abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103445565
quote:
Twee medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zijn vanmorgen in Voorschoten zwaargewond geraakt toen een explosief dat aan een flitspaal hing afging.

Dat heeft de politie bekendgemaakt. Ook een technisch rechercheur van de politie raakte gewond.

Het verdachte explosief werd vannacht rond tien voor vijf aangetroffen. Iemand had iets raars zien hangen aan de paal op de kruising van de Voorschoterweg en de Leidseweg, en belde de politie. Het bleek om een zelfgemaakt explosief te gaan.

De omgeving werd afgezet en de brandweer stond, zoals gebruikelijk, standby. Het leek een routineklus, totdat het explosief tijdens de ontmanteling, rond half acht, plotseling afging.

De zwaargewonden zijn naar een ziekenhuis LUMC in Leiden gebracht. Het kruispunt is afgesloten voor onderzoek. De politie heeft geen idee wie het explosief heeft geplaatst..
Volkskrant.nl

© anp

© anp

© anp

Bizar!
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_103445583
Wat ik niet snap, waarom gaat er een EOD-er naast staan, we hebben het over een flitspaal in een open ruimte. Zet dan de brandweerslang erop of gebruik een zwaar scherpschuttergeweer.
pi_103445584
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:23:57 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103445614
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Wat ik niet snap, waarom gaat er een EOD-er naast staan, we hebben het over een flitspaal in een open ruimte. Zet dan de brandweerslang erop of gebruik een zwaar scherpschuttergeweer.
Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:25:04 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103445647
Hij had net zijn beschermende pak uitgetrokken toch toen het explosief afging ?
pi_103445690
Dus dat ding wordt om 0500hr opgemerkt en ontploft pas 2,5 uur later?
pi_103445698
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Omdat het in de echte wereld niet werkt zoals in de film.
In de film lukt het een EOD-er om een bom onschadelijk te maken.
In de echte wereld, kan je er beter niet naast gaan staat als er geen haast is.
Dan wacht je op het zware brandweerkanon.
pi_103445750
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Wokkel het volgende:
Dus dat ding wordt om 0500hr opgemerkt en ontploft pas 2,5 uur later?
Ze waren bijna klaar met demontage van de bom.
pi_103445768
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

En dan? Het explosief eraf spuiten? :')
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:30:32 #10
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103445774
What

The

Fuck.

:{
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_103445799
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

En dan? Het explosief eraf spuiten? :')
Ja. Dat doet men doorgaans met een robotje. Maar nu kan de robot er blijkbaar niet bij. Waarom schakel je dan niet de brandweer in? Die weten wel wie het krachtigste waterkanon heeft.
pi_103445815
Hopelijk pakken ze dader.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  Overall beste user 2022 zondag 23 oktober 2011 @ 11:33:24 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_103445847
WTF?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_103445910
Bizar incident dit :{. Wat halen die lui zich in hun achterlijke hoofd? is dat stoer een flitspaal opblazen :{?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Overall beste user 2022 zondag 23 oktober 2011 @ 11:37:45 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_103445962
Degene die gepakt wordt heeft dus een bomaanslag gepleegd. Lijkt me een terrorisme wetje dat nu in gebrukt mag worden tegen de daders.

Benieuwd of Geenstijl nog flak gaat ontvangen wegens aanzetting. Dat kan ik me namelijk wel voorstellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:38:29 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103445986
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:35 schreef du_ke het volgende:
Bizar incident dit :{. Wat halen die lui zich in hun achterlijke hoofd? is dat stoer een flitspaal opblazen :{?
Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103446044
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, het is niet goed te praten, natuurlijk. En ik vraag me inderdaad af, wat iemand bezielt. Maar ergens zal er bij iemand een stop zijn doorgeslagen na de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. Enwaar normale mensen dan boze verhalen op verjaardagen vertellen is deze persoon dit gaan doen.
Dat is minstens 10km/u te hard op de teller. Als je geen bekeuring wil riskeren moet je niet te hard rijden, punt.
pi_103446087
quote:

[..]

Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?
Stoer man ^O^. Ergens vind je de bermbommen van de Taliban in Afghanistan ook best wel goed te praten?
pi_103446103

Meer foto's en filmpje bij 112 Regio Leiden
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:45:13 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_103446162
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha het is niet goed te praten maar je doet toch een poging? Die boete van 12 euro is misschien best wel een paar zwaargewonden waard?
Stoer man ^O^. Ergens vind je de bermbommen van de Taliban in Afghanistan ook best wel goed te praten?
Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.

Oh, en bermbommen in Afghanistan? Binnenvallende troepen zijn voor de één een bevrijder en voor de ander een bezetter. Dat is altijd zo geweest. Als je er objectief naar kijkt en de parallelen uit de geschiedenis erbij pakt, zijn bermbommen voor bepaalde groepen daar een logische reactie. Uiteraard voor ons niet, omdat we aan de ontvangende kant zitten, maar voor de mensen daar, die zonder aanleiding een legermacht op hun dak krijgen die hen komt vertellen hoe ze moeten leven, zal er best een rechtvaardiging voor zijn, ja.
pi_103446163
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:22 schreef Scorpie het volgende:
Uit betrouwbare bron mogen vernemen dat 1 van de 2 EOD-ers zijn arm kwijt is, en waarschijnlijk blind zal zijn...de ander is met ademhalingsproblemen opgenomen en ligt nog in een kunstmatige slaap.
:{ wat klote zeg... mag hopen dat ze die dader te pakken krijgen.
know'm sayin?
word? word.
pi_103446183
quote:

[..]

Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
pi_103446249
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lezen te moeilijk voor je? Mijn gebruik van de term 'normale mensen' niet helemaal duidelijk? Deze dader is net zo gek als Tristan van der Vlis, punt. En blijkbaar is er ergens een trigger geweest die dit heeft veroorzaakt, net als bij die gek in Alphen. Puur een observatie mijnerzijds en allesbehalve een goedpraatpoging.
Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:48:26 #24
66444 Lord_Vetinari
pi_103446258
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:45 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een roodlicht flitspaal. Als je door rood rijdt, mag je van mij per definitie altijd een bekeuring krijgen. Zoiets is gewoon gevaarlijk.
Tja, het hoeft niet deze paal geweest te zijn, natuurlijk. Of misschien heeft de dader gewoon een teringhekel aan flitspalen en moet hij toch ergens beginnen. We weten het pas als hij gepakt is.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:49:13 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103446282
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:26 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Een combinatie van :|W en :') is hier het beste op zijn plaats.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:49:16 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_103446285
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, vandaar de prietpraat over "de zoveelste bekeuring voor 3 km te hard op een verlaten weg midden in de nacht. "?
Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
pi_103446306
quote:
EOD'ers gewond na ontploffing explosief in Voorschoten

VOORSCHOTEN - (update 10.10 uur) Twee mensen van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) zijn zondagochtend rond 7.20 uur zwaar gewond geraakt toen een door hun ontmantelde flitspaalbom ontplofte. Ook een rechercheur van de politie Hollands Midden raakte gewond. De drie zijn naar het LUMC overgebracht.

Om half vier vannacht kreeg de politie een melding dat er in Voorschoten een pakketje aan de flitspaal bij de kruising Leidseweg en Voorschoterweg hing. De politie trof in de middenberm van de Voorschoterweg een zelfgemaakt explosief aan die naar verluid met een stok aan de flitspaal was bevestigd.

Drie man van de EOD ontmantelde de bom en legde hem een paar meter verder in het gras van de middenberm. Toen de EOD'ers en de rechercheur de zelfgemaakte bom in de berm bestudeerden ontplofte hij alsnog. De bom was op dat moment vermoedelijk al veilig verklaard.

De twee mannen van de EOD zijn, aldus de politiewoordvoerder, ernstig gewond geraakt. De rechercheur is er iets minder ernstig aan toe. Alledrie worden ze behandeld in het LUMC.

Op de plek herinnert weinig aan de ontploffing. Een paar meter naast de flitspaal liggen wat zwarte restanten in het gras. Daarnaast staat het witte busje van de gewond geraakte politieagent. Agenten lopen met paaltjes onder de arm op zoek naar sporen in de omgeving.

De knal die met de ontploffing gepaard ging was tot in de verre omgeving te horen. ,,Dit klonk wel een heel tikkie zwaarder dan de vuurwerkbommen die hier de laatste paar weken vooortdurend afgaan'', reageert een van de omwonenden die op de ontploffing is afgekomen.

De kruising van de Voorschoterweg en Leidseweg is op het moment van schrijven nog altijd afgezet voor onderzoek. Wanneer de doorgaande route weer wordt vrij gegeven is nog niet duidelijk.
De betreffende paal is al vaker te grazen genomen volgens mij..

http://g.co/maps/ejb5p
pi_103446359
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij komt nooit op verjaardagen waar dit de hoofdfrustratie van veel autorijders is? Je zit nooit in een kroeg? Je snapt het gebruik van 'illustratie' om een punt te maken?
Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:55:12 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_103446453
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik snap dat je bewust je illustratie wat te stevig aanzet in een poging de boel een beetje goed te praten.
Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.
pi_103446514
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ik vind het volkomen begrijpelijk om een bom aan een flitspaal te hangen hoor. Nou tevreden? Misschien iets minder vanuit de onderbuik en de emotie reageren? Fijns.
Doe jij dan niet zo achterlijk door het goed te praten :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')