Ach ja..dat soort meningen doen me gelukkig weinig. Zolang ik zelf weet dat ik dit vind vanuit de overtuiging dat de mens uit moet gaan van de eigen kracht en niet van die van een grote organisatie, weet ik dat ik dat ik het juist heb.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Juistem. Maar ja, dan ben je een Tokkie en een potentiële Anders Breivik volgens bepaalde linkse zolderkamernerds tegenwoordig.
Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zo'n term gebruiken hebben het niet erg begrepen.
Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels!
Dat komende uit de mond van iemand die oprecht overtuigd is dat het de realiteit is dat onzichtbare geesten zijn leven proberen te beïnvloedenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.
Zeg ja tegen de boerka?quote:
Religies zijn georganiseerd ja. Soms met een eenlijnige structuur zoals in de Rooms-Katholieke kerk, soms door middel van allemaal clustertjes die weer hun eigen organisatie hebben. Als lid van de religie blijf je te maken hebben met een organisatie en regels.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zulke termen gebruiken hebben het niet erg begrepen.
Maar ja, net als jou ben ik ook maar arrogant.
In theorie ja, in de praktijk is het wel anders.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding.
Random woord: pasteitje²
Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:07 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
In theorie ja, in de praktijk is het wel anders.
Maar die goede moslim kan ook thuis bidden, terwijl de rest van het vmbo fietsen jat en vrouwen overvalt, in groepjes natuurlijk alleen is griezelig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding.
Random woord: pasteitje²
Helaas, ze jatten juist de naaste omgeving leeg, makkelijker in de gaten te houden of iemand weg is af niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Is het niet net een beetje zo als met zigeuners, dat als je binnen een straal van 500 meter van het kamp woont, je eigenllijk nooit last hebt van inbraken, omdat ze altijd juist een stukje verderop gaan?
Nee haatpaleizen die door wahabitische extremisten gefinancierd worden zijn een verarming voor elke buurt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen
Ja. Naïeve Nederlanderquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?
Oplossing? Nog een bouwenquote:We voelen ons niet veilig. De gemeente en de politie moeten nu echt iets doen om de veiligheid in en om de moskee te verbeteren”, aldus Mohammed Boudadi, voorzitter van de moskee Al Quibla in Zoetermeer. Het spiksplinternieuwe pand van de moskee aan het Kerkenbos werd dit weekend beklad met racistische leuzen. Volgens het bestuur van de moskee is de maat vol.
Het is niet de eerste keer dat de moskee doelwit is. Zo werd in 2009 een molotovcocktail naar binnen gegooid. Deze zorgde voor grote schade. En ook het tijdelijke pand in Rokkeveen waarin de moskee zit, nu de nieuwe moskee wordt gebouwd, werd al eens door vandalen beklad.
Miloud Zizaoui, penningmeester van de moskee, is ervan overtuigd dat het geen incident en kwajongensstreek is. “Dit moet nu worden aangepakt voor er echt iets erg gebeurt want dan ben je gewoon te laat”, aldus Zizaoui. De beide heren hebben een gesprek met politie en gemeente hoe er nu verder wordt gehandeld. Volgens de bestuursleden is één ding duidelijk: er moet gehandeld worden…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |