Barefoot Squatsquote:Op woensdag 9 november 2011 17:57 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Gister deze trouwens binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd, heerlijk! Squats voelen zoveel stabieler aan, zijn aan te raden.
Nu voel ik me toch wel aangesproken. Maar desondanks heb ik respect voor mezelf omdat ik een halve marathon heb uitgelopen een maand geleden. Van 0km naar 21 km in 6 maanden (met hulp van loopgroep en PT). Door het wegnemen van het zelf uitzoeken heb ik 6x per week kunnen trainen om m'n doelen te halen. Uiteindelijk moet je het zelf uitvoeren, wie het ook uitlegt en voorkauwt.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
Of je bent gewoon jaloers dat je juist alles zelf moest uitzoeken en niemand je erbij heeft geholpen. Ik persoonlijk zou het ook fijn vinden als bijv. mijn voedingschema (cut) door iemand anders wordt gemaakt omdat ik het tamelijk lastig vind, tsja waarom zou je het dan niet doen?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Ik heb veel meer respect voor gasten die het allemaal zelf uitzoeken, in plaats van met geld te wapperen en hopen dat iemand met kennis ze alles voorkauwt. Uit dat PT-topic, als je jezelf al niet kan motiveren om naar de gym te gaan en die stok achter de deur nodig hebt... waarom begin je er dan aan. Die vergelijking met die vloer gaat niet op, als die er eenmaal ligt dan is het klaar. Dat is iets anders dan je een levensstijl aan te leren die een bak discipline vraagt etc. En die gaat verder dan de deuren van de gym.
Fuck yeah, check dit dan:quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erig/springschoenen/
Shit. Approaching 80 kg, terminating all bulking activities.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'cliënt' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel variërend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Panzermaus het volgende:
Barefoot? Nee man.
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erig/springschoenen/
Shit. Approaching 80 kg, terminating all bulking activities.
--
Over die PT's, nee, jaloers ben ik niet.Ik ben dankbaar dat ik het zelf heb moeten uitzoeken. En er zullen vast genoeg succesverhalen en goede PT's zijn, dat is het niet. Maar ik krijg gewoon de kriebels van Jan Smit-scenario's waar de 'cliënt' zelf geen flauw besef heeft van waar hij nu eigenlijk mee bezig is.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Fuck yeah, check dit dan:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ab-energize-abe1001/
six pack zonder buikspier oefeningen hoeven te doen.
Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
pff ik word echt gek van squaten.
Het lukt me maar niet om de juiste techniek toe te passen.
Zijn hier lange mensen die daar ook last van hebben?
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Als ik rechte rug naar beneden ga val ik naar achteren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:42 schreef DeRakker. het volgende:
pff ik word echt gek van squaten.
Het lukt me maar niet om de juiste techniek toe te passen.
Zijn hier lange mensen die daar ook last van hebben?
Ik ga te ver naar voren met mijn bovenlichaam... je moet eigenlijk met rechte/holle rug zoveel mogelijk recht naar onderen... wanneer ik zak, ga ik meer naar voren... hoe verder ik zak hoe verder naar voren.
Als ik rechte rug naar beneden ga val ik naar achteren.
Ook zo lekker dat je altijd verschillende tips krijgt....
ja heb vandaag 2 schijven onder mn hakken geplaatst.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ophoging dmv plankje oid onder je hakken al geprobeerd? + je buikspieren aanspannen.
serieus of sarcasme?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:43 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je.
Episch begin van dat filmpje.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel variërend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.
[..]
Serieus. Ik zie idd hoe diequote:
en het maakt je verder niet uit?quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Episch begin van dat filmpje.maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben.
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...
same... maakt niet uit of je zonder gewicht, met gewicht, zonder of met stang doet... ik moet naar voren met mn lichaam.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten.![]()
Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.
Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergetenAls ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
ja ik doe het zonder gewicht... maakt verder niet uit, beweging blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:59 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.
het gaat er niet om dat ik niet weet hoe het moet....anders weet ik ook niet dat de techniek nog niet goed isquote:
ok bedankt voor de post.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus.Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.
Maar goed. Dé oplossing vond ik hier.
http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
http://stronglifts.com/squat-bar-position/
Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het.
Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
ik ben rond 1.95m.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn?
Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.
quote:Op woensdag 9 november 2011 23:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.
Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.
Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.
ja en dat is dus fout...quote:Op woensdag 9 november 2011 23:19 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Low-bar squat, helemaal rechts.
Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |