Ha, dat word niks. Zul je zien dat ook de HSM nog stuk gaat of extreem veel HSM waardoor je daar ook nog op kan gaan wachten.quote:Op maandag 19 september 2011 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag ook in het vooruit staan vossen. Naast eerdergenoemde H&M, Bijenkorf en Peter Hahn zag ik ook dikke Linda's, en diverse TV-gidsen voorbijkomen (VPRO, Vara, KRO, Veronica). En, als kers op de taart, een bijna hah mailing van de provincie. Om 18.00 uur ben ik gestopt met vossen, hoewel er nog zat stond. Sommige wijken hadden nu al 7 blauwe bakken, en daar komt morgen dan nog het nodige bij. En dan natuurlijk nog 3x hah. Verder zijn er morgen nauwelijks extra mensen ingezet in de voorbereiding. Ja, 1 tijdelijke hulpkracht, die hier pas 3 weken werkt, dus ik denk eerder dat we hem moeten helpen dan dat hij ons helpt. 't Zal wel een latertje worden, morgen.............
Didozaquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef pussywillow het volgende:
Was inderdaad flink aanpoten vandaag! In mijn wijk zitten een paar stukken met vrijstaande en twee onder één kap-woningen en dat merk je inderdaad direct aan die Bijenkorf-dingen! Wat normaal één bundel is waren nu 5 bundels, alleen maar vanwege die gele troep. Ik had incl. HAH 8 binnentassen, maar heb ze toch gewoon in twee keer meegekregen. Vraag niet hoeDe HAH viel dan wel weer mee, maar 3 stuks en vrij goed hanteerbaar.
Alle wijken waren ook echt superlaat klaar bij ons, om 13:00 was mijn wijk net ingegooid. Ik heb uit armoede zelfs mijn eigen wijk voor zitten bereiden, maar dat vind ik niet erg (dan gebeurt het tenminste goed)Kon pas om 14:15 de straat op, 17:30 klaar.
Ik snap alleen echt niet dat ze dan ook nog de televisiegidsen erbij doen. Bewaar dat dan voor morgen, want dan is er ongetwijfeld weer geen bal te doen
Lopen? Blij dat ik rijquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:37 schreef Dftpol het volgende:
En maar blijven zeggen de post loopt terug...
Ach, morgen alleen maar twee wijkes lopen.
Subco of medewerker?quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd als we straks naar Nieuwegein moeten gaan.
Gaat "leuk" worden
Medewerker, al moet ik wel zeggen dat het via Randstad is.quote:
Haha die intresse is een merkwaardig punt hoor. Geloof dat de intresse vanuit autobedrijf voor de oude garde ook meer symbolisch is want ze hadden hier zo 2 extra voltijders kunnen laten rijden, terwijl er nu gewoon mensen thuis zitten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Medewerker, al moet ik wel zeggen dat het via Randstad is.
De subco's, ik ga daar maar niet té veel over uitwijden
Nee, in januarie begon ik, en werd er gezegd dat het maar voor 3 weken was, en nog zit ik er, want interesse voor het autobedrijf onder de oude garde is erg beperkt. En het ziet er naar uit dat ik nog lang ga blijven ivm tevredenheid van m'n team-coach
Klopt, is ook meer symbool politiek. Ze kosten ook meer dan een UZK.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:26 schreef carboni het volgende:
[..]
[quote]Haha die intresse is een merkwaardig punt hoor. Geloof dat de intresse vanuit autobedrijf voor de oude garde ook meer symbolisch is want ze hadden hier zo 2 extra voltijders kunnen laten rijden, terwijl er nu gewoon mensen thuis zitten.
Hoe herkenbaarquote:Die subco's zijn lachen joh. Wat een teringbakken rijden die gasten zeg, geen enkele auto zonder deuk. een auto extreem smerig van binnen en buiten met chauffeur met vieze dienstkleding (al is dit een van de weinige met uberhaupt dienstkleding), een auto met laadbak die tegen een brug is aangerede, een auto waar alle lampen achter kapot zijn.
Het is een zooitje hoor met die subco's. Niet normaal meer. In onze regio doen ze de bestellingen niet meer op zaterdag en maandag, doen we zelf weer. Ging echt altijd falikant mis. Post besteld op verkeerd adres, geen HAH bezorgd, kloffie waar prins Carnaval een puntje aan kan zuigen, niet klantgericht bezig zijn.quote:Van horen zeggen ook veel klachten over onbeschoftheid van de chauffeurs plus klanten waar het gewoon helemaal niet werd opgehaald, verkeerde post gebracht. Oh ja en een chauffeur die zijn autobestelling op zaterdag maar tot zondag had uitgesteld, toen een klant hem er op aansprak zei hij iets van ja het regende zaterdag zo hard en ik was moe.Geloof dat ie niet eens er uit geflikkerd is.
Voor hoeveel uur ga jij werken?quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:25 schreef lbeew het volgende:
Ik kom binnenkort ook in Nieuwegein te werken @ autobedrijf.
quote:nou hier een berichtje van mij.. ben btw gen 21 maar 19 naar omstandigheden gaat alles goed, inderdaad door een technisch mankement gebeurd, uit het niets begon de bus te tikken als een gek, op dat moment wou ik de bus op de vluchtstrook aan de rechterkant parkeren op het moment dat ik instuurde naar rechts, sloeg alles vast kon geen gas meer geven niet meer remmen en sturen, ben daarna met 120 km 6* over de kop geslagen, wonder boven wonder geen letsel ben nu weer thuis, dank voor sommige positiefe reacties, altijd jammer dat er van die sukkeltjes tussen zitten die alles beter denke te weten en gaan lopen ouwehoeren terwijl ze van niets weten. onder andere pieter,wegwerker, met mij alles goed klein beetje last van de midden rug verder goed.
Dat busje doet het niet meer.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:21 schreef carboni het volgende:
Dit was dus een subco van het autobedrijf hier.
http://www.omroepflevolan(...)-busje-in-middenberm
Dacht de auto al te herkennen in het nieuws, maar herken nu de namen in de reacties. Dacht al dat die auto gammel in elkaar zat, slecht onderhouden.
[..]
quote:Op woensdag 21 september 2011 18:21 schreef carboni het volgende:
Dit was dus een subco van het autobedrijf hier.
http://www.omroepflevolan(...)-busje-in-middenberm
Dacht de auto al te herkennen in het nieuws, maar herken nu de namen in de reacties. Dacht al dat die auto gammel in elkaar zat, slecht onderhouden.
[..]
Het was een ex-TPG busje geloof ik binnenkant was rood. Nou weet je nooit of ie echt slecht onderhouden was maar heb zo mijn vermoedens.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Triest zat natuurlijk dat het gebeurd is. Maar zoals gezegd zijn er dus subco's die niet helemaal weten hoe het moet. Goede voertuigen oa. Al is dat bij PostNL ook niet altijd het geval
Er zitten ook goede tussen btw.
Tja, ach...........quote:Op woensdag 21 september 2011 18:48 schreef carboni het volgende:
[..]
Het was een ex-TPG busje geloof ik binnenkant was rood. Nou weet je nooit of ie echt slecht onderhouden was maar heb zo mijn vermoedens
De nieuwe naam is pas begin mei bekend gemaakt. De nieuwe auto's worden trouwens ook wit met een oranje klep. De TNT stickers kun je er heel makkelijk eraf trekken als ze al niet vanaf vallen door de ruitenwissers.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ach...........
Nog iets, we kregen nieuwe voertuigen enkele maanden terug terwijl reeds bekend was dat het PostNL zou gaan heten. De kleuren van de auto's waren omgekeerd, echter het oude logo werd alsnog aangebracht ipv het nieuwe![]()
Hoe efficient vraag ik me dan af.
En enkele gasten rijden ook als gekken, nieuwe auto vane en chauffeur al gelijk de eerste week kaduuk
Nope, enkel na einde dienst de auto in veiligheids richting parkeren op terrein, dus neus naar voren in rijrichting. Bij gewoon laden lossen mogen we het zelf uitzoeken hoe dit het beste kan.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Maar moeten jullie ook al die auto's met de neus naar voren parkeren? Lijkt me echt onhandig de pakketten en zakken eruit te halen.
Is relaxed hoor, en je kunt je eigen ding doenquote:Op woensdag 21 september 2011 19:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou best willen rijden... Even een balletje opgooien..
True, ik ben pizzakoerier geweest.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is relaxed hoor, en je kunt je eigen ding doen
is er nog vraag naar koeriers dan?quote:Op woensdag 21 september 2011 21:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is relaxed hoor, en je kunt je eigen ding doen
quote:Op donderdag 22 september 2011 11:35 schreef pussywillow het volgende:
Zijn vrij standaard strookjes hoor
Je hebt je contracturen, die worden aangegeven in procenten. Ik heb bijv. een contract van 10 uur per week, dus bij mij staat er dan "26,320% Salaris". Daaronder staan je meeruren, dat is wel gewoon het aantal uren. Bij mij staat er nu "5,500 Sal. extra uren", dus ik heb 5,5 uur buiten mijn contract gewerkt in augustus (ben op vakantie geweest, normaal is het wel meer).
Ah oke, hier heb ik wat aan!quote:Op donderdag 22 september 2011 12:07 schreef carboni het volgende:
Op intranet staat een PDF waarin het strookje helemaal word uitgelegd.
In ieder geval vandaag heb je (als je geen uitzendkracht bent) de extra uren van 1 t/m 28 augustus + contracturen in september uitbetaald gekregen.
Je werkt toch 10 uur per week, en niet 10 uur per maand? Dan zijn die 36,23 alle contracturen die je deze maand hebt gewerkt of gaat werken (de maand is nog niet voorbij, immers).quote:Op donderdag 22 september 2011 15:11 schreef EdNoolk het volgende:
Ook mijn eerste loonstrookje is binnen en er is wat verwarring.
Ik heb een 10-uren contract en bij arbeidsduur staat '36,23'. Dat bedrag heb ik ook uitbetaald gekregen (x ¤3.95) maar daar zitten dus ik 26,23 overuren bij en ik werk pas sinds begin deze maand? Overuren worden toch pas de maand erop uitbetaald?
En wat betekend de '¤543,76' naast het bedrag dat ik mijn loon onder 'Berekening over'?
Thanks!
In week 16 begonnen? Dat was medio april.........quote:Op donderdag 22 september 2011 15:28 schreef EdNoolk het volgende:
@ Kramerica-Industries
Ik ben op in week 16 begonnen, die week de 10 contracturen gemaakt + overuren, die week erop (17) weer de 10 contracturen gemaakt + overuren, deze week (18) weer de contracturen gemaakt + overuren.
Dan kom ik op 3x10=30 uur dus moet er nog 6,23 uur ergens vandaan gehaald worden?
Als je een contract hebt voor 10 uur per week is dat gemiddeld 10 x 52,14 / 12 = 43,45 uur per maand. Maar omdat dit je eerste maand is en je kennelijk niet de volledige maand gewerkt hebt, valt het iets lager uit.quote:
Er zitten binnen soms mensen te sorteren die er geen hout van kunnen. Ik zou me echt schamen als ik een wijk zo slecht zou voorbereiden.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:23 schreef gridjuh het volgende:
Vandaag maar weer eens boos opgebeld naar de TC ben 2 dagen terug van vakantie, maar sorteren is er niet beter op geworden....
Gisteren ook al chagerijnig gebeld, toen lag de looierijstraat, van nummer 31 naar 27 naar 9 naar 56....en vervolgens de straat verderop lag ineens bij de brouwerijstraat de looierijstraat er weer tussen.
En vandaag hadden ze weer problemen met de looierij en brouwerijstraat...
Brouwerijstraat even(loopt van 4 naar 20) lag tussen de looierijstraat(loopt van 20 naar 2) gewoon door elkaar gesorteerd, ik kwam er te laat achter, heb overal kunnen aanbellen....had gewoon 45 minuten eerder klaar kunnen zijn als ze eens beter sorteren
Ik verbaas mij soms over de kwaliteit van mijn eigen sorteerwerk. Ik ga elke brief langs en kom nooit meer dan 3 fouten tegen. En alle drie ook nog van de $#% hsm.quote:Op donderdag 22 september 2011 22:52 schreef TokenW het volgende:
[..]
Er zitten binnen soms mensen te sorteren die er geen hout van kunnen. Ik zou me echt schamen als ik een wijk zo slecht zou voorbereiden.
Dan moet je dat aangeven aan de TC.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ja.. af en toe krijg ik een wijk in handen waarvan ik denk: hoe krijg je het voor elkaar.
- Twee bundels voor hetzelfde stukje straat
- Het verschil niet kennen tussen even en oneven of zelfs straatnamen
- Een bundel maken die loopt van nr 1 t/m nr 27 en na nr 27 vrolijk verder beginnen met nr 1
vind het gelijk niet gek meer dat post kwijt raakt bij het geweldige postnlquote:Op donderdag 22 september 2011 23:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet je dat aangeven aan de TC.
Ik bel mijn TC van het autobedrijf altijd als er iets totaal verkeerds is gezet, krijgen de zetters op hun sodemieter van hun TC, want dat kost het autobedrijf geld.
Btw, de berzorgers moeten hun tassen ook eens beter nakijken, want soms is men zo slordig dat men daar post in laat liggen. Ik dump ze gewoon op de vloer na terugkomst van een haalrit, zoeken ze zelf maar uit. Is niet mijn taak elke tas te doorzoeken op evt. post. Order van mijn TC.
Het is dan ook de taak van de postbezorger die post in de daarvor bestemde bakken te doen op het depot. Is niet mijn taak.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
vind het gelijk niet gek meer dat post kwijt raakt bij het geweldige postnl
blijkbaar staat 'de klant is koning' niet voorop bij jullie.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is dan ook de taak van de postbezorger die post in de daarvor bestemde bakken te doen op het depot. Is niet mijn taak.
Dat dus, en "wij" mogen die troep opruimen met de haalritten.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, ik geef het aan op het bezorgrapport, dat schijnt de procedure te zijn.
Als ik dan langer over mijn wijk doe (want zoiets betekent vertraging) krijg ik gewoon mn uren uitbetaald. Mits ik het goed motiveer.
Af en toe lijkt het op het depot alsof er een bom is ontploft.
Wat een teringbende maken ze ervan..
Het is niet mijn taak. De postbezorgers hebben dat te doenquote:Op donderdag 22 september 2011 23:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
blijkbaar staat 'de klant is koning' niet voorop bij jullie.
Je hoeft het dan niet op de grond te pleuren als het jouw taak niet is...
Ja, want zijn de chauffeurs eigenlijk verantwoordelijk om de depots netjes te houden?quote:Op donderdag 22 september 2011 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat dus, en "wij" mogen die troep opruimen met de haalritten.
Is nu een punt achter gezet door onze TC. De postbezorgers moeten maar naar het protocol luisteren.
Het is toch niet zo moeilijk om de herstelpost ff in de bakjes te doen, de labels in dat andere bakje en de tassen l;eeg te maken?
De chauffeurs zijn NIET verantwoordelijk voor het schoonhouden van de depots. Dat zijn de postbezorgers. Wij halen enkel de tassen op plus herstelpost welke in de bakken ligt. Dat is onze taak.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, want zijn de chauffeurs eigenlijk verantwoordelijk om de depots netjes te houden?
Vind het af en toe echt niet meer normaal..
die rotzooi is dan wel de post die men toch graag zou willen ontvangen. en dan te bedenken dat jullie allemaal collega's zijn.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is niet mijn taak. De postbezorgers hebben dat te doen
Wij hebben onze eigen taak, nl. het bestellen van post per auto, niet het opruimen van andermans rotzooi.
Ik heb niet het idee dat ze zich erg verantwoordelijk voelen voor het schoonhouden van de depots.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De chauffeurs zijn NIET verantwoordelijk voor het schoonhouden van de depots. Dat zijn de postbezorgers. Wij halen enkel de tassen op plus herstelpost welke in de bakken ligt. Dat is onze taak.
Dat komt dus door die opsplitsing en dat elke tak verantwoordelijk is voor zijn ding.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
die rotzooi is dan wel de post die men toch graag zou willen ontvangen. en dan te bedenken dat jullie allemaal collega's zijn.lijkt mij dan inderdaad ook niet prettig samenwerken.
Niet bepaald nee, is soms echt een zwijnestal wat je aantreft. Ik dien daarom ook steevast een klacht in bij de TC van de postbezorgers in de hoop dat die er wat mee doet.quote:Op donderdag 22 september 2011 23:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze zich erg verantwoordelijk voelen voor het schoonhouden van de depots.
Dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:04 schreef pussywillow het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de tassen op de grond gooit, en niet de post?Want ik begrijp best dat je niet een hele rolcontainer vol met tassen gaat controleren, maar als je dan toch ergens post tegenkomt en dat dan maar gewoon op de grond flikkert zou natuurlijk een beetje jammer zijn.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:24 schreef carboni het volgende:
Het was de bedoeling dat de post werd gebracht door de Postbode+ himself of iig dat de Postbode+ elke dag in ieder geval even aanwezig is. In de praktijk was er nog maar 1 p+ voor het hele vbg maar ja, de chauffeurs van het VBG hielden de boel beter in de gaten.
Nu bij het autobedrijf heb je gewoon subco's die 3 RC's in een klein kutdepotje neerzetten, de volle RC met lege zakken niet meeneemt en postbezorgers die die rotzooi zien en niet meer de moeite nemen om even de boel netjes te houden. Dat leid tot een situatie waarin je de volle postzakken niet meer tussen de lege zaken vind op de vloer (true story). Volgens mij zijn er nu depots waar enkel postbezorgers en subco's komen. Je kan echter gewoon zien waar een gemotiveerde groep postbezorgers werkt die de boel netjes houd.
Die splitsing maak gewoon de hele boel ineffectief en log. Twee bedrijfjes in een die alleen maar naar elkaar wijzen met als slachtoffer de klant.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:33 schreef carboni het volgende:
Ze vinden opsplitsen zo heerlijk bij dit bedrijf. Het begon met de pakketten en nu de auto's.
Maar het mooiste was bij die presentatie van het autobedrijf toen ze vertelden dat het behoorlijk inefficiënt is om pakketservice en post achter elkaar aan te laten rijden. No shit sherlock.
Ben een keer over een tuinhek gesprongen toen er opeens een hond uit de voordeur komen. Was het zo'n trage dikke engelse bulldog. Gelukkig zag niemand hetquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, al eens iemand gebeten door een hond?
Ik twee keer. En ik stap de auto niet meer uit als er een loslopende hond is!!!! Post gaat terug!!!
LOLquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:46 schreef carboni het volgende:
[..]
Ben een keer over een tuinhek gesproken toen er opeens een hond uit de voordeur komen. Was het zo'n trage dikke engelse bulldog. Gelukkig zag niemand het
Toen PTT overging naar TPG, en dan naar TNT en nu PostNL,.....pfffffffffquote:Op vrijdag 23 september 2011 00:46 schreef carboni het volgende:
Maar vroegah was alles beter ja, toen kon de postbode een ansichtkaart zonder adres gericht aan de hond van de bewoners nog bezorgen.
Al waren de diensten belachelijk ruim in de jaren 80, bijbaan in de tijd van de post. Dat soort dingen.
Ik vind het lijken op het Zalando logo.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Nieuwe logo van PostNL vind ik meer lijken op een plectrum voor een gitaar
[ afbeelding ]
Gebeten niet, maar wel een keer belaagd door een of andere halfbakken kruising, ter grootte van een DH. Het was geen DH overigens.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, al eens iemand gebeten door een hond?
Ik twee keer. En ik stap de auto niet meer uit als er een loslopende hond is!!!! Post gaat terug!!!
Eén keer bijna, maar dat was het dan ook. Voor de rest totaal geen last van honden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, al eens iemand gebeten door een hond?
Ik twee keer. En ik stap de auto niet meer uit als er een loslopende hond is!!!! Post gaat terug!!!
Nog niet gebeten, maar als ergens een hond loopt stap ik de auto dan ook niet uit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, al eens iemand gebeten door een hond?
Ik twee keer. En ik stap de auto niet meer uit als er een loslopende hond is!!!! Post gaat terug!!!
Zo heb ik er ook eentje ja! Die blaft niet, gromt niet, hapt niet naar de post o.i.d., het enige dat-ie doet is zich keer op keer met z'n volle gewicht tegen de voordeur aan gooien.quote:Op vrijdag 23 september 2011 09:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heb ook op een adres post bezorgd waar de hond zich tegen de deur aan werpt.
Lijkt me een pijnlijke bezigheid.
Ook heel herkenbaar. Ik heb één huis waar de brievenbus heel laag zit, met de kat er standaard achter. Stom beest duwt met z'n kleine pootjes de post gewoon vrolijk weer naar buitenquote:Op vrijdag 23 september 2011 01:07 schreef pussywillow het volgende:
Wel een keer mijn vinger lelijk opengehaald omdat er achter een deur blijkbaar een kat verdekt zat opgesteld en die mepte ineens door de brievenbus heenStom kreng. Ook een keer een kat meegemaakt die de hele tijd met me meeliep en dan heel bewust voor mijn voeten ging lopen zodat ik steeds bijna struikelde. Sommige katten zijn echt serieus kwaadaardige wezens
Geen zorgen, de marktwerking zal alles rechttrekken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:49 schreef Fixers het volgende:
Dat betekent dat deze hork in dienst is van de PostNL?
Klacht indienen bij 088-8686868 . Asociaal rijden is not done, een vriend (die niet in dienst is ) meenemen al helemaal niet. Al zetten de meeste subco's de grens wat lagerquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:23 schreef Fixers het volgende:
Rijden de subco's altijd met eigen auto's of ook met oranje TNT/PostNL busjes? De mafkees die nu op mijn werk de pakketjes komt ophalen slaat echt alles.
Zijn gaspedaal kent maar één stand: op de vloer, zelfs als hij z'n bus enkel om moet keren. Het liefst rijd hij naar binnen lijkt wel. Zal me niks verbazen als vandaag of morgen die bus door de etalageruit heen komt. Ik heb nog nooit iemand zo asociaal zien rijden. De pakketjes laat hij standaard een keer of 3 uit de rolcontainers vallen. En hij neemt regelmatig een of andere vriend mee in zijn auto of staat met vrienden die langslopen te kletsen. Van de week kwam 'ie met piepende banden aanrijden. Ging vol op de rem, sprintte zijn bus uit om die barcode bij ons binnen te scannen. Want dat moest vóór half zes mompelde hij. Terwijl hij ook vaak veel te laat is.
Geef mij dan maar die student die vorige week ineens kwam voor het ophalen, ik vermoed een uitzendkracht. Netjes gekleed, rustig, vriendelijk zelfs en in staat om ABN te spreken.
Per post? Heb nog niks ontvangen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe bedrijfspas heb ik nu trouwens binnen.
Ben benieuwd of een rolcontainer vol met die dingen de deur open laat gaanquote:Op vrijdag 23 september 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jups. Moet de oude pas inleveren.
Nope niet gebeten... *Klopt af*quote:Op vrijdag 23 september 2011 00:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, al eens iemand gebeten door een hond?
Ik twee keer. En ik stap de auto niet meer uit als er een loslopende hond is!!!! Post gaat terug!!!
uh, iemand....? toevallig....?quote:Op woensdag 21 september 2011 14:31 schreef ellenatmars het volgende:
Wil iemand een berichtje sturen met de gebruikersnaam + wachtwoord voor de PVtnt website? Of is het ook een hele nieuwe website geworden? Ik heb die brief wel eens gehad, maar die is foetsie
Gaat dat automatisch?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe bedrijfspas heb ik nu trouwens binnen.
Subco's rijden idd met de eigen auto, dragen meestal ook geen "uniform" en (zonder bijbedoelingen) en bijna altijd een getinte huid.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:23 schreef Fixers het volgende:
Rijden de subco's altijd met eigen auto's of ook met oranje TNT/PostNL busjes? De mafkees die nu op mijn werk de pakketjes komt ophalen slaat echt alles.
Zijn gaspedaal kent maar één stand: op de vloer, zelfs als hij z'n bus enkel om moet keren. Het liefst rijd hij naar binnen lijkt wel. Zal me niks verbazen als vandaag of morgen die bus door de etalageruit heen komt. Ik heb nog nooit iemand zo asociaal zien rijden. De pakketjes laat hij standaard een keer of 3 uit de rolcontainers vallen. En hij neemt regelmatig een of andere vriend mee in zijn auto of staat met vrienden die langslopen te kletsen. Van de week kwam 'ie met piepende banden aanrijden. Ging vol op de rem, sprintte zijn bus uit om die barcode bij ons binnen te scannen. Want dat moest vóór half zes mompelde hij. Terwijl hij ook vaak veel te laat is.
Geef mij dan maar die student die vorige week ineens kwam voor het ophalen, ik vermoed een uitzendkracht. Netjes gekleed, rustig, vriendelijk zelfs en in staat om ABN te spreken.
Ik zou niet weten hoe ik de lokale TC zou moeten bereiken. Het bedrijf waar ik werk is klant bij PostNL voor het versturen van de internetbestellingen.quote:Op vrijdag 23 september 2011 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's rijden idd met de eigen auto, dragen meestal ook geen "uniform" en (zonder bijbedoelingen) en bijna altijd een getinte huid.
Als ze zo aso rijden, meld dat aan je TC.
Ja, maar dat is een 0800 nummer, en dus betaal je 10c p/mquote:
Ik krijg vaak klachten van de bestelling van bv de zaterdagen en maandagen. Dan doen subco's dat dus. Vaak spreken de bewoners mij dus aan en ik mag het ze keer op keer tot in den treure uitleggenquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
0900-0990 voor particulieren maar 058 2 333 333 werkt nog tegen lokaal tarief.
Schoften die 10 ct vragen om te klagen over dingen die het bedrijf zelf verzaakt.
088-8686868 is voor zakelijk, volgens google is dat in principe lokaal tarief.
Dat doe ik dus ook niet meer. Ik stap dan niet uit, toeter ff, misschien dat er iemand naar buiten komt om de post aan hem of haar te geven, maar anders gaat het naar de herstelpost.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:01 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Nog niet gebeten, maar als ergens een hond loopt stap ik de auto dan ook niet uit.
Das wel echt dramatisch. Vooral dat ze zo'n dik pakket HAH in een brievenbus geramd krijgenquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik krijg vaak klachten van de bestelling van bv de zaterdagen en maandagen. Dan doen subco's dat dus. Vaak spreken de bewoners mij dus aan en ik mag het ze keer op keer tot in den treure uitleggen![]()
Eentje klaagde zelfs dat hij een compleet pakket HAH in zijn brievenbus gevonden had
Dat betrof idd een dikke bundel HAH van 4 stuksquote:Op vrijdag 23 september 2011 21:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Das wel echt dramatisch. Vooral dat ze zo'n dik pakket HAH in een brievenbus geramd krijgen
Oh zo eentje. Altijd mooi hoe ze de tiewraps erom heen krijgen. Vaak 5 cm in het papier.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat betrof idd een dikke bundel HAH van 4 stuks
Hm, ik heb überhaupt geen pasquote:Op vrijdag 23 september 2011 17:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Gaat dat automatisch?
Ik denk dat ik tot aan mijn ontslag het gewoon met de TNT pas moet doen.
identificeren als postwerker, nog nooit nodig gehad daarvoor.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:34 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Hm, ik heb überhaupt geen pasMoet je dat zelf aanvragen ofzo? Zou trouwens ook niet weten wat ik ermee moet, onze deur heeft een cijferslot.
Als je hem niet gemist hebt heb je hem toch ook niet nodigquote:Op vrijdag 23 september 2011 22:17 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb even een stomme vraag,
Ik lees hier allemaal dat jullie het over intrenet en bedrijfspasjes enzo.
Nu werk ik al een maand of 5 bij postnl, maar dat heb ik dus allemaal nog niet ook geen personeelspas enzo,
Had ik dat al moeten hebben dan?
Heb je je overuren dan niet in augustus ontvangen?quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:23 schreef Lastpost het volgende:
Heb inmiddels ook weer salaris ontvangen, geen idee waarvoor aangezien ik eind juli voor het laatst gewerkt heb.
Mogelijk overuren ofzo, maar ik hou het maar weer in de gaten want de vorige keer na uitdiensttreding ging het ook al fout.
quote:Seks kun je niet in huis doen, alleen met je familie, je gezin zeg maar
Vorige maand niets ontvangen en de maand daarvoor weer wel.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Heb je je overuren dan niet in augustus ontvangen?
Ja, lol... Incl pasfoto en dan krijg je de kosten vergoed.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:34 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Hm, ik heb überhaupt geen pasMoet je dat zelf aanvragen ofzo? Zou trouwens ook niet weten wat ik ermee moet, onze deur heeft een cijferslot.
Kom nooit bij "kantoor" dus ja...is het nodigquote:Op zaterdag 24 september 2011 08:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, lol... Incl pasfoto en dan krijg je de kosten vergoed.
Bij ons kan je de deur ermee open maken.
Voor mij wel nuttig
Oké, dan krijg ik dus volgende maand mijn overuren nog.quote:Op zaterdag 24 september 2011 07:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vorige maand niets ontvangen en de maand daarvoor weer wel.
Hier was het scenario normaal. Oa door een mailing van de KRO met proefexemplaren van hun TV-gids, en door 4x hah, die wederom slecht gestapeld was. VSP heeft nog niet bedacht dat het handig is de hah in de setjes van klein naar groot te rangschikken..............quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:09 schreef TokenW het volgende:
Weer een extreem drukke dag en dat durven ze 82% te noemen. Het hele jaar altijd op tijd klaar, de laatste 4 weken ineens 3 keer dik over tijd gegaan.
Dat kun je zelf ook doenquote:Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het scenario normaal. Oa door een mailing van de KRO met proefexemplaren van hun TV-gids, en door 4x hah, die wederom slecht gestapeld was. VSP heeft nog niet bedacht dat het handig is de hah in de setjes van klein naar groot te rangschikken..............
Juist, gewoon grootste stuk eruithalen en onderop doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:46 schreef lbeew het volgende:
@Kramerica een stuk hah moet de grootste zijn, dus gewoon steeds vanaf dat stuk pakken, wat er tussenin zit maakt niet uit.
Ja ok, maar voor mij is dat wat anders omdat ik bestel vanuit de auto. Dus die middenconsole waar dat klokje zit gebruik ik ervoor, en omdat je steeds voorover moet buigen is het wel zo handig dat je de grootste pakt met daarbovenop de kleinerequote:Op zaterdag 24 september 2011 18:02 schreef sbientje het volgende:
van groot naar klein hoeft van mij ook niet idd, ik pak gewoon van groot naar groot steeds en wat ertussen zit dat zie ik dan wel weer
Wat valt er allemaal nog te halen? Truien? Lange mouwen overhemd?quote:Op zaterdag 24 september 2011 18:59 schreef leay het volgende:
Joepie een brief of we onze maten door willen geven voor de nieuwe kleding, ben benieuwd wanneer we daadwerkelijk dan ook de kleding mogen ontvangen.
Stockings en corsetten met PostNL logoquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:00 schreef carboni het volgende:
[..]
Wat valt er allemaal nog te halen? Truien? Lange mouwen overhemd?
Denk niet dat dat er inzit. De sokken en broekriem waren er als eerste uitgegooid.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Stockings en corsetten met PostNL logo
ik had wel overal die extra V&D-folder, al zat die er soms twee of drie keer achter elkaar tussen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh en ik had bij een wijk 1 HAH en bij de andere wijk 2 HAH, maar daar zat af en toe een extra foldertje in van de V&D.
Maar dat was maar iets van 2-3 keer.
Foutje wellicht?
Ik rij door 4 verschillende postcode gebieden, en dan is het nog steeds ff uitzoeken welke bundels nou bij welke postcode-regio horenquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh en ik had bij een wijk 1 HAH en bij de andere wijk 2 HAH, maar daar zat af en toe een extra foldertje in van de V&D.
Maar dat was maar iets van 2-3 keer.
Foutje wellicht?
Zou wel sexy zijn geweest hoor, postbodesses, postbezorgsters op hoge hakken en stockings met corset die de post bij je thuis bezorgenquote:Op zaterdag 24 september 2011 19:52 schreef carboni het volgende:
[..]
Denk niet dat dat er inzit. De sokken en broekriem waren er als eerste uitgegooid.
ik bied zes postcodegebieden voor een zaterdagwijk die ik wel eens doe. Gelukkig is de HAH vrijwel overal hetzelfde.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik rij door 4 verschillende postcode gebieden, en dan is het nog steeds ff uitzoeken welke bundels nou bij welke postcode-regio horen![]()
Vandaag 1 regio met enkel Karwei, de ander met Karwei en V&D, andere weer met enkel Karwei, en dan nog eentje met Karwei, V&D en C1000
Heb je overal de zelfde soorten, zit je nog met 6 verschillende tassen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik bied zes postcodegebieden voor een zaterdagwijk die ik wel eens doe. Gelukkig is de HAH vrijwel overal hetzelfde.
Aha, dus jij had mijn V&D HAH.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had wel overal die extra V&D-folder, al zat die er soms twee of drie keer achter elkaar tussen.
Ik bedank even.quote:
Heb je mazzel meequote:Op zaterdag 24 september 2011 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik bied zes postcodegebieden voor een zaterdagwijk die ik wel eens doe. Gelukkig is de HAH vrijwel overal hetzelfde.
uhuh. In één postcodegebied zijn het maar vier adressen ofzo, dus die HAH pak ik altijd uit een ander deel van de wijk.quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Heb je overal de zelfde soorten, zit je nog met 6 verschillende tassen.
Lang leve VSP.
ik heb mazzel dat ik sowieso bij vrijwel alle adressen moet stoppen, dus die paar keer voor alleen HAH kunnen er dan ook wel van afquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je mazzel mee![]()
Bij ons loopt er eentje en die gooit enkel HAH waar ook post besteld moet worden![]()
(zijn redenatie, de mensen zitten toch niet op die zooi te wachten, en het is papierverspilling want tegenwoordig kan alles via internet)
Kun je net zo goed niet doen, word je net zo hard voor ontslagen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je mazzel mee![]()
Bij ons loopt er eentje en die gooit enkel HAH waar ook post besteld moet worden![]()
(zijn redenatie, de mensen zitten toch niet op die zooi te wachten, en het is papierverspilling want tegenwoordig kan alles via internet)
Klopt, de klant betaald ervoor. Maar hij is een UZK en neemt het niet zo nauw met de dingen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Kun je net zo goed niet doen, word je net zo hard voor ontslagen.
Hoef je geen UZK voor te zijn hoor. PBZ, THK en ZAW'ers hebben het volgens mij ook wel eens geprobeerd hier.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, de klant betaald ervoor. Maar hij is een UZK en neemt het niet zo nauw met de dingen.
Zal vast, maar de persoon waar ik het over heb is een geval apartquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:04 schreef carboni het volgende:
[..]
Hoef je geen UZK voor te zijn hoor. PBZ, THK en ZAW'ers hebben het volgens mij ook wel eens geprobeerd hier.
Je mist nog 2 vinkjes, oh en naam en handtekening.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zal vast, maar de persoon waar ik het over heb is een geval apart![]()
Die belt mij vrijwel elke dag 3 keer omdat hij de weg kwijt is, of dat hij niet weet hoe hij nou die gerechtelijke brief moet invullen![]()
1: vierentwintig september tweeduizend elf 14:15 uur
2: T. Post
3. Rijweg 2 Lutjebroek
4: Postbode Lutjebroek
5: handtekening
Ja ok, maar dat is een beetje lastig neer te zetten hierzo. Uitgereikt aan (of niet) en Mederwerker Post.quote:
Bij het VBG ging dat altijd wel redelijk prima. Gewoon meer mensen inschakelen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind het eigenlijk best jammer dat die "madjes" naar de pakketdienst zijn gegaan. Mogen we minder uren schrijven![]()
Echter, soms liep het de spuigaten uit, met name de Rabobank die er ineens weer tig uitscheet voor je rit.
Omdat de pakketdienst dat niet mogen doen, die mogen enkel de "madjes" doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:16 schreef carboni het volgende:
Maar waarom zijn die gerechtelijke nog dan bij het autobedrijf/VBG ?
Kun je voor 3 gerechtelijke de hele stad af
Datum voluit is zodat je het niet makkelijk achteraf kan aanpassen.
Hopeloos bedrijf toch. Wel elke keer weer een minuut van de voorbereiding te trekken maar wel lekker 3 man naar hetzelfde adres sturen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat de pakketdienst dat niet mogen doen, die mogen enkel de "madjes" doen.
Bij ons mochten de postbezorgers dat niet meer doen en kwam alles (bij autobedrijf) op ons dak terecht. Op echte pechdagen had je er wel 70 voor een dorp als geldermalsen). En dan moest je eerst een brengrit doen, dan die 70 madjes, dan de 3de Prio en dan nog eens je eigen rit bestelling. Je werkte je echt gek.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:18 schreef carboni het volgende:
[..]
Bij het VBG ging dat altijd wel redelijk prima. Gewoon meer mensen inschakelen.
Dacht dat het autobedrijf zo flexibel moet worden. Medicijnen en bloemen bezorgen enzo. Niet eens wat extra mensen achter de handquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons mochten de postbezorgers dat niet meer doen en kwam alles (bij autobedrijf) op ons dak terecht. Op echte pechdagen had je er wel 70 voor een dorp als geldermalsen). En dan moest je eerst een brengrit doen, dan die 70 madjes, dan de 3de Prio en dan nog eens je eigen rit bestelling. Je werkte je echt gek.
Komt omdat de ouderwetse postbodes veelal niet over wilde gaan naar autobedrijf, dus een tekort aan chauffeurs........quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:22 schreef carboni het volgende:
[..]
Dacht dat het autobedrijf zo flexibel moet worden. Medicijnen en bloemen bezorgen enzo. Niet eens wat extra mensen achter de hand
Postbezorgers hebben nooit aangetekende mogen bezorgen.
Echt joh? Hier zijn verschillende mensen afgewezen omdat ze te veel haddenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Komt omdat de ouderwetse postbodes veelal niet over wilde gaan naar autobedrijf, dus een tekort aan chauffeurs........
Welke area is dat dan??quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:32 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Echt joh? Hier zijn verschillende mensen afgewezen omdat ze te veel hadden
Groningenquote:
Ok, ik zit in area Centrum, en daar is echt een tekort. En een paar UZK's zijn er al uit, of gaan eruit ivm hun studie. Dus nu, ook ivm ziekte lopen we op onze tanden en rij oa. ik meer ritten. Lange dagen dus.quote:
Hier zijn we nog niet begonnenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, ik zit in area Centrum, en daar is echt een tekort. En een paar UZK's zijn er al uit, of gaan eruit ivm hun studie. Dus nu, ook ivm ziekte lopen we op onze tanden en rij oa. ik meer ritten. Lange dagen dus.
Omdat het voor de mensen die al tegen hun pensioen aanzitten vaak een afweging is het wel of niet te doen. Hen die niet overwillen gaan naar het auto bedrijf blijven in hun oude functie, voor zover mij bekend.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:34 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Groningen
Maar waarom zouden vaste medewerkers ook niet over willen gaan? Dit is hun kans om hun tijd bij het bedrijf zeker te stellen
Jij zit al bij het autobedrijf?quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:36 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier zijn we nog niet begonnenErgens in november gaan we over
Maar hoelang blijven die oude functies nog bestaan? Hier zaten 'jongeren', 40-45, flink te balen toen ze hoorden dat ze niet naar het autobedrijf gaan.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat het voor de mensen die al tegen hun pensioen aanzitten vaak een afweging is het wel of niet te doen. Hen die niet overwillen gaan naar het auto bedrijf blijven in hun oude functie, voor zover mij bekend.
Andere reden is dat UZK's goedkoper zijn dan vaste krachten in te zetten.
Vanaf november pasquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij zit al bij het autobedrijf?
gefeliciteerd, want het is leuk werk hoor bij het autobedrijfquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:38 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Maar hoelang blijven die oude functies nog bestaan? Hier zaten 'jongeren', 40-45, flink te balen toen ze hoorden dat ze niet naar het autobedrijf gaan.
[..]
Vanaf november pas
Vreemd. Want bij ons zijn er naast mij en twee anderen enkel UZK's werkzaam, welke ik heb opgeleid op de routes.quote:
Opvallend aangezien er hier dus geen enkele UZK werkt, alleen oud-collega's en heel veel subcontractors.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vreemd. Want bij ons zijn er naast mij en twee anderen enkel UZK's werkzaam, welke ik heb opgeleid op de routes.
Wellicht daarom dat de meesten niet willen overgaan en zich op natuurlijk verloop laten uitfaseren of blijven waar ze zitten.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:53 schreef carboni het volgende:
[..]
Opvallend aangezien er hier dus geen enkele UZK werkt, alleen oud-collega's en heel veel subcontractors.
Hier hebben wel een aantal niet gesolliciteerd omdat je, als je word aangenomen je sociaal plan, rugzak en ontslagpremie kwijt raakt als je niet in de nwe organisatie past.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Blij dat ik pas 38 ben en de wereld nog voor me open ligtDan zat je nu bij DEFmobility naar treinmachinistvactures te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 24 september 2011 21:09 schreef carboni het volgende:
[..]
Dan zat je nu bij DEFmobility naar treinmachinistvactures te kijken
Ik weet zeker dat de chauffeurs van pakketten ze graag aan je teruggeven! Ik hoor nog steeds elke avond geklaag over die dingenquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind het eigenlijk best jammer dat die "madjes" naar de pakketdienst zijn gegaan. Mogen we minder uren schrijven![]()
Echter, soms liep het de spuigaten uit, met name de Rabobank die er ineens weer tig uitscheet voor je rit.
Scenario normaal is hier gewoon altijd druk. KRO Magazine, BVPP krant, KPN mailing, een of andere pensioenkrant, vuurwerkmailing en nog een zooi andere mailings. Vaak is er weinig, en dan ineens een aantal weken extreem veel. Dat heeft overigens niet alleen met september te maken. Normaal gaan vrijdags mailingen van de zaterdag mee. Nu echter niet, aangezien niemand zijn dienst haalde inclusief de verdeelkant.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het scenario normaal. Oa door een mailing van de KRO met proefexemplaren van hun TV-gids, en door 4x hah, die wederom slecht gestapeld was. VSP heeft nog niet bedacht dat het handig is de hah in de setjes van klein naar groot te rangschikken..............
Dat soort onzin zijn ze hier ook goed in. Maar als ik aldoor moet wachten kost dat toch ook geld? Of denken ze dat ik die uren niet ook opschrijf? Dan kan ik beter meehelpen, dan ben ik nog productief tenminste.quote:Op zaterdag 24 september 2011 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Autobedrijf is idd erg flexibel, maar er is een stricte scheiding tussen de werkzaamheden. Zo mogen wij niet (officieel dan) meehelpen met zetten. Dit oa. met de kosten.
Officieel zijn wij dus afhankelijk van de zetters en mogen dus wachten en koffie drinken en sigaretten roken buiten en wachten tot alles klaar is zodat we kunnen rijden.
Onze TC is daar heel strict in. Dit ivm de kosten.
Van wat ik begrepen heb kan een VBG het autobedrijf weer inhuren voor dit soort dingen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 23:56 schreef pussywillow het volgende:
Bij ons liepen er laatst (toen het heel erg druk was) twee medewerkers van de autounit wijken wegZijn wel twee oudere mensen die voorheen postbode waren. Vond het wel apart
Wat houden die avonddiensten eigenlijk in dan? Los van chauffeursdiensten kan ik me er eigenlijk weinig bij voorstellen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:05 schreef BraveDribbel het volgende:
Pfft, bij ons op kantoor gaat het echt een drama worden de komende tijd met de avonddiensten. Normaal hebben we 3 vaste medewerkers en dan nog 3-4 extra mensen beschikbaar voor 4 diensten 's avonds, maar nu wordt t contract van een van de 'vaste avond mensen' niet verlengd (want 3 jaarcontracten...) en dus wordt t opeens wel heel krap! En aangezien er ook nog 2 reserves op zoek zijn naar een andere baan gaat het de komende tijd erg krap worden. En mijn baas wil geen nieuwe mensen opleiden in de tussentijd, dus ik word de komende tijd platgebeld hiervoor waarschijnlijk...
quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:17 schreef kaars het volgende:
je kan eventueel een verhuisbericht maken via de website, kan je je naam enzovoorts invullen en dan wordt de post doorgestuurd naar een adres welke jij aangeeft. kan voor een bepaalde periode, kost wel geld.
Dit is dus het probleem, mijn vader heeft natuurlijk dezelfde achternaamquote:In de volgende gevallen is doorzending niet mogelijk:
Wanneer iemand met dezelfde achternaam, of een naam waarin deze achternaam voorkomt, op het oude adres blijft wonen
Zeker niet, en indien je pa het openmaakt is hij zelfs strafbaar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:18 schreef sbientje het volgende:
niet alleen vanwege de post, maar sowieso is een gesprek met je vader misschien wel handig dan. Het is niet netjes om post voor iemand anders weg te gooien sowieso
Ach ja, natuurlijk, ff niet aan gedachtquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:21 schreef lbeew het volgende:
Verhuisservice werkt alleen op achternaam. Daarnaast zal er een brief naar het adres gestuurd worden ter bevestiging.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=42453&start=15quote:In Nederland kennen we de Postwet. In die postwet staan zaken over privacy, maar ook over het weggooien van post van anderen. Dat is, in zin der wet, strafbaar. Je kunt dus niets weggooien, tenzij je aannemelijk kunt maken dat de oude bewoners nalatig geweest zijn. Dat kun je doen door het adres op 'onbekend' te laten zetten bij de GBA (brief naar College van B&W sturen, zoals ik enkele posts hierboven al uitgelegd heb). In geval van vervelende reclame en rekeningen volstaat 'retour afzender'. Wanneer je dat een aantal keren gedaan hebt en er niet gereageerd wordt van de kant van de afzender (je blijft dus post van het bedrijf krijgen, gericht aan de vorige bewoner) dan mag je deze post verzamelen. Weggooien mag echter niet, dat is strafbaar.
Oplossing: een doos in de schuur zetten en daar de oude post ingooien en die een keer per maan/kwartaal/jaar retour afzender sturen. Krijgt dat bedrijf de hele zooi in een keer, en dat dwingt vaak wel tot actie.
Overigens: het is ook strafbaar om post van oude bewoners te openen of kapot te scheuren. Valt onder inbreuk op privacy en onder de postwet.
Niet echt, dat is alleen een bewijs dát het is afgeleverd, niet wáár het is afgeleverd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:46 schreef Bankpasje het volgende:
Aan de telefoon werd mij net verteld, dat post uit Hongkong met track&tracé, een Nederlandse track&tracé code krijgen zodra ze in Nederland zijn gearriveerd.
Hiermee kan ik dus aantonen dat pakketjes bij me ouderlijk huis zijn afgeleverd neem ik aan?
Maar het is dus wel zo dat de track&tracé codes vanuit Hongkong, in Nederland omgezet worden naar een Nederlandse track&tracé ?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:50 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Niet echt, dat is alleen een bewijs dát het is afgeleverd, niet wáár het is afgeleverd.
Was ik, autobedrijfquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:21 schreef gridjuh het volgende:
Wie zei dat het rustig was vandaag?!....
Qua post was het rustig...had maar 3 tassen, maar had wel 6 tassen hahStiklang bezig geweest:(
Dan moet je op de verhuisservice ook je initialen laten opnemen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:52 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus het probleem, mijn vader heeft natuurlijk dezelfde achternaam
Bij de kaarten met een curator staan de namen ook specifiek opgenomen met initialen erbij. Waarom zou het bij de verhuisservice dan niet kunnen?quote:
Problemen bestaan niet, enkel uitdagingenquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef rub3n het volgende:
Zo, lang niet gekeken hier.
Ik heb morgen een route in Dronten die ik niet ken (ik woon nu net 3 jaar in Kampen, ken 't hier eindelijk goed). Iemand is ziek.
Depots, brievenbussen en een Albert Heijn, zo'n beetje heel Dronten dus. Ben benieuwd, krijg een TomTom mee, maar ja, de volgorde hé?
Volgens mij ben ik gewoon te makkelijk. Belt de TC, "Hé Ruben ken jij die en die route?" "Nee, nog nooit gedaan" *STILTE* "Oké, dan moet ik even verder zoeken. Hebben we een probleem. Heb je navigatie of TomTom?"
Ruben: "Nee, heeft TNT er geen een?"
"Ja hoor"
"Ach ik wil hem wel doen hoor."
vaak wel jaquote:Op woensdag 28 september 2011 17:01 schreef Bankpasje het volgende:
Ik heb van de klantenservice twee track&trace codes gekregen van mijn pakketje uit hongkong.
deze beginnen beide met 3SRAM, houdt dit in dat er bij de deur getekend moet worden?
hoeft niet. Als hij weigert en niet aangeeft dat het naar het postkantoor kan dat kan het ook retour worden gestuurd.quote:Zoja, wat als mijn vader weigert te tekenen wordt het dan bij het post kantoor afgeleverd.
jaquote:Als mijn vader wel tekent, kan ik dan online zien of hij is afgeleverd?
het kan zijn dat het nummer nog niet verwerkt is.quote:Daarbij als ik nu de code invul, geeft hij aan zending niet gevonden?
3SRAMS is altijd tekenen (het zijn zelfs aangetekende pakketten die afzonderlijk bij ons aangeleverd worden op het dcpquote:
Als een pakketje geweigerd wordt gaat het standaard retour afzender, enige andere manier (buiten niet thuis om) om hem op het postkantoor te krijgen is op verzoek ontvanger (waar vervolgens weer voor getekend moet worden....)quote:[..]
hoeft niet. Als hij weigert en niet aangeeft dat het naar het postkantoor kan dat kan het ook retour worden gestuurd.
En je ziet zelfs de handtekening er nog bij ook (als het als pakketje gaat tenminste)quote:[..]
ja
Kan ik TNT de track&trace nummers doorgeven, en vervolgens vragen of ze op het postkantoor kunnen worden opgehaalt? Ik weet namelijk zeker dat me vader NIET gaat tekenen, en dat ze dan retour china moeten.quote:Op woensdag 28 september 2011 19:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Als een pakketje geweigerd wordt gaat het standaard retour afzender, enige andere manier (buiten niet thuis om) om hem op het postkantoor te krijgen is op verzoek ontvanger (waar vervolgens weer voor getekend moet worden....)
[..]
Je vader bellen en zeggen dat hij gewoon moet tekenen lijkt me een betere oplossingquote:Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Kan ik TNT de track&trace nummers doorgeven, en vervolgens vragen of ze op het postkantoor kunnen worden opgehaalt? Ik weet namelijk zeker dat me vader NIET gaat tekenen, en dat ze dan retour china moeten.
Als je een dealtje met de pakkettenkoerier kunt maken dan zou het kunnenquote:Op woensdag 28 september 2011 19:47 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Kan ik TNT de track&trace nummers doorgeven, en vervolgens vragen of ze op het postkantoor kunnen worden opgehaalt? Ik weet namelijk zeker dat me vader NIET gaat tekenen, en dat ze dan retour china moeten.
interne nummers zijn niet openbaar nee, maar ik ben er via de belcentrale toch twee keer doorgekomen, maar dat was alleen omdat ik medewerker benquote:Op woensdag 28 september 2011 21:34 schreef dennistd het volgende:
Je zou de bezorger er persoonlijk even op aan kunnen spreken (kwestie van opzoeken in de wijk). Nummers van de dcp's (distributiecentra) zijn volgens mij namelijk niet openbaar..
Nee, want anders kan iedereen dat wel doen. Daarom moet je met de pakketboer een dealtje maken.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:58 schreef Bankpasje het volgende:
goed ik kan dus niet tnt bellen en vragen of ze de track&trace nummers kunnen afleveren op het postkantoor, waarna ik ze ophaal met vertoon van me id.
geen idee hoe dat komt.quote:Ook als ik nu mijn track&trace nummer invoer zegt die zending niet gevonden?
Inmiddels kan ik het pakketje wel volgen, ik wacht nu wel even af tot er komt te staan afgeleverd, of iets dergelijks. contact zoeken met me vader is geen optie dat gaat hem niet wordenquote:Op donderdag 29 september 2011 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, want anders kan iedereen dat wel doen. Daarom moet je met de pakketboer een dealtje maken.
[..]
geen idee hoe dat komt.
Ja, die chauffeurs zijn de hele dag onderweg, dat is nml hun werk.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:57 schreef Bankpasje het volgende:
Er staat bij mijn track&trace chaffeur is onderweg, dit staat er al vanaf vanmorgen 9 uur.
duurt het altijd zolang of?
Oke, dan zal ik vanavond nog eens kijkenquote:Op donderdag 29 september 2011 14:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, die chauffeurs zijn de hele dag onderweg, dat is nml hun werk.
uhuhquote:Op donderdag 29 september 2011 14:01 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Oke, dan zal ik vanavond nog eens kijken
Mocht het pakket niet afgeleverd kunnen worden, komt dit dan ook bij track&trace te staan?
lekkere interpunctie ook ...quote:Op donderdag 29 september 2011 16:26 schreef pussywillow het volgende:
Ik vond vandaag ineens een heel amateurstisch controlebriefje tussen de post. Een gekopieerd A4'tje, dubbelgevouwen en dichtgeniet
Op de ene kant stond het adres van onze vestiging, de mededeling "Afgeven aan teamcoach" en met een balpen stond er de naam van mijn wijk op gekrabbeld, en op de andere kant dit pareltje:
[ afbeelding ]
Dat ziet er toch niet uit?Ik heb ze wel eens meer zien liggen maar dat was dan tenminste nog een envelop met logo en een stickertje met een soortgelijke tekst, maar dan zonder fouten. Dit ga je toch al helemaal niet in de brievenbus gooien als je het krijgt? Ik heb het trouwens niet bezorgd maar gewoon zelf op het bureau van de TC gelegd, wat een dom systeem
Wat amateuristischquote:Op donderdag 29 september 2011 16:26 schreef pussywillow het volgende:
Ik vond vandaag ineens een heel amateurstisch controlebriefje tussen de post. Een gekopieerd A4'tje, dubbelgevouwen en dichtgeniet
Op de ene kant stond het adres van onze vestiging, de mededeling "Afgeven aan teamcoach" en met een balpen stond er de naam van mijn wijk op gekrabbeld, en op de andere kant dit pareltje:
[ afbeelding ]
Dat ziet er toch niet uit?Ik heb ze wel eens meer zien liggen maar dat was dan tenminste nog een envelop met logo en een stickertje met een soortgelijke tekst, maar dan zonder fouten. Dit ga je toch al helemaal niet in de brievenbus gooien als je het krijgt? Ik heb het trouwens niet bezorgd maar gewoon zelf op het bureau van de TC gelegd, wat een dom systeem
En daar geven jullie de baas de schuld van?quote:Op donderdag 29 september 2011 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
In Leerdam gaat het er bepaald niet gezelliger op worden met dank aan de vestigings-manager die je vrijwel nooit ziet.
Onder afdak zaten we altijd op een bankje plus paar stoelen koffie te drinken of te roken. Alles moest weg. WEG!!!
Waarom? Arbo-regelgeving
Ach, die kut-arbodienst weet precies waar ze op moeten letten (maar niet heus). Geneuzel over zoiets, en dat wij met 5 soorten hah los achter de hand lopen (met alle risico op arm-polsklachten van dien) wordt genegeerd, net als het feit dat het op ons kantoor onder het platte dak in de zomer bloedheet wordt (geen Airco), en we in de winter gewoon besteld hebben in sneeuw en ijzel. Maar nee, gaan ze zeuren over een afdakje of dat er onvoldoende jodium in de EHBO-trommel zit.quote:Op vrijdag 30 september 2011 17:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
En daar geven jullie de baas de schuld van?
Een werknemer die er langer zit krijgt volgens mij max 20 euro per 3 maanden aan fietsvergoeding, dus moet je eigenlijk blij zijn dat je iets vergoed krijgt lijkt mij...quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:01 schreef maikel112 het volgende:
Ik ben postbezorger van dinsdag tot/met zaterdag en kan mijn fietskosten declareren.
Nu heb ik 2 bonnetjes
1 van 16 euro omdat mijn ketting het begeven had.
1 van 97 euro omdat mijn versnellingen kapot waren gegaan en de naaf helemaal vervangen moest worden.
Mijn teamchef zegt dat hij maar maximaal 70 euro wilt vergoeden, kan dit zomaar?
Is hier een regelgeving voor, en zoja waar kan ik deze vinden?
Het hangt er van hoe lang je er al werkt. Als je binnen een paar maanden je versnelling al naar de klote hebt geholpen was íe waarschijnlijk niet al te best meer.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:47 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Een werknemer die er langer zit krijgt volgens mij max 20 euro per 3 maanden aan fietsvergoeding, dus moet je eigenlijk blij zijn dat je iets vergoed krijgt lijkt mij...
En schakel jij dan zoveel dat je versnelling kapot is gegaan, ik schakel nooit namelijk
Ik moet ook iedere dag een viaduct over, maar schakel nooit, is goed voor je conditiequote:Op vrijdag 30 september 2011 21:11 schreef maikel112 het volgende:
Als je die brug hebt gezien die ik elke dag over moet... haha
bedankt voor je antwoord.
Je hebt toch niet voor niks een versnelling? Die posttassen zijn al zwaar zat, conditie krijg je gegarandeerd met dit werk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 10:03 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik moet ook iedere dag een viaduct over, maar schakel nooit, is goed voor je conditie
maar zou gewoon proberen alles vergoed te krijgen.
JA! Want in het verleden stond hij er ook gezellig bij te babbelen, maar ineens mag het niet meer van hem. Moeten we maar stoppen met rokenquote:Op vrijdag 30 september 2011 17:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
En daar geven jullie de baas de schuld van?
Idemquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
Heerlijke relaxte middagdienst vandaag gehad. In de ochtend moest ik wel iets meer doorwerken
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:38 schreef ellenatmars het volgende:
Whaha, ik had deze vandaag er tussen zitten![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:38 schreef ellenatmars het volgende:
Whaha, ik had deze vandaag er tussen zitten![]()
![]()
[ afbeelding ]
neem aan dat je die kosten wel terugkrijgt bij de fietsenmaker,w at een lul de behangerquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekke banden-tijd.
Eerst bij iemand aangebeld voor een fietspomp.
Helaas was het al snel duidelijk dat de lucht er net zo hard weer uitging als dat er in ging..
Die man ging echt mijn fietsband helemaal nakijken enzo..
Echt aardig![]()
De fietsenmaker had ook nog een leuk nieuwtje voor me..
Had onlangs de fiets laten repareren aan een.. lekke band.
Was dezelfde band.. hadden ze er een verkeerde maat binnenband erin gestopt.![]()
Daardoor was hij gescheurd... Nou lekker dan.
Kon je die niet zelf verwisselen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
lekker is dat
Hier hadden we ook een lekke band, maar dan van een auto. Heb het maar doorgegeven, omdat ikzelf met een andere auto op pad moest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |