abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100726532
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef tjoptjop het volgende:

De aantrekkingskracht van een stad als Amsterdam ontkennen is tamelijk onzinnig.
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
pi_100726880
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Amsterdam, R'dam, DHaag.......wat voor gajes daar rondloopt, nee bedankt. Tis al erg genoeg dat ik er voor mn werk regelmatig heen moet. Er wonen zou ik een regelrechte ramp vinden.
Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens, en bovendien heb ik zelf ook circa 25 jaar midden in een stad (R'dam) gewoond. Terug gaan? Nee, liever niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:26:54 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100727073
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:16 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Met een gezin is het natuurlijk afschuwelijk daar. Maar alleenstaand zou ik het denk ik wel naar m'n zin hebben. En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
The End Times are wild
pi_100727214
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:26 schreef LXIV het volgende:
En als je de rust wil, dan ben je ook overal nog binnen een half uurtje fietsen in de duinen of in een ander natuurgebied.
Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad. ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:32:01 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100727323
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik moet er ook niet aan denken, maar...... gezien de huizenprijzen daar zijn veel mensen het daar mee oneens
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar :N
censuur :O
pi_100727499
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Google leert dat wachtlijsten voor sociale huurwoningen varieren van 9 tot 16 jaar... Rara wat klopt er niet daar :N
Geen idee. Ik geef aan dat veel mensen er blijkbaar toch willen wonen, jij bevestigd dat door de wachtlijsten aan te halen, en dan vraag je wat er niet klopt?

Of ik begrijp je vraag helemaal verkeerd, kan natuurlijk ook.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:49:46 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100728300
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik draai het liever om. Als ik onrust wil ben ik op de fiets ook binnen 30 minuten in het centrum van een stad. ;)
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
The End Times are wild
pi_100728494
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:
Dat is toch anders om er middenin te wonen!
Godzijdank wel. ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:59:28 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100728903
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren

Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:10:59 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100729586
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat huurwoningen sinds enkele jaren massaal verkocht worden, en daardoor de tekorten aan huurwoningen op lopen??
Deze gegadigden krijgen geen hypotheek en geen vrijsector huurwoning, dus moet ze thuis bij pa en ma in de huurwoning 10 jaar wachten en niet zwanger worden
Het is te hopen dat hun gezamenlijk inkomen niet boven de 43.000 euro komt, anders moet ze subiet op kamers of emigreren

Maar vaak is er door de corporatie middels de terugkoopgarantie wel een mouw aan te passen, zodat ze een veel te dure galerijflat met betonrot en een lege VVE kas kan aanschaffen
Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste. Als met het vrijgekomen geld weer nieuwe woningen gerealiseerd kunnen worden is het zelfs gunstig.
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:23:16 #111
323876 michaelmoore
pi_100730337
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verkopen van huurwoningen verandert niks aan de totale woningvoorraad, dus ook niks aan de schaarste.
De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector

Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:46:38 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100731911
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De jonge aspirant-huurders kunnen geen hypotheek krijgen dus gaan niet mee over naar de koopsector

Gevolg: aantal huurwoningen neemt af, aantal koopwoningen neemt toe, schaarste aan goedkope huurwoningen neemt toe
De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.

De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
The End Times are wild
pi_100732430
Amsterdam heeft al een compleet vertyfte huur/koopverhouding.

Wat meer koopwoningen zou het qua balans wat meer vlot trekken
pi_100732543
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mensen die in dat koophuis gaan wonen nemen tenminste geen huurwoning meer in beslag.

De grote winst (zonder al het groen te bebouwen) valt echter te behalen door het bouwen van veel luxe appartementen, waar de babyboomers dan kunnen gaan wonen. Die willen dat vaak best wel, gezien hun toekomst. Dan kunnen de gezinnen in de eengezinswoningen trekken.
Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:55:58 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100732609
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik zat laatst met iemand te praten die een grote stad adviseert over huisvesting en de babyboomers kwamen ook ter sprake.
Blijkbaar willen die massaal blijven zitten waar ze zitten, niks geen doorstroming dus.
Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
The End Times are wild
pi_100732688
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren :( )
pi_100733889
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
Ik kan natuurlijk niet voor de gehele groep spreken, maar ik merk dat in de periferie van Amsterdam toch behoorlijk wat oudere Amsterdammers komen te wonen (lees huurwoningen inpikken met 40+ woonjaren :( )
Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op... :?
pi_100734694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus de mensen die er het langst wonen hebben er volgens jou het minste recht op... :?
Veel omringende gemeentescorporaties van Amsterdam en Amsterdam zelf hebben besloten de inschrijvingen voor de woningbouwverenigingen te koppelen. Met als mooi verkooppraatje dat je dan naar Amsterdam kan. De praktijk is dat iedere mooi nieuw project in bijv Zaanstad bewoond wordt door bejaarden uit Amsterdam. "Want ja, zo lekker rustig en nieuw"

Daarnaast is/was inschrijven in Amsterdam vanaf 0 jaar mogelijk, itt andere corporaties waarbij dat pas op latere leeftijd kan. Dus een ieder die vanaf een aangrenzende gemeente naar Amsterdam wilt (het 'voordeel' dus) loopt al 18 jaar achter.
pi_100736149
quote:
'Duitsland bereid ver te gaan voor euro'

De Duitse regering overweegt verregaande stappen om de schuldencrisis te bezweren en de euro te redden. Dat meldde de Duitse krant Welt am Sonntag zondag op basis van gesprekken met ingewijden.

Volgens de krant is de regering uiteindelijk zelfs bereid om in te stemmen met de uitgifte van gezamenlijke euro-obligaties. Tot nu toe was Duitsland hier altijd op tegen, omdat de rente op die leningen hoger zal uitvallen dan die op de huidige Duitse staatsleningen.

De ingewijden verwachten echter niet dat dergelijke grote stappen al op korte termijn worden gezet. Gezien de enorme weerstand is de kans groot dat de discussie over verdere Europese integratie pas wordt gevoerd als er geen enkele andere oplossing voor de crisis mogelijk is, aldus de krant.
Wat vindt Ger Hukker ervan dat dan de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?) :') _O-?
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:41:56 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100736201
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat vindt Ger Hukker ervan dat de hypotheekrente in Nederland dan een procent of 2 hoger wordt (En hoe wil de VVD die extra hypotheekrenteaftrek financieren?) :') _O-?
Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
The End Times are wild
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:43:14 #121
323876 michaelmoore
pi_100736274
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er meer een fiscale unie komt is het met die HRA ook snel afgelopen denk ik! Of geloof je dat de Duitsers ook nog onze hypotheken gaan betalen!
Daarom komt die er niet
Want dan zal het met ons zorgkartel ook snel gedaan zijn
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:41:17 #122
323876 michaelmoore
pi_100742868
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen die bang zijn dat ze over 10 jaar het huis en de tuin niet meer kunnen onderhouden. Die zouden graag naar een appartement gaan. Natuurlijk veilig, luxe en dichtbij de voorzieningen.
Kunnen ze beter een leuke condo in miami of spanje kopen

http://www.floridamoves.c(...)anded=1&AgentID=4280

https://www.google.com/ac(...)%3DA%3Aactbar-saveto

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 15-08-2011 01:17:06 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:33:55 #123
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100748994
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ken nogal wat mensen
Jij kent mensen buiten FoK!? :o
Mag ik je aanraken?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_100749023
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom komt die er niet
Wat versta je onder zorgkartel?
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:48:04 #125
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100749163
quote:

[..]

Daarom komt die er niet
Right, we gaan onze economische toekomst op het spel zetten en ons isoleren, puur om de HRA in stand te houden voor een paar babyboomers.. geloof je hetzelf? :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100749449
quote:

[..]

Daarom komt die er niet
Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.

En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.

Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.

En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom :') ' en gaat weer GTST kijken.

Zo gepiept dus.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:14:37 #127
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100749555
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Alle 'slimme' politici zijn al lang ongrijpbaar Europa in gevlucht.

En politici willen altijd meer macht. Europa dus ook.

Dan kan er wel weer gezegd worden dat 'de kiezer' dat niet zou willen, maar dan drukken ze het er gewoon stiekem alsnog doorheen, net als die grondwet.

En 'de kiezer' roept dan een beetje over 'aluhoedjes haha dom :') ' en gaat weer GTST kijken.

Zo gepiept dus.
Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen. :W
pi_100749587
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Enige uitweg is zelfmoord, of verhuizen. :W
Je had toch net gekocht?
pi_100749636
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:08 schreef GoudIsEcht het volgende:

Zo gepiept dus.
Ik vraag me echt af hoelang onze politici hier nog mee weg blijven komen. Als de onrustige meute maar een bepaalde kritische grootte bereikt is er weinig meer tegen te doen. Zoals we even gezien hebben tijdens de rellen in de UK. Nu deelt men daar bizarre straffen uit om de meute weer onder controle te krijgen, maar de meute kun je niet onder controle blijven houden. Of je moet 30% van je bevolking in een cel willen gooien.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:21:50 #130
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100749679
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:16 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Je had toch net gekocht?
Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whuzz op 15-08-2011 09:26:57 ]
pi_100750081
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik deel jouw mening over europa en politici dan ook niet. Ik heb geen uitweg nodig, ik mijn zaakjes mooi voor elkaar ;)
Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.

Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:47:44 #132
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750189
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:42 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat je niet voor elkaar hebt is je leesvaardigheid in dat geval.

Ik heb enkel beschreven hoe onze politici rollen, niet dat ik een uitweg nodig zou hebben of zou willen vluchten.
Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme. ;)
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.

Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen? :P
pi_100750242
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn leesvaardig blijkt in elk geval beter dan jouw begrip van de term cynisme. ;)
Ik zal het even voor je uitleggen:
- Jij maakt een huiliepost over hoe erg het allemaal wel niet is in NL / Europa
- Ik maak een cynische opmerking dat je dan maar beter zelfmoord kunt plegen of verhuizen als het allemaal zo erg is.

Snappie? Of moet ik nog wat moelijke woorden uitleggen? :P
Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.

Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.

Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.

Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.

Je zou beter eens kunnen bestuderen hoe de politiek werkt.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 09:52:58 #134
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100750299
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja ik zie dat dus anders zoals je had kunnen begrijpen als je kon lezen.

Ik beschrijf hoe het zo'n beetje rolt in de politiek. Eigenlijk vrij objectief en zonder al te veel emotie.

Vervolgens kom jij er huilie huilie over doen en maak je een zinloze cynische opmerking die vooral voor jezelf bedoeld zou moeten zijn.

Ik betrek hem dan in mijn reactie ook terecht op jezelf door je er een vraag over te stellen, en vervolgens kom jij met de uitleg-nonsense.

Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:53:30 #135
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750308
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken. :)

quote:
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt ;)
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij :P

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat je nog beter kunt doen is iets concreets doen als de situatie je zo tegen staat, in plaats van zogenaamd wel 'de politiek' bestudeert te hebben en vervolgens niet verder te komen dan op een forum proberen de bijdehandte jongen uit te hangen en verder niks.
^^ Dat is de niet-cryptische vertaling van wat ik bedoelde. Zonder moeilijke woorden, geheel begrijpelijk voor je! :D
Tnx Coolguy ;)
pi_100750352
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom moet het mij tegen staan?

Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.

Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.

En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
pi_100750444
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uh nee. Dat was jouw volstrekt subjectieve interpretatie van hoe jouw perceptie van de politiek is. Het had niets met objectiviteit te maken. :)
Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.

quote:
Voor iemand die 20 uur per week in de politiek werkt denk ik dat ik een redelijke kijk heb op hoe het werkt ;)
Die kijk is net zo subjectief als de jouwe overigens. Maar ik pretendeer dan ook niet objectief te zijn. Ik maak me in elk geval een stuk minder zorgen om de wereld dan jij :P
Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.

Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.

En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beļnvloeden beter kan 'accepteren'.

Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 10:01:29 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_100750473
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:55 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom moet het mij tegen staan?

Ik weet dat het zo werkt. Misschien niet altijd het beste, maar goed, voor een deel wil accepteren ook wel eens helpen.

Als ik een keer in de regen loop hoor je me ook niet huilen.

En wat concrete dingen betreft.. ik heb meerdere jaren terug goud gekocht. Telt dat?
Omdat uit alles blijkt dat het je tegen staat. Nee, dat helpt natuurlijk geen zier. Accepteren is een excuus om achterover te kunnen leunen en vanaf de zijlijn af en toe wat roepen, en natuurlijk op een forum moord en brand te schreeuwen. Dat kan prima, maar is wel raar als je zoals jij, pretendeert te weten hoe het allemaal wel moet, hoe het allemaal anders kan en wat er allemaal moet veranderen, maar vervolgens niet meer doet dan hier wat blaten.

Nee als je een keer in de regen loopt niet nee. Maar m.b.t. deze situatie huil je wel nogal.

Dat telt niet nee, want dat is geen oplossing, maar symptoombestrijding.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:03:45 #139
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750517
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

Maar goed, laat het verder maar schieten. Vertrouwen jullie er toch lekker op dat politici er voor jullie zijn. Ook dat zie ik veel vaker gebeuren in mijn observaties.
Waar heb ik gezegd dat ik er op vertrouw dat politici er voor me zijn? Ik vertrouw er op dat ķk er voor me ben ;)
Als je zorgt dat je de zaken goed voor elkaar hebt hoef je je niet zo druk te maken om de wereld. Jij doet dat door goud te kopen, ik doe dat op mijn manier. Maar een beetje ogefundeerd (en subjectief ;) ) kut gaan lopen roepen op een forum lijkt me weinig bij te dragen :P
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 10:04:22 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_100750540
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nou goed, wat je wil. Ik denk dat het een redelijk gegeven is dat politici graag problemen vooruit schuiven en meer macht willen.

[..]

Het hangt er maar net vanaf op welk niveau je zit hoe goed die kijk is.

Op lokaal niveau zal de inzet wat anders zijn dan op hoog niveau achter de schermen.

En zorgen.. zoals ik al zei: ik observeer. Ik weet prima dat ik dingen die ik niet kan beļnvloeden beter kan 'accepteren'.

Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.

Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
pi_100750688
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dingen zoals dit niet kunnen beinvloeden is relatief. In dat opzicht denk ik dat Whuzz meer invloed uitoefent dan jij. 'Observeren' is een leuk woord waarmee je eigenlijk zegt dat je je dus gewoon niks doet, op je gat zit, een beetje uit de hoogte doet want jij ziet wel even waar het allemaal mis gaat en vervolgens....doe je helemaal niks.

Dat is enig, die observaties van je. Nu nog iets concreets doen.
Concreet is dat ik jullie erover informeer.

Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.

En zoals ik al zei, ik heb een tijd terug goud gekocht. Dat hangt uiteraard sterk samen met het politieke systeem. De reden dat ik het observeer is dus niet zozeer om me eraan te ergeren, maar om te zien of ik nog goed zit met mijn allocatie.

Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:18:46 #142
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100750861
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Concreet is dat ik jullie erover informeer.
Ah, ok. Bedankt voor deze geweldige informatie! We noteren het in ons logboek. 8)7

quote:
Verder valt de kostenbatenanalyse van actie vooralsnog niet echt in zijn voordeel uit.
Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel. :D

quote:
Er zijn steeds meer mensen die goud kopen. Ook dat heeft een politieke invloed.
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt ;)

* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
pi_100751202
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:18 schreef Whuzz het volgende:

Omdat jij wat centjes in goud hebt gestopt ben je beter af dan ik?
Naja, als je zo simpel tegen de wereld aan kijkt dan zal dat inderdaad wel. :D
Heb ik gezegd dat ik beter af ben? Ik heb gewoon gedaan wat mij het beste leek. Of jij het beter of slechter hebt is daarbij niet zo relevant.

En bovendien zou een hernieuwde rol van goud in het financiėle systeem de politiek drastisch veranderden. Het is dan grotendeels gedaan met de huidige schuldenmachine van uit- en afstel en om- en afkoping.

quote:
Er zijn ook steeds meer mensen die de zeitgeist filmpjes kijken. En steeds meer mensen die denken dat in 2012 de wereld zal eindigen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat een direct verband heeft met het aantal mensen dat goud koopt ;)

* Whuzz heeft vorig jaar ook goud kocht. Ik hecht er zo veel waarde aan dat ik het elke dag mee neem zelfs!
Dat jij goud hebt gekocht na het zien van een zeitgeist filmpje en nu denkt dat de wereld over 1,5 jaar gaat eindigen (ik hanteer even jouw logica van het invullen van de gedachten van je gesprekspartner) zegt niet meteen dat alle goudkopers zich daardoor hebben laten leiden.

Ik denk bijvoorbeeld dat we er over een paar jaar nog zijn en hoop alleen dat er dan weer wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en loon naar werken (meritocratie) in de maatschappij zit.

We zullen zien.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:16:44 #145
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_100752326
quote:
Fundateller naar 0 voor eind 2011111!!111one *O*

:P
pi_100752550
quote:
quote:
Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.
:')
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:30:04 #147
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100752701
quote:
Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.

Overigens staat in het artikel ook dit:
Ten opzichte van juli 2010 daalde het aantal verkochte woningen met 14,8%.

Dat lijkt me niet echt positief. In de eerste maand met verlaagde overdrachtsbelasting minder woningen verkocht dan in dezelfde maand een jaar geleden (toen het ook al bagger was) :o
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:51:18 #148
324665 meth77
to do or not to do
pi_100753424
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ging de verlaging van de overdrachtsbelasting niet eind juni in? Er zijn vast wel een paar mensen geweest die het passeren van de akte even een weekje hebben uitgesteld om zeker te weten dat ze onder de lagere overdrachtsbelasting vielen.
per 1 augustus krijgen we scherpere normen bij de banken
pi_100758270
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:25:00 #150
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100764340
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:05 schreef Jape het volgende:

[..]

De verlaging van de overdrachtsbelasting werd met terugwerkende kracht ingevoerd. Alleen mensen dan die erop gokten dat er iets aan zat te komen.
In ieder geval is de keuze van de titel opmerkelijk. Het bericht is namelijk ontzettend negatief, er zijn in juli 2011 zelfs minder woningen verkocht dan in juli 2010. Dat er dan desondanks gekozen wordt voor een titel "huizenverkopen trekken flink aan" is vreemd, een titel "ondanks verlaagde overdrachtsbelasting huizenmarkt verder in mineur" was juister geweest.

Als je juli met juni vergelijkt is het verschil namelijk altijd positief, juli is simpelweg een betere maand dan juni. Ik heb onderstaand even de procentuele verandering juni-juli voor de afgelopen 11 jaar van de site van het cbs geplukt, zoals je ziet is het aantal verkopen in juli nooit lager dan het aantal verkopen in de voorafgaande maand. 10 % is zelfs een relatief kleine stijging..

2000 juli 17,5
2001 juli 15,1
2002 juli 24,1
2003 juli 21,3
2004 juli 8,5
2005 juli 9,9
2006 juli 1,8
2007 juli 5,0
2008 juli 12,3
2009 juli 33,4
2010 juli 12,0

bron: