abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102842114
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Exact! Net zoals Wouter Bos met z'n blanke school!
Mooi he, geld hebben?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102842131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:37 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Verreweg de meeste moskeeën maken geen lawaai als in omroep tot het gebed wat buiten hoorbaar is. Dat weet jij ook wel. Jij duidt uitzonderingen op deze norm aan zoals het filmpje wat je post. Dat mag, maar het is niet eerlijk dat te behandelen alsof dat de standaardprocedure is. En eerlijk blijven we wel natuurlijk he.
Het is wereldwijd de standaardprocedure dat moskeeën oproepen tot het gebed. Het is onoprecht om dit te ontkennen, en te doen alsof mensen die hiervoor vrezen islamofobe angsthazen zijn. Wees eerlijk.

[..]

quote:
Ik geloof het tegenovergestelde namelijk van wat je hier zegt. Moslims in Nederland geven geen reet erom of hun gebedsomroep buiten hoorbaar is of niet. In de Moskee met een microfoon en speakertje is genoeg.
Kun je dit middels cijfers hardmaken? Ik kan zelf alleen maar wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd die wél gewoon oproepen tot het gebed. Dat is nou eenmaal de standaardprocedure, net zoals kerken kerkklokken gebruiken.

quote:
Je begint weer je EIGEN Islam visie te promoten als ongelovige. Voor 99% van de Nederlandse Moslims is de Islam geen politieke beweging. 99% van de Nederlandse Moslims hebben geen enkel probleem met de Nederlandse staat ansich noch beschouwen ze Nederlanders als volk als de grote vijand. Of zijn erop uit hen onderdanig aan hun eisen te maken. En dit allemaal vanuit hun visie en beleving van de Islam.
Verreweg de meeste moslims in Nederland zijn Soenitisch. Dat houdt in dat zij de Soenitische islam aanhangen. Mag ik dan gewoon vertellen wat de Soenitische islam inhoudt, en erop wijzen dat dit een erg groot probleem kan gaan vormen? Je probeert wederom legitieme en logische bezwaren af te doen als zijnde islamofobie, of als slechts mijn visie. Nee, dit is de standaard wereldwijd. Het is onnozel om te denken dat het in Nederland opeens een heel andere islam is.

quote:
Je herhaalde riedel in deze komt dus vooral uit je eigen tunnelvisie om geen onderscheidt te maken wat jij meent dat Islam is en wat Moslims in Nederland menen dat Islam is. Het zou je sieren volgende keer als jij meent dat dit Islam is wel eerlijk te blijven en te benoemen in dezelfde paragraaf dat Nederlandse Moslims echter jouw visie niet delen over de Islam. Tenzij jij meent dat dat niet zo is en dan zie ik daar graag bewijs voor. Als je dan verwijst dat Nederlandse Moslims jouw aangedragen visies op de Islam niet delen zien we ook gelijk de relevantie van je betogen over de Islam wat de situatie in Nederland betreft met Moslims: 0.
De islam is niet hetzelfde als alle moslims.
Het zou je sieren gewoon eerlijk te zijn over wat de islam inhoudt, ipv de aandacht af proberen te lijden door iets te zeggen over "de meeste moslims" en dan te doen alsof wat ik beweer over de islam voortkomt uit tunnelvisie.
pi_102842151
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeg mensen leg mij eens uit wat er nu zo mooi is aan een gebouw waarin men 1 vd 2.000 onbewezen godjes gaat verheiligen? En waarom het xenofobisch is daar tegen te zijn?

Is het ook xenofobisch tegen een Scientology-gebouw te zijn? Of een Satans-kerk?
Tegen zijn is prima hoor. Maar ik ben van mening dat elke aanvraag voor de bouw van een gebedshuis gelijk behandeld moet worden. Een gemeente toetst als het goed is aan ruimtelijke randvoorwaarden en niet aan op welk godje er aanbeden gaat worden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102842156
O, echt waar, 2030rd, kun jij wijzen naar honderdduizenden moskeeën wereldwijd? Waarom wijs je niet naar de moskeeën in Nederland?
pi_102842164
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi he, geld hebben?
Do as I say don't do as I do.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_102842180
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

In waarde kelderen zelfs? Als dat aantoonbaar is kan hij gewoon planschade claimen bij de gemeente :). Maar goed hij zal daarvoor wel te vol zitten met opgekropte woede, Den Haag ontvluchten om van de buitenlanders af te zijn bouwen ze een moskee om de hoek _O-
In de uitspraak erkent de Raad van State wel dat de huizen minder waard kunnen worden, maar dat is geen reden om de vergunning te weigeren.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:49:27 #57
256666 leeell
I know you're lonely
pi_102842185
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we Zoetermeer niet gewoon verbieden?
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_102842186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tegen zijn is prima hoor. Maar ik ben van mening dat elke aanvraag voor de bouw van een gebedshuis gelijk behandeld moet worden. Een gemeente toetst als het goed is aan ruimtelijke randvoorwaarden en niet aan op welk godje er aanbeden gaat worden.
Dat is dan ook het probleem als je de islam als een godsdienst beschouwd als elk ander.
pi_102842194
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wouter Bos zegt dat je je kinderen niet naar een blanke school mag sturen?
pi_102842206
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De uitspraak waar mijn bestaan op is gebouwd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102842224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In de uitspraak erkent de Raad van State wel dat de huizen minder waard kunnen worden, maar dat is geen reden om de vergunning te weigeren.
Ja alles kan. :')

Raad van State is gelukkig wel realistisch.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_102842232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Klopt al is dat nogal afhankelijk van de locatie en het exacte plan, daar kan je planschade voor claimen. Net als bij een bestemmingsplanwijziging voor een school, huis, kerk, winkel of wat dan ook.
pi_102842246
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Dat is dan ook het probleem als je de islam als een godsdienst beschouwd als elk ander.
Aha, hoe wou jij het dan omschrijven?
pi_102842381
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wouter Bos zegt dat je je kinderen niet naar een blanke school mag sturen?
Zijn partij is erop tegen:

quote:
Bron: telegraaf 24 februari 2005 AMSTERDAM - PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos is hét voorbeeld van hoe het volgens zijn partij niet moet. Hij weet namelijk nu al dat zijn eenjarige dochter Iris straks naar een christelijke, witte basisschool gaat. Minder goed geïnformeerde ouders moeten het vaak doen met een zwarte school voor hun kinderen, omdat zij niet weten dat ze hun kroost al zo jong kunnen aanmelden. De PvdA presenteerde gisteren een plan waarin juist dat probleem wordt aangepakt. Door bijvoorbeeld het tijdstip van inschrijving overal gelijk te stellen, wil de partij van Bos voorkomen dat kinderen van beter ingelichte ouders betere kansen krijgen dan de nazaten van bijvoorbeeld allochtonen. Bos gaf trouwens wel aan dat hij zijn dochter liever naar een gemengde school zou sturen, maar die zijn er niet bij hem in de buurt. Met het plan, dat erop gericht is de scheiding tussen witte en zwarte scholen minder scherp te maken, wil de PvdA leerlingen met een achterstand beter spreiden dan nu gebeurt. Het is de bedoeling dat ouders zelf een lijstje maken met scholen van voorkeur voor hun kind. De scholen op dat lijstje maken vervolgens onderling uit welke school het wordt, waarbij ze ervoor moeten zorgen dat kinderen met een achterstand evenwichtig worden gespreid. Doen ze dat niet of onvoldoende, dan krijgen gemeenten het recht om een school aan te wijzen. CDA en VVD hekelen de regelzucht die volgens hen uit het plan spreekt. "Het zijn oude reflexen van de PvdA dat de overheid weer van alles moet regelen", zegt CDA'er Jan de Vries. Om het plan te laten werken, pleit de PvdA voor een acceptatieplicht. Die houdt in dat scholen kinderen niet meer mogen weigeren, zolang de ouders de grondslag van de school respecteren.
pi_102842382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Iets met wel weten maar doen alsof je neus bloed :')
Jij hebt geen flauw benul hoe de ruimtelijke ordening en de bijbehorende procedures werken in Nederland?
pi_102842396
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, hoe wou jij het dan omschrijven?
Het is een politieke beweging met een religieus sausje. Ik wou dat het anders was.
De wetten van de islam dienen net zo min alleen voor moslims te gelden, als onze seculiere wetten alleen voor atheïsten zouden gelden. Het grootste deel van de koran gaat over niet-moslims.
pi_102842409
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:56 schreef 2030rd het volgende:

[..]

Het is een politieke beweging met een religieus sausje. Ik wou dat het anders was.
De wetten van de islam dienen net zo min alleen voor moslims te gelden, als onze seculiere wetten alleen voor atheïsten zouden gelden. Het grootste deel van de koran gaat over niet-moslims.
In Nederland geldt de Nederlandse wet, en daarmee klaar.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:07:00 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102842692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Knul, ik ben hier gewoon user en geen mod :D
Helaas....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102842703
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 13:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

In Nederland geldt de Nederlandse wet, en daarmee klaar.
Dat is een mooi ideaal, maar zo simpel is het in de praktijk niet.
Ten eerste staan wetten niet vast; die kunnen veranderd worden wanneer daar genoeg steun voor is. Dat is de natuurlijke wet: wetten die niet legitiem beschouwd worden, worden aangepast totdat zij wel legitiem beschouwd worden. In een islamitische wijk zal er bijvoorbeeld geen probleem gemaakt worden van oproepen tot het gebed via de minaretten, en in de wijk waar het hier om gaat wel. Veranderd de demografie de komen jaren (en dat gebeurt zeker wanneer daar een moskee komt te staan), dan neemt ook daar de steun toe voor oproepen tot het gebed.

Ten tweede begint onze wet helemaal niets tegen onderlinge afspraken. Stel je een gemeenschap voor als een gezin met 10 leden. De vader vermoord een dochter, wat volgens onze wetten verboden is. De familie spreekt echter onderling af dat de vader onschuldig is en ze getuigen dat het iemand anders was of zelfmoord. Dus gaat de vader vrijuit, daar kan de wet niets aan doen, ALS de wet al op de hoogte gebracht is van dit akkefietje. Want dat gebeurt ook niet altijd. Op grotere schaal ontstaan zo enclaves, waar de autoriteit van de staat niet meer aanvaard wordt. De natuurlijke wet van de islamitische gemeenschap is de sharia.

Las vandaag een interessant artikel over dit soort ontwikkelingen in Frankrijk:
-State is not ‘halal’: resentful immigrants turn to Islam in France
-Warning over France's Islamic suburbs which are becoming 'separate communities in a divided nation'

[ Bericht 3% gewijzigd door 2030rd op 08-10-2011 14:16:54 ]
pi_102842884
Tering, goede discussie is een beetje uit de hand gelopen. Wat een haat aan beide kanten :{

Trouwens, ik zou zelf geen moskee naast mijn huis willen. Maar dat geldt net zo goed voor een kerk, basisschool, Albert Heijn of voetbalstadion.
pi_102842915
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:14 schreef Tchock het volgende:
Tering, goede discussie is een beetje uit de hand gelopen. Wat een haat aan beide kanten :{

Trouwens, ik zou zelf geen moskee naast mijn huis willen. Maar dat geldt net zo goed voor een kerk, basisschool, Albert Heijn of voetbalstadion.
Ik liever ook niet. En daarvoor hebben we planologische procedures in dit land met mogelijkheden voor inspraak, aanvechten bij de rechter en het claimen van planschade als het wel doorgaat. Soms levert dat ongewenste uitkomsten op maar zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet altijd iedereen tevreden stellen.
pi_102842965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik liever ook niet. En daarvoor hebben we planologische procedures in dit land met mogelijkheden voor inspraak, aanvechten bij de rechter en het claimen van planschade als het wel doorgaat. Soms levert dat ongewenste uitkomsten op maar zo werkt dat nu eenmaal. Je kan niet altijd iedereen tevreden stellen.
Klopt. Toch is deze discussie altijd heel moeilijk zonder hypcriet te worden (het bekende NIMBY-effect). Niemand wil een vliegveld in de buurt, maar we hebben ze nodig. Zelfde geldt voor moskeeën, al zijn die natuurlijk niet vereist voor de Nederlandse infrastructuur.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:20:10 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102843001
Een toeterende moskee of jehova's die een bak koffie komen opdringen of diverse gildenoptochten en Bloedprocessie's door je stad/dorp, het maakt toch allemaal geen fuck uit.
pi_102843020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:20 schreef betyar het volgende:
Een toeterende moskee of jehova's die een bak koffie komen opdringen of diverse gildenoptochten en Bloedprocessie's door je stad/dorp, het maakt toch allemaal geen fuck uit.
Nou ja, het is niet fijn als je eerst rustig woont en daarna niet meer. Wat de reden ervoor is, ik begrijp dat wel.
pi_102843081
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Et voila, Drenthe, persoonlijke opmerkingen, jij bent ook zó voorspelbaar, hè, :). Let overigens vooral op dat ik er een "eigen versie" van maak, niet dat het niet waar is, nee, ik maak er een eigen versie van.
Klopt. A het waren geen kinderen, B ging niet om het islamitisch zijn, C er werd gereageerd op het in elkaar beuken van een meisje van 14 en D de ID werd afgepakt om ze kenbaar te maken dat het onverstandig zou zijn dat meisje nog eens lastig te vallen omdat we weten hoe ze heten en waar ze wonen en E ze zijn dus niet thuis opgezocht.
Totaal ander iets dus als wat jij suggereerde.

En doe niet zo schijnheilig: je bent zelf alles behalve vies van persoonlijk worden en andere zaken erbij betrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')