Natuurlijk. Zo zijn de buurtbewoners in de wijk Seghwaert van Zoetermeer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:28 schreef polderturk het volgende:
Kennelijk willen ze de aandacht afleiden van de occupy movement zodat de elite door kan gaan met zakkenvullen.
Het gaat me om het moment waarop ze dit nieuwsbericht publiceren. Mensen moeten weer banggemaakt worden voor moslims of een ander 'gevaar'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zo zijn de buurtbewoners in de wijk Seghwaert van Zoetermeer.
Als frontsoldaten van de occupy movement worden ze allemaal betaald door elitaristen om quasi-verontwaardigd boos te zijn tegen een moskee. Dat het gewoon laffe tokkies zijn, dat kan niet, die moeten wel van een higher power komen.
Wie doen dat dan? De media? Zijn zij op hand van de islamofoben?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het gaat me om het moment waarop ze dit nieuwsbericht publiceren. Mensen moeten weer banggemaakt worden voor moslims of een ander 'gevaar'.
Ben je niet bang voor de dood van je geliefde(n) en naasten?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Moslims vrezen alleen maar de Schepper van de hemelen en aarde. Ze zijn niet bang voor andere zaken, zoals de islamofoobjes.
Uiteraard is het tegen de verspreiding van nog meer religieuze onzin zijn het gedrag van laffe tokkies.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]Dat het gewoon laffe tokkies zijn, dat kan niet, die moeten wel van een higher power komen.
Welke van de 2.000 aanbeden scheppers op deze aarde?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:30 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Moslims vrezen alleen maar de Schepper van de hemelen en aarde. Ze zijn niet bang voor andere zaken, zoals de islamofoobjes.
Nou ja, bang... we gaan allemaal dood (Every Soul Shall Taste Death), dat hoort bij het leven, de Islam leert ons waarom wij geschapen zijn en wat onze taak is op de aarde. Ik ben voornamelijk bang dat ik als een slechte moslim zal sterven. Het enige wat ik wens van Allah (swt) is dat ik als een goede moslim mag sterven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:40 schreef De_Nuance het volgende:
Ben je niet bang voor de dood van je geliefde(n) en naasten?
Nee. Wel voor djinnsquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:40 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ben je niet bang voor de dood van je geliefde(n) en naasten?
Dat we allemaal doodgaan weet ik, maar ik denk dat je er toch wel bang voor bent.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:49 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nou ja, bang... we gaan allemaal dood (Every Soul Shall Taste Death), dat hoort bij het leven, de Islam leert ons waarom wij geschapen zijn en wat onze taak is op de aarde. Ik ben voornamelijk bang dat ik als een slechte moslim zal sterven. Het enige wat ik wens van Allah (swt) is dat ik als een goede moslim mag sterven.
Ik heb het over buurtbewoners die gaan protesteren als hun kansenwijk met een moskee wordt opgeleukt. Lekker verhuizen, je zit sowieso nog 15 jaar in een bouwput en die moskee is echt the least of your worries.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard is het tegen de verspreiding van nog meer religieuze onzin zijn het gedrag van laffe tokkies.
Oh nu geef je al toen dat je een voorhuidsloze bent? Eerst was je toch zogenaamd een ggggrristen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:49 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nou ja, bang... we gaan allemaal dood (Every Soul Shall Taste Death), dat hoort bij het leven, de Islam leert ons waarom wij geschapen zijn en wat onze taak is op de aarde. Ik ben voornamelijk bang dat ik als een slechte moslim zal sterven. Het enige wat ik wens van Allah (swt) is dat ik als een goede moslim mag sterven.
Seghwaert is alles behalve een kansenbuurt. Veel dure koopwoningen daar. Allemaal minimaal 2 x modaal.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb het over buurtbewoners die gaan protesteren als hun kansenwijk met een moskee wordt opgeleukt. Lekker verhuizen, je zit sowieso nog 15 jaar in een bouwput en die moskee is echt the least of your worries.
Geweldig hoe jij stelling neemt tegen religie. De argumenten die jij gebruikt, gebruikte ik op de basisschool. Prima om tegen religie in te gaan, maar doe dat op zn minst met een beetje stijl.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welke van de 2.000 aanbeden scheppers op deze aarde?
Oh die ene die wel waar is en die 1.999 anderen, DIE zijn toch zo ONWIJS onzin! Maar die van ons is echt waar hoor!
Hij leert je ook dat de maan gespleten is geweest, dat de zon in een modderpoel ondergaat en dat onzichtbare boze geesten je proberen te verleidenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:49 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
En gaan ze die moskee tegenover de dure woningen zetten, of in het vernieuwde deel?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Seghwaert is alles behalve een kansenbuurt. Veel dure koopwoningen daar. Allemaal minimaal 2 x modaal.
Zolang ze onweerlegbaar zijn, zijn ze valide. De absurditeit van religie is het best aan te tonen door te spiegelen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geweldig hoe jij stelling neemt tegen religie. De argumenten die jij gebruikt, gebruikte ik op de basisschool. Prima om tegen religie in te gaan, maar doe dat op zn minst met een beetje stijl.
Bij die dansschool. Daar woont die maat van mij dus ook. Allemaal koop.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En gaan ze die moskee tegenover de dure woningen zetten, of in het vernieuwde deel?
Tegen een boerkaverbod zijn = pro-islam?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zolang ze onweerlegbaar zijn, zijn ze valide. De absurditeit van religie is het best aan te tonen door te spiegelen.
Jij neemt geen stelling tegen religie trouwens. Je bent alleen tegen mensen die tegen de islam zijn. Tegen christendom ed zijn is natuurlijk wel bon ton.
Dan kunnen ze daar toch eenvoudig bezwaar tegen indienen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bij die dansschool. Daar woont die maat van mij dus ook. Allemaal koop.
Mijn ervaring is dat je bezwaren kunt indienen tot je een ons weegt, maar dat als de gemeente voorstander is van de bouw, je het wel kunt schudden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan kunnen ze daar toch eenvoudig bezwaar tegen indienen?
Niet uit een islamofoob onderbuik gevoel, maar dat vereist een wijziging van het bestemmingsplan en er zijn al tal van zaken geweest waarbij mensen beroep aantekenden doordat een moskee, school of andere verkeersintensieve functie hun WOZ-waarde deed dalen.
Vertragen is ook al prettig, denk ik zo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je bezwaren kunt indienen tot je een ons weegt, maar dat als de gemeente voorstander is van de bouw, je het wel kunt schudden.
Je kunt het proces hooguit vertragen.
Ja maar Koos heeft helaas wel gelijk. De gemeente drukt het toch door, zelf als keer op keer weer blijkt dat het door extremistische organisaties gefinancierd wordt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vertragen is ook al prettig, denk ik zo.
Ik lieg niet, dat houdt in dat ik op de hoogte zou zijn van het feit dat er toch zeker tien moskeeën zijn waar wel wordt opgeroepen. Dat was ik niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je liegt:
Waarom doe je dat?
En daarin zijn de mogelijkheden toch wel wat beperkt de afgelopen jaren om die vertragingen juist te voorkomen waar het gaat om wegen en dergelijkequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vertragen is ook al prettig, denk ik zo.
Beweer dan niet stellig dingen als je het niet weet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik lieg niet, dat houdt in dat ik op de hoogte zou zijn van het feit dat er toch zeker tien moskeeën zijn waar wel wordt opgeroepen. Dat was ik niet.
Ik ben dus hooguit abuis.
Een moslimwegquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
En daarin zijn de mogelijkheden toch wel wat beperkt de afgelopen jaren om die vertragingen juist te voorkomen waar het gaat om wegen en dergelijke
Ik zal het onthouden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Beweer dan niet stellig dingen als je het niet weet.
Je houdt je van de domme hier. Jij weet dat een omroep tot het gebed kan variëren van door een microfoontje wat zeggen en dat alleen de Moskeebezoeker binnen het hoort tot de hele stad ermee wakker schreeuwen, zoals in het buitenland. Maar wij wonen in Nederland dus wat ze ergens anders doen is irrelevant. Dat laatste in Nederland niet het geval. Het eerste wel; omroepen zodat alleen de moskeebezoekers het horen. Daarmee houdt het eigenlijk al op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
Het is wereldwijd de standaardprocedure dat moskeeën oproepen tot het gebed. Het is onoprecht om dit te ontkennen, en te doen alsof mensen die hiervoor vrezen islamofobe angsthazen zijn. Wees eerlijk.
Je gaat niet op mijn vraag in. Ten eerste.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
Kun je dit middels cijfers hardmaken? Ik kan zelf alleen maar wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd die wél gewoon oproepen tot het gebed. Dat is nou eenmaal de standaardprocedure, net zoals kerken kerkklokken gebruiken.
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.[/quote]quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
Het is wereldwijd de standaardprocedure dat moskeeën oproepen tot het gebed. Het is onoprecht om dit te ontkennen, en te doen alsof mensen die hiervoor vrezen islamofobe angsthazen zijn. Wees eerlijk.
Ik heb je eerder uitgenodigd te discussieren over Islam in het subtopic Filosofie en Levensbeschouwing. Onderaan een Islam topic. Dan kunnen we uitgebreid discussieren over soennitische Islam. Want je slaat nogal wat stappen over en lijkt alleen maar in zwart-wit te kunnen denken. En als iets wel niet zo is is dat de soennitische Islam, bronnen en interpretatie daarvan wat het politieke bestel betreft conform de huidige tijd en geest. Vraag maar aan een schriftgeleerde aan het Islam instituut in de wereld, Al Azhar te Cairo, of een soenniet ongelovigen mag afmaken in Nederland en/of erop uit is hen onder de knie te krijgen. Ik kan je garanderen dat je antwoord niet overeenkomt met de visie die jij nu deelt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
De islam is niet hetzelfde als alle moslims.
Het zou je sieren gewoon eerlijk te zijn over wat de islam inhoudt, ipv de aandacht af proberen te lijden door iets te zeggen over "de meeste moslims" en dan te doen alsof wat ik beweer over de islam voortkomt uit tunnelvisie.
Er zullen maar weinig mensen zijn die dat gedrag goedkeuren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zulke fijne mensen toch http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113005
Vanaf 8:45
Verrijking!
En dan die wout
Je houdt je van de domme hier. Jij weet dat een omroep tot het gebed kan variëren van door een microfoontje wat zeggen en dat alleen de Moskeebezoeker binnen het hoort tot de hele stad ermee wakker schreeuwen, zoals in het buitenland. Maar wij wonen in Nederland dus wat ze ergens anders doen is irrelevant. Dat laatste in Nederland niet het geval. Het eerste wel; omroepen zodat alleen de moskeebezoekers het horen. Daarmee houdt het eigenlijk al op.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 13:47 schreef 2030rd het volgende:
Nee, je projecteert jouw visie van de soennitische Islam op Moslims in Nederland die in de praktijk een andere invulling aan hun soennitische Islam geven. Daarnaast moet je eerst proberen hard te maken dat de soennitische Moslims in Nederland uberhaupt de soennitische leer volgen in alle facetten. Want net zoals de rooms katholieken rooms-katholiek zijn wil dat niet perse zeggen dat zij tot op de puntjes de leer van de rooms-katholieke kern volgen. Meestal is het niet zo zwart-wit, maar aan ook deze nuance ga jij compleet voorbij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:15 schreef Aloulou het volgende:
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.
Dat is de enige moslim die x-ray wel kan waarderen denk ikquote:
Komt uit dezelfde hoek. Je moet niet raar opkijken als je de islam faciliteert en alle vrijheid geeft dat dit eruit voorkomt. Dat is nml. een wet van meden en perzen, kijk maar naar IEDER islamitisch land.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Er zullen maar weinig mensen zijn die dat gedrag goedkeuren.
Verder staat dat clubje radicalen natuurlijk helemaal los van de discussie om een moskee te bouwen in een wijk.
Complete onzin, heb je daar bronnen voor? Verwijzen naar een islamitisch land is hetzelfde als wijzen naar een afgesloten stam in Afrika.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Komt uit dezelfde hoek. Je moet niet raar opkijken als je de islam faciliteert en alle vrijheid geeft dat dit eruit voorkomt. Dat is nml. een wet van meden en perzen, kijk maar naar IEDER islamitisch land.
Christen mogen van mij ook liever vandaag dan morgen oprotten. Man we komen net uit anderhalf millennium religieuze onderdrukking en achterlijkheid. Dan moeten we dus niet versie 3 van het onzingedachtengoed van die schizofrene wanabe kindermoordenaar uit het land van Judea gaan zitten verwelkomen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Complete onzin, heb je daar bronnen voor? Verwijzen naar een islamitisch land is hetzelfde als wijzen naar een afgesloten stam in Afrika.
De vrijheid die christenen hebben in die zogenaamde wet van je, heb je ook zo'n last van, die christen-extremisten in bible-belt.
Voor de duidelijkheid, Mohammed kwam volgens jou uit Judea?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Christen mogen van mij ook liever vandaag dan morgen oprotten. Man we komen net uit anderhalf millennium religieuze onderdrukking en achterlijkheid. Dan moeten we dus niet versie 3 van het onzingedachtengoed van die schizofrene wanabe kindermoordenaar uit het land van Judea gaan zitten verwelkomen.
Mohammed was niet de stichter van die onzin. Dat was nummer 3.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, Mohammed kwam volgens jou uit Judea?
Oh excuus..dus we hebben het over?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mohammed was niet de stichter van die onzin. Dat was nummer 3.
Abraham natuurlijk.quote:
Abrahamitisce religies denk ik danquote:
De kanker der mensheid...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:37 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Abrahamitisce religies denk ik dan
Je plaatje doet het nietquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De kanker der mensheid...
[ afbeelding ]
Nu dan?quote:
Juistem. Maar ja, dan ben je een Tokkie en een potentiële Anders Breivik volgens bepaalde linkse zolderkamernerds tegenwoordig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:40 schreef Strani het volgende:
Oh Abraham, juist ja.
Anyway, ik ben zelf op m'n eigen manier gelovig maar ben geen voorstander van georganiseerde religies. Christendom, Islam, Jodendom en alle anderen zijn slechts bedoeld om hun volgers dom en meegaand te houden.
Elk gebouw dat meewerkt aan dat doel is er voor mij één te veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |