Doe ik ook. Het is waar dat dit inderdaad de standaard was/is onder veel Moslims, maar dat kwam doordat men domweg de regels niet goed leest/volgt en snel conclussies trekt zonder te kijken hoe het precies zit. In Egypte bijvoorbeeld is na een studie door verifieerde geleerden door de gemeenschap deze misinterpretatie gecorrigeerd en wordt het niet meer gehandhaaft en ook niet in de rest van de Islamitische landen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam
Leugens en nog eens leugens vriend. Misschien wordt het eens tijd je eigen religie te accepteren voor wat het is.
Waarom MOET dat?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Omdat vrijdag het middaggebed gezamelijk gedaan moet worden. De rest van alle andere gebeden kunnen zelfstandig gedaan worden.
Als er geen gebouw is om te verzamelen, en als er honderden moslims zijn, dan gaan ze zich verzamelen in een park oid om dat gebed te doen. Dat vrijdagsgebed is een verplichting.
Omdat dat moet van hun geloof, en ze het recht hebben dat te doen. Maar mijns inziens hebben ze wel genoeg plekken dat te doen.quote:
God bestaat niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat dat moet van hun geloof, en ze het recht hebben dat te doen. Maar mijns inziens hebben ze wel genoeg plekken dat te doen.
Ik heb liever dat jij als moslim niet beledigd voelt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb liever dat je dit niet doet. Kun je hier rekening mee houden? Ik reken er op.²
Als ze van hun geloof elke vrijdagmiddag in een moskee samen moeten komen om te bidden, moet hun de kans gegeven worden hun geloof uit te oefenen. Dat is nou eenmaal de wet, hoe je het ook went of keert.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
God bestaat niet.
Een recht ja, geen plicht, een recht schept een mogelijkheid, niet een plicht voor de omgeving om te buigen voor allahs wil
laat ze maar een leegstaand kantoor kopen of huren, dan merkt geen mens er iets van, ik heb een hekel aan als mensen zoals Jehovas hun onzin aan je willen opdringen, door extreem zichtbaar te zijn, of je zondag te verpesten, een goed geloof past bescheidenheid en respectquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:05 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het is ook onnodig om overal een Moskee te bouwen. Zolang een moskee genoeg mensen kan opvangen binnen een reeele afstand, hoeft er ook niet nog eentje gebouwd te worden. Ik weet nu niet wat de situatie is in Zoetermeer, maar als er al een Moskee aanwezig is dat iedereen op kan vangen, dan hoeft er ook geen extra erbij gebouwd te worden.
[..]
true
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het discussiepunt ontgaat mij ook.
NU ben ik geen voorstander van massa-immigratie uit de derde-wereld, om verschillende redenen. Maar als je dan toch daartoe besluit moet je ook de consequenties aanvaarden, dus ook dat die mensen een moskee willen.
Maar dan ben je het er niet mee eens en roep je dat vergroting van religieuze invloed een AANWINST is voor nederlandquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wij Moslims zijn ook Nederlanders, het is dus hun wil tegen de onze. De wet bepaalt dan.²
Zelfs Ton heeft daar een zetel in de raad.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Yes, hij is nog niet helemaal weg.
Als hun religie zegt dat zij hun dochter mogen verkopen wanneer het finacieel slechter gaat moeten ze daar ook een kans op gegeven worden? Of een ongelovige doodslaan is ook wel prima? Religie hoort in je eigen bovenkamer, danwel in je eigen huis. Niet daarbuiten. Als je een pandje wilt hebben? Financieer deze zelfstandig en huur iets (en staat GENOEG!! leeg). Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor allah, allah moet een nieuw, mede door mijn belasting gefincieeerd holquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als ze van hun geloof elke vrijdagmiddag in een moskee samen moeten komen om te bidden, moet hun de kans gegeven worden hun geloof uit te oefenen. Dat is nou eenmaal de wet, hoe je het ook went of keert.
In Zoetermeer zijn er echter al 2. Verder zijn er 3 in den haag, en 1 in delft, wat toch allebei binnen een half uur rijden is.
Ik kan me niet voorstellen dat men daar niet genoeg aan heeft, om daar een plekje te vinden
Dat kan ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat ze maar een leegstaand kantoor kopen of huren, dan merkt geen mens er iets van, ik heb een hekel aan als mensen zoals Jehovas hun onzin aan je willen opdringen, door extreem zichtbaar te zijn, of je zondag te verpesten, een goed geloof past bescheidenheid en respect
Islamitische gebedshuizen voor vrijwillig betaald door Moslims. De Moskee in Enschede is bijvoorbeeld gebouwd na ongeveer 20 jaar lang geld gedoneerd te krijgen door die Moslims. Lijkt me sterk dat dit door de belastingbetaler betaald wordt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als hun religie zegt dat zij hun dochter mogen verkopen wanneer het finacieel slechter gaat moeten ze daar ook een kans op gegeven worden? Of een ongelovige doodslaan is ook wel prima? Religie hoort in je eigen bovenkamer, danwel in je eigen huis. Niet daarbuiten. Als je een pandje wilt hebben? Financieer deze zelfstandig en huur iets (en staat GENOEG!! leeg). Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor allah, allah moet een nieuw, mede door mijn belasting gefincieeerd hol
Kom zeg, ten eerste, die vergelijking slaat als een tang op een onrein dier, want je dochter verkopen is illegaal, en een gebedshuis bouwen niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als hun religie zegt dat zij hun dochter mogen verkopen wanneer het finacieel slechter gaat moeten ze daar ook een kans op gegeven worden? Of een ongelovige doodslaan is ook wel prima? Religie hoort in je eigen bovenkamer, danwel in je eigen huis. Niet daarbuiten. Als je een pandje wilt hebben? Financieer deze zelfstandig en huur iets (en staat GENOEG!! leeg). Maar dit is natuurlijk niet genoeg voor allah, allah moet een nieuw, mede door mijn belasting gefincieeerd hol
3?quote:
Die wikie lijst klopt ook niet. As Soenah in 2008 gesticht? Blaat. Ik woonde vanaf 2002 aan de Troelstrakade, vlak bij de Fruitweg en dus vlak bij de As Soenah. Die haathut van de uit Syrie getrapte Fawaz (wegens te extreem zijn) was daar toen al jaren en jaren bezig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik las ook die "3".
Moest wel lachen.
Sommige mensen hebben geen benul hoe hard het gaat.
Klopt, het is allemaal idioot. Als je je moreel/argument uit een SPROOKJE moet halen, een sprookje creeert geen recht of noodzaak, dat doet je geloofsovertuiging (ten minste, dat vinden mensen met een tumor in hun voorhoofskwab). Op die basis kun je het een en ander beargumenteren maar het idee van het moet het staat beschrevenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kom zeg, ten eerste, die vergelijking slaat als een tang op een onrein dier, want je dochter verkopen is illegaal, en een gebedshuis bouwen niet.
En ten tweede, als een of andere rijke (en corrupte en kwaadaardige) sjeik hier een moskee laat bouwen, gaat iedereen steigeren, maar als het van subsidiegeld gebeurt ook? Het is of het een, of het ander. GEnoeg rijkelui die in Nederland moskees wil laten bouwen.
Waarom betalen ze geen belasting dan? Dat moet ik wel, en ze komen ze halen als ik weiger. En belastingsteruggave over giften aan moskees, dat vind jij moreel te verantwoorden?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:28 schreef rakotto het volgende:
[..]
Islamitische gebedshuizen voor vrijwillig betaald door Moslims. De Moskee in Enschede is bijvoorbeeld gebouwd na ongeveer 20 jaar lang geld gedoneerd te krijgen door die Moslims. Lijkt me sterk dat dit door de belastingbetaler betaald wordt.
Belastingteruggave over giften is een voor iedereen, niet alleen voor giften aan moskeeën, maar ook aan kerken e.d.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom betalen ze geen belasting dan? Dat moet ik wel, en ze komen ze halen als ik weiger. En belastingsteruggave over giften aan moskees, dat vind jij moreel te verantwoorden?
[offtopic]quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeg, wat vindt jij als moslim ook al weer van de polytheïstische Hindoes? Hoeveel 'respect' voor hun geloof heb je ook al weer? En wat is ook al weer de straf voor polytheïsme volgens jouw religie? De dood he? Of niet soms?
...
Ik bedoel, de belastingbetaler die niets te maken heeft met de moskee betaalt niets aan de bouw.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom betalen ze geen belasting dan? Dat moet ik wel, en ze komen ze halen als ik weiger. En belastingsteruggave over giften aan moskees, dat vind jij moreel te verantwoorden?
Je snapt nog niet dat zowel kerken als moskees (beide symbool van walgelijke barbaarse religies) gezien worden als een instelling met een algemeen nut (welk nut dit mag wezen weet alleen allah (see what i did therequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Belastingteruggave over giften is een voor iedereen, niet alleen voor giften aan moskeeën, maar ook aan kerken e.d.²
Elke gemiste cent wordt teruggevorderd aan de belastingbetalen (en dus niet de kerk/moskee). Dat is de realiteit en ik wens niet op de draaien voor de belastingvoordeeltjes van de mentaal minder bedeelden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:02 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik bedoel, de belastingbetaler die niets te maken heeft met de moskee betaalt niets aan de bouw.
Geen deel 2 plz. FOK!kers kunnen hier blijkbaar niet over discussiëren zonder te hatenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |