Volkskrant.nlquote:Twee medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zijn vanmorgen in Voorschoten zwaargewond geraakt toen een explosief dat aan een flitspaal hing afging.
Dat heeft de politie bekendgemaakt. Ook een technisch rechercheur van de politie raakte gewond.
Het verdachte explosief werd vannacht rond tien voor vijf aangetroffen. Iemand had iets raars zien hangen aan de paal op de kruising van de Voorschoterweg en de Leidseweg, en belde de politie. Het bleek om een zelfgemaakt explosief te gaan.
De omgeving werd afgezet en de brandweer stond, zoals gebruikelijk, standby. Het leek een routineklus, totdat het explosief tijdens de ontmanteling, rond half acht, plotseling afging.
De zwaargewonden zijn naar een ziekenhuis LUMC in Leiden gebracht. Het kruispunt is afgesloten voor onderzoek. De politie heeft geen idee wie het explosief heeft geplaatst..
Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Wat ik niet snap, waarom gaat er een EOD-er naast staan, we hebben het over een flitspaal in een open ruimte. Zet dan de brandweerslang erop of gebruik een zwaar scherpschuttergeweer.
In de film lukt het een EOD-er om een bom onschadelijk te maken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.
Ze waren bijna klaar met demontage van de bom.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Wokkel het volgende:
Dus dat ding wordt om 0500hr opgemerkt en ontploft pas 2,5 uur later?
En dan? Het explosief eraf spuiten?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
In de film lukt het een EOD-er om een bom onschadelijk te maken.
In de echte wereld, kan je er beter niet naast gaan staat als er geen haast is.
Dan wacht je op het zware brandweerkanon.
Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En dan? Het explosief eraf spuiten?
Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:35 schreef du_ke het volgende:
Bizar incident dit. Wat halen die lui zich in hun achterlijke hoofd? is dat stoer een flitspaal opblazen
?
Dat is minstens 10km/u te hard op de teller. Als je geen bekeuring wil riskeren moet je niet te hard rijden, punt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?
Stoer man. Ergens vind je de bermbommen van de Taliban in Afghanistan ook best wel goed te praten?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.
Tja, het hoeft niet deze paal geweest te zijn, natuurlijk. Of misschien heeft de dader gewoon een teringhekel aan flitspalen en moet hij toch ergens beginnen. We weten het pas als hij gepakt is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
Een combinatie vanquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?
De betreffende paal is al vaker te grazen genomen volgens mij..quote:EOD'ers gewond na ontploffing explosief in Voorschoten
VOORSCHOTEN - (update 10.10 uur) Twee mensen van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) zijn zondagochtend rond 7.20 uur zwaar gewond geraakt toen een door hun ontmantelde flitspaalbom ontplofte. Ook een rechercheur van de politie Hollands Midden raakte gewond. De drie zijn naar het LUMC overgebracht.
Om half vier vannacht kreeg de politie een melding dat er in Voorschoten een pakketje aan de flitspaal bij de kruising Leidseweg en Voorschoterweg hing. De politie trof in de middenberm van de Voorschoterweg een zelfgemaakt explosief aan die naar verluid met een stok aan de flitspaal was bevestigd.
Drie man van de EOD ontmantelde de bom en legde hem een paar meter verder in het gras van de middenberm. Toen de EOD'ers en de rechercheur de zelfgemaakte bom in de berm bestudeerden ontplofte hij alsnog. De bom was op dat moment vermoedelijk al veilig verklaard.
De twee mannen van de EOD zijn, aldus de politiewoordvoerder, ernstig gewond geraakt. De rechercheur is er iets minder ernstig aan toe. Alledrie worden ze behandeld in het LUMC.
Op de plek herinnert weinig aan de ontploffing. Een paar meter naast de flitspaal liggen wat zwarte restanten in het gras. Daarnaast staat het witte busje van de gewond geraakte politieagent. Agenten lopen met paaltjes onder de arm op zoek naar sporen in de omgeving.
De knal die met de ontploffing gepaard ging was tot in de verre omgeving te horen. ,,Dit klonk wel een heel tikkie zwaarder dan de vuurwerkbommen die hier de laatste paar weken vooortdurend afgaan'', reageert een van de omwonenden die op de ontploffing is afgekomen.
De kruising van de Voorschoterweg en Leidseweg is op het moment van schrijven nog altijd afgezet voor onderzoek. Wanneer de doorgaande route weer wordt vrij gegeven is nog niet duidelijk.
Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.
Doe jij dan niet zo achterlijk door het goed te pratenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.
Mja, de tekenen begonnen bij fortuyn en van goghquote:
quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mja, de tekenen begonnen bij fortuyn en van gogh
Mensen pikken blijkbaar steeds minder van media, de regeringen en nu is het dan zo ver ook buiten relletjes: de politie
Ik heb (gelukkig) geen soort vrienden , collega's , familie die gaan zeiken-pochen-kankeren over flitspalen op wat voor gelegenheid ook..quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
Ik zit vaak zat in de kroeg en op verjaardagsfeestjes, maar daar is het nooit ze saai dat we het over flitspalen hebbenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
You tell 'em soldier boy!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een combinatie vanen
is hier het beste op zijn plaats.
Ehm... een robot die met een zeer precieze waterstraal op enorm hoge druk een deel van het elektrische circuit van een bom eruit schiet, is toch heel iets anders als er met een brandweerslang op spuitenquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:31 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.
Maar dan spuit je het explosief eraf met dat waterkanon, en dan?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:31 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.
Natuurlijk begon het niet daar. Dit is iets van alle tijden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mja, de tekenen begonnen bij fortuyn en van gogh
Mensen pikken blijkbaar steeds minder van media, de regeringen en nu is het dan zo ver ook buiten relletjes: de politie
Wat ik heb gehoord is dat ze klaar waren en de zooi veilig was.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze waren bijna klaar met demontage van de bom.
Ulxquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:37 schreef Ulx het volgende:
Degene die gepakt wordt heeft dus een bomaanslag gepleegd. Lijkt me een terrorisme wetje dat nu in gebrukt mag worden tegen de daders.
Benieuwd of Geenstijl nog flak gaat ontvangen wegens aanzetting. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen.
Het is een vorm van zeg 'NSB isme' dit soort baantjes.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Lekkere baan trouwens, dat moet ontzettend goed betalen me dunkt.
Zeg jij alles twee keer?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Lekkere baan trouwens, dat moet ontzettend goed betalen me dunkt.
Me dunkt.²
!?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:21 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is een vorm van zeg 'NSB isme' dit soort baantjes.
Zelfs de criminaliteit moet al geautomatiseerd worden aangepakt.
En tja de heilige koe he, de uit-melk-koe, dus dan krijg je op termijn mensen met een hekel aan die dingen op 'nivo 10' en nu dus kennelijk al op 'nivo bom er op'. (Wat ik dus niet goedkeur)
Vast niet, die verdiende zichzelf al tigf keer terug, goede kwaliteit kocht men, dus die zal nog zelfs wel werken ook !quote:
Je maakt grapje toch?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Teringquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
Wat heeft Geenstijl hier mee te maken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:37 schreef Ulx het volgende:
Benieuwd of Geenstijl nog flak gaat ontvangen wegens aanzetting. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen.
Rood licht moet altijd bekeurt worden, door rood licht rijden is gewoon een zeer ernstige overtreding van de verkeerswet. Vaak worden dit soort flitspalen ook uitgerust met radar om snelheidsovertreders te pakken. Ik heb zelf ook wel eens een bekeuring gekregen door zo'n ding... 3 kilometer per uur te hard is lullig maar eerlijk is eerlijk... eigen schuld dikke bult..quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
Een vuilniszak er omheen binden, een autoband met benzine eraan hangen etc... er zijn veel mogelijke manieren om zo'n ding te saboteren. Ik vind het uberhaupt krankzinnig dat mensen met explosieven dingen gaan opblazen. Zo rond oud en nieuw is het ook regelmatig raak... er lopen gewoon een hoop idioten rond.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:00 schreef slashdotter3 het volgende:
Waarom een bom? Je kan net zo makkelijk een spuitbus zwarte autoverf op de lens spuiten en dan is die paal ook onklaar gemaakt.
Mee eens.quote:
Mocht het zo zijn dat de politie opzettelijk een file veroorzaakt heeft om de daders te stoppen dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:36 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mee eens.
Hetzelfde denk ik over de politie die die file veroorzaakte aan de ene kant en een psychopathische benzinedief er in joeg aan de achterzijde.
Het is toegestaan in bepaalde gevallenquote:Op zondag 23 oktober 2011 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mocht het zo zijn dat de politie opzettelijk een file veroorzaakt heeft om de daders te stoppen dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |