Ach ja..dat soort meningen doen me gelukkig weinig. Zolang ik zelf weet dat ik dit vind vanuit de overtuiging dat de mens uit moet gaan van de eigen kracht en niet van die van een grote organisatie, weet ik dat ik dat ik het juist heb.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Juistem. Maar ja, dan ben je een Tokkie en een potentiële Anders Breivik volgens bepaalde linkse zolderkamernerds tegenwoordig.
Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zo'n term gebruiken hebben het niet erg begrepen.
Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh ja dat is waar. De islam kent geen algehele voorganger DUS is het geen georganiseerde religie met vaste regels!
Dat komende uit de mond van iemand die oprecht overtuigd is dat het de realiteit is dat onzichtbare geesten zijn leven proberen te beïnvloedenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vaste regels? Een algehele voorganger? Zoals iemand anders al zei, te dom om te poepen.
Zeg ja tegen de boerka?quote:
Religies zijn georganiseerd ja. Soms met een eenlijnige structuur zoals in de Rooms-Katholieke kerk, soms door middel van allemaal clustertjes die weer hun eigen organisatie hebben. Als lid van de religie blijf je te maken hebben met een organisatie en regels.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Georganiseerde religie. Mensen die zulke termen gebruiken hebben het niet erg begrepen.
Maar ja, net als jou ben ik ook maar arrogant.
In theorie ja, in de praktijk is het wel anders.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding.
Random woord: pasteitje²
Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:07 schreef stroopdoosch het volgende:
[..]
In theorie ja, in de praktijk is het wel anders.
Maar die goede moslim kan ook thuis bidden, terwijl de rest van het vmbo fietsen jat en vrouwen overvalt, in groepjes natuurlijk alleen is griezelig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen en stad dan wel dorp in het bijzonder. Zij vervullen een belangrijke rol bij de opvoeding van de jeugd. Een goede Moslim zal niet stelen, noch crimineel gedrag vertonen. Een goede Moslim is de beste buur die je je kan wensen. Elk suikerfeest komen wij de buren met vers suikergoed verblijden. Een gesprek met de buren zal niet langer duren dan 5 minuten en louter van oppervlakkige aard zijn. Louter. Maar het is wel voldoende voor een goede verstandshouding.
Random woord: pasteitje²
Helaas, ze jatten juist de naaste omgeving leeg, makkelijker in de gaten te houden of iemand weg is af niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Is het niet net een beetje zo als met zigeuners, dat als je binnen een straal van 500 meter van het kamp woont, je eigenllijk nooit last hebt van inbraken, omdat ze altijd juist een stukje verderop gaan?
Nee haatpaleizen die door wahabitische extremisten gefinancierd worden zijn een verarming voor elke buurt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moskeeën zijn een verrijking voor elke buurt in het algemeen
Ja. Naïeve Nederlanderquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is er op plekken waar een moskee staat in de praktijk echt zoveel gedoe met de buren of valt dat nog wel een klein beetje mee?
Oplossing? Nog een bouwenquote:We voelen ons niet veilig. De gemeente en de politie moeten nu echt iets doen om de veiligheid in en om de moskee te verbeteren”, aldus Mohammed Boudadi, voorzitter van de moskee Al Quibla in Zoetermeer. Het spiksplinternieuwe pand van de moskee aan het Kerkenbos werd dit weekend beklad met racistische leuzen. Volgens het bestuur van de moskee is de maat vol.
Het is niet de eerste keer dat de moskee doelwit is. Zo werd in 2009 een molotovcocktail naar binnen gegooid. Deze zorgde voor grote schade. En ook het tijdelijke pand in Rokkeveen waarin de moskee zit, nu de nieuwe moskee wordt gebouwd, werd al eens door vandalen beklad.
Miloud Zizaoui, penningmeester van de moskee, is ervan overtuigd dat het geen incident en kwajongensstreek is. “Dit moet nu worden aangepakt voor er echt iets erg gebeurt want dan ben je gewoon te laat”, aldus Zizaoui. De beide heren hebben een gesprek met politie en gemeente hoe er nu verder wordt gehandeld. Volgens de bestuursleden is één ding duidelijk: er moet gehandeld worden…
En hoe komt dat door de moskee?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar die goede moslim kan ook thuis bidden, terwijl de rest van het vmbo fietsen jat en vrouwen overvalt, in groepjes natuurlijk alleen is griezelig.
Ik heb een kerk recht tegenover m'n huis, en nog 1 op loopafstand. Heb er opzich weinig last van, behalve op zondag als iedereen met de auto naar de kerk gaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:13 schreef popolon het volgende:
Ik zou er ook geen tegenover m'n huis willen hebben als dat 't geval zou zijn. Ook geen kerk trouwens.
Niet. Dus die moskee kun je ook weglaten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En hoe komt dat door de moskee?²
Kan je me er op wijzen waar in dat filmpje het gaat over de concrete overlast voor de buurtbewoners? Ben er diagonaal doorheen gegaan maar kon niks vinden daarover.quote:
Dus is de hysterisch reactie van de buurt er één gebaseerd op onderbuikgevoelens. Derhalve dus ongegrond.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet. Dus die moskee kun je ook weglaten.
Moskee = symbool van religie. Religie is slecht. De eerste moskee was ongewenst. Deze moskee is ongewenst. Waarom zou je hem uberhaupt nog willen bouwen, afgezien van de overlast dat deze gaat veroorzaken en de kosten die wij, als belastingbetaler, niet willen betalen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus is de hysterisch reactie van de buurt er één gebaseerd op onderbuikgevoelens. Derhalve dus ongegrond.²
is er sprake van dat de overheid deze moskee betaalt? Dat zou ik namelijk wel een schandaal vinden...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moskee = symbool van religie. Religie is slecht. De eerste moskee was ongewenst. Deze moskee is ongewenst. Waarom zou je hem uberhaupt nog willen bouwen, afgezien van de overlast dat deze gaat veroorzaken en de kosten die wij, als belastingbetaler, niet willen betalen?
De moskee zelf wordt betaald door de gulle achterban, de Moslims zelf. De kosten die eruit voortvloeien voor de belastingbetaler zal netto minder zijn dan die van kerken, daar er meer kerken staan in Nederland.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moskee = symbool van religie. Religie is slecht. De eerste moskee was ongewenst. Deze moskee is ongewenst. Waarom zou je hem uberhaupt nog willen bouwen, afgezien van de overlast dat deze gaat veroorzaken en de kosten die wij, als belastingbetaler, niet willen betalen?
Het filmpje gaat over de donkere zijde van die moskeeën. De overlast is dan nog minder relevant. Maar jij als naïeve Nederlandse ambtenaar zal het wel weer negeren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kan je me er op wijzen waar in dat filmpje het gaat over de concrete overlast voor de buurtbewoners? Ben er diagonaal doorheen gegaan maar kon niks vinden daarover.
Niet direct hoop ik. Maar dergelijke instellingen krijgen een berg belastingvoordeel. Lijkt mij wel een af te wegen factor in deze tijden..quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
is er sprake van dat de overheid deze moskee betaalt? Dat zou ik namelijk wel een schandaal vinden...
En tja waarom willen mensen gebedshuizen hebben? Vermoedelijk om hun godsdienst uit te oefenen en ze spelen vaak ook een rol van belang in het functioneren van een geloofsgemeenschap.
Dus? Religie is inherent slecht. Ik blijf me verbazen dat linkse mensen zoals jij mee lachen met de Jomanda en Thor-bashers maar opeens wel respect tonen voor dezelfde onzin genaamd jodendom, christendom en islam. Hypocriet en selectief gedrag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
is er sprake van dat de overheid deze moskee betaalt? Dat zou ik namelijk wel een schandaal vinden...
En tja waarom willen mensen gebedshuizen hebben? Vermoedelijk om hun godsdienst uit te oefenen en ze spelen vaak ook een rol van belang in het functioneren van een geloofsgemeenschap.
Dubieuze financiers heb ik ook wat op tegen maar daar ging het me niet om. Het ging over de directe overlast en dan ben ik van je googlelinkje nog niet overdreven onder de indruk. Veel protesten vooraf, dit topic en wat belgische berichtjes op de eerste pagina. Niet heel indrukwekkend eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het filmpje gaat over de donkere zijde van die moskeeën. De overlast is dan nog minder relevant. Maar jij als naïeve Nederlandse ambtenaar zal het wel weer negeren.
En straks dan 'verbijstert' zijn als naar buiten komt wat voor shit er allemaal plaatsvind daar.
1 zoektocht op google levert trouwens genoeg op, maar dat wist je vast al maar je hoopte dat ik daar niet over zou beginnen: https://www.google.com/we(...)879&biw=1024&bih=629
De meeste moskeeën worden in Europa gefinancierd door zeer, zeer dubieuze organisaties uit het Midden-Oosten. Het is niets meer en niets minder dan zendingsdrang, religieus imperialisme. De kneuzen in de NLe politiek zijn nog te naïef om dat in te zien.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet direct hoop ik. Maar dergelijke instellingen krijgen een berg belastingvoordeel. Lijkt mij wel een af te wegen factor in deze tijden..
Zijns moslims niet in staat zelfstandig te bidden? Moet daar een speciaal gebouw voor komen? Ze kunnen wel aandragen dat ze recht tot godsdienst hebben maar niemand (helaas) verbied het ze om te bidden, daar hebben ze toch genoeg ruimte voor?
Die gulle achterban? Die giften die we daarna aftrekken van de belasting waardoor de overheid indirect meebetaald?
En je hebt het mis, dat mag, vooral met dit onderwerp. Het hier en daar neerplempen van gebouwen is simpelweg niet de normale gang van zaken, vooral wanneer het gebouw is kwestie niet gewenst is door de omgeving en de geschiedenis ons beter leert.
Ik heb niks met religie maar heb er ook geen moeite mee wanneer mensen een gebedsruimte willen bouwen, binnen onze wetten en regels natuurlijk. Deze komt zelfs naast een gebedsruimte van de Jehova's Getuigen zie ik net. Past wel aardig bij elkaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Religie is inherent slecht. Ik blijf me verbazen dat linkse mensen zoals jij mee lachen met de Jomanda en Thor-bashers maar opeens wel respect tonen voor dezelfde onzin genaamd jodendom, christendom en islam. Hypocriet en selectief gedrag.
Je gelatenheid zal niet wedergetoond worden door de mensen die jij hun gang laat gaan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb niks met religie maar heb er ook geen moeite mee wanneer mensen een gebedsruimte willen bouwen, binnen onze wetten en regels natuurlijk. Deze komt zelfs naast een gebedsruimte van de Jehova's Getuigen zie ik net. Past wel aardig bij elkaar.
Zolang ze binnen de wet blijven zal me dat worst zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je gelatenheid zal niet wedergetoond worden door de mensen die jij hun gang laat gaan.
Terwijl de mensen worden uitgenodigd voor de 13e, meer dan een week laterquote:Wij hebben hierover de volgende vragen.
1. Waarom worden de burgers een dag van te voren geïnformeerd over een ingrijpende ontwikkeling in de wijk?
Dat zou mijn persoonlijk een zorg zijn, gezien "ons" verleden mbt het finacieren van allerlei oorlogen en dictaturen. Een donatie is simpelweg een normale donatie, tot bewezen is dat het geld illegaal is. Maar de religeuze uitzonderingen stoot ik mij weldergelijk aan, de voorrangsposities en belastingsvoordeeltjes bijvoorbeeld; een directe aanslag op de rechtsstaat waarbij iedereen gelijk zou zijn en gelijken hetzelfde zouden betalen.. Behalve als jij religeus bezig bent, dan ben je "speciaal"quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De meeste moskeeën worden in Europa gefinancierd door zeer, zeer dubieuze organisaties uit het Midden-Oosten. Het is niets meer en niets minder dan zendingsdrang, religieus imperialisme. De kneuzen in de NLe politiek zijn nog te naïef om dat in te zien.
http://www.nuansa.nl/docu(...)nciering-aan-moskeen
Ik heb wel iets tegen religie maar tot deze hun voorrangspositie hebben verloren heb ik weinig keuze, gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om zo ver mogelijk uit de buurt van een kerk te gaan wonenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb niks met religie maar heb er ook geen moeite mee wanneer mensen een gebedsruimte willen bouwen, binnen onze wetten en regels natuurlijk. Deze komt zelfs naast een gebedsruimte van de Jehova's Getuigen zie ik net. Past wel aardig bij elkaar.
We're in the race of the century to be the most tolerant human.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:55 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom is er dan zo veel haast wanneer er een moskee moet komen (die er al is in zoetermeer).
Tja de ellende is dat er net ergens grond beschikbaar moet zijn om zoiets te kunnen bouwen. Overigens is hier niet echt sprake van een voorrangspositie. Elke legale organisatie kan met een bouwplan aankloppen bij de gemeente en als het niet te gek is zal die meestal wel meewerken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik heb wel iets tegen religie maar tot deze hun voorrangspositie hebben verloren heb ik weinig keuze, gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om zo ver mogelijk uit de buurt van een kerk te gaan wonen![]()
En met een "religeus honk" heb ik verder weinig op tegen, hier staan er al meer van waar je nooit overlast van (zal kunnen) hebben. Alleen als je een moskee wilt bouwen met een achterban van 7000 man, in een drukke wijk heb je een succesformule tot problemen; bouw het lekker uit de buurt van mensen.. Of mogen moslims tegenwoordig ook geen auto meer rijden?
Niet veel. Hoeveel boedhisten-tempels zijn er eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh en dat er al een moskee is.. Hoeveel kerken denk je dat er zijn in Zoetermeer?
boedhisten tempels ben ik nog niet tegengekomen maar er staat minstens in elke wijk wel een kerkquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet veel. Hoeveel boedhisten-tempels zijn er eigenlijk?
Hypocriet sp3c. Laten we nou eens gewoon man en paard noemen en vragen waar die denkbeelden nou echt voor staan. Maar ja, dat zal wel te confronterend en te 'op de man' zijn.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:16 schreef sp3c het volgende:
niet alleen de 'rechtse' posts verdwijnen en voor verdere informatie kun je in het feedbacktopic terecht
ontopic
Er zijn een stuk of 50 kerken zo te zien voor een plaats met die omvang niet heel veel maar een stuk meer dan er moskees zijn of komenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet veel. Hoeveel boedhisten-tempels zijn er eigenlijk?
En aan geslaagde oproepen tot moord.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef BansheeBoy het volgende:
De verguisde As-Soenna moskee, bekend van Imam Fawaz, doet zelfs aan schuldhulpverlening, computerlessen en huiswerkbegeleiding.
Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten X-Ray, hij delete mijn posts ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hypocriet sp3c. Laten we nou eens gewoon man en paard noemen en vragen waar die denkbeelden nou echt voor staan. Maar ja, dat zal wel te confronterend en te 'op de man' zijn.
Voorbeeeeeeldig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke moskee is in staat te fungeren als een clubhuis, buurthuis, armen opvang, opleidingsinstituut. Hoe kun je hier tegen zijn als je je hersens gebruikt?
De verguisde As-Soenna moskee, bekend van Imam Fawaz, doet zelfs aan schuldhulpverlening, computerlessen en huiswerkbegeleiding.
Als je hier tegen bent, mij best, maar zeg dan eerlijk dat je een Islamofoob bent en een redelijk glimmend kopje hebt.
Random woord: sjoelbak²
Huh?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En aan geslaagde oproepen tot moord.
In de regio Haaglanden zijn de boedhisten een zeer grote gemeenschap (grootste van NL) maar vreemd genoeg worden hun gebedshuizen wel tegen gehouden waar de moskeeën uit de grond schieten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn een stuk of 50 kerken zo te zien voor een plaats met die omvang niet heel veel maar een stuk meer dan er moskees zijn of komenhttp://gemeentegids.dekle(...)/kerkgenootschappen/
En tja de boedistische gemeenschap zal niet zo groot zijn maar ook een dergelijke tempel zou ik geen grootse bezwaren tegen zien.
nou zijn vlasbaardje heeft bv al nergens wat mee te makenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hypocriet sp3c. Laten we nou eens gewoon man en paard noemen en vragen waar die denkbeelden nou echt voor staan. Maar ja, dat zal wel te confronterend en te 'op de man' zijn.
http://vorige.nrc.nl/dossiers/moslimterreur/article1737669.ecequote:
Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden. De rest van alle andere gebeden kunnen zelfstandig gedaan worden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet direct hoop ik. Maar dergelijke instellingen krijgen een berg belastingvoordeel. Lijkt mij wel een af te wegen factor in deze tijden..
Zijns moslims niet in staat zelfstandig te bidden? Moet daar een speciaal gebouw voor komen? Ze kunnen wel aandragen dat ze recht tot godsdienst hebben maar niemand (helaas) verbied het ze om te bidden, daar hebben ze toch genoeg ruimte voor?
Die gulle achterban? Die giften die we daarna aftrekken van de belasting waardoor de overheid indirect meebetaald?
En je hebt het mis, dat mag, vooral met dit onderwerp. Het hier en daar neerplempen van gebouwen is simpelweg niet de normale gang van zaken, vooral wanneer het gebouw is kwestie niet gewenst is door de omgeving en de geschiedenis ons beter leert.
Allah rekent met jou af, daar heeft hij mij niet voor nodig. Maar dat vind ik voor deze discours eigenlijk niet zo relevant. Relevanter is het wel dat ik het Arabisch versta en nergens een oproep tot moord hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://vorige.nrc.nl/dossiers/moslimterreur/article1737669.ece
En dat weet je best. Geef nou maar gewoon toe dat je een voorstander bent van de doodstraf voor mensen die allah beledigen. Zoals ik dus.
Van wie moet dat?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden.
Whehehequote:
Welke van de 2.000?quote:
De God die aanbeden wordt door volgelingen van een Abrahamistische geloof.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welke van de 2.000?
Kali? Thor? Wodan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |