijk de PT's die echt al jarennn in die business zitten.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
En denk je dat het succes van die paar nog ergens aan ligt ? Of hoe denk je dat die zich onderscheiden ?
De meeste PTs zijn echter een stuk minder gekwalificeerd en teren vooral op mooie praatjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Boert slecht hoor, m'n vriendin is PT, en heeft zelfs 'n MSc Hon. op zak.
M'n vriendin heeft echt 'n vrij uitgebreid netwerk en er zitten er maar een paar tussen die er echt hun brood mee kunnen verdienen, zoals Oswin Beingsick.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
De meeste PTs zijn echter een stuk minder gekwalificeerd en teren vooral op mooie praatjes.
Barefoot Squatsquote:Op woensdag 9 november 2011 17:57 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.
Nu voel ik me toch wel aangesproken. Maar desondanks heb ik respect voor mezelf omdat ik een halve marathon heb uitgelopen een maand geleden. Van 0km naar 21 km in 6 maanden (met hulp van loopgroep en PT). Door het wegnemen van het zelf uitzoeken heb ik 6x per week kunnen trainen om m'n doelen te halen. Uiteindelijk moet je het zelf uitvoeren, wie het ook uitlegt en voorkauwt.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
Of je bent gewoon jaloers dat je juist alles zelf moest uitzoeken en niemand je erbij heeft geholpen. Ik persoonlijk zou het ook fijn vinden als bijv. mijn voedingschema (cut) door iemand anders wordt gemaakt omdat ik het tamelijk lastig vind, tsja waarom zou je het dan niet doen?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
Fuck yeah, check dit dan:quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erig/springschoenen/
Shit. Approaching 80 kg, terminating all bulking activities.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'cliënt' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel variërend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erig/springschoenen/
Shit. Approaching 80 kg, terminating all bulking activities.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'cliënt' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Fuck yeah, check dit dan:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ab-energize-abe1001/
six pack zonder buikspier oefeningen hoeven te doen.
Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
pff ik word echt gek van squaten.
Het lukt me maar niet om de juiste techniek toe te passen.
Zijn hier lange mensen die daar ook last van hebben?
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Als ik rechte rug naar beneden ga val ik naar achteren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
pff ik word echt gek van squaten.
Het lukt me maar niet om de juiste techniek toe te passen.
Zijn hier lange mensen die daar ook last van hebben?
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Als ik rechte rug naar beneden ga val ik naar achteren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....
ja heb vandaag 2 schijven onder mn hakken geplaatst.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |