abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103445565
quote:
Twee medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zijn vanmorgen in Voorschoten zwaargewond geraakt toen een explosief dat aan een flitspaal hing afging.

Dat heeft de politie bekendgemaakt. Ook een technisch rechercheur van de politie raakte gewond.

Het verdachte explosief werd vannacht rond tien voor vijf aangetroffen. Iemand had iets raars zien hangen aan de paal op de kruising van de Voorschoterweg en de Leidseweg, en belde de politie. Het bleek om een zelfgemaakt explosief te gaan.

De omgeving werd afgezet en de brandweer stond, zoals gebruikelijk, standby. Het leek een routineklus, totdat het explosief tijdens de ontmanteling, rond half acht, plotseling afging.

De zwaargewonden zijn naar een ziekenhuis LUMC in Leiden gebracht. Het kruispunt is afgesloten voor onderzoek. De politie heeft geen idee wie het explosief heeft geplaatst..
Volkskrant.nl

© anp

© anp

© anp

Bizar!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_103445583
Wat ik niet snap, waarom gaat er een EOD-er naast staan, we hebben het over een flitspaal in een open ruimte. Zet dan de brandweerslang erop of gebruik een zwaar scherpschuttergeweer.
pi_103445584
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:23:57 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103445614
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Wat ik niet snap, waarom gaat er een EOD-er naast staan, we hebben het over een flitspaal in een open ruimte. Zet dan de brandweerslang erop of gebruik een zwaar scherpschuttergeweer.
Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:25:04 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103445647
Hij had net zijn beschermende pak uitgetrokken toch toen het explosief afging ?
pi_103445690
Dus dat ding wordt om 0500hr opgemerkt en ontploft pas 2,5 uur later?
pi_103445698
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.
In de film lukt het een EOD-er om een bom onschadelijk te maken.
In de echte wereld, kan je er beter niet naast gaan staat als er geen haast is.
Dan wacht je op het zware brandweerkanon.
pi_103445750
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Wokkel het volgende:
Dus dat ding wordt om 0500hr opgemerkt en ontploft pas 2,5 uur later?
Ze waren bijna klaar met demontage van de bom.
pi_103445768
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

En dan? Het explosief eraf spuiten? :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:30:32 #10
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103445774
What

The

Fuck.

:{
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_103445799
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

En dan? Het explosief eraf spuiten? :')
Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.
pi_103445815
Hopelijk pakken ze dader.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  Overall beste user 2022 zondag 23 oktober 2011 @ 11:33:24 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_103445847
WTF?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_103445910
Bizar incident dit :{. Wat halen die lui zich in hun achterlijke hoofd? is dat stoer een flitspaal opblazen :{?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Overall beste user 2022 zondag 23 oktober 2011 @ 11:37:45 #15
3928 Ulx
pi_103445962
Degene die gepakt wordt heeft dus een bomaanslag gepleegd. Lijkt me een terrorisme wetje dat nu in gebrukt mag worden tegen de daders.

Benieuwd of Geenstijl nog flak gaat ontvangen wegens aanzetting. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:38:29 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103445986
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:35 schreef du_ke het volgende:
Bizar incident dit :{. Wat halen die lui zich in hun achterlijke hoofd? is dat stoer een flitspaal opblazen :{?
Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103446044
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
Dat is minstens 10km/u te hard op de teller. Als je geen bekeuring wil riskeren moet je niet te hard rijden, punt.
pi_103446087
quote:

[..]

Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?
Stoer man ^O^. Ergens vind je de bermbommen van de Taliban in Afghanistan ook best wel goed te praten?
pi_103446103

Meer foto's en filmpje bij 112 Regio Leiden
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:45:13 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_103446162
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?
Stoer man ^O^. Ergens vind je de bermbommen van de Taliban in Afghanistan ook best wel goed te praten?
Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.

Oh, en bermbommen in Afghanistan? Binnenvallende troepen zijn voor de één een bevrijder en voor de ander een bezetter. Dat is altijd zo geweest. Als je er objectief naar kijkt en de parallelen uit de geschiedenis erbij pakt, zijn bermbommen voor bepaalde groepen daar een logische reactie. Uiteraard voor ons niet, omdat we aan de ontvangende kant zitten, maar voor de mensen daar, die zonder aanleiding een legermacht op hun dak krijgen die hen komt vertellen hoe ze moeten leven, zal er best een rechtvaardiging voor zijn, ja.
pi_103446163
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
:{ wat klote zeg... mag hopen dat ze die dader te pakken krijgen.
know'm sayin?
word? word.
pi_103446183
quote:

[..]

Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
pi_103446249
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.
Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:48:26 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_103446258
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
Tja, het hoeft niet deze paal geweest te zijn, natuurlijk. Of misschien heeft de dader gewoon een teringhekel aan flitspalen en moet hij toch ergens beginnen. We weten het pas als hij gepakt is.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:49:13 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103446282
quote:

[..]

Een combinatie van :|W en :') is hier het beste op zijn plaats.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:49:16 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_103446285
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?
Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
pi_103446306
quote:
EOD'ers gewond na ontploffing explosief in Voorschoten

VOORSCHOTEN - (update 10.10 uur) Twee mensen van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) zijn zondagochtend rond 7.20 uur zwaar gewond geraakt toen een door hun ontmantelde flitspaalbom ontplofte. Ook een rechercheur van de politie Hollands Midden raakte gewond. De drie zijn naar het LUMC overgebracht.

Om half vier vannacht kreeg de politie een melding dat er in Voorschoten een pakketje aan de flitspaal bij de kruising Leidseweg en Voorschoterweg hing. De politie trof in de middenberm van de Voorschoterweg een zelfgemaakt explosief aan die naar verluid met een stok aan de flitspaal was bevestigd.

Drie man van de EOD ontmantelde de bom en legde hem een paar meter verder in het gras van de middenberm. Toen de EOD'ers en de rechercheur de zelfgemaakte bom in de berm bestudeerden ontplofte hij alsnog. De bom was op dat moment vermoedelijk al veilig verklaard.

De twee mannen van de EOD zijn, aldus de politiewoordvoerder, ernstig gewond geraakt. De rechercheur is er iets minder ernstig aan toe. Alledrie worden ze behandeld in het LUMC.

Op de plek herinnert weinig aan de ontploffing. Een paar meter naast de flitspaal liggen wat zwarte restanten in het gras. Daarnaast staat het witte busje van de gewond geraakte politieagent. Agenten lopen met paaltjes onder de arm op zoek naar sporen in de omgeving.

De knal die met de ontploffing gepaard ging was tot in de verre omgeving te horen. ,,Dit klonk wel een heel tikkie zwaarder dan de vuurwerkbommen die hier de laatste paar weken vooortdurend afgaan'', reageert een van de omwonenden die op de ontploffing is afgekomen.

De kruising van de Voorschoterweg en Leidseweg is op het moment van schrijven nog altijd afgezet voor onderzoek. Wanneer de doorgaande route weer wordt vrij gegeven is nog niet duidelijk.
De betreffende paal is al vaker te grazen genomen volgens mij..

http://g.co/maps/ejb5p
pi_103446359
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:55:12 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_103446453
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.
Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.
pi_103446514
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.
Doe jij dan niet zo achterlijk door het goed te praten :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_103446519
Al die moeite om zo'n bom te maken, dan kan je er beter 'per ongeluk' met een shovel tegenaan rijden.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_103446541
gisteravond daar nog langs gereden, de paal flitst bij harder dan 50 en door rood licht rijden, wie daar regelmatig rijdt weet dit en kijkt dus uit, op alle tijden van de dag is er daar wel verkeer dus er moeten getuigen zijn van het bevestigen lijkt mij
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:00:08 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_103446604
Waarom een bom? Je kan net zo makkelijk een spuitbus zwarte autoverf op de lens spuiten en dan is die paal ook onklaar gemaakt.
pi_103446617
Hier ook veel foto's..

ricardobakker.nl

Ook foto's van de EOD'er die zich over het projectiel buigt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:09:04 #35
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103446871
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:21 schreef Adolecens het volgende:
Bizar!
Mja, de tekenen begonnen bij fortuyn en van gogh
Mensen pikken blijkbaar steeds minder van media, de regeringen en nu is het dan zo ver ook buiten relletjes: de politie
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_103447163
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:09 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Mensen pikken blijkbaar steeds minder van media, de regeringen en nu is het dan zo ver ook buiten relletjes: de politie
:')
pi_103447401
quote:

[..]

Ik heb (gelukkig) geen soort vrienden , collega's , familie die gaan zeiken-pochen-kankeren over flitspalen op wat voor gelegenheid ook..

Ze weten zelf wel dat de enige verantwoordelijk voor die bon hij / zij zelf is.

Deze actie is debiel , crimineel , schokkend en verwerpelijk.

Hard veroordelen , aanpakken en straffen.
pi_103447581
De maatschappij verhardt, waar is de tijd dat flitspalen geweldloos geveld werden met een grote pijpecutter? Meestal na 3 keer vellen werden ze niet meer herplaatst.
pi_103447619
quote:

[..]

Ik zit vaak zat in de kroeg en op verjaardagsfeestjes, maar daar is het nooit ze saai dat we het over flitspalen hebben :')

Hopen dat ze de dader pakken en dan maar gelijk wegens moord
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103447705
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een combinatie van :|W en :') is hier het beste op zijn plaats.
You tell 'em soldier boy! ^O^
Het echte leven is geen hollywood..
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:41:56 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_103447836
Reportage van flitspaalbom Voorschoten. http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/video/article12018631.ece/EOD'ers-gewond-na-ontploffing-explosief-in-Voorschoten
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_103447873
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:31 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.
Ehm... een robot die met een zeer precieze waterstraal op enorm hoge druk een deel van het elektrische circuit van een bom eruit schiet, is toch heel iets anders als er met een brandweerslang op spuiten :') _O-
pi_103447917
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:31 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Maar dan spuit je het explosief eraf met dat waterkanon, en dan?
Mogelijk is het kapot, maar dat weet je dan toch ook nog niet zeker...
Dan kan dat ding alsnog ontploffen als je dichterbij komt. Je zal die EOD toch echt nodig hebben om de boel zeker te weten.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103447928
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:09 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Natuurlijk begon het niet daar. Dit is iets van alle tijden.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:47:19 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:48:51 #46
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_103448079
Jezus, je moet wel een heel zieke geest hebben om zoiets te doen... treurig! ;(
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:58:08 #47
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103448409
Vast rijke crimi's met een bovenwerelds witwasbedrijf die te vaak geïrriteerd werden met 'te snel gereden' bonnen.
Of juist een groep "arme" mensen, zeg 18-31 jaar , maar wel met haast doorgaans, die nu na te veel bonnen verkregen op een lege weg verder de koppen bij elkaar staken..
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 23 oktober 2011 @ 12:59:43 #48
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103448448
Gelukkig hebben ze de foto's nog.
In de camera dus. Hoop maar dat de dader erop staat..

Het wordt steeds gekker blijkt wel weer....
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:26:13 #49
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103449616
Hoe wisten ze eigenlijk dat er een bom in zat?

(voordat ie ontplofde dan he :'))

oh, hing aan de buitenkant
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:29:37 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103449794
Lekkere baan trouwens, dat moet ontzettend goed betalen me dunkt. :{

Me dunkt. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Admin zondag 23 oktober 2011 @ 13:35:25 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103450029
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:37 schreef Ulx het volgende:
Degene die gepakt wordt heeft dus een bomaanslag gepleegd. Lijkt me een terrorisme wetje dat nu in gebrukt mag worden tegen de daders.

Benieuwd of Geenstijl nog flak gaat ontvangen wegens aanzetting. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen.
Ulx ^O^
Oh en ik ben het met je eens.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:21:53 #52
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103452511
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een vorm van zeg 'NSB isme' dit soort baantjes.
Zelfs de criminaliteit moet al geautomatiseerd worden aangepakt.
En tja de heilige koe he, de uit-melk-koe, dus dan krijg je op termijn mensen met een hekel aan die dingen op 'nivo 10' en nu dus kennelijk al op 'nivo bom er op'. (Wat ik dus niet goedkeur)
pi_103453433
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:

Me dunkt. :{

Zeg jij alles twee keer?
De Republiek
pi_103453527
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:21 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het is een vorm van zeg 'NSB isme' dit soort baantjes.
Zelfs de criminaliteit moet al geautomatiseerd worden aangepakt.
En tja de heilige koe he, de uit-melk-koe, dus dan krijg je op termijn mensen met een hekel aan die dingen op 'nivo 10' en nu dus kennelijk al op 'nivo bom er op'. (Wat ik dus niet goedkeur)
!? :?
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:57:18 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_103454154
Is de flitspaal ook kapot?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:04:07 #56
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103454390
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:57 schreef BlaZ het volgende:
Is de flitspaal ook kapot?
Vast niet, die verdiende zichzelf al tigf keer terug, goede kwaliteit kocht men, dus die zal nog zelfs wel werken ook ! :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:05:40 #57
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_103454442
quote:

[..]

Je maakt grapje toch?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:12:43 #58
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103454667
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Tering :X -O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103454682
quote:
Wat heeft Geenstijl hier mee te maken?
pi_103454707
De mensen die het opblazen van flitspalen hier goedpraten als een soort strijd tegen het overheidsbeleid zijn dom tuig.
Die palen zijn structureel na een week weer vervangen en het kost de belastingbetaler iedere keer 40.000 euro.
Dan komen deze mannen er nog bij die zwaar verminkt zijn omdat een of andere volkomen incompetente tokkie aan het prutsen is geslagen met zware explosieven.
Ik hoop echt dat iemand die de dader kent nog een grammetje geweten heeft en die psychopaat aangeeft.
Er is een poepstorm op komst.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:16:41 #61
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103454793
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Rood licht moet altijd bekeurt worden, door rood licht rijden is gewoon een zeer ernstige overtreding van de verkeerswet. Vaak worden dit soort flitspalen ook uitgerust met radar om snelheidsovertreders te pakken. Ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gekregen door zo'n ding... 3 kilometer per uur te hard is lullig maar eerlijk is eerlijk... eigen schuld dikke bult..
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:21:33 #62
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103454954
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom een bom? Je kan net zo makkelijk een spuitbus zwarte autoverf op de lens spuiten en dan is die paal ook onklaar gemaakt.
Een vuilniszak er omheen binden, een autoband met benzine eraan hangen etc... er zijn veel mogelijke manieren om zo'n ding te saboteren. Ik vind het uberhaupt krankzinnig dat mensen met explosieven dingen gaan opblazen. Zo rond oud en nieuw is het ook regelmatig raak... er lopen gewoon een hoop idioten rond.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:36:17 #63
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103455499
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:14 schreef Wapperbaard het volgende:
die psychopaat aangeeft.
Mee eens.
Hetzelfde denk ik over de politie die die file veroorzaakte aan de ene kant en een psychopathische benzinedief er in joeg aan de achterzijde.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:41:27 #64
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103455702
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Mee eens.
Hetzelfde denk ik over de politie die die file veroorzaakte aan de ene kant en een psychopathische benzinedief er in joeg aan de achterzijde.
Mocht het zo zijn dat de politie opzettelijk een file veroorzaakt heeft om de daders te stoppen dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:51:56 #65
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_103456083
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mocht het zo zijn dat de politie opzettelijk een file veroorzaakt heeft om de daders te stoppen dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen.
Het is toegestaan in bepaalde gevallen
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:55:01 #66
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103456242
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:51 schreef Stefan het volgende:

Het is toegestaan in bepaalde gevallen
Ook mee eens, maar niet met deze situatie waarin een gek(ken) die een tank benzine jatten van een wel heel makkelijk te bestelen plek een onschuldige in zijn nek gejaagd werden.
pi_103456519
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:14 schreef Wapperbaard het volgende:
De mensen die het opblazen van flitspalen hier goedpraten als een soort strijd tegen het overheidsbeleid zijn dom tuig.
Die palen zijn structureel na een week weer vervangen en het kost de belastingbetaler iedere keer 40.000 euro.
Dan komen deze mannen er nog bij die zwaar verminkt zijn omdat een of andere volkomen incompetente tokkie aan het prutsen is geslagen met zware explosieven.
Ik hoop echt dat iemand die de dader kent nog een grammetje geweten heeft en die psychopaat aangeeft.
Mee eens.
pi_103456907
quote:

[..]

Voor zover ik weet is een file veroorzaken een middel, een instrument, dat vaker wordt gebruikt.
Dat een klapjosti vervolgens vol gas op de file inrijdt is niet de schuld van de politie.

In dit geval,m et die bom, hoop ik dat de daders zijn op te sporen en levenslang + TBS krijgen
pi_103457134
quote:

[..]

Onzin. Het mag en het werkt vaak prima.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:27:17 #70
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_103457707
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt
Vorige week KRO's Rekenkamer: wat kost een bekeuring? Interviewtje met die knakker van de TufTuf Club die trots foto's liet zien van opgeblazen en uitgebrande flitspalen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:29:27 #71
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103457797
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:14 schreef waht het volgende:

[..]

Onzin. Het mag en het werkt vaak prima.
Ja.... dat het werkt hebben we gezien... :7
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:32:53 #72
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103457932
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:09 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een file veroorzaken een middel, een instrument, dat vaker wordt gebruikt.
Dat een klapjosti vervolgens vol gas op de file inrijdt is niet de schuld van de politie.

In dit geval,m et die bom, hoop ik dat de daders zijn op te sporen en levenslang + TBS krijgen
De politie had dus niet kunnen voorzien dat zoiets zou gaan gebeuren? Of is dit ingecalculeerd? We praten over een gestolen tank benzine hè..
pi_103458006
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De politie had dus niet kunnen voorzien dat zoiets zou gaan gebeuren? Of is dit ingecalculeerd? We praten over een gestolen tank benzine hè..
Normale mensen stoppen gewoon als er een auto voor ze stilstaat. Nu zijn criminelen ondervolk maar in zekere mate wel normaal.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:35:13 #74
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103458014
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:09 schreef Nemephis het volgende:

Ze konden niet incalculeren dat 3 politie autos rammen ook inhoud alles rammen...
Ontslaan die dus die domme hap. Daders uiteraard de zwaarst mogelijke straf. Nabestaanden, een flinke geldsom, excuses en de hele rambam.
pi_103458304
quote:

[..]

Dat zal waarschijnlijk niet het enige zijn geweest als ze bereid waren om zo'n risico te nemen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:48:49 #76
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103458495
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:35 schreef waht het volgende:

[..]

Normale mensen stoppen gewoon als er een auto voor ze stilstaat. Nu zijn criminelen ondervolk maar in zekere mate wel normaal.
Normale mensen betalen ook voor hun brandstof... de politie had dus kunnen vermoeden dat ze abnormaal zouden reageren.
pi_103458525
waarom gaat het hier over dat file-ongeluk, dit ging toch over aan een explosief aan een flitspaal :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:50:30 #78
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103458565
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk niet het enige zijn geweest als ze bereid waren om zo'n risico te nemen.
Speculatie.... misschien waren ze echt heel erg bang voor een paar honderd euro boete en een weekje plantjes schoffelen :7
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:51:06 #79
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103458586
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:49 schreef Mirjam het volgende:
waarom gaat het hier over dat file-ongeluk, dit ging toch over aan een explosief aan een flitspaal :?
goeie vraag ;)
pi_103459177
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:40 schreef Maverick_tfd het volgende:

Dat is minstens 10km/u te hard op de teller.
Nog afgezien van het feit dat sommige snelheidsmeters gewoon nauwkeurig zijn is dat niet relevant. Zeker niet in dezen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103459989
quote:
Dat zal men ook wel doen.

En daar heb ik geen problemen mee. Aversie tegen flitspalen, okee, maar dit is gewoon schandalig.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 23 oktober 2011 @ 17:28:04 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_103460049
Go-fast deed het leuker. Doos eroverheen, dan zijn ze ook onschadelijk gemaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_103460808
Ik hoop dat ze deze terrorist weten op te pakken. Voor altijd opsluiten en sleutel weggooien.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 17:47:31 ]
pi_103461326
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:47 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dat ze deze terrorist weten op te pakken. Voor altijd opsluiten en sleutel weggooien.
Dat lijkt mij nou ook weer overdreven. Ik neem aan dat zijn actie alleen was gericht op het vernietigen van die flitspaal. Ook niet goed, maar levenslang voor vandalisme wat heel vervelend uit pakt is overdreven.
pi_103461373
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nou ook weer overdreven. Ik neem aan dat zijn actie alleen was gericht op het vernietigen van die flitspaal. Ook niet goed, maar levenslang voor vandalisme wat heel vervelend uit pakt is overdreven.
Een bom plaatsen op de openbare is terrorisme en geen vandalisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 17:58:51 ]
pi_103461949
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een bom plaatsen op de openbare is terrorisme en geen vandalisme.
Volgens de Nederlandse wet valt dat in dit geval niet onder terrorisme.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:17:38 #87
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103462107
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wel als een Moslim de dader is. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:18:13 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_103462137
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Welke wet? Graag boek en artikel.
pi_103462214
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Welke wet? Graag boek en artikel.
Strafrecht, 83.
In het bijzonder 83a.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:23:23 #90
66444 Lord_Vetinari
pi_103462347
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Strafrecht, 83.
In het bijzonder 83a.
Artikel 83a
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.

Ik kan me zo voorstellen dat dit artikel best gebruikt kan worden. De dader wil dat de overheid geen snelheidscontroles houdt met een flitspaal.
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:25:32 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:27:23 #92
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103462506
quote:

Dat lijkt mij nou ook weer overdreven. Ik neem aan dat zijn actie
Of haar, of hun/hen . . .
pi_103463124
Zit je bij het leger en moet je je leven in de waagschaal stellen voor een fucking flitspaal.

Het was er behoorlijk open, had dat ding gewoon opgeblazen aan die paal ... Die nieuwe paal betaalt zich toch wel terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guus Muisarm op 23-10-2011 18:55:41 (knoflook!) ]
pi_103463213
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:44 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zit je bij het leger en moet je je level in de waagschaal stellen voor een fucking flitspaal.

Het was er behoorlijk open, had dat ding gewoon opgeblazen aan die paal ... Die nieuwe paal betaalt zich toch wel terug.
Je verwacht tot niet dat gekken zo'n flitspaal ombouwen tot een levensgevaarlijke bom :{?
pi_103463377
Uhhhh, jawel. Foto's genoeg op internet met bewijs toch?

edit:

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:27 schreef Verbal het volgende:

Vorige week KRO's Rekenkamer: wat kost een bekeuring? Interviewtje met die knakker van de TufTuf Club die trots foto's liet zien van opgeblazen en uitgebrande flitspalen.

V.
Als je die dikke stalen kasten opblaast weet je als eod'er wel wat een kracht zo'n ding moet hebben lijkt me.

[ Bericht 86% gewijzigd door Guus Muisarm op 23-10-2011 18:54:20 (gratis extra grijze text) ]
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:24:16 #96
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103464677
quote:

De dader zal vast niet de intentie gehad hebben om mensen te verwonden, toch heeft deze een enorm risico genomen door een explosief te gebruiken.... met een fatale afloop. Wat is er mis met een autoband gevuld met benzine? Zeer destructief maar vrijwel ongevaarlijk voor omstanders :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:37:52 #97
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103465351
Ik snap niet dat men die bom niet direct na plaatsen heeft laten ontploffen. Als het ding om half vier ontdekt is, wil dat dus zeggen dat het er om pakweg 3 uur al heeft gehangen. Als het toen tot ontploffing was gebracht, was de actie geslaagd en de flitspaal overleden.

Nu zijn er een paar EOD'ers gewondgeraakt en da's niet leuk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:40:05 #98
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_103465470
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik snap niet dat men die bom niet direct na plaatsen heeft laten ontploffen. Als het ding om half vier ontdekt is, wil dat dus zeggen dat het er om pakweg 3 uur al heeft gehangen. Als het toen tot ontploffing was gebracht, was de actie geslaagd en de flitspaal overleden.

Nu zijn er een paar EOD'ers gewondgeraakt en da's niet leuk.
Blijkbaar zijn snelheidsboetes van 16 euro belangrijker dan mensenlevens :{
pi_103466443
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

De dader zal vast niet de intentie gehad hebben om mensen te verwonden, toch heeft deze een enorm risico genomen door een explosief te gebruiken.... met een fatale afloop. Wat is er mis met een autoband gevuld met benzine? Zeer destructief maar vrijwel ongevaarlijk voor omstanders :')
Poging tot doodslag, waarbij je dan ook nog voorwaardelijk opzet moet gebruiken, is onvoldoende voor levenslang.
pi_103467669
Triest. Beetje burgerlijk verzet tegen de roverheid juich ik toe. Ik heb al talloze keren plaatjes van een opgeblazen kast gezien zonder de daders idioten te vinden en woest te worden en gezien het succes van de tuf tuf club jullie ook. Helaas ging het deze keer fout door een ontstekingsmechanisme dat het waarschijnlijk niet goed deed en een inschattingsfout van jewelste.
pi_103467847
Achteraf makkelijk praten maar ik snap niet waarom ze die bom niet gewoon tot ontploffing hebben gebracht van afstand. Boeiend, een kapotte flitspaal. Is het toch nooit waard om een risicovolle demontage uit te gaan voeren?
pi_103467963
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:23 schreef VacaLoca het volgende:
Achteraf makkelijk praten maar ik snap niet waarom ze die bom niet gewoon tot ontploffing hebben gebracht van afstand. Boeiend, een kapotte flitspaal. Is het toch nooit waard om een risicovolle demontage uit te gaan voeren?
Dit dus. Had er een ram met de buldozer tegenaan gegeven en was weer verder gegaan met je leven.
pi_103468211
quote:
Ik meen dat er gepoogd werd vingerafdrukken te halen van het object.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:33:43 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103468432
quote:
Als ze niet weten wat voor explosief het is? 8)7
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:18:04 #105
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_103471449
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Triest. Beetje burgerlijk verzet tegen de roverheid juich ik toe.
ROFL :)

Roverheid! :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:23:41 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103476842
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:
Triest. Beetje burgerlijk verzet tegen de roverheid juich ik toe. Ik heb al talloze keren plaatjes van een opgeblazen kast gezien zonder de daders idioten te vinden en woest te worden en gezien het succes van de tuf tuf club jullie ook. Helaas ging het deze keer fout door een ontstekingsmechanisme dat het waarschijnlijk niet goed deed en een inschattingsfout van jewelste.
Explosieven vallen onder de wapenwet.... om een goede reden.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:25:48 #107
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103476995
quote:
Voor de roverheid telt enkel de opbrengst. Zal wel een vol rolletje in die paal hebben gezeten en da's toch veel belangrijker dan een paar gewonde EOD'ers? :X
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:13:10 #108
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_103484518
quote:
Boeiend, een kapotte flitspaal. Is het toch nooit waard om een risicovolle demontage uit te gaan voeren?
Het gaat niet om de paal, een EOD'er wil gewoon een bom ontmantelen, dat is zn werk. Alleen is er een fout gemaakt door te denken dat de bom onschadelijk was.
pi_103484935
quote:
13s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Explosieven vallen onder de wapenwet.... om een goede reden.
Precies dezelfde reden als het verbod op vuurwapens voor burgers in Nederland. Tweede kamer leden waren destijds bang voor een socialistische opstand, en een opstand wil de staat niet. http://en.wikipedia.org/wiki/Gunpowder_Plot
pi_103484989
Doen mensen dit nog? hier ging De TufTufClub aan ten onder :')
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:53:09 #111
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103485100
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Doen mensen dit nog? hier ging De TufTufClub aan ten onder :')
Neen, de TTC ging tenonder aan een verkeersofficier die niet tegen zijn verlies kon en daarom Frank Jacobs tot vijf maal toe onterecht en onvolledig dagvaardde, waardoor Jacobs zowat failliet ging aan de advocaatkosten terwijl die welbepaalde verkeersofficier gewoon staatsgeld gebruikte om Jacobs te dagvaarden.

Tel er dan nog even bij dat de uitgeverij van Suske en Wiske aanstoot nam aan het gebruik van een titel van een stripboek van veertig jaar oud, in het destijds nieuwste stripboek Lambik een flitspaal liet mollen...
pi_103486062
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Voor de roverheid telt enkel de opbrengst. Zal wel een vol rolletje in die paal hebben gezeten en da's toch veel belangrijker dan een paar gewonde EOD'ers? :X
Dus dan maar een eigendom opblazen van de overheid waar wij aan mee betalen ?

Als je te hard rijd, ben dan ook zo sportief om de rekeningen te betalen en loop niet te zeuren enzo op flitspalen. Van mij mogen de daders een terroristen behandeling krijgen.

Je had daar maar met je kind moeten lopen en dat ding was ontploft ...
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_103500793
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 05:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Dus dan maar een eigendom opblazen van de overheid waar wij aan mee betalen ?

Als je te hard rijd, ben dan ook zo sportief om de rekeningen te betalen en loop niet te zeuren enzo op flitspalen. Van mij mogen de daders een terroristen behandeling krijgen.

Je had daar maar met je kind moeten lopen en dat ding was ontploft ...
Je zou maar met je kind achter iemand aan rijden die vol de ankers in gaat omdat hij/zij die kut paal ziet.
  Overall beste user 2022 maandag 24 oktober 2011 @ 16:08:56 #114
3928 Ulx
pi_103501114
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zou maar met je kind achter iemand aan rijden die vol de ankers in gaat omdat hij/zij die kut paal ziet.
Dan ben je aan het bumperkleven.
pi_103502439
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

+ dan rijd je te hard anders hoef je ook niet vol in je ankers
Ik luister NL-Talig
pi_103503487
quote:

[..]

Inderdaad. Een slimme automobilist behandeld elke andere weggebruiker als compleet ontoerekeningsvatbaar. Als je gaat bumperkleven ben je een dwaas.
pi_103505557
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:08 schreef waht het volgende:

[..]

Inderdaad. Een slimme automobilist behandeld elke andere weggebruiker als compleet ontoerekeningsvatbaar. Als je gaat bumperkleven ben je een dwaas.
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:43 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

[..]

+ dan rijd je te hard anders hoef je ook niet vol in je ankers
quote:

[..]

Jullie hebben allemaal nog nooit een foutje gemaakt in het verkeer? Er zijn honderden palen in NL waar miljoenen mensen iedere dag langskomen en bij zulke aantallen zullen zelfs een paar van de besten onder ons een ongeluk krijgen door die krengen.
pi_103506413
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie hebben allemaal nog nooit een foutje gemaakt in het verkeer? Er zijn honderden palen in NL waar miljoenen mensen iedere dag langskomen en bij zulke aantallen zullen zelfs een paar van de besten onder ons een ongeluk krijgen door die krengen.
ik geef toe dat ik fouten maak in het verkeer, maar ik let dan wel vaak op of ik niemand in gevaar heb gebracht,
Maar vol in mn remmen voor een paal zal ik niet doen.

Ik draag mn consequenties als ik te hard rij
Ik luister NL-Talig
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:02:48 #119
862 Arcee
Look closer
pi_103660274
quote:
Arrestaties voor explosie flitspaal

` De politie heeft drie mensen opgepakt
voor de explosie van afgelopen weekend
bij een flitspaal in Voorschoten.In
verband met onderzoek in verschillende
woningen in Voorschoten zijn 20 huizen
ontruimd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103660355
Drie arrestaties flitspaal-aanslag
quote:
Voorschoten - De politie heeft drie aanhoudingen verricht in verband met de explosie van de flitspaal in Voorschoten.

De verdachten komen allemaal uit Voorschoten, het gaat om mannen van 32 en 33 jaar oud.

Momenteel doet de politie groot onderzoek in Voorschoten.

Volgens RTV West zijn 120 politiemensen in en om de Northeystraat in Voorschoten bezig met invallen.
Go get them!!!
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:03:46 #121
8781 crew  Frutsel
pi_103663771
quote:
Arrestaties en ontruiming
De politie heeft drie mensen opgepakt voor de explosie van zondag bij een flitspaal in Voorschoten.

De politie en de Explosieven Opruimingdienst doen vanochtend groot onderzoek in Voorschoten. Er zijn verschillende huizen doorzocht en in verband daarmee zijn 20 woningen in de omgeving ontruimd. Er zou explosiegevaar zijn.
Gewond

Bij de ontploffing raakten zondag drie mensen gewond: twee EOD-medewerkers en een rechercheur. Ze waren naar de flitspaal gegaan omdat de politie was getipt door iemand die er iets vreemds aan had zien hangen.

Eén van de gewonden raakte zwaargewond: hij moet zijn hand missen.

De verdachten, mannen van 32 en 25, worden verdacht van het aanbrengen van het explosief op de flitspaal.
pi_103663841
quote:
Volgens RTV West zijn 120 politiemensen in en om de Northeystraat in Voorschoten bezig met invallen.
Whuttt?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:44:13 #123
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103665287
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:08 schreef waht het volgende:

[..]

^O^
pi_103665495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:06 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Whuttt?
Het is ook voor ontruimen
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:50:56 #125
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103665586
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:06 schreef Adolecens het volgende:
Drie arrestaties flitspaal-aanslag

[..]

Go get them!!!
Hopelijk hebben ze de juiste mensen te pakken. Mensen die explosieven maken voor 'de lol' en deze tot detonatie willen brengen in de openbare ruimte zijn een groot gevaar voor de algemene veiligheid. In dit geval is er een professionele explosieven opruimer verwond geraakt maar het had net zo goed een willekeurige voorbijganger kunnen zijn.
pi_103668281
AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 11:02:23 Compleet huizenblok afgegrendeld ivm mogelijke explosieven. #Voorschoten http://t.co/7sLyt2t3 reageer retweet

AntoinRTLNieuws twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 11:31:30 Nu wordt er een oud busje in de straat afgeschermd. http://t.co/K5aCRJYA reageer retweet

JeroenStans twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 11:47:17 Ook bij 2e & 3e woning afzettingen met ME en EOD aanwezig #Voorschoten #flitspaal http://t.co/OlMtuBvr reageer retweet

GemeenteVSN twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 13:28:21 Om 16.00 uur persmoment politie en burgemeester op gemeentehuis (Leidseweg 25) in verband met aanhoudingen #explosie #flitspaal #Voorschoten reageer retweet

[ Bericht 34% gewijzigd door Adolecens op 28-10-2011 16:05:07 ]
pi_103668504
Hebben die mensen ook eens een verzetje.
pi_103668544
Benieuwd of het ook werkelijk de daders zijn. Hoop het wel.
pi_103668589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef Nemephis het volgende:
Benieuwd of het ook werkelijk de daders zijn. Hoop het wel.
Als ze zo grootschalig optreden zal het wel meer zijn dan een klein vermoeden of een gerucht..
pi_103668713
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:11 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Als ze zo grootschalig optreden zal het wel meer zijn dan een klein vermoeden of een gerucht..
Die suggestie willen ze wekken.

Zul je zien dat ze achteraf 3 zakken mest hebben gevonden ofzo.
pi_103669251
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die suggestie willen ze wekken.

Zul je zien dat ze achteraf 3 zakken mest hebben gevonden ofzo.
Als ze daarbij ook nog ontstekers en andere middelen vinden om bommen te maken..
pi_103670681
Oei, hoop niet dat Antoin ze wenkbrauwen verbrand!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_103673272
pi_103673433
quote:
Er zitten drie verdachten in de cel, maar wie wat waar mag de politie lopende het onderzoek niks over zeggen.
pi_103673643
Inderdaad verdomd weinig nieuws..

• 3 verdachten, geen hoofdverdachte
• Opgesloten met beperking
• Bekenden van de politie
• Vuurwerk gevonden.
pi_103673667
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Er zitten drie verdachten in de cel, maar wie wat waar mag de politie lopende het onderzoek niks over zeggen.
Typische persconferentie dus.
pi_103673713
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Typische persconferentie dus.
Volgens het boekje ja :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:33:13 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103683478
quote:

[..]

Mensen rijden, normaal gesproken, zichzelf niet vrijwillig dood :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:34:21 #139
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103683538
Pics van de "bom"?
pi_103683642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mensen rijden, normaal gesproken, zichzelf niet vrijwillig dood :')
Dit topic gaat over bommen!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:48:08 #141
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_103690210
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:44 schreef Guus Muisarm het volgende:
Zit je bij het leger en moet je je leven in de waagschaal stellen voor een fucking flitspaal.

Zo open is het daar niet, hoor.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_103690273
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:21 schreef Adolecens het volgende:
Inderdaad verdomd weinig nieuws..

• 3 verdachten, geen hoofdverdachte
• Opgesloten met beperking
• Bekenden van de politie
• Vuurwerk gevonden.
Het zijn ongetwijfeld de lokale draaideurcriminelen die de buurt daar al langer opgesloten wilde zien.
pi_103693022
Stoere daad hoor, een flitspaal opblazen.
Opsluiten dat schorum.
pi_103693693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:51 schreef Jordony het volgende:
Stoere daad hoor, een flitspaal opblazen.
Opsluiten dat schorum.
Het probleem is dat die flitspaal juist niet is opgeblazen...
pi_103697213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hopelijk hebben ze de juiste mensen te pakken. Mensen die explosieven maken voor 'de lol' en deze tot detonatie willen brengen in de openbare ruimte zijn een groot gevaar voor de algemene veiligheid. In dit geval is er een professionele explosieven opruimer verwond geraakt maar het had net zo goed een willekeurige voorbijganger kunnen zijn.
beiden gevallen zijn natuurlijk te betreuren, het treurigste is denk ik wel dat het (deels) voorkomen had kunnen worden door zijn bescherming niet zo vroeg af te doen.

Wel hoop ik dat ze de daders pakken, want zoals je terecht aangeeft zijn dit enorme gevaren in de maatschappij
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_107036586
quote:
De mannen die in oktober een bom aan een flitspaal zouden hebben gemaakt in Voorschoten, worden beschuldigd van poging tot moord. De verdachten, de 26-jarige Erik O. en de 32-jarige Jörn de V., moeten dinsdag voor de rechtbank in Den Haag verschijnen.

Het gaat om een niet-inhoudelijke zitting. De maximale straf die de verdachten kunnen krijgen, is vijftien jaar cel.

Veilig
De bom aan de flitspaal ontplofte vorig jaar nadat medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) het sein veilig hadden gegeven. De medewerkers dachten dat ze het explosief onschadelijk hadden gemaakt en hadden hun bompakken uit.

Door de explosie is een van mannen zijn hand verloren. Een andere medewerker van de EOD en een rechercheur raakten minder ernstig gewond. Waardoor de bom toch ontplofte, is niet bekendgemaakt.

Letsel
De politie heeft na uitgebreid onderzoek drie mannen gearresteerd. Een van hen is vrijgelaten. De andere twee hebben hun betrokkenheid toegegeven. Voor poging tot moord is de maximumstraf vijftien jaar cel.

Als de rechtbank poging tot moord niet bewezen acht, is er volgens het Openbaar Ministerie nog altijd sprake van het opzettelijk toebrengen van zwaar lichamelijk letsel met voorbedachten rade. Hiervoor is de maximumstraf twaalf jaar cel.

Justitie beschuldigt de mannen ook van het expres veroorzaken van een ontploffing. Hiervoor kunnen zij vijftien jaar celstraf krijgen als de ontploffing levensgevaarlijk is of het risico op zware verwondingen groot is.

http://www.elsevier.nl/we(...)poging-tot-moord.htm
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:15:52 #147
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_107036849
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Moord wordt in de uiteindelijke rechtzaak wel behoorlijk afgezwakt. Desalniettemin moeten die gasten gestraft worden.
pi_107036943
quote:
De medewerkers dachten dat ze het explosief onschadelijk hadden gemaakt en hadden hun bompakken uit.
Juridisch gezien is dit toch gewoon een inschattingsfout van de eod'ers?
pi_107037136
Sjonge, wat een moraalridders hier weer. Stomme EODer. Wie wordt dat nou? Dan is er toch een steekje aan je los? Leuk, lekker dingen opblazen, oh shit, nu is het m'n arm. Hahaha, sukkels.
pi_107037170
:').
pi_107037710
Kansloos natuurlijk.

quote:
Justitie beschuldigt de mannen ook van het expres veroorzaken van een ontploffing. Hiervoor kunnen zij vijftien jaar celstraf krijgen als de ontploffing levensgevaarlijk is of het risico op zware verwondingen groot is.
Ook dit lijkt me behoorlijk kansloos. Ze hebben danwel getracht een ontploffing te veroorzaken maar omdat het niet werkte hebben er EODers aan zitten knutselen en kan je je afvragen of ZIJ nog wel die ontploffing hebben veroorzaakt en zo ja in hoeverre zij verantwoordelijk zijn voor de fuck up van die EODers.
pi_107037858
mooizo maximale straf aub! maar iig goed dat ze gepakt zijn :Y
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_107057497
Poging tot moord :')

Sjezus wat stompzinnig, alsof zij verantwoordelijk zijn voor een incapabele eod'er.

Gewoon de straf eisen die er staat voor explosieven en vernielen van staatseigendommen lijkt me het maximale. Zul je zien dat het OM weer te hoog heeft ingezet en de rechter beide eisen als onbewezen beschouwd en er vrijspraak volgt
  zaterdag 21 januari 2012 @ 02:39:24 #154
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_107058054
De volgende keer de explosieven direct opblazen i.p.v die dingen eraf te halen, te bestuderen, röntgenfoto's maken en weet ik veel meer. Is het leven nu echt zoveel minder waard dan een flitspaal? De daden van de dader zijn niet goed te praten, maar de EOD heeft ook fors gefaald.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_107059207
Het is idd. een beetje raar om een fout van de EOD te verhalen op de bommenleggers. Sterker nog: zij hebben hun baan te danken aan dit soort mensen. Realiseren ze zich dat eigenlijk wel?
En het werken met explosieven houdt een risico in. Dat nemen ze willens en wetens.
pi_107059285
Tja, er lopen meer gekken rond dan dat er vast zitten.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:09:10 #157
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107059376
.

"Degene die gepakt wordt heeft dus een bomaanslag gepleegd. Lijkt me een terrorisme wetje dat nu in gebrukt mag worden tegen de daders."

Wanneer spreekt de Nederlandse wet dan v/e 'bomaanslag'? Het doden van mensen was hier toch niet de achterliggende gedachte (neem ik aan).

[ Bericht 99% gewijzigd door 8baan op 21-01-2012 08:19:16 ]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:21:34 #158
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107059723
quote:

Mensen die dit gelijkstellen aan terrorisme zijn een schande voor een legitiem rechtssysteem.

Straffen naar maat, niet meer niet minder, schijnbaar is het denken in extremen makkelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door 8baan op 21-01-2012 13:20:54 ]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:52:53 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107063221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:24 schreef niels0 het volgende:
Sjonge, wat een moraalridders hier weer. Stomme EODer. Wie wordt dat nou? Dan is er toch een steekje aan je los? Leuk, lekker dingen opblazen, oh shit, nu is het m'n arm. Hahaha, sukkels.
Nou ja... als je er voor kiest om bommen te gaan demonteren kun je de producent van de bom toch niet aansprakelijk stellen voor moord?

De EOD'er heeft de fout gemaakt door zijn beschermende kleding reeds af te doen voordat het projectiel veilig was opgeborgen. Dat gebeurde onder het mom van 'bewijs verzamelen' (foto's nemen). Houd dan ook gewoon je beschermende kleding aan!!!

Natuurlijk moeten de daders die dit projectiel geplaatst hebben bestraft worden maar de EOD heeft ook fouten gemaakt met een tragische afloop.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:57:35 #160
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107063323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het is idd. een beetje raar om een fout van de EOD te verhalen op de bommenleggers. Sterker nog: zij hebben hun baan te danken aan dit soort mensen. Realiseren ze zich dat eigenlijk wel?
En het werken met explosieven houdt een risico in. Dat nemen ze willens en wetens.
Ik vermoed dat de desbetreffende werknemer iets te overmoedig is geweest, dat zie je wel vaker bij mensen die gevaarlijk werk doen. Als er nooit wat mis gaat neemt hun beoordelingsvermogen voor gevaar af. Daarom zijn er ook strikte procedures die ten alle tijden afgewerkt moeten worden. Een onbekend explosief met je blote handen beetpakken lijkt mij niet onderdeel van de procedure.
pi_107063438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Aha dus eigenlijk moeten de EOD'ers de bommenleggers dankbaar zijn :')?

Wat een achterlijke quatsch :')
pi_107063628
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 02:39 schreef ACT-F het volgende:
De volgende keer de explosieven direct opblazen i.p.v die dingen eraf te halen, te bestuderen, röntgenfoto's maken en weet ik veel meer. Is het leven nu echt zoveel minder waard dan een flitspaal? De daden van de dader zijn niet goed te praten, maar de EOD heeft ook fors gefaald.
Weet jij wat de werkwijze en beweegredenen van de EOD zijn? Ze gaan niets midden in een woonwijk opblazen.

Verder is hier wel een rare reactie ontstaan op de strafeis. Of het moord is zal de rechter wel bepalen maar de EOD'er heeft hier op geen enkele manier schuld. Wellicht zijn er procedures niet goed gevolgd maar de schuld ligt geheel bij de daders die dit alles in gang hebben gezet.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:11:35 #163
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107063664
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Werkverschaffing.... eigenlijk is het stom dat je en bekeuring krijgt als je je asbak op straat leegt, de werknemers van de reinigingsdienst zijn je zeer dankbaar :Y
pi_107063686
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Werkverschaffing.... eigenlijk is het stom dat je en bekeuring krijgt als je je asbak op straat leegt, de werknemers van de reinigingsdienst zijn je zeer dankbaar :Y
Inderdaad, waarom nog achter pyromanen aanzitten? Hebben de brandweermannen mooi werk :D
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:16:32 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107063889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:16 schreef AchJa het volgende:
Whut? Dus de EOD heeft volgens jullie fouten gemaakt??? Waar halen jullie die stompzinnige wijsheid vandaan, of werken jullie daar ofzo?
Het is nog erger, de EOD moet die bommenmakers eigenlijk dankbaar zijn :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:22:07 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107064330
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de desbetreffende werknemer iets te overmoedig is geweest, dat zie je wel vaker bij mensen die gevaarlijk werk doen. Als er nooit wat mis gaat neemt hun beoordelingsvermogen voor gevaar af. Daarom zijn er ook strikte procedures die ten alle tijden afgewerkt moeten worden. Een onbekend explosief met je blote handen beetpakken lijkt mij niet onderdeel van de procedure.
Allemaal aannames en vermoedens. :')
quote:
Jij bent echt een kansloze droeftoeter. :W
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 13:36:05 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107064365
quote:
ja en als je bommen op straat legt dan loop je het risico dat je mensen dood maakt
dat risico namen de daders hier net zo goed willens en wetens

wat de EOD er daarna mee doet veranderd hier weinig aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_107064882
Maar daar twist ik ook niet over. :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en als je bommen op straat legt dan loop je het risico dat je mensen dood maakt

pi_107065107
Het was best een grappige stelling, toch?
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

zaterdag 21 januari 2012 @ 14:13:08 #172
24533 ACT-F
pi_107065416
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:10 schreef waht het volgende:
Weet jij wat de werkwijze en beweegredenen van de EOD zijn? Ze gaan niets midden in een woonwijk opblazen.
Het is echt een woonwijk daar ^O^

http://maps.google.nl/map(...)bp=12,74.08,,0,11.36

quote:
De bom aan de flitspaal ontplofte vorig jaar nadat medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) het sein veilig hadden gegeven. De medewerkers dachten dat ze het explosief onschadelijk hadden gemaakt en hadden hun bompakken uit.
Door de explosie is een van mannen zijn hand verloren. Een andere medewerker van de EOD en een rechercheur raakten minder ernstig gewond. Waardoor de bom toch ontplofte, is niet bekendgemaakt.
Waarom dachten zij dat het onschadelijk was? En waarom maken ze niet bekend hoe het toch ontploft is? Mag het falen van de EOD niet naar buiten komen? En ach, niets is mooier dan dat een ander gestraft wordt voor je eigen fouten, niet waar?

Kom op, je hoeft geen EOD'er te zijn voor een beetje common sense. Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is. Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen. En dat je met een bom van dergelijke omvang geen woonwijk opblaast, maar hooguit wat gras verschroeit, hebben ze ondertussen ook geleerd. Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:15:34 #173
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

Natuurlijk dienen de daders gestraft te worden, explosieven in de openbare ruimte plaatsen en tot ontploffing willen brengen kan zeer ernstige gevolgen hebben. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat deze mensen een forse gevangenisstraf word opgelegd.

Waar ik wel mijn twijfels over heb ik de werkwijze van de EOD, had dit ongeluk niet gewoon voorkomen kunnen worden door de juiste procedures aan te houden? Waarom deed de EOD'er zijn beschermende kleding af nog voordat het explosief veilig was opgeborgen?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:18:50 #174
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:34 schreef jankaas020 het volgende:

Allemaal aannames en vermoedens. :')

Bekend is dat de EOD'er gewond raakte nadat deze zijn beschermende kleding had afgedaan. Het feit dat hij een hand moet missen doet mij vermoeden dat het explosief in zijn blote hand ontploft is.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten en dat het explosief zelfs de beschermende kleding heeft beschadigt, in dat geval zou het kunnen zijn de de EOD'er een inschattingsfout heeft gemaakt m.b.t. de kracht van het explosief. Natuurlijk blijft het een riskante baan, juist daarom moet de hoogste graad van voorzichtigheid betracht worden. Fouten maken kan je de kop kosten, letterlijk.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:22:23 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107065695
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:13 schreef ACT-F het volgende:

Kom op, je hoeft geen EOD'er te zijn voor een beetje common sense. Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is. Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen. En dat je met een bom van dergelijke omvang geen woonwijk opblaast, maar hooguit wat gras verschroeit, hebben ze ondertussen ook geleerd. Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
En de EOD heeft geen ervaring met IED's???? Laat me gvd niet lachen, als er 1 club binnen de krijgsmacht max aan zijn staart getrokken wordt met uitzendingen dan is het de EOD wel. Hoeveel IED's die lui daar (Afghanistan, Irak etc) onschadelijk gemaakt hebben is niet te tellen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:25:23 #176
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065782
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:13 schreef ACT-F het volgende:

Kom op, je hoeft geen EOD'er te zijn voor een beetje common sense. Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is. Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen.
Dat was ook mijn insteek, men wist niets van de eigenschappen van dit projectiel, hoe de ontsteking werkt, welke springstof erin zit, of er scherven in zitten etc.... etc.. en dan toch gewoon je pak afdoen terwijl het ding nog niet is opgeborgen in een veilige container. Complete waanzin als je het mij vraagt.

quote:
En dat je met een bom van dergelijke omvang geen woonwijk opblaast, maar hooguit wat gras verschroeit, hebben ze ondertussen ook geleerd. Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
De slachtoffer heeft de fatale fout gemaakt door te denken dat de situatie onder controle was, het kan best zijn dat de man wel degelijk vak bekwaamd is maar door psychologische factoren het gevaar niet meer serieus nam. Dat zie je veel vaker bij mensen in risicovolle beroepen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:27:20 #177
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

En de EOD heeft geen ervaring met IED's???? Laat me gvd niet lachen, als er 1 club binnen de krijgsmacht max aan zijn staart getrokken wordt met uitzendingen dan is het de EOD wel. Hoeveel IED's die lui daar (Afghanistan, Irak etc) onschadelijk gemaakt hebben is niet te tellen.
Ieder zelfgemaakt explosief is anders, hoe kan je daar voorkennis over hebben? De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen. Simpel en het minste risico, waarom met explosieven gaan sjouwen als je ze kan opblazen?
pi_107065876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bekend is dat de EOD'er gewond raakte nadat deze zijn beschermende kleding had afgedaan. Het feit dat hij een hand moet missen doet mij vermoeden dat het explosief in zijn blote hand ontploft is.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten en dat het explosief zelfs de beschermende kleding heeft beschadigt, in dat geval zou het kunnen zijn de de EOD'er een inschattingsfout heeft gemaakt m.b.t. de kracht van het explosief. Natuurlijk blijft het een riskante baan, juist daarom moet de hoogste graad van voorzichtigheid betracht worden. Fouten maken kan je de kop kosten, letterlijk.
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:34:44 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107065993
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk dienen de daders gestraft te worden, explosieven in de openbare ruimte plaatsen en tot ontploffing willen brengen kan zeer ernstige gevolgen hebben. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat deze mensen een forse gevangenisstraf word opgelegd.

Waar ik wel mijn twijfels over heb ik de werkwijze van de EOD, had dit ongeluk niet gewoon voorkomen kunnen worden door de juiste procedures aan te houden? Waarom deed de EOD'er zijn beschermende kleding af nog voordat het explosief veilig was opgeborgen?
waar lees ik dat men zich niet aan de juiste procedures heeft gehouden?

het is nu eenmaal een gevaarlijk vak en er vallen wel eens doden en gewonden bij, dat hoeft niet per se te betekenen dat er fouten zijn gemaakt

kan wel natuurlijk maar ik ben daar in dit geval nog niet zo van overtuigd
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:36:23 #180
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066042
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:29 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Uiteraard... toch kun je het gevaar van het hakken fors verkleinen door maatregelen te nemen en de juiste werkwijze te hanteren.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:38:41 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:34 schreef sp3c het volgende:

waar lees ik dat men zich niet aan de juiste procedures heeft gehouden?

het is nu eenmaal een gevaarlijk vak en er vallen wel eens doden en gewonden bij, dat hoeft niet per se te betekenen dat er fouten zijn gemaakt

kan wel natuurlijk maar ik ben daar in dit geval nog niet zo van overtuigd
Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.

Je hoeft er niet van overtuigd te zijn dat ze geen fouten gemaakt hebben, daar is de afgeblazen hand imo het doorslaggevende bewijs van.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:40:57 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.
dit is niet met 100% zekerheid vast te stellen tot je het opblaast en dan nog kan er wat misgaan en ze werken sowieso (pak of niet) met de blote handjes

quote:
Je hoeft er niet van overtuigd te zijn dat ze geen fouten gemaakt hebben, daar is de afgeblazen hand imo het doorslaggevende bewijs van.
nee dat is het niet
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:47:14 #183
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:40 schreef sp3c het volgende:

dit is niet met 100% zekerheid vast te stellen tot je het opblaast en dan nog kan er wat misgaan en ze werken sowieso (pak of niet) met de blote handjes

Of het explosief opgeborgen hebt in een container, echt... ze gaan daar niet met hun blote handen aanzitten als ze niet weten dat het explosief ieder moment kan afgaan. Zo masochistisch zijn ze niet bij de EOD.

quote:
nee dat is het niet
De medewerker was ervan overtuigd dat de situatie veilig was, het explosief vond van niet...
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:50:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Of het explosief opgeborgen hebt in een container, echt... ze gaan daar niet met hun blote handen aanzitten als ze niet weten dat het explosief ieder moment kan afgaan. Zo masochistisch zijn ze niet bij de EOD.
om het in een container op te bergen moet je het toch echt verplaatsen

en ja het is nogal fijn werk met draadjes en dingetjes en daar moet je soms echt met je blote handen aan frutselen

quote:
[..]

De medewerker was ervan overtuigd dat de situatie veilig was, het explosief vond van niet...
dat wil nog niet zeggen dat er fouten zijn gemaakt enkel dat de argumenten van het explosief overtuigender waren
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:58:06 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107066650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ieder zelfgemaakt explosief is anders, hoe kan je daar voorkennis over hebben? De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen. Simpel en het minste risico, waarom met explosieven gaan sjouwen als je ze kan opblazen?
Fout, maar ja, jij schijnt het beter te weten... :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:52 #186
24533 ACT-F
pi_107066853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:22 schreef AchJa het volgende:

En vervolgens verknallen bij een vuurwerkbommetje, chapeau ^O^
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 15:07:44 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066942
al zat het ding vol confettie ... maakt voor de moeilijkheid weinig uit denk ik :')

maar chapau is altijd op zijn plaats voor die kerels, mij krijg je zo'n pak echt niet in ...
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:18:22 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107067229
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:04 schreef ACT-F het volgende:

En vervolgens verknallen bij een vuurwerkbommetje, chapeau ^O^
Ja tuurlijk joh, probeer het maar weer een andere wending te geven, feit blijft dat het hier vol zit met droeftoeters die er voor nog geen halve procent verstand van hebben maar wel staan te roeptoeteren hoe het wel had gemoeten. :')

Allemaal Hurt Locker wijsheid zeker?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:33:32 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107071133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is nog erger, de EOD moet die bommenmakers eigenlijk dankbaar zijn :')
Jij bent echt niet goed bij je hoofd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:37:17 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107071209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh, probeer het maar weer een andere wending te geven, feit blijft dat het hier vol zit met droeftoeters die er voor nog geen halve procent verstand van hebben maar wel staan te roeptoeteren hoe het wel had gemoeten. :')

:D :D
pi_107071957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als jij er dan zoveel van weet, waarom zie ik dan geen argumenten, maar wel schimpscheuten op de persoon?
pi_107072375
Mooi woord, schimpscheuten.
pi_107072508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als jij er dan zoveel van weet, waarom zie ik dan geen argumenten, maar wel schimpscheuten op de persoon?
Omdat jouw argumenten ridicuul zijn.
pi_107073024
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:29 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat jouw argumenten ridicuul zijn.
Beargumenteer dat eens. :P
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:23 schreef Specularium het volgende:
Mooi woord, schimpscheuten.
Archaïsch taalgebruik roeleert heftig.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:51:15 #195
45206 Pietverdriet
pi_107073065
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Archaïsch taalgebruik roeleert grote tijd
Verbeterd
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 18:53:46 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107073146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Archaïsch taalgebruik roeleert heftig.
je wil toch niet serieus argumenten hebben waarom de stelling dat de EOD die bommenmakers dankbaar moet zijn belachelijk is hoop ik?
pi_107073407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

je wil toch niet serieus argumenten hebben waarom de stelling dat de EOD die bommenmakers dankbaar moet zijn belachelijk is hoop ik?
Nee, maar het eerste deel van mijn idee bedoelde ik wel iets serieuzer: ik zou het onterecht vinden als de bommenmakers de schuld krijgen van procedurefouten van de opruimingsdienst, als daar sprake van is.
En het tweede deel was min of meer gekscherend, maar wel enigszins verdedigbaar. Het is Fok, kom op, dan mag je toch wel eens een extreem of niet voor de hand liggend standpunt innemen?
In de grond is het nl. waar: als niemand explosieven zou maken, zouden ze ook niet opgeruimd hoeven worden.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 19:20:31 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107073835
de krijgsmacht is nogal een offensief ingestelde organisatie

als niemand bommen zou maken dan zouden ze bij de EOD heel de dag zelf bommen maken en vaker lachen dan ze nu doen, daarnaast zijn er meer zaken die explosiegevaar op kunnen leveren dan vuurwerkbommetjes

het was een belachelijke opmerking, het is totaal niet verdedigbaar en ik snap niet dat je dat uberhaupt probeert ...
maar dit is idd fok! en je moet zelf maar weten wat je post maar ga dan ook niet zitten klagen dat mensen je lopen te schimpscheten :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:24:18 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107073918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb de meest opmerkelijke opmerkingen even op een rijtje gezet...

quote:
-de fuck up van die EODers
-een incapabele eod'er
-de EOD heeft ook fors gefaald
-een fout van de EOD te verhalen op de bommenleggers. Sterker nog: zij hebben hun baan te danken aan dit soort mensen.
-De EOD'er heeft de fout gemaakt door zijn beschermende kleding reeds af te doen
-Stomme EODer. Wie wordt dat nou?
-de EOD heeft ook fouten gemaakt
-Een onbekend explosief met je blote handen beetpakken lijkt mij niet onderdeel van de procedure
-Bekend is dat de EOD'er gewond raakte nadat deze zijn beschermende kleding had afgedaan
-Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is
-Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
-Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen.
-De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen.
-Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.
En daar moet serieus antwoord op gegeven worden?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:25:30 #200
24533 ACT-F
pi_107073947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb de meest opmerkelijke opmerkingen even op een rijtje gezet...

[..]

En daar moet serieus antwoord op gegeven worden?
Het hoeft niet. Ga lekker bij je moeder huilen :W
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:37:37 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107074306
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

1. IED's etc. worden in principe veiliggesteld ivm forensisch onderzoek (in uitzendgegebied en ook in Nederland)
2. EOD'er kan niet met handschoenen knutselen aan een bom.
3. De EOD heeft legio ervaring met IED's en niet alleen met WW2 meuk.

En over die zoveel keer pruts EOD'er wil ik het niet eens hebben, dan zit er echt een steekje bij je los als je zoiets denkt.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:43:34 #202
24533 ACT-F
pi_107074510
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

1. IED's etc. worden in principe veiliggesteld ivm forensisch onderzoek (in uitzendgegebied en ook in Nederland)

En over die zoveel keer pruts EOD'er wil ik het niet eens hebben, dan zit er echt een steekje bij je los als je zoiets denkt.
Daarom is alle vlekkeloos verlopen hè, een hand verliezen hoort er nu eenmaal bij je job! Wat denk je nu zelf? Als je geen fout maakt, raak je niet gewond. Je kunt lullen als brugman, maar die EOD'er heeft een fout gemaakt.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:47:36 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107074651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sowieso ben je behoorlijk achterlijk als je denkt dat een EOD'er een explosief als standaard beschouwt en die dus zodanig als standaard behandelt. Een bommenpak die je handen beschermd moet ik eerlijk gezegd nog tegenkomen. Een bommenpak biedt in feite maar een geringe bescherming, het pak zorgt er meer voor dat je "toonbaar" blijft tijdens je begrafenis en je niet bij elkaar gesprokkeld hoeft te worden.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 19:50:55 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107074753
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Daarom is alle vlekkeloos verlopen hè, een hand verliezen hoort er nu eenmaal bij je job! Wat denk je nu zelf? Als je geen fout maakt, raak je niet gewond. Je kunt lullen als brugman, maar die EOD'er heeft een fout gemaakt.
ok jongetje ... stil maar :*
pi_107074893
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:20 schreef sp3c het volgende:
schimpscheten :')
Dat is een leuke typefout.
Maar als een stelling volgens jou niet verdedigbaar is, mag je op de man spelen?
Ik heb het wel beargumenteerd en dat niet teruggezien. Dat is jammer, want dat zou doodeenvoudig moeten zijn bij een onverdedigbare stelling.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:54:45 #206
24533 ACT-F
pi_107074897
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:50 schreef sp3c het volgende:

ok jongetje ... stil maar :*
Dat bepaal ik wel.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:13:18 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107075570
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is een leuke typefout.
Maar als een stelling volgens jou niet verdedigbaar is, mag je op de man spelen?
je mag op fok! sowieso op de man spelen ^O^

tot op zekere hoogte

quote:
Ik heb het wel beargumenteerd en dat niet teruggezien. Dat is jammer, want dat zou doodeenvoudig moeten zijn bij een onverdedigbare stelling.
volgens mij heb ik gewoon argumenten gegeven waarom het debiel was
pi_107075982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

je mag op fok! sowieso op de man spelen ^O^

tot op zekere hoogte

[..]

volgens mij heb ik gewoon argumenten gegeven waarom het debiel was
Ik meen dat die ook weer weerlegd waren. En in de grond blijft mijn idee waar: zonder bommenmakers was er ook geen dienst nodig die ze onschadelijk maakt.

Dat je op de man mag spelen hoor ik echt voor het eerst..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:27:22 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107076075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Er wordt niks anders gedaan...................
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:29:39 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107076158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik meen dat die ook weer weerlegd waren. En in de grond blijft mijn idee waar: zonder bommenmakers was er ook geen dienst nodig die ze onschadelijk maakt.
dan ben je vergeten op invoeren te drukken want ik zie het niet

de EOD doet meer dan alleen vuurwerkbommen onschadelijk maken ...

quote:
nieuw op fok!?
pi_107076176
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Er wordt niks anders gedaan...................
Ja dat is een ander verhaal. :D
pi_107076218
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan ben je vergeten op invoeren te drukken want ik zie het niet

de EOD doet meer dan alleen vuurwerkbommen onschadelijk maken ...

[..]

nieuw op fok!?
Doet toch niks af aan het feit dat als niemand explosieven zou maken ze ook niet onschadelijk gemaakt hoeven worden?
Invalide argument dus.

10 jaar, bijna..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:34:38 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107076331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Doet toch niks af aan het feit dat als niemand explosieven zou maken ze ook niet onschadelijk gemaakt hoeven worden?
Invalide argument dus.

10 jaar, bijna..
wie ga je dan roepen als iemand weer een vliegtuigbom uit de tweede wereldoorlog tegenkomt?

de wegenwacht?

Ghostbusters?

de FA's?
pi_107076361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

wie ga je dan roepen als iemand weer een vliegtuigbom uit de tweede wereldoorlog tegenkomt?

de wegenwacht?

Ghostbusters?

de FA's?
Dat doet nog steeds niks af aan mijn stelling dat als er geen explosieven gemaakt zouden worden, ze ook niet opgeruimd hoeven worden..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:38:10 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107076436
als niemand meer appels eet is de groenteboer ook niet ineens overbodig of wel?

dit was je stelling

quote:
zij hebben hun baan te danken aan dit soort mensen.
en die stelling is klinkklare onzin
pi_107076510
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:38 schreef sp3c het volgende:
als niemand meer appels eet is de groenteboer ook niet ineens overbodig of wel?

dit was je stelling

[..]

en die stelling is klinkklare onzin
Dat is het niet: als er geen explosieven gemaakt werden, dan hadden we ook geen dienst nodig om ze op te ruimen.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:44:34 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107076636
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is het niet: als er geen explosieven gemaakt werden, dan hadden we ook geen dienst nodig om ze op te ruimen.
ja en als we konden vliegen dan waren we vogels

de EOD heeft dit soort mafkezen echt niet nodig om zijn bestaan te justificieren ... doe ff normaal :')
pi_107076819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en als we konden vliegen dan waren we vogels

de EOD heeft dit soort mafkezen echt niet nodig om zijn bestaan te justificieren ... doe ff normaal :')
Naar mijn idee is vrijwel iedereen die bommen maakt een mafkees. En daar hebben ze hun bestaan zeker wel aan te danken.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 20:57:58 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107077090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Naar mijn idee is vrijwel iedereen die bommen maakt een mafkees. En daar hebben ze hun bestaan zeker wel aan te danken.
nope het was een onzinnige opmerking

ik ga bier drinken en als de politie me aan het einde van de avond aanspreekt dan verwacht ik dat ze me bedanken voor de openbare dronkenschap :W
pi_107077158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

nope het was een onzinnige opmerking

ik ga bier drinken en als de politie me aan het einde van de avond aanspreekt dan verwacht ik dat ze me bedanken voor de openbare dronkenschap :W
Je zou ze kunnen vertellen dat je niet alleen voor hun bestaansrecht zorgt door overtredingen te begaan, maar dat je ook nog eens hun loon betaalt.

Drink ze! :W
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:06:02 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107077390
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee en dan was Mytbusters ook niet leuk geweest. En als er geen auto's waren geweest hadden we geen rijbewijs gehad...

Wat voor lijm ben je aan het snuiven?
pi_107077492
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee en dan was Mytbusters ook niet leuk geweest. En als er geen auto's waren geweest hadden we geen rijbewijs gehad...

Wat voor lijm ben je aan het snuiven?
We hadden idd. geen autorijbewijs gehad als er geen auto's waren geweest. Moet je lijm snuiven om dat te snappen, volgens jou?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:46:45 #223
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_107078815
Waarom konden ze de omgeving niet veiligstellen, en vervolgens met een andere projectie de bom opblazen?
Sisco Certified
pi_107080319
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 19:43 schreef ACT-F het volgende:
:`)
  zondag 22 januari 2012 @ 02:55:45 #225
24533 ACT-F
pi_107088056
quote:
Plaatjes zijn overtuigende argumenten ^O^
pi_107089053
quote:
Als de rechtbank poging tot moord niet bewezen acht, is er volgens het Openbaar Ministerie nog altijd sprake van het opzettelijk toebrengen van zwaar lichamelijk letsel met voorbedachten rade. Hiervoor is de maximumstraf twaalf jaar cel.
^O^
pi_107089083
Hebben die lui van de EOD nooit geleerd dat je niet met vuurwerk moet spelen? Zoveel geld verkwanseld aan voorlichting op TV.
pi_107090200
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:33 schreef MakkieR het volgende:
Hebben die lui van de EOD nooit geleerd dat je niet met vuurwerk moet spelen? Zoveel geld verkwanseld aan voorlichting op TV.
quote:
Het verdachte explosief werd vannacht rond tien voor vijf aangetroffen. Iemand had iets raars zien hangen aan de paal op de kruising van de Voorschoterweg en de Leidseweg, en belde de politie. Het bleek om een zelfgemaakt explosief te gaan.
Het explosief had ook andere mensen kunnen verwonden.
pi_107090259
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 02:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Plaatjes zijn overtuigende argumenten ^O^
Achja, hij heeft nochtans groot gelijk. Ben eens benieuwd hoe 'dapper' jij wel niet bent. Moest de wereld vol lopen met jouw types hing die bom er nog.
Maargoed, obvious troll is obvious, nietwaar?

In ieder geval respect voor die ontmijners die een job doen waar ik de ballen niet voor heb. Kan mij niet voorstellen hoe je je moet voelen als je daardoor zo gewond raakt.
pi_107091063
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

wat maakt jou ineens de kenner? het is best mogelijk dat de EODer een fout heeft gemaakt, ik zal het niet zeggen daar ik er niet bij was en geen expert ben en niet alle feiten heb. maar het is zeker mogelijk.

heb een nieuwtje voor je iedereen maakt weleens een vergissing alleen bij een arts of in dit geval een EODer kan het wat grotere gevolgen hebben.
  zondag 22 januari 2012 @ 13:23:23 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107093638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mmm.... ik denk dat vuurwerkbommen de reden zijn dat de EOD in het leven is geroepen :P

Het opruimen van dit soort explosieven is een klusje dat ze erbij gekregen hebben, de vraag is hoe goed ze zijn ingesteld op het opruimen van dit soort 'ongedocumenteerde' explosieven.

Kennelijk hebben ze geen problemen met explosieven uit WOII maar wel met geimproviseerde bommetjes...
  zondag 22 januari 2012 @ 13:34:05 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107093956
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:17 schreef tony_clifton- het volgende:

Achja, hij heeft nochtans groot gelijk. Ben eens benieuwd hoe 'dapper' jij wel niet bent. Moest de wereld vol lopen met jouw types hing die bom er nog.
Ik vind de werkwijze van de EOD anders erg onlogisch, wie gaat er nu met en onbekend explosief sjouwen? Om die klote flitspaal te redden? Nu is die arme EOD'er zijn hand kwijt, zo'n hand groeit niet meer aan!

Beter hadden ze er een klein explosief naast kunnen plakken, schermen er omheen plaatsen en knallen maar. Maar ja... die Gatso kost een ton hè 8)7

Dan is daar nog het argument van 'forensisch' bewijs verzamelen, waarom wil men zo graag onderzoek doen aan een vuurwerkbom? Het gaat hier om het opblazen van een flitspaal, niet om een aanslag op het leven van burgers door terroristen. Natuurlijk moeten de daders gevonden worden, zulke gevaarlijke mensen moeten opgespoord worden maar tegen elke prijs?

Gezien de ernst van de situatie is het de autoriteiten gelukt de vermoedelijke daders te vinden, ongeacht of het explosief nu wel of niet af gegaan was.

quote:
In ieder geval respect voor die ontmijners die een job doen waar ik de ballen niet voor heb. Kan mij niet voorstellen hoe je je moet voelen als je daardoor zo gewond raakt.
Ik heb ook respect voor mensen met dit beroep, ik zou alleen niet mijn eigen gezondheid in de waagschaal stellen voor een flitspaal, fuck die flitspaal.... let's blow this shit.

Uiteraard een tragedie voor de man die zijn hand kwijt geraakt is, hopelijk kunnen we er nog wat van leren zodat het niet nog eens hoeft te gebeuren.
pi_107094096
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mmm.... ik denk dat vuurwerkbommen de reden zijn dat de EOD in het leven is geroepen :P

Het opruimen van dit soort explosieven is een klusje dat ze erbij gekregen hebben, de vraag is hoe goed ze zijn ingesteld op het opruimen van dit soort 'ongedocumenteerde' explosieven.

Kennelijk hebben ze geen problemen met explosieven uit WOII maar wel met geimproviseerde bommetjes...
En onder welke categorie vallen volgens jou dan de ontelbare IEDs die door de EOD in onder andere Afghanistan onschadelijk gemaakt zijn?...
  zondag 22 januari 2012 @ 13:49:39 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107094480
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:38 schreef Royyy het volgende:

[..]

En onder welke categorie vallen volgens jou dan de ontelbare IEDs die door de EOD in onder andere Afghanistan onschadelijk gemaakt zijn?...
De 'I' staat voor geimproviseerd.... Dat het in Afghanistan goed gaat komt omdat de bermbommen meestal gemaakt zijn door kunstmest met diesel te mengen, de detonator is meestal verbonden met een mobiele telefoon of door middel van een draad. Feitelijk dus niet te vergelijken met een explosief aan een flitspaal. Waarschijnlijk is het explosief aan de flitspaal een 'blindganger' geweest, reden genoeg om compleet paranoide te zijn over het mogelijke gevaar dat dit projectiel oplevert.
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 17:15:40 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107104007
meestal zijn het UXO's met een ontsteker eraan geknutseld
  zondag 22 januari 2012 @ 19:13:25 #236
24533 ACT-F
pi_107108648
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik ben verre van dapper zoals ik die EOD'er op de videobeelden zie omgaan met het explosief. Maar moed kan al snel omslaan naar overmoed. Ik zou een dergelijk projectiel pas veilig verklaren als het tot ontploffing gebracht is. Daarvoor zou ik een beschermend pak voor geen goud willen uittrekken in de buurt van het explosief.
pi_107108862
Even voor de duidelijkheid: dat pak is niet beschermend, het houd alleen je kadaver bij elkaar, mocht de bom dik worden.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:26:39 #238
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107109106
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:19 schreef gerco94 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dat pak is niet beschermend, het houd alleen je kadaver bij elkaar, mocht de bom dik worden.
Heb je daar een bron van?

Verder snap ik niet waarom ze dat ding niet ff in een sloot hebben gedompeld..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 22 januari 2012 @ 19:28:55 #239
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_107109199
dOMME mENSEN. zE kONDEN hET tOCH gEWOON vAN aFSTAND lATEN dETONEREN?
Sisco Certified
pi_107109331
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Verder snap ik niet waarom ze dat ding niet ff in een sloot hebben gedompeld..?
Hmm, les net wat anders. http://www.defensie.nl/la(...)_defensie/materieel/

Maar als er een 105 mm onder je kont afgaat, heeft ie alsnog de door mij genoemde functie.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:32:12 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107109334
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:19 schreef gerco94 het volgende:
Jij snapt het.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:34:42 #242
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107109441
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:26 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

De opleiding bij de Genie. Krijg je ook leuke plaatjes te zien.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:35:24 #243
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107109472
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:32 schreef gerco94 het volgende:

[..]

Hmm, les net wat anders. http://www.defensie.nl/la(...)_defensie/materieel/

Maar als er een 105 mm onder je kont afgaat, heeft ie alsnog de door mij genoemde functie.
Ja, dat maakt best een zooitje natuurlijk..

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Oh, vertel?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 22 januari 2012 @ 19:35:50 #244
45206 Pietverdriet
pi_107109490
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja, fotos van wat fuel air explosives doen met mensen...
  zondag 22 januari 2012 @ 19:40:55 #245
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107109700
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:35 schreef Bootje84 het volgende:
Oh, vertel?
Nou, daar wordt het netjes uitgelegd en krijg je gewoon foto's en filmpjes te zien van wat je kan verwachten als je op uitzending gaat. En nee Piet, dat is maar een klein percentage van de voorbeelden die je ziet. Ga er eens heen, het opleidingsterrein ligt in Reek.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:43:12 #246
45206 Pietverdriet
pi_107109800
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Nou, daar wordt het netjes uitgelegd en krijg je gewoon foto's en filmpjes te zien van wat je kan verwachten als je op uitzending gaat. En nee Piet, dat is maar een klein percentage van de voorbeelden die je ziet. Ga er eens heen, het opleidingsterrein ligt in Reek.
Het zijn geen leuke plaatjes
  zondag 22 januari 2012 @ 19:44:01 #247
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107109840
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zijn geen leuke plaatjes
Dat klopt.
  zondag 22 januari 2012 @ 19:54:23 #248
45206 Pietverdriet
pi_107110270
Ik heb via via wat fotos gezien van wat fuel air explosives doen met mensen.
Fuel air explosives zijn een vorm van wapen wat bedacht is om mijnenvelden te ruimen, het verneveld brandstof dmv een explosie, die brandstof ontbrand dat geeft een explosie zoals ook in een otto of dieselmotor gebeurd.
Dit geeft een grote explosie.
Goed, maar wat gebeurd er nu met mensen die dit over zich heen krijgen?

De eerste explosie geeft een schokgolf, waardoor je uit en inademt. Hierdoor adem je dus het lucht brandstofmengsel in. De tweede explosie vind dus ook in je longen, je hoofd, je luchtwegen plaats.

Fotos hiervan zijn door de Amerikanen aan de servische regering getoond, met de opmerking dat ze dit zouden inzetten als de Serven niet zouden ophouden met oorlog voeren in voormalig jugoslavie.

Dit deden ze vrij snel na het laten zien van de fotos.

Hoe weet ik dat? Vriendjes bij de US Airforce hebben me dit verteld, ze hadden de delegatie van diplomaten de fotos bezorgd.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:11:01 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107111019
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb via via wat fotos gezien van wat fuel air explosives doen met mensen.
Fuel air explosives zijn een vorm van wapen wat bedacht is om mijnenvelden te ruimen, het verneveld brandstof dmv een explosie, die brandstof ontbrand dat geeft een explosie zoals ook in een otto of dieselmotor gebeurd.
Dit geeft een grote explosie.
Goed, maar wat gebeurd er nu met mensen die dit over zich heen krijgen?

De eerste explosie geeft een schokgolf, waardoor je uit en inademt. Hierdoor adem je dus het lucht brandstofmengsel in. De tweede explosie vind dus ook in je longen, je hoofd, je luchtwegen plaats.

Fotos hiervan zijn door de Amerikanen aan de servische regering getoond, met de opmerking dat ze dit zouden inzetten als de Serven niet zouden ophouden met oorlog voeren in voormalig jugoslavie.

Dit deden ze vrij snel na het laten zien van de fotos.

Hoe weet ik dat? Vriendjes bij de US Airforce hebben me dit verteld, ze hadden de delegatie van diplomaten de fotos bezorgd.
Die schokgolf zal je al vernietigen denk ik zo.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:12:35 #250
45206 Pietverdriet
pi_107111112
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Die schokgolf zal je al vernietigen denk ik zo.
De eerste is niet zo groot.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:33:58 #251
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107112290
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De eerste is niet zo groot.
Ik bedoel ook dat de dood door de schokgolf zal zijn, de eerste verneveld inderdaad, echter is het de schok die voorkomt uit de ontsteking van de brandstof dodelijk in een x bepaalde omtrek (afhankelijk van de kracht natuurlijk). Er blijft maar weinig van je lichaam over en dat komt niet door de ingeademde brandstof. Het is de schokgolf die vernietigt. Tevens ben ik benieuwd welke foto's je maten hebben laten zien.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:36:40 #252
45206 Pietverdriet
pi_107112443
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik bedoel ook dat de dood door de schokgolf zal zijn, de eerste verneveld inderdaad, echter is het de schok die voorkomt uit de ontsteking van de brandstof dodelijk in een x bepaalde omtrek (afhankelijk van de kracht natuurlijk). Er blijft maar weinig van je lichaam over en dat komt niet door de ingeademde brandstof. Het is de schokgolf die vernietigt. Tevens ben ik benieuwd welke foto's je maten hebben laten zien.
Ik heb ze niet
  zondag 22 januari 2012 @ 20:38:29 #253
45206 Pietverdriet
pi_107112560
Bij de genie gezeten trouwens?
  zondag 22 januari 2012 @ 20:39:09 #254
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107112610
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb ze niet
Dat komt omdat die bom nooit is gebruikt in oorlog en dus ook geen slachtoffers heeft gemaakt. En het was trouwens Irak die zich overgaf.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:39:26 #255
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107112626
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de genie gezeten trouwens?
Yep.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:42:14 #256
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107112804
Of je bedoeld de daisy cutter.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:42:57 #257
45206 Pietverdriet
pi_107112848
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat komt omdat die bom nooit is gebruikt in oorlog en dus ook geen slachtoffers heeft gemaakt. En het was trouwens Irak die zich overgaf.
Zijn in vietnam ingezet
  zondag 22 januari 2012 @ 20:44:18 #258
45206 Pietverdriet
pi_107112930
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:42 schreef betyar het volgende:
Of je bedoeld de daisy cutter.
Nee, dat is gewoon een shitload explosieven
  zondag 22 januari 2012 @ 20:44:26 #259
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107112938
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn in vietnam ingezet
Dat is de daisy cutter.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:47:29 #260
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107113137
Haa, gevonden, is een mooie Piet!! Bedankt. ^O^
  zondag 22 januari 2012 @ 20:49:04 #261
45206 Pietverdriet
  zondag 22 januari 2012 @ 20:49:39 #262
45206 Pietverdriet
pi_107113280
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:47 schreef betyar het volgende:
Haa, gevonden, is een mooie Piet!! Bedankt. ^O^
?
  zondag 22 januari 2012 @ 21:00:19 #263
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107113992
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

?
Ik zocht en vond. Is een compleet andere bom.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:01:31 #264
45206 Pietverdriet
pi_107114072
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik zocht en vond. Is een compleet andere bom.
Enlighten me
  zondag 22 januari 2012 @ 21:02:43 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107114162
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enlighten me
Ik had het over de MOAB.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:04:20 #266
45206 Pietverdriet
pi_107114272
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik had het over de MOAB.
De MOAB is de "opvolger" van de Daisy Cutter afaik, een shitload explosieven toch?
nee, een thermobaric dus

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietverdriet op 22-01-2012 21:10:59 ]
  zondag 22 januari 2012 @ 21:11:07 #267
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107114742
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De MOAB is de "opvolger" van de Daisy Cutter afaik, een shitload explosieven toch?
Dat klopt maar de techniek is volgens mij niet een shitload explosieven.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:14:44 #268
45206 Pietverdriet
pi_107115005
Ziet er indrukwekkend uit zo een FOAB, die de russen nu hebben. Grote klap.

Persoonlijk vind ik explosieve lenzen en thermit veel interessanter, zijn gewoon industrieele toepassingen voor,
  zondag 22 januari 2012 @ 21:16:01 #269
45206 Pietverdriet
pi_107115096
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat klopt maar de techniek is volgens mij niet een shitload explosieven.
Zag het ook, Thermobaric, een speciale versie van FAE
  zondag 22 januari 2012 @ 21:24:08 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107115711
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ziet er indrukwekkend uit zo een FOAB, die de russen nu hebben. Grote klap.

Persoonlijk vind ik explosieve lenzen en thermit veel interessanter, zijn gewoon industrieele toepassingen voor,
Wij moesten het met simpel spul doen in een bunker waar de buurvrouw afturfde hoeveel explosies er waren op een dag, een teveel en het gezeik begon. In Duitsland was het wat leuker, zwaarder SKL's en boomstammen schieten.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:32:33 #271
45206 Pietverdriet
pi_107116369
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Wij moesten het met simpel spul doen in een bunker waar de buurvrouw afturfde hoeveel explosies er waren op een dag, een teveel en het gezeik begon. In Duitsland was het wat leuker, zwaarder SKL's en boomstammen schieten.
Bomen met explosief lont omwikkelen is ook leuk.
pi_107116515
En ik maar denken dat piet een lekker wijf was wat liever achter het aanrecht stond :(
  zondag 22 januari 2012 @ 21:36:44 #273
45206 Pietverdriet
pi_107116685
Edit,
  zondag 22 januari 2012 @ 21:38:06 #274
45206 Pietverdriet
pi_107116771
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef raptorix het volgende:
En ik maar denken dat piet een lekker wijf was wat liever achter het aanrecht stond :(
Ik val op trutjes met gebroken polsjes, maar ben er zelf geen
pi_107116838
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik val op trutjes met gebroken polsjes, maar ben er zelf geen
Ik heb vorige week me kniebanden verrekt telt dat? :D
  zondag 22 januari 2012 @ 21:40:01 #276
45206 Pietverdriet
pi_107116895
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb vorige week me kniebanden verrekt telt dat? :D
Jij bukt niet
  zondag 22 januari 2012 @ 21:42:18 #277
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107117035
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bomen met explosief lont omwikkelen is ook leuk.
Dat mocht ook in Reek. En foei, je mag het geen lont noemen, een lont klinkt veiliger.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:44:54 #278
45206 Pietverdriet
pi_107117206
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat mocht ook in Reek. En foei, je mag het geen lont noemen, een lont klinkt veiliger.
Hoe moet je het dan noemen?
  zondag 22 januari 2012 @ 21:46:25 #279
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107117302
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe moet je het dan noemen?
Slagsnoer.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:49:40 #280
45206 Pietverdriet
pi_107117491
My Bad, vertaalde de Engels term
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:35:22 #281
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_107185801
quote:
De twee mannen die in oktober een vuurwerkbom aan een flitspaal in Voorschoten maakten, hebben er veel spijt van dat er mensen door gewond zijn geraakt. Een medewerker van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) verloor zijn hand toen de bom ontplofte, nadat het 'sein veilig' al was gegeven.
'Dit is nooit, nooit, nooit de bedoeling geweest', zei verdachte Jörn de V. tegen de rechter in Den Haag.

Vandaag hield de rechtbank een niet-inhoudelijke zitting over de zaak rond de flitspaalbom. De spijtbetuiging mocht de mannen nu nog niet baten: de rechtbank vindt dat ze in hechtenis moeten blijven.

Ook Erik O. was emotioneel, toen hij tegen de rechtbank zei dat hij veel spijt heeft. Beide verdachten hebben geen idee hoe het zover heeft kunnen komen. 'Er is iets gebeurd dat niet voor de hand lag. De EOD'ers snappen niet hoe de boel heeft kunnen ontploffen', zei de advocaat van De V. 'Hoe hadden amateurs als mijn cliënt dat dan kunnen voorzien?'

Het kruit ontplofte, toen de ontsteking en de lont al uit het explosief waren verwijderd.

Het onderzoek naar de explosie wordt in het Verenigd Koninkrijk gedaan. Omdat er ook een forensisch onderzoeker gewond raakte toen de flitspaalbom afging, voelde het Nederlands Forensisch Instituut zich te nauw bij de zaak betrokken. Het is nog niet bekend wanneer de zaak inhoudelijk wordt behandeld.
Bron: ad.nl

Gossie, gossie, snif, snif, snotter, snotter. Moeten we nu medelijden hebben met twee randdebielen die het nodig vinden om hun 'vuurwerkkennis' op flitspalen uit te proberen? En dan nog zo'n bijdehante advocaat die ze nog probeert vrij te pleiten ook :')
pi_107186393
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:35 schreef dubidub het volgende:
En dan nog zo'n bijdehante advocaat die ze nog probeert vrij te pleiten ook :')
Dat is z'n baan. Als hij dat niet deed was het een slechte advocaat.
pi_107187320
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is z'n baan. Als hij dat niet deed was het een slechte advocaat.
Owww daarom konden ze ook geen advocaat vinden voor Hitler
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 18:30:02 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107187548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:23 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Owww daarom konden ze ook geen advocaat vinden voor Hitler
:? :? :? 8)7 :?
pi_107187670
:')
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:44:39 #286
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107190539
pi_119503958
quote:
Flinke celstraften in flitspaalbomzaak
De rechtbank in Den Haag heeft twee mannen die in Voorschoten een flitspaal wilden opblazen, veroordeeld tot celstraffen van 2,5 en 2 jaar. Het Openbaar Ministerie had 3,5 en 3 jaar geëist.

De twee zetten in oktober vorig jaar een vuurwerkbom in elkaar en maakten die vast aan een flitspaal langs de weg van Voorschoten naar Leiden. De bom werd ontdekt door een voorbijganger, die de politie waarschuwde.
Opgejut

Bij het demonteren ontplofte de bom. Een medewerker van de Explosieven Opruimingsdienst verloor zijn hand. Een EOD-collega en een politierechercheur raakten lichtgewond.

Tijdens de inhoudelijke behandeling van de zaak zei de verdachte Jörn de V. (32) dat hij een hekel aan flitspalen had. Erik O. (26) was door De V. opgejut om mee te doen. Beiden zeggen dat ze spijt hebben van hun daad.
Zo zo... das een flinke tijd om na te denken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')