quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:29 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat is ook een reden dat ik nooit in een rijtjeshut zal gaan wonen. Privacy heb je voor geen meter, je buren zien precies wie er voor je deur staan, welke kleur zwembroek je aanhebt, hoeveel flessen bier je in de tuin hebt opgezopen etc............en dan ben je ook nog eens afhankelijk van de smaak van je buren. Je zal maar een stel naast je hebben die hun huis in baby-kleurtjes gaat verven, en dan aan de andere kant een figuur die het onkruid 2 meter hoog laat groeien in zn voortuin. Daar zit je dan, gevangen in je claustrofobische bunker.
Appartement of vrijstaand huis, en verder niks voor mij.
Daar wordt gewoon over gestemd. En de kleur zal me echt een biet wezen, als het maar een gelijk geheel is.....en dat is het altijd. En wat onderhoud betreft; ben juist blij dat dat allemaal voor me geregeld wordt. Ze gaan dr gang maar, bemoei ik me zo min mogelijk mee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Appartement? Man, dan mag je niet eens meer bepalen wanneer onderhoud nodig is, laat staan in welke kleur er geschilderd gaat worden.
Volslagen onzin natuurlijk. Loop je gezamenlijk over een galerij te paraderen. Ik durf te wedden dat ik makkelijker ongemerkt elke week 12 dozen naar binnen sjouw dan dat ooit zou lukken met een appartement.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Gaat mij om de privacy, balkon is volledig ingesloten en niemand kan bij elkaar naar binnen kijken of zien wie er aan iemands deur staat.
Hier is geen galerij. Galerijflat zullen ze mij inderdaad ook never nooit zien wonen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Volslagen onzin natuurlijk. Loop je gezamenlijk over een galerij te paraderen. Ik durf te wedden dat ik makkelijker ongemerkt elke week 12 dozen naar binnen sjouw dan dat ooit zou lukken met een appartement.
Gallerij of niet... Laten we het dan anders stellen, bij een appartement heb je een gemeenschappelijke ingang. Hoe jij dan denkt meer privacy te hebben als bij een rijtjeswoning mag je best even uitleggen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:05 schreef PierreBetfair het volgende:
ier is geen galerij. Galerijflat zullen ze mij inderdaad ook never nooit zien wonen.
Dat heb ik al uitgelegd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gallerij of niet... Laten we het dan anders stellen, bij een appartement heb je een gemeenschappelijke ingang. Hoe jij dan denkt meer privacy te hebben als bij een rijtjeswoning mag je best even uitleggen.
Nee. Je hebt wel gezegd dat je bijvoorbeeld in je ontbrekende tuin in je appartement niet 'bespied' kunt worden hoeveel bier je drinkt. Maar niemand verplicht je om in je tuin te gaan zitten. Toch?quote:
Dat mag helemaal niet, want gemeentes hebben toezicht hierop. Je mag niet zomaar je huis schilderen in elke kleur die je wilt. Als buren klagen, en die kleur staat niet in een lijstje bij de gemeente of de ambtenaar vind het niet passen dan moet je netjes die nieuwe verf zelf op eigen kosten er weer afhalen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik een huis koop schilder ik het helemaal roze. Gezichten van de buren: priceless
De meest beleggingshypotheken komt geen ene zak van terechtquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vrees dat mijn beleggingshypotheek na morgen helemaal niet meer te redden valt
Hangt er vanaf, als het grootste gedeelte na morgen word ingelegd en de beurs zich weer herstelt heb je goedkoop ingekocht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vrees dat mijn beleggingshypotheek na morgen helemaal niet meer te redden valt
In de jaren negentig massaal verkocht in Nederland. En toch hoor en lees je er nooit iets over. Samen met de leasepolissen en pensioenverzekeringen zijn beleggingshypotheken net zo berucht om hun veel te hoge kostenstructuur en wel erg zonnige rendementsvooruitzichten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meest beleggingshypotheken komt geen ene zak van terecht
Wat een treurnis toch ook eigenlijkquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag helemaal niet, want gemeentes hebben toezicht hierop. Je mag niet zomaar je huis schilderen in elke kleur die je wilt. Als buren klagen, en die kleur staat niet in een lijstje bij de gemeente of de ambtenaar vind het niet passen dan moet je netjes die nieuwe verf zelf op eigen kosten er weer afhalen.
Alleen bij een vrijstaand huis in de bossen mag je het zelf bepalen, maar officieel moet jouw kleur dan ook in de lijst staan bij de gemeente (alleen als niemand klaagt, dan gebeurt er niks).
Kortom je mag in NL nooit zomaar je huis in elke kleur schilderen die je wilt, of je nu huurt, bij een VVE bent, vrijstaand huis, rijtjeshuis, etc. Het mag nooit.
Alleen in je huis mag je schilderen wat je wilt in elke kleur die je wilt.
Veel erger: voor je eigen grond geldt precies hetzelfde...quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat een treurnis toch ook eigenlijk
Het is je eigen huis, maar je mag er niet mee doen wat je wilt
Als mensen behoefte hebben aan een ander kleurtje, waarom zou je het dan verbieden? We hebben juist veel te veel onbelangrijke regeltjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:42 schreef Whuzz het volgende:
Ja laten we alles gewoon lekker vrij laten. Ieder zijn eigen kleurtje, huisje bouwen hoe je wilt, lekker schots en scheef alles door elkaar. Dat dat prima werkt zie je zo. In Roemenië. Of zelfs in België. Chaos Vrijheid is GOED!![]()
Omdat Roemenië. En omdat België. Maar goed, als jij dat fijn vind om te wonen kun je daar altijd naar toe verhuizen natuurlijk!quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als mensen behoefte hebben aan een ander kleurtje, waarom zou je het dan verbieden? We hebben juist veel te veel onbelangrijke regeltjes.
Zolang ze niet op de weg bouwen en het niet instort vind ik het primaquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:42 schreef Whuzz het volgende:
Ja laten we alles gewoon lekker vrij laten. Ieder zijn eigen kleurtje, huisje bouwen hoe je wilt, lekker schots en scheef alles door elkaar. Dat dat prima werkt zie je zo. In Roemenië. Of zelfs in België. Chaos is GOED!![]()
Tja, als ruimtelijke ordening je niet boeit, dan is het inderdaad prima. Ik ben iig blij dat we er in NL regels voor hebben. Goed, ik kan mijn huis niet hello-kitty-roze schilderen als ik dat zou willen. Maar mijn buurman goddank ook nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:13 schreef meth77 het volgende:
[..]
Zolang ze niet op de weg bouwen en het niet instort vind ik het prima
Als er maar absoluut niemand last van ze heeft
Je bent duidelijk geen flowerpower generatiequote:Op maandag 8 augustus 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tja, als ruimtelijke ordening je niet boeit, dan is het inderdaad prima. Ik ben iig blij dat we er in NL regels voor hebben. Goed, ik kan mijn huis niet hello-kitty-roze schilderen als ik dat zou willen. Maar mijn buurman goddank ook niet
Generatie X. Die heeft een hekel aan alles johquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:17 schreef meth77 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk geen flowerpower generatie
Ruimtelijke ordening is te ver doorgeslagen. Prima dat ik niet naar olie mag gaan boren in m'n achtertuin, belachelijk dat zelfs een boom omzagen niet mag zonder vergunning.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tja, als ruimtelijke ordening je niet boeit, dan is het inderdaad prima. Ik ben iig blij dat we er in NL regels voor hebben. Goed, ik kan mijn huis niet hello-kitty-roze schilderen als ik dat zou willen. Maar mijn buurman goddank ook niet
Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon. Alleen als het omhakken anderen zou hinderen of teveel beinvloeden, dan is er de mogelijkheid om het te weigeren. Niets mis meequote:Op maandag 8 augustus 2011 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ruimtelijke ordening is te ver doorgeslagen. Prima dat ik niet naar olie mag gaan boren in m'n achtertuin, belachelijk dat zelfs een boom omzagen niet mag zonder vergunning.
Snelheidsbeperkingen, bedoel je deze dingen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon. Alleen als het omhakken anderen zou hinderen of teveel beinvloeden, dan is er de mogelijkheid om het te weigeren. Niets mis mee
Wat natuurlijk wél belachlijk is zijn snelheidsbeperkingen. Ik wil gewoon overal 200 kunnen rijden als ik dat wil.
En voor het verplaatsen van een raampje en voor een andere uitgang uit je huis en voor een afwijkende maat dakkapel en voor een garage te bouwen en voor buiten lopen in je onderbroek, logisch hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet mee eens. Prima dat je niet zomaar bomen om mag hakken wanneer je dat maar wilt. Daar vraag je eerst een vergunning voor aan, en 9/10 keer mag het dan gewoon.
Eerder deze:quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Snelheidsbeperkingen, bedoel je deze dingen?
[ afbeelding ]
Inderdaad logisch. Even een raampje verplaatsen naar een muur die aan jouw tuin grenst bijvoorbeeld. Of even een garage bouwen die van jouw tuin een ommuurde vesting maakt zonder dat je daar om gevraagd had.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:37 schreef meth77 het volgende:
[..]
En voor het verplaatsen van een raampje en voor een andere uitgang uit je huis en voor een afwijkende maat dakkapel en voor een garage te bouwen en voor buiten lopen in je onderbroek, logisch hoor
Wel effectief, een weekje doen en niemand durft meer de weg op.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Files oplossen d.m.v. anti-tank raketten, is dat niet wat drastisch?
Moet je eens een weekje A10 doen. Dan vind je anti-tank raketten nog een milde oplossing :pquote:Op maandag 8 augustus 2011 11:50 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Files oplossen d.m.v. anti-tank raketten, is dat niet wat drastisch?
Ja. Er zullen nog veel meer stimulerende maatregelen worden ingevoerd:quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt?
Gegarandeerd. Ik postte dit zojuist in een ander topicquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt? Echt veel vertrouwen wekt de huidige economische situatie niet.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:10 schreef PierreBetfair het volgende:
Alle middelen om de lucht in de huizenbubble te blazen, zijn nu definitief aangeboord door de overheid. Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc. HRA, NHG, starterssubsidie waren eerder al ingevoerd om de kopen te stimuleren (lees prijs tot onrealistisch niveau te laten stijgen).
De 10% daling sinds 2008-2009 is natuurlijk een schijntje in vergelijking met de werkelijke ramp-toestand waarin de hele Westerse wereld zich bevindt.
Het is vrij onbegrijpelijk dat de huizenprijs in NL nog enigszins stand houdt, terwijl al het andere om ons heen (beurskoersen, overheden etc) als een pudding in elkaar donderen. De echte correctie komt er gegarandeerd nog aan, reken maar dat er nog minimaal 20% vanaf gaat de komende jaren.
Als ik in TS zn schoenen stond zou ik nog een poosje wachten met het kopen van een huis, tenzij je nu echt een mega-deal kunt sluiten van 25-30% onder de vraagprijs oid.
Heul niet waar...quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Gegarandeerd. Ik postte dit zojuist in een ander topic:
Verlagen overdrachtsbelasting was de laatst overgebleven truc.
Het zal de dalingen wel meer versterkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voortsluimerende schuldencrisis, zwarte maandag op de beurzen, wereldwijde angst voor een double dip. Gaat dit nog invloed hebben op de NL huizenmarkt? Echt veel vertrouwen wekt de huidige economische situatie niet.
Ik zie het dit kabinet nog wel doen ookquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Er zullen nog veel meer stimulerende maatregelen worden ingevoerd:
- Laatste 2% overdrachtsbelasting komt ook te vervallen,
- HWF komt te vervallen,
- de OZB wordt aftrekbaar,
- de HRA gaat op de schop, mocht je vroeger de betaalde rente van je inkomen aftrekken, binnenkort mag je de betaalde rente van je belastingaanslag aftrekken.
- Banken krijgen een wettelijke maximum m.b.t. de te hanteren hypotheekrente opgelegd, momenteel wordt gedacht aan 2,7%
- Brandstofaccijns voor woningeigenaren die hun huis te koop hebben staan wordt tijdelijk aftrekbaar aangezien die wel dichter bij hun werk willen gaan wonen maar dat nu even niet zo makkelijk kunnen.
- Rente over een 2e hypotheek wordt voor onbeperkte termijn aftrekbaar.
- De huursverhoging voor scheefwoners van 5% gaat op de lange baan, en wordt gewijzigd in een vrij te kiezen verhoging, met een minimum van 15%.
Dat niet, wel voorzichtig zijn met huizen kopen en de financiering daarvanquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:24 schreef Scorpie het volgende:
Wow, als ik fok moet geloven kan ik maar beter alvast in het graf liggen
O, en de onderhoudskosten wanneer worden die dan aftrekbaarquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Er zullen nog veel meer stimulerende maatregelen worden ingevoerd:
- Laatste 2% overdrachtsbelasting komt ook te vervallen,
- HWF komt te vervallen,
- de OZB wordt aftrekbaar,
- de HRA gaat op de schop, mocht je vroeger de betaalde rente van je inkomen aftrekken, binnenkort mag je de betaalde rente van je belastingaanslag aftrekken.
- Banken krijgen een wettelijke maximum m.b.t. de te hanteren hypotheekrente opgelegd, momenteel wordt gedacht aan 2,7%
- Brandstofaccijns voor woningeigenaren die hun huis te koop hebben staan wordt tijdelijk aftrekbaar aangezien die wel dichter bij hun werk willen gaan wonen maar dat nu even niet zo makkelijk kunnen.
- Rente over een 2e hypotheek wordt voor onbeperkte termijn aftrekbaar.
- De huursverhoging voor scheefwoners van 5% gaat op de lange baan, en wordt gewijzigd in een vrij te kiezen verhoging, met een minimum van 15%.
Yep, ik ook.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het dit kabinet nog wel doen ook
Die zijn over het algemeen nog lager dan de OZB en ik moest ergens een grens trekken he...quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:29 schreef michaelmoore het volgende:
O, en de onderhoudskosten wanneer worden die dan aftrekbaar
Mwah, de derde hypotheek kan ook aftrekbaar worden, huurhuizen kunnen met honderdduizenden tegelijk gesloopt worden om de huizenprijzen maar verder op te drijven (sommigen noemen dit "kapitaalgroei"), etc. etc.!quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:31 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yep, ik ook.
En daarna is het echt over vrees ik. :S
Exact, de mogelijkheden voor de regering, de bereidwilligheid en de belangen zijn oneindig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Mwah, de derde hypotheek kan ook aftrekbaar worden, huurhuizen kunnen met honderdduizenden tegelijk gesloopt worden om de huizenprijzen maar verder op te drijven (sommigen noemen dit "kapitaalgroei"), etc. etc.!
Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken wordenquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mwah, de derde hypotheek kan ook aftrekbaar worden, huurhuizen kunnen met honderdduizenden tegelijk gesloopt worden om de huizenprijzen maar verder op te drijven (sommigen noemen dit "kapitaalgroei"), etc. etc.!
Ik zie het zonder gekheid nog gebeuren ook als de VVD het voor het zeggen heeftquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunnen ook alle woningbouw verder totaal verbieden en lege kantoren en lege winkels moeten afgebroken worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |