abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104184158
quote:
15s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:43 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Heb 'tzelfde probleem, hoor graag van je. :')
serieus of sarcasme?
pi_104184333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik het ermee eens dat ieder persoon die aan fitness/bb doet wel kennis moet hebben met wat die bezig is, effecten van bepaalde dingen, basis voeding etc. etc. Maar ik vind het persoonlijk lastig om een goed cut schema te maken die veel variërend en alsnog lekker is qua gerechten, hier zou ik dan wel iemand bij willen hebben die me hier goed bij kan helpen. Daarom kan ik ook niet wachten om te bulken.

[..]

:')

Episch begin van dat filmpje. _O_ maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben. :D
pi_104184428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:47 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

serieus of sarcasme?
Serieus. Ik zie idd hoe die :') smiley je kan laten denken dat het sarcastisch was, maar dat was het niet.
Of toch du vader?
pi_104184479
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Serieus.
en het maakt je verder niet uit?
Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...
pi_104184610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik twijfel of ik niet een andere oefeningen ga doen... squat is de beste been oefening maar ik wil niet mn rug verneuken... dat is het niet waard.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten. :@

Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.

Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergeten :') Als ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
Of toch du vader?
pi_104184722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:50 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Episch begin van dat filmpje. _O_ maar serieus Yuri, waarom kijk je die crap? Das voor bankzitters die binnen twee weken een "sixpack" willen hebben. :D
Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.
If not now, then when.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:59:48 #257
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_104184869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:53 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dan zie je trouwens kleinere gasten het ff voor doen.... probeer je t na faal je hard.
Vraag me dan ook af of het aan mn stijve lichaam ligt of aan mn lengte...
Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.
pi_104184982
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:55 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben begonnen met serieus squatten. :@

Ik heb sowieso geen squatrek in mijn gym dus ik ben er gewoon nooit aan begonnen, maar ik heb nu een soort 'omweg' gevonden, wat nog voor lagere gewichten zal werken. Ik heb al bij m'n gym geopperd dat er een squatrek moet komen en hoop dat dit ook gebeurd, maar zal tot die tijd zonder moeten.

Maar goed, het maakt me dus wel uit, daarom hoop ik op een mooie reply. Ik zou ook met Diabox (die ik vandaag nog zag) even m'n form doornemen, maar dat zijn we vergeten :') Als ik zonder gewichten de squatbeweging probeer te maken heb ik dus exact hetzelfde probleem als jij. Ik moet wel heel erg met m'n bovenlichaam naar voren en beneden, anders val ik gewoon naar achter. Echter als ik naar beneden ga, kromt m'n onderrug, en is m'n form verre van mooi/correct.
same... maakt niet uit of je zonder gewicht, met gewicht, zonder of met stang doet... ik moet naar voren met mn lichaam.
Uiteindelijk moet de stang boven je voeten staan voor balans.

dit is volgens mij ook best lange gast... hem lukt t wel.... ik weet hoe het moet maar ik snap niet dat hij niet omvalt.
pi_104185044
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:59 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Probeer het nog eens maar dan zonder gewicht, en span je buikspieren aan. Dit stabiliseert en zou ervoor moeten zorgen dat je rechtop blijft. Je core is belangrijk bij squats.
ja ik doe het zonder gewicht... maakt verder niet uit, beweging blijft hetzelfde.
pi_104185295
Rippetoe filmpjes goed bekijken.
pi_104185444
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus. :') Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.

Maar goed. Dé oplossing vond ik hier.

http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/

http://stronglifts.com/squat-bar-position/

Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het. :)

Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
pi_104185672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:08 schreef 16meter het volgende:
Rippetoe filmpjes goed bekijken.
het gaat er niet om dat ik niet weet hoe het moet....anders weet ik ook niet dat de techniek nog niet goed is :P
  woensdag 9 november 2011 @ 23:17:43 #263
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_104185832
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn? :P

Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam met je dijbeen. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.
Confidence through competence
pi_104185860
quote:
4s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:10 schreef Panzermaus het volgende:
Heel erg herkenbaar allemaal, jezus. :') Tot voor kort worstelde ik hier ook mee. Durfde niet te ver naar achteren te leunen, want ik zou maar omvallen. Nee, dan liever naar voren leunen, en van je squat een deadlift maken, compleet met een lekkere bolle onderrug. En pijn dat het deed. Voelde mijn onderrug meer dan wat dan ook. Nou, ik squatte tenminste. Maar tevreden erover was ik niet. Zo vaak voor/na/tijdens trainen op internet gezocht naar wat er fout ging, YouTube, StrongLifts.com, etc.

Maar goed. Dé oplossing vond ik hier.

http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/

http://stronglifts.com/squat-bar-position/

Yeah maatje. Wat een heldensite. Belangrijkste wat ik ervan geleerd heb: bar lager op je rug, rug samentrekken, diep inademen, core aanspannen. Dan... all the way down, glutes samentrekken en omhoog, en pas weer uitademen als je bijna boven bent. Afgelopen maandag probleemloos 90 kg, nergens last van. Ga die shit doorlezen en probeer het. :)

Oh, en dat met zonder gewicht squatten, dat zegt niets. Dan val je om, omdat dat gewicht je juist op je plaats houdt. Probeer eens met je armen voor je uitgestrekt te squatten, dan gaat het wel.
ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.

Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.

Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.
pi_104185872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
ik neem aan dat jullie allemaal 1.90+ zijn? :P

Hoe langer je bent, hoe kleiner de hoek van je bovenlichaam. Ben 1.66m en squat bijna rechtop zeg maar. Heb korte femur ook.
ik ben rond 1.95m.
pi_104185930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:18 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ok bedankt voor de post.
Toch als je het filmpje kijkt... hij staat erg weid met zijn benen en wanneer hij naar boven gaat gaan ze benen best ver weer naar binnen.... lijkt me weer niet echt gewenst.

Ook zag je op het plaatje dat de bar ver naar achteren zit... wanneer ik dit doe leun ik juist alleen maar meer naar voren doordat de zwaartepunt meer naar achteren zit.

Maar ik heb t ff snel doorgekeken, ik bende site trouwens al keer eerder tegengekomen.
Zal m nog wel ff doorlezen.

Low-bar squat, helemaal rechts.
pi_104186029
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:19 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Low-bar squat, helemaal rechts.
ja en dat is dus fout...
pi_104186042
Thnx Panzer!! Zat ook met dit probleem en nu is het helemaal duidelijk.
If not now, then when.
pi_104186227
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja en dat is dus fout...
Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.

'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'

Yea buddy.
pi_104186271
heb je weleens een boek gelezen panzer of is al je kennis van fora?
  woensdag 9 november 2011 @ 23:26:08 #271
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104186290
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104186308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha, je hebt duidelijk snel een mening klaarliggen.
Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.
pi_104186358
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarom is dat fout? Het is gewoon 1 van de 3 populaire squat manieren. Elke heeft zijn voordeel en nadelen en meer accent op bepaalde spieren, maar de low-bar squat laat meer gewicht toe en is daarom aanbevolen op Rippetoe SS en SL 5x5. Er is niets mis mee als je die goed uitvoert.

'WE LIKE TO SQUAT IN THAT LOW-BAR POSITION'

Yea buddy.
omdat je onderrug veel te voorduren krijgt.
Wanneer ik 120kg squat voel ik het wel in mn onderrug....
Je moet het voelen in de benen....
pi_104186374
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef star_gazer het volgende:
Hoe krijgen jullie aders? wat ik ook doe, mijn aders worden echt niet zichtbaar. Ik hoef geen tuinslangen over m'n biceps, maar de spieren lijken op het moment erg zacht vanwege de diepe / slechte beadering. Met name op de biceps vind ik een a twee goede aders altijd wel mooi, maar zelfs die 'dikke' ader over de lengte is bij mij volledig onzichtbaar.
BF%
Of toch du vader?
pi_104186405
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Heb ff op z'n channel geklikt hij heeft inderdaad meer dan alleen "get a six pack in 6 minutes" videos. Maar goed, dat haalt niet weg dat er wel heel veel van dat soort video's zijn en dat diezelfde video's enorm goed worden bekeken.
Zijn loktitels, als je het filmpje inhoudelijk bekijkt is het juist totaal niet beachboii marketing talk.
Of toch du vader?
pi_104186562
ook een vraagje voor de SS boys hier, ik lees dat er aardig wat SS hier doen. Ik hoor jullie nooit over cleans, doen jullie die wel?
pi_104186570
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:26 schreef star_gazer het volgende:
Free Flexor FTW _O_
pi_104186572
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Kroc het volgende:
heb je weleens een boek gelezen panzer of is al je kennis van fora?
De enige vorm van literatuur die ik doorgebladerd heb is een PDF van Starting Strength. (2nd edition) De rest is het resultaat van heel veel Google'en op dingen die ik me afvroeg, BB.com en andere forums, etc. Gewoon wanneer je je dingen afvraagt dan ga je zoeken en dan ben ik niet eerder rustig voor ik het weet. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

omdat je onderrug veel te voorduren krijgt.
Wanneer ik 120kg squat voel ik het wel in mn onderrug....
Je moet het voelen in de benen....
Dan doe je echt iets niet goed. :o Ik heb juist helemaal geen last van mijn onderrug bij low-bar, terwijl ik me nog goed herinner dat ik dat met 70 kg en crap form wel had. Man man man. ;( Auw. En je benen en glutes voel je zeker wel. Hams ook trouwens. Zet anders gewoon je ego opzij en gooi het gewicht naar beneden? Doe sets vanaf 50 kg in low-bar tot je het idee hebt dat het goed gaat, steeds 20 kg erbij bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:30 schreef Kroc het volgende:
ook een vraagje voor de SS boys hier, ik lees dat er aardig wat SS hier doen. Ik hoor jullie nooit over cleans, doen jullie die wel?
Nope, vervangen door Pendlay Rows. Meesten vervangen ze gewoon door BOR's, maar Pendlay Rows zijn bruter. _O_
pi_104186728
als ik power cleans zou vervangen, dan zouden het power snatches worden. Sowieso een ballistische oefening vervangen voor een niet-ballistische oefening doet afbraak aan het hele programma
pi_104186802
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:31 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

De enige vorm van literatuur die ik doorgebladerd heb is een PDF van Starting Strength. (2nd edition) De rest is het resultaat van heel veel Google'en op dingen die ik me afvroeg, BB.com en andere forums, etc. Gewoon wanneer je je dingen afvraagt dan ga je zoeken en dan ben ik niet eerder rustig voor ik het weet. :')

[..]

Dan doe je echt iets niet goed. :o Ik heb juist helemaal geen last van mijn onderrug bij low-bar, terwijl ik me nog goed herinner dat ik dat met 70 kg en crap form wel had. Man man man. ;( Auw. En je benen en glutes voel je zeker wel. Zet anders gewoon je ego opzij en gooi het gewicht naar beneden? Doe sets vanaf 50 kg in low-bar tot je het idee hebt dat het goed gaat, steeds 20 kg erbij bijvoorbeeld.

[..]

Nope, vervangen door Pendlay Rows. Meeste vervangen ze gewoon door BOR's, maar Pendlay Rows zijn bruter. _O_
Dat doe ik ook hoor... vandaag steeds geoefend met geen gewicht en 60kg... ik wil de techniek gewoon goed hebben.
Marja misschien is alles wel goed.... het is niet dat ik pijn in mn onderrug krijg maar je voelt het gewoon.
Ik heb geleerd dat naar voren gaan niet goed is... maar als het niet uitmaakt ga ik gewoon lekker zo door.

Als je zegt dat alle 3 de soorten kan... dan is er niks aan de hand.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:36:34 #281
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_104186863
Panzer, hoe krijg je dat voor elkaar met die lower bar positie. Ik leg de stang op mn traps maar het kan dus nog lager?
pi_104187179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:33 schreef Kroc het volgende:
als ik power cleans zou vervangen, dan zouden het power snatches worden. Sowieso een ballistische oefening vervangen voor een niet-ballistische oefening doet afbraak aan het hele programma
Dat lees ik wel meer inderdaad, dat PC's essentieel zijn voor het programma. Maar er is niemand daar die me het kan leren, dus tot die tijd blijf ik liever rows doen en dat gaat heel goed.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:35 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat doe ik ook hoor... vandaag steeds geoefend met geen gewicht en 60kg... ik wil de techniek gewoon goed hebben.
Marja misschien is alles wel goed.... het is niet dat ik pijn in mn onderrug krijg maar je voelt het gewoon.
Ik heb geleerd dat naar voren gaan niet goed is... maar als het niet uitmaakt ga ik gewoon lekker zo door.

Als je zegt dat alle 3 de soorten kan... dan is er niks aan de hand.
Squat je toevallig ook met zo'n sissypad? Die hebben ze bij mij niet eens, en ik mis hem ook totaal niet. Het doet ook gewoon geen pijn / ongemak ofzo, dat lijkt me eerder een indicatie dat er al iets niet goed is met je techniek. Behalve als je absurd zware gewichten gaat doen. Ik trek wel liever een shirt aan dan een singlet, maar dat is omdat ik anders striemen op mijn rug krijg.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:36 schreef H1N1 het volgende:
Panzer, hoe krijg je dat voor elkaar met die lower bar positie. Ik leg de stang op mn traps maar het kan dus nog lager?
Ja, gewoon kwestie van onder de stang gaan staan en gewoon dat plaatje nadoen.

Je ziet dat op traps ('high bar') hoger is dan dat. Je moet je armen wel zo doen + de boel goed aanspannen, want anders krijg je nogal druk op je polsen.
pi_104187305
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:42 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Dat lees ik wel meer inderdaad, dat PC's essentieel zijn voor het programma. Maar er is niemand daar die me het kan leren, dus tot die tijd blijf ik liever rows doen en dat gaat heel goed.

probeer het eerst met dumbells. Enkel, knie, heup. Hier moet je vanuit denken. Zo lastig is het niet, al is de perfecte techniek niet 1 2 3 te leren
pi_104187347
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:42 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Squat je toevallig ook met zo'n sissypad? Die hebben ze bij mij niet eens, en ik mis hem ook totaal niet. Het doet ook gewoon geen pijn / ongemak ofzo, dat lijkt me eerder een indicatie dat er al iets niet goed is met je techniek. Behalve als je absurd zware gewichten gaat doen. Ik trek wel liever een shirt aan dan een singlet, maar dat is omdat ik anders striemen op mijn rug krijg.

[..]

Ja, gewoon kwestie van onder de stang gaan staan en gewoon dat plaatje nadoen.

[ afbeelding ]

Je ziet dat op traps ('high bar') hoger is dan dat. Je moet je armen wel zo doen + de boel goed aanspannen, want anders krijg je nogal druk op je polsen.
ik zal volgende week dat plaatje ff proberen... gewoon armen zo ver mogelijk naar achteren en naar elkaar toe en dan de bar plaatsen waar je handen uitkomen.

Maar dat naar voren gaan laat ik dan wel zo... beetje in je rug voelen is dan niet te voorkomen omdat er nu eenmaal gewicht aanhangt wat de rug moet opvangen omdat je naar voren buigt.

Toch wel weer leuk om te zien... welk persoon je ook vraagt, je krijgt steeds andere technieken te horen.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:47:23 #285
55709 Stereotomy
pi_104187419
Duim boven de bar, pols in neutrale positie.

En ik heb héél vaak gesquat met een lege bar voordat ik overtuigd was dat mijn form goed was. Gewichten zeggen niks, form is alles. Met een incorrecte form train je niet de spieren die je wil trainen en verhoog je de kans op blessures. Dubbel dom en nutteloos dus.

Mijn aandachtspunt zelf is dat met de laatste reps mijn heupen sneller omhoog willen komen dan mijn schouders. Moet daar echt bewust aan werken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Stereotomy op 09-11-2011 23:52:55 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 23:51:42 #286
55709 Stereotomy
pi_104187637

Misschien hebben jullie hier wat aan.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:55:03 #287
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_104187770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:31 schreef Weissman het volgende:

[..]

Free Flexor FTW _O_
Dat ding lijkt we een sextoy :') Hoe gebruik je die?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_104187771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:45 schreef Kroc het volgende:

[..]

probeer het eerst met dumbells. Enkel, knie, heup. Hier moet je vanuit denken. Zo lastig is het niet, al is de perfecte techniek niet 1 2 3 te leren
Thanks, wil het wel een keer proberen. Zelfde geldt en cleans enzo. :@

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:45 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ik zal volgende week dat plaatje ff proberen... gewoon armen zo ver mogelijk naar achteren en naar elkaar toe en dan de bar plaatsen waar je handen uitkomen.

Maar dat naar voren gaan laat ik dan wel zo... beetje in je rug voelen is dan niet te voorkomen omdat er nu eenmaal gewicht aanhangt wat de rug moet opvangen omdat je naar voren buigt.

Toch wel weer leuk om te zien... welk persoon je ook vraagt, je krijgt steeds andere technieken te horen.
Als je rug goed aangespannen is (hele posterior chain verhaal, Google maar eens), en het gewicht niet te zwaar is (lees: je onderrug sterk genoeg) dan zou je geen pijn of voorover leunen moeten krijgen, zoals op dat plaatje van Stereo, bij dat waarschuwingsicoontje.

Ookal zijn je quads en glutes sterk genoeg, als je onderrug het niet gewend is dan is dat de zwakste schakel en dan moet je daar het gewicht op aanpassen. En dus met lager gewicht squatten tot die sterker is geworden.
pi_104187778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:47 schreef Stereotomy het volgende:
Duim boven de bar, pols in neutrale positie.

En ik heb héél vaak gesquat met een lege bar voordat ik overtuigd was dat mijn form goed was. Gewichten zeggen niks, form is alles.
geloof me... ik doe dat erg vaak.
Maar ik verander mn techniek eigenlijk elke keer na half jaar ofzo omdat ik denk dat de techniek niet goed is... door filmpjes/ andere technieken enz.
In het begin maakte ik een holle rug en zorgde ik ervoor dat mn knieën niet voorbij mn voeten gaan omdat dat slecht zou zijn... super slecht voor de rug natuurlijk.... te laat achter gekomen.

Daarna dus rechte rug maar naar voren buigen... beter maar onderrug voel je alsnog wel beetje...
Ook ipv. dat je de diepte in gaat ga je meer naar voren.

Nu dus dat ik mn rug zo veel mogelijk recht wil houden maar dan naar beneden gaan ipv. naar voren.
Zodat je onderrug minder belast wordt...

Uiteindelijk weet je het nog steeds niet wat nu goed is en of je het goed uitvoert...
Iedereen roept wat anders, ja dieper... rechter... meer naar voren... enz enz...
Iedereen praat elkaar tegen.

Marja de waarheid kom je nooit achter... tot je over 10tallen jaren last van je rug krijgt...
Ik vind het echt kut om techniek te leren en dan na half jaar of jaar achter komt dat je het steeds fout doet.
Marja of het ook daadwerkelijk fout is weet je ook nooit zeker.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:57:01 #290
55709 Stereotomy
pi_104187865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:55 schreef DeRakker. het volgende:

Uiteindelijk weet je het nog steeds niet wat nu goed is en of je het goed uitvoert...
Iedereen roept wat anders, ja dieper... rechter... meer naar voren... enz enz...
Iedereen praat elkaar tegen.
Schopje [SEX] ? :9~ c_/ w/

Of vraag Panzer z'n vriendin ff :')
pi_104187874
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:55 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Thanks, wil het wel een keer proberen. Zelfde geldt en cleans enzo. :@

[..]

Als je rug goed aangespannen is (hele posterior chain verhaal, Google maar eens), en het gewicht niet te zwaar is (lees: je onderrug sterk genoeg) dan zou je geen pijn of voorover leunen moeten krijgen, zoals op dat plaatje van Stereo, bij dat waarschuwingsicoontje.

Ookal zijn je quads en glutes sterk genoeg, als je onderrug het niet gewend is dan is dat de zwakste schakel en dan moet je daar het gewicht op aanpassen. En dus met lager gewicht squatten tot die sterker is geworden.
dat foute plaatje heb ik sowieso niet.. had juist probleem dat ik mn rug te hol had... zo gebogen heb ik nog nooit gehad...
Daar hoef ik me geen zorgen over te maken :)
T was meer het 2e plaatje van links... aan de onderkant.
pi_104187892
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Schopje [SEX] ? :9~ c_/ w/

Of vraag Panzer z'n vriendin ff :')
:D :D
  woensdag 9 november 2011 @ 23:57:48 #293
55709 Stereotomy
pi_104187893
Nee maar zonder gekheid, volgens mij is het enige wat belangrijk is dat je je wervelkolom recht houdt. :)

Je knieën mogen best wel een paar cm over je tenen uit steken.
pi_104188021
trouwens ik oefen m nu in mn kamer :P
Als ik erg breed sta... dan kan ik wel makkelijker dieper en rechter...

Weet niet of daar regels voor zijn...

voor stereo :P :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104188063
Tja, het moet gewoon geen pijn doen. Hoogstens een beetje omdat je nog te strak ( :') :') ) bent, maar niet in je onderrug ofzo. Polsen ook niet. Knieën niet. Er moet gewoon overal spanning opstaan, maar je moet je lichaam niet in rare onnatuurlijke bochten (laten) wringen door een verkeerde houding of teveel gewicht.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:01 schreef DeRakker. het volgende:
trouwens ik oefen m nu in mn kamer :P
Als ik erg breed sta... dan kan ik wel makkelijker dieper en rechter...

Weet niet of daar regels voor zijn...

voor stereo :P :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe breed sta je dan? Ik sta net iets breder dan schouders. Maar klopt, wanneer ik te smal ga staan dan val ik bijna om wanneer ik naar beneden ga, en dan moet ik mezelf in rare hoeken wringen om niet om te vallen.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:03:54 #296
55709 Stereotomy
pi_104188130
Ik oefen ook vaak squats thuis. Onder de douche soms ook. :')

Sumo-style schijnt idd makkelijker te zijn, maar je belast je spieren dan anders dan bij normale squat. Is makkelijker voor je onderrug. Uit Delavier:

Ik sta schouder of net iets breder dan schouder. Voeten ongeveer 30 graden naar buiten gericht. Deaud aan degene die zegt dat ze recht vooruit moeten staan, willen ze me gehandicapt hebben ofzo. :')
pi_104188355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:03 schreef Stereotomy het volgende:
Ik oefen ook vaak squats thuis. Onder de douche soms ook. :')

Sumo-style schijnt idd makkelijker te zijn, maar je belast je spieren dan anders dan bij normale squat. Is makkelijker voor je onderrug. Uit Delavier:

[ afbeelding ]

Ik sta schouder of net iets breder dan schouder. Voeten ongeveer 30 graden naar buiten gericht. Deaud aan degene die zegt dat ze recht vooruit moeten staan, willen ze me gehandicapt hebben ofzo. :')
ja ik sta nu als dat vrouwtje in het midden (2)... als ik plaatje 1 doe gaat t al stukken beter heb ik het gevoel.... ff zonder spiegel :P
pi_104188456
Bij mij gaat het helemaal mis als ik in de spiegel kijk. Ik kijk gewoon ongeveer voor me. Wanneer ik opzij ga kijken (in de spiegel) om te kijken of mijn rug wel goed is, dan valt de spanning eraf en dan val ik bijna om. :X Dus ik doe het niet. Je voelt wel wanneer het goed gaat en wanneer je laag genoeg bent.

Wat zouden trouwens de gevolgen zijn, van vallen met een 90 kg barbell op je rug? Man ik moet er niet aan denken, het gaat net zo lekker allemaal. ;(

Het lijkt me trouwens een goed idee dat het volgende topic opgedragen wordt aan squats. O+
pi_104188466
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:02 schreef Panzermaus het volgende:
Tja, het moet gewoon geen pijn doen. Hoogstens een beetje omdat je nog te strak ( :') :') ) bent, maar niet in je onderrug ofzo. Polsen ook niet. Knieën niet. Er moet gewoon overal spanning opstaan, maar je moet je lichaam niet in rare onnatuurlijke bochten (laten) wringen door een verkeerde houding of teveel gewicht.

[..]

Hoe breed sta je dan? Ik sta net iets breder dan schouders. Maar klopt, wanneer ik te smal ga staan dan val ik bijna om wanneer ik naar beneden ga, en dan moet ik mezelf in rare hoeken wringen om niet om te vallen.
ja misschien is dat de oplossing... breder staan.
Dan ga ik veel minder naar voren... dan krijg je meer dat 2e poppetje van jou plaatje... dus niet extreem naar voren.
Dan heb je meteen minder 'last' van de onderrug... minder belasting.
Alleen kan je de bar dan niet zo laag leggen omdat je dan weer naar voren moet.

Maar ik ga nu pitte, lees morgen weer verder :)
pi_104188499
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2011 00:13 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mij gaat het helemaal mis als ik in de spiegel kijk. Ik kijk gewoon ongeveer voor me. Wanneer ik opzij ga kijken (in de spiegel) om te kijken of mijn rug wel goed is, dan valt de spanning eraf en dan val ik bijna om. :X

Wat zouden trouwens de gevolgen zijn, van vallen met een 90 kg barbell op je rug? Man ik moet er niet aan denken, het gaat net zo lekker allemaal. ;(

Het lijkt me trouwens een goed idee dat het volgende topic opgedragen wordt aan squats. O+
ik ben een keer gepleurd met 70kg ofzo... maar sta altijd in squat rek dus kon ik gelukkig de bar daarop plaatsen... t staat alleen wat minder pro _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')