quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"Wij", de stoere werkers van het autobedrijf nemen het toch wel mee hoor
Tegenwoordig heb je er zoveel die niet eens weten wat een aangetekende isquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zolang ze de aangetekenden niet tussen de gewone post stoppen valt alles mee
mja, legetimatiezendingen vallen toch echt wel opquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je er zoveel die niet eens weten wat een aangetekende is
Je kunt het idd beter niet aan een subco toe vertrouwen als er pakketjes tussen zitten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Mja in feite kan je die pakjes (want daar gaat het meestal om) toch niet echt herleiden en als het weg is, dan is het weg.
Maar toch.. beetje verantwoordelijkheidsgevoel
Als ik het op het vgb inlever heb ik toch een geruster gevoel, tenzij de retourbak er wel staat, dan vind ik het wel best.
Die madjes hebben wij bij autobedrijf niet meer, is allemaal naar TNT-Expres gegaan, op de "gerechtelijke" na dan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zolang ze de aangetekenden niet tussen de gewone post stoppen valt alles mee
Vinden ze niet leukquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vinden ze vast leuk.
Ik zie nooit een chauffeur
Normaal luister ik gewoon radio 2, en als dan die liedjes voorbij komen gaat het toch ff wat harder, heerlijke meezingers ;Pquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou ik niet lang volhouden denk ik
Niet tnt express maar PostNL Pakket"service".quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 23:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die madjes hebben wij bij autobedrijf niet meer, is allemaal naar TNT-Expres gegaan, op de "gerechtelijke" na dan.
Sorry ja Pakketdienst.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 00:14 schreef carboni het volgende:
[..]
Niet tnt express maar PostNL Pakket"service".
Die brakke radios in die kangoo's ontvangen hier alleen maar Veronica en muziek-met-ruis. Die grote zendmast schijnt veronica uit te zenden en alles weg te drukken.
Die subco's lopen er ook bij als een allegaartje, in camobroeken, jungle-hoeden opquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:43 schreef carboni het volgende:
Dat PostNLMail blaadje was wel mooi hoor. Dat stuk over CVL's, blijkbaar weten ze nog steeds niet hoeveel er komen en die slijmende TC's waren om te kotsen. Dat verhaal op de achterkant over postnl security was helemaal mooi, als ze hier mensen gaan aanspreken over geen bedrijfskleding zijn ze nog wel ff bezig. Overigens had die gast die hem aansprak ook geen dienstkleding
Ex-subco hier wist zijn tnt polo als tanktop te dragen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 17:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die subco's lopen er ook bij als een allegaartje, in camobroeken, jungle-hoeden op, etc etc.
Had gvd weer 4x HaHquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heerlijke temperatuur om te lopen!
Had maar 1 HAH, namelijk het AH bonus foldertje.
Nu weet ik weer waarom ik dat blaadje meestal ongeopend weggooi. Dom propaganda-vodje, meer is het nietquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:43 schreef carboni het volgende:
Dat PostNLMail blaadje was wel mooi hoor. Dat stuk over CVL's, blijkbaar weten ze nog steeds niet hoeveel er komen en die slijmende TC's waren om te kotsen. Dat verhaal op de achterkant over postnl security was helemaal mooi, als ze hier mensen gaan aanspreken over geen bedrijfskleding zijn ze nog wel ff bezig. Overigens had die gast die hem aansprak ook geen dienstkleding
Met KNJ zullen ze wel weer heel snel weten te vertellen dat je gewoon je uren mag schrijvenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:56 schreef Deezertje het volgende:
Het wordt steeds gezelliger bij PostNL!
Gisteren te horen gekregen dat ze vanaf nu alle looptijden op DiDoZa hebben aangepast en vanaf nu GEEN uitloop meer betalen.
Mijn wijk (grootste van VBG) stond 5 uur voor en dat was inclusief 1 HAH. Nu hebben ze er zo maar drie kwartier afgehaald en dat terwijl ik standaard op zaterdag 3 HAH heb. Vandaag ZONDER pauze en 3 HAH kwartier uitloop op die 'nieuwe' tijd. En ik ben een van de snelste bezorgers hier, weten ze zelf ook wel. Nu maar hopen dat ze het wel uitbetalen anders ben ik zo weg. Heb nog heel wat uren openstaan en contract loopt nog tot zomer, kan toch gewoon per maand opzeggen?
Ze verwachten steeds meer van je bij PostNL maar wel voor steeds minder geld en in steeds minder tijd.
Het houdt een keer op hé...
En dan wel vragen als je met KNJ wilt werken.... lekker bijverdienen. Nou vraag me af als je nog wel zo lekker bijverdient met steeds minder uren en dus minder geld...
Wil eigenlijk niet weten wat ze gaan doen als ze over zijn op die grote sorteercentra. Ik wordt never nooit postbezorger (nu al jaren Zaterdagbesteller)
Dat is wel heel erg sneuquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ligt de fout dus of bij het verkeerd bezorgen van de posttassen, of het ligt eraan dat ze bij het VBG zich niet aan de gestelde tijden houden
En vaak, in mijn area ligt dat aan het laatste.
Verder ben ik het wel met je eens hoor, het is allemaal heel flauw, en puur gedaan om elkaar af te knijpen, en dat komt de sfeer niet ten goede. Wij mochten enige tijd niet meer gebruik maken van het koffie apparaat van de VBG lokatie-manager ivm zijn conflict met onze TC
Die opdracht hebben we afgelopen maandag dus ook te horen gekregen. De VBG moet nu gewoon maar zorgen dat alles op tijd klaar is. Zo niet? Dan moet de VBG manager of aanspreekpunt onze TC maar bellen, dan regeld hij indien dat kan een chauffeur. Wij moeten gewoon op de vastgestelde tijden rijden, geen minuut later.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:19 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg sneu![]()
![]()
Overigens zal het mij jeuken hoe de diverse afdelingen kosten aan elkaar doorberekenen, ik zou als ik voor het autobedrijf reed ook een beetje uitkijken met het 'matsen' van de VBG's. Dat vermindert juist de prikkel om de zaakjes goed op orde te hebben voor ze namelijk.
Dat soort praktijken worden hier nog leuk aangezien we het kantoor delenquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die opdracht hebben we afgelopen maandag dus ook te horen gekregen. De VBG moet nu gewoon maar zorgen dat alles op tijd klaar is. Zo niet? Dan moet de VBG manager of aanspreekpunt onze TC maar bellen, dan regeld hij indien dat kan een chauffeur. Wij moeten gewoon op de vastgestelde tijden rijden, geen minuut later.
In het begin deelt vbg en autobedrijf altijd het kantoor, pas later gaan ze elke keer 50 km rijden vanaf een hub.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:18 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat soort praktijken worden hier nog leuk aangezien we het kantoor delen
Nou ja, wel lekker warm.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Had gvd weer 4x HaH
Btw voor de winter ga ik ook deze maar ff kopen tijdens de autobestelling. Of het mag of niet mag, het zal me jeuken! Ga geen kou lijden in de auto.
http://www.noorloos-se.co(...)alaclava-3-gats.html
[ afbeelding ]
Dat zal een algemeen praatje zijn. Belangrijkste info over jezelf, wanneer je wil/kan werken. Ervaring en of je een fietst hebt etc.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:43 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, ik heb zoveel klachten over PostNL en het niet bezorgen van mijn post, dat ik dacht weetje wat, ik ga dat formulier invullen en zelf de bezorgster worden.
Ben gisteren gebeld, bel ik terug, is diegene er niet meer. Dus nu wordt ik maandag / dinsdag oid weer gebeld.
Is er iemand die me een beetje wil vertellen wat ik van dat telefonische gesprek kan verwachten?
Haha dat is wel de meest originele methode om klachten te verhelpen. Een typisch sollicitatiegesprek bij PostNL gaat zo. Heb je een fiets? Ok dan, kun je dan en dan beginnen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:43 schreef Moonwalk het volgende:
Hoi, ik heb zoveel klachten over PostNL en het niet bezorgen van mijn post, dat ik dacht weetje wat, ik ga dat formulier invullen en zelf de bezorgster worden.
Ben gisteren gebeld, bel ik terug, is diegene er niet meer. Dus nu wordt ik maandag / dinsdag oid weer gebeld.
Is er iemand die me een beetje wil vertellen wat ik van dat telefonische gesprek kan verwachten?
Dat doen we in GDM dus ook, voor zolang het gat duren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 15:18 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat soort praktijken worden hier nog leuk aangezien we het kantoor delen
Het werk an sich wel, mits de wijken goed gesorteerd zijn en de partijen HAH niet te zwaar is/teveel soorten bevat. Het loon daarentegen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 19:12 schreef Moonwalk het volgende:
Hahaha ja waarom blijven klagen als ik er ook wat aan kan doen. Dat klinkt niet moeilijk dat gesprek, in het verleden heb ik ook wel eens naar TNT gemaild/gebeld en nooit wat gehoord. Als het aan mij ligt begin ik deze week nog met bezorgendan kan ik weer rustig slapen
maar het lijkt me ook gewoon een prima bijbaan
Als ik jarig ben ga ik toch echt niet zoveel overwerk aannemen, binnenkort vligen we er toch allemaal uit. Overwerk prima, maar alleen als het in je eigen voordeel is.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:01 schreef sbientje het volgende:
gisteren was weer echt een drama bij ons. 1 iemand was vrij, 2m an ziek en ook nog iemand die belde dat ie niet kon lopen... dus dat was grote chaos. Ik had de diensst van degene met verlof, grootste wijk van het vbg plus mad/zad.. bleven uiteindelijk met 1 wijkje zitten (van 35-40 min ofzo) dus toen had ik die ook nog maar meegenomen. Uiteindelijk van 8 tot kwart voor 5 gewerkt, en ik was ook nog jarig. Kwam om 5 uur thuis, saovnds feestje maar mijn voeten deden echt zeer
Ja precies en als je een beetje tegensputtert als het druk is kun er vaak nog wel een bonusje uit slepen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:29 schreef TokenW het volgende:
[..]
Als ik jarig ben ga ik toch echt niet zoveel overwerk aannemen, binnenkort vligen we er toch allemaal uit. Overwerk prima, maar alleen als het in je eigen voordeel is.
Een bonus?quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:49 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja precies en als je een beetje tegensputtert als het druk is kun er vaak nog wel een bonusje uit slepen.
Nog nóóit van gehoord. Dat zou ook maar motivatieverhogend werken, en daar kunnen ze bij ons natuurlijk niet aan beginnenquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:06 schreef pussywillow het volgende:
Wat extra geld. Dat hebben ze bij mij tenminste wel eens geprobeerd. "Als je die hele wijk loopt, krijg je een uur extra!"
1 november? Mag ik vragen welke VBG dat dan is?quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:54 schreef lbeew het volgende:
Bij ons begint autobedrijf morgen, vanaf het VBG dan nog, maar vanaf 1 november (2 weken) gaan we al vanuit Nieuwegein rijden is de bedoeling.
Allemaal leuk en aardig, maar men moet gewoon zorgen dat de zaakjes op orde zijn. Maar goed, daar hebben de hoge omes van TNT natuurlijk niet aan gedacht........quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:06 schreef pussywillow het volgende:
Wat extra geld. Dat hebben ze bij mij tenminste wel eens geprobeerd. "Als je die hele wijk loopt, krijg je een uur extra!"
Van wanneer is die laatste melding?quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:35 schreef ijsklont het volgende:
Een vraagje voor de PostNL'ers hier. Afgelopen donderdag heb ik een aangetekende brief naar Duitsland verstuurd. Als ik op Track&Trace kijk staat de status nog steeds op "Aangemeld bij PostNL", met als laatste melding dat de brief is opgehaald bij het postkantoor in het sorteerproces zit. Ik had begrepen dat er voor post naar Duistland 2-3 werkdagen staat, dus ik vroeg me af hoe lang dit nog gaat duren. Iemand een idee?
Afgelopen donderdag (de 13e). Track&trace staat dus nog in Stap 1 (Zending aangemeld), met als laatste vermelding "Zending opgehaald en in sorteerproces".quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:45 schreef lololo het volgende:
[..]
Van wanneer is die laatste melding?
Kut Rabobank. Gek werden we ervan!!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:58 schreef lololo het volgende:
Dan zal ie zo langzamerhand wel op weg naar of in Duitsland zijn. Al kan er natuurlijk altijd wat fout gaan. Zo heeft de Rabobank er een handje van om eens in de zoveel tijd bulkzendingen aan legitimatiezendingen de deur uit te doen, dan zit je dus in 1 klap met 2, 3, 4x zoveel aangetekende zendingen dan gemiddeld. Dat kan wel eens vertraging opleveren.
Ik word er ook niet vrolijk van. Het veroorzaakt door het hele logistieke proces problemen. PostNL zou er goed aan doen om eens met de Rabobank te gaan babbelen of het niet wat beter verspreid kan of dat het iig wat verder vooruit gemeld kan worden. Dan kan je er op in spelen met je planning. Nu is het steeds grote paniek als die dingen komen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kut Rabobank. Gek werden we ervan!!!
Opeens zat je met 60 aangetekenden, met dank aan die kut bank.
Hakken billen of stilstaan.
Idd. Dat hadden we ook al aan onze TC voorgesteld, en die zou dat doorgeven, wat ook gedaan werd. Echter is dat van de Rabobank, waarvan ik eens een medewerker sprak die ik toevallig privé ontmoette onmogelijk ivm hun verwerkings proces (bij de Rabobank dus).quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik word er ook niet vrolijk van. Het veroorzaakt door het hele logistieke proces problemen. PostNL zou er goed aan doen om eens met de Rabobank te gaan babbelen of het niet wat beter verspreid kan of dat het iig wat verder vooruit gemeld kan worden. Dan kan je er op in spelen met je planning. Nu is het steeds grote paniek als die dingen komen.
Allebei, en het is niet eens puur de schuld van PostNL, het is hoe de politiek met de hele postsector omgaat. Er moet en zal een vrije postsector zijn met meerdere aanbieders, en dat gaat samen met moordende concurrentie, temeer omdat de concurrenten van PostNL zich schijnbaar niet aan de wet op minimumloon hoeven te houden (lang technisch verhaal maar daar komt het in de praktijk gewoon op neer).quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:40 schreef Lusa het volgende:
Maar ligt dit nou echt aan de bezorgers of gewoon hoe POSTNL met zijn werknemers omgaat?
Hoe kijken jullie aan tegen zo'n lijst?
quote:1-okt Baarn 1 loop Wijk schoonoord blijven staan de zaterdag postbode had geen zin meer op zaterdag en dacht breng het maandag maar weg
Hier dit weekend ook een postbezorger betrapt op het een dag later wegbrengen van de post. Liep de post van vrijdag op zaterdagochtend te doenquote:
Die van mij niet één keer, wij zijn erg goed in de boel stil houden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:05 schreef Drassss het volgende:
Kolere mijn vestiging staat er 5x op en het is nog een hele kleine ook
Klopt. Ik sprak een tijdje geleden toevallig met een Rotterdammer die op vakantie was en zich er over verbaasde dat bij ons de post gewoon op zaterdag bezorgd werd. Hij zei dat dit bij hem al tijden niet meer het geval was geweest.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:20 schreef lbeew het volgende:
Die lijst is sowieso maar een klein gedeelte van wat er blijft staan. Heel veel wordt gewoon niet gemeld.
Laatst kregen we te horen dat er legitimatiezendingen tussen de machinepost waren gekomen, of we goed op wilden letten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:38 schreef carboni het volgende:
Jup mijn vbg mist in ieder geval de autobedrijf incidentjes en volgens mij zijn er afgelopen weken iig van meerdere wijken geen HAH besteld (op verkeerde depots geleverd etc.) plus wijken die op piekdagen blijven staan word ook steeds normaler.
Maar er zitten wel weer pareltjes tussen zeg, post uit het water gevist door politieStapel aangetekenden vinden in lege postzakken is ook wel een wtf'je zeg, hoe kan dat zo mis gaan?
quote:31-aug DenHaag Zonweg Aangetekende 56 aangetekende blijven leggen
Communicatie is hier ook vaak de oorzaak van dat soort slippertjes, dat zijn eigenlijk gewoon 'persoonlijke fouten' van de TC. Ik heb als vast personeel echt wel de bereidheid om wat extra's te doen als het nodig is, echter zitten daar natuurlijk ook grenzen aan en zeg ik ook wel eens 'nee'. Als ik dat niet deed liep ik regelmatig diensten te draaien van 11 uur of meer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:46 schreef sbientje het volgende:
tja het is triest. MijN VBG staat er ook niet op, maar het komt hier ook wel voor dat er wijken blijven staan. Niet alleen door slechte inzet van personeel, maar ook door slechte planning, en vooral door slechte communicatie. En PostNL gaat erg slecht met eht vaste personeel om, waardoor de bereidheid van mensen om wat extra's te doen ook terugloopt tot 0. Terecht, overigens. Ik doe nog altijd mijn best om mee te werken aan een oplossing en desnoods wat extra's te doen, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen daar helemaal geen zin meer in hebben. Heb dat zelf soms oook wel.
Zoetermeer? Zoals het op die lijst staat lijkt het alsof al het HAH verkeerd is afgeleverd, wat vaak schijnt te gebeuren, kan geen andere reden bedenken om met het hele vbg geen hah te bezorgen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:45 schreef pussywillow het volgende:
Ons VBG staat ook een keer in de lijst, iets met HAH die niet bezorgd is. Alleen doet die lijst het voorkomen alsof er in de wijde omtrek geen HAH is bezorgd, maar dat is natuurlijk flauwekul. Iedereen die ik ken bezorgt dat spul gewoon netjes.
Ik vind het eigenlijk wel een beetje stemmingmakerij. Meteen heeft men het over "grote problemen", en één of andere bond is er natuurlijk als de kippen bij om de reorganisatie de schuld te geven. Alsof alles altijd vlekkeloos verliep vóórdat die reorganisatie er was? Toen bleven er ook wijken staan en had je ook debielen die de post in de sloot gooiden. Daarbij moet het eerste VBG nog gesloten worden, dus de effecten van die reorganisatie laten nog wel even op zich wachten.
quote:@Ronald van der Zwart Onlangs ben ik h.a.h. op gaan halen bij VSP-Utrecht; daar word alles machinaal achter elkaar gezet. Zo iets had ik nog nooit gezien! Als chauffeur kom je daar aan en het eerste wat je opvalt: niets staat aangegeven! Pools is daar de voertaal en je mag je gelukkig prijzen als je een engelstalige medewerker aantreft(en als je er een aantreft is hij ineens spoorloos verdwenen). Welk dok mag ik aandokken? Waar staat mijn vracht? Wie maakt de vrachtbrieven? Alles moet je daar zelf uitzoeken. Verder lag de vloer bezaait met h.a.h. . Hulp krijg je (bijna)niet dus je begint het zooitje maar zelf bij elkaar te zoeken. De containers zijn zo lomp gestapeld zodat er kontinu een tas h.a.h. uitvalt. Misschien dat het nu duidelijk is waarom de h.a.h. nu zo'n rommeltje is.
Utrecht, twee keer fout gespeldquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:04 schreef pussywillow het volgende:
Nee, Utrecht. Er staat:
"In Utrect,den Meern, Haarzuilen en omgeving geen huis aan huis besteld van AH,Karwei en NS365dagen voordeel"
Naast dat de schrijver het heeft gepresteerd om geen van de drie plaatsnamen goed te schrijven is het ook gewoon niet waarIk kan me nog herinneren dat ik die HAH bezorgde, waren van die enveloppen van de NS. Er zal misschien best ergens HAH niet bezorgd zijn, maar dan heb je het misschien over één of twee wijken in het hele VBG. De Meern en Haarzuilens alleen bestaan al uit meer dan 30 wijken...
Vraag me toch af hoe nauwkeurig de rest van die lijst dan is.
quote:Week 35 Borne ????? 14 zakken post gevonden van de kerstperiode 2010
* Pakketjes op het balkon gooien.quote:
Dit soort berichtjes halen tegenwoordig het lokale nieuws niet eens meer.quote:
Snap het ook niet maar volgens mij hebben ze het geld gewoon nodig en als je je wijk op depot laat staan lig je er nogal snel uit. Dus neem je em maar mee naar huis, om er vervolgens alsnog betrapt te worden. Beetje dezelfde kortetermijnvisie als van de aandeelhouders van TNTquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maar waarom zou je sowieso post mee willen nemen... Ga je dat dan open zitten maken ofzo?
Serieus, ik snap die gedachtengang echt niet.
Ha. zal wel niet zo makkelijk uit te voeren zijn. Maar tegen die zaterdagpostbode is wel aangifte gedaan, geen idee of er een veroordeling is uitgekomen maar lijkt me niet echt positief voor de CV.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:18 schreef Drassss het volgende:
Zouden zo'n figuur de hele wijk rond moeten laten gaan en bij elk adres zijn excuses moeten aanbieden.
TC met een taser en gaan met die banaanquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Ha. zal wel niet zo makkelijk uit te voeren zijn. Maar tegen die zaterdagpostbode is wel aangifte gedaan, geen idee of er een veroordeling is uitgekomen maar lijkt me niet echt positief voor de CV.
Oh bij jullie doen ze nog de moeite om aangifte te doen.. ..quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Ha. zal wel niet zo makkelijk uit te voeren zijn. Maar tegen die zaterdagpostbode is wel aangifte gedaan, geen idee of er een veroordeling is uitgekomen maar lijkt me niet echt positief voor de CV.
Het was begin 2010... Geen idee of het nog zo is, wel een VM die snel mensen er uit gooit. Postbezorger die de ene helft van de wijk met een karretje van depot deed en dan weer terugging om de andere helft te fietsen en die opschreef als 1 keer terug naar depot bijvoorbeeld. Ook schijnt er een keer een half depot berispingen gekregen te hebben om dat toen de TC is ging kijken in de depot al eindtijden waren opschreven die in de toekomst lagen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh bij jullie doen ze nog de moeite om aangifte te doen.. ..
Dit dus!!!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:49 schreef sbientje het volgende:
sommige mensen ehbben zo'n belabberde werkmentaliteit dat het bijna ongelofelijk is. Ik heb ook weleens geen zin, maar wat je soms hoort vind ik echt van de gekken
We hebben natuurlijk wel enige aansprakelijkheid, punt is: hoe ga je het bewijzen? Als jij een heel belangrijke brief verwacht en die komt nooit aan en jij hebt daardoor financiële schade, hoe wil je bewijzen dat je die brief niet ontvangen hebt? Sterker nog, tenzij het een aangetekende brief is kan je niet eens bewijzen dat het ding ooit verstuurd is zelfs.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 00:18 schreef Moonwalk het volgende:
Is het eigenlijk waar dat je POSTNL niet aansprakelijk kan stellen voor het kwijtmaken van post en eventueel geleden schade? Ik bedoel mensen betalen toch gewoon om post te versturen? het is geen liefdadigheid..of zijn dat voorwaarden die geen hond weet omdat men er vanuit gaat dat de post altijd aan komt, zoals vroeger
Dat doe ik ook zo vaak. Ik weet van de meeste wijken hoe lang ik er over doe, dus dan schrijf ik gelijk de eindtijd op. Dan hoef ik nml niet meer vanaf het einde van de wijk helemaal terug te fietsen naar het depot, wat vooral tijd scheelt als (het einde van) de wijk op meer dan een km van het depot ligt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:45 schreef carboni het volgende:
[..]
Ook schijnt er een keer een half depot berispingen gekregen te hebben om dat toen de TC is ging kijken in de depot al eindtijden waren opschreven die in de toekomst lagen.
Doe ik ook regelmatig ja! Bij mij ligt het depot gelukkig ver aan het einde van mijn wijk, moet daarna nog 50 huizen en dan ben ik thuis! Dus die 50 huizen schat ik dan wel redelijk in denk ik!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 05:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zo vaak. Ik weet van de meeste wijken hoe lang ik er over doe, dus dan schrijf ik gelijk de eindtijd op. Dan hoef ik nml niet meer vanaf het einde van de wijk helemaal terug te fietsen naar het depot, wat vooral tijd scheelt als (het einde van) de wijk op meer dan een km van het depot ligt.
Jij hebt wel steeds de neiging om je te verdedigen he?quote:Dit dus!!!!
Ja, ik weet het, zit bij autobedrijf, en denkt dat we met onze luie reet enkel het gaspedaal kunnen indrukken, maar de realiteit is echt anders.
Geweldig systeem, onze vestiging was pilot voor dit, gaat vaak mis. Zelfs de vestigingsmanager werd werd er schijtziek van toen er een paar halve wijken bleven staan. Pilot was toen afgelast maar kwam later doodleuk terug. Die pilot was nog in wijkvolgorde maar nu is het helemaal willekeurig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:33 schreef tntster het volgende:
Vandaag ook weer iets nieuws, de aanvoer van blauwe bakken (die normaal per wijk binnenkomen) daar zaten nu 2 wijken per bak in, dus moest je elke blauwe bak controleren en splitsen alvorens uit te zetten![]()
![]()
Leuker kunnen we het niet maken..ok nie makkelijker
Tijd besparen bij A om het bij B weer extra uit te gevenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef carboni het volgende:
[..]
Geweldig systeem, onze vestiging was pilot voor dit, gaat vaak mis. Zelfs de vestigingsmanager werd werd er schijtziek van toen er een paar halve wijken bleven staan. Pilot was toen afgelast maar kwam later doodleuk terug. Die pilot was nog in wijkvolgorde maar nu is het helemaal willekeurig.
GEloof dat ze alleen wat besparen op de sorteercentra's, niet voor elke wijk steeds een bak pakken ofzo, die vrachtwagens zaten toch nooit vol.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:46 schreef lololo het volgende:
[..]
Tijd besparen bij A om het bij B weer extra uit te geven
Ik mijzelf verdedigen? Neuh, valt wel mee hoor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:16 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Jij hebt wel steeds de neiging om je te verdedigen he?
Ja, ik zit ook parttime bij het autobedrijf en ben de rest van de week ook nog eens subcoKan mij 't schelen hoe de rest daarover denkt, ik doe ook maar gewoon mijn werk en voer dat bovengemiddeld uit, naar mijn eigen mening..
Ik heb al eens eerder aangegeven dat vanuit onze VBG alleen maar nette subco's rijden die prima hun werk doen. Dat over het algemeen de mening over subco's zo slecht is, kan ik niets aan veranderen.
Misschien het demonstratievbg om hogepieven rond te leiden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik mijzelf verdedigen? Neuh, valt wel mee hoor.
Goede zaak dat bij jullie VBG enkel nette subco's rijden, zo kan het dus schijnbaar ook.
Echter, op de VBG's waar ik kom, op een enkeling na, zijn het allemaal een soort van cowboys.
Hmm, zo een voorsorteerkast betreft toch 3 tot 4 wijken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
hendigzo'n voorsorteerkast is er natuurlijk niet voor niets, maar dat snappen ze niet
Dat is een gewone kast. Voorsorteerkast is van witgeverfd houtquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmm, zo een voorsorteerkast betreft toch 3 tot 4 wijken?
nee, alle wijken van een team zitten er in. Zo kun je alles wat door elkaar ligt snel voor de juiste wijk klaar leggen. Vervolgens worden de bundeltjes naar de sorteerkast gebracht en daar verder ingegooid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmm, zo een voorsorteerkast betreft toch 3 tot 4 wijken?
Ze zijn er ook van metaal hoorquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat is een gewone kast. Voorsorteerkast is van witgeverfd hout
Precies. Regelmatig is het gewoon een hoekje kast waar toevallig geen wijk op zit.quote:
Witgeverfde kast? Die hebben wij heulemaal niet, ja, voor de brengritten, verder enkel die metalen kasten plus een "carrousel" welke op wijk staat opgesteld midden in de hal.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat is een gewone kast. Voorsorteerkast is van witgeverfd hout
Zo een hadden wij er vroeger ook, maar sinds Optivo niet meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:24 schreef carboni het volgende:
Die van ons zijn witgeverfd met open achterkant
kloptquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, was het voor jullie vandaag ook wel erg rustig?
Weinig post, wel helaas 4x HaH.
Vreemd, die hebben we nl. niet. Maar dat zal dan wel te maken hebben met carrousel welke wij hebben. Daar ligt de post reeds voorgesorteerd op wijk/postcode. Zoals aanvoer dag tevoren van Kampioen, Veronica etc etc etcquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:24 schreef carboni het volgende:
Het was bij ons ook best rustig. Ik had evenveel HAH (ook 4x) als postquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik keek naar m'n bankrekening, en ik schrokquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Het was bij ons ook best rustig. Ik had evenveel HAH (ook 4x) als post
En de digitale salarisstroken zijn er weer
Het was voor een dinsdag echt rustig, waar ik normaal op dinsdag pas om 11:00 de autobestelling in kan was dat vandaag al om 10:15. Was dus ook vroeg klaarquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Het was bij ons ook best rustig. Ik had evenveel HAH (ook 4x) als postEn alle wijken waren vóór 12:00 klaar, dat zegt bij ons ook wel genoeg
En de digitale salarisstroken zijn er weer!
Er is een caroussel en een voskast voor post die niet is gesorteerd op wijk in sorteercentrumquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vreemd, die hebben we nl. niet. Maar dat zal dan wel te maken hebben met carrousel welke wij hebben. Daar ligt de post reeds voorgesorteerd op wijk/postcode. Zoals aanvoer dag tevoren van Kampioen, Veronica etc etc etc
Morgen maar eens navragen dan, want bij ons staan echt geen witte kasten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Er is een caroussel en een voskast voor post die niet is gesorteerd op wijk in sorteercentrum
En bij ons is geen carrouselquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Morgen maar eens navragen dan, want bij ons staan echt geen witte kasten.
Bij ons was het niet rustig, 5 soorten huis aan huis en een mailing van electrabel die niet door de machine gesorteerd kon wordenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij ons ook. Lekker handig (not), want je kunt de post er niet lekker snel ingooien, omdat het er dan aan de achterkant weer uit dondert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:24 schreef carboni het volgende:
Hier wel een hoop post. Diverse TV-gidsen, de Linda, Peter Hahne en een mailing van H&H. En 4 soorten hah.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Kwestie van wennenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons ook. Lekker handig (not), want je kunt de post er niet lekker snel ingooien, omdat het er dan aan de achterkant weer uit dondert.
http://www.westonline.nl/(...)tze-tegen-werknemersquote:‘Als er een pakket verdwijnt, is deze altijd te traceren. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan, maar de betrouwbaarheid van onze pakkettendienst is erg hoog, omdat het hele proces wordt getraceerd. Als er dus iets mis gaat zijn wij altijd op de hoogte’, aldus de directeur.
wat op zaterdag dicht is gaat bij ons wel op maandag mee hoor! scholen en bedrijven. ik vind het ook zo onzinnig dat herstelpost binnen het team (of het gebouw, voor mij part) niet op maandag mee mag. Ik blijf het een vreselijke instelling vinden voor een servicegericht bedrijf. En het gaat bij ons echt neit om een brief per wijk, hoogstens 20 brieven die verdeeld over het vbg op maandag mee zouden kunnen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net als met dat rare optima, ze willen tijd besparen door alle herstelpost van zaterdag die niet meer mee kan niet op maandag, maar op dinsdag mee te geven. En dat geldt ook voor post die op zaterdag niet mee kan omdat bepaalde bedrijven of scholen dicht zijn. Maar wat ze dan doen is op zaterdagmiddag de hele sorteerkast leeg trekken en bij elkaar in bakken gooien, en die bakken krijg je dan dinsdagochtend terug. Maart dan kan je dus wel al die post opnieuw gaan sorteren, dus doe je dubbel werk. Wat we voorheen deden was gewoon op maandag alleen de postzegelpost en roodfrankering meenemen en de rest terugleggen in de voorsorteerkast in het juiste vakje, dat werkte veel makkelijker.
+1 herkenbaarquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons ook. Lekker handig (not), want je kunt de post er niet lekker snel ingooien, omdat het er dan aan de achterkant weer uit dondert.
Meeste gezeik op de vloer word wel gecompenseerd door collega's en het geen gezeik op straat. Als postbezorger heb je zowiezo niet zoveel last van de reorganisatie behalve dat de post tegenwoordig door een lelijke oude bus word gebracht en eventueel op het verkeerde depot of een uur te laat (wat ook weer de fout van vbg kan zijn)quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:16 schreef Moonwalk het volgende:
Telefoongesprek is goed gegaan vandaag, morgen het echte sollicitatiegesprek, geen idee wat ik er van moet verwachten ik ga er maar gewoon zonder verwachtingen heen
( hoewel als ik hier zo mee lees, weet ik niet echt meer of het wel zo leuk werk is![]()
)
Als je er geen post kunt bezorgen omdat ze dicht zijn hebben ze dus geen brievenbus? Dan gaat het bij mij gewoon retour hoor, daaaagquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
wat op zaterdag dicht is gaat bij ons wel op maandag mee hoor! scholen en bedrijven.
wat een onzin, als iemand alleen op zaterdag dicht is.. Dat vind ik nou werkverschaffing, al die post retour moeten sturen. Wat is er nou erg aan om het op maandag af te geven?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:48 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Als je er geen post kunt bezorgen omdat ze dicht zijn hebben ze dus geen brievenbus? Dan gaat het bij mij gewoon retour hoor, daaaag
Bij ons gaat het wel om redelijk wat post, hoor!. Zeg maar alle herstelpost van zaterdag die op zaterdag zelf niet meer meekon omdat bijv. de betreffende wijk al naar het depot is afgevoerd of onderop de container ligt. Dus als er met vakken trekken iets in een verkeerde bak is gegooid, of er is een gladde mailing die door de machine is gegaan met als resultaat veel fouten (bijv. die V&D-dingen), dan kan het aardig oplopen. Het gaat bij ons gemiddeld om een halve tot een hele rode bak per team, dus toch gemiddeld een 10-15 poststukken per wijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
wat op zaterdag dicht is gaat bij ons wel op maandag mee hoor! scholen en bedrijven. ik vind het ook zo onzinnig dat herstelpost binnen het team (of het gebouw, voor mij part) niet op maandag mee mag. Ik blijf het een vreselijke instelling vinden voor een servicegericht bedrijf. En het gaat bij ons echt neit om een brief per wijk, hoogstens 20 brieven die verdeeld over het vbg op maandag mee zouden kunnen.
nou ja goed, dat is bij ons dus niet, maar die dingen gaan ook gewoon wel terug langs rotterdam en komen dinsdag dan weer langsquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons gaat het wel om redelijk wat post, hoor!. Zeg maar alle herstelpost van zaterdag die op zaterdag zelf niet meer meekon omdat bijv. de betreffende wijk al naar het depot is afgevoerd of onderop de container ligt. Dus als er met vakken trekken iets in een verkeerde bak is gegooid, of er is een gladde mailing die door de machine is gegaan met als resultaat veel fouten (bijv. die V&D-dingen), dan kan het aardig oplopen. Het gaat bij ons gemiddeld om een halve tot een hele rode bak per team, dus toch gemiddeld een 10-15 poststukken per wijk.
Bij de gemiddelde school ben je lang bezig met retourstickers schrijven hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:48 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Als je er geen post kunt bezorgen omdat ze dicht zijn hebben ze dus geen brievenbus? Dan gaat het bij mij gewoon retour hoor, daaaag
Het is ook niet erg, maar aan de andere kant... iedereen die post wil ontvangen moet gewoon een brievenbus hebben, punt. Zo moeilijk is het niet om een brievenbus op te hangen. Hoef je als postbezorger ook niet helemaal naar binnen, iedere seconde telt tegenwoordigquote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
wat een onzin, als iemand alleen op zaterdag dicht is.. Dat vind ik nou werkverschaffing, al die post retour moeten sturen. Wat is er nou erg aan om het op maandag af te geven?
En brievenbussen die totaal niet aan de eisen voldoen. Ik ga toch eens van die brieven standaard in de auto meenemen waar een brievenbus aan moet voldoen. Schijtziek word je er soms van. Adres op de dijk, kun je 40 meter de dijk aflopen en terug. De dame betreurd het zelf ook en is erg slecht ter been en kan geen bus aan de dijk zetten. Ik loop het dus ook wel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef EdNoolk het volgende:
http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/postbezorging/
Onder het kopje ''Uw brievenbus''. Wauw, ik heb huizen zat gehad waar ik zo'n 15 a 20 meter de oprit op moest lopen voor de brievenbus. Ook verticale brievenbussen (wat is dát kut) en brievenbussen hoger dan 1,8m.
Dit dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En brievenbussen die totaal niet aan de eisen voldoen. Ik ga toch eens van die brieven standaard in de auto meenemen waar een brievenbus aan moet voldoen. Schijtziek word je er soms van.
Succesquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:39 schreef FS1986NL het volgende:
Ik heb Maandag 24 Oktober een afspraak bij Manpower PostNL voor sorteren.
Moet dan een klein testje doen qua postcode's en een avondje meewerken.
Daarna krijg ik te horen of ik daar kan werken, maar weet bijna zeker dat ik daar wel kan werken aangezien ik 5 jaar geleden daar had gewerkt via Tempo-Team.
Dus die testen is een eitje voor mij en dat avondje meewerken weet ik ook hoe alles zo'n beetje werkt.
Hopelijk wordt het wat, want heb gewoon echt een baan nodig nu.
Zul je zien dat er op de envelope ook nog staat "niet vouwen aub"quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:45 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik heb brievenbussen in mijn wijk waarbij ik zelfs een A5-envelop dubbel moet vouwen omdat-ie anders niet past![]()
Van mij mogen ze voortaan standaard 30 van die briefjes meegeven, dan gooi ik die desnoods 3x per week in die brievenbussen...
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:16 schreef Moonwalk het volgende:
Telefoongesprek is goed gegaan vandaag, morgen het echte sollicitatiegesprek, geen idee wat ik er van moet verwachten ik ga er maar gewoon zonder verwachtingen heen
( hoewel als ik hier zo mee lees, weet ik niet echt meer of het wel zo leuk werk is![]()
)
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:23 schreef sbientje het volgende:
het werk is echt wel okee, vind ik, het is jammer dat het zo'n zooi is. Maar goed, ik doe wat ik moet doen en als ik wat extra's kan doen, ben ik daar ook niet te beroerd voor. Verder moet je je gewoon neit op laten naaien en af en toe op je strepen staan
Hoi collega'squote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Meeste gezeik op de vloer word wel gecompenseerd door collega's en het geen gezeik op straat. Als postbezorger heb je zowiezo niet zoveel last van de reorganisatie behalve dat de post tegenwoordig door een lelijke oude bus word gebracht en eventueel op het verkeerde depot of een uur te laat (wat ook weer de fout van vbg kan zijn)
Dan hoef je het officieel niet te bespellen, en heeft de geadreseerde er echt het nakijken bij. Moeten ze maar zorgen voor een deugdelijke brievenbus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:24 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb regelmatig van die pakketjes van bol.com, die door een normale brievenbus passen...
Helaas in het dorp, moet ik regelmatig aanbellen omdat het niet past, of ze hebben van die authentieke brievenbussen, naast de deur in het steen...(tja dat zijn dan de monumentale panden) of gewoon een te kleine brievenbus...
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:33 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hoi collega's![]()
Vanaf 1 november begin ik, hoeveel uur werken jullie eigenlijk ( als postbezorger ) ?
Zo'n houding geeft inderdaad het verschil aan toen ik er nog werkte...nou nou zeg wat een dienstverleningquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier in de buurt zit een winkelcentrum, en geen enkele winkel heeft natuurlijk een brievenbus. Dan moet je dus elke dag al die winkels binnen als je daar bezorgten nu dus ook met alle folders, dankzij die nieuwe regel.
De scholen hier hebben wel allemaal een bus. Bij 1 school kregen ze regelmatig buspakjes die niet in de bus pasten, maar reageren als ik aanbelde? Nee.. tsja dat ging dan allemaal naar het postkantoor, ga daar dan niet zomaar naar binnen wandelen. Alleen als in de zomer de deur open stond of zo, dan legde ik het in de hal.
Dat klopt niet helemaal. Het is inderdaad zo dat de Postwet eisen aan brievenbussen stelt, maar jij mag niet zomaar weigeren daar de post te bezorgen. De correcte procedure is dat jouw manager een brief aan die mensen schrijft met het verzoek voor een juiste bus te zorgen. Daar krijgen ze dan een bepaalde termijn voor (3 maanden geloof ik) en pas als die termijn is verstreken mag er post retour afzender gaan. Maar die beslissing mag een postbode of postbezorger ABSOLUUT NIET op eigen houtje nemen!!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is volgens mij zelfs zo dat als er geen brievenbus BINNEN 10 meter van het huis/pand staat je het eigenlijk niet hoeft te bestellen. De bewoners/gebruikers van het pand moeten voldoen aan die wettelijke regel van 10 meter.
Dat valt wel mee hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:37 schreef Smeich het volgende:
[..]
Zo'n houding geeft inderdaad het verschil aan toen ik er nog werkte...nou nou zeg wat een dienstverlening![]()
Dat dat de juiste procedure was wist ik eerlijk gezegd dus niet, waarvoor dankquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Het is inderdaad zo dat de Postwet eisen aan brievenbussen stelt, maar jij mag niet zomaar weigeren daar de post te bezorgen. De correcte procedure is dat jouw manager een brief aan die mensen schrijft met het verzoek voor een juiste bus te zorgen. Daar krijgen ze dan een bepaalde termijn voor (3 maanden geloof ik) en pas als die termijn is verstreken mag er post retour afzender gaan. Maar die beslissing mag een postbode of postbezorger ABSOLUUT NIET op eigen houtje nemen!!!
Krijg je bij de keurslager dan ook wel eens een plakje berliner leverworst?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik heb 1,5 jaar een winkelcentrum in mijn wijk gehad. Ja, dan moet je al die winkels binnen, wat maakt dat nou uit. Normaal moet je ook tuintjes in. Ik wachtte alleen neit tot iemand het aanpakte hoor, ik riep gewoon 'alstublieft' en dan legde ik het bij de kassa ofzo. Nu ik industrie heb loop ik bij veel bedrijven ook binnen, zeker als het veel post is.
Tja, daar maakt het bedrijf het zelf naar. De afgelopen jaren kreeg ik alleen maar te horen dat dat soort 'extra-tjes' echt niet meer konden, dat koste veel te veel tijd. En op zich hebben ze daar nog een punt ook. In zo'n geval kan je best nog eens 1 keer naar binnen lopen en eventjes uitleggen dat ze echt een bus/bewaarservice/whatever moeten regelen maar daarna is het over wmb.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:37 schreef Smeich het volgende:
[..]
Zo'n houding geeft inderdaad het verschil aan toen ik er nog werkte...nou nou zeg wat een dienstverlening![]()
Dat maakt best veel uit, als jij alles bij de gevel in de bus kon doen of dat je steeds een meter of 2, 3, 4, 5 of meer extra moet lopen. Hetzelfde verschil idd als rijtjeshuizen met de bus aan de stoep of huizen waar je 4 meter de tuin in moet. Dus wat dat betreft heeft PostNL gewoon gelijk. Je kan je alleen afvragen of je voor winkels en bedrijven niet beter een uitzondering kan maken aangezien dat toch de klanten zijn die het geld binnenbrengen voor ons.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik heb 1,5 jaar een winkelcentrum in mijn wijk gehad. Ja, dan moet je al die winkels binnen, wat maakt dat nou uit. Normaal moet je ook tuintjes in. Ik wachtte alleen neit tot iemand het aanpakte hoor, ik riep gewoon 'alstublieft' en dan legde ik het bij de kassa ofzo. Nu ik industrie heb loop ik bij veel bedrijven ook binnen, zeker als het veel post is.
Dat ben ik dus ook echt niet van planquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor
Wat te denken over arbo? Je mag maar zoveel meenemen, qua dikte bundels post en HaH etc. Dan nog de loopafstand, plus de tijden die er voor een week staan.
Gelukkig zit ik niet op de fiets maar in een warme auto![]()
En sorry, ook ik bestel niks waar loslopende honden rondlopen, men geen brievenbus heeft, het echt té ver lopen is, de weg ivm asfalterings werkzaamheden is afgesloten (ga echt geen kilometer lopen) etc etc.....
'Zo'n houding', pardon? Dan doel je neem ik aan op de pakketjes.. Tja als ze niet open doen? Geen enkele keer hebben ze op de bel gereageerd, en ze kregen heel vaak pakjes. Daar kiezen ze dan ook zelf voor. Bij alle andere scholen deden ze altijd wel gewoon open. Ik ga toch niet zomaar zo'n pand binnen wandelen? Ik vind dat niet echt kunnen, in deze situatie iig. Bij bedrijfspanden etc waar dat normaal is, of waar de deur open staat, okee. Maar een school met een deurbel en dichte deur (niet op slot..), daar ga ik niet zo naar binnen nee. Dan bel ik gewoon aan. Gaat dus niet zozeer om geen moeite willen doen, het schrijven van een briefje is al meer moeite dan even naar binnen lopen en het daar neer leggen ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:37 schreef Smeich het volgende:
[..]
Ach, ben pas 2 keer gebeten in 9 maanden tijd, dus valt an sich wel mee. Die eerste beet was wel pijnlijk, liep een week mank en kon na incident naar ziekenhuis. Plus broek kapotquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dat ben ik dus ook echt niet van plangebeurt dat vaak dan? Dat is voor mij een reden om er mee op te houden als dat verplicht wordt oid. Ik vertrouw mensen hun honden voor geen meter want je komt nooit een eigenaar tegen die niet zegt " och hij doet niks hoor" , tot hij een keer wel wat doet
![]()
"Dat doet hij normaal nooit ochjee!!, " brutus af! brutus hier!" en ondertussen gaat Brutus gewoon door
Geen last vanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dat ben ik dus ook echt niet van plangebeurt dat vaak dan? Dat is voor mij een reden om er mee op te houden als dat verplicht wordt oid. Ik vertrouw mensen hun honden voor geen meter want je komt nooit een eigenaar tegen die niet zegt " och hij doet niks hoor" , tot hij een keer wel wat doet
![]()
"Dat doet hij normaal nooit ochjee!!, " brutus af! brutus hier!" en ondertussen gaat Brutus gewoon door
Van loslopende honden heb ik persoonlijk nog nooit last gehad, wel van honden die standaard achter de voordeur liggen en op tilt slaan als je in de buurt komt. Dus als ik je wat advies mag geven: onthou zulke adresjes en zorg dat je je vingers buiten de brievenbus houdt!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, ben pas al 2 keer gebeten in 9 maanden tijd, dus valt an sich wel mee. Die eerste beet was wel pijnlijk, liep een week mank en kon na incident naar ziekenhuis. Plus broek kapot
Hoop me daar bij aan te kunnen sluitenquote:
Goeie tip thnksquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:23 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Van loslopende honden heb ik persoonlijk nog nooit last gehad, wel van honden die standaard achter de voordeur liggen en op tilt slaan als je in de buurt komt. Dus als ik je wat advies mag geven: onthou zulke adresjes en zorg dat je je vingers buiten de brievenbus houdt!
Heb verder niks gedaan met de WA verzekering, TC echter wel op de hoogte gesteld. Bleek dat het ging om een oude postbode die eigenaar van de hond wasquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Moonwalk het volgende:
[..]is er daarna wel wat aan gedaan dan of loopt dat beest nog steeds los
Dan gaan alle ruiten eraan met de dichtstbijzijnde plantenbak!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hier ook zo'n postgrijpertjehet zal je maar gebeuren dat ze je vingers te pakken krijgen zeg
![]()
Ik heb nu mijn oude militaire legerkisten weer aan, de eerstvolgende hond die mij wat wilt doen krijgt een doods-schopquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:20 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Dan gaan alle ruiten eraan met de dichtstbijzijnde plantenbak!
brievenbus 'holiday'quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
Check deze brievenbussen trouwens: http://www.yourmailbox.nl/trendy-brievenbussen
Die bovenste drie zijn geniaal bedacht, alleen jammer dat ik ze nog nooit tegengekomen ben
PostNL bellen, H&M zal je enkel vertellen dat het verzonden is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:48 schreef elby1988 het volgende:
Ik weet dat dit eigenlijk alleen voor medewerkers is, en al helemaal niet voor klachten, maar heb toch een vraag om advies:
Mijn vriendin heeft iets besteld bij de H&M wat vandaag aan zou komen. Er is niets gekomen, en we dachten: Misschien morgen. Echter, als we nu het T&T nummer bekijken staat dat het al is afgeleverd. Bij beide buren ligt niets, en we hebben zelf ook geen briefje in de bus. Handtekening hoeft niet gezet te worden bij ontvangst..
De vraag is eigenlijk, wat te doen morgen? Is het verstandig om de de postNL te bellen, of beter bij de H&M navragen?
Mensen die kleding online bestellen en het vervolgens niet blijken te passen kunnen het gratis retour sturen naar een antwoordnummer................quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
PostNL bellen, H&M zal je enkel vertellen dat het verzonden is.
Verder, ik snap niet hoe het kan dat er altijd zov'eel H&M retour komt. Met haalritten bij zgn PAG's krijg ik altijd tig van die H&M, Zalando etc mee retour.
H&M; als dit brievenbuspost is vrees ik dat het niet door de brievenbus komt, dat heb ik zo vaak meegemaakt........ De verpakking van H&M laat veel te wensen over, je moet het verfrommelen om dit door die smalle opening van de brievenbus te kunnen krijgenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:48 schreef elby1988 het volgende:
Mijn vriendin heeft iets besteld bij de H&M wat vandaag aan zou komen. Er is niets gekomen, en we dachten: Misschien morgen. Echter, als we nu het T&T nummer bekijken staat dat het al is afgeleverd. Bij beide buren ligt niets, en we hebben zelf ook geen briefje in de bus. Handtekening hoeft niet gezet te worden bij ontvangst..
De vraag is eigenlijk, wat te doen morgen? Is het verstandig om de de postNL te bellen, of beter bij de H&M navragen?
Normaal bellen ze altijd gewoon aan hoor..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:24 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
H&M; als dit brievenbuspost is vrees ik dat het niet door de brievenbus komt, dat heb ik zo vaak meegemaakt........ De verpakking van H&M laat veel te wensen over, je moet het verfrommelen om dit door die smalle opening van de brievenbus te kunnen krijgen
Maar dat kun je toch weten? Ga dan gewoon zelf naar een winkel en PAS het ipv lui achter de PC iets te bestellen. Ik haat winkelen, maar kleding pas ik als man toch echt zelf.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mensen die kleding online bestellen en het vervolgens niet blijken te passen kunnen het gratis retour sturen naar een antwoordnummer................
Die bolle Ballas is ook een deceptie. Denk je, mooi, daar past wat in! Zit er een omgebogen rand onder de opening waardoor er niks van karton inpast.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:47 schreef Drassss het volgende:
Daar zitten toch een partij vervelende brievenbussen bij die ik vaak tegen kom
- RVS Brievenbus Berlin. Je vingers snij je altijd aan dat randje.
- Brievenbus Bernau. Veels te klein!
- Brievenbus Max Knobloch. Snij je ook altijd je vingers aan.
- RVS Brievenbus Modena Burg. Idem, rot randje...
- RVS Brievenbus Salzburg. Krijg je nog relax rap open.. Altijd 3x proberen
Via internet bestellen gaat nu eenmaal een stuk sneller he. En zeker als je het toch gratis retour kunt sturen vind ik dat een stuk makkelijker dan de stad ingaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch weten? Ga dan gewoon zelf naar een winkel en PAS het ipv lui achter de PC iets te bestellen. Ik haat winkelen, maar kleding pas ik als man toch echt zelf.
Sneller, gemakkelijker, maar comfortabeler? Schijnbaar niet gezien de zeer grote hoeveelheid retour paketten,zakkenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Via internet bestellen gaat nu eenmaal een stuk sneller he. En zeker als je het toch gratis retour kunt sturen vind ik dat een stuk makkelijker dan de stad ingaan.
Welnee, de reden dat er zoveel retour gaat is omdat mensen meteen 3 verschillende maten bestellen he. En dus hoef je daarna ook niet dagen te wachten op het goede ding.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sneller, gemakkelijker, maar comfortabeler? Schijnbaar niet gezien de zeer grote hoeveelheid retour paketten,zakken![]()
Is voor ons op zich wel goed, werkverstrekking, maar dan kun je weer dagen wachten op het juiste ding![]()
Uiteindelijk ben je dan dus wel sneller klaar met gewoon naar winkel gaan
Daarom, beste koop je kleding gewiin IN de winkel, en niet online.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben altijd bang dat wanneer ik iets bestel via internet het geheid niet past, omdat het dan weer andere maten zijn, terwijl het wel de maat is die ik altijd heb.
Luiheid ten top dusquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Welnee, de reden dat er zoveel retour gaat is omdat mensen meteen 3 verschillende maten bestellen he. En dus hoef je daarna ook niet dagen te wachten op het goede ding.
Ja idd.. en als het stuk is/gaat kan je direct het omruilen of je geld terug krijgen..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom, beste koop je kleding gewiin IN de winkel, en niet online.
wat heeft dat met luiheid te maken? Volgens mij heeft zalando niet eens normale winkels, en de H&M zit bijvoorbeeld ook lang niet overal.quote:
Waarom zou je wanhopig hopende iets bestellen wat wel jouw maat zou zijn?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
wat heeft dat met luiheid te maken? Volgens mij heeft zalando niet eens normale winkels, en de H&M zit bijvoorbeeld ook lang niet overal.
Wellicht ben ik gewoon wel ouderwetsquote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:38 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, want iedereen woont natuurlijk in een grote stad....Ik ken weinig echte winkels met zo'n uitgebreid aanbod als zalando bijvoorbeeld.
Ik had er vandaag ook eentje tussen zitten, maar geen enkel probleem gehad. Was een huurwoning en daarbij zijn de brievenbussen vrijwel allemaal van de goede grootte.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:52 schreef gridjuh het volgende:
Maar die H&M pakjes zijn vreselijk, zo'n zacht ding waar geen vorm in zit die nooit de brievenbus doorkomt...:@
Daar let ik vaak niet op. Als m'n auto vol is is die vol, de dozen die onderop liggen van zalando of H&M kunnen dat wel hebben, zit toch maar kleding in. Ga daar niet m'n auto voor herschikken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:53 schreef carboni het volgende:
Liever zo'n doos zalando dan een doos lood. Zou leuk zijn als ze die dozen wat steviger maakten maar ala.
Whehe, ook wel eens gehad jaquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:03 schreef pussywillow het volgende:
Als er andere post voor hetzelfde adres is moet je het H&M-ding daar tussen stoppen, dan gaat het een stuk beter door de brievenbus.
Of dat je met heel veel moeite zo'n ding door de bus propt, en dan net als je bíjna klaar bent doet iemand de deur open. "Haha, zal ik het even aanpakken, hahaha!"![]()
Ja, bejaarden.. voor de hobby.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Vragen er bij jullie nooit geen kinderen om elastiekjes? Deed ik vroegah ook altijd en kreeg een handvol van die dingen
Ja, maar ik weiger ze aan kinderen te geven.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Vragen er bij jullie nooit geen kinderen om elastiekjes? Deed ik vroegah ook altijd en kreeg een handvol van die dingen
Hier bijna iedere keer wel. Op een gegeven moment was het zo erg dat ze zelfs 's avonds bij mijn huis aanbelden of ik nog gratis elastieken voor ze had.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Die dingen worden hier soms uit mijn fietstas geraust. Overigens is het wel lachen hoe boos de ouders kijken als je ze geeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat zou mij te ver gaan, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:25 schreef carboni het volgende:
[..]
Die dingen worden hier soms uit mijn fietstas geraust.
Ja zet je fiets bij een paaltje vlabij een speelplaats kom je terug mis je paar elastieken. Gelukkig maar een een-twee keer gebeurd maar toch vervelend.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat zou mij te ver gaan, eerlijk gezegd.
Vertel ze een verhaal over dat als je terugkomt alle elastieken gewogen worden en je ze uit je eigen zak moet betalen. Kwam laatst tegen die dat verhaal geloofde en vroeg of het echt zo wasquote:Op woensdag 19 oktober 2011 22:36 schreef pussywillow het volgende:
Kleine kindjes die het netjes vragen kunnen wel een elastiekje krijgen, afhankelijk van mijn bui. Vervelende kinderen en schooljeugd krijgen nietsEen keer zei ik nee en gingen ze zeuren over "waarom niet" en "jamaar ik heb een verzameling!". Ik ook, ik verzamel kinderen die om elastiekjes zeuren
Van die Boedelbakken waar je nog wat extra tassen op kan mieteren zeker?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Heb me laten vertellen dat we bij het autobedrijf aanhangwagens krijgen
Soort van boedelbakken ja. Maar het is meer voor de haalritten, want té vaak kunnen we de zooi niet meenemen ivm het toegenomen volume. Voor de autobestelling rij je dan zonder, ga je daarna de haalrit doen koppel je de aanhanger aan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Van die Boedelbakken waar je nog wat extra tassen op kan mieteren zeker?
Dat dus, en nog meer gekkigheid, de cup-a-soup gaat eruit, té duur volgens de hoge omesquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het moet allemaal goedkoper ja
Zonder grappen, maar die zooi kost best wel een fortuin en is naar mijn mening? nergens voor nodig.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dus, en nog meer gekkigheid, de cup-a-soup gaat eruit, té duur volgens de hoge omes![]()
Straks nemen ze de koffie-automaat ook nog van ons af
Dat zal vast, maar ik kan zo iets vinden waar men meer op kan bezuinigen ipv te beknibbelen op die soepjes.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zonder grappen, maar die zooi kost best wel een fortuin en is naar mijn mening? nergens voor nodig.
En de kwaliteit is soms ver te zoeken. Onze automaat wisseld niet eensquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:56 schreef Drassss het volgende:
[..]
Edit: Dat je moet lappen voor de automaat is daarin tegen wel een beetje![]()
Die hier staat heeft soms ook kurenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En de kwaliteit is soms ver te zoeken. Onze automaat wisseld niet eens
Niet bij ons komen,is niet te zuipen. Reden is omdat niemand dat ding meer gebruikt, behalve de chauffeurs. Komt omdat het VBG versgezette koffie heeft, en wij mogen geen koffie meer drinken bij ze. Dus die automaat koffie word oud, en bitter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Die hier staat heeft soms ook kurenMoet wel zeggen dat ik de koffie wat eruit komt nog best kan waarderen. Ik kom ergere meuk tegen...
Ik mijd automaatkoffie als het even kan. Iets eerder pauze nemen, dan zit er nog koffie in de ketelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dus, en nog meer gekkigheid, de cup-a-soup gaat eruit, té duur volgens de hoge omes![]()
Straks nemen ze de koffie-automaat ook nog van ons af
Zie vetgedrukte, zo moeten wij het nu voortaan dus doebn, dumpen en wegwezen. VBG moet zorgen dat daar een bostbezorger is die alles netjes neerlegtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Pfff, wat een dag zeg... Het begon al toen ik de garagedeur open deed; alle tassen lagen door en letterlijk op elkaar! Op één van mijn tassen zat niet eens een kaartje (ben blij dat ik die voor de zekerheid toch maar gecheckt heb).
Normaal gesproken nooit HAH bij ons op donderdag, maar goed nu alleen dat irritante foldertje van de KRO, dus dat paste in 1x in mijn schoudertas. Toen bleek alleen dat er een ProRail mailing bij zat, over werk aan het spoor; en laat nou net driekwart van mijn wijk langs het spoor liggen.
En dan heb je vervolgens ook nog zulke bundels in je tas:
[ afbeelding ]
Geen geintje, dit was één bundel![]()
[/zeikmodus]
Kijk, als er echt zoveel post is voor 1 vakje kun je daar als voorbereider ook niet zoveel aan doen. Maar deel 'm dan gewoon ff in 2en met stieken...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een looproute is dat niet normaal ja. Heb op een boerenroute wel eens zulke dikke bundels gehad. Was letterlijk volle vakjeswerk
Ik snap ook wel dat er weinig tijd is om alles keurig netjes te splitsen en kaarsrecht weg te zetten. Maar mij lijkt dat als je de tassen inlaadt in de volgorde hoe ze op de karren staan en vervolgens ook weer zo uitlaadt, dat de wijken dan wel ongeveer bij elkaar staan...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie vetgedrukte, zo moeten wij het nu voortaan dus doebn, dumpen en wegwezen. VBG moet zorgen dat daar een bostbezorger is die alles netjes neerlegt![]()
Zelf zet ik alles wel netjes neer, je moet immers met elkaar samenwerken.
Het is allemaal een centenkwestie geworden.
Karren? RC's? Wij moeten alles met de bestelbus wegbrengen en tas voor tas alles tillen naar binnen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:13 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
[..]
Ik snap ook wel dat er weinig tijd is om alles keurig netjes te splitsen en kaarsrecht weg te zetten. Maar mij lijkt dat als je de tassen inlaadt in de volgorde hoe ze op de karren staan en vervolgens ook weer zo uitlaadt, dat de wijken dan wel ongeveer bij elkaar staan...
Tuurlijk. Doe ik ook altijd, want bundels moeten wel handzaam blijven.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:13 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Kijk, als er echt zoveel post is voor 1 vakje kun je daar als voorbereider ook niet zoveel aan doen. Maar deel 'm dan gewoon ff in 2en met stieken...
Er zijn enkele notoire klagers bij ons ja. Och, ze roepen maar. Ik geef ze als het terecht is gelijk en voor de rest hou ik me er niet mee bezig.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Krijgen jullie ook wel eens verwensingen naar jullie kop op straat door fouten die anderen gemaakt hebben?
Laatst werd me nog toegevloekt "kut TNT, klote bedrijf voor low-brainers".
Wist me gelukkig beroepsmatig in te houden .......
Ja, van de concurrenten idem, word ik wel eens op afgerekend. Of men vraagt mij om een envelope van sandd mee te nemen naar de buren, verkeerd bezorgd (buren, in buitengebied dus soms wel 1 kilometer uit elkaar) . Begin ik niet aan. Dat moet Sandd maar oplossen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier ook regelmatig, en niet zelden blijkt het dan te gaan om verkeerd bezorgde post door Sandd of Netwerk VSP (want daar staat ook gewoon Port Betaald Post NL op, alleen staat er VSP in de sorteerregel). Of mensen die klagen dat ze maandag nooit post krijgen, of dat ze een pakje naar hun oom in Verweggistan hebben gestuurd dat 8 weken onderweg is geweest...........![]()
En zeker nu PostNL in onze regio weer negatief in het nieuws is gekomen (zie www.westonline.nl) klimt iedereen die ooit wel eens een brief voor de buren gehad heeft in de pen.
Gewoon mee nemen naar kantoor en bij de porten gooien.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, van de concurrenten idem, word ik wel eens op afgerekend. Of men vraagt mij om een envelope van sandd mee te nemen naar de buren, verkeerd bezorgd (buren, in buitengebied dus soms wel 1 kilometer uit elkaar) . Begin ik niet aan. Dat moet Sandd maar oplossen.
Nee, maarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Krijgen jullie ook wel eens verwensingen naar jullie kop op straat door fouten die anderen gemaakt hebben?
en dan max volume, repeat tot dat je gek word.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Heerlijk dit nummer te beluisteren tijdens het werken
Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Wel onlangs in de buitenwijk een pakje naar me toe geslingerd gekregen dat ik verkeerd had bezorgd. Toen moest ik me toch ook wel even professioneel inhouden. Maar na even gebabbeld te hebben bleek dat dus echt héél vaak fout te gaan, straatnamen zijn ook vrijwel identiek, dus die krijgen om de haverklap pakketjes en post van elkaarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Verwacht je ellende dan?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de HAH, morgen.
Ik heb geen idee, maar vorige week was er maar 1 HAH, dus ik reken erop dat het morgen meer is.quote:
Ah okequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar vorige week was er maar 1 HAH, dus ik reken erop dat het morgen meer is.
Stroomstoring? lachen zonder hsm'squote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
Het was vanochtend pikdonker op het VBG
Yep, maar gek genoeg verbroederd dat toch wel, en ondanks die storing toch ruim op tijd klaarquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:35 schreef carboni het volgende:
[..]
Stroomstoring? lachen zonder hsm's
Oh ja ik zie het, rond de 12 gradenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ah okeWe merken het vanzelf, morgen tijd zat + mooi weer.
Natuurlijk niet, maar ze moeten iets zeggenquote:
geweldig he? Maar dinsdag 8,hahahaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:41 schreef TokenW het volgende:
Eindelijk, voor het eerst sinds anderhalf jaar op zaterdag maar 1 keer HAH.
Jawel, zolang het gewicht maar onder de 200 gram per afgiftepunt blijft.quote:
Klopt, wat het irritant maakt is de dunne bundels HAH die tegenwoordig worden aangeleverd. Iets van 20/25? Je blijft maar bezigquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:43 schreef pussywillow het volgende:
Die sorteervolgorde kun je zelf toch makkelijk aanpassen? Als je bijv. een bundel hebt met Gamma-AH-C1000-Karwei en je hebt liever AH-C1000-Karwei-Gamma dan is het een kwestie van de allereerste Gamma-folder achterop leggen. Of ben ik nou gek
tegenwoordig vaak 28 of 26 in een bundel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, wat het irritant maakt is de dunne bundels HAH die tegenwoordig worden aangeleverd. Iets van 20/25? Je blijft maar bezig
Ja maar steeds vaker zit ie: om-en-om verschillend. Twee weken terug die ah foldertjes bijv. Gewoon onwerkbaar soms.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:43 schreef pussywillow het volgende:
Die sorteervolgorde kun je zelf toch makkelijk aanpassen? Als je bijv. een bundel hebt met Gamma-AH-C1000-Karwei en je hebt liever AH-C1000-Karwei-Gamma dan is het een kwestie van de allereerste Gamma-folder achterop leggen. Of ben ik nou gek
Verzin het ter plekke, maar iets van een hard plastic tas aan je dashbordkastje bevestigd met een zuignap ofzo?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is gewoon kut met die HAH in de auto, je kunt het nergens goed leggen behalve op dashboard, met elke bocht ligt de boel door de gehele auto. Heb het aangekaart, maar uiteraard gaat daar niks mee gedaan worden.
Zat meer aan wat "profesionelers " te denken, inbouwen van een inklapbare standaard aan bijrijders zijde. Probleem dan is dat indien je iemand moet inleren niet echt goed kan zitten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Verzin het ter plekke, maar iets van een hard plastic tas aan je dashbordkastje bevestigd met een zuignap ofzo?
Ik heb het altijd in m'n kratje met post maar dat is ook niet ideaalquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zat meer aan wat "profesionelers " te denken, inbouwen van een inklapbare standaard aan bijrijders zijde. Probleem dan is dat indien je iemand moet inleren niet echt goed kan zitten.
Verre van ideaal, kost je ook nog eens tijd door steeds uit kratje naar voren te moeten buigen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:49 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik heb het altijd in m'n kratje met post maar dat is ook niet ideaal
Gaat het ook niet worden, of ik moet je verkeerd begrijpen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:50 schreef carboni het volgende:
Het zou al slim zijn om die bakken in de helft te verdelen en dan steeds een bundel links en hah rechts.
In Caddy's helaas nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:55 schreef lbeew het volgende:
In kleppenwagens kun je hah prima kwijt boven op middenconsole
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |