abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:25:23 #176
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065782
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:13 schreef ACT-F het volgende:

Kom op, je hoeft geen EOD'er te zijn voor een beetje common sense. Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is. Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen.
Dat was ook mijn insteek, men wist niets van de eigenschappen van dit projectiel, hoe de ontsteking werkt, welke springstof erin zit, of er scherven in zitten etc.... etc.. en dan toch gewoon je pak afdoen terwijl het ding nog niet is opgeborgen in een veilige container. Complete waanzin als je het mij vraagt.

quote:
En dat je met een bom van dergelijke omvang geen woonwijk opblaast, maar hooguit wat gras verschroeit, hebben ze ondertussen ook geleerd. Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
De slachtoffer heeft de fatale fout gemaakt door te denken dat de situatie onder controle was, het kan best zijn dat de man wel degelijk vak bekwaamd is maar door psychologische factoren het gevaar niet meer serieus nam. Dat zie je veel vaker bij mensen in risicovolle beroepen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:27:20 #177
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107065826
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

En de EOD heeft geen ervaring met IED's???? Laat me gvd niet lachen, als er 1 club binnen de krijgsmacht max aan zijn staart getrokken wordt met uitzendingen dan is het de EOD wel. Hoeveel IED's die lui daar (Afghanistan, Irak etc) onschadelijk gemaakt hebben is niet te tellen.
Ieder zelfgemaakt explosief is anders, hoe kan je daar voorkennis over hebben? De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen. Simpel en het minste risico, waarom met explosieven gaan sjouwen als je ze kan opblazen?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107065876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bekend is dat de EOD'er gewond raakte nadat deze zijn beschermende kleding had afgedaan. Het feit dat hij een hand moet missen doet mij vermoeden dat het explosief in zijn blote hand ontploft is.
Ik kan er natuurlijk ook naast zitten en dat het explosief zelfs de beschermende kleding heeft beschadigt, in dat geval zou het kunnen zijn de de EOD'er een inschattingsfout heeft gemaakt m.b.t. de kracht van het explosief. Natuurlijk blijft het een riskante baan, juist daarom moet de hoogste graad van voorzichtigheid betracht worden. Fouten maken kan je de kop kosten, letterlijk.
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:34:44 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107065993
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk dienen de daders gestraft te worden, explosieven in de openbare ruimte plaatsen en tot ontploffing willen brengen kan zeer ernstige gevolgen hebben. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat deze mensen een forse gevangenisstraf word opgelegd.

Waar ik wel mijn twijfels over heb ik de werkwijze van de EOD, had dit ongeluk niet gewoon voorkomen kunnen worden door de juiste procedures aan te houden? Waarom deed de EOD'er zijn beschermende kleding af nog voordat het explosief veilig was opgeborgen?
waar lees ik dat men zich niet aan de juiste procedures heeft gehouden?

het is nu eenmaal een gevaarlijk vak en er vallen wel eens doden en gewonden bij, dat hoeft niet per se te betekenen dat er fouten zijn gemaakt

kan wel natuurlijk maar ik ben daar in dit geval nog niet zo van overtuigd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:36:23 #180
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066042
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:29 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Uiteraard... toch kun je het gevaar van het hakken fors verkleinen door maatregelen te nemen en de juiste werkwijze te hanteren.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:38:41 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:34 schreef sp3c het volgende:

waar lees ik dat men zich niet aan de juiste procedures heeft gehouden?

het is nu eenmaal een gevaarlijk vak en er vallen wel eens doden en gewonden bij, dat hoeft niet per se te betekenen dat er fouten zijn gemaakt

kan wel natuurlijk maar ik ben daar in dit geval nog niet zo van overtuigd
Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.

Je hoeft er niet van overtuigd te zijn dat ze geen fouten gemaakt hebben, daar is de afgeblazen hand imo het doorslaggevende bewijs van.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:40:57 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066158
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.
dit is niet met 100% zekerheid vast te stellen tot je het opblaast en dan nog kan er wat misgaan en ze werken sowieso (pak of niet) met de blote handjes

quote:
Je hoeft er niet van overtuigd te zijn dat ze geen fouten gemaakt hebben, daar is de afgeblazen hand imo het doorslaggevende bewijs van.
nee dat is het niet
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:47:14 #183
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107066317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:40 schreef sp3c het volgende:

dit is niet met 100% zekerheid vast te stellen tot je het opblaast en dan nog kan er wat misgaan en ze werken sowieso (pak of niet) met de blote handjes

Of het explosief opgeborgen hebt in een container, echt... ze gaan daar niet met hun blote handen aanzitten als ze niet weten dat het explosief ieder moment kan afgaan. Zo masochistisch zijn ze niet bij de EOD.

quote:
nee dat is het niet
De medewerker was ervan overtuigd dat de situatie veilig was, het explosief vond van niet...
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 14:50:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066425
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Of het explosief opgeborgen hebt in een container, echt... ze gaan daar niet met hun blote handen aanzitten als ze niet weten dat het explosief ieder moment kan afgaan. Zo masochistisch zijn ze niet bij de EOD.
om het in een container op te bergen moet je het toch echt verplaatsen

en ja het is nogal fijn werk met draadjes en dingetjes en daar moet je soms echt met je blote handen aan frutselen

quote:
[..]

De medewerker was ervan overtuigd dat de situatie veilig was, het explosief vond van niet...
dat wil nog niet zeggen dat er fouten zijn gemaakt enkel dat de argumenten van het explosief overtuigender waren
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:58:06 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107066650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ieder zelfgemaakt explosief is anders, hoe kan je daar voorkennis over hebben? De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen. Simpel en het minste risico, waarom met explosieven gaan sjouwen als je ze kan opblazen?
Fout, maar ja, jij schijnt het beter te weten... :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:52 #186
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_107066853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:22 schreef AchJa het volgende:

En de EOD heeft geen ervaring met IED's???? Laat me gvd niet lachen, als er 1 club binnen de krijgsmacht max aan zijn staart getrokken wordt met uitzendingen dan is het de EOD wel. Hoeveel IED's die lui daar (Afghanistan, Irak etc) onschadelijk gemaakt hebben is niet te tellen.
En vervolgens verknallen bij een vuurwerkbommetje, chapeau ^O^
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 15:07:44 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107066942
al zat het ding vol confettie ... maakt voor de moeilijkheid weinig uit denk ik :')

maar chapau is altijd op zijn plaats voor die kerels, mij krijg je zo'n pak echt niet in ...
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:18:22 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107067229
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:04 schreef ACT-F het volgende:

En vervolgens verknallen bij een vuurwerkbommetje, chapeau ^O^
Ja tuurlijk joh, probeer het maar weer een andere wending te geven, feit blijft dat het hier vol zit met droeftoeters die er voor nog geen halve procent verstand van hebben maar wel staan te roeptoeteren hoe het wel had gemoeten. :')

Allemaal Hurt Locker wijsheid zeker?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:33:32 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107071133
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is nog erger, de EOD moet die bommenmakers eigenlijk dankbaar zijn :')
Jij bent echt niet goed bij je hoofd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:37:17 #190
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107071209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh, probeer het maar weer een andere wending te geven, feit blijft dat het hier vol zit met droeftoeters die er voor nog geen halve procent verstand van hebben maar wel staan te roeptoeteren hoe het wel had gemoeten. :')

:D :D
pi_107071957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als jij er dan zoveel van weet, waarom zie ik dan geen argumenten, maar wel schimpscheuten op de persoon?
pi_107072375
Mooi woord, schimpscheuten.
pi_107072508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als jij er dan zoveel van weet, waarom zie ik dan geen argumenten, maar wel schimpscheuten op de persoon?
Omdat jouw argumenten ridicuul zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_107073024
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:29 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat jouw argumenten ridicuul zijn.
Beargumenteer dat eens. :P
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:23 schreef Specularium het volgende:
Mooi woord, schimpscheuten.
Archaïsch taalgebruik roeleert heftig.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:51:15 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107073065
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Archaïsch taalgebruik roeleert grote tijd
Verbeterd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 18:53:46 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107073146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Archaïsch taalgebruik roeleert heftig.
je wil toch niet serieus argumenten hebben waarom de stelling dat de EOD die bommenmakers dankbaar moet zijn belachelijk is hoop ik?
pi_107073407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

je wil toch niet serieus argumenten hebben waarom de stelling dat de EOD die bommenmakers dankbaar moet zijn belachelijk is hoop ik?
Nee, maar het eerste deel van mijn idee bedoelde ik wel iets serieuzer: ik zou het onterecht vinden als de bommenmakers de schuld krijgen van procedurefouten van de opruimingsdienst, als daar sprake van is.
En het tweede deel was min of meer gekscherend, maar wel enigszins verdedigbaar. Het is Fok, kom op, dan mag je toch wel eens een extreem of niet voor de hand liggend standpunt innemen?
In de grond is het nl. waar: als niemand explosieven zou maken, zouden ze ook niet opgeruimd hoeven worden.
  Moderator zaterdag 21 januari 2012 @ 19:20:31 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_107073835
de krijgsmacht is nogal een offensief ingestelde organisatie

als niemand bommen zou maken dan zouden ze bij de EOD heel de dag zelf bommen maken en vaker lachen dan ze nu doen, daarnaast zijn er meer zaken die explosiegevaar op kunnen leveren dan vuurwerkbommetjes

het was een belachelijke opmerking, het is totaal niet verdedigbaar en ik snap niet dat je dat uberhaupt probeert ...
maar dit is idd fok! en je moet zelf maar weten wat je post maar ga dan ook niet zitten klagen dat mensen je lopen te schimpscheten :')
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:24:18 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107073918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb de meest opmerkelijke opmerkingen even op een rijtje gezet...

quote:
-de fuck up van die EODers
-een incapabele eod'er
-de EOD heeft ook fors gefaald
-een fout van de EOD te verhalen op de bommenleggers. Sterker nog: zij hebben hun baan te danken aan dit soort mensen.
-De EOD'er heeft de fout gemaakt door zijn beschermende kleding reeds af te doen
-Stomme EODer. Wie wordt dat nou?
-de EOD heeft ook fouten gemaakt
-Een onbekend explosief met je blote handen beetpakken lijkt mij niet onderdeel van de procedure
-Bekend is dat de EOD'er gewond raakte nadat deze zijn beschermende kleding had afgedaan
-Het gaat hier niet om een Tweede Wereldoorlog bom waarvan de specificaties bekend zijn en decennia lang ervaring mee is
-Lullig voor die man, maar als EOD'er geen knip voor de neus waard.
-Zelfgemaakte bommen zijn volkomen onberekenbaar en daar is die EOD'er pijnlijk achtergekomen.
-De gebruikelijke werkwijze bij bermbommen is er een explosief naast plakken en de boel vanaf een veilig afstand opblazen.
-Het lijkt mij dat bij een professionele organisatie als de EOD het niet gebruikelijk is om een gevaarlijk projectiel waarvan niet met 100% vast gesteld is dat ze onschadelijk gemaakt is, deze met de blote handen beet te pakken.
En daar moet serieus antwoord op gegeven worden?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:25:30 #200
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_107073947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb de meest opmerkelijke opmerkingen even op een rijtje gezet...

[..]

En daar moet serieus antwoord op gegeven worden?
Het hoeft niet. Ga lekker bij je moeder huilen :W
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')