abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102824031
quote:
De gemeente Zoetermeer stuit op felle weerstand van omwonenden van de Roggeakker in Seghwaert. Er liggen plannen klaar om hier binnen korte tijd een moskee te laten verijzen, maar buurtbewoners zien dit absoluut niet zitten. Ook Trots Zoetermeer en Lijst Hilbrand Nawijn zetten hun vraagtekens bij de plannen van de gemeente.

Gisteravond organiseerde de gemeente Zoetermeer in het Wapen van Zoetermeer een bijeenkomst voor bewoners uit de wijk Seghwaert. Niet vanwege de plannen die er zijn om een moskee te bouwen, maar om het WOP (Wijk Ontwikkelings Plan) te presenteren. Toch was er voor de aanwezige bewoners van de wijk maar één gespreksonderwerp: de moskee.
De WOP-presentatie werd ingeleid door wethouder Hans Haring (D66), maar hij had zichtbaar moeite met het zijn inleiding. Om de haverklap werd hij onderbroken door boze en verontwaardigde buurtbewoners. Dit omdat de gemeente de dag ervoor een ongeadresseerde brief aan de bewoners van Seghwaert heeft gestuurd over de komst van de moskee.
De verontwaardiging zit hem volgens de meeste buurtbewoners in de in hun ogen slechte communicatie van de gemeente. Bovendien zien veel buurtbewoners het simpelweg niet zitten dat er in de buurt een moskee komt. De redenen hiervoor lopen uiteen.
Zo is de angst voor een verkeerschaos groot. De gemeenschap die de moskee zou moeten gaan bekostigen heeft zo’n 7000 leden en dit is volgens veel bewoners een te groot aantal om in de wijk te laten parkeren. Verder is men bang dat er een hoop groen verloren gaat, of dat het straatbeeld van de wijk verstoord wordt.
Ook op het internet is de discussie in volle gang. Ruim 100 mensen hebben al bezwaar aangetekend in een online petitie met de naam ‘Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte.’

Aankomende donderdag 13 oktober is er in het gemeentehuis een informatieavond, georganiseerd door de gemeente, voor bewoners waarin zij volop vragen kunnen stellen over de bouw van de gebedsruimte.
Bron

:N
pi_102824060
O nee, alweer een moskee!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:05:26 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102828897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Bron

:N
Nee wat?
Nee, de gemeente heeft slecht gecommuniceerd?
Nee, er mag geen nieuwe moskee komen, uit principe?
Nee, een moskee op die plek is geen goed idee, dat past niet in de wijk?
Nee wat?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:06:39 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102828962
De petitie heet "geen draagkracht voor nieuwe gebedsruimte". En er is een gemeenschap van 7000 man die de moskee gaat bekostigen.

Denken die petitiemakers niet na? :').
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:07:24 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102828993
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee wat?
Nee, de gemeente heeft slecht gecommuniceerd?
Nee, er mag geen nieuwe moskee komen, uit principe?
Nee, een moskee op die plek is geen goed idee, dat past niet in de wijk?
Nee wat?
Ja, het discussiepunt ontgaat mij ook.

NU ben ik geen voorstander van massa-immigratie uit de derde-wereld, om verschillende redenen. Maar als je dan toch daartoe besluit moet je ook de consequenties aanvaarden, dus ook dat die mensen een moskee willen.
The End Times are wild
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:09:23 #6
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_102829079
Dat van minder groen slaat nergens op. Als de moskee voor een modern uiterlijk gaat, dan zal het ook niets uitmaken. Wat wel uitmaakt is of zij een parkeerplaats gaan bouwen of niet om geen overlast te veroorzaken.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:11:55 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102829221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:09 schreef rakotto het volgende:
Dat van minder groen slaat nergens op. Als de moskee voor een modern uiterlijk gaat, dan zal het ook niets uitmaken. Wat wel uitmaakt is of zij een parkeerplaats gaan bouwen of niet om geen overlast te veroorzaken.
Parkeren alleen is natuurlijk niet de enige overlast, je moet ook nog heen en weer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:15:39 #8
137562 rakotto
pi_102829445
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Parkeren alleen is natuurlijk niet de enige overlast, je moet ook nog heen en weer.
Klopt, maar dat zal dan alleen op Vrijdag gebeuren om 12 of 1 uur 's middags en om 2 uur of 3 uur 's middags. En op de offerfeest en suikerfeest om 9 á 10 uur 's ochtends. Dus niet echt tijdens spitsuren.
pi_102829979
Gadverdamme, al dat geblèr van die minaretten, geschreeuw en overlast van moslimjongeren bij zo'n moskee. Ik moet er niet aan denken als zo'n ding bij mij in de buurt komt staan. :r
De Republiek
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:31:20 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102830313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:25 schreef stroopdoosch het volgende:
Gadverdamme, al dat geblèr van die minaretten, geschreeuw en overlast van moslimjongeren bij zo'n moskee. Ik moet er niet aan denken als zo'n ding bij mij in de buurt komt staan. :r
Maar wat wil je dan? Moslims hun recht op een gebedsruimte ontzeggen of vind je het wel goed, als hij maar niet in jouw achtertuin staat?
The End Times are wild
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:01:36 #11
137562 rakotto
pi_102831553
quote:
Dat geschreeuw van Moslimsjongeren op een vrijdag kan ik snappen, maar dat geblér van die minaretten niet. Sinds wanneer wordt er in Nederland daar gebruik van gemaakt? Volgens mij komt er geen geluid van binnen naar buiten. :P

Maar anders krijg je hetzelfde geval als wat er in Frankrijk gebeurde, er wordt massaal op straat gebeden.
pi_102832043
quote:
Zolang als het geblèr de wettelijke norm van geluidsoverlast niet overstijgt is er niks mis mee. :)

En als dit geblèr zich voordoet binnen de geldende normen van tijdstip van overlast ook niet.

Je leert net zo goed daarmee leven als elk ander soort geluidoverlast (zolang je maar niet 'uptight' bent, want als je dat wel bent kan je helemaaaaaaaaaaaal niks hebben).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_102832145
Geblèr van de minaretten?

Duidelijk nooit een NL moskee gezien dus
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102832446
yup.... ik hoor hier in Helmond geen geblèr....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_102832504
Gelukkig zijn we met belangrijke dingen bezig in dit land
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:55:21 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102836468
Zoetermeer. :')
Carpe Libertatem
pi_102836527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan? Moslims hun recht op een gebedsruimte ontzeggen of vind je het wel goed, als hij maar niet in jouw achtertuin staat?
De Nimby gedachte is natuurlijk bij veel mensen van toepassing en niet alleen als het gaat om de bouw van een moskee. Men wil al heel lang radio actief afval hier in Drenthe (ondergronds) opslaan en heel vreemd, maar daar was (van links tot rechts) ook heel veel verzet tegen, ondanks dat we allemaal weten dat die troep ergens gedumpt moet worden.

Alles wat (mogelijk) overlast veroorzaakt roept verzet op van de mensen die daar in de buurt wonen. Als men besluit om in jouw "achtertuin" een asielzoekerscentrum te bouwen, dan kun je er donder op zeggen dat jouw buurt zich ook gaat verzetten.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:13:51 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102836574
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat geschreeuw van Moslimsjongeren op een vrijdag kan ik snappen, maar dat geblér van die minaretten niet. Sinds wanneer wordt er in Nederland daar gebruik van gemaakt? Volgens mij komt er geen geluid van binnen naar buiten. :P

Kijk, zoveel moskeeën zijn er nu in Nederland. Mensen weten niet eens dat er geen oproep tot gebed mag worden gehouden vanaf de minaret maar men is wel doodsbang dát het zo is. :').
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:24:49 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102836660
Kunnen we Zoetermeer niet gewoon verbieden?
Carpe Libertatem
pi_102836671
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ja hoor...hek er omheen en een tuigdorp van maken.
pi_102838196
Ten eerste, moskeeën maken WEL lawaai, ook hier in Nederland. Of ik moet psychotisch zijn en deze geluiden mijzelf inbeelden. Ik liep laatst door de stad, en was opeens omringd door gebedskreunen. En dat was zeker niet zachtjes, maar op een volume dat 10x zo hoog was als de muziek die soms op straat uit luidsprekers klinkt. Die moskee stond ook nog eens 100 meter verderop. Ook zijn er al filmpjes gemaakt van andere moskeeën waar dit zo is, en het is ook eens bij Netwerk geweest:

Ten tweede, zelfs al is dit bij sommige moskeeën nog niet het geval, het is bijzonder naïef om te denken dat de vrijheid om de luidsprekers te gebruiken niet geëist zal worden wanneer de gemeenschap groter en assertiever wordt en hier dus meer steun voor bestaat. Doen alsof dit niet zo is, is onoprecht. Net als wanneer christenen je uit zouden maken voor racist of christenfoob wannneer je je zorgen maakt over kerkklokken in kerken.

Ten derde, de argumenten van bewoners over gebrek aan groen, problemen met parkeerruimte, enz. zijn waarschijnlijk smoesjes, omdat hun echte zorgen weggezet worden als islamofobie/bekrompenheid. Dan maar aankomen met parkeerproblemen enz, whatever works om dit tegen te houden.

Een islamitische gemeenschap die ondanks deze tegenstand, tóch doorzet met deze moskee, toont niet bepaald goede wil. Ik weet dat niet de gehele gemeenschap deze moskee bouwt, maar waar zijn die 7000 man die luisteren naar de bezwaren van autochtonen? Die zien dat er tegenstand is en hun goede wil tonen door hun steun voor deze moskee op te zeggen?

De islam is een politieke beweging en cultuur die niet alleen haaks staat op onze eigen cultuur, maar die het ook vijandig gezind is. Ook al is het nu te politiek incorrect om dit te benoemen, het bestuur dat deze moskee goedgekeurd heeft dient eraan herinnerd te worden dat deze politieke correctheid ooit opklaart, en dat zij wel degelijk verantwoordelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2030rd op 08-10-2011 11:50:41 ]
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:33:28 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_102838329
Nee, niet een moskee die vrijdag wat takkeherrie maakt met een filmpje van de EO die rechten heeft om op zondag kankerherrie te maken met elke bedenkbare herrie.

Rot gewoon op met je religie en hou het lekker voor jezelf.
Carpe Libertatem
pi_102838646
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Nee, niet een moskee die vrijdag wat takkeherrie maakt met een filmpje van de EO die rechten heeft om op zondag kankerherrie te maken met elke bedenkbare herrie.

Rot gewoon op met je religie en hou het lekker voor jezelf.
Dat is de bedoeling van een moskee :').
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_102838710
Laat die mensen gewoon lekker een moskee bouwen. Wat de neuk maakt dat nou uit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102838813
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
Laat die mensen gewoon lekker een moskee bouwen. Wat de neuk maakt dat nou uit?
Als het niet uitmaakt, waarom dan niet gewoon afzien van het bouwen? Laat de mensen het gewoon tegenhouden, wat maakt jou dat nou uit?
pi_102838926
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-10-2011 17:05:21 ]
pi_102839730
Onzin natuurlijk. Als mensen hun geloof uit willen oefenen moeten ze dat maar lekker achter gesloten deuren thuis doen. Ik kan het heel goed begrijpen dat je geen moskee (of kerk) in je buurt wilt alleen maar omdat simpele personen het nodig vinden om in metafysische larie te geloven.
Conscience do cost.
pi_102840112
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:26 schreef 2030rd het volgende:
Ten eerste, moskeeën maken WEL lawaai, ook hier in Nederland. Of ik moet psychotisch zijn en deze geluiden mijzelf inbeelden. Ik liep laatst door de stad, en was opeens omringd door gebedskreunen. En dat was zeker niet zachtjes, maar op een volume dat 10x zo hoog was als de muziek die soms op straat uit luidsprekers klinkt. Die moskee stond ook nog eens 100 meter verderop. Ook zijn er al filmpjes gemaakt van andere moskeeën waar dit zo is, en het is ook eens bij Netwerk geweest.
Verreweg de meeste moskeeën maken geen lawaai als in omroep tot het gebed wat buiten hoorbaar is. Dat weet jij ook wel. Jij duidt uitzonderingen op deze norm aan zoals het filmpje wat je post. Dat mag, maar het is niet eerlijk dat te behandelen alsof dat de standaardprocedure is. En eerlijk blijven we wel natuurlijk he.

quote:
Ten tweede, zelfs al is dit bij sommige moskeeën nog niet het geval, het is bijzonder naïef om te denken dat de vrijheid om de luidsprekers te gebruiken niet geëist zal worden wanneer de gemeenschap groter en assertiever wordt en hier dus meer steun voor bestaat. Doen alsof dit niet zo is, is onoprecht.
Kan je dit middels cijfers hard maken? Laten we zeggen dat er landelijk 500 gebedshuizen voor Moslims zijn. Dan zou op zijn minst 50% daarvoor zich hard hebben gemaakt om de luidsprekers vrij te mogen gebruiken dat het ook buiten hoorbaar is. Ik wacht dus je aanname even af totdat je dit statistisch en feitelijk kan onderbouwen. Bijvoorbeeld hoeveel aanvragen bij de gemeente er zijn gedaan om de omroep tot gebed buiten hoorbaar te mogen maken. Of dat in de lokale politiek dat politiek gezien gevraagd is van een partij waar Moslims op stemmen en het dus een politiek speerpunt is geworden. Er zijn genoeg Moskeeën die door de jaren heen groter zijn geworden qua aantal door een groeiende gemeenschap in de desbetreffende plaats. Je zou dus genoeg voor handen hebben om hier bewijzen uit te halen voor je stelling.

Ik geloof het tegenovergestelde namelijk van wat je hier zegt. Moslims in Nederland geven geen reet erom of hun gebedsomroep buiten hoorbaar is of niet. In de Moskee met een microfoon en speakertje is genoeg.

quote:
Ten derde, de argumenten van bewoners over gebrek aan groen, problemen met parkeerruimte, enz. zijn waarschijnlijk smoesjes, omdat hun echte zorgen weggezet worden als islamofobie/bekrompenheid. Dan maar aankomen met parkeerproblemen enz, whatever works om dit tegen te houden.
Dat zal wellicht meespelen. Maar vooral de zorgen wat parkeerproblemen zijn legitiem. Je wilt niet dat elke vrijdagmiddag middag je woonwijk overspoelt wordt met 400/500 extra auto's. Ook het aangezicht van het gebedshuis en of het bij de wijk past is legitiem in mijn ogen. Aan die Moslims om hierin naar hun te luisteren en dit mee te nemen in het besluit van hoe de Moskee eruit gaat zien.

quote:
Een islamitische gemeenschap die ondanks deze tegenstand, tóch doorzet met deze moskee, toont niet bepaald goede wil. Ik weet dat niet de gehele gemeenschap deze moskee bouwt, maar waar zijn die 7000 man die luisteren naar de bezwaren van autochtonen? Die zien dat er tegenstand is en hun goede wil tonen door hun steun voor deze moskee op te zeggen?
Je gaat iets te snel. Wie zegt dat die Moskee niet met deze medebewoners in gesprek gaat?
Ze zijn nu nog maar bij het begin en dus is dat gesprek nog niet geweest, als het plaatsvindt.
Daarnaast is het totaal afzien van het gebedshuis om de genoemde redenen een andere zaak en niet wensbaar. Dan kan je namelijk nergens meer een gebedshuis bouwen aangezien de komst daarvan altijd gepaard gaat met tegenwil van mensen uit de buurt. Of dat de meerderheid van de bewoners daar tegen zijn moet nog maar blijken trouwens. Want de mensen die ertegen zijn komen op zo'n meeting af en zijn diegenen die het lawaai maken over het probleem terwijl de mensen die er niet veel tegen hebben, of niets laten niets laten horen. Niet op die meeting noch in de media.

quote:
De islam is een politieke beweging en cultuur die niet alleen haaks staat op onze eigen cultuur, maar die het ook vijandig gezind is.
Je begint weer je EIGEN Islam visie te promoten als ongelovige. Voor 99% van de Nederlandse Moslims is de Islam geen politieke beweging. 99% van de Nederlandse Moslims hebben geen enkel probleem met de Nederlandse staat ansich noch beschouwen ze Nederlanders als volk als de grote vijand. Of zijn erop uit hen onderdanig aan hun eisen te maken. En dit allemaal vanuit hun visie en beleving van de Islam.

Je herhaalde riedel in deze komt dus vooral uit je eigen tunnelvisie om geen onderscheidt te maken wat jij meent dat Islam is en wat Moslims in Nederland menen dat Islam is. Het zou je sieren volgende keer als jij meent dat dit Islam is wel eerlijk te blijven en te benoemen in dezelfde paragraaf dat Nederlandse Moslims echter jouw visie niet delen over de Islam. Tenzij jij meent dat dat niet zo is en dan zie ik daar graag bewijs voor. Als je dan verwijst dat Nederlandse Moslims jouw aangedragen visies op de Islam niet delen zien we ook gelijk de relevantie van je betogen over de Islam wat de situatie in Nederland betreft met Moslims: 0.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 08-10-2011 12:43:35 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_102840295
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:06 schreef Dagonet het volgende:
De petitie heet "geen draagkracht voor nieuwe gebedsruimte". En er is een gemeenschap van 7000 man die de moskee gaat bekostigen.

Denken die petitiemakers niet na? :').
En met wel 100 ondertekenaars voor een online petitietje. Grootschalig protest hoor :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102840565
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

En met wel 100 ondertekenaars voor een online petitietje. Grootschalig protest hoor :')
Echt Nederlansch protest.
pi_102840655
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:52 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt, waarom dan niet gewoon afzien van het bouwen? Laat de mensen het gewoon tegenhouden, wat maakt jou dat nou uit?
7000 en 100, dan maakt het een beetje uit :').
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_102840787
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:56 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

7000 en 100, dan maakt het een beetje uit :').
Ach dat soort types gunt mensen geen gebedshuis. Ik heb niets met het geloof maar ik zou niet weten waarom een gemeente niet zou meewerken aan een kerk, tempel, moskee of synagoge anders dan op basis van rationele argumenten. En die zijn er niet echt zo te zien.
pi_102840800
quote:
Gast, als plannen per definitie zouden worden afgeblazen als een handjevol buurtbewoners in het verweer komt, dan zou er in Nederland geen enkel project meer van de grond komen. Er zijn altijd tegenstanders. AL-TIJD.
pi_102840835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[...]Lijst Hilbrand Nawijn[...]

Dat die man nog in de politiek zit. :o En nog stemmen krijgt ook.
pi_102841181
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, als plannen per definitie zouden worden afgeblazen als een handjevol buurtbewoners in het verweer komt, dan zou er in Nederland geen enkel project meer van de grond komen. Er zijn altijd tegenstanders. AL-TIJD.
Het hoeft niet per definitie, alleen maar als het moslims gaat :').
pi_102841568
Haha vd week had een maatje van mij al bericht dat hij de tyfus erin had dat de gemeente een brief had gestuurd waarin ze aankondigden een moskee om de hoek te gaan bouwen. Dat is deze dus.

Hij is echt ziek nu.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102841598
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja ik wil ze hun 'recht' op een 'gebedsruimte' ontzeggen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102841635
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Kijk, zoveel moskeeën zijn er nu in Nederland. Mensen weten niet eens dat er geen oproep tot gebed mag worden gehouden vanaf de minaret maar men is wel doodsbang dát het zo is. :').
Je liegt:
Waarom doe je dat?
pi_102841752
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Haha vd week had een maatje van mij al bericht dat hij de tyfus erin had dat de gemeente een brief had gestuurd waarin ze aankondigden een moskee om de hoek te gaan bouwen. Dat is deze dus.

Hij is echt ziek nu.
Kut voor die vriend van je.
pi_102841790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kut voor die vriend van je.
Haha idd. Hij ziet zijn huis al in waarde kelderen en irriteert zich nu al aan de komende scharen theedoeken, mannen met baarden in een jurk en dat soort ellende _O-
pi_102841827
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waarom ga jij er niet naast wonen? O+
Omdat ik links ben. Ik vertel anderen dat zij zich moeten aanpassen, terwijl ik zelf in een blanke buurt ga wonen.
pi_102841831
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Haha idd. Hij ziet zijn huis al in waarde kelderen en irriteert zich nu al aan de komende scharen theedoeken, mannen met baarden in een jurk en dat soort ellende _O-
In waarde kelderen zelfs? Als dat aantoonbaar is kan hij gewoon planschade claimen bij de gemeente :). Maar goed hij zal daarvoor wel te vol zitten met opgekropte woede, Den Haag ontvluchten om van de buitenlanders af te zijn bouwen ze een moskee om de hoek _O-
pi_102841981
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik links ben. Ik vertel anderen dat zij zich moeten aanpassen, terwijl ik zelf in een blanke buurt ga wonen.
Exact! Net zoals Wouter Bos met z'n blanke school!
pi_102842002
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

In waarde kelderen zelfs? Als dat aantoonbaar is kan hij gewoon planschade claimen bij de gemeente :). Maar goed hij zal daarvoor wel te vol zitten met opgekropte woede, Den Haag ontvluchten om van de buitenlanders af te zijn bouwen ze een moskee om de hoek _O-
Nee hij woonde altijd al in Zoetermeer. Hij baalt er wel stevig van ja.

pi_102842024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hij woonde altijd al in Zoetermeer. Hij baalt er wel stevig van ja.

Maar goed, dat soort problemen heb je niet in Meppel he?
Hier zit hemelsbreed 100 meter verderop een moskee. Maar eigenlijk geen last van. Is niet gek groot, alleen een enkele keer wat verkeersoverlast.
pi_102842026
Ah, de Drenthe-obsessie.
pi_102842040
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Hij is echt ziek nu.
Lastig voor hem man.
pi_102842060
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is vijf voor twaalf mensen!!!!!
pi_102842070
Zeg mensen leg mij eens uit wat er nu zo mooi is aan een gebouw waarin men 1 vd 2.000 onbewezen godjes gaat verheiligen? En waarom het xenofobisch is daar tegen te zijn?

Is het ook xenofobisch tegen een Scientology-gebouw te zijn? Of een Satans-kerk?
pi_102842084
Wie heeft het over xenofobie?
pi_102842114
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Exact! Net zoals Wouter Bos met z'n blanke school!
Mooi he, geld hebben?
pi_102842131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Verreweg de meeste moskeeën maken geen lawaai als in omroep tot het gebed wat buiten hoorbaar is. Dat weet jij ook wel. Jij duidt uitzonderingen op deze norm aan zoals het filmpje wat je post. Dat mag, maar het is niet eerlijk dat te behandelen alsof dat de standaardprocedure is. En eerlijk blijven we wel natuurlijk he.
Het is wereldwijd de standaardprocedure dat moskeeën oproepen tot het gebed. Het is onoprecht om dit te ontkennen, en te doen alsof mensen die hiervoor vrezen islamofobe angsthazen zijn. Wees eerlijk.

[..]

quote:
Ik geloof het tegenovergestelde namelijk van wat je hier zegt. Moslims in Nederland geven geen reet erom of hun gebedsomroep buiten hoorbaar is of niet. In de Moskee met een microfoon en speakertje is genoeg.
Kun je dit middels cijfers hardmaken? Ik kan zelf alleen maar wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd die wél gewoon oproepen tot het gebed. Dat is nou eenmaal de standaardprocedure, net zoals kerken kerkklokken gebruiken.

quote:
Je begint weer je EIGEN Islam visie te promoten als ongelovige. Voor 99% van de Nederlandse Moslims is de Islam geen politieke beweging. 99% van de Nederlandse Moslims hebben geen enkel probleem met de Nederlandse staat ansich noch beschouwen ze Nederlanders als volk als de grote vijand. Of zijn erop uit hen onderdanig aan hun eisen te maken. En dit allemaal vanuit hun visie en beleving van de Islam.
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.

quote:
Je herhaalde riedel in deze komt dus vooral uit je eigen tunnelvisie om geen onderscheidt te maken wat jij meent dat Islam is en wat Moslims in Nederland menen dat Islam is. Het zou je sieren volgende keer als jij meent dat dit Islam is wel eerlijk te blijven en te benoemen in dezelfde paragraaf dat Nederlandse Moslims echter jouw visie niet delen over de Islam. Tenzij jij meent dat dat niet zo is en dan zie ik daar graag bewijs voor. Als je dan verwijst dat Nederlandse Moslims jouw aangedragen visies op de Islam niet delen zien we ook gelijk de relevantie van je betogen over de Islam wat de situatie in Nederland betreft met Moslims: 0.
De islam is niet hetzelfde als alle moslims.
Het zou je sieren gewoon eerlijk te zijn over wat de islam inhoudt, ipv de aandacht af proberen te lijden door iets te zeggen over "de meeste moslims" en dan te doen alsof wat ik beweer over de islam voortkomt uit tunnelvisie.
pi_102842151
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeg mensen leg mij eens uit wat er nu zo mooi is aan een gebouw waarin men 1 vd 2.000 onbewezen godjes gaat verheiligen? En waarom het xenofobisch is daar tegen te zijn?

Is het ook xenofobisch tegen een Scientology-gebouw te zijn? Of een Satans-kerk?
Tegen zijn is prima hoor. Maar ik ben van mening dat elke aanvraag voor de bouw van een gebedshuis gelijk behandeld moet worden. Een gemeente toetst als het goed is aan ruimtelijke randvoorwaarden en niet aan op welk godje er aanbeden gaat worden.
pi_102842156
O, echt waar, 2030rd, kun jij wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd? Waarom wijs je niet naar de moskeeën in Nederland?
pi_102842164
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi he, geld hebben?
Do as I say don't do as I do.
pi_102842180
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de uitspraak erkent de Raad van State wel dat de huizen minder waard kunnen worden, maar dat is geen reden om de vergunning te weigeren.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:49:27 #57
256666 leeell
I know you're lonely
pi_102842185
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_102842186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tegen zijn is prima hoor. Maar ik ben van mening dat elke aanvraag voor de bouw van een gebedshuis gelijk behandeld moet worden. Een gemeente toetst als het goed is aan ruimtelijke randvoorwaarden en niet aan op welk godje er aanbeden gaat worden.
Dat is dan ook het probleem als je de islam als een godsdienst beschouwd als elk ander.
pi_102842194
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wouter Bos zegt dat je je kinderen niet naar een blanke school mag sturen?
pi_102842206
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De uitspraak waar mijn bestaan op is gebouwd.
pi_102842224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In de uitspraak erkent de Raad van State wel dat de huizen minder waard kunnen worden, maar dat is geen reden om de vergunning te weigeren.
Ja alles kan. :')

Raad van State is gelukkig wel realistisch.
pi_102842232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt al is dat nogal afhankelijk van de locatie en het exacte plan, daar kan je planschade voor claimen. Net als bij een bestemmingsplanwijziging voor een school, huis, kerk, winkel of wat dan ook.
pi_102842246
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is dan ook het probleem als je de islam als een godsdienst beschouwd als elk ander.
Aha, hoe wou jij het dan omschrijven?
pi_102842381
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wouter Bos zegt dat je je kinderen niet naar een blanke school mag sturen?
Zijn partij is erop tegen:

quote:
Bron: telegraaf 24 februari 2005 AMSTERDAM - PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos is hét voorbeeld van hoe het volgens zijn partij niet moet. Hij weet namelijk nu al dat zijn eenjarige dochter Iris straks naar een christelijke, witte basisschool gaat. Minder goed geïnformeerde ouders moeten het vaak doen met een zwarte school voor hun kinderen, omdat zij niet weten dat ze hun kroost al zo jong kunnen aanmelden. De PvdA presenteerde gisteren een plan waarin juist dat probleem wordt aangepakt. Door bijvoorbeeld het tijdstip van inschrijving overal gelijk te stellen, wil de partij van Bos voorkomen dat kinderen van beter ingelichte ouders betere kansen krijgen dan de nazaten van bijvoorbeeld allochtonen. Bos gaf trouwens wel aan dat hij zijn dochter liever naar een gemengde school zou sturen, maar die zijn er niet bij hem in de buurt. Met het plan, dat erop gericht is de scheiding tussen witte en zwarte scholen minder scherp te maken, wil de PvdA leerlingen met een achterstand beter spreiden dan nu gebeurt. Het is de bedoeling dat ouders zelf een lijstje maken met scholen van voorkeur voor hun kind. De scholen op dat lijstje maken vervolgens onderling uit welke school het wordt, waarbij ze ervoor moeten zorgen dat kinderen met een achterstand evenwichtig worden gespreid. Doen ze dat niet of onvoldoende, dan krijgen gemeenten het recht om een school aan te wijzen. CDA en VVD hekelen de regelzucht die volgens hen uit het plan spreekt. "Het zijn oude reflexen van de PvdA dat de overheid weer van alles moet regelen", zegt CDA'er Jan de Vries. Om het plan te laten werken, pleit de PvdA voor een acceptatieplicht. Die houdt in dat scholen kinderen niet meer mogen weigeren, zolang de ouders de grondslag van de school respecteren.
pi_102842382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Iets met wel weten maar doen alsof je neus bloed :')
Jij hebt geen flauw benul hoe de ruimtelijke ordening en de bijbehorende procedures werken in Nederland?
pi_102842396
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, hoe wou jij het dan omschrijven?
Het is een politieke beweging met een religieus sausje. Ik wou dat het anders was.
De wetten van de islam dienen net zo min alleen voor moslims te gelden, als onze seculiere wetten alleen voor atheïsten zouden gelden. Het grootste deel van de koran gaat over niet-moslims.
pi_102842409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:56 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Het is een politieke beweging met een religieus sausje. Ik wou dat het anders was.
De wetten van de islam dienen net zo min alleen voor moslims te gelden, als onze seculiere wetten alleen voor atheïsten zouden gelden. Het grootste deel van de koran gaat over niet-moslims.
In Nederland geldt de Nederlandse wet, en daarmee klaar.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:07:00 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102842692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Knul, ik ben hier gewoon user en geen mod :D
Helaas....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102842703
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

In Nederland geldt de Nederlandse wet, en daarmee klaar.
Dat is een mooi ideaal, maar zo simpel is het in de praktijk niet.
Ten eerste staan wetten niet vast; die kunnen veranderd worden wanneer daar genoeg steun voor is. Dat is de natuurlijke wet: wetten die niet legitiem beschouwd worden, worden aangepast totdat zij wel legitiem beschouwd worden. In een islamitische wijk zal er bijvoorbeeld geen probleem gemaakt worden van oproepen tot het gebed via de minaretten, en in de wijk waar het hier om gaat wel. Veranderd de demografie de komen jaren (en dat gebeurt zeker wanneer daar een moskee komt te staan), dan neemt ook daar de steun toe voor oproepen tot het gebed.

Ten tweede begint onze wet helemaal niets tegen onderlinge afspraken. Stel je een gemeenschap voor als een gezin met 10 leden. De vader vermoord een dochter, wat volgens onze wetten verboden is. De familie spreekt echter onderling af dat de vader onschuldig is en ze getuigen dat het iemand anders was of zelfmoord. Dus gaat de vader vrijuit, daar kan de wet niets aan doen, ALS de wet al op de hoogte gebracht is van dit akkefietje. Want dat gebeurt ook niet altijd. Op grotere schaal ontstaan zo enclaves, waar de autoriteit van de staat niet meer aanvaard wordt. De natuurlijke wet van de islamitische gemeenschap is de sharia.

Las vandaag een interessant artikel over dit soort ontwikkelingen in Frankrijk:
-State is not ‘halal’: resentful immigrants turn to Islam in France
-Warning over France's Islamic suburbs which are becoming 'separate communities in a divided nation'

[ Bericht 3% gewijzigd door 2030rd op 08-10-2011 14:16:54 ]
pi_102842884
Tering, goede discussie is een beetje uit de hand gelopen. Wat een haat aan beide kanten :{

Trouwens, ik zou zelf geen moskee naast mijn huis willen. Maar dat geldt net zo goed voor een kerk, basisschool, Albert Heijn of voetbalstadion.
pi_102842915
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:14 schreef Tchock het volgende:
Tering, goede discussie is een beetje uit de hand gelopen. Wat een haat aan beide kanten :{

Trouwens, ik zou zelf geen moskee naast mijn huis willen. Maar dat geldt net zo goed voor een kerk, basisschool, Albert Heijn of voetbalstadion.
Ik liever ook niet. En daarvoor hebben we planologische procedures in dit land met mogelijkheden voor inspraak, aanvechten bij de rechter en het claimen van planschade als het wel doorgaat. Soms levert dat ongewenste uitkomsten op maar zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet altijd iedereen tevreden stellen.
pi_102842965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik liever ook niet. En daarvoor hebben we planologische procedures in dit land met mogelijkheden voor inspraak, aanvechten bij de rechter en het claimen van planschade als het wel doorgaat. Soms levert dat ongewenste uitkomsten op maar zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet altijd iedereen tevreden stellen.
Klopt. Toch is deze discussie altijd heel moeilijk zonder hypcriet te worden (het bekende NIMBY-effect). Niemand wil een vliegveld in de buurt, maar we hebben ze nodig. Zelfde geldt voor moskeeën, al zijn die natuurlijk niet vereist voor de Nederlandse infrastructuur.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:20:10 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102843001
Een toeterende moskee of jehova's die een bak koffie komen opdringen of diverse gildenoptochten en Bloedprocessie's door je stad/dorp, het maakt toch allemaal geen fuck uit.
pi_102843020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:20 schreef betyar het volgende:
Een toeterende moskee of jehova's die een bak koffie komen opdringen of diverse gildenoptochten en Bloedprocessie's door je stad/dorp, het maakt toch allemaal geen fuck uit.
Nou ja, het is niet fijn als je eerst rustig woont en daarna niet meer. Wat de reden ervoor is, ik begrijp dat wel.
pi_102843081
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Et voila, Drenthe, persoonlijke opmerkingen, jij bent ook zó voorspelbaar, hè, :). Let overigens vooral op dat ik er een "eigen versie" van maak, niet dat het niet waar is, nee, ik maak er een eigen versie van.
Klopt. A het waren geen kinderen, B ging niet om het islamitisch zijn, C er werd gereageerd op het in elkaar beuken van een meisje van 14 en D de ID werd afgepakt om ze kenbaar te maken dat het onverstandig zou zijn dat meisje nog eens lastig te vallen omdat we weten hoe ze heten en waar ze wonen en E ze zijn dus niet thuis opgezocht.
Totaal ander iets dus als wat jij suggereerde.

En doe niet zo schijnheilig: je bent zelf alles behalve vies van persoonlijk worden en andere zaken erbij betrekken.
pi_102843135
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt. A het waren geen kinderen, B ging niet om het islamitisch zijn, C er werd gereageerd op het in elkaar beuken van een meisje van 14 en D de ID werd afgepakt om ze kenbaar te maken dat het onverstandig zou zijn dat meisje nog eens lastig te vallen omdat we weten hoe ze heten en waar ze wonen en E ze zijn dus niet thuis opgezocht.
Totaal ander iets dus als wat jij suggereerde.
Prijzenswaardig. Niet prijzenswaardig als je moslims gaat bekogelen met blikjes en er ruzie mee gaat zoeken omdat je van mening bent dat ze de Vijand zijn.

quote:
En doe niet zo schijnheilig: je bent zelf alles behalve vies van persoonlijk worden en andere zaken erbij betrekken.
Tsja, moet ik dit nou serieus nemen?
pi_102843191
Ach, als het plebs aan het huilen is over moslims heeft het geen tijd om te huilen over de economie.

Totaal oninteressant dit. Koren op de molen van jeweetwel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102843443
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:22 schreef ems. het volgende:
Onzin natuurlijk. Als mensen hun geloof uit willen oefenen moeten ze dat maar lekker achter gesloten deuren thuis doen. Ik kan het heel goed begrijpen dat je geen moskee (of kerk) in je buurt wilt alleen maar omdat simpele personen het nodig vinden om in metafysische larie te geloven.
Dus jij wilt mensen alleen respecteren als ze dezelfde geloofsovertuiging hebben als jijzelf?! Simpel figuur. :')
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_102843528
Het schijnt de mode te zijn geworden bij de tolerante mens, om juist dat toe te staan wat absoluut niet tolerant is. Zo toont men tenslotte de eigen superieure tolerantie aan.
Dit kan maar echter zolang volgehouden worden, tot men opeens tot de schrikbarende ontdekking komt omringd te zijn door intoleranten.
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:42:16 #80
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_102843583
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:40 schreef 2030rd het volgende:
Het schijnt de mode te zijn geworden bij de tolerante mens, om juist dat toe te staan wat absoluut niet tolerant is. Zo toont men tenslotte het eigen superieure tolerantie aan.
Ik roep het al jaren...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_102843634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik roep het al jaren...
Shit, ik dacht dat ik het zelf bedacht had :(
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:46:52 #82
341203 3-voud
pi_102843717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:43 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Shit, ik dacht dat ik het zelf bedacht had :(
Ja, die komt van mij. Echt. :+
pi_102843730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:40 schreef 2030rd het volgende:
Het schijnt de mode te zijn geworden bij de tolerante mens, om juist dat toe te staan wat absoluut niet tolerant is. Zo toont men tenslotte de eigen superieure tolerantie aan.
Dit kan maar echter zolang volgehouden worden, tot men opeens tot de schrikbarende ontdekking komt omringd te zijn door intoleranten.
Precies dus moeten we zelf maar intolerant zijn!! Moslims zijn tenslotte geen moslims meer als we ze hun huiskamertjes injagen om daar maar te bidden in groepsverband. Op die manier maak je ze vast zelf toleranter!
pi_102843827
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Precies dus moeten we zelf maar intolerant zijn!! Moslims zijn tenslotte geen moslims meer als we ze hun huiskamertjes injagen om daar maar te bidden in groepsverband. Op die manier maak je ze vast zelf toleranter!
Intolerant zijn tegenover intolerantie is tolerantie. Dubbel negatief, wiskunda ;)
En al zijn we intolerant; daar moet je toch tolerant tegen zijn? Die "diversiteit" die onze intolerantie ons biedt is toch goed? We moeten tenslotte de PVV'ers en ook zelfs de neo-nazis niet wegjagen, maar ze tegemoet komen! Anders maak je ze alleen maar intoleranter :(
pi_102843987
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:02 schreef Montov het volgende:

[..]

Wie, waar?
Check m'n signature :>
pi_102844009
Ik zou ook geen moskee in mijn achtertuin willen.

Ook geen kerk trouwens ;)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:58:22 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102844018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet fijn als je eerst rustig woont en daarna niet meer. Wat de reden ervoor is, ik begrijp dat wel.
Ooh dat zeker, wat doet men als ze een spoor aanleggen, een landingsbaan of het industrieterrein wordt uitgebreid richting de kom? Ze klagen eerst en vervolgens raken ze er gewoon aangewend anderen verhuizen, met elke verandering waar dan ook heb je klagers, om er een moskee met luidsprekers uit te pikken is natuurlijk gewoon stemmingmakerij.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:59:22 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102844037
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:58 schreef Wokkel het volgende:
Ik zou ook geen moskee in mijn achtertuin willen.

Ook geen kerk trouwens ;)
Landingsbaan, fabriek, spoorweg, snelweg etc. etc. etc.
pi_102844096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Check m'n signature :>
Tering wat triest :')
pi_102844124
Intolerant zijn jegens intolerantie is niks mis mee. Maar de idee dat je dat bewerkstelligt, door tegen alles wat Islamitisch is te zijn, is ridicuul.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_102844215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:50 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Intolerant zijn tegenover intolerantie is tolerantie. Dubbel negatief, wiskunda ;)
En al zijn we intolerant; daar moet je toch tolerant tegen zijn? Die "diversiteit" die onze intolerantie ons biedt is toch goed? We moeten tenslotte de PVV'ers en ook zelfs de neo-nazis niet wegjagen, maar ze tegemoet komen! Anders maak je ze alleen maar intoleranter :(
Want een moslim is precies hetzelfde als een neonazi! Hitler had tenslotte moslim brigades. Beetje aankomen met wiskundige logica en dan vervolgens deze bagger opschrijven. :W
pi_102844249
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:02 schreef Neuroscience het volgende:
Intolerant zijn jegens intolerantie is niks mis mee. Maar de idee dat je dat bewerkstelligt, door tegen alles wat Islamitisch is te zijn, is ridicuul.
Precies als moslims morgen proberen alle rokjes en homo's verboden te maken dan moet je daar tegen zijn. Je moet niet een moskee gaan verbieden omdat dat ding niet anders is dan een kerk.
pi_102844329
Dus van de 500 moskeeën in Nederland zijn er pak en beet 5 die het oproepen tot het gebed uitroepen? De moslims in Nederland weten donders goed dat zij in het westen leven en het waarschijnlijk niet zouden waarderen. Dat is ook precies de reden dat het er maar 5 zijn die het doen, en niet 450.

Niemand heeft de plannen grondig bestudeerd of is in gesprek gegaan met ze, alle argumenten die worden aangehaald zijn ongegrond.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:22:18 #94
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102844573
Tsunamiiiii

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 08-10-2011 19:13:31 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_102844619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:22 schreef GSbrder het volgende:
Tsunamiiiii

[ afbeelding ]
Tsunami of niet, the mosque is here to stay, lol.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 08-10-2011 19:13:34 ]
pi_102844620
quote:
Tsunamiiiii

[ afbeelding ]
Alhamdoelillah.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_102844624
quote:
Tsunamiiiii

[ afbeelding ]
Indonesië?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:25:20 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102844650
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:24 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Tsunami of niet, the mosque is here to stay, lol.
Ach, hoeveel onder NAP ligt Zoetermeer?
1953-je en die moskee is wel een goede schuilplaats.
pi_102844652
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:24 schreef waht het volgende:

[..]

Alhamdoelillah.
Subhanallah.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:26:51 #100
345192 Adam1981
@DIFBrigade
pi_102844687
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:25 schreef GSbrder het volgende:
Ach, hoeveel onder NAP ligt Zoetermeer?
1953-je en die moskee is wel een goede schuilplaats.
De Nederlandse moskee zal vernietigd worden omdat de oproep tot gebed verboden is! :')
pi_102844737
Kennelijk willen ze de aandacht afleiden van de occupy movement zodat de elite door kan gaan met zakkenvullen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:30:39 #102
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102844777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:28 schreef polderturk het volgende:
Kennelijk willen ze de aandacht afleiden van de occupy movement zodat de elite door kan gaan met zakkenvullen.
Natuurlijk. Zo zijn de buurtbewoners in de wijk Seghwaert van Zoetermeer.
Als frontsoldaten van de occupy movement worden ze allemaal betaald door elitaristen om quasi-verontwaardigd boos te zijn tegen een moskee. Dat het gewoon laffe tokkies zijn, dat kan niet, die moeten wel van een higher power komen.
pi_102844935
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Natuurlijk. Zo zijn de buurtbewoners in de wijk Seghwaert van Zoetermeer.
Als frontsoldaten van de occupy movement worden ze allemaal betaald door elitaristen om quasi-verontwaardigd boos te zijn tegen een moskee. Dat het gewoon laffe tokkies zijn, dat kan niet, die moeten wel van een higher power komen.
Het gaat me om het moment waarop ze dit nieuwsbericht publiceren. Mensen moeten weer banggemaakt worden voor moslims of een ander 'gevaar'.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:38:06 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102844960
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het gaat me om het moment waarop ze dit nieuwsbericht publiceren. Mensen moeten weer banggemaakt worden voor moslims of een ander 'gevaar'.
Wie doen dat dan? De media? Zijn zij op hand van de islamofoben?
pi_102845024
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Moslims vrezen alleen maar de Schepper van de hemelen en aarde. Ze zijn niet bang voor andere zaken, zoals de islamofoobjes.
Ben je niet bang voor de dood van je geliefde(n) en naasten?
pi_102845175
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]Dat het gewoon laffe tokkies zijn, dat kan niet, die moeten wel van een higher power komen.
Uiteraard is het tegen de verspreiding van nog meer religieuze onzin zijn het gedrag van laffe tokkies.
pi_102845252
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Moslims vrezen alleen maar de Schepper van de hemelen en aarde. Ze zijn niet bang voor andere zaken, zoals de islamofoobjes.
Welke van de 2.000 aanbeden scheppers op deze aarde?
Oh die ene die wel waar is en die 1.999 anderen, DIE zijn toch zo ONWIJS onzin! Maar die van ons is echt waar hoor! :Y
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:49:04 #108
345192 Adam1981
@DIFBrigade
pi_102845272
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:40 schreef De_Nuance het volgende:

Nou ja, bang... we gaan allemaal dood (Every Soul Shall Taste Death), dat hoort bij het leven, de Islam leert ons waarom wij geschapen zijn en wat onze taak is op de aarde. Ik ben voornamelijk bang dat ik als een slechte moslim zal sterven. Het enige wat ik wens van Allah (swt) is dat ik als een goede moslim mag sterven.
pi_102845298
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:40 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Nee. Wel voor djinns :')
pi_102845324
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:49 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Nou ja, bang... we gaan allemaal dood (Every Soul Shall Taste Death), dat hoort bij het leven, de Islam leert ons waarom wij geschapen zijn en wat onze taak is op de aarde. Ik ben voornamelijk bang dat ik als een slechte moslim zal sterven. Het enige wat ik wens van Allah (swt) is dat ik als een goede moslim mag sterven.
Dat we allemaal doodgaan weet ik, maar ik denk dat je er toch wel bang voor bent.

Maar goed, ik respecteer jouw religieuze opvattingen die ik niet deel.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:50:18 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard is het tegen de verspreiding van nog meer religieuze onzin zijn het gedrag van laffe tokkies.
Ik heb het over buurtbewoners die gaan protesteren als hun kansenwijk met een moskee wordt opgeleukt. Lekker verhuizen, je zit sowieso nog 15 jaar in een bouwput en die moskee is echt the least of your worries.
pi_102845343
quote:

[..]

Oh nu geef je al toen dat je een voorhuidsloze bent? Eerst was je toch zogenaamd een ggggrristen?
pi_102845352
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb het over buurtbewoners die gaan protesteren als hun kansenwijk met een moskee wordt opgeleukt. Lekker verhuizen, je zit sowieso nog 15 jaar in een bouwput en die moskee is echt the least of your worries.
Seghwaert is alles behalve een kansenbuurt. Veel dure koopwoningen daar. Allemaal minimaal 2 x modaal.
pi_102845369
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke van de 2.000 aanbeden scheppers op deze aarde?
Oh die ene die wel waar is en die 1.999 anderen, DIE zijn toch zo ONWIJS onzin! Maar die van ons is echt waar hoor! :Y
Geweldig hoe jij stelling neemt tegen religie. De argumenten die jij gebruikt, gebruikte ik op de basisschool. Prima om tegen religie in te gaan, maar doe dat op zn minst met een beetje stijl.
pi_102845419
quote:

[..]

Hij leert je ook dat de maan gespleten is geweest, dat de zon in een modderpoel ondergaat en dat onzichtbare boze geesten je proberen te verleiden :')
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:53:48 #116
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Seghwaert is alles behalve een kansenbuurt. Veel dure koopwoningen daar. Allemaal minimaal 2 x modaal.
En gaan ze die moskee tegenover de dure woningen zetten, of in het vernieuwde deel?
pi_102845460
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig hoe jij stelling neemt tegen religie. De argumenten die jij gebruikt, gebruikte ik op de basisschool. Prima om tegen religie in te gaan, maar doe dat op zn minst met een beetje stijl.
Zolang ze onweerlegbaar zijn, zijn ze valide. De absurditeit van religie is het best aan te tonen door te spiegelen.

Jij neemt geen stelling tegen religie trouwens. Je bent alleen tegen mensen die tegen de islam zijn. Tegen christendom ed zijn is natuurlijk wel bon ton.
pi_102845474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En gaan ze die moskee tegenover de dure woningen zetten, of in het vernieuwde deel?
Bij die dansschool. Daar woont die maat van mij dus ook. Allemaal koop.
pi_102845523
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zolang ze onweerlegbaar zijn, zijn ze valide. De absurditeit van religie is het best aan te tonen door te spiegelen.

Jij neemt geen stelling tegen religie trouwens. Je bent alleen tegen mensen die tegen de islam zijn. Tegen christendom ed zijn is natuurlijk wel bon ton.
Tegen een boerkaverbod zijn = pro-islam?

Dat moet je mij toch effe uitleggen. Overigens heb ik ook niks tegen het christendom. Met de meeste christenen kan ik het prima vinden.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:57:18 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845528
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bij die dansschool. Daar woont die maat van mij dus ook. Allemaal koop.
Dan kunnen ze daar toch eenvoudig bezwaar tegen indienen?
Niet uit een islamofoob onderbuik gevoel, maar dat vereist een wijziging van het bestemmingsplan en er zijn al tal van zaken geweest waarbij mensen beroep aantekenden doordat een moskee, school of andere verkeersintensieve functie hun WOZ-waarde deed dalen.
pi_102845579
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan kunnen ze daar toch eenvoudig bezwaar tegen indienen?
Niet uit een islamofoob onderbuik gevoel, maar dat vereist een wijziging van het bestemmingsplan en er zijn al tal van zaken geweest waarbij mensen beroep aantekenden doordat een moskee, school of andere verkeersintensieve functie hun WOZ-waarde deed dalen.
Mijn ervaring is dat je bezwaren kunt indienen tot je een ons weegt, maar dat als de gemeente voorstander is van de bouw, je het wel kunt schudden.

Je kunt het proces hooguit vertragen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:00:36 #122
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845621
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je bezwaren kunt indienen tot je een ons weegt, maar dat als de gemeente voorstander is van de bouw, je het wel kunt schudden.

Je kunt het proces hooguit vertragen.
Vertragen is ook al prettig, denk ik zo.
pi_102845684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja maar Koos heeft helaas wel gelijk. De gemeente drukt het toch door, zelf als keer op keer weer blijkt dat het door extremistische organisaties gefinancierd wordt.
pi_102845829
Zulke fijne mensen toch http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113005 O+

Vanaf 8:45

Verrijking! O+

En dan die wout :(
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:08:42 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845845
wet Bibob?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:09:31 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102845863
quote:
Ik lieg niet, dat houdt in dat ik op de hoogte zou zijn van het feit dat er toch zeker tien moskeeën zijn waar wel wordt opgeroepen. Dat was ik niet.

Ik ben dus hooguit abuis.
pi_102845902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En daarin zijn de mogelijkheden toch wel wat beperkt de afgelopen jaren om die vertragingen juist te voorkomen waar het gaat om wegen en dergelijke :P
pi_102845911
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik lieg niet, dat houdt in dat ik op de hoogte zou zijn van het feit dat er toch zeker tien moskeeën zijn waar wel wordt opgeroepen. Dat was ik niet.

Ik ben dus hooguit abuis.
Beweer dan niet stellig dingen als je het niet weet.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:13:18 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102845958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

En daarin zijn de mogelijkheden toch wel wat beperkt de afgelopen jaren om die vertragingen juist te voorkomen waar het gaat om wegen en dergelijke :P
Een moslimweg :o?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:13:58 #130
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_102845977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Beweer dan niet stellig dingen als je het niet weet.
Ik zal het onthouden.
pi_102846006
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
Het is wereldwijd de standaardprocedure dat moskeeën oproepen tot het gebed. Het is onoprecht om dit te ontkennen, en te doen alsof mensen die hiervoor vrezen islamofobe angsthazen zijn. Wees eerlijk.
Je houdt je van de domme hier. Jij weet dat een omroep tot het gebed kan variëren van door een microfoontje wat zeggen en dat alleen de Moskeebezoeker binnen het hoort tot de hele stad ermee wakker schreeuwen, zoals in het buitenland. Maar wij wonen in Nederland dus wat ze ergens anders doen is irrelevant. Dat laatste in Nederland niet het geval. Het eerste wel; omroepen zodat alleen de moskeebezoekers het horen. Daarmee houdt het eigenlijk al op.
Tenzij jij mij kan aanwijzen dat een aanzienlijk deel van de gebedshuizen in Nederland weldegelijk ook buiten hun omroep tot het gebed laat horen. Kom maar met bewijs om je angsten feitelijk gezien te onderbouwen.

quote:
Kun je dit middels cijfers hardmaken? Ik kan zelf alleen maar wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd die wél gewoon oproepen tot het gebed. Dat is nou eenmaal de standaardprocedure, net zoals kerken kerkklokken gebruiken.
Je gaat niet op mijn vraag in. Ten eerste.

Ten tweede ga je het weer wereldwijd trekken. Wij wonen in Nederland. Nederlandse Moslims dienen zich gewoon aan de wet hier te houden. Willen ze het gebed vijfmaal daags in de publieke ruimte ook omroepen dmv speakers dan dienen ze daarvoor bij de gemeente te zijn of politiek gezien proberen de wet aan te passen. Meetbaar dus voor je of men daar echt behoefte aan heeft door dit soort aanvragen en/of politieke partijpunten na te gaan. Ik zou zeggen onderbouw je argument en laat ons cijfers zien dus. Jij deed een aanname immers om iets te beweren.
Bij het uitblijven van steekhoudende cijfers neem ik aan dat het iets is wat niet tot nauwelijks speelt onder Nederlandse Moslims.

quote:
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.[/quote]

Nee, je projecteert jouw visie van de soennitische Islam op Moslims in Nederland die in de praktijk een andere invulling aan hun soennitische Islam geven. Daarnaast moet je eerst proberen hard te maken dat de soennitische Moslims in Nederland uberhaupt de soennitische leer volgen in alle facetten. Want net zoals de rooms katholieken rooms-katholiek zijn wil dat niet perse zeggen dat zij tot op de puntjes de leer van de rooms-katholieke kern volgen. Meestal is het niet zo zwart-wit, maar aan ook deze nuance ga jij compleet voorbij.

De praktijk wijst nu uit dat een aanzienlijk deel van de in Nederland woonachtige Moslims (waarvan het grote deel zich tot de soennitische stroming rekent) problemen met zich meebrengen die jij aankaart: vijandigheid tegen Nederland en ongelovigen, politiek-ideologisch bedreven op omverwerping van de democratisch-Nederlandse staat etc etc. Zodoende vraag ik je nogmaals om in alle eerlijk bij je betogen de vermelden dat de Nederlandse Moslims jouw visie van de soennitische Islam blijkbaar niet delen en in de praktijk brengen. Anders maak je je schuldig aan een onrealistisch beeld weergeven en angst aanjagen tegenover een minderheid in Nederland. En omdat vooral die angst onrealistisch is is dat kwalijk.

quote:
De islam is niet hetzelfde als alle moslims.
Het zou je sieren gewoon eerlijk te zijn over wat de islam inhoudt, ipv de aandacht af proberen te lijden door iets te zeggen over "de meeste moslims" en dan te doen alsof wat ik beweer over de islam voortkomt uit tunnelvisie.
Ik heb je eerder uitgenodigd te discussieren over Islam in het subtopic Filosofie en Levensbeschouwing. Onderaan een Islam topic. Dan kunnen we uitgebreid discussieren over soennitische Islam. Want je slaat nogal wat stappen over en lijkt alleen maar in zwart-wit te kunnen denken. En als iets wel niet zo is is dat de soennitische Islam, bronnen en interpretatie daarvan wat het politieke bestel betreft conform de huidige tijd en geest. Vraag maar aan een schriftgeleerde aan het Islam instituut in de wereld, Al Azhar te Cairo, of een soenniet ongelovigen mag afmaken in Nederland en/of erop uit is hen onder de knie te krijgen. Ik kan je garanderen dat je antwoord niet overeenkomt met de visie die jij nu deelt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:16:04 #132
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102846030
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zulke fijne mensen toch http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113005 O+

Vanaf 8:45

Verrijking! O+

En dan die wout :(
Er zullen maar weinig mensen zijn die dat gedrag goedkeuren.
Verder staat dat clubje radicalen natuurlijk helemaal los van de discussie om een moskee te bouwen in een wijk.
pi_102846044
quote:
Je houdt je van de domme hier. Jij weet dat een omroep tot het gebed kan variëren van door een microfoontje wat zeggen en dat alleen de Moskeebezoeker binnen het hoort tot de hele stad ermee wakker schreeuwen, zoals in het buitenland. Maar wij wonen in Nederland dus wat ze ergens anders doen is irrelevant. Dat laatste in Nederland niet het geval. Het eerste wel; omroepen zodat alleen de moskeebezoekers het horen. Daarmee houdt het eigenlijk al op.
Tenzij jij mij kan aanwijzen dat een aanzienlijk deel van de gebedshuizen in Nederland weldegelijk ook buiten hun omroep tot het gebed laat horen. Kom maar met bewijs om je angsten feitelijk gezien te onderbouwen.

[..]

Je gaat niet op mijn vraag in. Ten eerste.

Ten tweede ga je het weer wereldwijd trekken. Wij wonen in Nederland. Nederlandse Moslims dienen zich gewoon aan de wet hier te houden. Willen ze het gebed vijfmaal daags in de publieke ruimte ook omroepen dmv speakers dan dienen ze daarvoor bij de gemeente te zijn of politiek gezien proberen de wet aan te passen. Meetbaar dus voor je of men daar echt behoefte aan heeft door dit soort aanvragen en/of politieke partijpunten na te gaan. Ik zou zeggen onderbouw je argument en laat ons cijfers zien dus. Jij deed een aanname immers om iets te beweren.
Bij het uitblijven van steekhoudende cijfers neem ik aan dat het iets is wat niet tot nauwelijks speelt onder Nederlandse Moslims.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:15 schreef Aloulou het volgende:
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.
Nee, je projecteert jouw visie van de soennitische Islam op Moslims in Nederland die in de praktijk een andere invulling aan hun soennitische Islam geven. Daarnaast moet je eerst proberen hard te maken dat de soennitische Moslims in Nederland uberhaupt de soennitische leer volgen in alle facetten. Want net zoals de rooms katholieken rooms-katholiek zijn wil dat niet perse zeggen dat zij tot op de puntjes de leer van de rooms-katholieke kern volgen. Meestal is het niet zo zwart-wit, maar aan ook deze nuance ga jij compleet voorbij.

De praktijk wijst nu uit dat een aanzienlijk deel van de in Nederland woonachtige Moslims (waarvan het grote deel zich tot de soennitische stroming rekent) problemen met zich meebrengen die jij aankaart: vijandigheid tegen Nederland en ongelovigen, politiek-ideologisch bedreven op omverwerping van de democratisch-Nederlandse staat etc etc. Zodoende vraag ik je nogmaals om in alle eerlijk bij je betogen de vermelden dat de Nederlandse Moslims jouw visie van de soennitische Islam blijkbaar niet delen en in de praktijk brengen. Anders maak je je schuldig aan een onrealistisch beeld weergeven en angst aanjagen tegenover een minderheid in Nederland. En omdat vooral die angst onrealistisch is is dat kwalijk.

[..]

Ik heb je eerder uitgenodigd te discussieren over Islam in het subtopic Filosofie en Levensbeschouwing. Onderaan een Islam topic. Dan kunnen we uitgebreid discussieren over soennitische Islam. Want je slaat nogal wat stappen over en lijkt alleen maar in zwart-wit te kunnen denken. En als iets wel niet zo is is dat de soennitische Islam, bronnen en interpretatie daarvan wat het politieke bestel betreft conform de huidige tijd en geest. Vraag maar aan een schriftgeleerde aan het Islam instituut in de wereld, Al Azhar te Cairo, of een soenniet ongelovigen mag afmaken in Nederland en/of erop uit is hen onder de knie te krijgen. Ik kan je garanderen dat je antwoord niet overeenkomt met de visie die jij nu deelt.
[/quote]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:17:10 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102846059
Je kunt dat ding niet tegenhouden maar wel hoe het er uit gaat zien

dus niet herkenbaar als moskee en parkeerruimte onder de moskee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102846184
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een moslimweg :o?
Dat is de enige moslim die x-ray wel kan waarderen denk ik :P.

maar de procedure is veelal gelijk :P
pi_102846245
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Er zullen maar weinig mensen zijn die dat gedrag goedkeuren.
Verder staat dat clubje radicalen natuurlijk helemaal los van de discussie om een moskee te bouwen in een wijk.
Komt uit dezelfde hoek. Je moet niet raar opkijken als je de islam faciliteert en alle vrijheid geeft dat dit eruit voorkomt. Dat is nml. een wet van meden en perzen, kijk maar naar IEDER islamitisch land.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:29:07 #137
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102846344
Ik ben tegen. Niet omdat het een moskee is maar omdat het een religieus gebouw is. Ik zou ook tegen een kerk of een synagoge zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:29:32 #138
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102846352
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Komt uit dezelfde hoek. Je moet niet raar opkijken als je de islam faciliteert en alle vrijheid geeft dat dit eruit voorkomt. Dat is nml. een wet van meden en perzen, kijk maar naar IEDER islamitisch land.
Complete onzin, heb je daar bronnen voor? Verwijzen naar een islamitisch land is hetzelfde als wijzen naar een afgesloten stam in Afrika.
De vrijheid die christenen hebben in die zogenaamde wet van je, heb je ook zo'n last van, die christen-extremisten in bible-belt.
pi_102846402
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Complete onzin, heb je daar bronnen voor? Verwijzen naar een islamitisch land is hetzelfde als wijzen naar een afgesloten stam in Afrika.
De vrijheid die christenen hebben in die zogenaamde wet van je, heb je ook zo'n last van, die christen-extremisten in bible-belt.
Christen mogen van mij ook liever vandaag dan morgen oprotten. Man we komen net uit anderhalf millennium religieuze onderdrukking en achterlijkheid. Dan moeten we dus niet versie 3 van het onzingedachtengoed van die schizofrene wanabe kindermoordenaar uit het land van Judea gaan zitten verwelkomen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:32:57 #140
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102846417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Christen mogen van mij ook liever vandaag dan morgen oprotten. Man we komen net uit anderhalf millennium religieuze onderdrukking en achterlijkheid. Dan moeten we dus niet versie 3 van het onzingedachtengoed van die schizofrene wanabe kindermoordenaar uit het land van Judea gaan zitten verwelkomen.
Voor de duidelijkheid, Mohammed kwam volgens jou uit Judea?
pi_102846467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:32 schreef Strani het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, Mohammed kwam volgens jou uit Judea?
Mohammed was niet de stichter van die onzin. Dat was nummer 3.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:35:36 #142
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102846483
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Mohammed was niet de stichter van die onzin. Dat was nummer 3.
Oh excuus..dus we hebben het over?
pi_102846520
Judea strekt zich uit tot Mekka tegenwoordig
pi_102846534
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Abraham natuurlijk.
pi_102846541
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Abrahamitisce religies denk ik dan
pi_102846603
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:37 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Abrahamitisce religies denk ik dan
De kanker der mensheid...

zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:40:52 #147
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102846622
Oh Abraham, juist ja.

Anyway, ik ben zelf op m'n eigen manier gelovig maar ben geen voorstander van georganiseerde religies. Christendom, Islam, Jodendom en alle anderen zijn slechts bedoeld om hun volgers dom en meegaand te houden.

Elk gebouw dat meewerkt aan dat doel is er voor mij één te veel.
pi_102846649
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De kanker der mensheid...

[ afbeelding ]
Je plaatje doet het niet
pi_102846700
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:42 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Je plaatje doet het niet
Nu dan?
pi_102846723
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:40 schreef Strani het volgende:
Oh Abraham, juist ja.

Anyway, ik ben zelf op m'n eigen manier gelovig maar ben geen voorstander van georganiseerde religies. Christendom, Islam, Jodendom en alle anderen zijn slechts bedoeld om hun volgers dom en meegaand te houden.

Elk gebouw dat meewerkt aan dat doel is er voor mij één te veel.
Juistem. Maar ja, dan ben je een Tokkie en een potentiële Anders Breivik volgens bepaalde linkse zolderkamernerds tegenwoordig.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:46:56 #151
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102846769
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Juistem. Maar ja, dan ben je een Tokkie en een potentiële Anders Breivik volgens bepaalde linkse zolderkamernerds tegenwoordig.
Ach ja..dat soort meningen doen me gelukkig weinig. Zolang ik zelf weet dat ik dit vind vanuit de overtuiging dat de mens uit moet gaan van de eigen kracht en niet van die van een grote organisatie, weet ik dat ik dat ik het juist heb.

Dan maar arrogant. ;)
pi_102846896
Georganiseerde religie. Mensen die zulke termen gebruiken hebben het niet erg begrepen.

Maar ja, net als jou ben ik ook maar arrogant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102846919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zo'n term gebruiken hebben het niet erg begrepen.
Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels! :')
pi_102846950
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels! :')
Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_102847150
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.
Dat komende uit de mond van iemand die oprecht overtuigd is dat het de realiteit is dat onzichtbare geesten zijn leven proberen te beïnvloeden :')

Maar goed, wil je beweren dat de islam geen vaste regels kent? Het is allemaal geheel vrijblijvend en het is geen georganiseerde religie?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:02:06 #156
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:04:24 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102847218
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:02 schreef JortK het volgende:
Zeg nee tegen de moskee!
Zeg ja tegen de boerka?
pi_102849680
De Zoetermeerse burger? Och de gemeente doet even rollenspel met Jan Joker de Burger. Wat avonden bij elkaar prutsen enz enz enz enz enz enz enz
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_102851881
Mikjn mooske bouwen te lasten legde haram. Jullie seghwaert mensen zijn krom.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:55:12 #161
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_102852065
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding. :{

Random woord: pasteitje

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:56:27 #162
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102852100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zulke termen gebruiken hebben het niet erg begrepen.

Maar ja, net als jou ben ik ook maar arrogant.
Religies zijn georganiseerd ja. Soms met een eenlijnige structuur zoals in de Rooms-Katholieke kerk, soms door middel van allemaal clustertjes die weer hun eigen organisatie hebben. Als lid van de religie blijf je te maken hebben met een organisatie en regels.
pi_102852449
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding. :{

In theorie ja, in de praktijk is het wel anders. :')
De Republiek
pi_102852536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:07 schreef stroopdoosch het volgende:

[..]

In theorie ja, in de praktijk is het wel anders. :')
Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:09:42 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102852550
De vorige moskee was ook al zo'n succes, verwachten ze een andere afloop? _O-
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:10:17 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102852572
Is het niet net een beetje zo als met zigeuners, dat als je binnen een straal van 500 meter van het kamp woont, je eigenllijk nooit last hebt van inbraken, omdat ze altijd juist een stukje verderop gaan?
The End Times are wild
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:10:55 #167
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102852592
quote:

Maar die goede moslim kan ook thuis bidden, terwijl de rest van het vmbo fietsen jat en vrouwen overvalt, in groepjes natuurlijk alleen is griezelig.
pi_102852617
Zoetermeer is niet in rep en roer.
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:11:45 #169
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102852619
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Is het niet net een beetje zo als met zigeuners, dat als je binnen een straal van 500 meter van het kamp woont, je eigenllijk nooit last hebt van inbraken, omdat ze altijd juist een stukje verderop gaan?
Helaas, ze jatten juist de naaste omgeving leeg, makkelijker in de gaten te houden of iemand weg is af niet.
pi_102852660
quote:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen
Nee haatpaleizen die door wahabitische extremisten gefinancierd worden zijn een verarming voor elke buurt.
Als het een verrijking was, was niemand tegen geweest. Vreemd genoeg is iedereen altijd tegen.

Sterker nog, als ze via de speaker oproepen doen zorgt zo'n moskee voor meer haat jegens de islam dan een miljoen kut-Marokkanen zoals jij kunnen doen. Het zorgt voor een extreme vervreemding bij autochtonen die ze zeer, zeer ontvankelijk maakt voor extreem rechts.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:13:50 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102852692
Ik zou er ook geen tegenover m'n huis willen hebben als dat 't geval zou zijn. Ook geen kerk trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_102852730
ANTI MOSKEE
pi_102852733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?
Ja. Naïeve Nederlander
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:16:07 #174
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102852775
quote:
We voelen ons niet veilig. De gemeente en de politie moeten nu echt iets doen om de veiligheid in en om de moskee te verbeteren”, aldus Mohammed Boudadi, voorzitter van de moskee Al Quibla in Zoetermeer. Het spiksplinternieuwe pand van de moskee aan het Kerkenbos werd dit weekend beklad met racistische leuzen. Volgens het bestuur van de moskee is de maat vol.

Het is niet de eerste keer dat de moskee doelwit is. Zo werd in 2009 een molotovcocktail naar binnen gegooid. Deze zorgde voor grote schade. En ook het tijdelijke pand in Rokkeveen waarin de moskee zit, nu de nieuwe moskee wordt gebouwd, werd al eens door vandalen beklad.

Miloud Zizaoui, penningmeester van de moskee, is ervan overtuigd dat het geen incident en kwajongensstreek is. “Dit moet nu worden aangepakt voor er echt iets erg gebeurt want dan ben je gewoon te laat”, aldus Zizaoui. De beide heren hebben een gesprek met politie en gemeente hoe er nu verder wordt gehandeld. Volgens de bestuursleden is één ding duidelijk: er moet gehandeld worden…
Oplossing? Nog een bouwen _O_
pi_102852785
Ik snap niet waarom ze het op die locatie willen hebben, in die wijk wonen helemaal niet zo heel veel allochtonen. En er is daar genoeg parkeerplek voor de mensen die er wonen, maar je moet niet willen dat er ineens 1000 mensen op af komen, dat wordt een drama. Ik snap wel waarom de buurtbewoners klagen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:17:50 #176
13462 BansheeBoy
pi_102852838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar die goede moslim kan ook thuis bidden, terwijl de rest van het vmbo fietsen jat en vrouwen overvalt, in groepjes natuurlijk alleen is griezelig.
En hoe komt dat door de moskee? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_102852877
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:13 schreef popolon het volgende:
Ik zou er ook geen tegenover m'n huis willen hebben als dat 't geval zou zijn. Ook geen kerk trouwens.
Ik heb een kerk recht tegenover m'n huis, en nog 1 op loopafstand. Heb er opzich weinig last van, behalve op zondag als iedereen met de auto naar de kerk gaat. :r
pi_102852917
Het mooiste zou zijn als alle 'gebedshuizen' met de grond gelijk gemaakt gaan worden.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:20:22 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102852923
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En hoe komt dat door de moskee? :{

Niet. Dus die moskee kun je ook weglaten.
pi_102852967
quote:
Kan je me er op wijzen waar in dat filmpje het gaat over de concrete overlast voor de buurtbewoners? Ben er diagonaal doorheen gegaan maar kon niks vinden daarover.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:22:49 #181
13462 BansheeBoy
pi_102852995
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:20 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Niet. Dus die moskee kun je ook weglaten.
Dus is de hysterisch reactie van de buurt er één gebaseerd op onderbuikgevoelens. Derhalve dus ongegrond. :{

zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:25:21 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102853073
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus is de hysterisch reactie van de buurt er één gebaseerd op onderbuikgevoelens. Derhalve dus ongegrond. :{

Moskee = symbool van religie. Religie is slecht. De eerste moskee was ongewenst. Deze moskee is ongewenst. Waarom zou je hem uberhaupt nog willen bouwen, afgezien van de overlast dat deze gaat veroorzaken en de kosten die wij, als belastingbetaler, niet willen betalen?
pi_102853219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Moskee = symbool van religie. Religie is slecht. De eerste moskee was ongewenst. Deze moskee is ongewenst. Waarom zou je hem uberhaupt nog willen bouwen, afgezien van de overlast dat deze gaat veroorzaken en de kosten die wij, als belastingbetaler, niet willen betalen?
is er sprake van dat de overheid deze moskee betaalt? Dat zou ik namelijk wel een schandaal vinden...

En tja waarom willen mensen gebedshuizen hebben? Vermoedelijk om hun godsdienst uit te oefenen en ze spelen vaak ook een rol van belang in het functioneren van een geloofsgemeenschap.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:32:17 #184
13462 BansheeBoy
pi_102853295
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

De moskee zelf wordt betaald door de gulle achterban, de Moslims zelf. De kosten die eruit voortvloeien voor de belastingbetaler zal netto minder zijn dan die van kerken, daar er meer kerken staan in Nederland. :{

Je hebt eerst een mening en daarna zoek je de argumenten er pas bij. Normaal gesproken is het de omgekeerde volgorde. Als ik het mis heb, neem me dan niet kwalijk. :{

pi_102853528
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kan je me er op wijzen waar in dat filmpje het gaat over de concrete overlast voor de buurtbewoners? Ben er diagonaal doorheen gegaan maar kon niks vinden daarover.
Het filmpje gaat over de donkere zijde van die moskeeën. De overlast is dan nog minder relevant. Maar jij als naïeve Nederlandse ambtenaar zal het wel weer negeren.
En straks dan 'verbijstert' zijn als naar buiten komt wat voor shit er allemaal plaatsvind daar.

1 zoektocht op google levert trouwens genoeg op, maar dat wist je vast al maar je hoopte dat ik daar niet over zou beginnen: https://www.google.com/we(...)879&biw=1024&bih=629
pi_102853550
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-10-2011 20:51:30 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:42:41 #187
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102853585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

is er sprake van dat de overheid deze moskee betaalt? Dat zou ik namelijk wel een schandaal vinden...

En tja waarom willen mensen gebedshuizen hebben? Vermoedelijk om hun godsdienst uit te oefenen en ze spelen vaak ook een rol van belang in het functioneren van een geloofsgemeenschap.
Niet direct hoop ik. Maar dergelijke instellingen krijgen een berg belastingvoordeel. Lijkt mij wel een af te wegen factor in deze tijden..
Zijns moslims niet in staat zelfstandig te bidden? Moet daar een speciaal gebouw voor komen? Ze kunnen wel aandragen dat ze recht tot godsdienst hebben maar niemand (helaas) verbied het ze om te bidden, daar hebben ze toch genoeg ruimte voor?

Die gulle achterban? Die giften die we daarna aftrekken van de belasting waardoor de overheid indirect meebetaald? :+
En je hebt het mis, dat mag, vooral met dit onderwerp. Het hier en daar neerplempen van gebouwen is simpelweg niet de normale gang van zaken, vooral wanneer het gebouw is kwestie niet gewenst is door de omgeving en de geschiedenis ons beter leert.
pi_102853602
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus? Religie is inherent slecht. Ik blijf me verbazen dat linkse mensen zoals jij mee lachen met de Jomanda en Thor-bashers maar opeens wel respect tonen voor dezelfde onzin genaamd jodendom, christendom en islam. Hypocriet en selectief gedrag.
pi_102853661
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het filmpje gaat over de donkere zijde van die moskeeën. De overlast is dan nog minder relevant. Maar jij als naïeve Nederlandse ambtenaar zal het wel weer negeren.
En straks dan 'verbijstert' zijn als naar buiten komt wat voor shit er allemaal plaatsvind daar.

1 zoektocht op google levert trouwens genoeg op, maar dat wist je vast al maar je hoopte dat ik daar niet over zou beginnen: https://www.google.com/we(...)879&biw=1024&bih=629
Dubieuze financiers heb ik ook wat op tegen maar daar ging het me niet om. Het ging over de directe overlast en dan ben ik van je googlelinkje nog niet overdreven onder de indruk. Veel protesten vooraf, dit topic en wat belgische berichtjes op de eerste pagina. Niet heel indrukwekkend eigenlijk.
Lijkt mijn stelling dat het in de praktijk nog wel een heel klein beetje meevalt wel te kloppen dus.
pi_102853718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Niet direct hoop ik. Maar dergelijke instellingen krijgen een berg belastingvoordeel. Lijkt mij wel een af te wegen factor in deze tijden..
Zijns moslims niet in staat zelfstandig te bidden? Moet daar een speciaal gebouw voor komen? Ze kunnen wel aandragen dat ze recht tot godsdienst hebben maar niemand (helaas) verbied het ze om te bidden, daar hebben ze toch genoeg ruimte voor?

Die gulle achterban? Die giften die we daarna aftrekken van de belasting waardoor de overheid indirect meebetaald? :+
En je hebt het mis, dat mag, vooral met dit onderwerp. Het hier en daar neerplempen van gebouwen is simpelweg niet de normale gang van zaken, vooral wanneer het gebouw is kwestie niet gewenst is door de omgeving en de geschiedenis ons beter leert.
De meeste moskeeën worden in Europa gefinancierd door zeer, zeer dubieuze organisaties uit het Midden-Oosten. Het is niets meer en niets minder dan zendingsdrang, religieus imperialisme. De kneuzen in de NLe politiek zijn nog te naïef om dat in te zien.
http://www.nuansa.nl/docu(...)nciering-aan-moskeen
pi_102853738
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus? Religie is inherent slecht. Ik blijf me verbazen dat linkse mensen zoals jij mee lachen met de Jomanda en Thor-bashers maar opeens wel respect tonen voor dezelfde onzin genaamd jodendom, christendom en islam. Hypocriet en selectief gedrag.
Ik heb niks met religie maar heb er ook geen moeite mee wanneer mensen een gebedsruimte willen bouwen, binnen onze wetten en regels natuurlijk. Deze komt zelfs naast een gebedsruimte van de Jehova's Getuigen zie ik net. Past wel aardig bij elkaar.
pi_102853771
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb niks met religie maar heb er ook geen moeite mee wanneer mensen een gebedsruimte willen bouwen, binnen onze wetten en regels natuurlijk. Deze komt zelfs naast een gebedsruimte van de Jehova's Getuigen zie ik net. Past wel aardig bij elkaar.
Je gelatenheid zal niet wedergetoond worden door de mensen die jij hun gang laat gaan.
pi_102853822
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je gelatenheid zal niet wedergetoond worden door de mensen die jij hun gang laat gaan.
Zolang ze binnen de wet blijven zal me dat worst zijn.
pi_102853916
De trots op clubjes zijn ook niet moeders snuggersten :')

Naar aanleiding van:

De volgende vraag

quote:
Wij hebben hierover de volgende vragen.

1. Waarom worden de burgers een dag van te voren geïnformeerd over een ingrijpende ontwikkeling in de wijk?
Terwijl de mensen worden uitgenodigd voor de 13e, meer dan een week later :D.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:54:33 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102853946
als er minder op de man gespeeld werd zou ik dat heel leuk vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:55:53 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102853989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De meeste moskeeën worden in Europa gefinancierd door zeer, zeer dubieuze organisaties uit het Midden-Oosten. Het is niets meer en niets minder dan zendingsdrang, religieus imperialisme. De kneuzen in de NLe politiek zijn nog te naïef om dat in te zien.
http://www.nuansa.nl/docu(...)nciering-aan-moskeen
Dat zou mijn persoonlijk een zorg zijn, gezien "ons" verleden mbt het finacieren van allerlei oorlogen en dictaturen. Een donatie is simpelweg een normale donatie, tot bewezen is dat het geld illegaal is. Maar de religeuze uitzonderingen stoot ik mij weldergelijk aan, de voorrangsposities en belastingsvoordeeltjes bijvoorbeeld; een directe aanslag op de rechtsstaat waarbij iedereen gelijk zou zijn en gelijken hetzelfde zouden betalen.. Behalve als jij religeus bezig bent, dan ben je "speciaal" :|W

Ter voorbeeld: Snowworld (ook in zoetermeer) wil al zo'n 5 jaar lang uitbreiden maar omwonenden willen dit niet omdat dit het natuurbeeld zou verstoren

Waar natuurlijk een berg van waarheid in zit, het is namelijk een enorm groot wit ding wat van kilometers ver zichbaar boven de omgeving uitsteekt, en dan is er nog geen enkele andere vorm van overlast daar, enkel het uitzicht. Waarom is er dan zo veel haast wanneer er een moskee moet komen (die er al is in zoetermeer). :{
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:59:36 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102854103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb wel iets tegen religie maar tot deze hun voorrangspositie hebben verloren heb ik weinig keuze, gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om zo ver mogelijk uit de buurt van een kerk te gaan wonen :)
En met een "religeus honk" heb ik verder weinig op tegen, hier staan er al meer van waar je nooit overlast van (zal kunnen) hebben. Alleen als je een moskee wilt bouwen met een achterban van 7000 man, in een drukke wijk heb je een succesformule tot problemen; bouw het lekker uit de buurt van mensen.. Of mogen moslims tegenwoordig ook geen auto meer rijden? >:)
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:01:06 #198
341203 3-voud
pi_102854155
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:55 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom is er dan zo veel haast wanneer er een moskee moet komen (die er al is in zoetermeer). :{
We're in the race of the century to be the most tolerant human.
pi_102854241
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik heb wel iets tegen religie maar tot deze hun voorrangspositie hebben verloren heb ik weinig keuze, gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om zo ver mogelijk uit de buurt van een kerk te gaan wonen :)
En met een "religeus honk" heb ik verder weinig op tegen, hier staan er al meer van waar je nooit overlast van (zal kunnen) hebben. Alleen als je een moskee wilt bouwen met een achterban van 7000 man, in een drukke wijk heb je een succesformule tot problemen; bouw het lekker uit de buurt van mensen.. Of mogen moslims tegenwoordig ook geen auto meer rijden? >:)
Tja de ellende is dat er net ergens grond beschikbaar moet zijn om zoiets te kunnen bouwen. Overigens is hier niet echt sprake van een voorrangspositie. Elke legale organisatie kan met een bouwplan aankloppen bij de gemeente en als het niet te gek is zal die meestal wel meewerken.

Oh en dat er al een moskee is.. Hoeveel kerken denk je dat er zijn in Zoetermeer?
pi_102854566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh en dat er al een moskee is.. Hoeveel kerken denk je dat er zijn in Zoetermeer?
Niet veel. Hoeveel boedhisten-tempels zijn er eigenlijk?
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:13:19 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854579
ontopic = dus niet the inner workings of the bansheeboy
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:14:43 #202
341203 3-voud
pi_102854624
Hmm... posts verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ook de niet kwetsende/ontopic.
Spec denkt wss "klote-rechtsen" en het is *delete-delete-delete*
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:16:04 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854673
niet alleen de 'rechtse' posts verdwijnen en voor verdere informatie kun je in het feedbacktopic terecht

ontopic
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:16:50 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854703
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

boedhisten tempels ben ik nog niet tegengekomen maar er staat minstens in elke wijk wel een kerk
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:17:23 #205
13462 BansheeBoy
pi_102854730
Elke moskee is in staat te fungeren als een clubhuis, buurthuis, armen opvang, opleidingsinstituut. Hoe kun je hier tegen zijn als je je hersens gebruikt? :{

De verguisde As-Soenna moskee, bekend van Imam Fawaz, doet zelfs aan schuldhulpverlening, computerlessen en huiswerkbegeleiding. :{

Als je hier tegen bent, mij best, maar zeg dan eerlijk dat je een Islamofoob bent en een redelijk glimmend kopje hebt. :{

Random woord: sjoelbak

pi_102854732
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:16 schreef sp3c het volgende:
niet alleen de 'rechtse' posts verdwijnen en voor verdere informatie kun je in het feedbacktopic terecht

ontopic
Hypocriet sp3c. Laten we nou eens gewoon man en paard noemen en vragen waar die denkbeelden nou echt voor staan. Maar ja, dat zal wel te confronterend en te 'op de man' zijn.
pi_102854747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Er zijn een stuk of 50 kerken zo te zien voor een plaats met die omvang niet heel veel maar een stuk meer dan er moskees zijn of komen :P http://gemeentegids.dekle(...)/kerkgenootschappen/
En tja de boedistische gemeenschap zal niet zo groot zijn maar ook een dergelijke tempel zou ik geen grootse bezwaren tegen zien.
pi_102854764
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De verguisde As-Soenna moskee, bekend van Imam Fawaz, doet zelfs aan schuldhulpverlening, computerlessen en huiswerkbegeleiding. :{

En aan geslaagde oproepen tot moord.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:18:30 #209
13462 BansheeBoy
pi_102854774
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hypocriet sp3c. Laten we nou eens gewoon man en paard noemen en vragen waar die denkbeelden nou echt voor staan. Maar ja, dat zal wel te confronterend en te 'op de man' zijn.
Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten X-Ray, hij delete mijn posts ook. :{

† In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:18:51 #210
341203 3-voud
pi_102854790
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke moskee is in staat te fungeren als een clubhuis, buurthuis, armen opvang, opleidingsinstituut. Hoe kun je hier tegen zijn als je je hersens gebruikt? :{

Als je hier tegen bent, mij best, maar zeg dan eerlijk dat je een Islamofoob bent en een redelijk glimmend kopje hebt. :{

Random woord: sjoelbak

Voorbeeeeeeldig.
Ken ook wel misdadigers die ooit eens een keer een oud vrouwtje de straat over geholpen hebben. Maakt dat alles goed?
Beetje objectief blijven is geen zonde.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:19:18 #211
13462 BansheeBoy
pi_102854801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En aan geslaagde oproepen tot moord.
Huh? :?

pi_102854811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn een stuk of 50 kerken zo te zien voor een plaats met die omvang niet heel veel maar een stuk meer dan er moskees zijn of komen :P http://gemeentegids.dekle(...)/kerkgenootschappen/
En tja de boedistische gemeenschap zal niet zo groot zijn maar ook een dergelijke tempel zou ik geen grootse bezwaren tegen zien.
In de regio Haaglanden zijn de boedhisten een zeer grote gemeenschap (grootste van NL) maar vreemd genoeg worden hun gebedshuizen wel tegen gehouden waar de moskeeën uit de grond schieten.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:20:00 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854826
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

nou zijn vlasbaardje heeft bv al nergens wat mee te maken :')

gewoon ontopic graag en als je zijn man en paard wil benoemen dan doe je dat in een topic waar het relevant is
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:21:27 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854878
volgens google zit er wel iets boedhistisch in zoetermeer
http://www.otbm.nl/

niet dat het wat uitmaakt ofzo
pi_102854883
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Huh? :?

http://vorige.nrc.nl/dossiers/moslimterreur/article1737669.ece
En dat weet je best. Geef nou maar gewoon toe dat je een voorstander bent van de doodstraf voor mensen die allah beledigen. Zoals ik dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 08-10-2011 21:22:17 ]
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:22:28 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_102854909
lief doen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:25:08 #217
137562 rakotto
pi_102854990
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden. De rest van alle andere gebeden kunnen zelfstandig gedaan worden.

Als er geen gebouw is om te verzamelen, en als er honderden moslims zijn, dan gaan ze zich verzamelen in een park oid om dat gebed te doen. Dat vrijdagsgebed is een verplichting.
pi_102855007
Ah flikker toch op man.

[ Bericht 94% gewijzigd door timmmmm op 08-10-2011 21:27:43 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:25:53 #219
13462 BansheeBoy
pi_102855017
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

http://vorige.nrc.nl/dossiers/moslimterreur/article1737669.ece
En dat weet je best. Geef nou maar gewoon toe dat je een voorstander bent van de doodstraf voor mensen die allah beledigen. Zoals ik dus.
Allah rekent met jou af, daar heeft hij mij niet voor nodig. Maar dat vind ik voor deze discours eigenlijk niet zo relevant. Relevanter is het wel dat ik het Arabisch versta en nergens een oproep tot moord hoor. :{

Neen. :{

pi_102855034
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:25 schreef rakotto het volgende:

[..]

Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden.
Van wie moet dat?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:27:14 #221
137562 rakotto
pi_102855055
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
Van God.
pi_102855070
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Allah rekent met jou af
Whehehe _O-
Nee Thor rekent met allah af. Zijn magische hamer plet die varkenskop van allah met gemak. Dat staat in de heilige schriften dus het is waar!
pi_102855087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

Van God.
Welke van de 2.000?
Kali? Thor? Wodan?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:29:39 #224
137562 rakotto
pi_102855149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke van de 2.000?
Kali? Thor? Wodan?
De God die aanbeden wordt door volgelingen van een Abrahamistische geloof.
pi_102855193
Hofstad, je kan misschien wel bang zijn voor de zogenaamde ''islamisering'' maar jij bent net zo hard bezig met ''atheïsting''. Kwetsend ook, laat iedereen in zijn waarde, leef je leven en maak je niet druk om onzinnige dingen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:31:22 #226
323876 michaelmoore
pi_102855206
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welke van de 2.000?
Kali? Thor? Wodan?
nee de heilige shynga
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:31:28 #227
13462 BansheeBoy
pi_102855214
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Whehehe _O-
Nee Thor rekent met allah af. Zijn magische hamer plet die varkenskop van allah met gemak. Dat staat in de heilige schriften dus het is waar!
Ik heb liever dat je dit niet doet. Kun je hier rekening mee houden? Ik reken er op. :{

pi_102855279
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:29 schreef rakotto het volgende:

[..]

De God die aanbeden wordt door volgelingen van een Abrahamistische geloof.
Oh. Dus die is wel waar?
Maar van die Abrahamtische gelovigen geloven de joden niet dan jezus een profeet danwel zoon van god was. En al helemaal niet dat mohammed een profeet was. En de christenen geloven ook dat verhaal van mohammed niet. Dus zo eensgezind zijn zij ook niet.
En wat te denken van de + miljard Hindoes met hun Kali en zo? Ook niet waar dus? Allemaal onzin? Maar die shit van jullie, die is wel waar he? Want eh.... eh... ja waarom eigenlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door timmmmm op 08-10-2011 21:34:45 ]
pi_102855307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:30 schreef Santello het volgende:
Hofstad, je kan misschien wel bang zijn voor de zogenaamde ''islamisering'' maar jij bent net zo hard bezig met ''atheïsting''. Kwetsend ook, laat iedereen in zijn waarde, leef je leven en maak je niet druk om onzinnige dingen.
Atheisting? Wat is dat? Het niet geloven in de Smurfen of Thor is ook 'kwetsend'?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:34:54 #230
13462 BansheeBoy
pi_102855346
-offtopic-

[ Bericht 96% gewijzigd door timmmmm op 08-10-2011 21:35:14 ]
pi_102855399
Man rot eens op met je moskee, we wonen in nederland ja, land van nederlanders en niet van marokkanen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:37:29 #232
13462 BansheeBoy
pi_102855439
Ik blijf er bij dat de komst van een moskee juist zou moeten worden toegejuicht. Natuurlijk gaat het gezegde "wat de boer niet kent lust hij niet." op, maar dan moeten de autochtonen ook maar wat meer hun best doen om uit die rol van de spreekwoordelijk boer te komen. :{

zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:37:56 #233
13462 BansheeBoy
pi_102855454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:36 schreef fruitt70 het volgende:
Man rot eens op met je moskee, we wonen in nederland ja, land van nederlanders en niet van marokkanen.
Er komen veel Nederlanders in moskeeën. :{

zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:38:52 #234
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102855487
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik blijf er bij dat de komst van een moskee juist zou moeten worden toegejuicht. Natuurlijk gaat het gezegde "wat de boer niet kent lust hij niet." op, maar dan moeten de autochtonen ook maar wat meer hun best doen om uit die rol van de spreekwoordelijk boer te komen. :{

We hebben al heel veel moskeeen in Nederland. De boer heeft het al gevreten, hij blieft het niet, en nu heeft hij liever niet dat het hem nog langer door de strot geduwd wordt.
Laffe huichelaar
pi_102855505
-doe niet-

[ Bericht 98% gewijzigd door timmmmm op 08-10-2011 21:40:03 ]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:39:27 #236
13462 BansheeBoy
pi_102855510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

We hebben al heel veel moskeeen in Nederland. De boer heeft het al gevreten, hij blieft het niet, en nu heeft hij liever niet dat het hem nog langer door de strot geduwd wordt.
We hebben nog heel veel buurten met deze boeren. Dus we zijn nog niet klaar. :{

pi_102855573
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er komen veel Nederlanders in moskeeën. :{

Ja verraders heb je altijd

Top zeg!
pi_102855622
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel, je kan het niet eindeloos blijven proberen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:42:40 #239
137562 rakotto
pi_102855637
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh. Dus die is wel waar?
Maar van die Abrahamtische gelovigen geloven de joden niet dan jezus een profeet danwel zoon van god was. En al helemaal niet dat die pedo van een mohammed een profeet was. En de christenen geloven ook dat verhaal van die anti-christ mohammed niet. Dus zo eensgezind zijn zij ook niet.
En wat te denken van de + miljard Hindoes met hun Kali en zo? Ook niet waar dus? Allemaal onzin? Maar die shit van jullie, die is wel waar he? Want eh.... eh... ja waarom eigenlijk?
Nou vriend, ten eerste gelooft iedereen waarin hij/zij wilt geloven. Dat de Joodse mensen Jezus niet erkennen wilt niet zeggen dat Joden en Christenen niet in dezelfde God geloven. Dat Christenen Mohammed niet erkennen, wilt niet zeggen dat niet in dezelfde God geloven.

Elohim/Jahveh/De Heer/God/Allah is een God die aanbeden wordt door de volgelingen van die 3 religies. Volgens de Christenen is de Joodse God dezelfde God. Volgens de Moslims de Christelijke God ook hun God. Dus hetzelfde geldt voor Moslims dat Elohim voor hun ook hetzelfde is als God.

En dat Mohammed de Anti-Christ is klopt dan ook niet. Want volgens hem is hij zijn voorloper en aanbidden zij dezelfde God.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:44:19 #240
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102855706
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom zou je het nog willen proberen. Mensen willen die moskeeen niet, omdat ze er last van hebben, en er al heel veel zijn in Nederland. Waarom wil je dan toch per se je zin doordrijven als moslim zijnde? Pas je ook eens een beetje aan.
Laffe huichelaar
pi_102855789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nou vriend, ten eerste gelooft iedereen waarin hij/zij wilt geloven. Dat de Joodse mensen Jezus niet erkennen wilt niet zeggen dat Joden en Christenen niet in dezelfde God geloven. Dat Christenen Mohammed niet erkennen, wilt niet zeggen dat niet in dezelfde God geloven.

Elohim/Jahveh/De Heer/God/Allah is een God die aanbeden wordt door de volgelingen van die 3 religies. Volgens de Christenen is de Joodse God dezelfde God. Volgens de Moslims de Christelijke God ook hun God. Dus hetzelfde geldt voor Moslims dat Elohim voor hun ook hetzelfde is als God.

En dat Mohammed de Anti-Christ is klopt dan ook niet. Want volgens hem is hij zijn voorloper en aanbidden zij dezelfde God.
Zeg, wat vindt jij als moslim ook al weer van de polytheïstische Hindoes? Hoeveel 'respect' voor hun geloof heb je ook al weer? En wat is ook al weer de straf voor polytheïsme volgens jouw religie? De dood he? Of niet soms?

Het zal wel weer verwijderd worden door Timmmm of Sp3c, maar er is geen woord van gelogen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:46:11 #242
13462 BansheeBoy
pi_102855803
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom zou je het nog willen proberen. Mensen willen die moskeeen niet, omdat ze er last van hebben, en er al heel veel zijn in Nederland. Waarom wil je dan toch per se je zin doordrijven als moslim zijnde? Pas je ook eens een beetje aan.
Wij Moslims zijn ook Nederlanders, het is dus hun wil tegen de onze. De wet bepaalt dan. :{

zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:48:46 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102855911
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wij Moslims zijn ook Nederlanders, het is dus hun wil tegen de onze. De wet bepaalt dan. :{

Sorry, maar ik vind dat als je als minderheid, want ook al ben je Nederlander, als Nederlandse Moslim ben je toch een minderheid, wat meer rekening kan houden met je medemens. Je hebt al zoveel gebedshuizen, waarom moeten er dan toch nog meer moskees komen?
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:49:52 #244
137562 rakotto
pi_102855955
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeg, wat vindt jij als moslim ook al weer van de polytheïstische Hindoes? Hoeveel 'respect' voor hun geloof heb je ook al weer? En wat is ook al weer de straf voor polytheïsme volgens jouw religie? De dood he? Of niet soms?

Het zal wel weer verwijderd worden door Timmmm of Sp3c, maar er is geen woord van gelogen.
Nou, persoonlijk en volgens mijn religie moet ik dat respecteren en dat doe ik. En nee, daar is geen straf voor te geven. God heeft hun een keus gegeven om te geloven in waar zij willen, zoals hij jou de keuze heeft gegeven om niet in hem te geloven. Wij, als Moslimzijnde, moeten zijn beslissing accepteren en niet voor onszelf anderen gaan beoordelen. Want God heeft hen ook nog niet beoordeeld.
pi_102856002
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat als je als minderheid, want ook al ben je Nederlander, als Nederlandse Moslim ben je toch een minderheid, wat meer rekening kan houden met je medemens. Je hebt al zoveel gebedshuizen, waarom moeten er dan toch nog meer moskees komen?
Omdat BansheeBoy ervan uit gaat dat zij geen minderheid zullen blijven. Dit is slechts 1 van de vele nog te stichten moskeeën (en er zijn er al 500+ in NL) totdat NL islamitisch is. Dit is zijn doel en hij zal het niet ontkennen hoor als je het hem direct vraagt.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:51:24 #246
137562 rakotto
pi_102856012
quote:

[..]

Ik denk dat het moeilijk is om als een persoon/honderden personen 300km te gaan reizen voor een gebed/evenement dat minder dan een halfuur duurt. Wekelijks.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:52:18 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk dat het moeilijk is om als een persoon/honderden personen 300km te gaan reizen voor een gebed/evenement dat minder dan een halfuur duurt. Wekelijks.
Ik kan me niet voorstellen dat dat nog ergens nodig is, 300 km
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:52:37 #248
13462 BansheeBoy
pi_102856065
quote:

[..]

Elke stad/dorp zou een moskee moeten hebben die genoeg ruimte biedt voor alles Moslims in aldaar. Als ze deze nou groot genoeg maken zal een 2de of 3de niet nodig zijn. :{

pi_102856088
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:49 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nou, persoonlijk en volgens mijn religie moet ik dat respecteren en dat doe ik. En nee, daar is geen straf voor te geven. God heeft hun een keus gegeven om te geloven in waar zij willen, zoals hij jou de keuze heeft gegeven om niet in hem te geloven. Wij, als Moslimzijnde, moeten zijn beslissing accepteren en niet voor onszelf anderen gaan beoordelen. Want God heeft hen ook nog niet beoordeeld.
Je liegt:http://en.wikipedia.org/wiki/Shirk_%28Islam%29
pi_102856118
quote:

[..]

In NL 300 km moeten reizen? Wat lul je?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:54:12 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856129
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Elke stad/dorp zou een moskee moeten hebben die genoeg ruimte biedt voor alles Moslims in aldaar. Als ze deze nou groot genoeg maken zal een 2de of 3de niet nodig zijn. :{

Waarom? Is het zoveel moeite om voor je god een half uurtje te rijden?
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:55:02 #252
13462 BansheeBoy
pi_102856160
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom? Is het zoveel moeite om voor je god een half uurtje te rijden?
5 keer per dag? :{

pi_102856191
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij gaat 5 x per dag naar de moskee?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:56:12 #254
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856212
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

quote:

[..]

Is het nu 5x per dag of wekelijks?
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57:04 #255
13462 BansheeBoy
pi_102856255
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij gaat 5 x per dag naar de moskee?
Absoluut niet, maar dat is wel het streven. Met een vaste job en dito auto van de zaak is dit natuurlijk niet haalbaar. :{

zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57:37 #256
137562 rakotto
pi_102856279
Dat 300km was figuurlijk bedoeld, niet letterlijk en een half uurtje rijden is natuurlijk geen ramp.

quote:
Dat zeg ik toch. Er is pas een straf die door God beoefend gaat worden en niet door mensen. Begrijpend lezen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:59:24 #257
137562 rakotto
pi_102856341
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Is het nu 5x per dag of wekelijks?
Moslims moeten 5x per dag bidden. Dit is overal mogelijk, dus ook thuis en is er geen moskee voor nodig. Kan wel, maar niet nodig.

Wekelijks, moet je als Moslim, op vrijdag het middaggebed bidden in de moskee.
pi_102856350
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef rakotto het volgende:
Dat 300km was figuurlijk bedoeld, niet letterlijk en een half uurtje rijden is natuurlijk geen ramp.

[..]

Dat zeg ik toch. Er is pas een straf die door God beoefend gaat worden en niet door mensen. Begrijpend lezen.
300 km was figuurlijk bedoeld? Oftewel het was een lulverhaal?

De straf voor polytheïsme is toch echt de dood hoor volgens jouw 'fijne' religie. Net zoals voor het uit de islam stappen de dood de goede straf is. Dat is nou de 'tolerante' religie die jij aanhangt. Face it.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:00:19 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Fijn dat je dat inziet. Als een half uurtje best kan, waarom zou je dan nog veel meer moskees bouwen, als mensen er echt overlast van hebben?
Wat ik me best voor kan stellen, als men streeft naar 5x per week, zoals BS zegt.
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01:10 #260
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102856409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja de ellende is dat er net ergens grond beschikbaar moet zijn om zoiets te kunnen bouwen. Overigens is hier niet echt sprake van een voorrangspositie. Elke legale organisatie kan met een bouwplan aankloppen bij de gemeente en als het niet te gek is zal die meestal wel meewerken.

Zullen er een stuk of 10 zijn, niet meer. Maar wij waren (in de tijd dat die kerken gebouwd werden, en zijn in zoetermeer geen nieuwe gristenlijke kerken) een gristelijk land, geen moslims. Als je passende ruimte wilt kan ik je op een presenteerblaadje een aantal plekken geven..
Maar die legale organisatie moet zich wel de wettelijke gronden houden, en als de buurt er geen zin in heeft hebben ze pech. Zoals mijn aangedragen voorbeeld; al jaaaren proberen ze het te realiseren maar de nederlandse wet geeft de omwonenden een voorrangspositie, met een reden.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:02:04 #261
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De straf voor polytheïsme is toch echt de dood hoor volgens jouw 'fijne' religie. Net zoals voor het uit de islam stappen de dood de goede straf is. Dat is nou de 'tolerante' religie die jij aanhangt. Face it.
Elke religie heeft zulke verouderde regels, denk je werkelijk dat er Nederlanders zijn die polytheisten afmaken omdat het moet van de Islam. Net als dat er geen christenen en joden overspeligen stenigen in Nederland..
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:02:12 #262
137562 rakotto
pi_102856458
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Op polytheïsme zit geen doodstraf op. Op het uit de Islam stappen is ook geen doodstraf voor. Dat het door Moslims daadwerkelijk gedaan wordt wilt niet zeggen dat het door de Islam moet gebeuren. Religieus gezien is het legaal om dat te doen en is het je eigen verantwoordelijkheid wanneer je terecht staat bij God.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:03:05 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856487
Dit is niet de discussie voor de zin of onzin van religie in het algemeen. Open daar maar lekker een topic over in F&L
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:03:52 #264
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102856523
quote:

[..]

Wel een mormonentempel. Waar ook enig protest tegen is geweest, en deze daarop ingevolge zijn uiterlijk aan heeft moeten passen. Die tempel past ook niet in de omgeving, totaal niet, maar er is geen overlast, niet door de toegankelijkheid en niet door geluid, ook staan mormonen niet bekend als een uitdagend doe-wat-wij-doen-of-je-moet-dood-volk :')
pi_102856536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:02 schreef rakotto het volgende:

[..]

Op polytheïsme zit geen doodstraf op. Op het uit de Islam stappen is ook geen doodstraf voor. Dat het door Moslims daadwerkelijk gedaan wordt wilt niet zeggen dat het door de Islam moet gebeuren. Religieus gezien is het legaal om dat te doen en is het je eigen verantwoordelijkheid wanneer je terecht staat bij God.
http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

Leugens en nog eens leugens vriend. Misschien wordt het eens tijd je eigen religie te accepteren voor wat het is.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:04:36 #266
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102856545
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Abraham.
pi_102856566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:03 schreef timmmmm het volgende:
Dit is niet de discussie voor de zin of onzin van religie in het algemeen. Open daar maar lekker een topic over in F&L
Onzin om dat hiervan los te zien.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:05:39 #268
137562 rakotto
pi_102856589
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Fijn dat je dat inziet. Als een half uurtje best kan, waarom zou je dan nog veel meer moskees bouwen, als mensen er echt overlast van hebben?
Wat ik me best voor kan stellen, als men streeft naar 5x per week, zoals BS zegt.
Het is ook onnodig om overal een Moskee te bouwen. Zolang een moskee genoeg mensen kan opvangen binnen een reeele afstand, hoeft er ook niet nog eentje gebouwd te worden. Ik weet nu niet wat de situatie is in Zoetermeer, maar als er al een Moskee aanwezig is dat iedereen op kan vangen, dan hoeft er ook geen extra erbij gebouwd te worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:03 schreef timmmmm het volgende:
true :)
pi_102856600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wel een mormonentempel. Waar ook enig protest tegen is geweest, en deze daarop ingevolge zijn uiterlijk aan heeft moeten passen. Die tempel past ook niet in de omgeving, totaal niet, maar er is geen overlast, niet door de toegankelijkheid en niet door geluid, ook staan mormonen niet bekend als een uitdagend doe-wat-wij-doen-of-je-moet-dood-volk :')
Klopt die zou er komen zodat er voldaan was aan de religieuze gebouwen. Zodat er geen moskee zou komen. Die kwam wel en nu dus nog meer. Falers.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:06:31 #270
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin om dat hiervan los te zien.
Daar mag je er ook een topic over openen, als je wil.
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:11:15 #271
137562 rakotto
pi_102856799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

Leugens en nog eens leugens vriend. Misschien wordt het eens tijd je eigen religie te accepteren voor wat het is.
Doe ik ook. Het is waar dat dit inderdaad de standaard was/is onder veel Moslims, maar dat kwam doordat men domweg de regels niet goed leest/volgt en snel conclussies trekt zonder te kijken hoe het precies zit. In Egypte bijvoorbeeld is na een studie door verifieerde geleerden door de gemeenschap deze misinterpretatie gecorrigeerd en wordt het niet meer gehandhaaft en ook niet in de rest van de Islamitische landen.

Sorry, nu blijft het ontopic aan mijn zijnde. Als je meer wilt discussieren, kun je een bijpassende topic openen in een bijpassende forum.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:11:45 #272
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102856815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:25 schreef rakotto het volgende:

[..]

Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden. De rest van alle andere gebeden kunnen zelfstandig gedaan worden.

Als er geen gebouw is om te verzamelen, en als er honderden moslims zijn, dan gaan ze zich verzamelen in een park oid om dat gebed te doen. Dat vrijdagsgebed is een verplichting.
Waarom MOET dat?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:13:45 #273
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102856879
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom MOET dat?
Omdat dat moet van hun geloof, en ze het recht hebben dat te doen. Maar mijns inziens hebben ze wel genoeg plekken dat te doen.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:13:54 #274
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102856883
Gemeente Zoetermeer

Burgemeester: CDA

Wethouders:
- VVD 2
- CDA 1
- PvdA 1
- D66 1
- Lijst Hilbrand Nawijn 1
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:15:33 #275
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102856952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:13 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat dat moet van hun geloof, en ze het recht hebben dat te doen. Maar mijns inziens hebben ze wel genoeg plekken dat te doen.
God bestaat niet.

Een recht ja, geen plicht, een recht schept een mogelijkheid, niet een plicht voor de omgeving om te buigen voor allahs wil _O-
Verder is "omdat geloof" geen argument, eerder een gebrek aan argumentatie. Als je je moet beroepen op een oud fictief verhaal omdat je zelf geen reden aan kunt dragen ben je behalve dom ook nog rijp voor een bezoek aan het pbc :')
pi_102857045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:13 schreef NorthernStar het volgende:
- Lijst Hilbrand Nawijn 1
Yes, hij is nog niet helemaal weg.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:18:05 #277
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102857051
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb liever dat je dit niet doet. Kun je hier rekening mee houden? Ik reken er op. :{

Ik heb liever dat jij als moslim niet beledigd voelt.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:19:15 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102857101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

God bestaat niet.

Een recht ja, geen plicht, een recht schept een mogelijkheid, niet een plicht voor de omgeving om te buigen voor allahs wil _O-
Als ze van hun geloof elke vrijdagmiddag in een moskee samen moeten komen om te bidden, moet hun de kans gegeven worden hun geloof uit te oefenen. Dat is nou eenmaal de wet, hoe je het ook went of keert.

In Zoetermeer zijn er echter al 2. Verder zijn er 3 in den haag, en 1 in delft, wat toch allebei binnen een half uur rijden is.

Ik kan me niet voorstellen dat men daar niet genoeg aan heeft, om daar een plekje te vinden
Laffe huichelaar
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:19:21 #279
323876 michaelmoore
pi_102857104
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het is ook onnodig om overal een Moskee te bouwen. Zolang een moskee genoeg mensen kan opvangen binnen een reeele afstand, hoeft er ook niet nog eentje gebouwd te worden. Ik weet nu niet wat de situatie is in Zoetermeer, maar als er al een Moskee aanwezig is dat iedereen op kan vangen, dan hoeft er ook geen extra erbij gebouwd te worden.

[..]

true :)
laat ze maar een leegstaand kantoor kopen of huren, dan merkt geen mens er iets van, ik heb een hekel aan als mensen zoals Jehovas hun onzin aan je willen opdringen, door extreem zichtbaar te zijn, of je zondag te verpesten, een goed geloof past bescheidenheid en respect
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:20:27 #280
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_102857152
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, het discussiepunt ontgaat mij ook.

NU ben ik geen voorstander van massa-immigratie uit de derde-wereld, om verschillende redenen. Maar als je dan toch daartoe besluit moet je ook de consequenties aanvaarden, dus ook dat die mensen een moskee willen.
:) jij draait het hele zooi in een keer om, dat doen veel mensen trouwens, maar goed.
ZIJ komen hier heen dus ZIJ passen zich maar aan en niet andersom.

Wantdraai de rollen eens om kunnen wij het zelfde doen daar zo als zij hier ........ NEE dus waarom en hoe durven ze het hier dan nog te eisen.
Ik zou me dood schamen als ik te gast ben in een ander land om daar even mijn eigen dingen door te drukken.

Waarom zou ik dan weg gaan uit mijn land als ik daar het zelfde wil hebben ...
Dus daarom ben ik ook tegen dat hier alles maar goed gevonden wordt .. NEE geen Moskee er bij ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:21:21 #281
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102857188
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar dan ben je het er niet mee eens en roep je dat vergroting van religieuze invloed een AANWINST is voor nederland _O_
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:23:52 #282
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_102857273
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Yes, hij is nog niet helemaal weg.
Zelfs Ton heeft daar een zetel in de raad.

Maar goed, VVD en CDA hebben een meerderheid van 4 tegen 3 in het college dus die kunnen samen alles maken of breken.

Waarom dan geen grote telegraafkop "VVD en CDA willen moskee in Zoetermeer!!!"

Als het een PvdA/GL college was geweest kon je er donder op zeggen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:24:25 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102857297
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als ze van hun geloof elke vrijdagmiddag in een moskee samen moeten komen om te bidden, moet hun de kans gegeven worden hun geloof uit te oefenen. Dat is nou eenmaal de wet, hoe je het ook went of keert.

In Zoetermeer zijn er echter al 2. Verder zijn er 3 in den haag, en 1 in delft, wat toch allebei binnen een half uur rijden is.

Ik kan me niet voorstellen dat men daar niet genoeg aan heeft, om daar een plekje te vinden
Als hun religie zegt dat zij hun dochter mogen verkopen wanneer het finacieel slechter gaat moeten ze daar ook een kans op gegeven worden? Of een ongelovige doodslaan is ook wel prima? Religie hoort in je eigen bovenkamer, danwel in je eigen huis. Niet daarbuiten. Als je een pandje wilt hebben? Financieer deze zelfstandig en huur iets (en staat GENOEG!! leeg). Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor allah, allah moet een nieuw, mede door mijn belasting gefincieeerd hol :')
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:24:37 #284
137562 rakotto
pi_102857307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

laat ze maar een leegstaand kantoor kopen of huren, dan merkt geen mens er iets van, ik heb een hekel aan als mensen zoals Jehovas hun onzin aan je willen opdringen, door extreem zichtbaar te zijn, of je zondag te verpesten, een goed geloof past bescheidenheid en respect
Dat kan ook.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:26:17 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102857370
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat kan ook.
of een industriepand, met hun 7000 klanten :|W
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:28:22 #286
137562 rakotto
pi_102857439
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als hun religie zegt dat zij hun dochter mogen verkopen wanneer het finacieel slechter gaat moeten ze daar ook een kans op gegeven worden? Of een ongelovige doodslaan is ook wel prima? Religie hoort in je eigen bovenkamer, danwel in je eigen huis. Niet daarbuiten. Als je een pandje wilt hebben? Financieer deze zelfstandig en huur iets (en staat GENOEG!! leeg). Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor allah, allah moet een nieuw, mede door mijn belasting gefincieeerd hol :')
Islamitische gebedshuizen voor vrijwillig betaald door Moslims. De Moskee in Enschede is bijvoorbeeld gebouwd na ongeveer 20 jaar lang geld gedoneerd te krijgen door die Moslims. Lijkt me sterk dat dit door de belastingbetaler betaald wordt.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:29:01 #287
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102857459
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Kom zeg, ten eerste, die vergelijking slaat als een tang op een onrein dier, want je dochter verkopen is illegaal, en een gebedshuis bouwen niet.
En ten tweede, als een of andere rijke (en corrupte en kwaadaardige) sjeik hier een moskee laat bouwen, gaat iedereen steigeren, maar als het van subsidiegeld gebeurt ook? Het is of het een, of het ander. GEnoeg rijkelui die in Nederland moskees wil laten bouwen.
Laffe huichelaar
pi_102857558
Hebben we al niet genoeg van dit soort onzin in dit land?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_moskee%C3%ABn_in_Nederland

Moet je eens "Den Haag" invullen bij deze :

http://www.moskeewijzer.nl/

Wist wel dat het er veel waren , maar zo veel....holy shit!
pi_102857633
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
3 in den haag
3?

Maak er maar 50 van!
pi_102857689
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

3?

Maak er maar 50 van!
Ik las ook die "3".

Moest wel lachen.

Sommige mensen hebben geen benul hoe hard het gaat.
pi_102857935
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik las ook die "3".

Moest wel lachen.

Sommige mensen hebben geen benul hoe hard het gaat.
Die wikie lijst klopt ook niet. As Soenah in 2008 gesticht? Blaat. Ik woonde vanaf 2002 aan de Troelstrakade, vlak bij de Fruitweg en dus vlak bij de As Soenah. Die haathut van de uit Syrie getrapte Fawaz (wegens te extreem zijn) was daar toen al jaren en jaren bezig.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:52:34 #292
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102858185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Kom zeg, ten eerste, die vergelijking slaat als een tang op een onrein dier, want je dochter verkopen is illegaal, en een gebedshuis bouwen niet.
En ten tweede, als een of andere rijke (en corrupte en kwaadaardige) sjeik hier een moskee laat bouwen, gaat iedereen steigeren, maar als het van subsidiegeld gebeurt ook? Het is of het een, of het ander. GEnoeg rijkelui die in Nederland moskees wil laten bouwen.
Klopt, het is allemaal idioot. Als je je moreel/argument uit een SPROOKJE moet halen, een sprookje creeert geen recht of noodzaak, dat doet je geloofsovertuiging (ten minste, dat vinden mensen met een tumor in hun voorhoofskwab). Op die basis kun je het een en ander beargumenteren maar het idee van het moet het staat beschreven :')
Misschien is dat een teken dat wij als volk simpelweg geen trek hebben in moskee's? :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:53:47 #293
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102858222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:28 schreef rakotto het volgende:

[..]

Islamitische gebedshuizen voor vrijwillig betaald door Moslims. De Moskee in Enschede is bijvoorbeeld gebouwd na ongeveer 20 jaar lang geld gedoneerd te krijgen door die Moslims. Lijkt me sterk dat dit door de belastingbetaler betaald wordt.
Waarom betalen ze geen belasting dan? Dat moet ik wel, en ze komen ze halen als ik weiger. En belastingsteruggave over giften aan moskees, dat vind jij moreel te verantwoorden?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:56:47 #294
13462 BansheeBoy
pi_102858318
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom betalen ze geen belasting dan? Dat moet ik wel, en ze komen ze halen als ik weiger. En belastingsteruggave over giften aan moskees, dat vind jij moreel te verantwoorden?
Belastingteruggave over giften is een voor iedereen, niet alleen voor giften aan moskeeën, maar ook aan kerken e.d. :{

pi_102858368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

...
[offtopic]
Ik was eerder dit jaar in India en ik heb daar begrepen dat al die Hindoe-goden eigenlijk alleen maar verschillende verschijningsvormen van dezelfde god zijn.
[/offtopic]
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:02:43 #296
137562 rakotto
pi_102858486
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik bedoel, de belastingbetaler die niets te maken heeft met de moskee betaalt niets aan de bouw.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:08:18 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102858629
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Belastingteruggave over giften is een voor iedereen, niet alleen voor giften aan moskeeën, maar ook aan kerken e.d. :{

Je snapt nog niet dat zowel kerken als moskees (beide symbool van walgelijke barbaarse religies) gezien worden als een instelling met een algemeen nut (welk nut dit mag wezen weet alleen allah (see what i did there :P ). En dit voor anbi ZELF een belastingvoordeel oplevert; niet de volledige belasting te betalen. Hierdoor loopt ons land (en daar heb jij toch wel het beste mee voor?) inkomsten mis die we veul beter kunnen gebruiken om de kinderen van die moslims een kans op een opleiding te geven, de achterstand is al groot genoeg, waarom zou je ze nog een grotere achterstand wensen door de verbinding met het thuisland (nederland ja, daar horen ze nu thuis) te verbreken door ze een grotere hechting te geven met een land waar ze ooit zo graag weg wilden?
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:09:43 #298
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102858674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:02 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik bedoel, de belastingbetaler die niets te maken heeft met de moskee betaalt niets aan de bouw.
Elke gemiste cent wordt teruggevorderd aan de belastingbetalen (en dus niet de kerk/moskee). Dat is de realiteit en ik wens niet op de draaien voor de belastingvoordeeltjes van de mentaal minder bedeelden.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:11:42 #299
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_102858741
Geen Moskee plx.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:16:10 #300
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_102858887
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 23:11 schreef Smoofie het volgende:
Geen Moskee plx.
Geen deel 2 plz. FOK!kers kunnen hier blijkbaar niet over discussiëren zonder te haten
Laffe huichelaar
pi_102858955
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[offtopic]
Ik was eerder dit jaar in India en ik heb daar begrepen dat al die Hindoe-goden eigenlijk alleen maar verschillende verschijningsvormen van dezelfde god zijn.
[/offtopic]
Zal best maar ze zijn niet dezelfde als de Abr-goden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')