abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100501211

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Deze topicreeks loopt al meer dan 150 delen. Ruim 45000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 150 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:24:03 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100501340
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen >:)
censuur :O
pi_100501392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eigenlijk best een leuke optie: huizen die meer dan 3 maanden te koop staan, verplicht slopen >:)
En iedereen die meer dan 3 maanden werkloos is, verplicht afschieten? ;)
Zo los je ook het getroll in dit topic op trouwens :P
pi_100501661
quote:

[..]

En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.

Hoe moeten we dat trouwens dan doen met flats waar maar sommige appartement te koop staan? :D
pi_100501872
quote:

[..]

Wie gaat dat betalen? de huiseigenaar :X
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:47:18 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100502173
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En jij zit altijd te klagen over de tekorten op de woningmarkt dan wil je nog meer woningen afbreken.
Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".

quote:
Hoe moeten we dat trouwens dan doen met flats waar maar sommige appartement te koop staan? :D
Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopen :7
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:00:15 #7
324665 meth77
to do or not to do
pi_100502657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen? de huiseigenaar :X
nee joh subsidie toch

De huzienmarkt moet fors gesubsidieerd blijven he
pi_100502705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Ik zeg niet dat ik het wil, ik geef wat opties om "de kapitaalwaarde te verhogen".
We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp. B-)
pi_100502710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Goed punt... Bij 25% te koop de hele tent slopen. Risico van een huis in de lucht kopen :7
Uiteraard hetzelfde bij rijtjeshuizen (>25% = hele blok slopen). Twee-onder-een-kap is uiteraard een makelaarsterm voor twee hoekuizen, dus als er één langer dan 3 maanden te koop staat slopen we ze allebei.

Over 10 jaar wonen we allemaal in een vrijstaande villa! *O*
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:02:26 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100502731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We gaan gewoon een inflatie golf krijgen dan loopt de lucht vanzelf uit de bubble maar is het psychologisch niet zo'n ramp. B-)
Inflatie! *O*
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering! :D
pi_100502777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Inflatie! *O*
Over 20 jaar betaal ik het restant van mijn hypotheek af met één maandsalaris of twee maanden uitkering! :D
En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur. :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:05:22 #12
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100502835
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En niet te vergeten betalen de huurders een hypotheek schuld van ons per maand aan huur. :P
Maar die hebben wel "vrijheid"! Dat is ook wat waard hoor :) ;)

Als de schuldenkrisis nog even doorzet gaan banken trouwens weer terug naar 2009 / 2010 waarin ze weer niets durven uit te lenen. De ene helft krijgt dan geen hypotheek meer vanwege de strengere regels en de andere helft omdat de bank gewoon niet meer wil...
pi_100509123
quote:

[..]

Inflatie! *O*
Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:46:05 #14
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100509180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Inflatie is pas leuk als jouw salaris continue met de inflatie mee word gecorrigeerd. Er zijn ook mensen geweest waarin deze correctie niet werd meegenomen aan het begin van het jaar tijdens de salarisverhogingronde :)
Over die salarisstijging maak ik me dan ook niet zo druk. Dus bring it on >:)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 02:30:56 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100538772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:44 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Bij ons daalt het uurloon per FTE
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100539782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ken ook mensen die voor de helft van hun vorige salaris niet meer aan de bak komen
Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.
pi_100540409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan waren die mensen voor 3* teveel weg gezet toen men in de gouden tijden aan het werken was. Zal wel de financiele sector of subcontractors van de overheid geweest zijn. :D
pi_100540466
Er zijn dan ook mensen die het wel een beetje bont maken met hun salariseisen. Gister een sollicitant op gesprek gehad die solliciteerde als SW Architect (maar met zijn ervaring en kennis eigenlijk niet verder kwam dan junior). Een salariseis van ~100k euro. We willen héél graag een extra SW Architect hoor, maar we leven niet meer in de dot-com-bubble he. :P

Maar goed, het geeft wel aan dat er flinke krapte is.
pi_100544098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dan werk je bij een uniek kutbedrijf. In mijn hele sector is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt en stijgen de lonen behoorlijk. Iedereen die zo ongeveer "techniek" kan spellen wordt aangenomen nog voor het eerste kopje koffie op is.
Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:59:52 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100547819
Whehe, ik wil wel werken hoor, maar alleen in de avonduren en de weekenden. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 13:04:13 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100547968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Whehe, ik wil wel werken hoor, maar alleen in de avonduren en de weekenden. :P
Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100548266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde ervaring voor de ICT sector. Lonen stijgen en er is een enorm tekort aan gekwalificeerd personeel met ervaring.
Die sector is booming, het kan niet op.
pi_100548815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan. Oudste beroep ter wereld schijnt.
Dat zegt men ook alleen maar om naieve dames er in te laten trappen. :P

Jager verzamelaar was een beroep/ bezigheid wat er toch al eerder was. Toen men eenmaal meer dan zat aan het verzamelen was had men natuurlijk wat over wat voor wederdiensten geruild kon worden.
pi_100550143
In de ICT is het echt goed boeren op dit moment.
pi_100550250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
In de ICT is het echt goed boeren op dit moment.
Laat dan nog maar een goede boer voordat het weer instort.
pi_100657581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

quote:

[..]

Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?
pi_100657738
quote:

[..]

pi_100659083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Jij gaat van 1 naar 2 maal uitkeringsniveau in 20 jaar?
Vreemde conclusie, dat zegt hij werkelijk nergens. Je zou hooguit kunnen stellen dat hij ervanuit gaat dat hij over 20 jaar op zijn minst nog steeds minimaal 2 x uitkeringsniveau verdient.

En zonder woonlasten kan dat nog best eens comfortabel zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_100659097
quote:

[..]

Hier ook niet, maar ik ben altijd meer van "eerst zien dan geloven" :)
pi_100660170
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden. Maarja zo is het overal wel wat, in de banksector werken yuppen, in de haven werken criminelen etc.

Zijn de prijzen van juli al bekend? w/
pi_100660424
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:12 schreef PierreBetfair het volgende:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen.
Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
pi_100660848
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom zou ICT kutwerk zijn? Relaxed baantje. Mits je het kunt begrijpen. Anders is het inderdaad kutwerk.
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.

Meer een waarderingskwestie dan dat het echt met werk te maken heeft. Mensen hebben gewoon geen verstand van technologie.
pi_100661171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:26 schreef Terrorizer het volgende:
Denk dat het 'kutwerk' is in de zin van: Als alles werkt is het 'normaal', als er problemen zijn krijg jij alle shit over je heen.
Ik haal uit de opmerking van PBF eerder het begrip 'onbekend, maakt onbemind'...
pi_100662021
ICT is een nogal wijd begrip, net als de huizenmarkt eik.
pi_100662060
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
pi_100662226
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:
Het heeft niks te maken met "begrijpen" want iedereen met een tafeltjesdiploma kan carriere maken in de ICT. Ik werk zelf al meer dan 10 jaar in de ICT.
Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:

quote:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
:?
pi_100662619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mag ik daaruit afleiden dat je niet alleen 'een tafeltjesdiploma' hebt, maar bovendien je ook nog eens geen plezier in je werk hebt, en autistisch en contactgestoord bent aangezien je zelf dit stelt:

[..]

:?
Neen 8-)
pi_100662751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef PierreBetfair het volgende:
Neen 8-)
Ik ben nog niet overtuigd. Dus ik doe het toch. :D

:+
pi_100670680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je weer enigsinds in je verbitterde modus bent terug gevallen, maar projecteer dat aub niet op de rest van de samenleving. (En als het dan toch zo nodig moet, laat dat dan niet resulteren in troll posts hier ;) )
Ik heb het idee dat het merendeel van de ICT-ers het prima naar hun zin heeft.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:32:06 #42
323876 michaelmoore
pi_100672168
quote:
Maar we gaan er geen woningen van maken want dan gaat ons tussenwoninkje in waarde dalen

Ach, Donner gaat er wel sloopsubsidie voor geven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:34:16 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672212
Er is een overschot aan kantoren en een tekort aan woningen. Dan is het logisch dat we volle vaart blijven doorbouwen aan kantoorruimte. Zo werkt de staatsgereguleerde markt.
The End Times are wild
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:35:01 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672232
Ze moeten gewoon een hele vette leegstandsbelasting heffen op die kantoorruimten. Kunnen de eigenaren kiezen tussen goedkoop verhuren, slopen of ombouwen tot woonruimte.
The End Times are wild
pi_100672288
quote:
De huidige is nog niet opgelost/afgelopen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:37:51 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672311
quote:
Donner wil geen woningen in lege kantoorpanden

23.03.11 • 1 reactie
Minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken is er geen voorstander van om de leegstand van kantoorruimte tegen te gaan door het stimuleren van verbouwen van die panden tot woonruimte.
Tweederangswoningen
Tweede Kamerleden deden dinsdag daartoe een voorstel om zodoende het probleem aan te pakken. ‘Maar die verouderde kantoorpanden staan vaak op plaatsen waar gebruik van woningen niet aantrekkelijk is’ stelde Donner. ‘We moeten als overheid geen tweederangswoningen financieren’.

Slopen
Een Kamermeerderheid is er voorstander van om het btw-tarief bij de ombouw van kantoorpanden naar bijvoorbeeld studentenhuizen te verlagen van 19 naar 6 procent. Daarnaast willen deze partijen de overdrachtsbelasting afschaffen als een pand wordt getransformeerd naar bijvoorbeeld een woning. Donner is eerder een voorstander om de leegstaande kantoorpanden te slopen: ‘Dan creëer je ruimte voor andere bouwactiviteiten. Dat is beter dan omvormen’.

Financiële prikkel
Vorig jaar stond zo'n 14 procent van de kantoorruimte in Nederland leeg. Die leegstand is veroorzaakt door het niet groeien van de beroepsbevolking en nieuwe vormen van werken, zoals telewerken en flexwerken. Het kabinet erkent de problematiek en minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) wil dat het Rijk belemmeringen in wetten en regels voor sloop en transformatie wegneemt. Een financiële prikkel maakt daar echter geen deel van uit, zo benadrukte Schultz.

Bouwstop
Ook zijn beide bewindslieden geen voorstander van een bouwstop, zoals de PVV voorstelde. ‘We moeten blijven vernieuwen’, zei Donner.
Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.
Donner wil natuurlijk als record-houder HRA binnen het kabinet koste wat kost voorkomen dat de krapte op de woningmarkt wat afneemt.
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
The End Times are wild
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:40:01 #47
323876 michaelmoore
pi_100672351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:35 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten gewoon een hele vette leegstandsbelasting heffen op die kantoorruimten. Kunnen de eigenaren kiezen tussen goedkoop verhuren, slopen of ombouwen tot woonruimte.
Hier in Nieuwegein wordt er gewoon doorgebouwd, met huurcontract van tien jaar en eerste twee jaar gratis huren, dus dat gaat als winst in de verlies- en winstrekening de eerste twee jaar, terwijl het aantal bedrijven afneemt en/of minder ruimte nodig hebben

Komende jaren gaan de HBO en Unies ook flink minder ruimte gebruiken
pi_100672461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:37 schreef LXIV het volgende:
Wat is dat voor een economie, waar we kantoorgebouwen bouwen en weer slopen, enkel om de bouw aan de gang te houden?
Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.
One man's trash, another man's treasure.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:47:04 #49
323876 michaelmoore
pi_100672510
Het beste is ze om te bouwen tot appartementen, dan staan ze vlak bij het werk ook nog, ik wil wel verkassen als ik naar mijn werk kan fietsen
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:48:16 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100672530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:44 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet de reden. Kantoorpanden renderen gewoon stukken beter en kun je vaak al weer binnen 10 jaar afschrijven met daarnaast een vette winstpremie. Opbouwen en weer afbreken is dan het beste verdienmodel zonder afbreuk te doen aan de leefbaarheid van de omgeving. Het is echt niet de overheid die deze projecten leven inblaast en de gewone burger bloedt er al helemaal niet voor.
Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
The End Times are wild
pi_100672567
quote:

[..]

Donner is echt de grootste idioot die Nederland ooit als minister gekend heeft. Stug blijven doorbouwen en vooral niet laten ombouwen tot woningen. En als er gesloopt wordt, de eigenaren natuurlijk ruim gaan vergoeden! Dat is hun recht.
Donner wil natuurlijk als record-houder HRA binnen het kabinet koste wat kost voorkomen dat de krapte op de woningmarkt wat afneemt.
Wat een onzin idd :X Hier in de buurt (centrum Dordrecht) staan echt genoeg kantoorpanden leeg, die zijn prachtig als woonruimte!

Ik ga voor de bovenste verdieping van deze:

http://www.fundainbusines(...)-verenigde-naties-9/

Aan het water en 5 min lopen van de AH O+ Staat nu al meer dan een jaar leeg volgens mij...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:50:29 #52
323876 michaelmoore
pi_100672587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die bedrijven dat helemaal op eigen rekening doen wel natuurlijk. Maar er mogen nooit afbreeksubsidies voor zoiets komen!
Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelost
pi_100672628
Nieuwe trend. Kantoor wonen, of kantoor panden kraken. :P
pi_100672704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je kunt een woonvergunning afgeven dan worden het vanzelf wel appartementen, met een vereniging van eigenaars, probleem opgelost
Een gemeente veranderd niet zomaar het bestemmingsplan ;)

Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:59:11 #55
323876 michaelmoore
pi_100672755
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:49 schreef Inu het volgende:

[..]

Wat een onzin idd :X Hier in de buurt (centrum Dordrecht) staan echt genoeg kantoorpanden leeg, die zijn prachtig als woonruimte!

Ik ga voor de bovenste verdieping van deze:

http://www.fundainbusines(...)-verenigde-naties-9/

Aan het water en 5 min lopen van de AH O+ Staat nu al meer dan een jaar leeg volgens mij...
neem ik de bovenste verdieping van een van de panden hier wel
pi_100672777
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verder zijn de meeste kantoorgebuowen ook niet echt gemaakt om er later woningen in te maken. Dan moet je in ieder geval nog een flinke investering doen om daar woonruimtes van te maken, ben benieuwd of dat ooit rendabel kan zijn.
Als ik zo'n verdieping kan kopen wil ik er best zelf geld instoppen om het bewoonbaar te maken...

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

neem ik de bovenste verdieping hier wel
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,321.03,,0,-3.6
:6
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:58:17 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100673432
quote:
Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
pi_100673615
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik verbaas me vooral over het feit dat er maar bouwvergunningen worden afgegeven voor kantoren... Waarom kan dat niet gewoon voor woningbouw?
Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?

Of kan men gewoon geen huis meer bouwen voor een appel en een ei zoals sommigen dat graag zouden willen zien?
pi_100674237
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zouden de winsten voor projectontwikkelaars voor kantoren hoger liggen als voor woningen?

Of kan men gewoon geen huis meer bouwen voor een appel en een ei zoals sommigen dat graag zouden willen zien?
De meeste kantoren worden ontwikkeld door investeerders die hun geld uit beleggingen als pensioenfondsen halen. Er komt jaarlijks een bak geld binnen waar men iets mee moet doen. Het bouwen van koopwoningen wil men niet te overhaast doen om de winstmarge lekker hoog te houden. Het bouwkosten van hoogbouw zijn stukken hoger als die van laagbouw, dus kennelijk zijn bouwkosten helemaal niet dominant in het plaatje.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:15:19 #60
323876 michaelmoore
pi_100675567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

komt door de indeling in bestemming door de provincie, ikdenk d at men nu wel meer voor woningbouw zal bestemmen , de bouw moet ook an het werk blijven
pi_100678590
quote:
ICT wordt inderdaad bovengemiddeld betaald. Heeft vooral te maken omdat het zo'n kutwerk is wat niet veel mensen willen doen. Het gezelschap bestaat hoofdzakelijk uit autisten en contactgestoorden.
Hoi, hier een autist :). Of ben ik nu contactgestoord :?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:18:22 #62
323876 michaelmoore
pi_100679309
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen
verder per appartement een heel klein keteltje en drie radiatoren

Ik durf het wel aan voor 20.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen
pi_100679501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kantoren hebben gewoon platte beton vloeren, waar later de tussenwanden in gezet zijn om snel te kunnen wisselen van grootte, lijkt me niet zo moeilijk om daar staande afvoeren in te zagen en tussenwanden te plaatsen , de elektra zit in draadgoten dus die kun je ze opnieuw leggen en in groepen

Ik durf het wel aan voor 30.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen is 6 ton
verkoop voor 2 miljoen, is een miljoen winst
Amsterdam zoekt nog investeerders die kantoren willen/kunnen ombouwen. Ik zou zeggen bel eens met Maarten van Poelgeest.
pi_100679639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik durf het wel aan voor 20.000 per appartement, voor een blok van 200 woningen
_O- jij slaat best ver door ;) Eerst een post dat je rustig de helft van de vraagrpijs kan bieden tegenwoordig en nu dit weer. Voor 20K een appartement in elkaar knutselen. Dan heb je de keuken + badkamer, verder nog niks. Arbeidsloon is verreweg de grootste post.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:42:41 #65
323876 michaelmoore
pi_100680045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

_O- jij slaat best ver door ;) Eerst een post dat je rustig de helft van de vraagrpijs kan bieden tegenwoordig en nu dit weer. Voor 20K een appartement in elkaar knutselen. Dan heb je de keuken + badkamer, verder nog niks. Arbeidsloon is verreweg de grootste post.
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading

15.000 is materiaal en 5.000 voor werk, kan wel uit

Maar zitten geen balkons of kozijn en beslag bij dan, alleen insidewerk
pi_100680533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb zelf woningen verbouwd en gebouwd en weet wat een bouwkeuken kost en een standaard badkamer en een keteltje en een paar tussenwanden en wat bedrading
Tussen de appartementen onderling ook een tussenwandje van gipsplaat zeker? :D
pi_100681125
quote:

Als je het nog niet doorhad: de bouw en agrarische sector zijn van oudsher de meest door de overheid gesponsorde sectoren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100681277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.
pi_100681630
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

15.000 is materiaal en 5.000 voor werk, kan wel uit

Maar zitten geen balkons of kozijn en beslag bij dan, alleen insidewerk
5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:43:21 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100681834
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

5000 euro arbeidsloon.........jij bouwt in je eentje in 4 weken tijd een appartement ^O^
Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten? De gemiddelde bouwplaats heeft amper nog mensen rondlopen.
pi_100681958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:

Kijk eens naar Extreme Home Makeover o.i.d. ... Dat kan prima ja.
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten? De gemiddelde bouwplaats heeft amper nog mensen rondlopen.
Ik gebruik em zelden ....... maar speciaal voor jouw post een onvervalste :')
pi_100682090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoeveel bouwuren denk je dat er in een nieuwbouwhuis zitten?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee, dus laat het antwoord maar horen. ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:40:31 #73
323876 michaelmoore
pi_100683512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

binnenkant??
op een kant en klare vlakke vloer>>??
als jij zorgt dat de giboblokken en binnen- kozijnen en deuren er zijn
met een draden trekker en een gas en waterman en een tegelplakker
Ja makkelijk
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:43:48 #74
323876 michaelmoore
pi_100683642
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:26 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Gederfde huurinkomsten kan gewoon van de winst afgetrokken worden. Vandaar dat kantoren die reeds jarenlang leegstaan nimmer in huur omlaag gaan.
weet je wat het beheer van leegstaande kantoorpanden kost??

http://www.thewolf-leegst(...)oningen-eenvoudiger/
7.000.000 m2 is / 60 m2 per pandje is 100.000 HATeenheden
http://www.mitros.nl/smartsite.shtml?id=52257
pi_100684362
Kantoren in grote herenhuizen heb je stuk sneller omgebouwd. ;)
pi_100684387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

binnenkant??
op een kant en klare vlakke vloer>>??
als jij zorgt dat de giboblokken en binnen- kozijnen en deuren er zijn
met een draden trekker en een gas en waterman en een tegelplakker
Ja makkelijk
Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodig
Eerst kon je een kale ruimte omtoveren binnen 4 weken, nu moet het al voor meer dan de helft klaar zijn.

Zo ken ik er nog een paar. :+

Kortom die 5000 euro loonkosten kun je wel maal 5 doen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:03:37 #77
323876 michaelmoore
pi_100684388
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kantoren in grote herenhuizen heb je stuk sneller omgebouwd. ;)
neen daar geleuf ik niks van

Ik sta altijd weer te kijken wat condo's in Miami beach kosten
voor < 50.000 $ heb je al een knappe condo

http://www.floridamoves.c(...)anded=1&AgentID=4280

[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2011 19:08:57 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:06:05 #78
323876 michaelmoore
pi_100684471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:03 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Eerst kon je het in je eentje, nu heb je allerlei andere mensen nodig
Eerst kon je een kale ruimte omtoveren binnen 4 weken, nu moet het al voor meer dan de helft klaar zijn.

Zo ken ik er nog een paar. :+

Kortom die 5000 euro loonkosten kun je wel maal 5 doen.
nee die zijn voldoende, zeker weten
het is gewoon dat ik sommige dingen niet zelf kan of een ander beter / sneller kan
maar qua uren klopt het wel

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2011 19:51:27 ]
pi_100710577
Anouk laat vraagprijs huis zakken

AMSTERDAM - Anouk heeft maar liefst drie ton van de vraagprijs van haar herenhuis gehaald, het pand staat nu voor 1.9 miljoen te koop, eerder ging het om een bedrag van 2,2 miljoen.

Het pand, dat is gelegen aan het Vondelpark, heeft een oppervlakte van 430 m² en beschikt over elf kamers, een tuin en een dakterras.

Anouk woonde van 2007 tot 2008 met haar gezin in de woning in Amsterdam. Begin dit jaar zette de zangeres haar huis voor de tweede keer te koop. Volgens Quote heeft ze zelf 1,6 miljoen betaald voor het huis.

Bron: Telegraaf

Quote Link: http://www.quotenet.nl/li(...)er-te-koop-fotos.php

Snel kope kope kope! Anders ben te la-aaat! :)
pi_100713036
Wel tof huis
pi_100720800
100k voor een parkeerplaats :')
pi_100720830
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:53 schreef antfukker het volgende:
100k voor een parkeerplaats :')
Tja Amsterdam :')

Je kunt ook ¤25(?)/dag bij de parkeerautomaat betalen, als je al een plekje kunt vinden.
pi_100721051
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
Je kunt ook ¤25(?)/dag bij de parkeerautomaat betalen, als je al een plekje kunt vinden.
Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel erger :D :

http://www.parkerenindest(...)sterdam-centrum.html

En gewoon op straat:

Tarieven parkeren op straat
Parkeren Amsterdam Het tarief van parkeren op straat ligt in Amsterdam tussen de ¤1,40 per uur (buitenwijken) en ¤ 5 per uur (centrum).
pi_100721282
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk ik kijk eens even voor de gein, maar het is nog veel erger :D :

http://www.parkerenindest(...)sterdam-centrum.html

En gewoon op straat:

Tarieven parkeren op straat
Parkeren Amsterdam Het tarief van parkeren op straat ligt in Amsterdam tussen de ¤1,40 per uur (buitenwijken) en ¤ 5 per uur (centrum).

Voor de wijk waar dat huis staat:
Met de dagkaart (09.00-19.00 uur) krijgt u 40% korting; van de tien uur betaalt u er slechts zes! Een dagkaart kan ook geldig zijn tot 21.00 uur. De avondkaart (19.00-24.00 uur) geeft een voordeel van 20%.

Uurtarief is ¤3 (6*3+4*3) ¤30 voor een dag, op straat :') Dus zo vreemd is die ton niet gezien die tarieven :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:39:55 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100722377
Ik neem aan dat je de rente van die 100K gewoon van de belasting kunt aftrekken.
Tegen 5% kost je dat dan 2500 euro p/j, dus 210 euro p/m.
Met parkeertarieven van 30 euro p/d (900 euro p/m) is die parkeerplaats dus eigenlijk spotgoedkoop! 400K zou een reëlere prijs zijn.

Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
The End Times are wild
pi_100722461
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Ik neem aan dat je de rente van die 100K gewoon van de belasting kunt aftrekken.
Tegen 5% kost je dat dan 2500 euro p/j, dus 210 euro p/m.
Met parkeertarieven van 30 euro p/d (900 euro p/m) is die parkeerplaats dus eigenlijk spotgoedkoop! 400K zou een reëlere prijs zijn.

Verder snap ik niet dat je in Amsterdam een auto wil hebben. Er is volop OV, alles wat je maar wil hebben kun je kopen in de winkels.
die ¤30/dag is dan ook wel het maximale wat je kwijt zou zijn. Er zijn goedkopere oplossing.
pi_100722472
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:39 schreef LXIV het volgende:
Als ik in Amsterdam ben wil ik er altijd z.s.m. weer weg. Een auto lijkt me dus wel handig als je er woont. :+
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:47:27 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100722702
Hier nog een parkeerplaats. 110K. Plus 150 euro servicekosten.
http://www.funda.nl/koop/(...)liersdwarsstraat-46/
The End Times are wild
pi_100722861
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:47 schreef LXIV het volgende:
Hier nog een parkeerplaats. 110K. Plus 150 euro servicekosten.
http://www.funda.nl/koop/(...)liersdwarsstraat-46/
Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/u :P

Aangezien vergunningen onbegonnen werk zijn :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:56:37 #90
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_100723052
Even een hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. :D :'(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_100723200
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:56 schreef monkyyy het volgende:
Even een hypotheek afsluiten voor een parkeerplaats. :D :'(
Zo vreemd is dat natuurlijk niet, als je in je tuin kunt parkeren valt die 20m2 parkeerruimte (a ¤400/m) toch ook onder je hypotheek :P

De bedragen zijn alleen wat hoger :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:08:25 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100723552
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dan zit je dus op 400-500 per maand, overdekt hartje centrum. Op straat kost je dat (24/7) ¤5/u :P

Aangezien vergunningen onbegonnen werk zijn :P
Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
The End Times are wild
pi_100723626
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zie je dat de prijs enkel bepaald wordt door vraag en schaarste. Als mensen hier 1 euro per week zouden moeten gaan betalen voor een veilige parkeerplaats op minder dan 10 meter van hun voordeur, zouden ze gaan schuimbekken van woede. De ruiten van het gemeentehuis zouden niet langer meer veilig zijn!
Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaat ;)

Overigens vind ik dat Amsterdam wel erg door draaft overigens met die tarieven, maar dat is louter mijn mening.
pi_100723771
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:08 schreef LXIV het volgende:

Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
pi_100723868
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo dom dat er nog mensen zijn die in Amsterdam gaan wonen. Op een andere plek heb je een 10 x mooier huis voor de helft van de prijs. Bovendien hoef je op een rustige lokatie niet elke 5 meter om te kijken of je wordt aangevallen door een halve gek die je met een HIV naald in je nek wilt prikken.
:')
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:18:39 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100723951
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal wiedes dat het om schaarste gaat ;)

Overigens vind ik dat Amsterdam wel erg door draaft overigens met die tarieven, maar dat is louter mijn mening.
Nou ja, doordrijven. Het is natuurlijk geen eerste levensbehoefte, parkeren. En als je dan de markt z'n werk laat doen en er zijn maar zo weinig plekken, dan worden die plekken vanzelf heel erg duur! Als de mensen anderhalve ton overhebben voor een parkeerplaats, waarom niet?

Mochten de totale opbrengsten op een zeker moment te laag worden omdat mensen het parkeren gaan vermijden (bijv. bij 20 euro per uur), dan laten ze die prijs vanzelf wel weer wat zakken. Laat de markt het optimum maar bepalen.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:21:29 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724074
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!

Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:28:29 #98
323876 michaelmoore
pi_100724375
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat er in Amsterdam ook weleens iets te doen is. Gewoon, op een vrijdagavond of zondagmiddag, dat er muziek wordt gemaakt of dat er iets te zien is! Bij ons kun je voor niks parkeren, maar er gebeurt dan ook helemaal niks!

Als ik vrijgezel was dan zou ik denk ik ook in Amsterdam of zo gaan wonen. Volop goede banen te vinden in die omgeving, van alles te beleven, interessante mensen. Ik zou denk ik geen auto nemen, maar wel tevreden zijn met een studio van 80m2 voor 800 euro per maand. Omdat dit dan toch wel een leuk leven is daar! Overdag werken, 's avonds ergens buiten de deur eten, keuze volop, en dan gaan stappen ofzo. Lijkt me best wel leuk.
ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben dan
pi_100724377
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat dus

De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:46 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100724719
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja je moet alleen wel een dubbel salaris hebben dan
Nou, er zijn ook wel veel goede banen te vinden daar natuurlijk. En je hebt er geen auto nodig. Met een gezin is het niks daar, hier betaal ik de helft voor een ruime woning en kunnen mijn kinderen zonder schoenen aan zo naar de speeltuin lopen van 5000m2, waar het 100% veilig is en we iedereen kennen. Dat is mij nu waardevol. Maar als ik vrijgezel zou zijn, zat ik liever voor het dubbele daar in een fucking studio midden in de binnenstad dan dat ik hier zou wonen hoor!
The End Times are wild
pi_100726532
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef tjoptjop het volgende:

De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
pi_100726880
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens, en bovendien heb ik zelf ook circa 25 jaar midden in een stad (R'dam) gewoond. Terug gaan? Nee, liever niet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:26:54 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727073
quote:

[..]

Met een gezin is het natuurlijk afschuwelijk daar. Maar alleenstaand zou ik het denk ik wel naar m'n zin hebben. En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
The End Times are wild
pi_100727214
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad. ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:32:01 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100727323
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar :N
pi_100727499
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar :N
Geen idee. Ik geef aan dat veel mensen er blijkbaar toch willen wonen, jij bevestigd dat door de wachtlijsten aan te halen, en dan vraag je wat er niet klopt?

Of ik begrijp je vraag helemaal verkeerd, kan natuurlijk ook.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:49:46 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100728300
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad. ;)
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
The End Times are wild
pi_100728494
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
Godzijdank wel. ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:59:28 #109
323876 michaelmoore
pi_100728903
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren

Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:10:59 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100729586
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren

Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste. Als met het vrijgekomen geld weer nieuwe woningen gerealiseerd kunnen worden is het zelfs gunstig.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:23:16 #111
323876 michaelmoore
pi_100730337
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste.
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector

Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:46:38 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100731911
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector

Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.

De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
The End Times are wild
pi_100732430
Amsterdam heeft al een compleet vertyfte huur/koopverhouding.

Wat meer koopwoningen zou het qua balans wat meer vlot trekken
pi_100732543
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.

De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:55:58 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100732609
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
The End Times are wild
pi_100732688
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren :( )
pi_100733889
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren :( )
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op... :?
pi_100734694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op... :?
Veel omringende gemeentescorporaties van Amsterdam en Amsterdam zelf hebben besloten de inschrijvingen voor de woningbouwverenigingen te koppelen. Met als mooi verkooppraatje dat je dan naar Amsterdam kan. De praktijk is dat iedere mooi nieuw project in bijv Zaanstad bewoond wordt door bejaarden uit Amsterdam. "Want ja, zo lekker rustig en nieuw"

Daarnaast is/was inschrijven in Amsterdam vanaf 0 jaar mogelijk, itt andere corporaties waarbij dat pas op latere leeftijd kan. Dus een ieder die vanaf een aangrenzende gemeente naar Amsterdam wilt (het 'voordeel' dus) loopt al 18 jaar achter.
pi_100736149
quote:
'Duitsland bereid ver te gaan voor euro'

De Duitse regering overweegt verregaande stappen om de schuldencrisis te bezweren en de euro te redden. Dat meldde de Duitse krant Welt am Sonntag zondag op basis van gesprekken met ingewijden.

Volgens de krant is de regering uiteindelijk zelfs bereid om in te stemmen met de uitgifte van gezamenlijke euro-obligaties. Tot nu toe was Duitsland hier altijd op tegen, omdat de rente op die leningen hoger zal uitvallen dan die op de huidige Duitse staatsleningen.

De ingewijden verwachten echter niet dat dergelijke grote stappen al op korte termijn worden gezet. Gezien de enorme weerstand is de kans groot dat de discussie over verdere Europese integratie pas wordt gevoerd als er geen enkele andere oplossing voor de crisis mogelijk is, aldus de krant.
Wat vindt Ger Hukker ervan dat dan de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?) :') _O-?
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:41:56 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100736201
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat vindt Ger Hukker ervan dat de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?) :') _O-?
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:43:14 #121
323876 michaelmoore
pi_100736274
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:41:17 #122
323876 michaelmoore
pi_100742868
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
Kunnen ze beter een leuke condo in miami of spanje kopen

http://www.floridamoves.c(...)anded=1&AgentID=4280

https://www.google.com/ac(...)%3DA%3Aactbar-saveto

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 15-08-2011 01:17:06 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:33:55 #123
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100748994
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen
Jij kent mensen buiten FoK!? :o
Mag ik je aanraken?
pi_100749023
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom komt die er niet
Wat versta je onder zorgkartel?
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:48:04 #125
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100749163
quote:

[..]

Daarom komt die er niet
Right, we gaan onze economische toekomst op het spel zetten en ons isoleren, puur om de HRA in stand te houden voor een paar babyboomers.. geloof je hetzelf? :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100749449
quote:

[..]

Daarom komt die er niet
Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.

En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.

Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.

En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom :') ' en gaat weer GTST kijken.

Zo gepiept dus.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:14:37 #127
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100749555
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.

En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.

Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.

En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom :') ' en gaat weer GTST kijken.

Zo gepiept dus.
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen. :W
pi_100749587
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen. :W
Je had toch net gekocht?
pi_100749636
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:

Zo gepiept dus.
Ik vraag me echt af hoelang onze politici hier nog mee weg blijven komen. Als de onrustige meute maar een bepaalde kritische grootte bereikt is er weinig meer tegen te doen. Zoals we even gezien hebben tijdens de rellen in de UK. Nu deelt men daar bizarre straffen uit om de meute weer onder controle te krijgen, maar de meute kun je niet onder controle blijven houden. Of je moet 30% van je bevolking in een cel willen gooien.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:21:50 #130
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100749679
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:16 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je had toch net gekocht?
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whuzz op 15-08-2011 09:26:57 ]
pi_100750081
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar ;)
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.

Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:47:44 #132
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750189
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:42 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.

Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme. ;)
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.

Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen? :P
pi_100750242
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme. ;)
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.

Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen? :P
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.

Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.

Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.

Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.

Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 09:52:58 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_100750299
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.

Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.

Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.

Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.

Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:53:30 #135
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750308
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken. :)

quote:
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt ;)
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
^^ Dat is de niet-cryptische vertaling van wat ik bedoelde. Zonder moeilijke woorden, geheel begrijpelijk voor je! :D
Tnx Coolguy ;)
pi_100750352
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom moet het mij tegen staan?

Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.

Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.

En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
pi_100750444
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken. :)
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.

quote:
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt ;)
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij :P
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.

Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.

En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beïnvloeden beter kan 'accepteren'.

Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 10:01:29 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_100750473
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:55 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom moet het mij tegen staan?

Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.

Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.

En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
Omdat uit alles blijkt dat het je tegen staat. Nee, dat helpt natuurlijk geen zier. Accepteren is een excuus om achterover te kunnen leunen en vanaf de zijlijn af en toe wat roepen, en natuurlijk op een forum moord en brand te schreeuwen. Dat kan prima, maar is wel raar als je zoals jij, pretendeert te weten hoe het allemaal wel moet, hoe het allemaal anders kan en wat er allemaal moet veranderen, maar vervolgens niet meer doet dan hier wat blaten.

Nee als je een keer in de regen loopt niet nee. Maar m.b.t. deze situatie huil je wel nogal.

Dat telt niet nee, want dat is geen oplossing, maar symptoombestrijding.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:03:45 #139
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750517
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Waar heb ik gezegd dat ik er op vertrouw dat politici er voor me zijn? Ik vertrouw er op dat ík er voor me ben ;)
Als je zorgt dat je de zaken goed voor elkaar hebt hoef je je niet zo druk te maken om de wereld. Jij doet dat door goud te kopen, ik doe dat op mijn manier. Maar een beetje ogefundeerd (en subjectief ;) ) kut gaan lopen roepen op een forum lijkt me weinig bij te dragen :P
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 10:04:22 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_100750540
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.

[..]

Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.

Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.

En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beïnvloeden beter kan 'accepteren'.

Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.

Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
pi_100750688
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.

Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
Concreet is dat ik jullie erover informeer.

Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.

En zoals ik al zei, ik heb een tijd terug goud gekocht. Dat hangt uiteraard sterk samen met het politieke systeem. De reden dat ik het observeer is dus niet zozeer om me eraan te ergeren, maar om te zien of ik nog goed zit met mijn allocatie.

Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:18:46 #142
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750861
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Concreet is dat ik jullie erover informeer.
Ah, ok. Bedankt voor deze geweldige informatie! We noteren het in ons logboek. 8)7

quote:
Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel. :D

quote:
Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt ;)

* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
pi_100751202
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:

Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel. :D
Heb ik gezegd dat ik beter af ben? Ik heb gewoon gedaan wat mij het beste leek. Of jij het beter of slechter hebt is daarbij niet zo relevant.

En bovendien zou een hernieuwde rol van goud in het financiële systeem de politiek drastisch veranderden. Het is dan grotendeels gedaan met de huidige schuldenmachine van uit- en afstel en om- en afkoping.

quote:
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt ;)

* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
Dat jij goud hebt gekocht na het zien van een zeitgeist filmpje en nu denkt dat de wereld over 1,5 jaar gaat eindigen (ik hanteer even jouw logica van het invullen van de gedachten van je gesprekspartner) zegt niet meteen dat alle goudkopers zich daardoor hebben laten leiden.

Ik denk bijvoorbeeld dat we er over een paar jaar nog zijn en hoop alleen dat er dan weer wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en loon naar werken (meritocratie) in de maatschappij zit.

We zullen zien.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:16:44 #145
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100752326
quote:
Fundateller naar 0 voor eind 2011111!!111one *O*

:P
pi_100752550
quote:
quote:
Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:30:04 #147
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100752701
quote:
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.

Overigens staat in het artikel ook dit:
Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.

Dat lijkt me niet echt positief. In de eerste maand met verlaagde overdrachtsbelasting minder woningen verkocht dan in dezelfde maand een jaar geleden (toen het ook al bagger was) :o
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:51:18 #148
324665 meth77
to do or not to do
pi_100753424
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
per 1 augustus krijgen we scherpere normen bij de banken
pi_100758270
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:25:00 #150
194833 Hanoying
pi_100764340
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:05 schreef Jape het volgende:

[..]

De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
In ieder geval is de keuze van de titel opmerkelijk. Het bericht is namelijk ontzettend negatief, er zijn in juli 2011 zelfs minder woningen verkocht dan in juli 2010. Dat er dan desondanks gekozen wordt voor een titel "huizenverkopen trekken flink aan" is vreemd, een titel "ondanks verlaagde overdrachtsbelasting huizenmarkt verder in mineur" was juister geweest.

Als je juli met juni vergelijkt is het verschil namelijk altijd positief, juli is simpelweg een betere maand dan juni. Ik heb onderstaand even de procentuele verandering juni-juli voor de afgelopen 11 jaar van de site van het cbs geplukt, zoals je ziet is het aantal verkopen in juli nooit lager dan het aantal verkopen in de voorafgaande maand. 10 % is zelfs een relatief kleine stijging..

2000 juli 17,5
2001 juli 15,1
2002 juli 24,1
2003 juli 21,3
2004 juli 8,5
2005 juli 9,9
2006 juli 1,8
2007 juli 5,0
2008 juli 12,3
2009 juli 33,4
2010 juli 12,0

bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)1&HDR=G2,T,G1&STB=G3
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:40:47 #151
323876 michaelmoore
pi_100767978
Met een Europese minister voor financiën zal t snel gedaan zijn met de HRA subsidie hier
pi_100768060
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
Met een Europese minister voor financiën zal t snel gedaan zijn met de HRA subsidie hier
Met de economie dan ook. :Y
pi_100769689
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe het er voor staat.
pi_100769786
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
Tja, ik heb de kaarten niet uitgedeeld... Maar zo simpel is het wel. :Y
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:49:59 #155
323876 michaelmoore
pi_100770591
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is wel goed voor de staatsschuld als we eens wat minder belastinggeld weggeven
pi_100771144
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
Is wel goed voor de staatsschuld als we eens wat minder belastinggeld weggeven
Ik betwijfel of het goed is voor de staatsschuld als 15% van de woningbezitters (650.000 mensen c.q. gezinnen) failliet gaan.

[Disclaimer: die 15% is maar een wilde gok van me, gebaseerd op wat ik denk dat er van de woningbezitters echt niet zonder de maandelijkse teruggave van de HRA kan. Dat zou ook 14% of 35% kunnen zijn.]

1 ding is zeker: wat men niet terugkrijgt wordt dus ook niet meer uitgegeven aan goederen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:12:42 #157
323876 michaelmoore
pi_100771462
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

1 ding is zeker: wat men niet terugkrijgt wordt dus ook niet meer uitgegeven aan goederen.
Nou dat willen de huurders zelf wel doen hoor :9
Het is tenslotte ons geld
pi_100771625
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:12 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat willen de huurders zelf wel doen hoor :9
Het is tenslotte ons geld
Jij stelt eigenlijk dat als alle huren in 1 klap verhoogd worden met zeg 38% belasting (even een gemiddelde teruggave genomen) dat dat goed is voor de economie omdat dan de staatsschuld minder wordt...
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:38:32 #159
323876 michaelmoore
pi_100772636
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij stelt eigenlijk dat als alle huren in 1 klap verhoogd worden met zeg 38% belasting (even een gemiddelde teruggave genomen) dat dat goed is voor de economie omdat dan de staatsschuld minder wordt...
Nee dat het beter is als we een algemene woonlastentoeslag krijgen, voor inkomens tot 43.000 euro, ipv de HRA , en de huursubsidie

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 15-08-2011 19:47:33 ]
pi_100773123
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
Nee dat het beter is als we een algemene woonlastentoeslag krijgen, voor inkomens tot 43.000 euro, ipv de HRA , dan kan de huursubsidie wel
Die aftrek mag dan wel langzaam worden weg
Nee, jij stelde dat als de staat voor een aanzienlijk deel van zijn inwoners ineens de vaste lasten fors verhoogd dat beter is voor de economie omdat dan de staatsschuld omlaag gaat.

Graag even bij je eigen stelling blijven.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:55:40 #161
323876 michaelmoore
pi_100773410
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, jij stelde dat als de staat voor een aanzienlijk deel van zijn inwoners ineens de vaste lasten fors verhoogd dat beter is voor de economie omdat dan de staatsschuld omlaag gaat.

Graag even bij je eigen stelling blijven.
nee die woonlastenaftrek hoeft niet zo hoog te zijn, en alleen voor inkomens tot 3000 euro bruto, dat is veel goedkoper dan de HRA, zeker als de rente omhoog gaat
pi_100773689
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
nee die woonlastenaftrek hoeft niet zo hoog te zijn, en alleen voor inkomens tot 3000 euro bruto, dat is veel goedkoper dan de HRA, zeker als de rente omhoog gaat
Je kunt oplossing verzinnen die goedkoper zijn voor de staat tot je 100 gram weegt, maar ze komen er (tot nu toe) allemaal op neer dat de woningeigenaren via de HRA de dupe zijn. Met alle gevolgen vandien.

De ziektenkostenverzekring is ook nog lang niet kostendekkend, waarom ageer je daar niet tegen? OW, wacht, ik weet het denk ik al... Daar maak je zelf wel gebruik van zeker?

Waarom kom je nooit eens met een voorstel om bv de HRA te halveren, en tegelijkertijd de huren FLINK op te trekken zodat beide partijen er evenveel last van hebben? Zou dat wellicht komen omdat je zelf niets wilt inleveren en van mening bent dat anderen dat maar moeten doen?

En dat je zometeen weer het HWF van stal gaat halen lijkt me ook duidelijk.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:15:20 #163
323876 michaelmoore
pi_100774423
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je kunt oplossing verzinnen die goedkoper zijn voor de staat tot je 100 gram weegt, maar ze komen er (tot nu toe) allemaal op neer dat de woningeigenaren via de HRA de dupe zijn. Met alle gevolgen vandien.

Nee die hebben nu een onevenredig groot voordeel dat moet worden herverdeelt en een algemene lage woonlastenaftrek is dan een mooi middel ipv HRA en Huursubsidie
pi_100774938
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef michaelmoore het volgende:
Nee die hebben nu een onevenredig groot voordeel dat moet worden herverdeelt en een algemene lage woonlastenaftrek is dan een mooi middel ipv HRA en Huursubsidie
Dat ligt er maar aan vanaf welke kant je het bekijkt. Het merendeel van de woningeigenaren draagt zelfs met HRA al relatief meer bij dan het 'huurdersdeel'. Probleem is dat iedereen blind vanuit zijn eigen standpunt blijft lullen en zich totaal niet kan verplaatsen in de andere kant van het verhaal.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:06:20 #165
323876 michaelmoore
pi_100777340
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan vanaf welke kant je het bekijkt. Het merendeel van de woningeigenaren draagt zelfs met HRA al relatief meer bij dan het 'huurdersdeel'. Probleem is dat iedereen blind vanuit zijn eigen standpunt blijft lullen en zich totaal niet kan verplaatsen in de andere kant van het verhaal.
Ja maar ik krijg mijn belasting niet terug via die HRA subsidie, daarom moet er een woonlastenaftrek komen, voor mensen tot 43.000. euro

En dat de economie kapot gaat als jij niet mijn geld mag uitgeven, vind ik een vreemde opmerking
pi_100778068
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ja maar ik krijg mijn belasting niet terug via die HRA subsidie
Bullshit. Ook jij hebt recht op HRA als je een woning koopt. Zo heb je ook recht op extra ziektekostenaftrek als je meer dan een bepaald bedrag uitgeeft aan ziektekosten enz. enz. Dat jij daar geen gebruik van maakt is je eigen keuze.

quote:
En dat de economie kapot gaat als jij niet mijn geld mag uitgeven, vind ik een vreemde opmerking
Er is niets van jou bij. Mijn HRA gaat over mijn uitgegeven geld. What's next? Ga je klagen dat bedrijven van hun inkomsten de kosten mogen aftrekken? En als ik 10 miljoen op de bank heb staan, waarover al belasting is betaald, heb je er zeker ook geen enkel probleem mee dat ik over het fictieve rendement daarvan 1,2% moet betalen?

Nogmaals, het is niet jouw geld. Het is mijn geld. Punt. Dat jij graag wil dat de overheid meer van mijn geld afpakt om aan jou te geven zegt meer over jou dan over mij.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:32:37 #167
323876 michaelmoore
pi_100778797
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
Dat jij graag wil dat de overheid meer van mijn geld afpakt om aan jou te geven zegt meer over jou dan over mij.
Ik zeg alleen dat het beter is als we er een algemene woonlastenaftrek van maken, zodat iedereen wat terugkrijgt.
Dat is veel eerlijker.
Nu hebben ze de huizenprijzen erdoor opgedreven en zijn de woningen in Nederland veel te duur geworden, en is iedereen afhankelijk van de roverheid
pi_100778973
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zeg alleen dat het beter is als we er een algemene woonlastenaftrek van maken, zodat iedereen wat terugkrijgt. Dat is veel eerlijker.
Hoezo eerlijker? Jij kunt ook HRA krijgen toch? Maar ja, daar zitten wat risico's en kosten aan vast die je blijkbaar niet wilt.

Je wilt dus niet de risico's en nadelen maar je wilt wel de voordelen... Ja, zo lust ik er nog wel een paar. :W
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:40:27 #169
323876 michaelmoore
pi_100779267
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je wilt dus niet de risico's en nadelen maar je wilt wel de voordelen... Ja, zo lust ik er nog wel een paar. :W
Nee gewoon een woonlastenaftrek en geen teveel betaalt belastinggeld van mij weggeven
pi_100780092
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nee gewoon een woonlastenaftrek en geen teveel betaalt belastinggeld van mij weggeven
Dat zeg ik. Eerst vlucht je in een naar jouw mening veilige haven, en dan wil je ook nog het rendement van de mensen die wel het risico nemen in je zak steken. Nee, zo werkt het niet. Gelukkig maar. Zodra dat zou werken, komt dat er op neer dat de minst risicovolle beleggingen het meeste rendement op zouden leveren. Dan staat de kennis en productontwikkeling en dus de economie pas echt stil.

Je eigent je geld toe wat in eerste instantie al niet van jou is.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:58:27 #171
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100780373
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoezo eerlijker? Jij kunt ook HRA krijgen toch? Maar ja, daar zitten wat risico's en kosten aan vast die je blijkbaar niet wilt.

Welke risico's? Tot een paar jaar geleden was het kopen van een woning een volkomen risicoloos gebeuren. Zelfs met de NHG is ze nog steeds vrijwel risicoloos. Welke held moet je eigenlijk zijn om recht op boven proportionele belastingvoordeel te krijgen? Gewoon de HRA afschaffen en omruilen voor een lager IB tarief, dat is transparant en rechtvaardig. Daarnaast haalt het een hoop druk van de markt af ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:00:22 #172
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100780493
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:27 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het is ook gewoon bangmakerij. De echte economie draait om de productie van echte goederen en diensten. De zeepbeleconomie die draait op het dromen van luchtkastelen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:01:51 #173
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_100780582
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
........ Daarnaast haalt het een hoop druk van de markt af ^O^
Als de HRA afgeschaft word dan weet je zeker dat de woningmarkt volledig op slot komt te zitten doordat de betaalbaarheid van woning nog veel verder verslechterd.

Als de HRA afgeschaft wordt gaat dat voor iedereen in dit land een grote klap worden, ook voor de huurders.
pi_100780845
De huizenverkopen zijn in juli gedaald tov vorig jaar. Mensen zijn niet gek.
pi_100781027
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mensen zijn niet gek.
Klopt, want het grootse deel van de huishoudens heeft immers al een koopwoning. *)
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:12:12 #176
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100781148
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als de HRA afgeschaft word dan weet je zeker dat de woningmarkt volledig op slot komt te zitten doordat de betaalbaarheid van woning nog veel verder verslechterd.

Als de HRA afgeschaft wordt gaat dat voor iedereen in dit land een grote klap worden, ook voor de huurders.
Hoezo... een grote klap? Met een gemiddelde vraagprijs van 11 maal JaMo heeft zich al reeds een ramp voltrokken. De weg naar normaal is de enige uitweg uit de impasse, dat dit bepaalde mensen veel pijn gaat doen is onvermijdelijk. Niemand heeft ze toch gedwongen om tot hun max te lenen? Als ze slim zijn geweest hebben ze hun rente langdurig vastgezet. Nadeel is dat ze voorlopig nergens meer heen gaan. Maar is dat erg dan?
pi_100781246
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tot een paar jaar geleden was het kopen van een woning een volkomen risicoloos gebeuren. Zelfs met de NHG is ze nog steeds vrijwel risicoloos.

Ik word een beetje moe van het topic. Met alle geweld worden mensen die ooit een woning kochten geprojecteerd als 'tot aan hun oogkassen toe gefinancierde losers die hoe dan ook ooit down the drain gaan', en aan de andere kant word er gesteld dat er niets risicolozer is dan kopen...

Als er geen risico aanzit, koop dan zelf ook en profiteer van de HRA!
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:14:46 #178
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100781270
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, want het grootse deel van de huishoudens heeft immers al een koopwoning. *)
Aah... gebrek aan deelnemers voor het nationale piramidespel dus? Geen wonder dat het systeem hapert. Lucht in de zeepbel is heel vervelend in zo'n situatie :D
pi_100781300
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja negeer het feit van dalende verkopen ff :Y)
pi_100781354
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van het topic. Met alle geweld worden mensen die ooit een woning kochten geprojecteerd als 'tot aan hun oogkassen toe gefinancierde losers die hoe dan ook ooit down the drain gaan', en aan de andere kant word er gesteld dat er niets risicolozer is dan kopen...

Ah nee nu is het wel duidelijk dat de bubble nog lang niet leeg is zou en dat zou dus dom zijn.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:18:32 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100781486
quote:

Ik word een beetje moe van het topic.
Welnee... jij bent 1 van de meest actieve deelnemers aan deze topicreeks :)

quote:
Met alle geweld worden mensen die ooit een woning kochten geprojecteerd als 'tot aan hun oogkassen toe gefinancierde losers die hoe dan ook ooit down the drain gaan', en aan de andere kant word er gesteld dat er niets risicolozer is dan kopen...
Als je niet zoals ik gekocht heb met een beleggingshypotheek en de komende 30 jaar nog HRA kan krijgen dan is er toch niets aan de hand :?

quote:
Heb ik... maar een lager IB tarief in ruil voor de afschaf van de HRA zou veel rechtvaardiger en transparanter zijn ^O^
pi_100781602
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met een gemiddelde vraagprijs van 11 maal JaMo heeft zich al reeds een ramp voltrokken.
11 maal Jan Modaal? Lijkt me sterk... Kun je dat eens voorrekenen?
pi_100781715
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ja negeer het feit van dalende verkopen ff :Y)
Al word er morgen NIETS meer verkocht en daalt de waarde van mijn woning naar 1,- euro. Mij een zorg. Ik woon prima. En met mij miljoenen anderen.
pi_100781773
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah nee nu is het wel duidelijk dat de bubble nog lang niet leeg is zou en dat zou dus dom zijn.
Dus toch risico? Beetje rendement daarop is dan wel redelijk toch?
pi_100781791
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Al word er morgen NIETS meer verkocht en daalt de waarde van mijn woning naar 1,- euro. Mij een zorg. Ik woon prima. En met mij miljoenen anderen.
Mooi. En als je dan toch een keer gaat verhuizen verkoop je hem voor 1 euro. Ook mooi. Het topic gaat alleen niet over jou :{w
pi_100781895
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Welnee... jij bent 1 van de meest actieve deelnemers aan deze topicreeks :)
Jij ook. ;)

quote:
Als je niet zoals ik gekocht heb met een beleggingshypotheek en de komende 30 jaar nog HRA kan krijgen dan is er toch niets aan de hand :?
Zolang je je hypotheek bruto kunt betalen er sowieso niets aan de hand.

quote:
Heb ik... maar een lager IB tarief in ruil voor de afschaf van de HRA zou veel rechtvaardiger en transparanter zijn ^O^
Ehmmm. Nee.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:25:58 #187
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100781973
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

11 maal Jan Modaal? Lijkt me sterk... Kun je dat eens voorrekenen?
Goed nieuws *O*

De gemiddelde vraagprijs is nu gedaald naar 'slechts' 10 maal JaMo

Voor de gemiddelde vraagprijs
Voor het modale inkomen

Nog maar 10 maal JanMo.... dan hebben we dus nog een hele lange weg te gaan :W
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:31:19 #188
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100782336
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Jij ook. ;)

Ik ben vrij nieuw hier op fok :P

quote:
Zolang je je hypotheek bruto kunt betalen er sowieso niets aan de hand.

Precies... dus waarom roep je dan dat de economie stil komt te liggen? Bestaande huizen voegen weinig tot niets toe aan de economie, die moeten enkel en alleen nog afbetaald worden. We moeten dus de groei van de welvaart uit andere bronnen gaan putten, de afgelopen 20 jaar hebben we veel geld kunnen creeren door woning duur te verkopen en veel geld te lenen, productiewerk werd steeds meer uitbesteed aan het verre oosten. Ik voorzie een kentering in deze ongekende periode van welvaart die vooral gestuwd werd door steeds verder oplopende schulden.

quote:
Ehmmm. Nee.
Waarom dan niet? Wat heb jij tegen een lager tarief? Misschien omdat je dan moet toegeven dat je boven proportioneel profiteert van de HRA?
pi_100782635
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
De gemiddelde vraagprijs is nu gedaald naar 'slechts' 10 maal JaMo
Je pakt wel de gemiddelde vraagprijs, maar niet het gemiddelde salaris?

Of je pakt de mediaan vraagprijs en Jan Modaal, of niet. Je vergelijkt nu appels met straattegels.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:47:18 #190
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100783365
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je pakt wel de gemiddelde vraagprijs, maar niet het gemiddelde salaris?

Of je pakt de mediaan vraagprijs en Jan Modaal, of niet. Je vergelijkt nu appels met straattegels.
Wat jij wilt.... dan is het nog maar 'slechts' 8 maal JaMo... lijkt mij nog steeds een zeepbel van mythische proporties niet? Een mediaan van 4-5 maal JaMo zou veel realistischer zijn.
pi_100785263
Modaal is wat het vaakst voorkomt, niet gemiddeld. Daarbij is modaal salaris niet het salaris wat het vaakst voorkomt, maar wordt door de overheid gesteld op een x bedrag.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:16:33 #192
323876 michaelmoore
pi_100788632
quote:

[..]

profiteer van een volstrekt foute situatie??
Die met enkele jaren weg is???
pi_100788876
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

profiteer van een volstrekt foute situatie??
Die met enkele jaren weg is???
_O- HRA met enkele jaren weg. Dan kunnen ze Nederland net zo goed op marktplaats te koop aanbieden voor een tientje. w/

Tijdens de 3 jaren dat dit kabinet er nog zit, verandert er trouwens sowieso niks. Daarna wordt het mogelijk langzaam afgeroomd, beginnend bij de 52% schaal.
pi_100788992
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

Wat jij wilt.... dan is het nog maar 'slechts' 8 maal JaMo... lijkt mij nog steeds een zeepbel van mythische proporties niet? Een mediaan van 4-5 maal JaMo zou veel realistischer zijn.
Dat 4-5 JaMo moet je maal 1.5 doen omdat er tegenwoordig gemiddeld 1.5 inkomens zijn per huishouden. w/

Kom je op 7 uit x een JaMo van 33K = 230K voor een gemiddeld koophuis.

In dat opzicht klopt de huidige prijs aardig w/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:04:38 #195
323876 michaelmoore
pi_100790720
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:21 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

_O- HRA met enkele jaren weg. Dan kunnen ze Nederland net zo goed op marktplaats te koop aanbieden voor een tientje. w/

Tijdens de 3 jaren dat dit kabinet er nog zit, verandert er trouwens sowieso niks. Daarna wordt het mogelijk langzaam afgeroomd, beginnend bij de 52% schaal.
Daar wordt nu al rekening mee gehouden.
De matkt loopt altijd tien jaar vooruit, nooit achteraf, en de banken en corporaties zeker
Al met al, its down hill all the way
pi_100790960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:

Daar wordt nu al rekening mee gehouden.

Als er nu al rekening wordt gehouden met het wegvallen van de HRA en de markt reageert daar op met slechts 10% daling, dan valt het wel heel erg mee. w/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:20:47 #197
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100791294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat 4-5 JaMo moet je maal 1.5 doen omdat er tegenwoordig gemiddeld 1.5 inkomens zijn per huishouden. w/

Kom je op 7 uit x een JaMo van 33K = 230K voor een gemiddeld koophuis.

Het gemiddelde inkomen bedraagt 55k per huishouden (1,7 maal modaal), de gemiddelde vraagprijs 320k, dat is dus 6 maal het gemiddelde inkomen per huishouden, dat is niet bepaald gezond te noemen.

Wat je vergeet is dat die 1,7 maal modaal verdieners vervolgens ook nog hun hand willen ophouden voor de kosten die ze moeten maken om voor o.a. de kinderopvang. Het is toch raar dat anderen daar aan mee moeten betalen? Net als de enorme kosten van de HRA die gepaard gaan met al dat kamikaze lenen en kopen.
pi_100791313
quote:

[..]

Och, in een stad als Zoetermeer of Almere heb je minstens zoveel gajes maar dan zonder de voorzieningen :+
pi_100791386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het gemiddelde inkomen bedraagt 55k per huishouden (1,7 maal modaal), de gemiddelde vraagprijs 320k, dat is dus 6 maal het gemiddelde inkomen per huishouden, dat is niet bepaald gezond te noemen.

Wat je vergeet is dat die 1,7 maal modaal verdieners vervolgens ook nog hun hand willen ophouden voor de kosten die ze moeten maken om voor o.a. de kinderopvang. Het is toch raar dat anderen daar aan mee moeten betalen? Net als de enorme kosten van de HRA die gepaard gaan met al dat kamikaze lenen en kopen.
320K is niet de gemiddelde prijs van een woning. Je moet de eerste 2 getalletje omdraaien.

Bron: http://www.hypotheekgids.(...)e-kwartaal-2011.html
pi_100791479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:21 schreef WammesWaggel het volgende:

Och, in een stad als Zoetermeer of Almere heb je minstens zoveel gajes maar dan zonder de voorzieningen :+
Dat is idd ook een ramp. Je moet niet in de Randstad willen wonen. Het stinkt er, het bulkt van het gajes en er is geen stukje groen meer te bekennen. Smakeloze stinkende rotzooi daar :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:29:18 #201
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100791554
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:23 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

320K is niet de gemiddelde prijs van een woning. Je moet de eerste 2 getalletje omdraaien.

Bron: http://www.hypotheekgids.(...)e-kwartaal-2011.html
Voor de gemiddelde vraagprijs kun je hier kijken, de hoogte van het gemiddelde inkomen vind je op de site van het CBS.

De mediaan van de vraagprijs ligt op 249k. Dat de gemiddelde koopprijs op 227k ligt volgens jouw bron geeft wel aan hoe optimistisch wannabe verkopers zijn ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:29:54 #202
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100791573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:26 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Dat is idd ook een ramp. Je moet niet in de Randstad willen wonen. Het stinkt er, het bulkt van het gajes en er is geen stukje groen meer te bekennen. Smakeloze stinkende rotzooi daar :)
QFT.... de randstad, daar wil je nog niet dood gevonden worden w/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:32:31 #203
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100791673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef PierreBetfair het volgende:

De koopsom klopt misschien met het gene wat mensen kunnen betalen, maar waarom betalen ze zoveel voor zo weinig? 230k voor een rijtjescontainer op een postzegel.... wat een armoede :{w
pi_100791698
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:26 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als Amsterdammer moet ik zeggen dat bv de Achterhoek mij altijd goed bevalt maar betwijfel of ik vrienden zou kunnen maken aldaar, ze zijn behoorlijk gesloten na een zekere leeftijd daar. ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:35:21 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_100791762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Als Amsterdammer moet ik zeggen dat bv de Achterhoek mij altijd goed bevalt maar betwijfel of ik vrienden zou kunnen maken aldaar, ze zijn behoorlijk gesloten na een zekere leeftijd daar. ;)
De achterhoek.... daar wil ik ook niet dood gevonden worden :P

Er is geen beter land dan Brabant :')
pi_100791833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De achterhoek.... daar wil ik ook niet dood gevonden worden :P

Er is geen beter land dan Brabant :')
Ook mooi maar ja... New Kids he... :+
pi_100791893
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

Voor de gemiddelde vraagprijs kun je hier kijken, de hoogte van het gemiddelde inkomen vind je op de site van het CBS.

De mediaan van de vraagprijs ligt op 249k. Dat de gemiddelde koopprijs op 227k ligt volgens jouw bron geeft wel aan hoe optimistisch wannabe verkopers zijn ;)
Het klopt allemaal precies. In deze slechtere tijd moet de verkoper gemiddeld zo'n 10% op de vraagprijs inleveren.

Echter is de verhouding inkomen per huishouden : huisprijs nog steeds wat het 30 jaar terug ook was. Het verandert nauwelijks, gemiddelde huisprijs is steeds zo rond de 6-7 keer een modaal gezinsinkomen.

Als je de huizenprijs afzet tegen de 2de grote aankoopp van een gezin - de auto - is die verhouding ook niks veranderd.

Voor 6-7 middenklassers koop je een gemiddelde woning :)

Feitelijk is er niks gewijzigd de afgelopen 30 jaar op 1 grote verandering na. Vroeger droeg 1 inkomen alle kosten voor een gezin, nu is dat anderhalf inkomen.

Daarom lijkt het alsof alles zo extreem duur is........voor een eenling is dat wellicht ook zo als hij/zij een huis gaat kopen (ik heb er zelf ook mee te me maken gehad), echter voor een gezin met anderhalf inkomen is het allemaal een stuk makkelijker.

Desondanks denk ik dat de huizenmarkt nog wel wat verder daalt. Maar niet heel ver, want dan kloppen de verhoudingen niet meer. w/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 06:52:54 #208
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100795143
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:40 schreef PierreBetfair het volgende:

Echter is de verhouding inkomen per huishouden : huisprijs nog steeds wat het 30 jaar terug ook was. Het verandert nauwelijks, gemiddelde huisprijs is steeds zo rond de 6-7 keer een modaal gezinsinkomen.
Dan vraag ik mij af wie er dan dik boven zijn stand woont om mijn situatie te compenseren. Mijn huis is bij lange na niet 6 keer mijn inkomen. Als mijn vriendin straks haar salaris krijgt zitten we zo rond de 2.5 keer het gezinsinkomen.
Ben ik nu een scheefkoper? ;(
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:22:26 #209
324665 meth77
to do or not to do
pi_100795618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 06:52 schreef Whuzz het volgende:

Ja dan krijg je geen Hypotheeksubsidie meer
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:27:04 #210
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100795655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja dan krijg je geen Hypotheeksubsidie meer
Tsk. Dit is de eerste keer in mijn leven (naja, afgezien van mijn basisbeurs toen ik studeerde) dat ik geld van de staat ontvang ja. Dus afblijven. Ik heb nog 15 jaar vrije-sector huur te compenseren ;)
pi_100795813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tsk. Dit is de eerste keer in mijn leven (naja, afgezien van mijn basisbeurs toen ik studeerde) dat ik geld van de staat ontvang ja. Dus afblijven. Ik heb nog 15 jaar vrije-sector huur te compenseren ;)
Ehhhh, je ontvangt niet eens geld van de staat je krijgt een belastingkorting. :P
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:48:27 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100795913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ehhhh, je ontvangt niet eens geld van de staat je krijgt een belastingkorting. :P
Ook dat. ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:59:54 #213
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796036
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik wil ook een belastingkorting voor mijn huur
pi_100796160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:59 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dan moet je maar minder gaan verdienen, of duurder gaan huren, dan krijg je huurtoeslag. Of ook meedoen aan het piramide spel. :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:10:49 #215
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:59 schreef meth77 het volgende:

[..]

Aangezien je huurt heb jij zo'n enoooorme vrijheid dat je niet meer in aanmerking komt voor wat voor korting waar dan ook. Zelfs de kilo-knaller-korting bij de C1000 is voor jou niet meer geldig.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:13:30 #216
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796200
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Aangezien je huurt heb jij zo'n enoooorme vrijheid
Nou niet meer vrijheid dan jij.

ik mag boodschappen doen waar ik wil , op vakantie gaan waar ik wil en verhuizen als ik wil , jij ook
Maar ik wil wel graag een belastingkorting voor de huur als dat kan
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:17:47 #217
194833 Hanoying
pi_100796263
Ik heb serieus geprobeerd weer even mee te doen gisteren maar wat een baggertopic is het inderdaad geworden zeg :P

"haha kopen is stom.. neenee huren is stom.. haha huurkneus.. haha bankslaaf"

"hey.. iemand heeft iets uitgezocht/er is wat nieuws.. hmm... ah well... nevermind.... bankbitch.... haha... ik kan teninste een huis betalen... hehe sukkel, ik wil geen eens een huis betalen... goud is waarde! jullie zijn sukkels... je bent zelf een sukkel... bilderberg!"

Bolkesteijn sloeg door met zijn twee topics maar ik begin hem een beetje te begrijpen.
pi_100796264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik mag boodschappen doen waar ik wil , op vakantie gaan waar ik wil en verhuizen als ik wil , jij ook
Maar ik wil wel graag een belastingkorting voor de huur als dat kan
Maar jij hebt geen verhuisboete in de vorm van overdrachtsbelasting en ander geneuzel waardoor het kopen van een huis van de waarde 10% extra kost. Als jij nu voor je huurcontract ook meteen 10% van de woz waarde moet betalen zou je een punt hebben. :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:18:20 #219
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

Wat zeg je nu? Huurders hadden toch zoveel vrijheid? Dat was toch het mooie van huren?

Die belastingkorting kun jij ook gewoon krijgen hoor. Koop een huis :)

@ Hanoying: 80% van je eigen posts zijn getroll. Pot+ketel.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:19:32 #220
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat zeg je nu? Huurders hadden toch zoveel vrijheid? Dat was toch het mooie van huren?

Die belastingkorting kun jij ook gewoon krijgen hoor. Koop een huis :)
O dus wil je subsidie hebben dan moet je een huis kopen, foute zaak lijkt me
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:20:33 #221
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

O dus wil je subsidie hebben dan moet je een huis kopen, foute zaak lijkt me
Nee hoor, je kunt ook een sociale huurwoning huren. Die zijn altijd gesubsidieerd (want WBV) of zelfs dubbelgesubsidieerd als je huurtoeslag krijgt :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:22:16 #222
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796333
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt ook een sociale huurwoning huren. Die zijn altijd gesubsidieerd (want WBV) of zelfs dubbelgesubsidieerd als je huurtoeslag krijgt :)
nou dar verdien ik te veel voor en ik wil niet tussen allerlei tokkies wonen, maar een belastingkorting voor mijn woonlasten net als jij zou wel mooi zijn
pi_100796362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou dar verdien ik te veel voor en ik wil niet tussen allerlei tokkies wonen, maar een belastingkorting voor mijn woonlasten net als jij zou wel mooi zijn
Maar verklap ons dan eens waarom je niet 10% van de wozwaarde hoeft te betalen als je verhuist naar een andere huurwoning. :+
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:24:54 #224
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

Tja, als je dat echt zo belangrijk vind in het leven, dan zul je in Nederland een huis moeten kopen. Het is niet anders. En als je dat een heeeeel erg slechte situatie vind, dan kun je gelukkig zo naar het buitenland verhuizen. Gelukkig huur je, dus je kunt volgende maand al vertrekken! *O*
Moeten we nog komen helpen inpakken? :D

@ Hanoying: k, doei!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:25:15 #225
194833 Hanoying
pi_100796385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:18 schreef Whuzz het volgende:
@ Hanoying: 80% van je eigen posts zijn getroll. Pot+ketel.
Onzin. Ik troll vrijwel nooit en mijn posts zijn een baken van objectiviteit en doordachtzaamheid in dit topic.

Ik snap niet wat jij hier dag na dag na dag komt doen. Je herhaalt keer op keer hetzelfde riedeltje, "ik heb eindelijk gekocht en god wat ben ik er toch blij mee". Heb je jezelf nu nog niet overtuigd van de juistheid van je eigen beslissing?

Anyway, zoek het allemaal maar weer uit. Ik kom de 21e wel weer een keertje langs als de cijfers over juli beschikbaar zijn.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:27:07 #226
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:25 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik troll vrijwel nooit
ok...

quote:
Ik snap niet wat jij hier dag na dag na dag komt doen. Je herhaalt keer op keer hetzelfde riedeltje, "ik heb eindelijk gekocht en god wat ben ik er toch blij mee". Heb je jezelf nu nog niet overtuigd van de juistheid van je eigen beslissing?
Troll :)

Anyways, back on topic.

"Huizenverkopen xx% gestegen!" -> gemeten t.o.v. vorige maand.
"Huizenverkopen xx% gedaald!" -> gemeten t.o.v. zelfde maand vorig jaar.

Wat is het nu? Gestegen of gedaald? :D
pi_100796555
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:27 schreef Whuzz het volgende:

Het is lies, damned lies and statistics :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:36:58 #228
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796592
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tja, als je dat echt zo belangrijk vind in het leven, dan zul je in Nederland een huis moeten kopen.
Ja Nederland subsidieland, laten ze er maar eens mee ophouden, tijd voor de EU om hier in te stappen en te verbieden
pi_100796647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:36 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja Nederland subsidieland, laten ze er maar eens mee ophouden, tijd voor de EU om hier in te stappen en te verbieden
dat valt dan nog mee in vergelijking tot de UK. Asielzoekers in miljoenenhuis :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:42:07 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796683
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dat valt dan nog mee in vergelijking tot de UK. Asielzoekers in miljoenenhuis :D
Ach, zoiets hadden we hier toch ook met een tokkie-roma familie die na het terroriseren van een aantal buurten maar in een dikke villa achteraf geplaatst werd?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:47:01 #231
194833 Hanoying
pi_100796757
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:27 schreef Whuzz het volgende:
Anyways, back on topic.

"Huizenverkopen xx% gestegen!" -> gemeten t.o.v. vorige maand.
"Huizenverkopen xx% gedaald!" -> gemeten t.o.v. zelfde maand vorig jaar.

Zonder enige twijfel gedaald, de verkopen in juli liggen altijd hoger dan de verkopen in juni. Juli met juni vergelijken en dan juichen dat de verkopen gestegen zijn is dus vrij zinloos.

Maar goed, van de mensen die het artikel leest weet 99 % niet dat een stijging juni-juli een normale seizoensgebonden trend is. Het zal dus positief worden opgevat door Henk en Ingrid, "hey Ingrid, hier staat dat het weer beter gaat met de huizenmarkt, fijn he?"

Het is opmerkelijk dat de pers er voor kiest een positief artikel in te zetten als de onderliggende data negatief zijn, ik vraag me af wat daar de redenatie achter is. Domheid of een stilzwijgende opdracht toch vooral op het positieve te focussen in een poging de markt uit het dal te praten/niet verder het dal in te praten?

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:25 schreef Hanoying het volgende:

[..]

In ieder geval is de keuze van de titel opmerkelijk. Het bericht is namelijk ontzettend negatief, er zijn in juli 2011 zelfs minder woningen verkocht dan in juli 2010. Dat er dan desondanks gekozen wordt voor een titel "huizenverkopen trekken flink aan" is vreemd, een titel "ondanks verlaagde overdrachtsbelasting huizenmarkt verder in mineur" was juister geweest.

Als je juli met juni vergelijkt is het verschil namelijk altijd positief, juli is simpelweg een betere maand dan juni. Ik heb onderstaand even de procentuele verandering juni-juli voor de afgelopen 11 jaar van de site van het cbs geplukt, zoals je ziet is het aantal verkopen in juli nooit lager dan het aantal verkopen in de voorafgaande maand. 10 % is zelfs een relatief kleine stijging..

2000 juli 17,5
2001 juli 15,1
2002 juli 24,1
2003 juli 21,3
2004 juli 8,5
2005 juli 9,9
2006 juli 1,8
2007 juli 5,0
2008 juli 12,3
2009 juli 33,4
2010 juli 12,0

bron:
http://statline.cbs.nl/St(...)1&HDR=G2,T,G1&STB=G3
pi_100796899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:47 schreef Hanoying het volgende:

Het is opmerkelijk dat de pers er voor kiest een positief artikel in te zetten als de onderliggende data negatief zijn, ik vraag me af wat daar de redenatie achter is. Domheid of een stilzwijgende opdracht toch vooral op het positieve te focussen in een poging de markt uit het dal te praten/niet verder het dal in te praten?
De media is niets anders als een spreekbuis geworden van door belangenorganisaties verspreide persberichten. :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:54:52 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100796909
quote:

[..]

De pers schrijft wat (ze denken dat) de mensen het liefst willen lezen. Mensen beginnen het huizenmarkt gezeur een beetje zat te worden, dus schrijft de pers liever positieve dingen.
De pers doet gewoon wat het beste verkoopt, net als elk bedrijf.
pi_100797521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De pers schrijft wat (ze denken dat) de mensen het liefst willen lezen. Mensen beginnen het huizenmarkt gezeur een beetje zat te worden, dus schrijft de pers liever positieve dingen.
De pers doet gewoon wat het beste verkoopt, net als elk bedrijf.
Maar, hoe negatief is de pers dan geweest over de huizenmarkt? Konden we daar in 2008 al lezen dat we beter even konden wachten met kopen?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:23:26 #235
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100797540
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:22 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Maar, hoe negatief is de pers dan geweest over de huizenmarkt? Konden we daar in 2008 al lezen dat we beter even konden wachten met kopen?
Als de massa dat in 2008 graag had willen horen, dan had de pers dat in 2008 geschreven.
pi_100797567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als de massa dat in 2008 graag had willen horen, dan had de pers dat in 2008 geschreven.
En de alsmaar aantrekkende krantenverkopen zijn de onderbouwing bij deze niet te bewijzen stelling?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:26:56 #237
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100797643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:24 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

En de alsmaar aantrekkende krantenverkopen zijn de onderbouwing bij deze niet te bewijzen stelling?
Jij denkt dat (De Pers == De Kranten)? :D
Anyway, je gaat off topic.

Uit de pers kunnen we in elk geval concluderen dat de huizenverkopen zijn gestegen of zijn gedaald :D
pi_100797715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:26 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij denkt dat (De Pers == De Kranten)? :D
Anyway, je gaat off topic.

Uit de pers kunnen we in elk geval concluderen dat de huizenverkopen zijn gestegen of zijn gedaald :D
Nee toch? We kunnen er toch uit concluderen wat 'het volk' wil horen?
pi_100798274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nee toch? We kunnen er toch uit concluderen wat 'het volk' wil horen?
Nee Goud. Whuzz heeft gelijk met z'n uitspraak. Lees nog eens:

"Uit de pers kunnen we in elk geval concluderen dat de huizenverkopen zijn gestegen of zijn gedaald"

Klopt toch? Volgens mij zijn ze niet gelijk gebleven hoor.
pi_100798640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:48 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Nee Goud. Whuzz heeft gelijk met z'n uitspraak. Lees nog eens:

"Uit de pers kunnen we in elk geval concluderen dat de huizenverkopen zijn gestegen of zijn gedaald"

Klopt toch? Volgens mij zijn ze niet gelijk gebleven hoor.
Dat kan jij nu wel zeggen, maar volgens Whuzz zit dat heel anders in elkaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:54 schreef Whuzz het volgende:

De pers schrijft wat (ze denken dat) de mensen het liefst willen lezen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:

Als dat is hoe het werkt kunnen we uit de pers toch niets concluderen dan wat 'de massa wil horen'?

Whuzz gelooft blijkbaar in een conspiracy die de pers bij elkaar zou laten liegen wat 'de massa' wil horen...

Snel, pak je aluhoedje.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:41:55 #241
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100799754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
conspiracy
Ik geloof dat "de pers" graag winst wil maken, net als elk bedrijf. Dat is geen conspiracy hoor, dat is gewoon hoe bedrijven werken :)

Mag het nu weer over de huizenmarkt gaan? Als je graag verdere conspiracy-theories m.b.t. de pers wil bespreken kun je daar een topic over openen natuurlijk :)
pi_100800762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik geloof dat "de pers" graag winst wil maken, net als elk bedrijf. Dat is geen conspiracy hoor, dat is gewoon hoe bedrijven werken :)

Mag het nu weer over de huizenmarkt gaan? Als je graag verdere conspiracy-theories m.b.t. de pers wil bespreken kun je daar een topic over openen natuurlijk :)
Nou ja, jij komt hier doodleuk stellen dat de pers niet de waarheid schrijft.

Ik vind dat nogal wat - smiley.

Straks blijken politici er ook nog andere belangen op na te houden dan we denken...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:46:52 #243
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_100804603
quote:

[..]

Zonder enige twijfel gedaald, de verkopen in juli liggen altijd hoger dan de verkopen in juni. Juli met juni vergelijken en dan juichen dat de verkopen gestegen zijn is dus vrij zinloos.

Maar goed, van de mensen die het artikel leest weet 99 % niet dat een stijging juni-juli een normale seizoensgebonden trend is. Het zal dus positief worden opgevat door Henk en Ingrid, "hey Ingrid, hier staat dat het weer beter gaat met de huizenmarkt, fijn he?"

[..]

Domheid denk ik, in het verleden is het ook weleens andersom geweest namelijk. Daarbij is het voor juli onmogelijk om al een effect te zien van de verlaging van de overdrachtsbelasting.
Kijken, kiezen, hypotheek rondkrijgen en notarieel overdragen lukt je niet in een maand. Zeker niet in de vakantietijd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:12:21 #244
324665 meth77
to do or not to do
pi_100805659
Het verlagen van de OV belasting is alleen goed voor de woningcorporaties in geval van terugkoop.
pi_100808297
Misschien propaganda van de niet-huurders om te doen alsof ze het al zo zwaar hebben en ze de economie flink aanslingeren met al hun onderhoudsuitgegeef en er daarom vooral niet aan de HRA gezeten moet worden:

http://www.nu.nl/economie(...)inke-kostenpost.html

Zo'n kiet kost toch niet werkelijk geld? Ik dacht je er vooral in kon slapen om ondertussen rijk te worden.

Of heb ik nou dingen in de krant gelezen die helemaal niet waar zijn?
pi_100809132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Misschien propaganda van de niet-huurders om te doen alsof ze het al zo zwaar hebben en ze de economie flink aanslingeren met al hun onderhoudsuitgegeef en er daarom vooral niet aan de HRA gezeten moet worden:

Zo'n kiet kost toch niet werkelijk geld? Ik dacht je er vooral in kon slapen om ondertussen rijk te worden.

Of heb ik nou dingen in de krant gelezen die helemaal niet waar zijn?
Vervang maar 's een paar kozijnen ofzo, dan zit je zo aan de 400 euro per maand.
pi_100812098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 06:52 schreef Whuzz het volgende:

Nee dat niet, je bent echter niet helemaal wijs dat je in een ruitjeshut tussen het gespuis gaat wonen, terwijl je een 2 kapper of een leuk appartement in een fatsoenlijke buurt kunt kopen.

Hoe vind je deze post Whuzzy? w/ *)
pi_100812573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:12 schreef meth77 het volgende:
Het verlagen van de OV belasting is alleen goed voor de woningcorporaties in geval van terugkoop.
Zouden die corporaties wel bij terugkoop de OV belasting moeten af dragen ik kan me voorstellen dat die een speciale positie hebben.
pi_100813030
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef pberends het volgende:
Vervang maar 's een paar kozijnen ofzo, dan zit je zo aan de 400 euro per maand.
Bron? 8)7
pi_100813165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:14 schreef GoudIsEcht het volgende:

Zo'n kiet kost toch niet werkelijk geld?
Tuurlijk kost zo'n kiet geld, dat staat er toch?

quote:
De bezitter van een eigen woning geeft gemiddeld per maand 400 euro uit aan onderhoud en verbetering van zijn huis.
Dat is maar 4800,- per jaar, dus in 30 jaar kost dat 144.000 duizend euro. Geen mens bij zijn volle verstand die daaraan twijfelt. ^O^

In mijn geval klopt het overigens wel, ik heb de afgelopen 6 jaar in totaal ongeveer wel 30.000,- extra uitgegeven aan woningverbetering (bouw garage + gemetselde muur, nieuwe keuken en houtkachel + rookkanaal) en de komende 3 jaar wil ik ook elk jaar 5000,- aan PV-panelen gaan besteden. Waar ik de andere 21 jaar die 5000,- moet gaan laten? Ik heb werkelijk geen flauw idee...)

EDIT: Overigens...dat zou dus betekenen dan de gemiddelde koper van een appartement 400,- per maand (excl. voorschot warmte enz.) afdraagt aan de VVE. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 16-08-2011 18:16:59 ]
pi_100820215
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bron? 8)7
Ligt eraan hoeveel maanden sparen.. Lijkt me niet voor eeuwig, maar ja die krengen kosten wel wat geld natuurlijk
pi_100821184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:09 schreef antfukker het volgende:
Ligt eraan hoeveel maanden sparen.. Lijkt me niet voor eeuwig, maar ja die krengen kosten wel wat geld natuurlijk
Als je zo denkt over het vervangen van een kozijn, kun je beter niet kopen. Een hardhoutenkozijn, die goed onderhouden wordt (en daar hoef je niet eens elke 2 jaar voor te schilderen, maar bv. elke 4 a 5 jaar met kwalitatief goede verf uiteraard) gaat minimaal 50 jaar mee. 80 a 100 jaar geloof ik ook zomaar.

De kosten van het vervangen van kozijnen gaan gezien de levensduur helemaal nergens over.

Maar zelfs als het 6000,- kost voor 2 verdiepingen en je moet dat elke 20 jaar doen, dan nog heb je het maar over 300 per jaar en dus 25,- per maand.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:29:27 #253
323876 michaelmoore
pi_100821464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je zo denkt over het vervangen van een kozijn, kun je beter niet kopen. Een hardhoutenkozijn, die goed onderhouden wordt (en daar hoef je niet eens elke 2 jaar voor te schilderen, maar bv. elke 4 a 5 jaar met kwalitatief goede verf uiteraard) gaat minimaal 50 jaar mee. 80 a 100 jaar geloof ik ook zomaar.
Hangt ervan af wat je erop smeert, met ademende beits gaan ze eeuwig mee, maar dikke glansverf dan zijn ze na tien jaar weg, dat gaat scheuren en dan komt er vocht achter

Woonde vroeger een schilder in de straat, die had veel geschilderd maar had het eerste verrotte kozijnen, mijn buurman schilderde nooit anders dan grondverf, die waren perfect
pi_100821560
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
Hangt ervan af wat je erop smeert, met ademende beits gaan ze eeuwig mee, maar dikke goedkope glansverf dan zijn ze na tien jaar weg, dat gaat scheuren en dan komt er vocht achter
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
maar bv. elke 4 a 5 jaar met kwalitatief goede verf uiteraard
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:34:06 #255
323876 michaelmoore
pi_100821710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
[..]

goede glansverf op het zuiden gaat na een seizoen ook al scheuren, beits blijft ademen
pi_100821959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
goede glansverf op het zuiden gaat na een seizoen ook al scheuren, beits blijft ademen
Dan gebruik je dus niet de goede verf. Je kunt er ook afbijt opsmeren, of random gaten in boren. Beiden vallen bij mij niet in de categorie 'goed onderhoud'...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:14:37 #257
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100823880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:55 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee dat niet, je bent echter niet helemaal wijs dat je in een ruitjeshut tussen het gespuis gaat wonen, terwijl je een 2 kapper of een leuk appartement in een fatsoenlijke buurt kunt kopen.
Ik mis nog steeds de uitleg over het verschil tussen een "2 kapper" en een hoekhuis? Een "2 kapper" is gewoon een makelaarswoord om een hoekhuis beter te kunnen verkopen :')
Je plakt twee hoekhuizen aan elkaar en noemt het dan een "twee onder één kap". Zelfde catagorie als een bouwval "een perfect instapmogelijkheid" noemen. Of "authentieke elementen" waar verouderde teringzooi in het huis aanwezig is ;)

En ja, ik had een groter huis kunnen kopen. Had ook een vrijstaand huis kunnen kopen. Op beide volle salarissen had het zelfs een vrijstaand huis in de stad kunnen zijn.
Maar niet iedereen heeft behoefte aan een maximale hypotheek. 200m2 meter tuin en 4 grote slaapkamers voldeed ruimschoots aan de wensen.
Ik wil gewoon niet méér dan 1 salaris kwijt zijn aan mijn totale levensonderhoud, zodat het extra salaris gewoon voor de luxe is.

Anderen mogen daar natuurlijk anders over denken :)

quote:
Hoe vind je deze post Whuzzy? w/ *)
Uh, beetje je gebruikelijke niveau he? Wat valt daar verder nog over te vinden? :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:20:50 #258
323876 michaelmoore
pi_100824178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan gebruik je dus niet de goede verf. Je kunt er ook afbijt opsmeren, of random gaten in boren. Beiden vallen bij mij niet in de categorie 'goed onderhoud'...
Beits is geen verf slimmerd
Glimmende kozijnen zijn wel mooi, maar is niet erg best voor het hout

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 16-08-2011 21:26:30 ]
pi_100824283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:14 schreef Whuzz het volgende:
Maar niet iedereen heeft behoefte aan een maximale hypotheek.
Niet :? :W

Oeh, ik mis Xeno en Zaadbel... Die zouden je wel even inpeperen dat je je vergist... :Y
pi_100824338
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Beits is geen verf slimmerd
Ehmmm... Slimmerd, als beits in een bepaald geval de juiste optie is, dan smeer je er beits op. Hoe ingewikkeld kan het zijn :?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:55:30 #261
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_100826142
Als die Euro-regering van Merkel en Sarkozy d'r komt he, hoe lang houden we dan nog maximale HRA denken jullie?
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:58:29 #262
236264 crew  capricia
pi_100826322
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:55 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Als die Euro-regering van Merkel en Sarkozy d'r komt he, hoe lang houden we dan nog maximale HRA denken jullie?
Je kent het wel: individuele regelingen per land zullen nog lang blijven bestaan.
Laat ze eerst de btw maar eens gelijk trekken in de EU. Dan de vennootschapsbelasting etc...voordat ze bij de inkomstenbelasting uitkomen. Laat staan aftrekposten...dat kan nog wel eens lang duren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100826621
quote:
Zie jij eerst maar eens 2012 te overleven... :D
pi_100826912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zie jij eerst maar eens 2012 te overleven... :D
En anders word het wel verlengd naar 2013 :').. Hoe dan ook de wereld gaat eraan volgens de alu-hoedjes
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:20:59 #265
323876 michaelmoore
pi_100827738
quote:
Nou dat weet ik niet maar de rente zal wel met 2% stijgen en daar zal de HRA heel veel meer kosten
pi_100828026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:20 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat weet ik niet maar de rente zal wel met 2% stijgen en daar zal de HRA heel veel meer kosten
Daar?= Waar? Of bedoel je 'dan'?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:31:18 #267
323876 michaelmoore
pi_100828432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar?= Waar? Of bedoel je 'dan'?
Ja als ze die Eurobonds gaan invoeren

was net op het nieuws, dat Europa kan zeggen dat de HRA afgeschaft moet worden, om dat men de EU meer bevoegdheden wil geven
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:36:49 #268
236264 crew  capricia
pi_100828761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja als ze die Eurobonds gaan invoeren

was net op het nieuws, dat Europa kan zeggen dat de HRA afgeschaft moet worden, om dat men de EU meer bevoegdheden wil geven
Die snap ik niet: europa die zegt dat de hra afgeschaft moet worden OMDAT men de Eu meer bevoegdheden wil geven?

Dan zullen ze toch eerst meer bevoegdheden moeten hebben?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:38:09 #269
323876 michaelmoore
pi_100828838
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Die snap ik niet: europa die zegt dat de hra afgeschaft moet worden OMDAT men de Eu meer bevoegdheden wil geven?

Dan zullen ze toch eerst meer bevoegdheden meten hebben?
Ja die bevoegdheden krijgt de EU dan , die kan de lidstaten opdrachten geven
pi_100829004
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Ja die bevoegdheden krijgt de EU dan , die kan de lidstaten opdrachten geven
Rutte zegt heel wat anders: Rutte: geen macht afstaan om stabiele euro
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:41:31 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100829011
Welkom bij de cursus "In het wilde weg speculeren kun je leren"! Uw gastheer van vandaag is michaelmoore. En mich, wat is het onderwerp van vandaag?
pi_100829021
De HRA is op den duur onhoudbaar en wordt zo lang mogelijk gebruikt om kiezers te trekken.
pi_100829148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:41 schreef Whuzz het volgende:
En mich, wat is het onderwerp van vandaag?
Als klap op de vuurpijl, en ultieme totale verrassing... Pieeerrrreeee kom er maar in met je HWF verhoging... _O-
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:44:51 #274
323876 michaelmoore
pi_100829224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:41 schreef Whuzz het volgende:
Welkom bij de cursus "In het wilde weg speculeren kun je leren"! Uw gastheer van vandaag is michaelmoore. En mich, wat is het onderwerp van vandaag?
Ja dat was letterlijk in het 10 uur nieuws dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie
pi_100829294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat was letterlijk in het 10 uur nieuws dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie
Dan kom je goed weg, de meesten liegen omdat het commissie oplevert. :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:09:58 #276
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_100847033
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kent het wel: individuele regelingen per land zullen nog lang blijven bestaan.
Laat ze eerst de btw maar eens gelijk trekken in de EU. Dan de vennootschapsbelasting etc...voordat ze bij de inkomstenbelasting uitkomen. Laat staan aftrekposten...dat kan nog wel eens lang duren.
Toch niet net zo lang als Brussel er over deed om de inkomensgrens voor sociale huurwoningen in Nederland te maximeren he?
pi_100891487
Koopjesjagers in Amsterdam krijgen steeds meer kansen op de woningmarkt. Huizen worden niet verkocht en de vraagprijzen zakken. Bijvoorbeeld deze woning aan de Amstel. De vraagprijs is al gezakt van 675.000 naar 527.000 euro.

link
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:30:03 #278
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100892281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar kan je op wachten: iedereen snapt ondertussen wel dat de HRA een gedrocht is waar we vanaf moeten, maar geen enkele ambtenaar durft z'n vingers er aan te branden, omdat-ie dan miljoenen stemmen verliest. EU-ambtenaren hebben daar geen last van, dus de ambtenaren hier wachten vrolijk tot de EU de zwarte Piet gaat spelen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:58:39 #279
323876 michaelmoore
pi_100930864
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie

quote:
vr 19 aug 2011, 10:08
Rabobank: ook in 2012 dalen huizenprijzen
UTRECHT (AFN) - De huizenprijzen gaan volgend jaar met 2,5 procent omlaag, na een daling van 2 procent in 2011. Dat voorspellen de economen van Rabobank in het vrijdag verschenen kwartaalbericht over de woningmarkt.

Volgens de economen aarzelen potenti?le kopers door aangescherpte kredietregels, de bezuinigingsmaatregelen van de overheden en de opgelopen rente. Ook de schuldencrisis in Europa is slecht voor het vertrouwen.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2011 11:31:36 ]
pi_100932381
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
Het gekke is dat bestaande huizen dalen en de vraag naar nieuwbouw stijgt, kennelijk door de hogere waarderingen voor isolatie

[..]

Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:41:00 #281
323876 michaelmoore
pi_100932476
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, als je toch een huis gaat kopen wil je natuurlijk niet één of ander oud lijk van een huis waar ook nog eens 30-40% van de vraagprijs lucht van is...
Mijn buurman wil het huurhuis ook kopen van de verzekeraar, die is inmiddels gestopt met het verhuren, elke woning die leeg komt gaat in de verkoop voor 20% minder aan bekende huurders

Van mij hoeft het niet, moet zoveel aan gebeuren, moet er nog eens 20.000 bij leggen dan, nieuwe dakpannen, dakkapel enz
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:42:02 #282
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_100932513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Niet zo heel gek natuurlijk.

Wij hebben destijds voor een nieuwbouwwoning gekozen voor de volgende redenen:

- Prijs/Kwaliteit
- Gebruik onderhoudsarme producten
- Alles nieuw dus naar eigen smaak
- Hoog comfort/isolatie (afgelopen jaar slecht 490m3 verstookt)
- Leuke afwisselende wijk waar niet 10.000 huizen van hetzelfde typen staan. (Appartment, rijwoningen, twee ondereen kap en vrijstaande villa's staan allemaal doorelkaar in 1 wijk)
- Voorzieningen in de wijk
- Veel jonge gezinnen
- Geen afgeleefde 2de handswoning

Ons volgende huis zal ongetwijfeld weer nieuwbouw worden. Het liefst met een nog hogere isolatie waarde en een aarde warmte pomp. Voorlopig zit de komende 10 jaar nog prima!
pi_100933602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet zo heel gek natuurlijk.

Wij hebben destijds voor een nieuwbouwwoning gekozen voor de volgende redenen:

- Prijs/Kwaliteit
- Gebruik onderhoudsarme producten
- Alles nieuw dus naar eigen smaak
- Hoog comfort/isolatie (afgelopen jaar slecht 490m3 verstookt)
- Leuke afwisselende wijk waar niet 10.000 huizen van hetzelfde typen staan. (Appartment, rijwoningen, twee ondereen kap en vrijstaande villa's staan allemaal doorelkaar in 1 wijk)
- Voorzieningen in de wijk
- Veel jonge gezinnen
- Geen afgeleefde 2de handswoning

Ons volgende huis zal ongetwijfeld weer nieuwbouw worden. Het liefst met een nog hogere isolatie waarde en een aarde warmte pomp. Voorlopig zit de komende 10 jaar nog prima!
I rest my case.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:15:35 #284
323876 michaelmoore
pi_100933733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:36 schreef corus het volgende:
Koopjesjagers in Amsterdam krijgen steeds meer kansen op de woningmarkt.
De koopjesjager van nu is het slachtoffer met een restschuld na de scheiding over drie jaar
pi_100938380
Aldus Rob-a-bank:

quote:
,,De dalende transactieaantallen en de verdere toename van het aantal te koop staande woningen laten zien dat kopers en verkopers nog steeds niet of zeer moeizaam overeenstemming kunnen bereiken'',
No shit sherlock.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:30:28 #287
323876 michaelmoore
pi_100940416
http://www.rtl.nl/compone(...)ert-huizensector.xml

quote:
Spanje stimuleert huizensector

ANP VANDAAG 14:42
De Spaanse regering heeft vrijdag maatregelen aangekondigd om de ingezakte huizenmarkt nieuw leven in te blazen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:34:28 #288
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100940949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:26 schreef de_ier het volgende:
Aldus Rob-a-bank:

[..]

No shit sherlock.
De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar niet :D
pi_100940959
Dan hebben wij het hier nog best goed.

pi_100941016
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De vraag is wáárom de verkopers en masse zo stug aan hun vraagprijs blijven vasthouden. Veel mensen schrijven zonder blikken of blozen tienduizenden euro's af in 5 jaar tijd op hun auto, maar afschrijven op onroerend goed, dat kan blijkbaar niet :D
Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.
Een auto krijg je van de zaak of koop je gewoon. Tenminste dat hoop ik voor ze.
pi_100946903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Omdat je bijna de helft van je loon daaraan inlevert maandelijks.
Een auto krijg je van de zaak of koop je gewoon. Tenminste dat hoop ik voor ze.
Dat is natuurlijk geen reden... Wel enorme verliezen op item X zonder met je ogen te knipperen maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.
pi_100948112
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
maar over item Y huillie gaan doen als het (iets) minder waard is geworden.
Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf. ;)
pi_100948436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. De WOZ waarde van mijn huis, of de prijs die mijn buren ervoor krijgen, zal me allemaal een rotzorg zijn, voor mijzelf neemt de waarde van mijn woning elk jaar een beetje toe aangezien het alternatief, huren, elk jaar weer een stukje duurder wordt. En of je het leuk vindt of niet, ik ben degene die bepaalt voor welk bedrag mijn huis verkocht wordt. Niet een koper. Als je morgen 1000,- voor mijn auto biedt krijg je die namelijk ook niet mee. Dan hou ik hem, net als mijn huis, gewoon lekker zelf. ;)
Meestal zijn mensen die hun huis te koop zetten op zoek naar koper :')

En dan verbaas ik mij over de starheid van sommige verkopers, vriend van me ook, huis eeuwen te koop laten staan, wilde geen verlies nemen. Laten we zeggen dat hij er bij de huidige marktprijzen 10K bij in zou schieten, was geen optie. Terwijl hij aan auto's en electronica en andere zut sinds het kreng te koop staat al veel meer heeft afgeschreven :D . Maar dat húís, dáár kan geen verlies op gemaakt worden natuurlijk :+

Ik blijf dat hele aparte gedachtenkronkels vinden.

En of je of hij het leuk vinden: kopers bepalen zelf wat ze aan een huis uit willen geven, niet de verkoper.
pi_100948828
quote:
12s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En of je of hij het leuk vinden: kopers bepalen zelf wat ze aan een huis uit willen geven, niet de verkoper.
Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.

Als koper bepaal je natuurlijk zelf wat je uit wilt (en kunt) uitgeven. En als jij 1000,- voor een auto wilt uitgeven, dan mag dat natuurlijk. Je rijdt dan alleen niet in mijn auto weg. ^O^
pi_100948944
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat gaat alleen maar op als de verkoper om een of andere reden moet verkopen. De meeste verkopers wonen prima en hebben meer dan tijd zat, dat blijkt ook wel uit het feit dat kopers (kunnen door strengere eisen minder lenen) en verkopers (merendeel blijft gewoon zitten waar hij zit, wonen moet je immers toch) elkaar niet meer kunnen vinden in de vraagprijzen.

Als koper bepaal je natuurlijk zelf wat je uit wilt (en kunt) uitgeven. En als jij 1000,- voor een auto wilt uitgeven, dan mag dat natuurlijk. Je rijdt dan alleen niet in mijn auto weg. ^O^
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
pi_100949046
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
verlies nemen kost tijd om te accepteren. zodra die acceptatiefase er is voor veel mensen komt het wel weer in beweging.
Welnee, het stagneert nu omdat kopers minder mogen lenen en bovendien vrijwel niemand meer net als een paar jaar geleden 'alvast' een huis koopt voordat het huidige huis verkocht is. Niet iets om je druk over te maken. (Moet je sowieso nergens over doen. :+ )
pi_100949722
Veel kantoorruimte van de markt af

quote:
Amsterdam nam het gros voor zijn rekening met 97.000 vierkante meter aan kantoorruimte die werd verbouwd tot studentenkamers of appartementencomplexen.
Maar Donner zei toch dat het niet kon???
pi_100950777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Klopt, hij heeft nu eindelijk de vraagprijs verlaagd, heeft meteen effect op het aantal bezichtigingen :)

Maar om daar nou meer dan 2 jaar over te doen. Het wordt gewoon niet rationeel bekeken door veel van die vraagprijsdromers :) .

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.
pi_100950956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze man moet ook verkopen, hij en zijn vriendin zijn uit elkaar en ze hadden samen het huis gekocht. Geen van beide kan echter in zijn eentje de hypotheek rond krijgen.
Dan ben je inderdaad als verkoper afhankelijk van de koper. Sowieso lijkt het me dan het beste om z.s.m. de knoop door te hakken, dan ben je van elkaar af. :Y
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:07:10 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100976688
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:49 schreef pberends het volgende:
Veel kantoorruimte van de markt af

[..]

Maar Donner zei toch dat het niet kon???
Donner is de minister met de hoogste hypotheek. Die wil gaan cashen op het moment dat hij stopt en in Spanje oid gaan werken.
ALLES wat hij doet is om de huizenbubble in stand te houden of verder op te blazen. Dat is zó enorm doorzichtig in al zijn beslissingen.
Als ze hem helemaal zijn gang laten gaan dan is hij nog in staat om woningen op te blazen om de schaarste te vergroten. Oh, wacht. Dat stelde hij al voor...
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')